Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020 15:53

Αναβάθμιση της ψηφιακής εφαρμογής e-καταναλωτής

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της ότι συνεχίζει την αναβάθμιση της ψηφιακής εφαρμογής e-καταναλωτής προκειμένου οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές, να διασφαλίσουν με διαφάνεια και μηδενικό κόστος τις εμπορικές τους συναλλαγές, κατά τη διαδικασία παράδοσης εκτός καταστήματος (click away).

Έτσι, από σήμερα και κατόπιν αιτήματος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ε.Σ.Η.Ε./ GRECA), επεκτείνεται η λειτουργία της υπηρεσίας ραντεβού και για ηλεκτρονικά καταστήματα με το πεδίο e-shop.

«Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή, η διασφάλιση της πρόσβασης των καταναλωτών σε προϊόντα και υπηρεσίες, μέσα από εμπορικά δίκτυα που προάγουν τη διαφάνεια και την ένταση του υγιούς ανταγωνισμού», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Η αναλυτική διαδικασία περιγράφεται στο site: https://e-katanalotis.gov.gr

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020 11:09

Σχετικά Άρθρα

  • Έρχονται νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς θα ελέγχονται οι τιμές μέσα από το e-Καταναλωτής
    Έρχονται νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς θα ελέγχονται οι τιμές μέσα από το e-Καταναλωτής

    Νέες πρωτοβουλίες στη μάχη κατά της ακρίβειας αναμένεται να ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
    Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναμένεται να υπάρξουν ανακοινώσεις στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης του ρόλου του καταναλωτή στη μάχη κατά της ακρίβειας. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται αφορούν στην πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου Αγοράς e-Καταναλωτής.

    Τι αλλάζει στο e-Καταναλωτής

    Η πλατφόρμα αναβαθμίζεται, γίνεται πιο χρηστική και ευέλικτη και δίνεται μεγαλύτερη σημασία στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν, περισσότερων κωδικών δεν σταματάει. Πάντως, για το αμέσως επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της αύξησης των κωδικών, έμφαση δίνεται στη δυνατότητα ανάγνωσής τους, απευθείας, από το web site του κάθε eshop, δηλαδή δεν θα χρειάζεται η διαδικασία την κατάθεσης τιμοκαταλόγων καθώς θα αξιοποιηθεί ο γραμμωτός κώδικας.

    Σε αυτό το πλαίσιο, άμεσα, θα εκδοθεί η απαραίτητη υπουργική απόφαση για την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης των κωδικών barcode από όλα τα eshop, είτε είναι grocery, είτε μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα κτλ. στο πλαίσιο της διαφάνειας αλλά και της αυτοματοποίησης της συλλογής δεδομένων.

    Επιπλέον, ο νέος e-Καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα σύγκριση του καλαθιού και εύρεσης της φτηνότερης αλυσίδας, που βρίσκεται πιο κοντά του, καθώς και τη δυνατότητα πρότασης χωριστών αγορών σε περισσότερες της μιας αλυσίδες για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση.

    Μετά την αναβάθμιση της εφαρμογής, θα ξεκινήσει και διαφημιστική εκστρατεία ώστε να ενημερωθούν οι καταναλωτές για τα οφέλη που μπορούν να έχουν από την αξιοποίηση της και τελικά να επιτευχθεί ο σκοπός της ως εύχρηστου και αξιόπιστου εργαλείου στην διαδικασία της σύγκρισης τιμών. Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα αυτή, στα χέρια του καταναλωτή είναι ήδη και ένα πολύτιμο εργαλείο για καταγγελίες όπου εντοπίζει παραβάσεις, καταστρατηγήσεις και αθέμιτες συμπεριφορές.

    Ταυτόχρονα, ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος και ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία ξεκαθαρίσματος των στοιχείων των καταναλωτικών οργανώσεων που τηρούνται στο Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών (Μ.Ε.Κ.), των υποχρεώσεών τους για τα τηρούμενα βιβλία, των στοιχείων που απαιτούνται για την εγγραφή τους στο Μητρώο, των υποχρεώσεων επικαιροποίησης των στοιχείων τους και τη διαγραφή τους από το Μητρώο. Μία διαδικασία που προβλέπεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Απριλίου 2024.

    Έρχονται νέες μειώσεις τιμών

    Σε ό,τι αφορά στην πορεία των τιμών, τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας έχουν τεθεί, σε πλήρη εφαρμογή, από τις αρχές του μήνα και όπως έχει πει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, ήδη οι μεσοσταθμικές μειώσεις τιμών, σε συγκεκριμένα προϊόντα, κινούνται γύρω στο 15%. «Είχαμε αποκλιμάκωση των τιμών σε καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, βρεφικό γάλα, σε 3.912 κωδικούς», δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Δεν εφησυχάζουμε, ούτε λέμε ότι λύσαμε το πρόβλημα της ακρίβειας, είναι διαρκής η μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο πολλά, τα πιο δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα».

    Στο ίδιο μήκος κύματος ο γενικός διευθυντής ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσσές, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζει η πολιτεία έχει προχωρήσει σε μία σειρά από νομοθετήματα που έχουν ως στόχο τον περιορισμό των πληθωριστικών πιέσεων, ειδικά στις κατηγορίες των ειδών παντοπωλείου. «Τα τελευταία 3,5 χρόνια καταγράφονται πάνω από 25 νομοθετήματα (νόμοι ή υπουργικές αποφάσεις) οι οποίες ρυθμίζουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο την αγορά, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής, το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους και τώρα τα νέα μέτρα κατά των προσφορών» επισημαίνει.

    Εστιάζοντας στα μέτρα κατά των προσφορών, ο κ. Κιοσσές υπογραμμίζει ότι η τελευταία ρύθμιση αφορά σε δύο μέτρα που έχουν στόχο τη μείωση των προσφορών, προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων. «Βέβαια δεν είναι σαφές αν θα επηρεαστούν οι τελικές τιμές των προϊόντων και γενικά η τελική δαπάνη των καταναλωτών, καθώς αυτό που εν τέλει ενδιαφέρει τον καταναλωτή είναι το πως επηρεάζεται το εισόδημα του» σημειώνει.

    Το πρώτο μέτρο αφορά τη μείωση κατά 30% των εκπτώσεων. Με τη νομοθέτηση του μέτρου, η έκπτωση 50% στην οποία προχωρούσε ο προμηθευτής στο σούπερ μάρκετ θα πρέπει να μειωθεί κατά 30% και η τιμή τιμοκαταλόγου να πέσει στο 15%. Το μέτρο αυτό ενδεχομένως να μειώσει τις αρχικές τιμές των προϊόντων, αλλά ενδεχομένως να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για τις επιχειρήσεις στο να συνεχίσουν με την ίδια ένταση τις προωθητικές ενέργειες.

    Το δεύτερο μέτρο αφορά την απαγόρευση σε όσους προμηθευτές πραγματοποιούν ανατιμήσεις, στο να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα εκείνα στα οποία αυξήθηκε η τιμή τους. Σύμφωνα με τον κ. Κιοσσέ, αυτό το μέτρο επίσης αναμένεται ότι ίσως δράσει αποθαρρυντικά στην ανατιμήσεις, αλλά και στην ένταση των προωθητικών ενεργειών, ενώ παράλληλα ίσως οδηγήσει και σε άλλες αλλαγές στην αγορά, π.χ. σε περίπτωση που ένα προϊόν δεν έχει ικανοποιητικές πωλήσεις η επιχείρηση δεν θα έχει κάποιο εργαλείο για να διορθώσει την κατάσταση, ή ενδεχομένως να οδηγήσει σε μεγαλύτερες ανατιμήσεις προκειμένου να μπορεί να αντισταθμιστεί η δυνατότητα αύξησης του όγκου πωλήσεων μέσω προσφορών.

    Κληθείς να σχολιάσει τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογραμμίζει ότι όπως προκύπτει από τους νέους τιμοκαταλόγους που αφορούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, οι τιμές είναι χαμηλότερες. Οι βασικοί τιμοκατάλογοι μειώθηκαν από 5 με 10% έως και 40% σε ορισμένα προϊόντα. Κατά μέσο όρο μειώθηκαν κατά 20%. Σε ό,τι αφορά τις παιδικές τροφές μειώθηκαν από 5% έως και 15%.

    Εστιάζοντας στις προσφορές ο ίδιος σημειώνει σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού μειώθηκαν οι τιμές στους νέους τιμοκαταλόγους αλλά όλες οι εταιρείες δεν διατήρησαν τις ίδιες προσφορές με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφοροποιήσεις τις οποίες ο καταναλωτής θα εντοπίσει στο ράφι.

    Σε κάθε περίπτωση, παραδέχεται ότι «η πλειοψηφία των επιχειρήσεων προϊόντων προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικών και προϊόντων φροντίδας σπιτιού έχουν μειώσει τους τιμοκαταλόγους τους. Ωστόσο, τον καταναλωτή δεν τον ενδιαφέρει αν μειώθηκαν οι τιμοκατάλογοι αλλά η τελική τιμή στο ράφι».

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εκφράζει την ικανοποίησή του για το συγκεκριμένο μέτρο σημειώνοντας ότι είναι αυτό που ήθελε η αγορά. «Είναι ένα μέτρο που εμείς το ζητούσαμε εδώ και χρόνια. Είναι στη θετική κατεύθυνση και πιστεύουμε ότι θα αποδώσει στη διάρκεια του χρόνου» ανέφερε.

    Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η πρακτική των προωθητικών ενεργειών είναι ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα ενταγμένη στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η μέση εξοικονόμηση του καταναλωτικού κοινού από τις προσφορές το 2023 ανέρχεται σε 13% επί της συνολικής δαπάνης, ποσοστό σταθερό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αλλά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 10 χρόνια ξεπερνά τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ.

    'Άλλωστε όπως καταγράφεται στην ίδια έρευνα, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 52% θεωρεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις στα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τους βοηθούν στην αντιμετώπιση των ανατιμήσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 58% για να αυξηθεί το 2023 στο 63%. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει την ανάγκη των καταναλωτών στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για να εξοικονομήσουν χρήματα.

    Το 43% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές, φαίνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη τόσο τις χαμηλές τιμές, όσο και τις εκπτωτικές ενέργειες. Αυτό το 43% του κοινού θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Από την άλλη πλευρά όμως, ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών δεν έχει ενδεχομένως την ενέργεια ή τον χρόνο για την πλήρη αξιοποίηση των εκπτωτικών δράσεων και ως εκ τούτου προτιμάει περισσότερο τις χαμηλότερες τιμές.

    Όπως προκύπτει από την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, το μέτρο που θεωρεί το καταναλωτικό κοινό ότι θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας περισσότερο, είναι η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη, από το 81% του κοινού. Είναι ένα μέτρο που σίγουρα θα αποφέρει βελτίωση στο επίπεδο των τιμών, αλλά σίγουρα με δημοσιονομικό κόστος.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αναρτήθηκαν στο e-Καταναλωτής οι νέες λίστες
    «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αναρτήθηκαν στο e-Καταναλωτής οι νέες λίστες

    Αφορούν την εβδομάδα από 28/12/2022 έως τις 3/1/2023 - 47 προϊόντα είχαν μείωση στην τιμή

    Αναρτήθηκαν σήμερα στο e-Καταναλωτής οι νέες λίστες για τα σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και αφορούν στην εβδομάδα από 28/12/2022 έως τις 3/1/2023.

    Δείτε ΕΔΩ τις νέες λίστες

    Το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει σήμερα στην 9η εβδομάδα εφαρμογής του και έως τις 4 Ιανουαρίου 2023, λόγω των γιορτών, θα είναι εμπλουτισμένο με γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι ή βασιλόπιτα και σοκολάτα.

    Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε πρόσφατα μιλώντας με δημοσιογράφους ότι δεν έχει τελειώσει η συζήτηση με τους κλάδους που θα δημιουργήσουν το δικό τους «καλάθι του νοικοκυριού».

    Σε σημερινή του ανάρτηση για το Καλάθι του Νοικοκυριού, έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.

    Καλημέρα σήμερα ξεκινά η 9η εβδομάδα από το «Καλάθι του Νοικοκυριού» από τα 850 προιόντα μόνο τα 21 (2%) ανέβηκαν, τα 47 (6%) είχαν μείωση και τα υπόλοιπα 782 (92%) παρέμειναν στην ίδια τιμή!! Προχωρούμε σταθερά στη μάχη κατά του Πληθωρισμού και υπέρ των καταναλωτών

    — Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) <a href="https://twitter.com/AdonisGeorgiadi/status

    To «καλάθι του Άι Βασίλη» θα συνεχίσει να εφαρμόζεται έως και τις 11 Ιανουαρίου 2023 στα καταστήματα παιχνιδιών.

    Πηγή: protothema.gr

  • e-Καταναλωτής: Καθημερινή ενημέρωση για τις τιμές σούπερ μάρκετ και διαλειτουργικότητα με άλλες Αρχές
     e-Καταναλωτής: Καθημερινή ενημέρωση για τις τιμές σούπερ μάρκετ και διαλειτουργικότητα με άλλες Αρχές

    Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής αποτελεί την ηλεκτρονική εξέλιξη του Παρατηρητηρίου Τιμών, που στόχο έχει να αποτελέσει βασικό μηχανισμό παρακολούθησης της αγοράς, με μεγάλο ποσοστό κάλυψης της κατανάλωσης. Ειδικά σε περιόδους κρίσεων, όπως η υγειονομική, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19, η διαφάνεια των τιμών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

    Αυτό αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο : «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίσεις για τη μεταφορά στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των αρμοδιοτήτων για τα εμπορικά σήματα και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης»

    Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, τα σούπερ μάρκετ, με συνολικός ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνάει, ετησίως, τα 90.000.000 ευρώ, πρέπει να ενημερώνουν καθημερινά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων, ενώ προβλέπεται και η καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης («AUTOGAS»), του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου («CNG»), μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

    Επιπλέον τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στην πλατφόρμα παρέχονται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από αίτησή της, ενώ εάν διαπιστωθεί ότι υπάρχει λόγος για φορολογικά ζητήματα ενημερώνονται οι ελεγκτικές αρχές.

    Τέλος, η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής δύναται να ανατίθεται σε φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή να παραχωρείται σε ιδιώτες μέσω διαδικασίας σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

    Η ρύθμιση

    Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που κατατέθηκε στη Βουλή και αναλυτικά προβλέπεται ότι:

    Οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ), των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών ξεπερνάει τα ενενήντα εκατομμύρια (90.000.000) ευρώ ετησίως, βάσει των οικονομικών καταστάσεών της προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου, υποχρεούνται να ενημερώνουν καθημερινά με τις τιμές ραφιού (τιμή λιανικής χωρίς προωθητικές ενέργειες), ανά κατάστημα ή συνολικά (ενιαία τιμή προϊόντος ανά αλυσίδα), την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων, καθώς και με τα δεδομένα που προσδιορίζονται με απόφαση του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Με την ίδια απόφαση προσδιορίζεται και η διαδικασία αποστολής των τιμών και των λοιπών στοιχείων. Η ενημέρωση αφορά στην ίδια ημέρα, ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι τις 8:00 π.μ. της ιδίας ημέρας (κατά το άνοιγμα των καταστημάτων) και αφορά στις τιμές που θα έχουν οι υπεραγορές τροφίμων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης ημέρας στα προϊόντα και στις υπηρεσίες τους.

    Με απόφαση του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εκδίδεται λίστα αγαθών και υπηρεσιών που προβάλλονται στην πλατφόρμα και καθορίζονται οι κωδικοί τους.
    Η μη υποβολή ή η υποβολή ανακριβούς δήλωσης επισύρει διοικητικό πρόστιμο ύψους από 1.000 έως 100.000 ευρώ, ανάλογα με τον κύκλο εργασιών της επιχείρησης και κατά περίπτωση. Με απόφαση του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξειδικεύεται το ύψος των προστίμων αναλόγως της βαρύτητας της παράβασης.

    Η διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων και Στατιστικής Επεξεργασίας και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ορίζεται ως αρμόδια αρχή για τον έλεγχο συμμόρφωσης των υπόχρεων, καθώς και για την καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης («AUTOGAS»), του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου («CNG»), μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

    Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, δύναται να δίνει εντολή ελέγχου συμμόρφωσης των υπόχρεων, να διαβιβάζει στο αρμόδιο όργανο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας σχετικά με την επιβολή προστίμου και να διαβιβάζει τα σχετικά στοιχεία προς τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, όταν προκύπτουν ευρήματα που άπτονται της εφαρμογής της φορολογικής νομοθεσίας.

    Τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στην πλατφόρμα παρέχονται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από αίτησή της, με απόφαση του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

    Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατόπιν εισήγησης του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής δύναται να ανατίθεται σε φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή να παραχωρείται σε ιδιώτες μέσω διαδικασίας σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο