Μετά το μπλακ άουτ.
Διαβάστε τα 3 πράγματα που έκανε το 80% των Ελλήνων το 6ωρο που είχε πέσει το Facebook με ένα κλικ στο menshouse.gr
Πηγή: Ethnos.gr
Θρίλερ στη Δραπετσώνα: Γυναίκα εντοπίστηκε νεκρή στη θάλασσα
Έρχονται βροχές και καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας - Ποιες περιοχές θα πληγούν ...
Οικουμενικός Πατριάρχης: «Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης θα ανοίξει - Σε εξέλιξη ο διάλογος με την Άγκυρα» ...
Τραγωδία σε νοσοκομείο στα Κατεχόμενα: Έδωσαν γάλα με αλκοόλ σε επτά βρέφη - Νεκρό ένα νεογέννητο ...
Αλτσχάιμερ: Δημοφιλές φάρμακο για το αδυνάτισμα πιθανή «ασπίδα»
Αυτά είναι τα 106 Πανεπιστημιακά Τμήματα που το πτυχίο τους είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμο με μεταπτυχιακό τίτλο ...
Φθηνότερες οι τιμές στα τιμολόγια ρεύματος και στο πετρέλαιο θέρμανσης για το Νοέμβριο ...
Νόσος Αλτσχάιμερ: Το βότανο με τα νευροπροστατευτικά οφέλη που προλαμβάνει τη νόσο ...
ΟΗΕ: Σε επίπεδα ρεκόρ η συγκέντρωση αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα το 2023
Πύργος: Με λαμπρότητα κορυφώθηκαν οι εορτασμοί της 28ης Οκτωβρίου (photos)
Διαβάστε τα 3 πράγματα που έκανε το 80% των Ελλήνων το 6ωρο που είχε πέσει το Facebook με ένα κλικ στο menshouse.gr
Πηγή: Ethnos.gr
Μια σοκαριστική υπόθεση παρουσιάζει σήμερα η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» του Mega.
Μέσω των social media, μια άγνωστη «πούλησε» έρωτα σε έναν άνδρα, με σκοπό να του αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό.
«Την γνώρισα μέσω ‘TikTok’. Mου συστήθηκε ως χορεύτρια και την αποδέχτηκα. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία για ενάμιση χρόνο. Μιλάγαμε μόνο με μηνύματα. Τρώγαμε πάντα μαζί, ακούγαμε μουσική μαζί. Ήθελε να κάνουμε παιδιά. Μου έλεγε ‘μου λείπεις, σε θέλω’».
Όπως λέει ο ίδιος:
«Με έπεισε να επενδύσω χρήματα σε πλατφόρμα δήθεν με μεγάλο επιτόκιο. Ξεκίνησα με μικρά ποσά και έφτασα να επενδύω περίπου 20.000 ευρώ. Κατάλαβα ότι είναι απάτη όταν μου έστειλε μήνυμα ένας άλλος εξαπατημένος. Επιχείρησα να κάνω ανάληψη και με μπλόκαρε. Άλλαξα τις τραπεζικές κάρτες γιατί ήταν αποθηκευμένες στην πλατφόρμα».
«Έπαθα κατάθλιψη, πήγα σε γιατρό και ξεκίνησα φαρμακευτική αγωγή», σημειώνει.
Μιλώντας στο MEGA η δικηγόρος του θύματος, Άννα Μαρία Φίλιππα, ανέφερε πως δεκάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης.
«Το πρόβλημά μας είναι να δικαιωθούμε αστικά από την τράπεζα που άφησε και δέχτηκε εντολές πληρωμής προς άγνωστους δικαιούχους χωρίς να ελέγξει νομιμοποιήσεις, χωρίς να τις καταστήσει ύποπτες και τις εκτέλεσε άμεσα», είπε.
Μιλώντας για το θέμα, ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει:
«Το φαινόμενο της ‘ρομαντικής απάτης’ έχει εμφανιστεί την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι εξαπατώνται συναισθηματικά, δεν έχουν διάθεση να το καταγγείλουν. Η ‘ρομαντική απάτη’ απαιτεί τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δράστες δεν βιάζονται, γνωρίζουν ότι ο χρόνος είναι η μόνη παρακαταθήκη για τις ανθρώπινες σχέσεις».
Απατεώνας από τη Νιγηρία εμφανίστηκε ως… Έλληνας μουσικός
«Η τελευταία υπόθεση που είχαμε ήταν προ ημερών. Μία κυρία είχε ερωτευτεί έναν Έλληνα μουσικό, που της έχει πουλήσει έρωτα στο διαδίκτυο. Δεν είναι μουσικός, ανακαλύψαμε ότι είναι απατεώνας από τη Νιγηρία. Μόλις σταμάτησε να του δίνει χρήματα, αυτός εξαφανίστηκε», είπε στο MEGA ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του ελληνικού CSI.
Πηγή: newsbomb.gr
Η εξάρτηση από την οθόνη, είτε πρόκειται για την κατάχρηση των social media είτε για ατελείωτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα έχει το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα: όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο χειροτερεύει η ψυχική μας υγεία. Όπως έδειξε η πρόσφατη έρευνα από την Talker Research, που διεξήχθη εξ αφορμής της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πρόκειται για πολλές ημέρες τον χρόνο.
Η έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αποκάλυψε ότι ο μέσος χρήστης νιώθει ότι χάνει τρεις ημέρες τον μήνα καταναλώνοντας διαδικτυακό περιεχόμενο, ήτοι 36 ολόκληρες μέρες μέσα σε ένα χρόνο κυλούν με ανεξάντλητο scrolling, streaming και υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δραματική στους νεότερους. Οι Αμερικανοί της γενιάς Ζ (14 έως 29 ετών) εκτιμούν ότι χάνουν περίπου πέντε ημέρες τον μήνα.
Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της δημοσκόπησης για της τάσεις στην κατανάλωση ψηφιακών μέσων ήταν τα αισθήματα ενοχής που κατατρύχουν τα άτομα με αλόγιστη χρήση, με τον μέσο συμμετέχοντα να αναφέρει τουλάχιστον τρία κύματα ενοχής τον μήνα. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ανάφεραν έξι περίπου ώρες κατανάλωσης περιεχομένου την ημέρα και επτά η πλειοψηφία εκείνων από τη γενιά Ζ.
Αισθήματα ενοχής
Για όσους ανέφεραν «πολύ κακή» ψυχική υγεία, ο χρόνος τους μπροστά στις οθόνες έφτανε τις περίπου έξι ημέρες τον μήνα, με έναν στους πέντε (19%) να φτάνει τις 15 ή περισσότερες ημέρες τον μήνα. Συγκριτικά, όσοι ανέφεραν άριστη ή καλή ψυχική υγεία σπαταλούν τις λιγότερες ημέρες, μόλις 2,7.
Σε σχέση με τις ενοχές από την υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου, είναι συχνότερες στους συμμετέχοντες της «πολύ κακής» ψυχικής υγείας, τους οποίους θα επισκεφθούν περίπου επτά φορές τον μήνα. Σχεδόν οι μισοί από το δείγμα της έρευνας (42%) παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται πως χάνουν το μέτρο και το παρακάνουν, ενώ το 36% ανέφερε ότι η διάθεσή τους χαλά «συχνά» από κάτι που είδαν ή διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι συμμετέχοντες της γενιάς Z ήταν πιθανότερο να δηλώσουν υπερ-καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, όπως διαπιστώθηκε από το 66% που αισθάνονται έτσι. Τα άτομα με «πολύ κακή» ψυχική υγεία είχαν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν τακτικά το TikTok (38%) και να χαζεύουν στο τηλέφωνό τους ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση (46%).
Συμβουλές για λιγότερη χρήση social media
Ο Δρ Sham Singh, ψυχίατρος με εκπαίδευση στο Harbor UCLA, προσφέρει τρεις χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου που δαπανάται στην οθόνη και την άμβλυνση των αισθημάτων ενοχής.
Ο πόλεμος, η βία και ο θάνατος δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά αυτό που είναι καινούργιο είναι η 24ωρη πρόσβαση σε ζωντανές, κοντινές λήψεις από τη φρίκη. Τα social media μας τροφοδοτούν με βίντεο απύθμενου πόνου και στη συνέχεια, τρία δευτερόλεπτα αργότερα, με φωτογραφίες από τα brunch και τα καινούρια ρούχα των ινφλουένσερ (και μη).
Οι αντιφάσεις της καθημερινής μας ζωής, καθώς βλέπουμε συνεχώς βίντεο με τραυματισμένα σώματα και νεκρά παιδιά, και το επόμενο λεπτό παρακολουθούμε ανθρώπους που λένε στην κάμερα τι αγόρασαν από το σούπερμάρκετ για να φάνε, είναι μια αλλόκοτη εμπειρία και είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να την αντιμετωπίσουμε.
Πώς μπορούμε να παραμείνουμε ενεργοί, να ενημερωνόμαστε, να μιλάμε και να παίρνουμε θέση, προστατεύοντας παράλληλα την ευημερία μας; Μπορεί να νιώθουμε εγωιστές αν θέλουμε να προστατεύουμε τη δική μας ψυχική υγεία στο πλαίσιο όσων συμβαίνουν σε άλλους, αλλά είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον εαυτό μας.
Το περιοδικό Dazed, σε ένα άρθρο που υπογράφει η Chloe Laws, απευθύνθηκε σε ειδικούς ώστε να μας δώσουν μερικές συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε να είμαστε ενημερωμένοι, ευαισθητοποιημένοι, ενεργοί αλλά παράλληλα να προφυλάσσουμε τον ευατό μας.
Ακολουθούν μερικές από τις συμβουλές που έδωσαν.
Πράξεις
Η διοχέτευση του θυμού και της θλίψης σε δράση είναι χρήσιμη και θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο απελπισμένοι. «Ένα τρομακτικό κομμάτι της [υπερ] έκθεσης είναι η αίσθηση ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’ αυτό», λέει ο Arash Javanbakht, MD, ψυχίατρος και συγγραφέας, ο οποίος είναι διευθυντής της Κλινικής Έρευνας για το Στρες, το Τραύμα και το Άγχος στο Wayne State University. «Το άγχος και το στρες αναδεύουν πολλή ενέργεια. Η θλίψη, το άγχος, ο θυμός και η απογοήτευση μπορούν να διοχετευτούν σε δράσεις όπως η συμβολή σε δραστηριότητες συγκέντρωσης χρημάτων, ο εθελοντισμός για τη βοήθεια των θυμάτων και ο ακτιβισμός για να πειστούν οι πολιτικοί να κάνουν το σωστό».
Όρια
Η Dr. Lara Wolfers, ειδικός της οποίας η έρευνα επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να αντιμετωπίσουν το άγχος, λέει ότι είναι σημαντικό να περιορίσετε την έκθεση όπου είναι δυνατόν. «Το να αναζητάτε συνεχώς ενημερώσεις για παγκόσμια ζητήματα μάλλον δεν είναι καλό για την ψυχική σας υγεία. Έτσι, μπορεί κανείς να περιορίσει την έκθεση σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας – ίσως το βράδυ πριν από το δείπνο ή το πρωί πριν από την εργασία μπορεί να είναι καλές στιγμές για να εστιάσει κανείς στο τι συμβαίνει στον κόσμο. Θα πρέπει, ωστόσο, να υπάρχουν και ώρες της ημέρας χωρίς ειδήσεις κατά τις οποίες μπορεί κανείς να εστιάσει σε άλλα πράγματα και να είναι σε θέση να αποστασιοποιηθεί».
Δραστηριότητες
«Αφιερώστε χρόνο για να μελετήσετε τα συναισθήματά σας και μην τα αγνοείτε», συμβουλεύει ο Javanbakht. «Να θυμάστε ότι τα αρνητικά συναισθήματα της θλίψης, του φόβου και της απογοήτευσης είναι φυσιολογικές ανθρώπινες αντιδράσεις σε τέτοιες τρομερές αντιξοότητες. Στη συνέχεια, πάρτε μια ανάσα κάνοντας δραστηριότητες που μπορούν να τραβήξουν πλήρως την προσοχή σας και να σας απομακρύνουν από τις φρικιαστικές καταστάσεις. Μην αισθάνεστε ένοχοι [αν θέλετε] να διασκεδάσετε, είναι εντάξει ακόμη και αν οι άλλοι υποφέρουν. Η θλίψη σας δεν θα τους βοηθήσει. Μην σταματάτε τις συνήθεις δραστηριότητες της ζωής σας που σας κρατούν υγιείς», λέει.
*Με πληροφορίες από: Dazed
Δεν ξεφεύγουν από την όλο και μεγαλύτερη επίπτωση των προβλημάτων ψυχικής υγείας τα παιδιά και οι έφηβοι. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι οικογένειες είναι πολλαπλές, αφού οι διαταραχές ψυχικής υγείας μπορεί να αφορούν οποιονδήποτε μέσα σε αυτές, αρκετά συχνά τα μικρότερα μέλη τους.
Πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) δείχνει ότι οι μισές από το σύνολο των ψυχικών διαταραχών που θα εκδηλωθούν στην ενήλικη ζωή ξεκινούν από την ηλικία των 14 ετών, αλλά οι περισσότερες περιπτώσεις δεν εντοπίζονται και δεν αντιμετωπίζονται.
Επίσης, η πρώιμη έναρξη της χρήσης ουσιών συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο εξάρτησης και άλλων προβλημάτων κατά την ενήλικη ζωή, ενώ οι νεότεροι άνθρωποι επηρεάζονται δυσανάλογα από τη χρήση ουσιών σε σύγκριση με άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.
Η προβληματική ενασχόληση με το διαδίκτυο είναι, επίσης, αιτία προβλημάτων ψυχικής υγείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού γραφείου του ΠΟΥ που περιλαμβάνει νεότερα ευρήματα για τις συνήθειες των εφήβων στην Ευρώπη, αναδεικνύεται η ανάγκη για καθοδήγηση των εφήβων προς μια πιο υγιή χρήση των οθονών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία – η χώρα μας συμμετείχε μέσω του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (ΕΠΙΨΥ) – πάνω από το ένα τρίτο (36%) των εφήβων διεθνώς (33% στην Ελλάδα) αναφέρουν συνεχή καθημερινή επαφή με φίλους ή άλλους στο διαδίκτυο, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμα υψηλότερο μεταξύ των 15χρονων κοριτσιών (44%, 44% και στην Ελλάδα). Επίσης, ένας στους 9 (11%) εμφανίζει σημάδια προβληματικής ενασχόλησης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (13% στην Ελλάδα), αφιερώνει δηλαδή πολλές ώρες σε αυτά, δυσκολεύεται να ελέγξει τη χρήση τους και βιώνει αρνητικές συνέπειες από αυτήν. Τα κορίτσια αναφέρουν προβληματική ενασχόληση σε υψηλότερα ποσοστά από τα αγόρια (13% έναντι 9% διεθνώς, 16% και 10%, αντίστοιχα στην Ελλάδα).
Παράλληλα, το ένα τρίτο (34%) των εφήβων παίζει καθημερινά ηλεκτρονικά παιχνίδια, με περισσότερους από έναν στους 5 (22%) να παίζουν (όταν παίζουν) για τουλάχιστον τέσσερις ώρες την ημέρα (20% στην Ελλάδα, αν και τα δύο αυτά ποσοστά δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα). Σχεδόν ένας στους 8 (12%) εφήβους διεθνώς είναι σε κίνδυνο προβληματικής ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, σε υπερδιπλάσιο ποσοστό τα αγόρια έναντι των κοριτσιών (16% έναντι 7%, δεν υπάρχουν αντίστοιχα δεδομένα για την Ελλάδα).
Η ίδια έκθεση ορίζει την προβληματική ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα πρότυπο συμπεριφοράς που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα που μοιάζουν με εθισμό. Αυτά περιλαμβάνουν την αδυναμία ελέγχου της χρήσης τους, το έντονο αίσθημα «στέρησης» όταν οι έφηβοι δεν μπορούν να συνδεθούν σε αυτά, την παραμέληση άλλων δραστηριοτήτων υπέρ της χρήσης τους και την το να έρχονται αντιμέτωποι με αρνητικές συνέπειες στην καθημερινή τους ζωή εξαιτίας της υπερβολικής χρήσης.
Η αύξηση της προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους εφήβους εγείρει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις. Προηγούμενη μελέτη στα δεδομένα της ίδιας έρευνας διαπίστωσε ότι οι έφηβοι που έκαναν προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και υψηλότερα επίπεδα χρήσης ουσιών, σε σύγκριση με τους συνομήλικούς τους με μη προβληματική ή καθόλου ενασχόληση με αυτά.
Επιπλέον, η προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει συσχετιστεί με ξενύχτι και συνεπώς μικρότερη διάρκεια ύπνου, δυνητικά επηρεάζοντας τη συνολική υγεία και την ακαδημαϊκή επίδοση των εφήβων. Διαχρονικά, η προβληματική χρήση αυξάνεται και εάν η τάση αυτή συνεχιστεί θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες για την ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική υγεία των εφήβων, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Αντίστοιχα, δεν είναι δύσκολο η ενασχόληση του εφήβου με το ηλεκτρονικό παιχνίδι να εξελιχθεί σε προβληματική, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχοκοινωνική υγεία. Μια προηγούμενη μελέτη με τα δεδομένα της ίδιας έρευνας που εξέτασε την προβληματική ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε πέντε χώρες βρήκε ότι συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τη ζωή, συχνότερες αναφορές σε ψυχολογικά συμπτώματα και χαμηλότερα επίπεδα υποστήριξης από συνομηλίκους.
Πηγή: Ygeiamou.gr
Με πολλούς από αυτούς να εμφανίζουν συμπτώματα αντίστοιχα του εθισμού, προειδοποίησε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).
ΠΟΥ για μέσα κοινωνικής δικτύωσης
«Χρειαζόμαστε άμεση και συνεχή δράση για να βοηθήσουμε τους εφήβους να σταματήσουν την ενδεχομένως βλαπτική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε κατάθλιψη, παρενόχληση, άγχος και μέτριες σχολικές επιδόσεις», ανέφερε σε ανακοίνωση ο διευθυντής του ΠΟΥ Ευρώπης Χανς Κλούγκε.
Το 2022, το 11% των εφήβων (13% των κοριτσιών και το 9% των αγοριών) εμφάνιζαν συμπτώματα προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα το ποσοστό αυτό ήταν 7%, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από 280.000 νέους ηλικίας 11, 13 και 15 ετών από 44 χώρες της Ευρώπης, της Κεντρικής Ασίας και του Καναδά.
Τα συμπτώματα που παρουσιάζουν μοιάζουν με αυτά του εθισμού: οι νέοι δεν είναι σε θέση να ελέγξουν την υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, νιώθουν αίσθημα έλλειψης όταν δεν ασχολούνται με αυτά, εγκαταλείπουν άλλες δραστηριότητες για να αφιερώσουν χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αντιμετωπίζουν αρνητικές συνέπειες στην καθημερινότητά τους λόγω της υπερβολικής χρήσης.
Το φαινόμενο αυτό είναι πιο διαδεδομένο μεταξύ των εφήβων ηλικίας 13 με 15 ετών στη Ρουμανία καθώς αφορά το 28%. Λιγότερο επηρεασμένοι είναι οι έφηβοι στην Ολλανδία, με ποσοστό 3% να εμφανίζει συμπτώματα εθισμού.
Ακόμη μία πηγή ανησυχίας είναι το γεγονός ότι το ένα τρίτο των εφήβων παίζουν παιχνίδια online καθημερινά και το 22% εξ αυτών τουλάχιστον για τέσσερις ώρες, ανέφερε ο ΠΟΥ.
«Είναι ζωτικής σημασίας να λάβουμε μέτρα για να προστατεύσουμε τους νέους ώστε να μπορέσουν να χειριστούν με ασφάλεια το ψηφιακό περιβάλλον και να είναι σε θέση να κάνουν σωστές επιλογές σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές τους δραστηριότητες, αυξάνοντας τα πλεονεκτήματα και μειώνοντας τους κινδύνους για την ψυχική τους υγεία και την κοινωνική τους ευημερία», τόνισε η Νατάσα Αζοπάρντι- Μουσκάτ αξιωματούχος του ΠΟΥ Ευρώπης.
Ο ΠΟΥ υπογράμμισε ωστόσο τα πλεονεκτήματα της υπεύθυνης χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως τους δεσμούς μεταξύ αυτών που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα: το 36% των νέων και το 44% των εφήβων ηλικίας 15 ετών ανέφεραν ότι βρίσκονται διαδικτυακά σε επαφή με τους φίλους τους.
Ο ΠΟΥ συνιστά στις εθνικές αρχές να βελτιώσουν τα ψηφιακά περιβάλλοντα και να υιοθετήσουν μέτρα ώστε οι νέοι να εκπαιδευτούν να χειρίζονται με ασφάλεια τον ψηφιακό κόσμο.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ - Ιefimerida.gr
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί χρησιμοποιείτε συγκεκριμένα social media περισσότερο από άλλα; Ή τι αποκαλύπτει η χρήση τους για την ψυχική σας κατάσταση; Μήπως οι συνήθειές σας στα social media αποκαλύπτουν περισσότερα για εσάς απ’ ό,τι φαντάζεστε; Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του Steffen Krüger, ειδικού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης από το Πανεπιστήμιο του Όσλο, οι ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε καθημερινά δεν είναι απλώς εργαλεία επικοινωνίας, αλλά και καθρέφτες της ψυχικής μας κατάστασης.
Instagram: Η πλατφόρμα του ναρκισσισμού
Αν η πρώτη σας επιλογή είναι το Instagram, ίσως αυτό να λέει πολλά για εσάς. Σύμφωνα με την έρευνα του Krüger, το Instagram προσελκύει ανθρώπους με ναρκισσιστικές τάσεις. Το διαρκές θέαμα φωτογραφιών και stories, σε συνδυασμό με την ανάγκη για επιβεβαίωση μέσω «likes», μπορεί να ενισχύσει την επιθυμία για αναγνώριση και αποδοχή. Ο Krüger υποστηρίζει ότι η συνεχής αναζήτηση για την τέλεια εμφάνιση και την έγκριση δεν είναι απλώς μια επιφανειακή ανάγκη, αλλά μπορεί να συνδέεται με βαθύτερες ανασφάλειες και το άγχος που προκαλεί η ανάγκη για κοινωνική αποδοχή.
Facebook: Ο κύκλος της αγάπης και της φιλίας
Εάν το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο της επιλογής σας, ίσως να είστε συχνά έτοιμοι να δείξετε αγάπη και υποστήριξη στους φίλους σας. Ο Krüger περιγράφει το Facebook ως μια πλατφόρμα που ενισχύει την ανάγκη για συναισθηματική σύνδεση και επιβεβαίωση της «αγάπης» μέσω των «likes». Ωστόσο, αυτό μπορεί να δημιουργήσει έναν «κύκλο αγάπης», όπου η συνεχής επιβεβαίωση μπορεί να γίνει ενοχλητική αν δεν συνοδεύεται από ουσιαστική επικοινωνία και κριτική σκέψη. Εάν αισθάνεστε ότι η παρουσία σας στο Facebook σας κρατά σε συνεχή ανακύκλωση θετικών συναισθημάτων, ίσως αυτό να σημαίνει ότι αναζητάτε μια πηγή συνεχούς επιβεβαίωσης.
YouTube: Η εθιστική πλατφόρμα των αναγκών
Για όσους περνούν ώρες στο YouTube, η πλατφόρμα μπορεί να λειτουργεί ως ένας «σωλήνας τροφοδοσίας» πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Ο Krüger συγκρίνει το YouTube με ένα εστιατόριο που σερβίρει συνεχώς περισσότερα από ό,τι έχετε ήδη καταναλώσει, ενισχύοντας τις εθιστικές τάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η ανάγκη σας για συνεχή ψυχαγωγία ή πληροφορία συνδέεται με την επιθυμία να καλύψετε μια εσωτερική ανάγκη ή έλλειψη. Αν παρατηρείτε ότι καταναλώνετε ασταμάτητα περιεχόμενο, ίσως αυτό να αντικατοπτρίζει μια προσπάθεια να αποφύγετε άλλα, πιο δύσκολα συναισθηματικά ζητήματα.
Google: Η αναζήτηση για έλεγχο
Αν το Google είναι η πλατφόρμα που επισκέπτεστε συχνά, ίσως να έχετε μια έντονη ανάγκη για έλεγχο και ακριβή πληροφόρηση. Ο Krüger αναφέρει ότι η αναζήτηση στο Google συνδέεται με τη νευρωτική ανάγκη για έλεγχο και ασφάλεια. Εάν είστε της αναζήτησης των πάντα σωστών απαντήσεων, μπορεί να προσπαθείτε να κατανοήσετε και να ελέγξετε τον κόσμο γύρω σας μέσω των πληροφοριών που συγκεντρώνετε. Αυτή η συνεχής ανάγκη για πληροφόρηση μπορεί να αντικατοπτρίζει μια εσωτερική ανασφάλεια για την οποία προσπαθείτε να βρείτε έλεγχο και σταθερότητα.
X (πρώην Twitter): Το παιχνιδιάρικο και δημιουργικό στοιχείο
Εάν το X είναι η αγαπημένη σας πλατφόρμα, ίσως να είστε πιο παιχνιδιάρηδες και δημιουργικοί στη διαδικτυακή σας παρουσία. Ο Krüger τονίζει ότι το X ενισχύει τις παιχνιδιάρικες και δημιουργικές πτυχές της προσωπικότητας. Αν απολαμβάνετε να συμμετέχετε σε συζητήσεις και να μοιράζεστε ιδέες με χιούμορ και ευρηματικότητα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι εκφράζετε την πιο ελεύθερη και δημιουργική πλευρά σας.
Η πλατφόρμα που προτιμάμε να χρησιμοποιούμε μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για τις εσωτερικές μας αναζητήσεις και συναισθηματικές ανάγκες. Σκεφτείτε ποιο social media χρησιμοποιείτε περισσότερο και σκεφτείτε τι μπορεί να αποκαλύπτει αυτό για εσάς.
Kολοσσοί της κοινωνικής δικτύωσης κι ευρύτερα του τομέα του διαδικτύου επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους έκανε γνωστό η ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (FTC) στις ΗΠΑ επικαλούμενη πολυετή έρευνα.
Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο εποπτικός φορέας —εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια— αφορά εννέα εταιρείες κι αποκαλύπτει πως συγκεντρώνουν πελώριες ποσότητες δεδομένων, ενίοτε μέσω άλλων εταιρειών, που τα συγκεντρώνουν και τα πωλούν, και ενίοτε κρατούν στα αρχεία τους τις πληροφορίες επ’ αόριστον.
Συγκριμένα αιτήματα εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok), και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).
Η μελέτη «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC, η Λίνα Χαν, σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη, εκφράζοντας «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.
Σε αρκετές από τις εταιρείες, το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, σύμφωνα με το κείμενο.
«Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους, και να τους εκθέσουν σε διάφορα κακά, από κλοπή ταυτότητας ως την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», σύμφωνα με την κυρία Χαν.
Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε ‘μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς’».
Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κόεν, οι χρήστες του διαδικτύου κατανοούν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις επιτρέπουν να επωφελούνται από υπηρεσίες που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ήταν δωρεάν, ή φθηνές.
Ο συλλογικός φορέας τόνισε ακόμη πως υποστηρίζει «σθεναρά» εξαντλητικό νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα.
Εκπρόσωπος της Google, ο Χοσέ Κατανέδα, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα» ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις»
Πηγή: Cnn.gr
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.