Ζούμε στην εποχής της συνεχούς ανάπτυξης της διαδικτυακής τεχνολογίας και πλέον το «κλασσικό» αρχίζει να θεωρείται ξεπερασμένο. Το ίδιο ισχύει αρκετές φορές και στον τομέα της εύρεσης εργασίας, με τα social media να έχουν γίνει απαραίτητο εργαλείο όχι μόνο για την επικοινωνία, αλλά και για την προώθηση της καριέρας των χρηστών. Όπως επισημαίνει το BBC, ένα από τα πρώτα που χρειάζονται οι τελευταίοι είναι να παραμένουν ενεργοί.
Πριν την ύπαρξη του Linkendin, του Twiiter και των εταιρικών blogs, για να βρει κάποιος μια θέση εργασίας έπρεπε να κοιτάζει αγγελίες σε εφημερίδες και στο διαδίκτυο, να είναι με ένα τηλέφωνο στο χέρι και να στέλνει βιογραφικά. Δε σημαίνει ότι όλα αυτά δεν ισχύουν πλέον, απλώς τα social media έχουν επιφέρει αλλαγές στον τρόπο αναζήτησης, αλλά και στις πληροφορίες που παρέχονται στους δυνητικούς εργοδότες.
«Το να μη δώσει κάποιος τη δέουσα σημασία στην παρουσίαση του επαγγελματικού προφίλ του μέσω των social media –όταν ψάχνει δουλειά εν έτη 2014- είναι σαν να οδηγεί με σκασμένο λάστιχο», τονίζει η διευθύντρια σε μιας εταιρεία εύρεσης και διαχείρισης εργασίας στην Αυστραλία Ιρέν ΜακΚόνελ. Ιδίως όσον αφορά σε ανθρώπους που κατέχουν ή προσπαθούν να κατακτήσουν μια θέση πιο υπεύθυνη-ηγετική, το να έχουν ένα προφίλ στα social media και δη σε Linkendin και Twiiter είναι πλέον… υποχρεωτικό, σύμφωνα με την ΜακΚόνελ.
Οι χρήστες τους διαθέτουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λοιπόν. Έτσι, όσοι ψάχνουν στην αγορά εργασίας θα πρέπει να έχουν ένα πλήρες προφίλ στο Linkendin, το οποίο να ενημερώνεται συνεχώς με διάφορες λεπτομέρειες, αλλά και links σχετικά με το αντικείμενο τους –τουλάχιστον 1-2 φορές κάθε εβδομάδα- και να μην παραμένει αδρανές, όπως επισημαίνει η ΜακΚόνελ.