Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2021 15:05

Το Facebook παρουσίασε τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά του επαυξημένης πραγματικότητας σε συνεργασία με τη Ray-Ban

Γράφτηκε από την

Το Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα του «έξυπνα» γυαλιά, σε συνεργασία με την εταιρεία EssilorLuxotica, δημιουργό των Ray-Ban, κάνοντας έτσι ένα βήμα για την υλοποίηση του στόχου του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης να προσφέρει πραγματικές δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας στους χρήστες του.

Τα γυαλιά, με την ονομασία «Ray-Ban Stories», σε 20 διαφορετικά στιλ και με αρχική τιμή 299 δολάρια, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», επιτρέπουν στους χρήστες να ακούνε μουσική και podcast, να απαντάνε σε τηλεφωνήματα, να τραβάνε φωτογραφίες και βίντεο και να τα μοιράζονται με άλλους χρήστες του Facebook με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής.

Τα γυαλιά διαθέτουν δύο κάμερες, δύο μικροσκοπικά ηχεία, τρία μικρόφωνα και μικροεπεξεργαστή Snapdragon. Φορτίζονται μέσω καλωδίου USB-C σε περίπου έξι ώρες και, για τη χρήση τους, πρέπει να συνδεθούν σε λογαριασμό Facebook. Μπορούν να τραβήξουν έως 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων ή 500 φωτογραφίες, τα οποία στη συνέχεια μεταφορτώνονται ασύρματα στη συνοδευτική εφαρμογή, η οποία τα κρυπτογραφεί. Στη συνέχεια, μέσω του Facebook View, ο κάτοχος των γυαλιών μπορεί να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο με άλλους. Οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να αποθηκευθούν στο τηλέφωνο του χρήστη εκτός της ειδικής εφαρμογής του Facebook.

Το Facebook έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στο πεδίο της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας - virtual (VR) και augmented reality (AR) αντίστοιχα. Ο επικεφαλής επιστήμονας του είχε δηλώσει πέρυσι ότι η εταιρεία απέχει πέντε έως δέκα χρόνια από το να φέρει στην αγορά «αληθινά» γυαλιά AR, τα οποία θα προβάλλουν εικονικά αντικείμενα πάνω στον πραγματικό κόσμο.

Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός κοινού εικονικού περιβάλλοντος (metaverse), το οποίο θα διαδεχτεί το σημερινό διαδίκτυο. Όπως είπε, τα «έξυπνα» γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για μια τέτοια εξέλιξη.

Τα γυαλιά περιλαμβάνουν επίσης έναν προαιρετικό ψηφιακό βοηθό (Facebook Assistant) που επιτρέπει στον χρήστη να τραβάει με αυτά φωτογραφίες και βίντεο μόνο με φωνητικές εντολές. Ακόμη, το Facebook έκανε γνωστό ότι δεν θα προβάλλονται διαδικτυακές διαφημίσεις μέσω των γυαλιών.

Τέλος, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαβεβαίωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών το περιεχόμενο των φωτογραφιών και βίντεο, που θα τραβάνε τα «έξυπνα» γυαλιά. Ένα μικρό φωτάκι LED που θα αναβοσβήνει πάνω στα γυαλιά, δείχνει στους άλλους πότε είναι ενεργή η κάμερα, ώστε να γνωρίζουν ότι ο χρήστης τούς τραβάει φωτογραφία ή βίντεο (και έτσι, αν χρειάζεται, να παίρνουν τα μέτρα τους…). Το Facebook έχει ήδη δημοσιοποιήσει έναν οδηγό υπεύθυνης χρήσης των «έξυπνων» γυαλιών, π.χ. να τα απενεργοποιεί κάποιος σε χώρους όπως οι δημόσιες τουαλέτες, να μην τα χρησιμοποιεί για παράνομες πράξεις, όπως η υποκλοπή κωδικών ΡΙΝ κ.α.

Οι άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Google, Microsoft, Apple κ.α.) αναπτύσσουν παρόμοια «έξυπνα» γυαλιά. Πάντως τα πρώτα τέτοια γυαλιά Google Glass δεν είχαν επιτυχία στους καταναλωτές λόγω υψηλής τιμής και προβλημάτων σχεδιασμού.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2021 10:30

Σχετικά Άρθρα

  • Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε
    Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε

    Μαθητής Γυμνασίου του Βόλου, βρήκε και παρέδωσε την πιστωτική κάρτα στον άνθρωπο που την είχε χάσει, έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε για τον εντοπισμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Η έκπληξη για τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την ξαναβρήκε χάρη στον μαθητή, ήταν πολύ ευχάριστη.

    Ο πρώην δήμαρχος του Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης σύμφωνα με το Thenewspaper είναι το άτομο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον μαθητή γνωστοποιώντας μάλιστα τα όσα έγιναν με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Μία πιστωτική κάρτα βρήκε και παρέδωσε στον ιδιοκτήτη του ένας μαθητής της τρίτης τάξης του 5ου Γυμνασίου του Βόλου.

    Μάλιστα, ο μαθητής έκανε τη δική του έρευνα μέσω facebook εντοπίζοντας τον κάτοχο της κάρτας, ο οποίος ήταν… ο τέως δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης.

    Η ανάρτηση του πρώην Δημάρχου

    «Όσες και όσοι έχετε χάσει πιστωτική κάρτα ξέρετε πολύ καλά τι ζόρι είναι ‒ οι υπόλοιπες και οι υπόλοιποι μπορείτε να το φανταστείτε. Το έπαθα σήμερα. Κι εκεί που με είχαν πιάσει τα διαόλια, λαμβάνω ένα μήνυμα στο messenger.

    Ο άγνωστος σε μένα αποστολέας, ο οποίος προφανώς με αναζήτησε μέσω του fb ‒να και ένα από τα καλά του‒ είχε βρει την κάρτα και με ρωτούσε ευγενικά αν ήμουν εγώ εκείνος που την είχε χάσει.

    Του απάντησα θετικά, μου έκανε μια ερώτηση για να βεβαιωθεί ότι πράγματι ήταν δική μου και, αφού βεβαιώθηκε, μου έδωσε ραντεβού στο σχόλασμα, στην έξοδο του σχολείου του.

    Όπως διαπίστωσα, ήταν μαθητής στην τρίτη τάξη του 5ου Γυμνασίου Βόλου. Βγήκε παρέα με κάποιους συμμαθητές του και μου παρέδωσε αμέσως την κάρτα, λέγοντάς μου ότι πρόσφατα η μητέρα του είχε χάσει τη δική της κάρτα και ξέρει πόσο ταλαιπωρήθηκε.

    Με συγκίνησε πάρα πολύ. Δεν σας κρύβω, όμως, ότι καταχάρηκα και όλα τα παιδιά. Φωτεινά πρόσωπα, με χιούμορ, σπιρτάδα και θετική ενέργεια.

    Είπαμε λίγα λόγια στο πόδι και χαιρετηθήκαμε, αφού πρώτα ευχαρίστησα και συγχάρηκα τον Άγγελο (Aggelos Dimas) και αφού του ευχήθηκα να πορευτεί σ’ όλη του τη ζωή με ήθος και αξιοπρέπεια. Υπήρξα τυχερός, μα πιο τυχεροί είναι οι γονείς του που έχουν έναν τέτοιο λεβέντη, και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια. Ένα μπράβο και στους καθηγητές και τις καθηγήτριές του. Τελικά, υπάρχει ελπίς!»

    Πηγή: cnn.gr- Image by stevepb on Pixabay

  • Μια «διάνοια» κατάφερε να κλέψει 122 εκατομμύρια δολάρια από το Facebook και την Google στέλνοντάς τους τυχαίους λογαριασμούς
    Μια «διάνοια» κατάφερε να κλέψει 122 εκατομμύρια δολάρια από το Facebook και την Google στέλνοντάς τους τυχαίους λογαριασμούς
    Ο Evaldas Rimasauskas κατάφερε να αποσπάσει από το Facebook και τη Google το επιβλητικό ποσό των 122 εκατομμυρίων δολαρίων με έναν απίστευτο τρόπο.

    Ένας τρομερός τύπος εξαπάτησε το Facebook και τη Google και κατάφερε να του στείλουν πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, στέλνοντάς τους διάφορα email με τα οποία τους ζητούσε λεφτά.

    Λοιπόν, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, αλλά σίγουρα ήταν μια τολμηρή, αλλά και μια αποτελεσματική μέθοδος, με την οποία κατάφερε να αποσπάσει από τις δύο εταιρείες τεχνολογίας το εντυπωσιακό ποσό των 122 εκατομμυρίων δολαρίων - μέχρι που τον έπιασαν.

    Ο Evaldas Rimasauskas, από τη Λιθουανία, και διάφοροι άλλοι που παρέμειναν ανώνυμοι, παρίσταναν μια εταιρεία κατασκευής υπολογιστών με έδρα την Ταϊβάν, την Quanta Computer.

    Μεταξύ του 2013 και του 2015, ο Rimasauskas έστειλε αιτήματα τιμολόγησης από την Quanta Computer στο Facebook και την Google - με τα τιμολόγια προς την Google να ανέρχονται συνολικά σε 23 εκατ. δολάρια και εκείνα προς το Facebook να φτάνουν συνολικά τα 99 εκατ. δολάρια.

    Δεδομένου ότι και οι δύο εταιρείες είχαν συνεργαστεί με την Qanta Computer στο παρελθόν, έδωσαν τα χρήματα πιστεύοντας ότι πλήρωναν για νόμιμες υπηρεσίες, αλλά στην πραγματικότητα έστελναν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς στη Λετονία και την Κύπρο που ελέγχονταν από τον Rimasauskas, αναφέρει η εισαγγελία της Νότιας Περιφέρειας της Νέας Υόρκης.

    Για να εξηγήσει τη μαζική εισροή χρημάτων στις τράπεζες, ο Rimasauskas χρησιμοποίησε πλαστά τιμολόγια, συμβάσεις και επιστολές που φαινόταν να έχουν υπογραφεί από στελέχη της Google και του Facebook.

    Όπως περιγράφεται από το IGN, το πιο σοκαριστικό μέρος αυτού του σχεδίου είναι ότι κανείς από τις δύο εταιρείες δεν εξέτασε τη νομιμότητα των τιμολογίων - απλά έστελναν τα χρήματα.

    Ωστόσο, ήταν πολύ καλό για είναι αληθινό και έτσι το 2017, σε ηλικία 50 ετών, ο Rimasauskas συνελήφθη από τις λιθουανικές αρχές πριν εκδοθεί στη Νέα Υόρκη.

    Δήλωσε ένοχος για ηλεκτρονική απάτη μέσω καλωδίων και το 2019 καταδικάστηκε σε 60 μήνες φυλάκιση για το εγκληματικό του σχέδιο.

    Πηγή: gazzetta.gr

  • Προβλήματα σε Facebook, Messenger και Instagram
    Προβλήματα σε Facebook, Messenger και Instagram

    Προβλήματα παρουσιάζονται το πρωί του Σαββάτου στο Facebook, στο Instagram, καθώς και το Messenger.

    Συγκεκριμένα, όσοι χρήστες επιχειρούσαν για αρκετή ώρα να συνδεθούν μέσω υπολογιστή σε Facebook και Instagram έβλεπαν το μήνυμα «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο».

    Ωστόσο, περίπου στις 10:30 τα προβλήματα αποκαταστάθηκαν.

    Πηγή: in.gr

  • Facebook - Messenger: Ξανά προβλήματα - Τι αντιμετωπίζουν οι χρήστες
    Facebook - Messenger: Ξανά προβλήματα - Τι αντιμετωπίζουν οι χρήστες

    Προβλήματα καταγράφονται στο Facebook και το Messenger από χρήστες στην Ελλάδα.

    Κάποιοι χρήστες δεν μπορούν να δουν την αρχική σελίδα, ενώ άλλοι δυσκολεύονται να επισκεφθούν άλλες σελίδες ή ομάδες.

    Σταδιακά, πάντως, το πρόβλημα δείχνει να διορθώνεται.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Κομισιόν: Ξεκινά επίσημη έρευνα σε Facebook και Instagram για την ασφάλεια των παιδιών
    Κομισιόν: Ξεκινά επίσημη έρευνα σε Facebook και Instagram για την ασφάλεια των παιδιών

    Η Επιτροπή ανησυχεί ότι τα συστήματα τόσο του Facebook όσο και του Instagram, συμπεριλαμβανομένων των αλγορίθμων τους, ενδέχεται να διεγείρουν συμπεριφορικούς εθισμούς στα παιδιά.

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε εχθές επίσημες διαδικασίες για να αξιολογήσει εάν η Meta, ο πάροχος του Facebook και του Instagram, ενδέχεται να παραβίασε τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) σε τομείς που συνδέονται με την προστασία των ανηλίκων.

    Η Επιτροπή ανησυχεί ότι τα συστήματα τόσο του Facebook όσο και του Instagram, συμπεριλαμβανομένων των αλγορίθμων τους, ενδέχεται να διεγείρουν συμπεριφορικούς εθισμούς στα παιδιά. Επιπλέον, η Επιτροπή ανησυχεί για τις μεθόδους διασφάλισης ηλικίας και επαλήθευσης που εφαρμόζει η Meta.

    Η έναρξη επίσημων διαδικασιών εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να λάβει περαιτέρω μέτρα επιβολής, όπως τη λήψη προσωρινών μέτρων και αποφάσεων μη συμμόρφωσης

    Η χθεσινή έναρξη της διαδικασίας βασίζεται σε μια προκαταρκτική ανάλυση της έκθεσης αξιολόγησης κινδύνου που εστάλη από τη Meta τον Σεπτέμβριο του 2023, στις απαντήσεις της Meta στα επίσημα αιτήματα της Επιτροπής για πληροφορίες (σχετικά με την προστασία των ανηλίκων και τη μεθοδολογία της αξιολόγησης κινδύνου), δημοσίως διαθέσιμες εκθέσεις καθώς και την ανάλυση της ίδιας της Επιτροπής.

    Οι τρέχουσες διαδικασίες αφορούν τους ακόλουθους τομείς:

    – Τη συμμόρφωση της Meta με τις υποχρεώσεις του DSA σχετικά με την αξιολόγηση και τον μετριασμό των κινδύνων που προκαλούνται από τη σχεδίαση των διαδικτυακών διεπαφών του Facebook και του Instagram, οι οποίες ενδέχεται να εκμεταλλευτούν τις αδυναμίες και την απειρία των ανηλίκων και να προκαλέσουν εθιστική συμπεριφορά ή/και να ενισχύσουν το λεγόμενο φαινόμενο «rabbit hole» (σ.σ.: η αδυναμία του παιδιού να διαχωρίσει τον εαυτό του από το Ίντερνετ, είτε πρόκειται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε για άλλες σχετιζόμενες με το Ίντερνετ δραστηριότητές του). Μια τέτοια αξιολόγηση απαιτείται για την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων για την άσκηση του θεμελιώδους δικαιώματος στη σωματική και ψυχική ευεξία των παιδιών καθώς και στον σεβασμό των δικαιωμάτων τους.

    – Τη συμμόρφωση της Meta με τις απαιτήσεις του DSA σε σχέση με τα μέτρα μετριασμού για την αποτροπή πρόσβασης ανηλίκων σε ακατάλληλο περιεχόμενο, ιδίως εργαλεία επαλήθευσης ηλικίας που χρησιμοποιούνται από τη Meta, τα οποία ενδέχεται να μην είναι λογικά, αναλογικά και αποτελεσματικά.

    – Τη συμμόρφωση της Meta με τις υποχρεώσεις του DSA για τη θέσπιση κατάλληλων και αναλογικών μέτρων για τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου απορρήτου, ασφάλειας και ασφάλειας για ανηλίκους, ιδίως όσον αφορά τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις απορρήτου για ανηλίκους ως μέρος του σχεδιασμού και της λειτουργίας των συστημάτων συστάσεων τους.

    Εάν αποδειχθούν, αυτές οι αστοχίες συνιστούν παραβάσεις των άρθρων 28, 34 και 35 του DSA. Η έναρξη της επίσημης διαδικασίας δεν προδικάζει την έκβασή της και δεν προδικάζει οποιαδήποτε άλλη διαδικασία που μπορεί να αποφασίσει να κινήσει η Επιτροπή για οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά που μπορεί να συνιστά παράβαση βάσει του DSA.

    Επόμενα βήματα

    Η Επιτροπή θα διενεργήσει τώρα κατά προτεραιότητα σε βάθος έρευνα και θα συνεχίσει να συλλέγει αποδεικτικά στοιχεία, για παράδειγμα αποστέλλοντας πρόσθετα αιτήματα για πληροφορίες, πραγματοποιώντας συνεντεύξεις ή επιθεωρήσεις.

    Η έναρξη επίσημων διαδικασιών εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να λάβει περαιτέρω μέτρα επιβολής, όπως τη λήψη προσωρινών μέτρων και αποφάσεων μη συμμόρφωσης. Η Επιτροπή εξουσιοδοτείται επίσης να αποδεχθεί τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η Meta για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που τέθηκαν στη διαδικασία.

    Πηγή: ΑΠΕ - In.gr

  • Facebook: Νέο σκάνδαλο; Καταγγελίες ότι πούλησε προσωπικά δεδομένα στο Netflix!
    Facebook: Νέο σκάνδαλο; Καταγγελίες ότι πούλησε προσωπικά δεδομένα στο Netflix!

    Στη δίνη ενός ίσως ακόμα σκανδάλου βρίσκεται το Facebook, το οποίο κατηγορείται από δημοσιεύσεις ότι έχει πουλήσει στο Netfilx προσωπικά μας δεδομένα.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με ισχυρισμούς που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στο X, η Meta φαίνεται να έχει δώσει στο Netflix πρόσβαση στις προσωπικές συνομιλίες των χρηστών στο Facebook/Messenger.

    Οι δημοσιεύσεις αναφέρονται σε δικαστική κατάθεση που προέκυψε μεταξύ ομάδας καταναλωτών και της μητρικής εταιρείας του Facebook, Meta για πρακτικές απορρήτου δεδομένων.

    Το έγγραφο υποστηρίζει ότι το Netflix και το Facebook είχαν μια «ειδική σχέση» και ότι το Facebook μείωσε ακόμη και τις δαπάνες για πρωτότυπο προγραμματισμό για την υπηρεσία βίντεο του Facebook Watch, ώστε να μην ανταγωνιστεί το Netflix, έναν μεγάλο διαφημιστή του Facebook. Λέει επίσης ότι το Netflix είχε πρόσβαση στο «Inbox API» της Meta που πρόσφερε στον streamer «πρόσβαση μέσω προγραμματισμού στα εισερχόμενα ιδιωτικών μηνυμάτων του χρήστη του Facebook».

    Αρνείται της κατηγορίες η Meta

    Από την πλευρά του, ο διευθυντής επικοινωνίας της Meta, Andy Stone, αμφισβήτησε ότι το Netflix είχε πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών γράφοντας στο Χ: «Συγκλονιστικά αναληθής. Η Meta δεν μοιράστηκε τα προσωπικά μηνύματα των ανθρώπων με το Netflix. Η συμφωνία επέτρεπε στους ανθρώπους να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους στο Facebook για το τι έβλεπαν στο Netflix, απευθείας από την εφαρμογή Netflix. Τέτοιες συμφωνίες είναι κοινός τόπος στον κλάδο».

    Με άλλα λόγια, η Meta ισχυρίζεται ότι το Netflix είχε πρόσβαση μέσω προγραμματισμού στα εισερχόμενα των χρηστών, αλλά δεν χρησιμοποίησε αυτήν την πρόσβαση για να διαβάσει προσωπικά μηνύματα.

    Πάντως, οι New York Times σε δημοσίευμά τους 2018 είχαν αναφέρει ότι το Netflix και το Spotify μπορούσαν να διαβάσουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, σύμφωνα με έγγραφα που είχαν λάβει.

    Μέχρι το 2015, το Netflix ξόδευε 40 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις Facebook, λέει το έγγραφο, και επέτρεπε τη χρήση δεδομένων χρηστών του Netflix για στόχευση και βελτιστοποίηση διαφημίσεων στο Facebook. Το 2017, το Netflix συμφώνησε να δαπανήσει 150 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook και να παρέχει στην εταιρεία «σήματα πρόθεσης μεταξύ συσκευών».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Κατεβάζει» την υπηρεσία Facebook News
    Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Κατεβάζει» την υπηρεσία Facebook News

    Μετά από αυστηρή κριτική που δέχεται εδώ και χρόνια η εταιρεία του

    Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και το επιτελείο του αποφάσισαν να μειώσουν την παρουσίαση ειδήσεων μέσω του Facebook, επικαλούμενοι πολιτική πόλωση και αύξηση των προσπαθειών για αντιμετώπιση φαινομένων παραπληροφόρησης.

    Το Facebook καταργεί από αυτό το μήνα τη λειτουργία Facebook News για τους χρήστες στις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Πέρσι η υπηρεσία αυτή είχε διακοπεί σε Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία. Πρόκειται για εξέλιξη που μπορεί να σημάνει τη μείωση της παρουσίασης ειδησεογραφικού περιεχομένου και σε άλλες χώρες και πλατφόρμες, όπως το Instagram, από την εταιρεία κολοσσό στα κοινωνικά δίκτυα.

    Αυτή η απόφαση δεν επηρεάζει -τουλάχιστον μέχρι τη λήξη τους- τις υπάρχουσες συμφωνίες για μετάδοση ειδήσεων μέσω του Facebook που έχει η Meta με εκδοτικούς οργανισμούς στην Αυστραλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία και αφορούν το Facebook News, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Η Meta αφήνει να εννοηθεί ότι όταν θα λήξουν οι εν λόγω συμφωνίες με τις εκδοτικές εταιρείες για τη μετάδοση τέτοιων ειδήσεων επ’ αμοιβή, αυτές μπορεί να μην ανανεωθούν.

    Ο συνιδρυτής και επικεφαλής της Meta παίρνει την απόφαση αυτή μετά από αυστηρή κριτική που δέχεται εδώ και χρόνια η εταιρεία του. Οι επικριτές της Meta την κατηγορούν συμβάλλει στην πολιτική πόλωση και ότι δεν αντιμετωπίζει καίρια φαινόμενα παραπληροφόρησης για περιεχόμενο που παρουσιάζεται σε ιστοσελίδες του Facebook

    Δεν επηρεάζονται οι σύνδεσμοι ειδήσεων από χρήστες και εκδότες

    Οι χρήστες θα εξακολουθούν να μπορούν να μοιράζονται και να βλέπουν συνδέσμους («links») στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Επίσης οι εκδοτικές εταιρείες θα εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να προωθούν και να διαφημίζουν στις ιστοσελίδες του Facebook ρεπορτάζ κι άλλο περιεχόμενό τους. Όμως η υπηρεσία Facebook News δεν θα συγκεντρώνει πια σε κεντρικό επίπεδο τίτλους ειδήσεων και άλλου περιεχομένου για να παρουσιάζει ανεξάρτητα και συγκεντρωτικά το περιεχόμενο αυτό στους χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

    Αυτή η εξέλιξη «δεν επηρεάζει τις αναρτήσεις από λογαριασμούς που επιλέγουν να ακολουθήσουν οι χρήστες. Επηρεάζει (περιεχόμενο ειδήσεων) που προτείνει το σύστημα και οι χρήστες θα μπορούν να ελέγχουν αν θέλουν (να δουν) περισσότερα», σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Meta, Ντάνι Λέβερ.

    Η απόφαση της Meta να καταργήσει τη λειτουργία Facebook News ελήφθη καθώς πλησιάζουν μεταξύ άλλων οι αμερικανικές προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου και οι συζητήσεις για το θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κι όχι μόνο αυξάνονται συνεχώς.

    Πολλοί διαβάζουν ειδήσεις στα social media

    Τα μηνύματα που έρχονται από την πλατφόρμα και τους χρήστες για την πρόσβαση σε ειδησεογραφικό περιεχόμενο μέσω του Facebook είναι μεικτά. Οι ειδήσεις αποτελούν λιγότερο από το 3% αυτού που βλέπουν οι χρήστες παγκοσμίως στις ροές τους στο Facebook, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Meta. Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε ακόμη πως ότι ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν το Facebook News στην Αυστραλία και στις ΗΠΑ μειώθηκε πέρσι πάνω από 80%.

    Ωστόσο μελέτη του 2023 από την Pew Research την οποία επικαλείται το AP News, αναφέρει ότι οι μισοί ενήλικες στις ΗΠΑ λαμβάνουν τις ειδήσεις τους σε αρκετά μεγάλο βαθμό κι αρκετές φορές μέσα στη διάρκεια της ημέρας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πλατφόρμα του Facebook μάλιστα φαίνεται να βρίσκεται αρκετά ψηλά στις προτιμήσεις τους για τέτοια ενημέρωση.

    Τρεις στους δέκα ενήλικες στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις μέσω του Facebook σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Pew. Επίσης το 16% των ενηλίκων των ΗΠΑ λένε ότι λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από το Instagram, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που επίσης ανήκει στη Meta.

    Οι χρήστες του Instagram εξέφρασαν πρόσφατα δυσαρέσκεια για την επιλογή της εφαρμογής να σταματήσει «προληπτικά», όπως ανέφερε η Meta, να προτείνει πολιτικό περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε λογαριασμούς που οι χρήστες δεν ακολουθούν. Ενώ η επιλογή απενεργοποίησης του φίλτρου ήταν πάντα διαθέσιμη στις ρυθμίσεις χρήστη, πολλοί άνθρωποι δεν γνώριζαν ότι η Meta έκανε την αλλαγή αυτή, δείχνουν στοιχεία του AP News.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • To Facebook επαναφέρει το κλασικό «Poke»: Όλες οι λεπτομέρειες
    To Facebook επαναφέρει το κλασικό «Poke»: Όλες οι λεπτομέρειες

    Αυτή η λειτουργία έχει ενθουσιάσει την GEN Z, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν συμβαίνει το ίδιο και στους millenials.

    Πολλές είναι οι αλλαγές που κάνει η Meta το τελευταίο διάστημα σε Facebook και instagram.

    Μάλιστα, τις περισσότερες από αυτές τις έχουν «υποδεχτεί» με χαρά οι χρήστες, ενώ άλλες δεν τους άρεσαν καθόλου.

    Ωστόσο, όπως φαίνεται, το Facebook πάει... εμπρός-πίσω αφού ετοιμάζεται να επαναφέρει μια λειτουργία που υπήρχε στα πρώτα χρόνια της πλατφόρμας.

    Πρόκειται για το «Poke» (σκούντημα). Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη επιλογή δεν είχε καταργηθεί οριστικά, αφού οι χρήστες μπορούν να την ψάξουν στην αναζήτηση.

    Σύμφωνα με το businessinsider.com, η Meta είπε ότι έκανε μια σχεδιαστική προσαρμογή στις αρχές του 2024 με το κουμπί Poke να γίνεται ελαφρώς πιο ορατό.

    Το νέο σχέδιο θα εμφανίσει το κουμπί δίπλα σε οποιοδήποτε όνομα που ψάχνει κάποιος χρήστης.

    Αυτό ενθάρρυνε τους χρήστες να χρησιμοποιήσουν πραγματικά το κουμπί (έστω και μέσω της αναζήτησης). Παράλληλα, ανακοινώθηκε πως υπήρξε αύξηση της χρήσης του poke και η GEN Z (γενιά Ζ) το λάτρεψε.

    Πηγή: Gazzetta.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο