Το Facebook ανανεώνει την αρχική σελίδα του, χωρίζοντάς τη σε δύο ξεχωριστά μέρη.
Πολλά χρόνια μετά τη «στροφή» της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης σε μια παρουσίαση αναρτήσεων τύπου «top stories», με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών και τα δεδομένα των αλγορίθμων της εταιρείας, τώρα το Facebook επιστρέφει σε μια παλιότερη εποχή, φέρνοντας και πάλι τη χρονολογική σειρά των αναρτήσεων.
Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με την πλατφόρμα, θα είναι πιο εύκολο για τους χρήστες να διατηρούν επαφή με τις αναρτήσεις των φίλων τους, οι οποίες τώρα δεν θα «χάνονται» εξίσου εύκολα στην αρχική σελίδα του Facebook. Εκτός από αναρτήσεις φίλων, στη σελίδα αυτή θα περιλαμβάνονται και εκείνες που προέρχονται από σελίδες και ομάδες τις οποίες ακολουθεί ο χρήστης.
Ο διαχωρισμός αυτός έγινε την Πέμπτη, στην εφαρμογή του Facebook για κινητά -σε iOS και Android. Οι δύο ξεχωριστές σελίδες θα ονομάζονται «Feeds» και «Home».
«Μία από τις πιο περιζήτητες λειτουργίες για το Facebook είναι η διασφάλιση ότι οι άνθρωποι δεν χάνουν τις αναρτήσεις των φίλων τους», είπε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοινώνοντας τις αλλαγές και πρόσθεσε: «Λοιπόν, σήμερα λανσάρουμε την καρτέλα «Feeds» όπου θα μπορείτε να δείτε αναρτήσεις από τους φίλους, τις ομάδες και τις σελίδες σας ξεχωριστά και σε χρονολογική σειρά».
Το Facebook αλλάζει την αρχική σελίδα του, σε στιλ TikTok
Η κίνηση αυτή του Facebook αποσκοπεί στο να παρουσιάζει στους χρήστες περισσότερες αναρτήσεις που θα βρίσκουν ενδιαφέρουσες, ώστε να γίνει η πλατφόρμα, όπως είπε ο Ζάκερμπεργκ, «μια μηχανή ανακάλυψης», καθώς προσπαθεί να ανταγωνιστεί άλλες εφαρμογές, όπως εκείνη του TikTok.
Τώρα, οι χρήστες θα βλέπουν την αρχική τους σελίδα χωρισμένη σε δύο καρτέλες, εκ των οποίο το «Home» περιλαμβάνει αναρτήσεις που εμφανίζονται με βάση τα δεδομένα των αλγορίθμων της πλατφόρμας, ενώ η καρτέλα «Feed» δείχνει τις αναρτήσεις των φίλων, των σελίδων ή των ομάδων (ξεχωριστά ή όλες μαζί), με τη σειρά, όπως δημοσιεύτηκαν. Οι άλλες, προϋπάρχουσες καρτέλες, «Facebook Watch» και «Groups», παραμένουν ως είχαν.
«Κατανοούμε ότι μπορεί να θέλετε περισσότερες επιλογές όσον αφορά την ταξινόμηση και την προβολή του περιεχομένου σας», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση. «Υπάρχουν φορές που μπορεί να ξέρετε ακριβώς τι ψάχνετε - ας πούμε, τις τελευταίες δημοσιεύσεις από τις ομάδες σας - ή μπορεί να θέλετε να συναντήσετε φρέσκο, διασκεδαστικό περιεχόμενο».
Η ιδέα είναι ότι η καρτέλα Αρχική σελίδα (Home) μπορεί να γίνει «μια μηχανή ανακάλυψης για να βρίσκετε και να ακολουθείτε νέο περιεχόμενο και δημιουργούς μέσω προτάσεων», λέει η εταιρεία, ενώ οι Ροές (Feeds) «παρέχουν έναν εύκολο τρόπο πρόσβασης στο περιεχόμενο από τα άτομα και τις κοινότητες με τα οποία είστε ήδη συνδεδεμένοι στο Facebook».
Η εταιρεία αναμένει ότι οι ενημερώσεις θα κυκλοφορήσουν παγκοσμίως την ερχόμενη εβδομάδα. «Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η καρτέλα Home θα εξακολουθεί να εμφανίζει αναρτήσεις από φίλους και συγγενείς, αλλά θα περιβάλλονται από προτάσεις που επιλέγονται από ένα σύστημα κατάταξης μηχανικής μάθησης. Επίσης, θα εξακολουθούν να υπάρχουν διαφημίσεις στην καρτέλα Feeds.