Πέμπτη, 02 Ιουνίου 2022 22:18

Geely: Κινεζική απάντηση στον Έλον Μασκ με δορυφόρους για αυτόνομη πλοήγηση

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η Geely είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργεί δικό της δορυφορικό δίκτυο.

Εννέα δορυφόροι που θα προσφέρουν ακριβέστερο γεωγραφικό στίγμα για τα αυτόνομα οχήματα εκτοξεύτηκαν από την κινεζική Geely Holding Group, η οποία ακολουθεί το παράδειγμα που έδωσε ο Έλον Μασκ με την Tesla και την SpaceX.

Οι δορυφόροι πλοήγησης και επικοινωνιών GeeSAT-1, οι οποίοι αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν από την ίδια την Geely, εκτοξεύτηκαν την Τετάρτη από το διαστημικό κέντρο του Σιτσάνγκ στη νοτιοδυτική επαρχία Σετσουάν, αναφέρει το Reuters. Ακόμα 63 προγραμματίζεται να έχουν τεθεί σε χαμηλή γήινη τροχιά έως το 2025 με την προοπτική να φτάσουν συνολικά τους 250.

Η Geely, η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα με πωλήσεις 1,3 εκατ. οχημάτων το 2021, είναι ουσιαστικά ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής που δημιουργεί δικό του δορυφορικό δίκτυο.

Ωστόσο η SpaceX, η οποία συνδέεται με την Tesla μέσω του Μασκ, έχει εκτοξεύσει πάνω από 2.000 δορυφόρους που προσφέρουν ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω της υπηρεσίας Starlink.

Ενώ όμως η SpaceX εκτοξεύει τους δορυφόρους της με δικούς της πυραύλους, η Geely μίσθωσε πύραυλο Long March 2C από κρατική κινεζική εταιρεία.

Εκτός του ότι θα προσφέρουν ακριβέστερο γεωγραφικό στίγμα για αυτόνομη πλοήγηση, οι δορυφόροι της Geely θα προσφέρουν και άλλες εμπορικές λειτουργίες, όπως υπηρεσίες επικοινωνιών για τους αγώνες Asian Games τον Σεπτέμβριο.

Η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι οι δορυφόροι θα καταστρέφονται στην ατμόσφαιρα χωρίς να αφήνουν διαστημικά σκουπίδια όταν συμπληρώνουν περίπου πέντε χρόνια λειτουργίας.

Τα κινεζικά δορυφορικά δίκτυα κυριαρχούνται από τον κινεζικό στρατό, ωστόσο το Πεκίνο άρχισε να επιτρέπει ιδιωτικές επενδύσεις στο Διάστημα το 2014. Έκτοτε, αρκετές εταιρείες επενδύουν στην κατασκευή δορυφόρων για πελάτες, ακόμα και μικρών επαναχρησιμοποιούμενων πυραύλων.

Ο συνολικός αριθμός των κρατικών και ιδιωτικών κινεζικών δορυφόρων υπερβαίνει σήμερα τους 300 και αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς.

Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ MAXIM SHIPENKOV

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 02 Ιουνίου 2022 20:18

Σχετικά Άρθρα

  • Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά
    Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά

    Τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος που είχε κατασκευάσει η Boeing για την Intelsat διαλύθηκε σε 20 κομμάτια.

    Ενός κακού μύρια έπονται: το γνωμικό δείχνει να ταιριάζει απόλυτα στην Boeing μετά την ξαφνική διάλυση ενός τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου της σε τροχιά.

    Η εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Intelsat, ιδιοκτήτρια του δορυφόρου, επιβεβαίωσε την «πλήρη διάλυση» του δορυφόρου iS-33e, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν πελάτες στην Ευρώπη, την Αφρική και τμήματα της Ασίας και του Ειρηνικού.

    Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη απεργία των εργαζομένων της Boeing, την έρευνα για την αποκόλληση ενός καλύμματος πόρτας ενός Boeing 737 εν πτήσει, και την καταδίκη της εταιρείας για το σχεδιαστικό πρόβλημα που οδήγησε στη συντριβή δύο Boeing 737 MΑΧ με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 346 άνθρωποι.

    Πολλαπλές βλάβες σημειώθηκαν επίσης στην παρθενική πτήση του νέου σκάφους Starliner της Boeing στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το σκάφος επέστρεψε άδειο και οι δύο αστροναύτες που μετέφερε θα επιβιβαστούν σε σκάφος της ανταγωνιστικής SpaceX τον Φεβρουάριο.

    Παραμένει άγνωστο τι προκάλεσε τη διάλυση του δορυφόρου iS-33e, ο οποίος εκτοξεύτηκε το 2016 και ήταν σχεδιασμένος να παραμείνει σε λειτουργία για 15 χρόνια.

    Το SpaceTrack, η υπηρεσία του Πενταγώνου για την καταγραφή διαστημικών αντικειμένων, ανέφερε ότι «παρακολουθεί αυτή τη στιγμή περίπου 20 κομμάτια» του δορυφόρου.

    Από τον περασμένο μήνα, οι περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Boeing βρίσκονται σε απεργία και επρόκειτο να ψηφίσουν την Τετάρτη αν θα αποδεχτούν την πρόταση της εταιρείας για αυξήσεις μισθών κατά 35% σε ορίζοντα τετραετίας.

    Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από τον Νοέμβριο θα προχωρήσει σε 17.000 απολύσεις, νούμερο που αντιστοιχεί στο 10% του δυναμικού της.

    Τον Ιούλιο, η Boeing δήλωσε ένοχη για την κατηγορία της συνωμοσίας και δέχτηκε να πληρώσει τουλάχιστον 243 εκατ. δολάρια για παραβίαση προηγούμενης συμφωνίας με την εισαγγελία. Η συμφωνία αφορούσε τις συντριβές των δύο 737 ΜΑΧ λόγω σφάλματος στο σύστημα που έλεγχε τον προσανατολισμό του αεροπλάνου.

    Πηγή: In.gr
  • Μοιράζει λεφτά ο Μασκ μέχρι τις εκλογές των ΗΠΑ - Σε ποιους θα δίνει 1.000.000 δολάρια την ημέρα!
    Μοιράζει λεφτά ο Μασκ μέχρι τις εκλογές των ΗΠΑ - Σε ποιους θα δίνει 1.000.000 δολάρια την ημέρα!

    Ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ υποσχέθηκε να δίνει 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μέρα μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου σε κάποιον που θα έχει υπογράψει στο Ίντερνετ την αίτησή του υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης και του δικαιώματος στην οπλοκατοχή, τα οποία εγγυάται το Σύνταγμα των ΗΠΑ.

    Μάλιστα δεν έχασε χρόνο και έδωσε μια επιταγή 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε κάποιον που παρευρισκόταν στην εκδήλωσή του στην Πενσιλβάνια την οποία οργάνωσε με στόχο να συγκεντρώσει υποστήριξη για τον ρεπουμπλικανό Ντόναλντ Τραμπ. Ο νικητής ήταν ένας άνδρας ονόματι Τζον Ντρέερ, σύμφωνα με το προσωπικό της εκδήλωσης. Το μόνο κριτήριο, σύμφωνα με τον Μασκ, ήταν ότι είχε υπογράψει την αίτησή του ιδίου υπέρ της πρώτης και της δεύτερης τροπολογίας του αμερικανικού Συντάγματος, που εγγυώνται την ελευθερία της έκφρασης και το δικαίωμα στην οπλοκατοχή.

    «Παρεμπιπτόντως, ο Τζον δεν είχε ιδέα», είπε ο ιδρυτής της Tesla την ώρα που έδινε στον Ντρέερ την επιταγή.

    Ο Μασκ χρησιμοποιεί τον πλούτο του για να επηρεάσει τις εκλογές υπέρ του Τραμπ

    Τα χρήματα αυτά είναι το τελευταίο παράδειγμα του πώς ο Μασκ χρησιμοποιεί τον εντυπωσιακό πλούτο του για να επηρεάσει την πολύ αμφίρροπη αναμέτρηση για την προεδρία ανάμεσα στον Τραμπ και τη δημοκρατική αντίπαλό του Κάμαλα Χάρις.

    «Μου φαίνεται ωραίος τρόπος για να ξοδεύω χρήματα», δήλωσε ακόμα ο πολυδισεκατομμυριούχος, ο οποίος κατηγόρησε και πάλι τους Δημοκρατικούς για «λογοκρισία».

    Ο Μασκ ίδρυσε την America PAC, μια οργάνωση πολιτικής δράσης που έχει στόχο να υποστηρίξει την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ για την προεδρία. Η οργάνωση βοηθάει στην κινητοποίηση και την εγγραφή ψηφοφόρων για να ψηφίσουν τον Τραμπ σε διαφιλονικούμενες πολιτείες που μπορεί να κρίνουν το αποτέλεσμα, όμως υπάρχουν ενδείξεις ότι δυσκολεύεται να πετύχει τους στόχους της.

    Η εκδήλωση στο Χάρισμπεργκ ήταν η τρίτη σε ισάριθμες ημέρες στην Πενσιλβάνια, όπου ο Μασκ ενθαρρύνει τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν εκ των προτέρων και να πείσουν και άλλους να κάνουν το ίδιο.

    Σφοδρή κριτική κατά της Χάρις

    Χθες, Σάββατο, είπε πως, αν κερδίσει η Χάρις, θα είναι «οι τελευταίες εκλογές», υπονοώντας ότι οι ΗΠΑ δεν θα υπάρχουν πια.

    Δήλωσε επίσης ότι οι δύο απόπειρες δολοφονίας του Τραμπ αποδεικνύουν πως ταράζει τα νερά και ενοχλεί το κατεστημένο με τρόπους που η Χάρις δεν το κάνει. Πρόσθεσε πως γι' αυτό κανένας δεν προσπαθεί να σκοτώσει την Χάρις.

    «Το να δολοφονήσεις μια μαριονέτα δεν έχει αξία», δήλωσε ο Μασκ επαναλαμβάνοντας ένα «επιχείρημα» που είχε διατυπώσει σε καταχώρισή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

    Η αίτηση, την οποία ο Μασκ ζητάει από τους πολίτες να υπογράψουν, αναφέρει: «Η Πρώτη και η Δεύτερη Τροπολογίες εγγυώνται την ελευθερία του λόγου και το δικαίωμα της οπλοκατοχής. Υπογράφοντας, δηλώνω την υποστήριξή μου στην Πρώτη και τη Δεύτερη Τροπολογία».

    Οι παρευρεθέντες στη χθεσινή εκδήλωση έπρεπε να υπογράψουν την αίτηση, επιτρέποντας έτσι στην America PAC να αποκτήσει τα στοιχεία περισσότερων εν δυνάμει ψηφοφόρων τους οποίους έχει αρκετές πιθανότητες να πείσει να πάνε στις κάλπες για να ψηφίσουν τον Τραμπ.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Space X: Το νέο εντυπωσιακό βίντεο με τη στιγμή που οι... δαγκάνες έπιασαν τον πύραυλο του Starship
    Space X: Το νέο εντυπωσιακό βίντεο με τη στιγμή που οι... δαγκάνες έπιασαν τον πύραυλο του Starship

    Ο Super Heavy επέστρεψε 10 λεπτά μετά την εκτόξευση, όπου το συνέλαβε στον αέρα η γιγαντιαία «δαγκάνα» με το χαρακτηριστικό όνομα «Mechazilla»

    Ένα νέο εντυπωσιακό βίντεο από το σημαντικό επίτευγμα που πέτυχε κατά την τελευταία δοκιμαστική πτήση του Starship, έδωσε στη δημοσιότητα η Space X.
    Τα πλάνα έχουν καταγραφεί από κάμερες στον προωθητικό πύραυλο Super Heavy αποτυπώνοντας καρέ-καρέ πώς τον έπιασαν οι... δαγκάνες προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθεί.
    Η εκτόξευση της Πτήσης 5 (Flight 5), όπως ονομάστηκε η πιο φιλόδοξη, μέχρι σήμερα, δοκιμή του γιγάντιου διαστημόπλοιου Starship από την εταιρεία SpaceX του Έλον Μασκ. πραγματοποιήθηκε στις 3:25 μ.μ. ώρα Ελλάδος το μεσημέρι της Κυριακής από τις εγκαταστάσεις Starbase της εταιρείας κοντά στην παραλία Boca Chica, στο Νότιο Τέξας.
    Δείτε όλο το βίντεο της πτήσης, όπως μεταδόθηκε live, εδώ:
    Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η Πτήση 5 ήταν η πέμπτη δοκιμαστική πτήση του διαστημοπλοίου Starship με τον τεράστιο προωθητικό πύραυλο Super Heavy.

    Μετά την εκτόξευση, το Starship πραγματοποίησε, χωρίς απρόοπτα, πτήση μίας ώρας σε ύψος τροχιάς και στη συνέχεια επανήλθε στην ατμόσφαιρα για να προσθαλασσωθεί ομαλά στον Ινδικό Ωκεανό, δυτικά της Αυστραλίας.
    Η πρωτοτυπία, και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της Πτήσης 5, έγκειται στην επιστροφή του προωθητικού Super Heavy: Το πρώτο στάδιο του πυραύλου επέστρεψε στην εξέδρα 10 λεπτά μετά την εκτόξευση, όπου το συνέλαβε στον αέρα μία γιγαντιαία «δαγκάνα» στην εξέδρα, η οποία έχει το χαρακτηριστικό όνομα «Mechazilla».
    «Οι μηχανικοί της SpaceX έχουν περάσει χρόνια προετοιμασίας και μήνες δοκιμών για την προσπάθεια σύλληψης του εκτοξευτήρα, με τους τεχνικούς να αφιερώνουν δεκάδες χιλιάδες ώρες στην κατασκευή της υποδομής για να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας μας», έγραψε η SpaceX σε μια επισκόπηση της αποστολής.
    Αν τα δεδομένα κατά τη διάρκεια της πτήσης δεν συνηγορούσαν στην απόπειρα σύλληψης του Super Heavy, η εταιρεία μπορούσε επίσης να προσθαλασσώσει τον πύραυλο στον Κόλπο του Μεξικού, όπως και στην προηγούμενη δοκιμαστική πτήση.
    «Δεν δεχόμαστε συμβιβασμούς όταν πρόκειται να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του κοινού και της ομάδας μας και η επιστροφή θα επιχειρηθεί μόνο αν οι συνθήκες είναι κατάλληλες», συμπλήρωνε η SpaceX.
    Το Starship και ο πύραυλος Super Heavy, όταν βρίσκονται το ένα πάνω στο άλλο, έχουν ύψος σχεδόν 122 μέτρα. Το πρώτο στάδιο του Super Heavy έχει 33 κινητήρες Raptor και το διαστημόπλοιο Starship άλλους έξι κινητήρες.
    Κατά την προηγούμενη δοκιμαστική πτήση, την Flight 4, η SpaceX πέτυχε την επιστροφή του Starship, αν και με ζημιές στα πτερύγιά του λόγω της φλεγόμενης επανεισόδου στην ατμόσφαιρα. Ο Super Heavy πραγματοποίησε ομαλή προσθαλάσσωση στον Κόλπο του Μεξικού.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ο Ιλον Μασκ παρουσίασε το cybercab, το robovan και παρέλαση ανθρωποειδών ρομπότ σε σόου στα στούντιο της Warner
    Ο Ιλον Μασκ παρουσίασε το cybercab, το robovan και παρέλαση ανθρωποειδών ρομπότ σε σόου στα στούντιο της Warner

    Παρά τα πολλαπλά τεχνικά και ρυθμιστικά εμπόδια που το συνοδεύουν, ο Ιλον Μασκ παρουσίασε στο Λος Αντζελες το robotaxi της Tesla αναγγέλλοντας την έναρξη της παραγωγής του «πριν από το 2027».

    Χωρίς τιμόνι και πεντάλ, το ταξί θα έχει τιμή 30.000 δολάρια (27.500 ευρώ), επαγωγική φόρτιση και, κατά την γνώμη του Μασκ, θα είναι «10 με 20 φορές» ασφαλέστερο από ένα όχημα που οδηγείται από άνθρωπο.

    Η Tesla ελπίζει ότι θα αρχίσει τις «τελείως αυτόνομες και χωρίς επιτήρηση» διαδρομές στο Τέξας και την Καλιφόρνια το 2025, πριν ξεκινήσει την μαζική παραγωγή του robotaxi που ονομάζεται «cybercab».

    Από τα στούντιο της Warner όπου έγινε η παρουσίαση, ο Μασκ δήλωσε ότι έχει την «τάση» να είναι «κάπως αισιόδοξος» ως προς τις προθεσμίες, αλλά θα είναι «για το 2026, ε ναι, πριν το 2027». «Επιτρέψτε μου να το πω αυτό», είπε διευκρινίζοντας ότι ήδη έχουν κατασκευασθεί πενήντα από αυτά τα οχήματα με τις πόρτες τύπου gullwing.

    Ομως, το cybercab πρέπει να ξεπεράσει σειρά τεχνικών και ρυθμιστικών προβλημάτων πριν από την επιβίβαση των πρώτων πελατών και, κυρίως, πρέπει να πείσει για την αξιοπιστία και την ασφάλειά του.

    «Σε έναν κόσμο αυτονομίας, μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο σαν ένα μικρό σαλόνι (...) Μόλις βρεθείτε εκεί μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε και όταν βγείτε θα έχετε φθάσει στον προορισμό σας», είπε ο Ιλον Μασκ κατά την διάρκεια μιας παρουσίασης φτωχής σε λεπτομερείς πληροφορίες.

    Η παρουσίαση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 8 Αυγούστου και αναβλήθηκε για χθες αφού ο επιχειρηματίας επικαλέσθηκε μία «σημαντική αλλαγή στον σχεδιασμό του μπροστινού μέρους».

    Γιγάντια τοστιέρα και ανθρωποειδή ρομπότ

    Αλλά ο Ιλον Μασκ παρουσίασε κατά την ίδια εκδήλωση και το robovan, ένα αυτόνομο όχημα με εμφάνιση γιγάντιας τοστιέρας που μπορεί να μεταφέρει 20 επιβάτες ή εμπορεύματα.

    Για το Robovan δεν είχε να δώσει ημερομηνίες ούτε άλλα στοιχεία και διευκρινίσεις.

    Ακολούθησε παρέλαση με ανθρωποειδή ρομπότ που χόρευαν, με την ονομασία Optimus και την διαβεβαίωση ότι μια μέρα θα είναι ικανά να επιτελούν δουλειές του νοικοκυριού και να είναι φιλικά. Η τιμή πώλησης θα κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και 30.000 δολάρια (18.300 - 27.500 ευρώ).

    Αλλά ούτε κι εδώ παρουσιάσθηκε χρονοδιάγραμμα ή γκάμα ικανοτήτων των ρομπότ Optimus, αν και συζήτησαν με τους επισκέπτες και πρόσφεραν ποτά.

    «Ο Ιλον Μασκ λέει ότι η διαθεσιμότητα αυτόνομων αυτοκινήτων επίκειται εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία», σχολιάζει ο Paul Miller, αναλυτής της Forrester. «Αλλά δεν είμαστε ακόμη εκεί».

    Η Tesla έχει καταγράψει καθυστέρηση πολλών ετών σε σχέση με την Waymo της Google (Alphabet) και την Cruise της General Motors (GM), που κυκλοφορούν αυτόνομα οχήματα από το 2021.

    Η Waymo διαθέτει πάνω από 700 robotaxis -λευκές Jaguar - 300 από τις οποίες βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο, αλλά επίσης στο Φίνιξ της Αριζόνα, το Οστιν του Τέξας - προπύργια της Tesla - στο Λος Αντζελες και σύντομα στην Ατλάντα της Τζόρτζια. Η εταιρεία εξυπηρετεί 100.000 κούρσες εβδομαδιαίως.

    Δοκιμές έχουν ξεκινήσει επίσης στους αυτοκινητόδρομους και στην διαδρομή προς το αεροδρόμιο του Φίνιξ.

    Η Cruise κυκλοφορούσε στο Φίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο, το Χιούστον και το Οστιν μέχρι την διακοπή των δραστηριοτήτων της τον Οκτώβριο 2023 έπειτα από ατυχήματα. Επαναλήφθηκαν πέντε μήνες αργότερα, αλλά με περιορισμούς.

    Σύμφωνα με τον Garrett Nelson, αναλυτή της CFRA Research, «η Tesla εξακολουθεί να μην έχει άδεια για δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων» στο οδικό δίκτυο.

    Φίσκα σε κάμερες και lidar (ανιχνευτές λέιζερ), τα robotaxi προκαλούν έντονες συζητήσεις για τις καινοτομίες και τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν.

    Το «autopilot», το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, έχει κατηγορηθεί για σειρά θανατηφόρων ατυχημάτων. Το robotaxi της Tesla δεν θα είναι εξοπλισμένο με lidar αφού ο Ιλον Μασκ «θεωρεί» ότι οι εφοδιασμένες με «τεχνητό εγκέφαλο» διπλές κάμερες αρκούν.

    Η πρόκληση είναι πάνω από όλα τεχνολογική και συνίσταται στην επίτευξη μέγιστου βαθμού αυτονομίας που θεωρείται το αντίστοιχο του ανθρώπου-οδηγού. Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, για να φθάσουμε στο επίπεδο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2035.

    Η Uber έχει κάνει συμφωνίες συνεργασίας με σειρά κατασκευαστών αυτόνομων οχημάτων, κυρίως με τις Cruise και Waymo, την WeRide στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και τις Avride και Coco (μεταφορείς ρομπότ). Ηδη λειτουργεί οχήματα Waymo στο Φίνιξ για διαδρομές και μεταφορές.

    Αντίθετα με τα οχήματα που οδηγούνται από ανθρώπους, τα robotaxi μπορούν να κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς να αρρωσταίνουν, χωρίς να απεργούν, χωρίς παύση και οι μελέτες δείχνουν ότι προκαλούν λιγότερα ατυχήματα.

    Ωστόσο, σε δρόμους χωρίς σήμανση ή μέσα στην ομίχλη, εξαντλούν τα όριά τους.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ALEXANDER BECHER

  • Το X έχασε σχεδόν το 80% της αξίας του από όταν το αγόρασε ο Ιλον Μασκ
    Το X έχασε σχεδόν το 80% της αξίας του από όταν το αγόρασε ο Ιλον Μασκ

    Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, το πρώην Twitter, αξίζει σχεδόν 80% λιγότερο από ό,τι πριν από δύο χρόνια, όταν την αγόρασε ο Ίλον Μασκ, σύμφωνα με εκτιμήσεις του επενδυτικού γίγαντα Fidelity.

    Η X δεν διαπραγματεύεται πλέον δημοσίως, αφού ο Μασκ διέθεσε 44 δισ. δολάρια για να την κάνει ιδιωτική τον Οκτώβριο του 2022.

    Ωστόσο, η Fidelity αποκαλύπτει τι πιστεύει ότι είναι η αξία των μετοχών της X, και οι εκτιμήσεις αυτές χρησιμεύουν ως στενά παρακολουθούμενο βαρόμετρο για τη συνολική υγεία της εταιρείας.

    Στα τέλη Αυγούστου, οι μετοχές αυτές άξιζαν μόλις 4,2 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την κυριακάτικη κατάθεση του Blue Chip Growth Fund της Fidelity.

    Αυτή η νέα εκτίμηση σηματοδοτεί πτώση της αξίας κατά 24% σε σχέση με τις εκτιμήσεις της Fidelity στα τέλη Ιουλίου. Και αντιπροσωπεύει μια συγκλονιστική μείωση 79% από τα 19,66 εκατ. δολάρια που εκτιμούσε η Fidelity ότι οι μετοχές άξιζαν τον Οκτώβριο του 2022, όταν ο Μασκ απέκτησε το Twitter.

    Η νέα αποτίμηση από τη Fidelity υποδηλώνει ότι πιστεύει ότι η X αξίζει τώρα μόλις 9,4 δισ. δολάρια - πολύ μακριά από τα 44 δισ. δολάρια που πλήρωσε ο Μασκ. Άλλοι επενδυτές θα μπορούσαν να αποτιμήσουν τη X διαφορετικά.

    Οι αναλυτές λένε ότι η κατακόρυφη πτώση της τιμής της Fidelity για το X πιθανότατα αντανακλά τη συρρίκνωση των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας, η οποία δεν δημοσιεύει πλέον δημόσια τριμηνιαία οικονομικά μεγέθη.

    Η Fidelity αρνήθηκε να σχολιάσει μεμονωμένες εταιρείες.

    Η X δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

    Πίεση διαφημίσεων στη X

    «Ο Μασκ σαφώς υπερπλήρωσε για αυτό το περιουσιακό στοιχείο», δήλωσε στο CNN ο Νταν Ιβς, διευθύνων σύμβουλος και ανώτερος αναλυτής μετοχών της Wedbush Securities, σε ηλεκτρονικό μήνυμα.

    Ο Ιβς δήλωσε ότι πιστεύει ότι το Twitter άξιζε πραγματικά περίπου 30 δισ. δολάρια όταν το αγόρασε ο Μασκ, ενώ σήμερα αξίζει πιο κοντά στα 15 δισ. δολάρια. Είπε ότι ενώ η δέσμευση στο X είναι «ισχυρή», η διαφημιστική πίεση έχει επιμείνει.

    Υπό την ιδιοκτησία του Μασκ, ορισμένοι διαφημιστές έχουν εκφράσει ανησυχίες για ακραίο περιεχόμενο στην πλατφόρμα με το οποίο δεν θέλουν να συνδέονται οι μάρκες τους.

    Μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Kantar διαπίστωσε ότι ένα καθαρό 26% των εμπόρων σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του στο X το επόμενο έτος, η πιο απότομη υποχώρηση από οποιαδήποτε μεγάλη παγκόσμια διαφημιστική πλατφόρμα. Μόλις το 4% των διαφημιστών δήλωσε ότι πιστεύει ότι οι διαφημίσεις Χ παρέχουν «ασφάλεια μάρκας» (βεβαιότητα ότι οι διαφημίσεις τους δεν θα εμφανίζονται κοντά σε ακραίο περιεχόμενο), σε σύγκριση με το 39% στην Google.

    Τον Νοέμβριο, ο Μασκ αντιμετώπισε αντιδράσεις από εμπορικά σήματα, ορισμένα από τα οποία σταμάτησαν τις δαπάνες για τον Χ, αφού ο δισεκατομμυριούχος ασπάστηκε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας που ευνοείται από τους λευκούς ρατσιστές.

    Ο Μασκ ζήτησε αργότερα συγγνώμη για αυτό που αποκάλεσε την πιο «ηλίθια» ανάρτηση που έκανε ποτέ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της συγγνώμης, ο Μασκ είπε επίσης στους διαφημιστές που φεύγουν: «Πήγαινε να γ@μ@θείς».

    Αλλά η X συνεχίζει να είναι σημαντικός παίκτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπό την ιδιοκτησία του Musk.

    Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε 570 εκατ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, αυξημένους κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

    Ωστόσο, η εταιρεία ερευνών Similarweb διαπίστωσε κάποια πτώση στη δέσμευση.

    Το X είχε 73,5 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες σε iOS και Android μαζί στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Similarweb που μοιράστηκε με το CNN. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση σχεδόν 11% σε ετήσια βάση και μείωση 20% από τον Οκτώβριο του 2022.

    Η Similarweb διαπίστωσε επίσης ότι η επισκεψιμότητα στο X.com στις ΗΠΑ τον Αύγουστο ήταν χαμηλότερη από ό,τι ήταν για το Twitter.com πριν το αγοράσει ο Musk. Ωστόσο, η Similarweb δήλωσε ότι οι αριθμοί επισκεψιμότητας της X ήταν κάπως ισχυρότεροι εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.

    Η άλλη εικόνα

    Ο Gene Munster, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management, δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι η αξία της X έχει μειωθεί σχεδόν τόσο πολύ όσο υποδηλώνουν οι εκτιμήσεις της Fidelity.

    «Η Fidelity ήταν υπερβολικά επιθετική. Ουσιαστικά καθαρίζουν το σπίτι της επένδυσης», δήλωσε ο Munster στο CNN.

    Ο Munster δήλωσε ότι μακροπρόθεσμα, πιστεύει ότι η X και τα δεδομένα στα οποία έχει πρόσβαση η εταιρεία θα αξίζουν περισσότερο από τα 44 δισεκατομμύρια δολάρια που πλήρωσε ο Musk για το Twitter.

    «Αν θέλετε να καταλάβετε σε πραγματικό χρόνο τι σκέφτονται οι άνθρωποι, το Twitter είναι η καλύτερη πηγή. Και αυτό είναι πολύτιμο», δήλωσε ο Munster.

    Είναι ιδιαίτερα πολύτιμο επειδή τα δεδομένα X έχουν βοηθήσει στην εκπαίδευση του Grok, του chatbot τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την xAI, την ολοένα και πιο πολύτιμη startup AI του Musk.

    Το X έχει αναδειχθεί ως η μοναδική οπτική γωνία για το Grok, το οποίο, σύμφωνα με τον Munster, έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει τη μεγαλύτερη πηγή πλούτου του Musk.

    «Όταν ο Μασκ αγόρασε το Twitter, οι επενδυτές δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι θα απογειωνόμασταν στην τεχνητή νοημοσύνη τόσο γρήγορα όσο εμείς», δήλωσε ο Munster.

    ««Η αγορά του Twitter από τον Musk είναι μια περίπτωση καλύτερης τύχης από ό,τι έξυπνης».

    Elon Musk’s X is worth nearly 80% less than when he bought it, Fidelity estimates

    By Matt Egan, CNN

    Πηγή: Cnn.gr

  • Έλον Μασκ: Γιατί ανέστειλε εκατομμύρια λογαριασμούς στο «Χ»
    Έλον Μασκ: Γιατί ανέστειλε εκατομμύρια λογαριασμούς στο «Χ»

    Το Χ επί ιδιοκτησίας του Έλον Μασκ έχει καταστείλει εκατομμύρια λογαριασμούς υπό την πίεση κυβερνήσεων

    Όταν αγόρασε το Twitter o Έλον Μασκ υποσχέθηκε ότι θα ήταν το προπύργιο της ελευθερίας του λόγου, αλλά μια νέα «έκθεση διαφάνειας» από το Χ μπορεί να εκπλήξει όποιον είχε ενθουσιαστεί με τα λόγια του ιδιοκτήτη της πλατφόρμας.

    Προτού ο Μασκ αγοράσει το Twitter το 2022, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης δημοσίευε μια έκθεση δύο φορές το χρόνο που περιέγραφε λεπτομερώς στατιστικά στοιχεία για αιτήματα δεδομένων, ειδοποιήσεις πνευματικών δικαιωμάτων, αναφορές χρηστών για παραβιάσεις και αναστολές. Οι “αναφορές διαφάνειας” ήταν συνήθως 50 σελίδες ή παραπάνω.

    Τρία χρόνια αφότου ο Μασκ ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας και την μετονόμασε σε X, δημοσίευσε επιτέλους μια νέα έκθεση διαφάνειας. Και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

    Υπό την ηγεσία του Μασκ, το X ανέστειλε τέσσερις φορές περισσότερους λογαριασμούς το πρώτο εξάμηνο του 2024, 5,3 εκατομμύρια, από ό,τι έκανε ποτέ το Twitter σε παρόμοιες περιόδους. Σύμφωνα με τις εκθέσεις διαφάνειας εκείνης της εποχής, το Twitter ανέστειλε σχεδόν 873.000 λογαριασμούς το τελευταίο εξάμηνο του 2019. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε περίπου 1,3 εκατομμύρια αναστολές λογαριασμών στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

    Οι πρόσφατες αναστολές σχετίζονταν με την ασφάλεια των παιδιών, την κακοποίηση ή την παρενόχληση και την παραπλανητική ταυτότητα, σύμφωνα με τον X.

    Ο Μασκ υπό την πίεση κυβερνήσεων

    Ενώ έχει επαναφέρει ορισμένους εξέχοντες λογαριασμούς που είχαν προηγουμένως ανασταλεί από το Twitter, όπως του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του Άλεξ Τζόουνς του Infowars, ο Μασκ ανέστειλε πρόσφατα άλλους, όπως τον λογαριασμό ενός φοιτητή που παρακολουθούσε τις πτήσεις του με ιδιωτικό τζετ.

    Την Πέμπτη, το Χ ανέστειλε επίσης τον λογαριασμό του δημοσιογράφου Κεν Κλιπενστάιν, αφού δημοσίευσε έναν φάκελο 271 σελίδων για τον Τ.Ν. Βανς, τον υποψήφιο αντιπρόεδρο του Τραμπ στις εκλογές του 2024. Ένας εκπρόσωπος του X είπε στο CNN ότι η αναστολή του Κλιπενστάιν προκλήθηκε επειδή περιλάμβανε τη διεύθυνση κατοικίας του υποψηφίου και μέρος του αριθμού κοινωνικής ασφάλισης του.

    Ο Μασκ υποστήριξε τον Τραμπ και φημολογείται ότι είναι υποψήφιος για μια θέση στο υπουργικό συμβούλιο σε περίπτωση που ο Τραμπ κερδίσει τελικά.

    Αν και έχει χαρακτηρίσει τον εαυτό του ως απόλυτο υπέρμαχο της ελευθερίας του λόγου, ο Μασκ έχει επανειλημμένα συνθηκολογήσει με τις κυβερνητικές απαιτήσεις να επιτηρεί περισσότερο την πλατφόρμα. Μετά από μήνες άρνησης να συμμορφωθεί με μια απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου στη Βραζιλία για την κατάργηση λογαριασμών που θεωρούσε επικίνδυνους για τη δημοκρατία της, για παράδειγμα, το Χ τελικά συμφώνησε την περασμένη εβδομάδα μετά από βαριά πρόστιμα και απαγόρευση σε εθνικό επίπεδο. Ο Μασκ συμφώνησε επίσης με τα κυβερνητικά αιτήματα για κατάργηση λογαριασμών στην Τουρκία και την Ινδία.

    Ο Μασκ απομάκρυνε μεγάλο μέρος του προσωπικού του Twitter μετά την αγορά του, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων ελέγχου και ασφάλειας που αντιμετώπιζαν παραπληροφόρηση και άλλα θέματα ελέγχου περιεχομένου στην πλατφόρμα. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η X είναι η λιγότερο αξιόπιστη εταιρεία τεχνολογίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ETIENNE LAURENT

  • Έλον Μασκ: Οι δορυφόροι του Starlink «τυφλώνουν» τα τηλεσκόπια και εμποδίζουν τους επιστήμονες
    Έλον Μασκ: Οι δορυφόροι του Starlink «τυφλώνουν» τα τηλεσκόπια και εμποδίζουν τους επιστήμονες

    Σήμερα υπάρχουν 6.402 δορυφόροι από το Starlink του Έλον Μασκ σε τροχιά, σε ύψος περίπου 550 χιλιομέτρων πάνω από τη Γη.

    Τα ραδιοκύματα από το αυξανόμενο δίκτυο δορυφόρων του επιχειρηματία, Έλον Μασκ, εμποδίζουν την ικανότητα των επιστημόνων να κοιτάξουν στο σύμπαν, σύμφωνα με ερευνητές στην Ολλανδία.

    Η νέα γενιά δορυφόρων Starlink, οι οποίοι παρέχουν γρήγορο διαδίκτυο σε όλο τον κόσμο, παρεμβαίνει περισσότερο στα ραδιοτηλεσκόπια από ό,τι οι προηγούμενες εκδόσεις. Έτσι, σύμφωνα με το BBC News, οι χιλιάδες δορυφόροι που βρίσκονται σε τροχιά «τυφλώνουν» τα ραδιοτηλεσκόπια και μπορεί να εμποδίζουν την αστρονομική έρευνα, σύμφωνα με το Ολλανδικό Ινστιτούτο Ραδιοαστρονομίας (ASTRON). Η SpaceX, στην οποία ανήκει το Starlink, δεν απάντησε σε αίτημα του BBC News για σχολιασμό.

    Οι δορυφόροι παρέχουν ευρυζωνικό διαδίκτυο σε όλο τον κόσμο, συχνά σε απομακρυσμένα μέρη, συμπεριλαμβανομένων δύσκολων περιοχών όπως η Ουκρανία και η Υεμένη. Πάντως, το 2022, οι δοκιμές έδειξαν ότι το Starlink θα μπορούσε να παρέχει ταχύτητες διαδικτύου τέσσερις φορές ταχύτερες από τον μέσο όρο, σύμφωνα με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Πολιτισμού, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Αθλητισμού του Ηνωμένου Βασιλείου.

    «Βλέπουμε όλο και λιγότερα από τον ουρανό»

    Εντούτοις, οι αστρονόμοι λένε ότι αυτό έχει κόστος. «Κάθε φορά που εκτοξεύονται περισσότεροι από αυτούς με τέτοιου είδους επίπεδα εκπομπών, βλέπουμε όλο και λιγότερα από τον ουρανό», δήλωσε στο BBC News η καθηγήτρια Τζέσικα Ντέμπσεϊ, διευθύντρια του ASTRON. Επίσης, η ίδια είπε: «Προσπαθούμε να εξετάσουμε πράγματα όπως οι πίδακες, οι οποίοι εκπέμπονται από τις μαύρες τρύπες στο κέντρο των γαλαξιών. Εξετάζουμε μερικούς από τους αρχαιότερους γαλαξίες, εκατομμύρια έτη φωτός μακριά, καθώς και εξωπλανήτες». Μάλιστα, η Τζέσικα Ντέμπσεϊ υπογράμμισε τις περιοχές που επηρεάζει η ακτινοβολία των δορυφόρων. Οι παρεμβολές από τους δορυφόρους δεύτερης γενιάς, ή V2, διαπιστώθηκε από το ASTRON ότι είναι 32 φορές ισχυρότερες από την πρώτη γενιά. Η ποσότητα της ακτινοβολίας που εκπέμπεται, υπερβαίνει τους κανονισμούς που έχει θέσει ο οργανισμός του κλάδου, η Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών, πρόσθεσε η καθηγήτρια Τζέσικα Ντέμπσεϊ.

    Σύμφωνα με μια εκτίμηση, υπάρχουν σήμερα 6.402 δορυφόροι του Starlink σε τροχιά σε ύψος περίπου 550 χιλιομέτρων πάνω από τη Γη. Οι δορυφόροι είναι σχετικά μεγάλοι - με επίπεδους πίνακες 3 μέτρων και μια ηλιακή συστοιχία 8 μέτρων για την παροχή ενέργειας. Ο κύριος ανταγωνιστής της SpaceX, η OneWeb, έχει λιγότερους από 1.000 δορυφόρους. Πρόκειται, όμως, για έναν αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό τομέα. Η Amazon αναπτύσσει το δικό της δίκτυο και ελπίζει να εκτοξεύσει τουλάχιστον 3.000 δορυφόρους μέσα στα επόμενα χρόνια.

    Μέχρι το 2030, ο αριθμός των δορυφόρων σε τροχιά αναμένεται να ξεπεράσει τους 100.000. Η μελέτη έγινε με τη χρήση του ραδιοτηλεσκοπίου LOFAR στην Ολλανδία σε μία μόνο ημέρα και συγκεκριμένα τον περασμένο Ιούλιο. Πολλά αντικείμενα στο διάστημα, συμπεριλαμβανομένων μακρινών γαλαξιών και πλανητών, εκπέμπουν φως στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα.

    Αυτή η ακτινοβολία «ταξιδεύει» σαν κύματα και τα ραδιοτηλεσκόπια μπορούν να πιάσουν αυτά τα κύματα, επιτρέποντάς μας να έχουμε μια εικόνα των πραγμάτων που δεν μπορούμε να δούμε με τα μάτια μας. Ωστόσο, αυτά τα κύματα διαταράσσονται από τους δορυφόρους. Οι επιστήμονες βρήκαν ακούσια ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από σχεδόν όλους τους δορυφόρους V2 Starlink που παρατήρησαν. Ήταν περίπου 10 εκατομμύρια φορές πιο φωτεινή από ό,τι από τις πιο αδύναμες πηγές φωτός που εντοπίστηκαν.

    «Χρειάζεται άμεση δράση»

    Μάλιστα, ο Ρόμπερτ Μέισι, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε: «Είναι πολύ ξεκάθαρο ότι αν έχεις κάτι τόσο φωτεινό που θέτει σε κίνδυνο ένα μεγάλο ραδιοπαρατηρητήριο τόσο πολύ, τότε πρέπει να κάνουμε κάτι και πρέπει να το κάνουμε γρήγορα». Ερωτηθείς σχετικά με την αξία της αστρονομικής έρευνας, δήλωσε πως «είναι λάθος να λέμε ότι υπάρχει κάποια επιστήμη την οποία μπορείτε απλώς να απορρίψετε». Επίσης, οι επιστήμονες ανησυχούν για τη φωτορύπανση από τους δορυφόρους και φοβούνται ότι παρεμβαίνει και στα οπτικά τηλεσκόπια. Οι αστρονόμοι λένε ότι μίλησαν στη SpaceX για την ακτινοβολία από την πρώτη γενιά δορυφόρων και ότι η εταιρεία άκουσε τις ανησυχίες τους. Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με το ASTRON, οι νέοι δορυφόροι της Starlink τύπου V2 φαίνεται να είναι ακόμη πιο ισχυροί.

    Βέβαια, οι ερευνητές τονίζουν ότι χρειάζεται περισσότερη ρύθμιση του διαστήματος και του τρόπου λειτουργίας των δορυφόρων, ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η επιστημονική εργασία. Ακόμα, είπαν ότι ως ο μεγαλύτερος πάροχος δορυφόρων, η SpaceX θα μπορούσε να θέσει ένα πρότυπο για τον περιορισμό της ρύπανσης. Η καθηγήτρια Τζέσικα Ντέμπσεϊ δήλωσε ότι απλές ενέργειες όπως η θωράκιση της μπαταρίας του δορυφόρου θα μπορούσαν να κάνουν μεγάλη διαφορά και να μειώσουν την εκπεμπόμενη ακτινοβολία. Κάποιες παρεμβολές προέρχονται από ελαττωματικά ηλεκτρονικά συστήματα, οπότε αυτό θα μπορούσε να αποτρέψει κάτι τέτοιο. «Χωρίς άμεση δράση, όμως, πολύ σύντομα οι μόνοι αστερισμοί που θα βλέπουμε θα είναι ανθρώπινης κατασκευής», πρόσθεσε χαρακτηριστικά η ίδια.

    Επισημαίνεται ότι τα ευρήματα της σχετικής επιστημονικής μελέτης, τον περασμένο Αύγουστο, δημοσιεύθηκαν στο Astronomy and Astrophysics.



    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ALEXANDER BECHER
  • Η ανάρτηση του Ίλον Μασκ για το δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα
    Η ανάρτηση του Ίλον Μασκ για το δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα

    Μετά το σχόλιο για τη νέα απόπειρα δολοφονίας κατά του Τραμπ, «κανείς δεν προσπαθεί να δολοφονήσει τον Μπάιντεν ή την Κάμαλα», ο CEO του X Ίλον Μασκ αναφέρθηκε και στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας.

    «Ουάου, σχεδόν διπλάσιος αριθμός ανθρώπων πέθαναν από τα μωρά που γεννήθηκαν στην Ελλάδα» έγραψε ο Μασκ, επικεφαλής της Tesla και της SpaceX.
    Η ανάρτηση του Ίλον Μασκ

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο