Η Olympus ξεκίνησε από τα... τηλεσκόπια, έφτασε στην κορυφή του «Ολύμπου» - Τα λάθη των τελευταίων ετών που οδήγησαν στην ανακοίνωση για το τέλος εποχής των θρυλικών φωτογραφικών μηχανών
Ο λόγος για την «Olympus», μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες φωτογραφικών μηχανών στον κόσμο, η οποία αναγκάζεται να πουλήσει το εμβληματικό κομμάτι της επιχείρησής της μετά από 84 χρόνια.
Η ιαπωνική εταιρεία κατασκεύασε την πρώτη της κάμερα το 1936 μετά από χρόνια έρευνάς της με τα ... τηλεσκόπια. Το Semi-Olympus, όπως είχε ονομαστεί αποτελούσε μια από τις πρώτες και καλύτερες φωτογραφικές μηχανές διεθνώς, της οποίας όμως το κόστος ήταν απαγορευτικό για τον μέσο καταναλωτή. Τις επόμενες δεκαετίες η «Olympus», κατάφερε να γίνει συνώνυμο των κορυφαίων – αναλογικών – φωτογραφικών μηχανών.
Η δεκαετία του 1970 αποτέλεσε την καλύτερη εποχή της «Olympus». Επρόκειτο για φωτογραφικές μηχανές που συνδύαζαν την εξαιρετική ποιότητα αλλά παράλληλα και το αντίστοιχο στιλ... της εποχής. Μικρές, κομψές και όμορφες.
Οι φωτογραφικές μηχανές της «Olympus» συνέβαλαν κατά τι στο γενικότερο στιλιστικό πλαίσιο μιας ολόκληρης δεκαετίας. Τη συγκεκριμένη δεκαετία οι φωτογραφικές μηχανές της «Olympus» διαφημίζονταν στην τηλεόραση από φωτογράφους διασημοτήτων όπως ο Ντέιβιντ Μπέιλι και ο λόρδος Λίτσφιλντ.
«Αυτές οι κάμερες ήταν επαναστατικές – ήταν πολύ μικρές, πολύ ελαφριές, όμορφα σχεδιασμένες και είχαν πραγματικά ωραία ποιότητα φακών» προσθέτει ο συντάκτης του περιοδικού Amateur Photographer Νάιτζελ Άθερτον και τονίζει πως είχε ένα πιστό κοινό που ακολουθούσε την εταιρεία, παρά το προβλήματα που αντιμετώπισε με τις νέες τεχνολογίες, όπως η αυτόματη εστίαση.
Και μετά ήρθαν τα κινητά τηλέφωνα
Από το 2010 μέχρι το 2018 η αγορά φωτογραφικών μηχανών, διεθνώς, κατέγραψε πτώση άνω του 84%. Ιαπωνικοί τεχνολογικοί κολοσσοί των περασμένων δεκαετιών ήρθαν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα με την οποία δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν.
Η ραγδαία ανάπτυξη των smartphones αποτέλεσε την αρχή του τέλους μερικών εταιρειών κατασκευής φωτογραφικών μηχανών τις οποίες οι νεότεροι ενδέχεται να τις μάθουν μόνο μέσω του διαδικτύου...
Η «Olympus» προσπάθησε να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις ωστόσο οι φωτογραφικές μηχανές απευθύνονταν σε άτομα που δεν ήταν επαγγελματίες φωτογράφοι αλλά ήθελαν κάτι καλύτερο από μια κάμερα point-and-shoot, αλλά και πάλι δεν ήθελαν κάμερα DSLR. Αυτή η αγορά γρήγορα αφανίστηκε από τα smartphones.
Την ίδια στιγμή η «Olympus» έκανε συνεχώς λάθη, πήρε λανθασμένες αποφάσεις, λάθος στροφές και τελικά έπεσε έξω. Ένα από τα παραδείγματα που αναφέρει ήταν η έλλειψη προόδου στην απόδοση των βίντεο, όταν οι αντίπαλοι είχαν σημειώσει μεγάλη πρόοδο. Επίσης, η εταιρεία αντιμετώπισε ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο που αφορούσε ανώτερα στελέχη το 2011.