Οπως έδειξε μια πρόσφατη έρευνα της Παγκόσμιας Ερευνας για τα Social Media, που διεξήχθη σε οκτώ χώρες της ΕΕ, έδειξε την έντονη τάση των νέων να αποχωρίζονται το Facebook, σε αντίθεση με τους γονείς τους που είναι «δεμένοι» με το συγκεκριμένο μέσο.
Ο ανθρωπολόγος, Ντάνιελ Μίλερ, καθηγητής του University College του Λονδίνου και μέλος της ερευνητικής ομάδας επισημαίνει χαρακτηριστικά πως «το facebook είναι νεκρό και θαμμένο για τους πιτσιρικάδες. Μάλιστα, νιώθουν και ντροπή να ασχολούνται με αυτό και αρνούνται σθεναρά να κάνουν κάποιο post.
Το επιπλέον αξιοσημείωτο για το πως αντιμετωπίζουν οι νέοι τα social media, είναι ότι δεν τους ενδιαφέρει αν είναι εναλλακτικά ή περίπλοκα. Δεν τους νοιάζει αν τους παρακολουθούν ή αν γίνονται... πειραματόζωα από διαφημιστικές εταιρείες. Επίσης η έρευνα σημειώνει πως για έναν νέο, το να του στείλει η μητέρα του «αίτημα φιλίας», είναι βασικός λόγος για να φύγει από το Facebook με ελαφρά πηδηματάκια.
Σε ένα σημείο της έρευνας αποκαλύπτεται πως το 40% των Ιταλών χρηστών του Facebook δεν άλλαξε ποτέ κωδικό πρόσβασης και το 80% εξ αυτών απάντησαν πως «γενικώς δεν τους ενδιαφέρει ή δεν τους νοιάζει».
Το μέσο ψυχολογικό προφίλ του χρήστη στο Facebook σκιαγραφείται ως εξής από την έρευνα: επιθυμεί να «χτίσει» ένα πρόσωπο σύμφωνα με αυτό που πιστεύει πως περιμένει από αυτόν η κοινωνία, τα πολύ προσωπικά του δεδομένα (φωτογραφίες, πληροφορίες) προτιμάει να τα κρατάει για ιδιωτικές συνομιλίες (μέσω Skype και κινητών).
Η έρευνα καταλήγει σε ένα αξιοπρόσεκτο συμπέρασμα: «στην πραγματικότητα τα social media δεν έφεραν την μεγάλη αλλαγή στην κοινωνία, αντιθέτως λειτούργησε ως θρυαλλίδα για να ενισχυθούν οι συντηρητικές μορφές επικοινωνίας.