Το ψυχολογικό-κοινωνικό πείραμα του Facebook στο οποίο υποβλήθηκαν εν αγνοία τους 700.000 χρήστες από όλο τον πλανήτη, κοινοποιήθηκε στο κοινό και στα media "ελλιπώς", σύμφωνα με την Sheryl Sandberg, τη νούμερο δύο της εταιρείας που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς στον κόσμο στον τομέα των κοινωνικών δικτύων.
Η επιχειρησιακή διευθύντρια, Sheryl Sandberg, είπε ότι "χειριστήκαμε την υπόθεση με λάθος τρόπο από επικοινωνιακής πλευράς".
Ωστόσο, ανέφερε ότι η εταιρεία λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη θέματα προσωπικών δεδομένων. Η Sandberg απέφυγε να προβεί σε περαιτέρω σχόλια, αφήνοντας ανοιχτά πολλά ερωτηματικά.
Το Facebook μετέβαλε τη στήλη των ειδήσεων που παρακολουθεί καθημερινά κάθε χρήστης όταν αποκτά πρόσβαση στην ιστοσελίδα, ρυθμίζοντας με αυτό τον τρόπο τις συναισθηματικές εκφράσεις στις οποίες υποβλήθηκαν οι χρήστες του δημοφιλούς site κοινωνικής δικτύωσης.
Οι αρμόδιες αρχές πάντως έχουν προχωρήσει ήδη στη διαλεύκανση της υπόθεσης αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και τους χειρισμούς της εταιρίας πάνω σε αυτό και η όλη ιστορία αναμένεται να έχει συνέχεια.
Το ICO (Information Commissioner’s Office) της Μ. Βρετανίας σκοπεύει να πραγματοποιήσει ενδελεχή έρευνα σχετικά με το αν το Facebook παραβίασε νόμους προστασίας δεδομένων κατά το αμφιλεγόμενο ψυχολογικό πείραμα/ έρευνα μεγάλης κλίμακας που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του BBC και του Guardian, το ICO ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε ερωτήσεις στο Facebook για την μελέτη. Από πλευράς του, το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο υποστηρίζει ότι ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τα δεδομένα των χρηστών και ότι τα όποια ερωτήματα θα απαντηθούν.
Υπενθυμίζεται ότι από την έρευνα – η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με δύο αμερικανικά πανεπιστήμια- διαπιστώθηκε ότι οι χρήστες οι οποίοι έβλεπαν λιγότερες αρνητικού χαρακτήρα δημοσιεύσεις στο news feed τους είχαν λιγότερες πιθανότητες να προβούν με τη σειρά τους σε αντίστοιχα, αρνητικού ύφους posts- και το αντίθετο, όσον αφορά στις θετικού χαρακτήρα δημοσιεύσεις. Ωστόσο, η δημοσιοποίησή της προκάλεσε κατακραυγή, καθώς οι εν λόγω χρήστες δεν είχαν ενημερωθεί ότι συνέβαινε κάτι τέτοιο.
(Με πληροφορίες από: Reuters, Wall Street Journal)