Μετά το τεράστιο σκάνδαλο, το Facebook υποστηρίζει ότι δεν έλαβε ποτέ χρήματα για να παρέχει πρόσβαση στα μηνύματα σε τεχνολογικούς κολοσσούς – Σύμφωνα με τους New York Times, το Facebook έδινε τη δυνατότητα στις εταιρείες να εχουν πρόσβαση στα μηνύματα χρηστών
Λίγες ώρες μετά το σάλο που προκλήθηκε στο Διαδίκτυο, το Facebook έσπευσε να διαψεύσει ότι, το 2017, οι εταιρείες αυτές έκαναν κατάχρηση των δεδομένων των χρηστών, αν και απέφυγε επιμελώς να αναφερθεί στον όγκο των δεδομένων που προσφέρθηκαν «στο πιάτο» στους συνεργάτες του.
Δεύτερο μέγα σκάνδαλο πλήττει το Faceobook
Αυτή τη φορά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των New York Times, το Facebook φέρεται να επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft να βλέπει τα ονόματα σχεδόν όλων των φίλων των χρηστών του Facebook χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Επιπλέον, όπως αποκαλύπτουν οι New York Times, το Facebook συνήψε συμφωνίες με περισσότερους από 60 κατασκευαστές smartphones, συμπεριλαμβανομένης της Apple. Τα αρχεία καταδεικνύουν ότι οι συσκευές Apple μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στους αριθμούς επαφών και τις καταχωρίσεις ημερολογίου του χρήστη, ακόμη και αν ο ίδιος είχε απενεργοποιήσει όλες τις λειτουργίες κοινοποίησης. Η Apple είχε επίσης τη δυνατότητα να κρύψει το γεγονός ότι οι συσκευές της ζητούσαν δεδομένα από τους χρήστες του Facebook.
Τέλος, το Facebook φέρεται να επέτρεψε στη Yahoo να διαβάζει τις αναρτήσεις φίλων χρηστών.
Μία ακόμη αποκάλυψη του δημοσιεύματος αφορά στο «People you may know», ένα εργαλείο που προτείνει φίλους στο Facebook. Σύμφωνα με τους «New York Times», το Facebook χρησιμοποιούσε στο εν λόγω εργαλείο δεδομένα που αντλούσε από τους συνεργάτες του.
Το Facebook διαψεύδει ότι έλαβε χρήματα για να δώσει πρόσβαση
Από τη πλευρά του, το Facebook ισχυρίζεται ότι δεν έλαβε ποτέ χρήματα για την παροχή αυτού του είδους της πρόσβασης, που υπήρχε ακόμη και εάν οι χρήστες είχαν απενεργοποιήσει όλες τις δυνατότητες κοινοποίησης δεδομένων στο προφίλ τους. Πρόσθεσε επίσης ότι δεν έδωσε σε ορισμένες εταιρείες πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών του χωρίς την έγκρισή τους.
«Καμία από αυτές τις συνεργασίες ή τις λειτουργίες δεν παρείχε στις εταιρείες πρόσβαση σε πληροφορίες χωρίς την άδεια των ανθρώπων, ούτε παραβίαζε την ρύθμισή μας του 2012 με την FTC», γράφει ο Κωνσταντίνος Παπαμιλτιάδης διευθυντής πλατφορμών προγραμματιστών και προγραμμάτων σε ανάρτησή του σε ιστολόγιο.
Το Facebook διευκρίνισε ότι, αυτό που έκανε ήταν να βοηθάει τους χρήστες να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους στο Facebook ή σε συγκεκριμένες λειτουργίες σε συσκευές και πλατφόρμες που έχουν φτιάξει άλλες εταιρείες, όπως οι Apple, Amazon, Blackberry και Yahoo.
Η εταιρεία υποστήριξε ότι αυτοί οι εταίροι είχαν πρόσβαση σε μηνύματα, αλλά οι χρήστες «θα έπρεπε πρώτα να έχουν ξεκάθαρα συνδεθεί (sign in) στο Facebook» προτού χρησιμοποιήσουν μια λειτουργία ανταλλαγής μηνυμάτων ενός εταίρου.
Δηλαδή ισχυρίζεται ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες ενεργούσαν απλά ως προέκταση του Facebook. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πληροφορία που μοιραζόταν ένας χρήστης με τους φίλους του στον ιστότοπο μπορούσε έπειτα να κοινοποιηθεί στις παραπάνω εταιρείες, χωρίς τη συγκατάθεσή του.
Ωστόσο, το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το Facebook έκλεισε συμφωνίες διαμοιρασμού δεδομένων με πολλές μεγάλες εταιρείες και τράπεζες, συμφωνίες που το βοήθησαν να προσελκύσει νέους χρήστες και - κατά συνέπεια - να αυξήσει τα έσοδά του μέσω των διαφημίσεων. Οι συμφωνίες που συνήφθησαν με επιχειρήσεις τεχνολογίας, online μαγαζιά λιανικής πώλησης, αυτοκινητοβιομηχανίες, ιστότοπους αναψυχής και εταιρείες ΜΜΕ - χρονολογούνται από το 2010 και εξακολουθούσαν να ισχύουν το 2017. Μερικές παραμένουν σε ισχύ μέχρι και φέτος, έως ότου το σκάνδαλο της Cambridge Analytica έφερε τις αμφιλεγόμενες πρακτικές του Facebook στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Τέλος, το Facebook ανακοίνωσε ότι σταμάτησε σχεδόν όλες αυτές τις συνεργασίες τους τελευταίους μήνες, εκτός από αυτήν με την Apple και την Amazon.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές του μήνα, Βρετανός βουλευτής κοινοποίησε έγγραφα που αποκάλυπταν ότι το Facebook προσέφερε σε ορισμένες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Netflix και της Airbnb, πρόσβαση σε στοιχεία για τους φίλους χρηστών τα οποία δεν διέθετε στις περισσότερες άλλες εφαρμογές το 2015.