Σάββατο, 09 Οκτωβρίου 2021 09:33

Δεύτερο μπλακ άουτ σε Facebook, Messenger και Instagram - Τι λέει η εταιρεία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η Facebook ζήτησε συγγνώμη από τους χρήστες της για μια δίωρη διακοπή των υπηρεσιών της χθες Παρασκευή, τονίζοντας ότι αυτή προήλθε από μια ελαττωματική ρύθμιση παραμέτρων, στο δεύτερο περιστατικό μέσα σε μια εβδομάδα κατάρρευσης του παγκόσμιου συστήματος του τεχνολογικού κολοσσού.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι πλατφόρμες της, Facebook Messenger και Workplace επηρεάστηκαν από την τελευταία διακοπή λειτουργίας, ενώ χρήστες είχαν πρόβλημα και σε Instagram.

«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη σε όποιον δεν μπόρεσε να έχει πρόσβαση στα προϊόντα μας τις τελευταίες δύο ώρες», ανέφερε η εταιρεία. «Διορθώσαμε το πρόβλημα και όλα θα πρέπει να επανέλθουν στο φυσιολογικό τώρα».

Τη Δευτέρα, ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έκανε λόγο για μια ελαττωματική ρύθμιση παραμέτρων για τη διακοπή σχεδόν έξι ωρών που εμπόδισε 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες της εταιρείας να έχουν πρόσβαση στις εφαρμογές της, WhatsApp, Instagram και Messenger.

Η διακοπή της Δευτέρας ήταν η μεγαλύτερη που κατέγραψε ποτέ ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

H εταιρεία δεν είχε διευκρινίσει αν αυτή η αλλαγή ρυθμίσεων ήταν προγραμματισμένη ή αν κάποιος τρίτος σκόπιμα παρενέβη στους διακομιστές της.

Η ανακοίνωση των μηχανικών για το 7ωρο blackout

Σε «προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» σε δρομολογητές και εξυπηρετητές τους, που έθεσαν εκτός λειτουργίας τα κέντρα δεδομένων τους απέδωσαν αργά το βράδυ της Δευτέρας σε ανακοίνωσή τους οι μηχανικοί λογισμικού της εταιρείας Facebook τη διακοπή της λειτουργίας των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger για περίπου έξι ως επτά ώρες, από τα μεγαλύτερα «black out» στην ιστορία τους.

«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο όμιλος σε ανάρτησή του, χωρίς να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση.

«Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν», πρόσθεσαν οι τεχνικοί της εταιρείας, τις πλατφόρμες της οποίας χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.

Υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πως το μπλακάουτ προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.

Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, κατά τις ίδιες πηγές.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 09 Οκτωβρίου 2021 09:42

Σχετικά Άρθρα

  • Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε
    Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε

    Μαθητής Γυμνασίου του Βόλου, βρήκε και παρέδωσε την πιστωτική κάρτα στον άνθρωπο που την είχε χάσει, έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε για τον εντοπισμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Η έκπληξη για τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την ξαναβρήκε χάρη στον μαθητή, ήταν πολύ ευχάριστη.

    Ο πρώην δήμαρχος του Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης σύμφωνα με το Thenewspaper είναι το άτομο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον μαθητή γνωστοποιώντας μάλιστα τα όσα έγιναν με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Μία πιστωτική κάρτα βρήκε και παρέδωσε στον ιδιοκτήτη του ένας μαθητής της τρίτης τάξης του 5ου Γυμνασίου του Βόλου.

    Μάλιστα, ο μαθητής έκανε τη δική του έρευνα μέσω facebook εντοπίζοντας τον κάτοχο της κάρτας, ο οποίος ήταν… ο τέως δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης.

    Η ανάρτηση του πρώην Δημάρχου

    «Όσες και όσοι έχετε χάσει πιστωτική κάρτα ξέρετε πολύ καλά τι ζόρι είναι ‒ οι υπόλοιπες και οι υπόλοιποι μπορείτε να το φανταστείτε. Το έπαθα σήμερα. Κι εκεί που με είχαν πιάσει τα διαόλια, λαμβάνω ένα μήνυμα στο messenger.

    Ο άγνωστος σε μένα αποστολέας, ο οποίος προφανώς με αναζήτησε μέσω του fb ‒να και ένα από τα καλά του‒ είχε βρει την κάρτα και με ρωτούσε ευγενικά αν ήμουν εγώ εκείνος που την είχε χάσει.

    Του απάντησα θετικά, μου έκανε μια ερώτηση για να βεβαιωθεί ότι πράγματι ήταν δική μου και, αφού βεβαιώθηκε, μου έδωσε ραντεβού στο σχόλασμα, στην έξοδο του σχολείου του.

    Όπως διαπίστωσα, ήταν μαθητής στην τρίτη τάξη του 5ου Γυμνασίου Βόλου. Βγήκε παρέα με κάποιους συμμαθητές του και μου παρέδωσε αμέσως την κάρτα, λέγοντάς μου ότι πρόσφατα η μητέρα του είχε χάσει τη δική της κάρτα και ξέρει πόσο ταλαιπωρήθηκε.

    Με συγκίνησε πάρα πολύ. Δεν σας κρύβω, όμως, ότι καταχάρηκα και όλα τα παιδιά. Φωτεινά πρόσωπα, με χιούμορ, σπιρτάδα και θετική ενέργεια.

    Είπαμε λίγα λόγια στο πόδι και χαιρετηθήκαμε, αφού πρώτα ευχαρίστησα και συγχάρηκα τον Άγγελο (Aggelos Dimas) και αφού του ευχήθηκα να πορευτεί σ’ όλη του τη ζωή με ήθος και αξιοπρέπεια. Υπήρξα τυχερός, μα πιο τυχεροί είναι οι γονείς του που έχουν έναν τέτοιο λεβέντη, και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια. Ένα μπράβο και στους καθηγητές και τις καθηγήτριές του. Τελικά, υπάρχει ελπίς!»

    Πηγή: cnn.gr- Image by stevepb on Pixabay

  • Τα νέα μέτρα του Instagram ενάντια στο «sextortion»
    Τα νέα μέτρα του Instagram ενάντια στο «sextortion»

    Η δημοφιλής πλατφόρμα Instagram επιβάλει νέα μέτρα ώστε να προστατεύσει τους νεαρούς χρήστες από περιστατικά εκβίασης μέσω αποκαλυπτικών φωτογραφιών.

    Το Instagram της Meta εισάγει νέα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψει τους νεαρούς χρήστες από το να πέσουν θύματα sextortion.

    Τι είναι το sextortion

    Το sextortion (ο εκβιασμός που περιλαμβάνει υλικό σεξουαλικής φύσης) είναι το πιο σοβαρό έγκλημα που στοχεύει κυρίως νεαρά αγόρια και έχει σημειώσει ανησυχητική αύξηση 300% τα τελευταία τρία χρόνια.

    Αυτή η ανησυχητική τάση περιλαμβάνει απατεώνες, οι οποίοι συχνά εμφανίζονται ως ελκυστικά κορίτσια, εξωθούν τα αγόρια να μοιραστούν αποκαλυπτικές φωτογραφίες και στη συνέχει απειλούν να τις δημοσιεύσουν.

    Το Instagram, μια δημοφιλής πλατφόρμα μεταξύ των νέων, αναλαμβάνει τώρα να καταπολεμήσει αυτό το ζήτημα.

    Τον Ιούλιο, η Meta, η μητρική εταιρεία του Instagram, ανέλαβε σημαντική δράση αφαιρώντας περίπου 70.000 λογαριασμούς που συνδέονταν με ένα νιγηριανό κύκλωμα εξαναγκασμού.

    Βασιζόμενο σε αυτό, το Instagram εισήγαγε νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέψουν τις απόπειρες sextortion.

    Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν:

    • Προειδοποιητικά μηνύματα: Όταν οι νεαροί χρήστες λαμβάνουν αιτήματα σύνδεσης από ύποπτους λογαριασμούς, θα ειδοποιούνται εάν ο λογαριασμός προέρχεται από άλλη χώρα ή δεν έχει κοινούς ακολούθους.
    • Εύκολη αναφορά και αποκλεισμός: Τα πλήκτρα ενός πατήματος επιτρέπουν στους χρήστες να αναφέρουν και να αποκλείουν γρήγορα ύποπτους λογαριασμούς, καθώς και να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες βοήθειας.
    • Θόλωση ευκρινών περιεχομένων: Οι φωτογραφίες που περιέχουν γυμνό και αποστέλλονται μέσω άμεσων μηνυμάτων σε χρήστες κάτω των 18 ετών θα θολώνουν αυτόματα.
    • Περιορισμένες λίστες ακολούθων: Ο περιορισμός του ποιος μπορεί να δει τους follower ενός χρήστη συμβάλλει στην αποτροπή των απατεώνων από τον εντοπισμό και την επικοινωνία με πιθανά θύματα.

    Οι αλλαγές αυτές, που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τα Εθνικά Κέντρα για τα Εξαφανισμένα και Εκμεταλλευόμενα Παιδιά (NCMEC), αποτελούν σημαντικό βήμα προς για την ασφάλεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν και καμία πλατφόρμα δεν μπορεί να είναι εντελώς ακίνδυνη, η προληπτική προσέγγιση του Instagram το καθιστά ασφαλέστερο χώρο για τους νεαρούς χρήστες.

    Πηγή: In.gr
  • Πώς μπορώ να επαναφέρω μηνύματα στο Messenger;
    Πώς μπορώ να επαναφέρω μηνύματα στο Messenger;

    Έσβησες κατά λάθος ένα σημαντικό μήνυμα στο Messenger και τώρα το ψάχνεις; Δεν είσαι ο πρώτος και σίγουρα, ούτε και ο τελευταίος! Το ζήτημα όμως είναι μπορείς να το επαναφέρεις; Κι αν ναι πως;

    Στο κείμενο αυτό θα επιχειρήσουμε να σου απαντήσουμε στο ερώτημα πως μπορείς να επαναφέρεις μηνύματα στο messenger. Υπό περιπτώσεις αυτό μπορεί να συμβεί.

    Επαναφορά Αρχείων Μηνυμάτων στο Messenger

    Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις, είναι να εξετάσεις αν εν τέλει δεν έχεις διαγράψει το μήνυμα, αλλά το έχεις αρχειοθετήσει. Είτε λόγω βιασύνης, είτε λόγω άγνοιας αρκετές φορές μπερδευόμαστε και θεωρούμε τα αρχειοθετημένα, ως διαγεγραμμένα. Στην πραγματικότητα οι συνομιλίες που αρχειοθετούμε, απλά δεν εμφανίζονται στην κύρια λίστα των συνομιλιών.

    Πώς να δεις τα αρχειοθετημένα μηνύματα:

    1. Άνοιξε την εφαρμογή του Messenger.
    2. Πήγαινε στην αναζήτηση και πληκτρολόγησε το όνομα του ατόμου ή της ομάδας με την οποία είχες τη συνομιλία.
    3. Αν η συνομιλία είναι αρχειοθετημένη, θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης.

    Εάν τα μηνύματα είναι αρχειοθετημένα, θα τα δεις ξανά και μπορείς να συνεχίσεις τη συνομιλία κανονικά. Αν όμως τα έχεις διαγράψει, τα πράγματα γίνονται λίγο πιο δύσκολα.

    Τι γίνεται αν διαγράψω οριστικά τα μηνύματα;

    Δυστυχώς, αν τα μηνύματα έχουν διαγραφεί οριστικά, δεν υπάρχει τρόπος να τα επαναφέρεις απευθείας από το Messenger. Ωστόσο, υπάρχουν εναλλακτικές μέθοδοι που μπορείς να δοκιμάσεις:

    1. Επαναφορά από αντίγραφα ασφαλείας: Αν έχεις ενεργοποιήσει τη δυνατότητα να δημιουργούνται αντίγραφα ασφαλείας στο Facebook ή σε άλλες συσκευές, μπορείς να ανακτήσεις τα διαγραμμένα μηνύματα. Αυτό ισχύει κυρίως για χρήστες που κάνουν τακτικά backup των δεδομένων τους.
    2. Χρήση τρίτων εφαρμογών: Υπάρχουν ορισμένες εφαρμογές και προγράμματα που ισχυρίζονται ότι μπορούν να ανακτήσουν διαγραμμένα μηνύματα από το Messenger. Ωστόσο, να είσαι προσεκτικός καθώς πολλές από αυτές τις εφαρμογές δεν είναι ασφαλείς και μπορεί να παραβιάσουν την ιδιωτικότητά σου.
    Επαναφορά λογαριασμού Messenger

    Από εκεί και πέρα, αν το πρόβλημα σου είναι πως γενικότερα δεν μπορείς να συνδεθείς στο λογαριασμό σου στο Messenger και πάλι υπάρχει λύση. Εμείς θα εξετάσουμε το σενάριο που έχεις ξεχάσει τον κωδικό σου, ή για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορείς να συνδεθείς. Υπάρχουν λοιπόν μερικά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να τον επαναφέρεις:

    • Χρησιμοποίησε το email ή τον αριθμό τηλεφώνου σου: Στην οθόνη σύνδεσης, κάνε κλικ στο «Ξέχασες τον κωδικό;» και ακολούθησε τις οδηγίες. Μπορείς να λάβεις έναν σύνδεσμο επαναφοράς είτε στο email σου είτε στο τηλέφωνό σου, ανάλογα με το τι έχεις συνδέσει στον λογαριασμό σου.
    • Επαλήθευση ταυτότητας: Αν δεν έχεις πρόσβαση ούτε στο email ούτε στο τηλέφωνό σου, η Facebook θα σου ζητήσει επιπλέον επαλήθευση ταυτότητας, όπως επαλήθευση μέσω φίλων σου στο Facebook.

    Aπαραίτητες προφυλάξεις

    Ενώ προσπαθείς να επαναφέρεις τα μηνύματά σου ή τον λογαριασμό σου, είναι σημαντικό να παραμείνεις ασφαλής. Απόφυγε τη χρήση αναξιόπιστων προγραμμάτων που μπορεί να υπόσχονται γρήγορες λύσεις. Η διαγραφή μηνυμάτων από το Messenger είναι συνήθως μόνιμη, οπότε η καλύτερη λύση είναι η πρόληψη, όπως η δημιουργία τακτικών αντιγράφων ασφαλείας.

    Η επαναφορά μηνυμάτων στο Messenger μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά με λίγη υπομονή και σωστή καθοδήγηση, μπορείς να βρεις τα χαμένα σου δεδομένα. Αν απλώς τα αρχειοθέτησες, η επαναφορά τους είναι πανεύκολη. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν έχουν διαγραφεί, οι επιλογές σου περιορίζονται σε αντίγραφα ασφαλείας ή εξωτερικές λύσεις, αλλά πρέπει να είσαι προσεκτικός.

    Σκέψου προληπτικά: δημιούργησε αντίγραφα ασφαλείας και φρόντισε να παρακολουθείς τις κινήσεις σου στο Messenger για να μην ξαναβρεθείς σε αυτή τη θέση!

    Πηγή: Cnn.gr

  • Instagram: Δημιουργούνται τα προφίλ για εφήβους - Ποιοι περιορισμοί επιβάλλονται
    Instagram: Δημιουργούνται τα προφίλ για εφήβους - Ποιοι περιορισμοί επιβάλλονται

    Η Meta περιγράφει τις αλλαγές στο Instagram ως μια «νέα εμπειρία για τους εφήβους» και λέει ότι «θα υποστηρίξουν καλύτερα τους γονείς».

    Το Instagram, όπως έγινε γνωστό την Τρίτη (17/9), αναθεωρεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί για τους εφήβους, υποσχόμενο περισσότερη «ενσωματωμένη προστασία» για τους νέους και πρόσθετους ελέγχους και διαβεβαιώσεις για τους γονείς.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC, τα «προφίλ εφήβων», για παιδιά ηλικίας 13 έως 15 ετών, σημαίνει ότι πολλές ρυθμίσεις απορρήτου να είναι ενεργοποιημένες από προεπιλογή, αντί να τις επιλέγει το παιδί. Οι αναρτήσεις των εφήβων θα είναι επίσης ιδιωτικές - καθιστώντας τις μη ορατές σε άτομα που δεν τους ακολουθούν και θα πρέπει να εγκρίνουν όλους τους νέους followers. Αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να αλλάξουν μόνο δίνοντας σε έναν γονέα ή κηδεμόνα την εποπτεία του λογαριασμού, ή όταν το παιδί γίνει 16 ετών.

    Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης δέχονται πιέσεις παγκοσμίως να καταστήσουν τις πλατφόρμες τους ασφαλέστερες, με τις ανησυχίες ότι δεν γίνονται αρκετά για να προστατευθούν οι νέοι από το επιβλαβές περιεχόμενο. Επισημαίνεται ότι τα προφίλ εφήβων εισάγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Αυστραλία και θα έρθουν στην Ε.Ε. μέχρι το τέλος του έτους. Η Meta περιγράφει τις αλλαγές ως μια «νέα εμπειρία για τους εφήβους, καθοδηγούμενη από τους γονείς» και λέει ότι «θα υποστηρίξουν καλύτερα τους γονείς και θα τους δώσουν τη σιγουριά ότι οι έφηβοι τους είναι ασφαλείς με τη σωστή προστασία».

    Πώς θα λειτουργούν τα προφίλ εφήβων στο Instagram

    Οι εφηβικοί λογαριασμοί θα αλλάξουν ως επί το πλείστον τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το Instagram για τους χρήστες μεταξύ 13 και 15 ετών, με μια σειρά ρυθμίσεων ενεργοποιημένων από προεπιλογή. Αυτές περιλαμβάνουν αυστηρούς ελέγχους στο ευαίσθητο περιεχόμενο και σίγαση των ειδοποιήσεων κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης, τα προφίλ για εφήβους θα είναι ιδιωτικά και όχι δημόσια.

    Ακόμα, οι γονείς που επιλέγουν να επιβλέπουν το λογαριασμό του παιδιού τους, θα μπορούν να βλέπουν σε ποιους στέλνουν μηνύματα και τα θέματα για τα οποία έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται - αν και δεν θα μπορούν να βλέπουν το περιεχόμενο των μηνυμάτων. Το Instagram λέει ότι θα αρχίσει να μετακινεί εκατομμύρια υπάρχοντες έφηβους χρήστες της πλατφόρμας στη νέα λειτουργία εντός 60 ημερών από την ενημέρωσή τους για τις αλλαγές.

    Το σύστημα θα βασίζεται κυρίως στο ότι οι χρήστες θα είναι ειλικρινείς σχετικά με την ηλικία τους - αν και το Instagram διαθέτει ήδη εργαλεία που προσπαθούν να επαληθεύσουν την ηλικία ενός χρήστη εάν υπάρχουν υποψίες ότι δεν λέει την αλήθεια. Από τον Ιανουάριο, στις ΗΠΑ, θα αρχίσει επίσης να χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να προσπαθεί να εντοπίζει προληπτικά εφήβους που χρησιμοποιούν λογαριασμούς ενηλίκων, ώστε να τους επαναφέρει σε έναν εφηβικό λογαριασμό.


    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Instagram: Τι αλλάζει στα stories του – Πότε θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα
    Instagram: Τι αλλάζει στα stories του – Πότε θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα

    Η ριζική αλλαγή που έρχεται στα stories του Instagram - Δείτε τα βασικά σημεία της αναβάθμισης η οποία θα πραγματοποιηθεί σε μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

    Σε μια πρωτοποριακή αναβάθμιση στα stories στο Instagram προχωράει η Meta, μετατρέποντας πλέον τα σχόλια σε δημοσία, ενώ μέχρι στιγμής τα σχόλια ήταν ιδιωτικό μήνυμα προς τον χρήστη της ανάρτησης.

    Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενθαρρύνει περισσότερη συζήτηση και αλληλεπίδραση γύρω από το περιεχόμενο των Stories

    Η αναβάθμιση αυτή στοχεύει στην αύξηση της αλληλεπίδρασης και της εμπλοκής των χρηστών μέσα από τη μορφή των stories και γίνεται σταδιακά, καθώς δοκιμάζονται οι αντιδράσεις του κοινού. Η αλλαγή δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα.

    Τα βασικά σημεία της αναβάθμισης στο Instagram

    • Δημόσια σχόλια: Οι χρήστες μπορούν πλέον να αφήνουν σχόλια στα Stories, τα οποία είναι ορατά σε οποιονδήποτε βλέπει το περιεχόμενο.
    • Μη παρεμβατική εμφάνιση: Τα σχόλια εμφανίζονται στο κάτω μέρος του καρέ του Story, πάνω από τα χειριστήρια λειτουργιών και τις λεπτομέρειες των θεατών.
    • Δυνατότητα αυξημένης αλληλεπίδρασης: Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενθαρρύνει περισσότερη συζήτηση και αλληλεπίδραση γύρω από το περιεχόμενο των Stories.
    • Προβολή σχολίων: Τα ορατά σχόλια μπορούν να λειτουργήσουν ως αφορμές για συζήτηση ή να αναδείξουν δημοφιλείς αντιδράσεις στο Story.
    • Σταδιακή εφαρμογή: Ορισμένοι χρήστες λαμβάνουν ειδοποιήσεις για αυτήν τη νέα λειτουργία, υποδηλώνοντας μια φάση σταδιακής εφαρμογής.

    Πηγή: In.gr

  • Μια «διάνοια» κατάφερε να κλέψει 122 εκατομμύρια δολάρια από το Facebook και την Google στέλνοντάς τους τυχαίους λογαριασμούς
    Μια «διάνοια» κατάφερε να κλέψει 122 εκατομμύρια δολάρια από το Facebook και την Google στέλνοντάς τους τυχαίους λογαριασμούς
    Ο Evaldas Rimasauskas κατάφερε να αποσπάσει από το Facebook και τη Google το επιβλητικό ποσό των 122 εκατομμυρίων δολαρίων με έναν απίστευτο τρόπο.

    Ένας τρομερός τύπος εξαπάτησε το Facebook και τη Google και κατάφερε να του στείλουν πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, στέλνοντάς τους διάφορα email με τα οποία τους ζητούσε λεφτά.

    Λοιπόν, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, αλλά σίγουρα ήταν μια τολμηρή, αλλά και μια αποτελεσματική μέθοδος, με την οποία κατάφερε να αποσπάσει από τις δύο εταιρείες τεχνολογίας το εντυπωσιακό ποσό των 122 εκατομμυρίων δολαρίων - μέχρι που τον έπιασαν.

    Ο Evaldas Rimasauskas, από τη Λιθουανία, και διάφοροι άλλοι που παρέμειναν ανώνυμοι, παρίσταναν μια εταιρεία κατασκευής υπολογιστών με έδρα την Ταϊβάν, την Quanta Computer.

    Μεταξύ του 2013 και του 2015, ο Rimasauskas έστειλε αιτήματα τιμολόγησης από την Quanta Computer στο Facebook και την Google - με τα τιμολόγια προς την Google να ανέρχονται συνολικά σε 23 εκατ. δολάρια και εκείνα προς το Facebook να φτάνουν συνολικά τα 99 εκατ. δολάρια.

    Δεδομένου ότι και οι δύο εταιρείες είχαν συνεργαστεί με την Qanta Computer στο παρελθόν, έδωσαν τα χρήματα πιστεύοντας ότι πλήρωναν για νόμιμες υπηρεσίες, αλλά στην πραγματικότητα έστελναν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς στη Λετονία και την Κύπρο που ελέγχονταν από τον Rimasauskas, αναφέρει η εισαγγελία της Νότιας Περιφέρειας της Νέας Υόρκης.

    Για να εξηγήσει τη μαζική εισροή χρημάτων στις τράπεζες, ο Rimasauskas χρησιμοποίησε πλαστά τιμολόγια, συμβάσεις και επιστολές που φαινόταν να έχουν υπογραφεί από στελέχη της Google και του Facebook.

    Όπως περιγράφεται από το IGN, το πιο σοκαριστικό μέρος αυτού του σχεδίου είναι ότι κανείς από τις δύο εταιρείες δεν εξέτασε τη νομιμότητα των τιμολογίων - απλά έστελναν τα χρήματα.

    Ωστόσο, ήταν πολύ καλό για είναι αληθινό και έτσι το 2017, σε ηλικία 50 ετών, ο Rimasauskas συνελήφθη από τις λιθουανικές αρχές πριν εκδοθεί στη Νέα Υόρκη.

    Δήλωσε ένοχος για ηλεκτρονική απάτη μέσω καλωδίων και το 2019 καταδικάστηκε σε 60 μήνες φυλάκιση για το εγκληματικό του σχέδιο.

    Πηγή: gazzetta.gr

  • Τουρκία: Μπλόκαρε την πρόσβαση στο Instagram - Επικαλείται λογοκρισία σε αναρτήσεις για τον Χανίγια
    Τουρκία: Μπλόκαρε την πρόσβαση στο Instagram - Επικαλείται λογοκρισία σε αναρτήσεις για τον Χανίγια

    Ο Αλτούν επέκρινε την απόφαση του Instagram - όπως τη χαρακτήρισε - να μπλοκάρει τις συλλυπητήριες αναρτήσεις για τη δολοφονία του Χανίγια

    Η Τουρκία μπλόκαρε την πρόσβαση στο Instagram, όπως ανακοίνωσε η ρυθμιστική αρχή τεχνολογίας και πληροφορικής της χώρας (BTK), χωρίς να αναφέρει τον λόγο ή τη διάρκεια της απαγόρευσης, η οποία αφορά επίσης και την εφαρμογή της πλατφόρμας για κινητά.
    Η κίνηση αυτή ακολουθεί τα σχόλια που έκανε την Τετάρτη ο υπεύθυνος επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας, Φαχρετίν Αλτούν, επικρίνοντας την πλατφόρμα για «την απόφασή της», όπως την χαρακτήρισε, να μπλοκάρει τις συλλυπητήριες αναρτήσεις για τη δολοφονία του Ισμαήλ Χανίγια.
    «Πρόκειται για λογοκρισία, καθαρά και απλά», δήλωσε ο Αλτούν στο Twitter, προσθέτοντας ότι το Instagram δεν επικαλέστηκε καμία παραβίαση πολιτικής για την ενέργειά του.

    Δεν υπήρξε άμεσο σχόλιο από τη μητρική εταιρεία του Instagram, Meta Platforms, ούτε για την απαγόρευση, αλλά ούτε και για τα σχόλια του Αλτούν.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Instagram: Είναι απιστία ένα «like»; Γιατί η γενιά Z υιοθετεί την ψηφιακή κατασκοπεία
    Instagram: Είναι απιστία ένα «like»; Γιατί η γενιά Z υιοθετεί την ψηφιακή κατασκοπεία

    Με τη διαδικτυακή παρουσία στα social media να δημιουργεί περισσότερες οδούς για να προδώσουμε τον σύντροφό μας, αλλά και πιο εκτεταμένες μορφές ελέγχου από μεριάς του, αναρωτιόμαστε τελικά τι μετράει ως απιστία στις μέρες μας;

    Πλέον ό,τι κάνουμε στο διαδίκτυο αφήνει ίχνη. Ίχνη που μπορούν πολύ εύκολα να εντοπιστούν και να δείξουν άμεσα πόσα ξοδέψαμε τελικά για την αγορά ενός δώρου ή την έκπληξη που θέλαμε να κάνουμε, ή σε ποιους κάναμε like ή κοιτάζαμε εξονυχιστικά τις φωτογραφίες τους. Τα δυο τελευταία, για εκείνους που βρίσκονται σε σχέση, φαίνονται να μην είναι και τόσο αθώα, καθώς ένα μπορεί να παραμείνει απλά μια εκδήλωση θαυμασμού ή να πυροδοτήσει ένα όχι και τόσο αθώο φλερτ με κάποιον άλλον, οδηγώντας στην απιστία. «Μικρο-απάτη» (Micro-Cheating), αυτός είναι λοιπόν ο όρος για αυτές τις μικρές πράξεις προδοσίας, που εντοπίζονται μέσα στην ατελείωτη ροή περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Instagram.
    Δυστυχώς το μέγεθος των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων που έχουμε απλόχερα στις εφαρμογές αυτές, καθιστά δύσκολο να ξεχωρίσουμε ποιες από αυτές τις διαδράσεις είναι κατάλληλες και ποιες ξεπερνούν τα όρια. Για αυτό πολλοί άνθρωποι και κυρίως εκείνοι που ανήκουν στην γενιά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – Gen Zeders -, παρακολουθούν επισταμένως τους λογαριασμούς των συντρόφων τους, για να εξακριβώσουν αν υπάρχει όντως λόγος ανησυχίας. Αυτό φυσικά εγείρει ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα που ξεπηδάει από το ερώτημα: πόση τελικά από τη διαδικτυακή ζωή του συντρόφου μας δικαιούμαστε να γνωρίζουμε και πόση ιδιωτικότητα είναι σκόπιμο να εγκαταλείψουμε μέσα σε μια σχέση;
    Ορισμός του Micro-Cheating
    Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναμφίβολα αλλάξει το τοπίο των ρομαντικών σχέσεων. Παρέχουν νέους τρόπους σύνδεσης, αλλά εισάγουν και πιθανές παγίδες. Η δυνατότητα σύγκρισης της σχέσης του καθενός με τις φαινομενικά τέλειες που εμφανίζονται στο διαδίκτυο μπορεί να οδηγήσει σε μη ρεαλιστικές προσδοκίες και δυσαρέσκεια. Επιπλέον, ο δημόσιος χαρακτήρας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ενισχύσει τα συναισθήματα ζήλιας και ανασφάλειας.
    Για τη γενιά Z, τους ψηφιακούς ιθαγενείς που μεγάλωσαν παράλληλα με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις αποτελούν φυσική προέκταση της πραγματικής ζωής. Με αυτή την ενσωμάτωση έρχεται μια αυξημένη αίσθηση ευαισθητοποίησης -και μερικές φορές καχυποψίας- όσον αφορά τις διαδικτυακές δραστηριότητες των συντρόφων. Το ψηφιακό ντετέκτιβ, η πράξη της διερεύνησης της διαδικτυακής συμπεριφοράς κάποιου, έχει λοιπόν πλέον γίνει κοινή πρακτική. Η επάρκεια αυτής της γενιάς στην τεχνολογία σημαίνει ότι μπορούν εύκολα να εντοπίσουν ποιους ακολουθούν οι σύντροφοί τους, ποιων οι αναρτήσεις τους αρέσουν, ακόμα και ποιους επισημαίνουν στα σχόλιά τους, καταλαβαίνοντας τελικά αν υπάρχει το λεγόμενο «Micro-Cheating».

    Η μικρο-απάτη αυτή ουσιαστικά αναφέρεται σε ενέργειες που υπολείπονται της σωματικής απιστίας, αλλά εξακολουθούν να προδίδουν την εμπιστοσύνη του συντρόφου μας με πιο ήπιους τρόπους. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να περιλαμβάνουν την αποστολή μηνυμάτων σε έναν πρώην, το φλερτ με κάποιον στο διαδίκτυο ή ακόμη και το να κάνουμε λαικ στην ανάρτηση κάποιου στο Instagram. Ενώ λοιπόν ένα αθώο διπλό χτύπημα μπορεί να φαίνεται ακίνδυνο σε κάποιους, άλλοι το θεωρούν ως ένδειξη βαθύτερης συναισθηματικής δέσμευσης ή έλξης.
    Για παράδειγμα, το να κάνετε συστηματικά like σε αναρτήσεις ενός συγκεκριμένου ατόμου μπορεί να εκληφθεί ως ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό. Για ορισμένους, αυτή η συμπεριφορά υποδηλώνει ένα επίπεδο συναισθηματικής επένδυσης που μπορεί να είναι ακατάλληλο εντός των ορίων μιας δεσμευμένης σχέσης.
    Επαναπροσδιορισμός της απιστίας στην ψηφιακή εποχή

    Είναι λοιπόν ένα λαικ στο Instagram σαν μια μικρο-απιστία; Η απάντηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ατομικές προοπτικές και τη συγκεκριμένη δυναμική της κάθε σχέσης. Αυτό που μετράει ως εξαπάτηση στις μέρες μας δεν περιορίζεται πλέον σε φυσικές πράξεις, αλλά επεκτείνεται στο ψηφιακό πεδίο, όπου ενέργειες που μπορεί να φαίνονται ασήμαντες μπορεί να έχουν σημαντικές συναισθηματικές επιπτώσεις.

    Καθώς η γενιά Z συνεχίζει να αγκαλιάζει την ψηφιακή έρευνα, είναι σαφές ότι οι κανόνες των σχέσεων εξελίσσονται. Για όσους περιηγούνται στις σχέσεις στην ψηφιακή εποχή, είναι λοιπόν σημαντικό να θυμούνται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για θετικούς, όσο και για αρνητικούς σκοπούς. Το να έχει κανείς επίγνωση του πώς οι διαδικτυακές του ενέργειες μπορεί να γίνουν αντιληπτές από τον σύντροφό του μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της εμπιστοσύνης και της αρμονίας. Επιπλέον, η πραγματοποίηση τακτικών διαλειμμάτων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προσφέρει μια υγιή προοπτική και να μειώσει τις πιθανότητες
    Δεδομένης λοιπόν της υποκειμενικής φύσης του τι συνιστά μικρο-απάτη, η ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των εταίρων είναι ζωτικής σημασίας. Η συζήτηση και ο καθορισμός ορίων όσον αφορά τη διαδικτυακή συμπεριφορά μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή παρεξηγήσεων. Για παράδειγμα, ο ένας σύντροφος μπορεί να νιώθει άνετα με το να κάνει ο άλλος λαικ σε αναρτήσεις φίλων και γνωστών, ενώ ένας άλλος μπορεί να θεωρεί αυτή τη συμπεριφορά απαράδεκτη.

    Ο ρόλος της εμπιστοσύνης

    Η εμπιστοσύνη παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε υγιούς σχέσης. Ενώ η ψηφιακή έρευνα μπορεί να προσφέρει πληροφορίες για τις διαδικτυακές δραστηριότητες ενός συντρόφου, μπορεί επίσης να ενισχύσει την παράνοια και τη δυσπιστία. Η συνεχής παρακολούθηση μπορεί να οδηγήσει σε μια τοξική δυναμική όπου ο ένας σύντροφος αισθάνεται ότι ελέγχεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της ενημέρωσης και του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής του άλλου.

    Σε αυτό το νέο τοπίο, η διατήρηση ανοιχτής επικοινωνίας, η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και ο καθορισμός σαφών ορίων είναι πιο σημαντικά από ποτέ, καθώς τελικά, το κλειδί για μια υγιή σχέση στην ψηφιακή εποχή έγκειται στην κατανόηση και τον σεβασμό των προοπτικών του άλλου, τόσο online όσο και offline.
    Πηγή: Ρrotothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο