Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2019 16:46

Η νέα πλατφόρμα στα κοινωνικά δίκτυα που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο

Γράφτηκε από
Ad Slot

Τι είναι το TikTok, το facebook της Κίνας που απειλεί τον Ζάκερμπεργκ

Ένα ιδιόμορφο υβρίδιο του Snapchat από το 2016 δίνει το παρών ανάμεσα στα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα, προκαλώντας φρενίτιδα στο «αρχηγείο» του Zuckerberg.

Ο λόγος για το TikTok, το κινεζικό κοινωνικό δίκτυο «φαινόμενο» που μέσα στο 2019 κατάφερε να χτυπήσει ρεκόρ χρηστών αγγίζοντας τα 250 εκατομμύρια ημερησίως.

Είναι γνωστό ότι η Κίνα όσον αφορά στην τεχνολογία βρίσκεται έτη φωτός μπροστά, δημιουργώντας τεχνολογικούς κολοσσούς με ταχύτατους ρυθμούς, οι οποίοι, ωστόσο εξελίσσονται κυρίως εντός των γεωγραφικών συνόρων της χώρας.

Η κινεζική ByteDance από το 2017 κατάφερε να ανατρέψει τα δεδομένα και να δημιουργήσει ένα μέσο, που πλέον μετρά 500 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, όχι μόνο στην Κίνα και την Ασία, αλλά την Ευρώπη και την Αμερική.

Τι είναι το TikTok & τα εντυπωσιακά νούμερα που το ακολουθούν

Πρόκειται, λοιπόν, για μία εφαρμογή η οποία μέσα από τα βίντεο που ανεβάζει στην πλατφόρμα ο χρήστης, έχει ως σκοπό να διασκεδάσει όσο περισσότερους «θεατές» γίνεται.

Η αρχή έγινε το 2016 με το Douyin, για την αγορά της Κίνας, ενώ για τον υπόλοιπο κόσμο λανσαρίστηκε το 2017 το TikTok, από την κινεζική ByteDance. Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν βίντεο με μουσική και συγχρονισμ, τα οποία κοινοποιούνται στους χρήστες που είναι συνδεδεμένοι με τις «βιβλιοθήκες» της εφαρμογής. Το 2018 το app κέρδισε δημοτικότητα και έγινε η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2018, ενώ από την ίδια χρονιά διατίθεται σε περισσότερες από 150 αγορές και 75 διαφορετικές γλώσσες.

Αρχικά το Douyin αναπτύχθηκε για τους χρήστες της Κίνας μέσα σε 200 ημέρες, ενώ μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της η εφαρμογή κατάφερε να συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια χρήστες, με περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο βίντεο να προβάλλονται σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι σε μόλις ένα χρόνο τα μικρής διάρκειας διασκεδαστικά βίντεο στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 95, περίπου, εκατομμύρια.

Τον Σεπτέμβριο του 2017 έκανε την εμφάνισή του το TikTok, ακριβώς η ίδια εφαρμογή με το Douyin, το οποίο, ωστόσο, διοχετεύτηκε στη διεθνή αγορά, καταφέρνοντας μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 να καταλάβει την πρώτη θέση μεταξύ των δωρεάν εφαρμογών με τα περισσότερα downloads στην Ταϊλάνδη και άλλες χώρες εκτός Κίνας.

Το Νοέμβριο του 2017 η ByteDance δαπάνησε το ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για να εξαγοράσει την δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικών μέσωνMusical.ly, με έδρα τη Σάντα Μόνικα στην Καλιφόρνια, η οποία αποσκοπούσε κυρίως στο εφηβικό κοινό των ΗΠΑ, προσβλέποντας στην αξιοποίηση των χρηστών της και την δημιουργία μιας μεγαλύτερης κοινότητας με τους ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς και τα δεδομένα που υπήρχαν ήδη, ενοποιημένα σε μια εφαρμογή με τον τίτλο TikTok.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το TikTok μόνο στις ΗΠΑ μετρά περίπου 80 εκατομμύρια downloads, ενώ στον υπόλοιπο κόσμο (εκτός Κίνας) ξεπερνά τα 800 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Sensor Tower, μια πλατφόρμα ανάλυσης εφαρμογών με έδρα στο Σαν Φρανσίσκο, στο CNBC.

ντύπωση, μάλιστα, προκαλεί το γεγονός ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 το TikTok αποτελούσε την εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στο App Store, με εκτιμώμενα 104 εκατομμύρια λήψεις παγκοσμίως, ξεπερνώντας κατά πολύ τις λήψεις που καταγράφηκαν σε δημοφιλή για τον δυτικό κόσμο κοινωνικά μέσα όπως τα Instagram, WhatsApp, Youtube, ενώ στα τέλη του ίδιου χρόνου ξεπέρασε τα έξι εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μεταξύ των δωρεάν εφαρμογών στο AppleStore αφήνοντας πίσω του δημοφιλή apps όπως τα Netflix, Snapchat και Facebook Messenger.

Από την άλλη, σε παγκόσμιο επίπεδο το app από τον Ιούλιο του 2018 μετρά 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως –ένας αριθμός μεγαλύτερος από τους χρήστες του Twitter παγκοσμίως και μισός περίπου από εκείνους του Instagram.

Η επιτυχία του TikTok κατάφερε να εκτοξεύσει τα κέρδη της ByteDance, η οποία κατέχει μια σειρά άλλων κοινωνικών μέσων και εφαρμογών ενημέρωσης, με την εκτιμώμενη αποτίμησή των κερδών της να αγγίζουν τα 75 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την έτσι μία από τις πολυτιμότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις στον κόσμο.

Πώς λειτουργεί

Στην εφαρμογή του το TikTok είναι πολύ εύκολο και διασκεδαστικό, γι αυτό και ίσως να έχει αγκαλιαστεί από το κοινό τόσο πολύ. Δεν υπάρχουν διαφημίσεις, δεν υπάρχουν ειδήσεις, δεν υπάρχουν προσωπικές απόψεις, δεν υπάρχουν φωτογραφίες.

Μοναδική προϋπόθεση για να συμμετέχει κάποιος στο app είναι η δημιουργία σύντομης διάρκειας βίντεο με μουσική, τα οποία τις περισσότερες φορές εμφανίζονται με συγχρονισμένα χείλη με το τραγούδι, κάποια χορογραφία ή ακόμη και ένα μικρό σκετς, ενώ προκειμένου τα βίντεο να είναι πιο θελκτικά και εντυπωσιακά, παρέχονται από την εφαρμογή συγκεκριμένα εργαλεία επεξεργασίας και φίλτρα για οπτικά εφέ.

Εκτός από αυτά, οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε μια «βιβλιοθήκη» μουσικής, μέσα από την οποία επιλέγουν ποιο τραγούδι θα «ντύσει» το βίντεό τους. Από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία της εφαρμογής και το δυνατό ατού της συγκριτικά με τις εφαρμογές κοινωνικών μέσων της Δύσης όπως το Snapchat, το Facebook ή το Instagram. Καμία από τις τρεις προαναφερθείσες πλατφόρμες δεν επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέτουν μουσική στα βίντεό τους, δίνοντας έτσι στο TikTok ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του στο κομμάτι βίντεο.

Για περισσότερη διάδραση μεταξύ των χρηστών ο «θεατής» μπορεί να αντιδράσει κάνοντας like, κάποιο σχόλιο ή βάζοντας ένα emoticon, αναλόγως την εντύπωση που του δημιουργήθηκε, ενώ δεν είναι είναι λίγες οι φορές που δημιουργούνται θεματικά challenges, έτσι ώστε να προσφέρουν έμπνευση και να δίνουν ιδέες στους χρήστες που πιθανόν να μην είναι τόσο ευρηματικοί σε καθημερινή βάση.

Τόσο το TikTok όσο και το Douyin κατάφεραν να διατηρήσουν την αποτελεσματικότητα στους χρήστες τους, με το πρώτο να εξακολουθεί να αναπτύσσεται και το δεύτερο να έχει ήδη επιτύχει μια τεράστια ανάπτυξη, οι καθημερινοί χρήστες του οποίου έχουν φράσει στα ύψη.

Το προφίλ των χρηστών του

Οι βασικοί χρήστες του TikTok είναι άτομα νεαρής ηλικίας –έφηβοι ή όσοι διανύουν τα πρώτα χρόνια των ‘20s–, ενώ βάσει γεωγραφίας τα 4/5 τους βρίσκονται στην Κίνα (μέσω της εφαρμογής Douyin) και το υπόλοιπο 1/5 να είναι διάσπαρτο σε όλο τον κόσμο. Η καθημερινή χρήση του TikTok από τους χρήστες ηλικίας 14-22 χρόνων ξεπερνά τη μιάμιση ώρα ημερησίως, ένα αρκετά τρομακτικό στατιστικό στοιχείο, το οποίο αποδεικνύει την όλο και μεγαλύτερη ενασχόληση των νεότερων ηλικιών με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

Αυτό που διαπιστώνεται, ωστόσο, για το TikTok από τον συγκεκριμένο μέσο όρο χρήσης, είναι το γεγονός ότι οι χρήστες του διαθέτουν όλο και λιγότερο χρόνο ημερησίως για την ενασχόλησή τους με άλλες εφαρμογές και κανάλια κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

Η αρνητική πλευρά του TikTok

Παρόλο τον ενθουσιασμό που έχει προκαλέσει η εφαρμογή στους χρήστες της και τα κέρδη που έφερε στην εταιρεία από όλο τον κόσμο, δεν είναι λίγες οι φορές που η μητρική εταιρεία είχε να αντιμετωπίσει και την αρνητική πλευρά της διαδεδομένης χρήσης της εφαρμογής της, τόσο από την πλευρά των γονιών των χρηστών, όσο και από τις κυβερνήσεις σε κάποιες από τις χώρες όπου διατίθεται.

Πιο συγκεκριμένα η μεγαλύτερη από τις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η ByteDance ήταν αυτή από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ η οποία διαπίστωσε ότι η εφαρμογή συλλέγει παράνομα ιδιωτικές πληροφορίες των ανήλικων χρηστών της (ονόματα, email και γεωγραφικό στίγμα). Αν και στην πραγματικότητα οι περισσότερες από τις παραβάσεις είχαν διαπραχθεί από την Musical.ly με την συγχώνευση των δύο εταιρειών η ευθύνη μεταφέρθηκα στη ByteDance, η οποία κλήθηκε να πληρώσει ένα πρόστιμο ύψους 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων –το ψηλότερο πρόστιμο που καταγράφηκε ποτέ στα χρονικά για την παράνομη συλλογή προσωπικών πληροφοριών ανηλίκων στις ΗΠΑ.

Στην Ινδία –μία από τις μεγαλύτερες αγορές χρηστών του TikTok με το 27% των downloads για το 2018 να έχουν καταγραφεί εδώ– η κυκλοφορία της εφαρμογής στα Google Play και AppStore απαγορεύτηκε για ένα μήνα, καθώς ένα από τα θέματα που είχε να αντιμετωπίσει η συγκεκριμένη εφαρμογή στη χώρα ήταν η επικράτηση των χρηστών που δημοσίευαν πορνογραφικό ή γενικά «επικίνδυνο» περιεχόμενο. Δεδομένης της δημοτικότητας της εφαρμογής στη νεολαία της Ινδίας, η κυβέρνηση της χώρας έπρεπε να λάβει τα μέτρα της.

Ωστόσο, κανένα από τα «εμπόδια» που συνάντησε το TikTok στο δρόμο του δεν ήταν αρκετό για να καταφέρει να σταματήσει ή να μειώσει την ραγδαία εξάπλωσή του στον κόσμο, αν αναλογιστεί κανείς ότι για το 2019 χτύπησε ρεκόρ χρηστών αγγίζοντας τα 250 εκατομμύρια ημερησίως.

Πηγή: Νewsbeast.gr - Φωτογραφία: Unsplash.com / Merakist

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2019 13:09

Σχετικά Άρθρα

  • Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ
    Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ

    Μια σοκαριστική υπόθεση παρουσιάζει σήμερα η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» του Mega.

    Μέσω των social media, μια άγνωστη «πούλησε» έρωτα σε έναν άνδρα, με σκοπό να του αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό.

    «Την γνώρισα μέσω ‘TikTok’. Mου συστήθηκε ως χορεύτρια και την αποδέχτηκα. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία για ενάμιση χρόνο. Μιλάγαμε μόνο με μηνύματα. Τρώγαμε πάντα μαζί, ακούγαμε μουσική μαζί. Ήθελε να κάνουμε παιδιά. Μου έλεγε ‘μου λείπεις, σε θέλω’».

    Όπως λέει ο ίδιος:

    «Με έπεισε να επενδύσω χρήματα σε πλατφόρμα δήθεν με μεγάλο επιτόκιο. Ξεκίνησα με μικρά ποσά και έφτασα να επενδύω περίπου 20.000 ευρώ. Κατάλαβα ότι είναι απάτη όταν μου έστειλε μήνυμα ένας άλλος εξαπατημένος. Επιχείρησα να κάνω ανάληψη και με μπλόκαρε. Άλλαξα τις τραπεζικές κάρτες γιατί ήταν αποθηκευμένες στην πλατφόρμα».

    «Έπαθα κατάθλιψη, πήγα σε γιατρό και ξεκίνησα φαρμακευτική αγωγή», σημειώνει.

    Μιλώντας στο MEGA η δικηγόρος του θύματος, Άννα Μαρία Φίλιππα, ανέφερε πως δεκάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης.

    «Το πρόβλημά μας είναι να δικαιωθούμε αστικά από την τράπεζα που άφησε και δέχτηκε εντολές πληρωμής προς άγνωστους δικαιούχους χωρίς να ελέγξει νομιμοποιήσεις, χωρίς να τις καταστήσει ύποπτες και τις εκτέλεσε άμεσα», είπε.

    Μιλώντας για το θέμα, ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει:

    «Το φαινόμενο της ‘ρομαντικής απάτης’ έχει εμφανιστεί την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι εξαπατώνται συναισθηματικά, δεν έχουν διάθεση να το καταγγείλουν. Η ‘ρομαντική απάτη’ απαιτεί τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δράστες δεν βιάζονται, γνωρίζουν ότι ο χρόνος είναι η μόνη παρακαταθήκη για τις ανθρώπινες σχέσεις».

    Απατεώνας από τη Νιγηρία εμφανίστηκε ως… Έλληνας μουσικός

    «Η τελευταία υπόθεση που είχαμε ήταν προ ημερών. Μία κυρία είχε ερωτευτεί έναν Έλληνα μουσικό, που της έχει πουλήσει έρωτα στο διαδίκτυο. Δεν είναι μουσικός, ανακαλύψαμε ότι είναι απατεώνας από τη Νιγηρία. Μόλις σταμάτησε να του δίνει χρήματα, αυτός εξαφανίστηκε», είπε στο MEGA ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του ελληνικού CSI.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»
    Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»

    Tα social media και η κατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου επιβαρύνουν σημαντικά την ψυχική υγεία των ατόμων που κάνουν βαριά χρήση, συμπεραίνει μια νεότερη δημοσκόπηση

    Η εξάρτηση από την οθόνη, είτε πρόκειται για την κατάχρηση των social media είτε για ατελείωτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα έχει το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα: όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο χειροτερεύει η ψυχική μας υγεία. Όπως έδειξε η πρόσφατη έρευνα από την Talker Research, που διεξήχθη εξ αφορμής της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πρόκειται για πολλές ημέρες τον χρόνο.

    Η έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αποκάλυψε ότι ο μέσος χρήστης νιώθει ότι χάνει τρεις ημέρες τον μήνα καταναλώνοντας διαδικτυακό περιεχόμενο, ήτοι 36 ολόκληρες μέρες μέσα σε ένα χρόνο κυλούν με ανεξάντλητο scrolling, streaming και υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δραματική στους νεότερους. Οι Αμερικανοί της γενιάς Ζ (14 έως 29 ετών) εκτιμούν ότι χάνουν περίπου πέντε ημέρες τον μήνα.

    Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της δημοσκόπησης για της τάσεις στην κατανάλωση ψηφιακών μέσων ήταν τα αισθήματα ενοχής που κατατρύχουν τα άτομα με αλόγιστη χρήση, με τον μέσο συμμετέχοντα να αναφέρει τουλάχιστον τρία κύματα ενοχής τον μήνα. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ανάφεραν έξι περίπου ώρες κατανάλωσης περιεχομένου την ημέρα και επτά η πλειοψηφία εκείνων από τη γενιά Ζ.

    Αισθήματα ενοχής

    Για όσους ανέφεραν «πολύ κακή» ψυχική υγεία, ο χρόνος τους μπροστά στις οθόνες έφτανε τις περίπου έξι ημέρες τον μήνα, με έναν στους πέντε (19%) να φτάνει τις 15 ή περισσότερες ημέρες τον μήνα. Συγκριτικά, όσοι ανέφεραν άριστη ή καλή ψυχική υγεία σπαταλούν τις λιγότερες ημέρες, μόλις 2,7.

    Σε σχέση με τις ενοχές από την υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου, είναι συχνότερες στους συμμετέχοντες της «πολύ κακής» ψυχικής υγείας, τους οποίους θα επισκεφθούν περίπου επτά φορές τον μήνα. Σχεδόν οι μισοί από το δείγμα της έρευνας (42%) παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται πως χάνουν το μέτρο και το παρακάνουν, ενώ το 36% ανέφερε ότι η διάθεσή τους χαλά «συχνά» από κάτι που είδαν ή διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Οι συμμετέχοντες της γενιάς Z ήταν πιθανότερο να δηλώσουν υπερ-καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, όπως διαπιστώθηκε από το 66% που αισθάνονται έτσι. Τα άτομα με «πολύ κακή» ψυχική υγεία είχαν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν τακτικά το TikTok (38%) και να χαζεύουν στο τηλέφωνό τους ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση (46%).

    Συμβουλές για λιγότερη χρήση social media

    Ο Δρ Sham Singh, ψυχίατρος με εκπαίδευση στο Harbor UCLA, προσφέρει τρεις χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου που δαπανάται στην οθόνη και την άμβλυνση των αισθημάτων ενοχής.

    1. Δημιουργήστε «ζώνες χωρίς τεχνολογία». «Η δημιουργία καθορισμένων περιοχών στο σπίτι όπου η τεχνολογία είναι απαγορευμένη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις καθημερινές σας συνήθειες. Για παράδειγμα, κάνοντας το υπνοδωμάτιό σας ζώνη χωρίς τεχνολογία, προωθείτε την καλύτερη υγιεινή ύπνου και τη χαλάρωση, χωρίς περισπασμούς από ειδοποιήσεις και οθόνες. Ομοίως, η δημιουργία μιας τραπεζαρίας χωρίς τεχνολογία ενισχύει τις ουσιαστικές συνομιλίες και την οικογενειακή επικοινωνία κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Αυτοί οι σκόπιμοι χώροι μειώνουν τον χρόνο στις οθόνες, ενθαρρύνουν πιο υγιείς αλληλεπιδράσεις ή βοηθούν στο να απολαύσετε ήσυχες στιγμές».
    2. Ξεκαθαρίστε τις προθέσεις σας πριν χρησιμοποιήσετε το κινητό: «Πριν πιάσετε το κινητό σας, σας συμβουλεύω να κάνετε μια παύση και να θέσετε έναν σαφή στόχο για τη χρήση του. Αναρωτηθείτε τι θέλετε να πετύχετε, είτε πρόκειται για έλεγχο μηνυμάτων, διερεύνηση ενός θέματος ή απάντηση σε ένα email. Αυτή η πρακτική ενθαρρύνει μια πιο συνειδητή προσέγγιση της τεχνολογίας, βοηθώντας σας να αποφύγετε την παγίδα της άσκοπης περιήγησης. Έχοντας έναν σαφή στόχο, παραμένετε συγκεντρωμένοι στην εργασία σας και μειώνετε την πιθανότητα να αποσπαστείτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες περισπάσεις».
    3. Σκεφτείτε τι περιεχόμενο καταναλώνετε: «Η τήρηση ενός ημερολογίου των εμπειριών σας με διάφορους τύπους περιεχομένου μπορεί να είναι μια αποκαλυπτική πρακτική. Αφού καταναλώσετε κάποιο περιεχόμενο, είτε πρόκειται για μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφικά άρθρα ή βίντεο, αφιερώστε μια στιγμή για να καταγράψετε τα συναισθήματά σας και τις σκέψεις σας. Νιώσατε έμπνευση, ενημέρωση ή εξάντληση; Αυτή η ανασκόπηση σας βοηθά να διακρίνετε ποιο περιεχόμενο εμπλουτίζει τη ζωή σας και ποιο μπορεί να μοιάζει με χάσιμο χρόνου. Με την πάροδο του χρόνου, θα αναπτύξετε μια πιο σαφή εικόνα των προτύπων κατανάλωσης περιεχομένου, επιτρέποντάς σας να κάνετε πιο ενημερωμένες επιλογές για το τι θα παρακολουθήσετε στο μέλλον».
    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Πώς να ενημερωνόμαστε από τα social media και την ίδια ώρα να προστατεύουμε την ψυχική μας υγεία
    Πώς να ενημερωνόμαστε από τα social media και την ίδια ώρα να προστατεύουμε την ψυχική μας υγεία

    Τα social media είναι γεμάτα με βία, ακραίο πόνο και θάνατο. Υπάρχει τρόπος να είμαστε ενεργοί πολίτες αλλά παράλληλα να προσέχουμε τον ευατό μας;

    Ο πόλεμος, η βία και ο θάνατος δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά αυτό που είναι καινούργιο είναι η 24ωρη πρόσβαση σε ζωντανές, κοντινές λήψεις από τη φρίκη. Τα social media μας τροφοδοτούν με βίντεο απύθμενου πόνου και στη συνέχεια, τρία δευτερόλεπτα αργότερα, με φωτογραφίες από τα brunch και τα καινούρια ρούχα των ινφλουένσερ (και μη).

    Οι αντιφάσεις της καθημερινής μας ζωής, καθώς βλέπουμε συνεχώς βίντεο με τραυματισμένα σώματα και νεκρά παιδιά, και το επόμενο λεπτό παρακολουθούμε ανθρώπους που λένε στην κάμερα τι αγόρασαν από το σούπερμάρκετ για να φάνε, είναι μια αλλόκοτη εμπειρία και είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να την αντιμετωπίσουμε.

    Πώς μπορούμε να παραμείνουμε ενεργοί, να ενημερωνόμαστε, να μιλάμε και να παίρνουμε θέση, προστατεύοντας παράλληλα την ευημερία μας; Μπορεί να νιώθουμε εγωιστές αν θέλουμε να προστατεύουμε τη δική μας ψυχική υγεία στο πλαίσιο όσων συμβαίνουν σε άλλους, αλλά είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον εαυτό μας.

    Το περιοδικό Dazed, σε ένα άρθρο που υπογράφει η Chloe Laws, απευθύνθηκε σε ειδικούς ώστε να μας δώσουν μερικές συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε να είμαστε ενημερωμένοι, ευαισθητοποιημένοι, ενεργοί αλλά παράλληλα να προφυλάσσουμε τον ευατό μας.

    Ακολουθούν μερικές από τις συμβουλές που έδωσαν.

    Πράξεις

    Η διοχέτευση του θυμού και της θλίψης σε δράση είναι χρήσιμη και θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο απελπισμένοι. «Ένα τρομακτικό κομμάτι της [υπερ] έκθεσης είναι η αίσθηση ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’ αυτό», λέει ο Arash Javanbakht, MD, ψυχίατρος και συγγραφέας, ο οποίος είναι διευθυντής της Κλινικής Έρευνας για το Στρες, το Τραύμα και το Άγχος στο Wayne State University. «Το άγχος και το στρες αναδεύουν πολλή ενέργεια. Η θλίψη, το άγχος, ο θυμός και η απογοήτευση μπορούν να διοχετευτούν σε δράσεις όπως η συμβολή σε δραστηριότητες συγκέντρωσης χρημάτων, ο εθελοντισμός για τη βοήθεια των θυμάτων και ο ακτιβισμός για να πειστούν οι πολιτικοί να κάνουν το σωστό».

    Όρια

    Η Dr. Lara Wolfers, ειδικός της οποίας η έρευνα επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να αντιμετωπίσουν το άγχος, λέει ότι είναι σημαντικό να περιορίσετε την έκθεση όπου είναι δυνατόν. «Το να αναζητάτε συνεχώς ενημερώσεις για παγκόσμια ζητήματα μάλλον δεν είναι καλό για την ψυχική σας υγεία. Έτσι, μπορεί κανείς να περιορίσει την έκθεση σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας – ίσως το βράδυ πριν από το δείπνο ή το πρωί πριν από την εργασία μπορεί να είναι καλές στιγμές για να εστιάσει κανείς στο τι συμβαίνει στον κόσμο. Θα πρέπει, ωστόσο, να υπάρχουν και ώρες της ημέρας χωρίς ειδήσεις κατά τις οποίες μπορεί κανείς να εστιάσει σε άλλα πράγματα και να είναι σε θέση να αποστασιοποιηθεί».

    Δραστηριότητες

    «Αφιερώστε χρόνο για να μελετήσετε τα συναισθήματά σας και μην τα αγνοείτε», συμβουλεύει ο Javanbakht. «Να θυμάστε ότι τα αρνητικά συναισθήματα της θλίψης, του φόβου και της απογοήτευσης είναι φυσιολογικές ανθρώπινες αντιδράσεις σε τέτοιες τρομερές αντιξοότητες. Στη συνέχεια, πάρτε μια ανάσα κάνοντας δραστηριότητες που μπορούν να τραβήξουν πλήρως την προσοχή σας και να σας απομακρύνουν από τις φρικιαστικές καταστάσεις. Μην αισθάνεστε ένοχοι [αν θέλετε] να διασκεδάσετε, είναι εντάξει ακόμη και αν οι άλλοι υποφέρουν. Η θλίψη σας δεν θα τους βοηθήσει. Μην σταματάτε τις συνήθεις δραστηριότητες της ζωής σας που σας κρατούν υγιείς», λέει.

    *Με πληροφορίες από: Dazed

    Πηγή: In.gr
  • Telegram: Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αγαπούν οι εγκληματίες
    Telegram: Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αγαπούν οι εγκληματίες

    Διάδοση Deep fake υλικού, χρήση από εγκληματικές συμμορίες και ηλεκτρονικά σκλαβοπάζαρα είναι μερικές μόνο από τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που λατρεύεται παγκοσμίως για την εμπιστευτικότητά του

    «Μια νέα εποχή ανταλλαγής μηνυμάτων» (a new era of messaging). Αυτό είναι το moto του Telegram, της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων που διαφημίζει την ικανότητα κρυπτογράφησης και αυτοκαταστροφής των προσωπικών συζητήσεων των χρηστών της. Όντως, το Telegram είναι μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές στον κόσμο, η οποία εγκωμιάζεται για την εστίασή της στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, ενώ από την έναρξή της το 2013, έχει συγκεντρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες.
    Ωστόσο, η φήμη της δεν είναι καθόλου άσπιλη. Ενώ ορισμένοι την χαιρετίζουν ως προπύργιο της ελευθερίας του λόγου και της ιδιωτικής ζωής, άλλοι την επικρίνουν ως εργαλείο που εκμεταλλεύονται εξτρεμιστές, εγκληματίες και όσοι στοχεύουν να αποφύγουν την κυβερνητική παρακολούθηση.
    Υπάρχουν κατηγορίες ότι φιλοξενεί από «υπόγειες αγορές» για εγκληματικές συμμορίες της Νοτιοανατολικής Ασίας, μέχρι για χρήση της για σκλαβοπάζαρα από το ISIS. Αποτέλεσμα αυτών είναι πολλές χώρες να την έχουν απαγορέψει, ενώ τα ιδρυτικά και διευθυντικά της μέλη να βρίσκονται συχνά στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Πρόσφατα ωστόσο, η εφαρμογή αποφάσισε να δώσει δεδομένα χρηστών της στις αρχές, παρακάμπτοντας τον εμπιστευτικό της χαρακτήρα και δημιουργώντας μια μεγάλη, μαύρη τρύπα γύρω από το ζήτημα της ασφάλειας στο διαδίκτυο.
    Η ίδρυση του Telegram

    Η Telegram ιδρύθηκε από τους Ρώσους αδελφούς Pavel και Nikolai Durov. Ο Pavel Durov, ο διευθύνων σύμβουλος και το πιο δημόσιο πρόσωπο της Telegram, έκανε αρχικά αίσθηση στον κόσμο της τεχνολογίας ως ιδρυτής του VKontakte (VK), της μεγαλύτερης πλατφόρμας μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη Ρωσία, που συχνά περιγράφεται ως το αντίστοιχο του Facebook. Το VK γνώρισε τεράστια επιτυχία υπό την ηγεσία του Durov, αλλά η άρνησή του να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της ρωσικής κυβέρνησης για τα δεδομένα των χρηστών και τη λογοκρισία, οδήγησε στην εκδίωξή του το 2014. Ως απάντηση, ο Durov έστρεψε την προσοχή του σε ένα νέο εγχείρημα: το Telegram.

    Η εφαρμογή βγήκε τον Αύγουστο του 2013 και σχεδιάστηκε για να είναι μια δωρεάν, ασφαλής εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων με έμφαση στην προστασία της ιδιωτικής ζωής. Σε αντίθεση με το VK, η έδρα του ήταν εκτός Ρωσίας για να αποφύγει την παρέμβαση των ρωσικών αρχών, ενώ εισήγαγε χαρακτηριστικά όπως κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο, αυτοκαταστρεφόμενα μηνύματα και μυστικές συνομιλίες, που την έκαναν ελκυστική εναλλακτική λύση στις mainstream πλατφόρμες.

    Η απήχηση του Telegram έγκειται στο μοναδικό αυτό μείγμα χαρακτηριστικών ιδιωτικότητας και ευκολίας χρήσης. Η εφαρμογή προσφέρει κρυπτογραφημένα μηνύματα, ομαδικές συνομιλίες με έως και 200.000 μέλη, κλήσεις φωνής και βίντεο, κοινή χρήση αρχείων, ακόμη και τα δικά της bots. Το χαρακτηριστικό γνώρισμά της είναι οι μυστικές συνομιλίες της, οι οποίες προσφέρουν κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο, πράγμα που σημαίνει ότι τα μηνύματα είναι ορατά μόνο στον αποστολέα και τον παραλήπτη. Επιπλέον, οι χρήστες μπορούν να ορίσουν τα μηνύματα να αυτοκαταστρέφονται μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, προσθέτοντας ένα ακόμη επίπεδο ασφάλειας.

    Η ελευθεριακή φιλοσοφία του Pavel Durov, η οποία δίνει έμφαση στην ατομική ελευθερία και την ελάχιστη παρέμβαση των κυβερνήσεων, στηρίζει το ήθος του Telegram. Ο ίδιος μάλιστα, έχει επανειλημμένα δηλώσει, ότι ο στόχος του είναι να δημιουργήσει μια πλατφόρμα όπου η ιδιωτικότητα έχει προτεραιότητα και όπου καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει λογοκρισία. Αυτό το ποικίλο σύνολο χαρακτηριστικών λοιπόν, σε συνδυασμό με τη στάση του Durov κατά της λογοκρισίας, έχει τροφοδοτήσει την ταχεία εξάπλωση του Telegram, με σχεδόν ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες από το 2024.

    Αντιπαραθέσεις και ισχυρισμοί: Telegram

    Ενώ το Telegram εξυμνείται για τα χαρακτηριστικά προστασίας της ιδιωτικής ζωής του, έχει επίσης ασκήσει σημαντικές επικρίσεις και έχει αντιμετωπίσει πολυάριθμους ισχυρισμούς κατά τη διάρκεια των ετών. Κυβερνήσεις, ρυθμιστικές αρχές και επικριτές έχουν κατηγορήσει το Telegram ότι αποτελεί καταφύγιο για παράνομες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας, του εξτρεμισμού, του εγκλήματος στον κυβερνοχώρο και της παραπληροφόρησης.

    1. Μια πλατφόρμα για εξτρεμιστές

    Ένας από τους πιο επίμονους ισχυρισμούς κατά του Telegram είναι ότι έχει γίνει καταφύγιο για εξτρεμιστικές ομάδες, όπως το ISIS, οι λευκοί ρατσιστές και τα ακροδεξιά κινήματα. Το Ισλαμικό Κράτος (ISIS) ήταν μεταξύ των πρώτων μεγάλων τρομοκρατικών οργανώσεων που εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες κρυπτογραφημένων μηνυμάτων του Telegram για να συντονίζουν επιχειρήσεις, να στρατολογούν μέλη, να οργανώνουν σκλαβοπάζαρα, και να διαδίδουν προπαγάνδα. Καθώς άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Twitter και το YouTube, κατέστειλαν μέτρα κατά του τρομοκρατικού περιεχομένου, οι εξτρεμιστές μετανάστευσαν στο Telegram λόγω των πιο χαλαρών πολιτικών του για τη συγκράτηση του περιεχομένου.

    Η χρήση του Telegram από το ISIS έγινε ιδιαίτερα εμφανής το 2015 και το 2016, όταν η εφαρμογή βρέθηκε επανειλημμένα να φιλοξενεί κανάλια και ομάδες που διανέμουν προπαγανδιστικά βίντεο, εγχειρίδια κατασκευής εκρηκτικών και μηνύματα στρατολόγησης. Το Telegram αντέδρασε αφαιρώντας κάποιο περιεχόμενο και κανάλια που σχετίζονταν με την τρομοκρατία, αλλά η φήμη του ως πλατφόρμα εξτρεμιστικής δραστηριότητας είχε ήδη ριζώσει.Εκτός από τις τζιχαντιστικές ομάδες, ακροδεξιοί εξτρεμιστές έχουν επίσης χρησιμοποιήσει το Telegram για ανασύνταξη. Στον απόηχο της εξέγερσης του Καπιτωλίου στις 6 Ιανουαρίου 2021, το Telegram είδε επίσης έξαρση της δραστηριότητας από ακροδεξιές ομάδες όπως οι Proud Boys και οι υποστηρικτές του QAnon, οι οποίοι χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα για να αποφύγουν την παρακολούθηση από άλλα, πιο ελεγχόμενα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    2. Έγκλημα στον κυβερνοχώρο και παράνομες δραστηριότητες

    Η ανωνυμία και η κρυπτογράφηση του Telegram το έκαναν επίσης ελκυστικό για εγκληματίες του κυβερνοχώρου και χάκερ. Οι πωλητές του dark web χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να πωλούν ναρκωτικά, όπλα, πλαστά νομίσματα και κλεμμένα δεδομένα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το Telegram χρησιμοποιείται ως αγορά παράνομων αγαθών ή ως φόρουμ για τη συζήτηση εγκληματικών επιχειρήσεων. Παράδειγμα τα ισχυρά εγκληματικά δίκτυα στη Νοτιοανατολική Ασία που χρησιμοποιούν εκτενώς την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, σύμφωνα με έκθεση του του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC). Επιπλέον, το deepfake υλικό εξακολουθεί να ευδοκιμεί στο Telegram, με πολλά bots να «αφαιρούν τα ρούχα» από τις φωτογραφίες γυναικών και άλλα να ισχυρίζονται ότι έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν εικόνες ανθρώπων σε διάφορες σεξουαλικές πράξεις.

    3. Αντίσταση στις κυβερνητικές απαιτήσεις

    Κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν ασκήσει πιέσεις στην Telegram να συμμορφωθεί με τους νόμους τους, ιδίως όσον αφορά τα αιτήματα παροχής δεδομένων και τη συγκράτηση περιεχομένου. Το 2018, η Ρωσία επιχείρησε να απαγορεύσει την Telegram αφού ο Durov αρνήθηκε να παράσχει στις υπηρεσίες ασφαλείας της χώρας πρόσβαση στα κρυπτογραφημένα μηνύματα των χρηστών. Το Telegram απέφυγε την απαγόρευση για δύο χρόνια πριν η Ρωσία τελικά άρει τον περιορισμό, αναγνωρίζοντας ότι η εφαρμογή ήταν πολύ δύσκολο να αποκλειστεί αποτελεσματικά.

    Ομοίως, το Telegram έχει συγκρουστεί με κυβερνήσεις στην Ινδία, τη Γερμανία και άλλες χώρες, αντιμετωπίζοντας συχνά κατηγορίες ότι δεν κάνει αρκετά για την καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου στην πλατφόρμα του. Ο Durov έχει αντισταθεί σταθερά στις απαιτήσεις για backdoors ή δεδομένα χρηστών, επικαλούμενος τη δέσμευση της εταιρείας για προστασία της ιδιωτικής ζωής. Αυτή η στάση έχει τοποθετήσει την Telegram ως υπέρμαχο των ψηφιακών δικαιωμάτων, αλλά και ως μια πλατφόρμα που αντιστέκεται στη λογοδοσία.

    Ωστόσο, ο ίδιος συνελήφθη στο Παρίσι τον Αύγουστο και κατηγορήθηκε ότι επέτρεψε εγκληματική δραστηριότητα στην πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένης της διάδοσης σεξουαλικών εικόνων παιδιών. Μετά τη σύλληψή του, ο Durov, ο οποίος βρίσκεται επί του παρόντος έξω με εγγύηση, δήλωσε ότι η εφαρμογή θα παραδώσει τις διευθύνσεις IP και τους αριθμούς τηλεφώνου των χρηστών στις αρχές που υποβάλλουν νομικά αιτήματα. Είπε επίσης ότι η εφαρμογή θα αφαιρέσει ορισμένες λειτουργίες που έχουν γίνει αντικείμενο κατάχρησης για παράνομες δραστηριότητες.

    Οι εξτρεμιστές κρύβονται πίσω από την κρυπτογράφηση

    Ένα από τα βασικά ζητήματα γύρω από τη χρήση του Telegram από εξτρεμιστές είναι το ίδιο το χαρακτηριστικό που κάνει την πλατφόρμα ελκυστική για τους απλούς χρήστες: η ισχυρή κρυπτογράφησή του. Η κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο διασφαλίζει ότι κανείς, ούτε καν το ίδιο το Telegram, δεν μπορεί να διαβάσει το περιεχόμενο των ιδιωτικών μηνυμάτων. Αυτό καθιστά εξαιρετικά δύσκολο για τις διωκτικές αρχές να παρακολουθούν ή να υποκλέπτουν την επικοινωνία μεταξύ εγκληματιών ή τρομοκρατών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή.

    Ενώ άλλες κρυπτογραφημένες πλατφόρμες, όπως το WhatsApp ή το Signal, έχουν αντιμετωπίσει παρόμοια κριτική, τα μεγάλα δημόσια κανάλια του Telegram, τα οποία δεν κρυπτογραφούνται με τον ίδιο τρόπο όπως τα ιδιωτικά μηνύματα, έχουν προσθέσει ένα ακόμη επίπεδο πολυπλοκότητας. Οι εξτρεμιστικές ομάδες μπορούν να χρησιμοποιούν δημόσια κανάλια για να μεταδίδουν προπαγάνδα ή να στρατολογούν οπαδούς, ενώ βασίζονται σε κρυπτογραφημένες ιδιωτικές συνομιλίες για να διεξάγουν μυστικές επιχειρήσεις. Κυβερνήσεις και επικριτές υποστηρίζουν ότι η κρυπτογράφηση του Telegram παρέχει κάλυψη σε τρομοκράτες και εγκληματίες, καθιστώντας το έναν κίνδυνο για την ασφάλεια. Ωστόσο, οι υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής αντιτείνουν ότι η υπονόμευση της κρυπτογράφησης θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ιδιωτική ζωή όλων των χρηστών, όχι μόνο των κακοποιών.

    Η εξέλιξη του Telegram από μια απλή εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων σε μια παγκόσμια πλατφόρμα τόσο για νόμιμη όσο και για αμφιλεγόμενη χρήση αντανακλά τις ευρύτερες εντάσεις μεταξύ της ιδιωτικής ζωής, της ελευθερίας της έκφρασης και της ασφάλειας στην ψηφιακή εποχή. Ενώ η δέσμευση του Pavel Durov για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την αντίσταση στον κυβερνητικό έλεγχο έχει κερδίσει τον θαυμασμό πολλών, έχει επίσης καταστήσει το Telegram στόχο κριτικής λόγω της κατάχρησης της πλατφόρμας από εξτρεμιστές, εγκληματίες και διακινητές παραπληροφόρησης. Καθώς λοιπόν η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται, η πρόκληση να βρεθούν τρόποι για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τις εύλογες ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της από όσους επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τις ελευθερίες της για επιβλαβείς σκοπούς, είναι μεγάλη. Κάπως έτσι, το Telegram μας υπενθυμίζει ότι η ισορροπία μεταξύ ιδιωτικότητας και ασφάλειας μπορεί τελικά να είναι δίκοπο μαχαίρι.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Οι νέες GenAI εφαρμογές που θέλουν να αλλάξουν την καθημερινότητα μας
    Οι νέες GenAI εφαρμογές που θέλουν να αλλάξουν την καθημερινότητα μας

    Σε εργαλείο βελτίωσης της παραγωγικότητας των εργαζομένων θέλουν να εξελίξουν το Generative AI οι μεγάλοι «κολοσσοί» της τεχνολογίας, λανσάροντας μία σειρά από νέες εφαρμογές και χαρακτηριστικά που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Και επιπλέον, οι καινούριες λύσεις επηρεάζουν μία σειρά από διαφορετικούς κλάδους.

    Το GenAI, το οποίο αποτελεί την πιο προηγμένη μορφή της τεχνητής νοημοσύνης, είναι ο τομέας όπου γίνονται οι μεγαλύτερες επενδύσεις αυτή την περίοδο. Δεν είναι τυχαίο ότι η OpenAI, η δημιουργός του ChatGPT, της εφαρμογής που έκανε διάσημο το GenAI, έκλεισε πρόσφατα έναν τεράστιο γύρο χρηματοδότησης ύψους 6,6 δισ. δολαρίων. Με βάση το συγκεκριμένο γύρο χρηματοδότησης η αποτίμηση της OpenAI ανέρχεται στα 157 δισ. δολάρια!

    Όμως, οι επενδύσεις στο GenAI θα πρέπει να αρχίσουν να δείχνουν και αποτελέσματα και εκεί ρίχνουν όλο και περισσότερες εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας το βάρος τους. Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα παραδείγματα είναι η Microsoft που έχει λανσάρει το Copilot, έναν «έξυπνο» ψηφιακό βοηθό, ο οποίος είναι διαθέσιμος έναντι μηνιαίας συνδρομής για τους εταιρικούς χρήστες του Microsoft 365.

    Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα ακόμα κύμα νέων εργαλείων – το οποίο περιλαμβάνει περισσότερες από 700 ενημερώσεις και πάνω από 150 νέες δυνατότητες – με στόχο τη βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας. Η νέα σειρά εργαλείων προσφέρει, ανάμεσα σε άλλα, τη δυνατότητα συνεργασίας με το Copilot σαν να είναι «συνάδελφος», τη δημιουργία διαδραστικών σελίδων από συνομιλίες, την ενεργοποίηση δυναμικής αφήγησης στο Power Point, καθώς ακόμα και τη δυνατότητα βαθύτερων αναλύσεων δεδομένων χωρίς να απαιτείται εξειδίκευση στο Excel. Επιπλέον, η Microsoft λάνσαρε το Copilot Voice προκειμένου να μπορούν οι χρήστες του να έχουν μία φωνητική επικοινωνία με τον ψηφιακό βοηθό και να βελτιώσουν την παραγωγικότητα τους.

    Σύμφωνα με τη Microsoft, το Copilot βοηθάει ήδη από τις πιο μικρές μέχρι τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και οι απαντήσεις είναι δύο φορές ταχύτερες κατά μέσο όρο, ενώ η ποιότητα των απαντήσεων έχει βελτιωθεί κατά 75%. Επιπλέον, ο ρυθμός αύξησης των πελατών Copilot κινείται σε επίπεδα άνω του 60% ανά τρίμηνο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν Copilot καθημερινά στη δουλειά διπλασιάστηκε.

    «Έξυπνοι» agents

    Η Microsoft δεν είναι η μόνη που επενδύει στον τομέα της παραγωγικότητας. Η Salesforce, εκ των κορυφαίων «παικτών» παγκοσμίως στο χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού με έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών, παρουσίασε πρόσφατα το Agentforce, μία πρωτοποριακή λύση ΑΙ επιτρέπει την ανάπτυξη αυτόνομων εκπροσώπων (agents) τεχνητής νοημοσύνης. Το Agentforce αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με την Salesforce, το τρίτο κύμα του ΑΙ, ήτοι ευφυείς, αυτόνομους εκπρόσωπους που μπορούν να ολοκληρώνουν σύνθετες εργασίες, να σκέφτονται και να λειτουργούν χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή αυτοματοποίησης και μετασχηματίζοντας τον τρόπο λειτουργίας οργανισμών και εταιρειών.

    Σε αντίθεση με τα chatbots και copilots που απαιτούν ανθρώπινη καθοδήγηση, οι agents του Agentforce μαθαίνουν από τα δεδομένα, προσαρμόζονται σε κάθε εμπειρία και αναλαμβάνουν δράση. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προβλέπουν ανάγκες και να εφαρμόζουν προληπτικές ενέργειες όπου κρίνεται αναγκαίο, ενισχύοντας τις πελατειακές σχέσεις και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

    Τουρισμός και ΑΙ

    Πέραν αυτών, όμως, σταδιακά θα αρχίσουμε να βλέπουμε εφαρμογές GenAI να χρησιμοποιούνται για καθημερινές εργασίες που επηρεάζουν κλάδους όπως ο τουρισμός. Για παράδειγμα, η εφαρμογή διερμηνείας που έχουν smartphones όπως οι «ναυαρχίδες» της Samsung και της Xiaomi μπορούν να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στον τουρισμό επιτρέποντας σε επισκέπτες να επικοινωνούν πιο εύκολα και κατανοητά με τους εργαζόμενους σε χώρους εστίασης και διαμονής.

    Γενικότερα, ο τουρισμός εκτιμάται ότι θα είναι από τους κλάδους που θα δούμε να επωφελείται σημαντικά τα επόμενα χρόνια καθώς το GenAI θα αλλάξει πολλά όσον αφορά στην επικοινωνία τουριστών και ντόπιων αλλά και αναφορικά με τις συμβουλές για τους τόπους διακοπών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ουσίες, οθόνες και social media κλονίζουν την ψυχική υγεία των εφήβων
    Ουσίες, οθόνες και social media κλονίζουν την ψυχική υγεία των εφήβων

    Οι έφηβοι που κάνουν προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται πως έχουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και υψηλότερα επίπεδα χρήσης ουσιών

    Δεν ξεφεύγουν από την όλο και μεγαλύτερη επίπτωση των προβλημάτων ψυχικής υγείας τα παιδιά και οι έφηβοι. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι οικογένειες είναι πολλαπλές, αφού οι διαταραχές ψυχικής υγείας μπορεί να αφορούν οποιονδήποτε μέσα σε αυτές, αρκετά συχνά τα μικρότερα μέλη τους.

    Πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) δείχνει ότι οι μισές από το σύνολο των ψυχικών διαταραχών που θα εκδηλωθούν στην ενήλικη ζωή ξεκινούν από την ηλικία των 14 ετών, αλλά οι περισσότερες περιπτώσεις δεν εντοπίζονται και δεν αντιμετωπίζονται.

    Επίσης, η πρώιμη έναρξη της χρήσης ουσιών συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο εξάρτησης και άλλων προβλημάτων κατά την ενήλικη ζωή, ενώ οι νεότεροι άνθρωποι επηρεάζονται δυσανάλογα από τη χρήση ουσιών σε σύγκριση με άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.

    Η προβληματική ενασχόληση με το διαδίκτυο είναι, επίσης, αιτία προβλημάτων ψυχικής υγείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού γραφείου του ΠΟΥ που περιλαμβάνει νεότερα ευρήματα για τις συνήθειες των εφήβων στην Ευρώπη, αναδεικνύεται η ανάγκη για καθοδήγηση των εφήβων προς μια πιο υγιή χρήση των οθονών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία – η χώρα μας συμμετείχε μέσω του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (ΕΠΙΨΥ) – πάνω από το ένα τρίτο (36%) των εφήβων διεθνώς (33% στην Ελλάδα) αναφέρουν συνεχή καθημερινή επαφή με φίλους ή άλλους στο διαδίκτυο, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμα υψηλότερο μεταξύ των 15χρονων κοριτσιών (44%, 44% και στην Ελλάδα). Επίσης, ένας στους 9 (11%) εμφανίζει σημάδια προβληματικής ενασχόλησης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (13% στην Ελλάδα), αφιερώνει δηλαδή πολλές ώρες σε αυτά, δυσκολεύεται να ελέγξει τη χρήση τους και βιώνει αρνητικές συνέπειες από αυτήν. Τα κορίτσια αναφέρουν προβληματική ενασχόληση σε υψηλότερα ποσοστά από τα αγόρια (13% έναντι 9% διεθνώς, 16% και 10%, αντίστοιχα στην Ελλάδα).

    Παράλληλα, το ένα τρίτο (34%) των εφήβων παίζει καθημερινά ηλεκτρονικά παιχνίδια, με περισσότερους από έναν στους 5 (22%) να παίζουν (όταν παίζουν) για τουλάχιστον τέσσερις ώρες την ημέρα (20% στην Ελλάδα, αν και τα δύο αυτά ποσοστά δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα). Σχεδόν ένας στους 8 (12%) εφήβους διεθνώς είναι σε κίνδυνο προβληματικής ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, σε υπερδιπλάσιο ποσοστό τα αγόρια έναντι των κοριτσιών (16% έναντι 7%, δεν υπάρχουν αντίστοιχα δεδομένα για την Ελλάδα).

    Η ίδια έκθεση ορίζει την προβληματική ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα πρότυπο συμπεριφοράς που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα που μοιάζουν με εθισμό. Αυτά περιλαμβάνουν την αδυναμία ελέγχου της χρήσης τους, το έντονο αίσθημα «στέρησης» όταν οι έφηβοι δεν μπορούν να συνδεθούν σε αυτά, την παραμέληση άλλων δραστηριοτήτων υπέρ της χρήσης τους και την το να έρχονται αντιμέτωποι με αρνητικές συνέπειες στην καθημερινή τους ζωή εξαιτίας της υπερβολικής χρήσης.

    Η αύξηση της προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους εφήβους εγείρει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις. Προηγούμενη μελέτη στα δεδομένα της ίδιας έρευνας διαπίστωσε ότι οι έφηβοι που έκαναν προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και υψηλότερα επίπεδα χρήσης ουσιών, σε σύγκριση με τους συνομήλικούς τους με μη προβληματική ή καθόλου ενασχόληση με αυτά.

    Επιπλέον, η προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει συσχετιστεί με ξενύχτι και συνεπώς μικρότερη διάρκεια ύπνου, δυνητικά επηρεάζοντας τη συνολική υγεία και την ακαδημαϊκή επίδοση των εφήβων. Διαχρονικά, η προβληματική χρήση αυξάνεται και εάν η τάση αυτή συνεχιστεί θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες για την ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική υγεία των εφήβων, σύμφωνα με τους ειδικούς.

    Αντίστοιχα, δεν είναι δύσκολο η ενασχόληση του εφήβου με το ηλεκτρονικό παιχνίδι να εξελιχθεί σε προβληματική, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχοκοινωνική υγεία. Μια προηγούμενη μελέτη με τα δεδομένα της ίδιας έρευνας που εξέτασε την προβληματική ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε πέντε χώρες βρήκε ότι συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τη ζωή, συχνότερες αναφορές σε ψυχολογικά συμπτώματα και χαμηλότερα επίπεδα υποστήριξης από συνομηλίκους.

    Πηγή: Ygeiamou.gr

  • ΠΟΥ: Όλο και πιο εθιστική η χρήση των social media από εφήβους - Τα ανησυχητικά συμπτώματα
    ΠΟΥ: Όλο και πιο εθιστική η χρήση των social media από εφήβους - Τα ανησυχητικά συμπτώματα

    H χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους νέους Ευρωπαίους γίνεται ολοένα και πιο «προβληματική».

    Με πολλούς από αυτούς να εμφανίζουν συμπτώματα αντίστοιχα του εθισμού, προειδοποίησε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

    ΠΟΥ για μέσα κοινωνικής δικτύωσης

    «Χρειαζόμαστε άμεση και συνεχή δράση για να βοηθήσουμε τους εφήβους να σταματήσουν την ενδεχομένως βλαπτική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε κατάθλιψη, παρενόχληση, άγχος και μέτριες σχολικές επιδόσεις», ανέφερε σε ανακοίνωση ο διευθυντής του ΠΟΥ Ευρώπης Χανς Κλούγκε.

    Το 2022, το 11% των εφήβων (13% των κοριτσιών και το 9% των αγοριών) εμφάνιζαν συμπτώματα προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα το ποσοστό αυτό ήταν 7%, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από 280.000 νέους ηλικίας 11, 13 και 15 ετών από 44 χώρες της Ευρώπης, της Κεντρικής Ασίας και του Καναδά.

    Τα συμπτώματα που παρουσιάζουν μοιάζουν με αυτά του εθισμού: οι νέοι δεν είναι σε θέση να ελέγξουν την υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, νιώθουν αίσθημα έλλειψης όταν δεν ασχολούνται με αυτά, εγκαταλείπουν άλλες δραστηριότητες για να αφιερώσουν χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αντιμετωπίζουν αρνητικές συνέπειες στην καθημερινότητά τους λόγω της υπερβολικής χρήσης.

    Το φαινόμενο αυτό είναι πιο διαδεδομένο μεταξύ των εφήβων ηλικίας 13 με 15 ετών στη Ρουμανία καθώς αφορά το 28%. Λιγότερο επηρεασμένοι είναι οι έφηβοι στην Ολλανδία, με ποσοστό 3% να εμφανίζει συμπτώματα εθισμού.

    Ακόμη μία πηγή ανησυχίας είναι το γεγονός ότι το ένα τρίτο των εφήβων παίζουν παιχνίδια online καθημερινά και το 22% εξ αυτών τουλάχιστον για τέσσερις ώρες, ανέφερε ο ΠΟΥ.

    «Είναι ζωτικής σημασίας να λάβουμε μέτρα για να προστατεύσουμε τους νέους ώστε να μπορέσουν να χειριστούν με ασφάλεια το ψηφιακό περιβάλλον και να είναι σε θέση να κάνουν σωστές επιλογές σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές τους δραστηριότητες, αυξάνοντας τα πλεονεκτήματα και μειώνοντας τους κινδύνους για την ψυχική τους υγεία και την κοινωνική τους ευημερία», τόνισε η Νατάσα Αζοπάρντι- Μουσκάτ αξιωματούχος του ΠΟΥ Ευρώπης.

    Ο ΠΟΥ υπογράμμισε ωστόσο τα πλεονεκτήματα της υπεύθυνης χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως τους δεσμούς μεταξύ αυτών που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα: το 36% των νέων και το 44% των εφήβων ηλικίας 15 ετών ανέφεραν ότι βρίσκονται διαδικτυακά σε επαφή με τους φίλους τους.

    Ο ΠΟΥ συνιστά στις εθνικές αρχές να βελτιώσουν τα ψηφιακά περιβάλλοντα και να υιοθετήσουν μέτρα ώστε οι νέοι να εκπαιδευτούν να χειρίζονται με ασφάλεια τον ψηφιακό κόσμο.

    Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ - Ιefimerida.gr

  • Instagram, X ή facebook; Τι αποκαλύπτουν τα social media που προτιμάτε για τον χαρακτήρα σας
    σε Plus +
    Instagram, X ή facebook; Τι αποκαλύπτουν τα social media που προτιμάτε για τον χαρακτήρα σας

    Ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σας αρέσει να χρησιμοποιείτε περισσότερο; Δείτε τι αποκαλύπτει η προτίμησή σας για την ψυχική σας κατάσταση

    Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί χρησιμοποιείτε συγκεκριμένα social media περισσότερο από άλλα; Ή τι αποκαλύπτει η χρήση τους για την ψυχική σας κατάσταση; Μήπως οι συνήθειές σας στα social media αποκαλύπτουν περισσότερα για εσάς απ’ ό,τι φαντάζεστε; Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του Steffen Krüger, ειδικού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης από το Πανεπιστήμιο του Όσλο, οι ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε καθημερινά δεν είναι απλώς εργαλεία επικοινωνίας, αλλά και καθρέφτες της ψυχικής μας κατάστασης.

    Instagram: Η πλατφόρμα του ναρκισσισμού

    Αν η πρώτη σας επιλογή είναι το Instagram, ίσως αυτό να λέει πολλά για εσάς. Σύμφωνα με την έρευνα του Krüger, το Instagram προσελκύει ανθρώπους με ναρκισσιστικές τάσεις. Το διαρκές θέαμα φωτογραφιών και stories, σε συνδυασμό με την ανάγκη για επιβεβαίωση μέσω «likes», μπορεί να ενισχύσει την επιθυμία για αναγνώριση και αποδοχή. Ο Krüger υποστηρίζει ότι η συνεχής αναζήτηση για την τέλεια εμφάνιση και την έγκριση δεν είναι απλώς μια επιφανειακή ανάγκη, αλλά μπορεί να συνδέεται με βαθύτερες ανασφάλειες και το άγχος που προκαλεί η ανάγκη για κοινωνική αποδοχή.

    Facebook: Ο κύκλος της αγάπης και της φιλίας

    Εάν το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο της επιλογής σας, ίσως να είστε συχνά έτοιμοι να δείξετε αγάπη και υποστήριξη στους φίλους σας. Ο Krüger περιγράφει το Facebook ως μια πλατφόρμα που ενισχύει την ανάγκη για συναισθηματική σύνδεση και επιβεβαίωση της «αγάπης» μέσω των «likes». Ωστόσο, αυτό μπορεί να δημιουργήσει έναν «κύκλο αγάπης», όπου η συνεχής επιβεβαίωση μπορεί να γίνει ενοχλητική αν δεν συνοδεύεται από ουσιαστική επικοινωνία και κριτική σκέψη. Εάν αισθάνεστε ότι η παρουσία σας στο Facebook σας κρατά σε συνεχή ανακύκλωση θετικών συναισθημάτων, ίσως αυτό να σημαίνει ότι αναζητάτε μια πηγή συνεχούς επιβεβαίωσης.

    YouTube: Η εθιστική πλατφόρμα των αναγκών

    Για όσους περνούν ώρες στο YouTube, η πλατφόρμα μπορεί να λειτουργεί ως ένας «σωλήνας τροφοδοσίας» πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Ο Krüger συγκρίνει το YouTube με ένα εστιατόριο που σερβίρει συνεχώς περισσότερα από ό,τι έχετε ήδη καταναλώσει, ενισχύοντας τις εθιστικές τάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η ανάγκη σας για συνεχή ψυχαγωγία ή πληροφορία συνδέεται με την επιθυμία να καλύψετε μια εσωτερική ανάγκη ή έλλειψη. Αν παρατηρείτε ότι καταναλώνετε ασταμάτητα περιεχόμενο, ίσως αυτό να αντικατοπτρίζει μια προσπάθεια να αποφύγετε άλλα, πιο δύσκολα συναισθηματικά ζητήματα.

    Google: Η αναζήτηση για έλεγχο

    Αν το Google είναι η πλατφόρμα που επισκέπτεστε συχνά, ίσως να έχετε μια έντονη ανάγκη για έλεγχο και ακριβή πληροφόρηση. Ο Krüger αναφέρει ότι η αναζήτηση στο Google συνδέεται με τη νευρωτική ανάγκη για έλεγχο και ασφάλεια. Εάν είστε της αναζήτησης των πάντα σωστών απαντήσεων, μπορεί να προσπαθείτε να κατανοήσετε και να ελέγξετε τον κόσμο γύρω σας μέσω των πληροφοριών που συγκεντρώνετε. Αυτή η συνεχής ανάγκη για πληροφόρηση μπορεί να αντικατοπτρίζει μια εσωτερική ανασφάλεια για την οποία προσπαθείτε να βρείτε έλεγχο και σταθερότητα.

    X (πρώην Twitter): Το παιχνιδιάρικο και δημιουργικό στοιχείο

    Εάν το X είναι η αγαπημένη σας πλατφόρμα, ίσως να είστε πιο παιχνιδιάρηδες και δημιουργικοί στη διαδικτυακή σας παρουσία. Ο Krüger τονίζει ότι το X ενισχύει τις παιχνιδιάρικες και δημιουργικές πτυχές της προσωπικότητας. Αν απολαμβάνετε να συμμετέχετε σε συζητήσεις και να μοιράζεστε ιδέες με χιούμορ και ευρηματικότητα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι εκφράζετε την πιο ελεύθερη και δημιουργική πλευρά σας.

    Η πλατφόρμα που προτιμάμε να χρησιμοποιούμε μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για τις εσωτερικές μας αναζητήσεις και συναισθηματικές ανάγκες. Σκεφτείτε ποιο social media χρησιμοποιείτε περισσότερο και σκεφτείτε τι μπορεί να αποκαλύπτει αυτό για εσάς.

    Πηγή: Υgeiamou.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο