Μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή του 1ου online eSafetyLabel Συνεδρίου και τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις εισηγήσεις, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020 – την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας – θα υλοποιηθεί το 2ο online eSafetyLabel Συνέδριο έχοντας ως στόχο να αναδείξει την αναγκαιότητα της ψηφιακής ασφάλειας στο σύνολο των σχολείων της ελληνικής επικράτειας.
Το Συνέδριο θα είναι εφικτό να το παρακολουθήσουν εκτός από εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας και γονείς ενώ η Φόρμα Εγγραφής θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2020 ΕΔΩ
Την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου πρόκειται να χαιρετήσει η Διευθύντρια του Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης – Εκπαιδευτήρια Αντωνόπουλο κυρία Όλγα Κηπιώτη.
Ο κύριος Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Εργαστήριο Πειραματικής Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνας ενώ ο κύριος Γιώργος Κορμάς, Υπεύθυνος της Γραμμής Help-Line.gr θα προβληματίσει τους συμμετέχοντες με την ομιλία «Κοινωνικά δίκτυα: τα ελέγχουμε ή μας ελέγχουν;».
Τη σκυτάλη θα πάρει η εκπαιδευτικός Πληροφορικής κυρία Δέσποινα Ανδριγιαννάκη από το Γυμνάσιο Γαζίου Ηρακλείου Κρήτης για να αναδείξει τα «χρυσά» σχολεία eSafety Label και στη συνέχεια ο
Αντιστράτηγος Ε.Α. κύριος Γεώργιος Παπαπροδρόμου, π. Δ/ντής Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος θα θέσει το ερώτημα «Γιατί η ψηφιακή ασφάλεια παραμένει μια υποτιμημένη έννοια στην κοινωνία μας;»
Η παρουσίαση της πλατφόρμας Microsoft Teams θα πραγματοποιηθεί από τον κύριο Πλούταρχο Ρήγα, ενώ θα υπάρξει στοχευμένη ανάδειξη του υλικού για τα «Προσωπικά δεδομένα» από την πρεσβευτή της δράσης κυρία Ελευθερία Καραγιώργου.
Το Συνέδριο θα ολοκληρωθεί σε στρογγυλή τράπεζα με τους πρεσβευτές της δράσης (Αθανάσιος Κατσαρός, Γιώργος Παπαναστασίου, Στέλλα Τρυφωνίδου και Γιώργος Ερρίκος Χλαπάνης) οι οποίοι θα παρουσιάσουν «Οδηγίες για το εργαλείο eSafety Label με ερωταπανατήσεις για τη βέλτιστη αξιοποίησή του.»
Την αποτίμηση και το κλείσιμο των εργασιών του Συνεδρίου θα πραγματοποιήσει ο κύριος Άρης Λούβρης Εθνικός Συντονιστής Esl.
Σημειώνεται ότι η έρευνα θα παρουσιαστεί στα Ελληνικά από τους αρχικούς συγγραφείς και θα αποσταλεί αποκλειστικά στους συμμετέχοντες σε ηλεκτρονική μορφή. Εκτυπωμένα αντίγραφα θα επιδοθούν στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδειχτεί η αξία της ψηφιακής ασφάλειας και ειδικότερα το αξιόλογο υλικό που δημιουργείται στα ελληνικά σχολεία που συμμετέχουν ενεργά. Επιθυμητή είναι η διερεύνηση του σχήματος των πρεσβευτών και σε πρώτη ο διπλασιασμός του.
Το 2ο online eSafetyLabel Συνέδριο πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης – Εκπαιδευτήρια Αντωνόπουλου και της Microsoft.
Λίγα λόγια για το 1ο online eSafetyLabel Συνέδριο:
Το eSafety Label+ («eSafety Label+: Become the next eSafety champion») στόχευσε στην κινητοποίηση και προώθηση της ανταλλαγής γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών μεταξύ μιας ευρείας κοινότητας Ευρωπαίων εκπαιδευτικών και άλλων σχολικών φορέων για την καλύτερη προετοιμασία του σχολικού οικοσυστήματος για ένα ασφαλές και υπεύθυνο ψηφιακό μέλλον.
Ένα από τα κύρια αποτελέσματα του έργου eSL+ αποτελεί η έρευνα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών - ΕΚΠΑ, η οποία εντόπισε τα βασικά πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες της ψηφιακής ασφάλειας στα σχολεία στην Ευρώπη και προσδιόρισε τομείς βελτίωσης. Επιπλέον, η συγκεκριμένη έρευνα αξιολόγησε την τρέχουσα διαδικασία πιστοποίησης της Δράσης eSafety Label και την επίδραση της πρωτοβουλίας στο σχολικό περιβάλλον.
Η ανωτέρω έρευνα αναφοράς βασίστηκε σε ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 1.150 μέλη της κοινότητας ετικετών eSafety και αποτέλεσε βάση τεκμηρίωσης για όλες τις περαιτέρω δραστηριότητες του έργου eSL+. Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη έρευνα στόχευσε στη χαρτογράφηση των αναγκών και των προτεραιοτήτων των σχολείων όσον αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο προκειμένου:
• να διευκολυνθεί η διαδικασία διαπίστευσης της ετικέτας eSafety για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό του σχολείου,
• να βελτιωθούν οι πληροφορίες που παρέχονται από την κοινότητα eSafety όσον αφορά την ενίσχυση της δημιουργίας ικανοτήτων,
• να βελτιωθούν οι οδηγίες για το προσωπικό του σχολείου.
Επίσης, η έρευνα υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο το έργο eSL+ θα πρέπει να παρακινήσει τους εκπαιδευτικούς των οποίων το σχολείο δεν πληροί ακόμη τα κριτήρια για μια ετικέτα χάλκινη, ασημένια ή χρυσή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους:
Όσον αφορά το περιεχόμενο, παρέχοντας ενημερωμένα σχέδια δράσης και λίστες ελέγχου που καλύπτουν τους τρεις βασικούς τομείς της ψηφιακής ασφάλειας: την υποδομή (π.χ. ασφάλεια δικτύων), την πολιτική (δηλαδή τις πολιτικές αποδεκτής χρήσης) και την πρακτική (δηλαδή συμβουλευτική)
• από παιδαγωγική άποψη, προωθώντας μια δυναμική ομάδα Εθνικών πρεσβευτών (eSafety Champions) που τους δίνει τη δυνατότητα να καθοδηγούν με ομοιόμορφο τρόπο και να ενσωματώνουν περαιτέρω ένα ολοκληρωμένο σύνολο λύσεων βέλτιστης πρακτικής.
H πλήρης έρευνα και τα σχετικά αποτελέσματα, είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση ΕΔΩ Στο πλαίσιο του έργου eSL+ επίσης, οι εταίροι του έργου είχαν την ευκαιρία να εισαγάγουν μια σειρά από βασικές δραστηριότητες όπως:
1) Τη δημιουργία ενός σχήματος πρεσβευτών (eSafety Label+ Ambassadors) για τη διάχυση των καλών πρακτικών διαδικτυακής ασφάλειας καθώς και των επιτευγμάτων του έργου στην εκπαιδευτική κοινότητα και στο ευρύτερο κοινό. Στην Ελλάδα υπάρχουν 5 πρεσβευτές στην παρούσα φάση.
2) Την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού (διαθέσιμο στηην ηλεκτρονική διεύθυνση ΕΔΩ ) προσανατολισμένο στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την ενίσχυση της ψηφιακής εμπιστοσύνης και την αποτελεσματική αντιμετώπιση αναδυόμενων διαδικτυακών κινδύνων.
Στο πλαίσιο συνέχισης της δράσης στην ελληνική επικράτεια ήταν η επιτυχής υλοποίηση του 1ου συνεδρίου eSafety Label μέσω της πλατφόρμας Microsoft Teams. Έτσι λοιπόν με 125 συνέδρους και θετικό πρόσημο για τις εισηγήσεις και την οργάνωση από πλευράς του Εθνικού Συντονιστή και των 5 πρεσβευτών, κρίνοντας από το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης, ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2020 το 1ο online eSafety Label Συνέδριο. Την έναρξη των εργασιών του είχε πραγματοποιήσει ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας ΕΚΠΑ κ. Π. Ρούσσος. Οι εισηγήσεις εν είδει πρακτικών του 1ου online eSafety Label Συνεδρίου είναι διαθέσιμες στο βίντεο:
Πρόγραμμα 2ου συνεδρίου
17:00 Χαιρετισμός κ. Όλγα Κηπιώτη, Διευθύντρια Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης - Εκπαιδευτήρια Αντωνόπουλου Έναρξη εργασιών online eSL συνεδρίου |
17:15 Κεντρική ομιλία: Πέτρος Ρούσσος Αναπληρωτής Καθηγητής, Εργαστήριο Πειραματικής Ψυχολογίας – Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών "Χαρτογράφηση αναγκών και προτεραιοτήτων στην εκπαίδευση για την ψηφιακή ασφάλεια" |
17:45 Γιώργος Κορμάς Εκπρόσωπος Helpline.gr SaferInternet4kids «Κοινωνικά δίκτυα: τα ελέγχουμε ή μάς ελέγχουν;» |
18:05 Δέσποινα Ανδριγιαννάκη Γυμνάσιο Γαζίου Ηρακλείου Κρήτης |
18:25 Γεώργιος Παπαπροδρόμου π. Δ/ντής Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος «Γιατί η ψηφιακή ασφάλεια παραμένει μία υποτιμημένη έννοια στην κοινωνία μας;» |
18:40 Πλούταρχος Ρήγας Microsoft Hellas «Η πλατφόρμα Teams» |
19:00 "Προσωπικά δεδομένα" Υλικό eSL+ Πρεσβευτής Δράσης |
19:15 Στρογγυλή τράπεζα με συμμετέχοντες τους πρεσβευτές της δράσης «Οδηγίες για το εργαλείο eSafety Label με ερωταπαντήσεις για τη βέλτιστη αξιοποίησή του» |
19:45 Κλείσιμο εργασιών συνεδρίου - Αποτίμηση Άρης Λούβρης Εθνικός Συντονιστής eSL |