Σάββατο, 27 Αυγούστου 2022 20:57

Υδρογόνο: Η Γερμανία καμαρώνει για τον πρώτο στόλο τρένων με κυψέλες καυσίμου

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η νέα τεχνολογία αντικαθιστά την ντιζελοκίνηση και προορίζεται να χρησιμοποιηθεί σε γραμμές που δεν έχουν ακόμα εξηλεκτριστεί.

Για παγκόσμια πρωτιά έκαναν λόγο οι γερμανοί αξιωματούχοι που λάνσαραν τον πρώτο στόλο τρένων υδρογόνου, τα οποία αντικαθιστούν 15 ντιζελοκίνητες αμαξοστοιχίες στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας. Στα ίδια βήματα βρίσκονται εξάλλου άλλα κρατίδια της Γερμανίας αλλά και η Ελλάδα.

Ακόμα και στην προηγμένη Γερμανία, ντιζελοκίνητα τρένα συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται σε τμήματα του δικτύου που δεν έχουν εξηλεκτριστεί. Περίπου 1,6 εκατομμύρια λίτρα ντίζελ θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο χάρη στα υδρογονοκίνητα τρένα, εφόσον το καύσιμο παράγεται από ανανεώσιμες πηγές.

Ο νέος στόλος, κόστους 93 εκατ. ευρώ, αποτελείται από 14 αμαξοστοιχίες Coradia iLint της γαλλικής εταιρείας Alstrom, μεταδίδει το Associated Press. Βασίζονται σε κυψέλες υδρογόνου, συσκευές στις οποίες το υδρογόνο αντιδρά ελεγχόμενα με το ατμοσφαιρικό οξυγόνο για να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα. Το μόνο απόβλητο της χημικής αντίδρασης είναι καθαρός υδρατμός.

Σύμφωνα με την Alstrom, το Coradia iLint έχει εμβέλεια μέχρι 1.000 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιομέτρων την ώρα.

Οι 14 νέες αμαξοστοιχίες θα χρησθμοποιηθούν από την περιφερειακή εταιρεία LNVG για δρομολόγια μεταξύ τεσσάτων πόλεων της Κάτω Σαξονίας.

Το υδρογόνο, το οποίο θα μπορούσε να αποδειχθεί σημαντική πηγή ενέργειας στο δρόμο για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα, μπορεί εύκολα να παραχθεί με ηλεκτρόλυση του νερού, ωστόσο η διαδικασία αυτή απαιτεί μεγάλα ποσά ενέργειας.

Το υδρογόνο που απαιτούν τα νέα τρένα παράγεται σήμερα ως παραπροϊόν της χημικής βιομηχανίας, ωστόσο η γερμανική εταιρεία Linde έχει σχέδια να το παράγει τοπικά σε περίπου τρία χρόνια χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Υδρογόνο και στη Deutsche Bahn

Πέρυσι, η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn είχε ανακοινώσει ότι συνεργάζεται με τη Siemens για την ανάπτυξη αμαξοστοιχιών υδρογόνου.

Σύμφωνα με τη Siemens Mobility, η νέα αμαξοστοιχία θα μπορεί να κινείται είτε με υδρογόνο, είτε με μπαταρία, είτε με ηλεκτρικό ρεύμα από υπερυψωμένα καλώδια, ανάλογα με το δρομολόγιο.

Το πρωτότυπο του τρένου θα μπορεί να γεμίζει τις κυψέλες του με υδρογόνο μέσα σε 15 λεπτά, και θα προσφέρει αυτονομία 600 χιλιομέτρων με μέγιστη ταχύτητα τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.

Οι δοκιμές προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το 2024 στο κρατίδιο της Βάδης – Βυρτεμβέργης.

Αργότερα, οι αμαξοστοιχίες υδρογόνου θα αντικαταστήσουν σταδιακά τα 1.300 ντιζελοκίνητα τρένα που απομένουν στον στόλο της Deutsche Bahn. Το 40% του δικτύου της, συνολικού μήκους 33.000 χιλιομέτρων, ακόμα δεν λειτουργεί με ηλεκτροκίνηση.

H ελληνική πρόταση

Τρένα υδρογόνου περιλαμβάνονται εξάλλου στον σχεδιασμό της ελληνικής «Εθνικής Στρατηγικής Προώθησης Τεχνολογιών – Εφαρμογών Υδρογόνου και Ανανεώσιμων Αερίων».

Ο σχεδιασμός, ο οποίος πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μετά την οριστικοποίησή του, προβλέπει ότι η ΓΑΙΟΣΕ θα παραγγείλει εντός του έτους 15 τρένα υδρογόνου, τα οποία θα κοστίσουν 12-13 εκατ. ευρώ το καθένα και θα μισθώνονται σε όμιλο που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Στόχος είναι να παραληφθούν τα πρώτα τρένα το 2024.

Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ ALSTOM HANDOUT

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 27 Αυγούστου 2022 13:40

Σχετικά Άρθρα

  • Γερμανία: 13χρονη σκότωσε τη μικρή αδερφή της με αιχμηρό αντικείμενο
    Γερμανία: 13χρονη σκότωσε τη μικρή αδερφή της με αιχμηρό αντικείμενο

    Τραγωδία στη Λειψία της Γερμανίας, με μια 13χρονη να τραυματίζει θανάσιμα τη μικρή της αδερφή με αιχμηρό αντικείμενο.

    Η 13χρονη κάλεσε την αστυνομία

    Συγκεκριμένα, η 13χρονη προκάλεσε πολλαπλά τραύματα στην 7χρονη αδερφή της, με αποτέλεσμα η μικρή να χάσει τη ζωή της. Το περιστατικό έγινε το βράδυ της Παρασκευής (25/10), με τη 13χρονη μάλιστα να έχει καλέσει η ίδια την αστυνομία.

    Σύμφωνα με τις Αρχές, η 7χρονη βρέθηκε σοβαρά τραυματισμένη και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όμως παρά τις προσπάθειες των γιατρών έχασε τη μάχη. Σημειώνεται ότι η 13χρονη βρίσκεται σε κλινική και λαμβάνει ψυχολογική υποστήριξη, ενώ διατάχθηκε διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής της σορού της 7χρονης, ωστόσο προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό το πότε θα είναι έτοιμα τα πρώτα αποτελέσματα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Γερμανία: Περισσότερα κρούσματα mpox έχουν εμφανιστεί στην Ευρώπη από όσα έχουν ανακοινωθεί, λέει ο CEO της Roche
    Γερμανία: Περισσότερα κρούσματα mpox έχουν εμφανιστεί στην Ευρώπη από όσα έχουν ανακοινωθεί, λέει ο CEO της Roche

    Ο ελβετικός όμιλος θα μπορούσε να προσφέρει γρήγορα τον δεκαπλάσιο αριθμό διαγνωστικών τεστ από ό,τι απαιτείται σήμερα

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Roche δήλωσε ότι ενημερώθηκε πως περισσότερα κρούσματα mpox έχουν εμφανιστεί στην Ευρώπη από όσα είχαν αναφερθεί προηγουμένως και ότι ο ελβετικός όμιλος θα μπορούσε να προσφέρει γρήγορα τον δεκαπλάσιο αριθμό διαγνωστικών τεστ από ό,τι απαιτείται σήμερα.

    «Φαίνεται ότι υπάρχουν ήδη περισσότερα κρούσματα mpox στην Ευρώπη, ίσως να μην έχουν φτάσει όλα ακόμη στα μέσα ενημέρωσης», δήλωσε ο Τόμας Σίνεκερ σε τηλεφωνική κλήση μετά την ανακοίνωση της εταιρείας φαρμάκων και διαγνωστικών προϊόντων για τις πωλήσεις του τριμήνου. Ο Σίνεκερ επισήμανε τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος της νέας παραλλαγής του ιού της mpox που ανακοινώθηκε χθες, Τρίτη, από τη Γερμανία.

    Το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ για τη δημόσια υγεία στη Γερμανία ανακοίνωσε χθες ότι ο κίνδυνος για την υγεία του ευρύτερου πληθυσμού είναι μικρός. Η ζήτηση για τα τεστ της Roche για την mpox «δεν είναι ακόμη τόσο υψηλή, αλλά θα μπορούσαμε να αντεπεξέλθουμε στην δεκαπλάσια ζήτηση», πρόσθεσε ο Σίνεκερ.

    Στην περίπτωση κατάστασης πανδημίας με πολύ πιο γρήγορη εξάπλωση του ιού, η Roche θα χρειαστεί έξι με εννέα μήνες για να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγή διαγνωστικών τεστ, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε τον Αύγουστο για τη νέα μορφή του ιού κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την υγεία σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού επιδημία στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό εξαπλώθηκε σε γειτονικές χώρες.

    Η πρώτη ένδειξη της εξάπλωσης εκτός Αφρικής υπήρξε στις 15 Αυγούστου όταν αξιωματούχοι της παγκόσμιας υγείας επιβεβαίωσαν κρούσμα του νέου στελέχους του ιού της mpox στη Σουηδία.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Πύργος: Σβηστά φωτοσήματα, ανεβασμένα δίφρακτα και το τρένο... περνά
    Πύργος: Σβηστά φωτοσήματα, ανεβασμένα δίφρακτα και το τρένο... περνά

    Πολύς λόγος έχει γίνει μετά την τραγωδία στα Τέμπη για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση της ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, αλλά και την αναποτελεσματικότητα αυτών.

    Σχεδόν καθημερινά είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται από απλά ζητήματα σε ισόπεδες διαβάσεις όπου είτε οι οδηγοί, αγνοούν τα ηχοφωτεινά σήματα είτε παραβιάζουν τα δίφρακτα, είτε περιπτώσεις που δεν λειτουργούν τα παραπάνω μέτρα ασφαλείας.

    Αυτό συνέβη και το πρωί της Δευτέρας στις εννέα σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του Πύργου, στην οδό Κοκκίνου, όπου ούτε τα δίφρακτα “κατέβηκαν” ούτε τα ηχοφωτεινά σήματα λειτούργησαν.

    Ευτυχώς που το τρένο στο συγκεκριμένο σημείο περνά με πολύ χαμηλή ταχύτητα και οι οδηγοί πειθάρχησαν στα σήματα που έκανε ο μηχανοδηγός με κόρνα, σταματώντας ουσιαστικά το τρένο, για να περάσει στη συνέχεια με ασφάλεια για όλους…

    Και ας μην ξεχνάμε πως δεν έχει περάσει πολύς καιρός που τοποθετήθηκαν νέα συστήματα ασφάλειας στις ισόπεδες διαβάσεις με τα προβλήματα να είναι πολλά και συχνά.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σε βλάβη λόγω της κακοκαιρίας του περασμένου Σαββάτου αποδίδεται η μη λειτουργία φωτοσημάτων και δίφρακτων στην ισόπεδη διάβαση της οδού Κοκκίνου. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται με υπάλληλο φύλαξης.

    treno pirgos 2

  • Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία
    Toυρισμός στην Ελλάδα: Οι αγορές που έριξαν τα έσοδα στην «καρδιά» του καλοκαιριού – Καμπανάκι από Γερμανία

    Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% - Αντιδράσεις από τους Γερμανούς για την επικείμενη αύξηση στο κόστος του τουριστικού «πακέτου»

    Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί αλλά και Αμερικανοί ήταν, ανάμεσα στις μεγάλες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, αυτοί που ξόδεψαν λιγότερα φέτος στους ελληνικούς προορισμούς στην «καρδιά» του καλοκαιριού επηρεάζοντας τελικά τις τουριστικές εισπράξεις και αίροντας για πρώτη φορά μετά την πανδημία το σερί ανόδου και μάλιστα στον έναν από τους δύο θερμότερους μήνες της υψηλής σεζόν.
    Κι αν τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από την Τράπεζα της Ελλάδος έδειξαν άνοδο στο επτάμηνο κατά 577,5 εκατ. ευρώ, ή 5,6%, έναντι του αντίστοιχου 7μήνου του 2023, αγγίζοντας τα 11 δισ. ευρώ (10,95 δισ. ευρώ για την ακρίβεια) η πορεία του μηνός Ιουλίου με την πτώση κατά 4,2%, στα 4,03 δισ. ευρώ είναι δεδομένο ότι δημιουργεί προβληματισμό. Πρόσθετη παράμετρος, το γεγονός ότι η πτώση αφορά μεγάλες ξένες αγορές για τη χώρα, πλην της βρετανικής αγοράς η οποία συνέχισε ανοδικά.
    Πτώση καταγράφεται και στη Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι τόσο σε επίπεδο επταμήνου όσο και για το μήνα Ιούλιο: Ειδικότερα, η Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου μειώθηκε κατά 5,7% στα 584 ευρώ φέτος από τα 619 ευρώ το επτάμηνο του 2023 και 632 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μόνο για το μήνα Ιούλιο η μείωση ήταν μεγαλύτερη, κατά 9,1%, φτάνοντας τα 608 ευρώ από τα 669 ευρώ του πολύ καλύτερου Ιουλίου του 2023 και 671 ευρώ του Ιουλίου του 2022.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Κρίσιμες εκλογές στη Γερμανία: Το Βρανδεμβούργο κρίνει το πολιτικό μέλλον του Σολτς;
    Κρίσιμες εκλογές στη Γερμανία: Το Βρανδεμβούργο κρίνει το πολιτικό μέλλον του Σολτς;

    Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς ψήφισε επιστολικά για τις σημερινές κρατιδιακές εκλογές στον τόπο κατοικίας του, το Βρανδεμβούργο. Στις 18:00 (τοπική ώρα) που θα κλείνουν οι κάλπες, εκείνος θα υποδέχεται ως οικοδεσπότης μαζί με τη Ναμίμπια ξένους ηγέτες στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο της Συνόδου των Ηνωμένων Εθνών για το Μέλλον. Το δικό του (πολιτικό) μέλλον ωστόσο, θα κρίνεται εν πολλοίς στο κρατίδιο και στο αν το κόμμα του, το Σοσιαλδημοκρατικό (SPD), θα χάσει εκεί την πρωτιά για πρώτη φορά από το 1990.

    Γρίφος ο σχηματισμός κυβέρνησης στο κρατίδιο

    Με τις εκλογές στο Βρανδεμβούργο, ένα κρατίδιο που συνορεύει με το Βερολίνο, αλλά και με την Πολωνία, με το μεταναστευτικό και την οικονομία στην κορυφή της ατζέντας, ολοκληρώνεται η φετινή εκλογική χρονιά που έφερε ξεκάθαρες ήττες για τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού (SPD, Πράσινοι, FDP) και εμπέδωση της ανόδου των άκρων. Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια ψηφοφόροι άνω των 16 ετών καλούνται σήμερα στις κάλπες για να αναδείξουν το νέο κοινοβούλιο και να κρίνουν τη μέχρι τώρα κυβέρνηση συνεργασίας μεταξύ SPD, Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και Πρασίνων υπό τον δημοφιλή Ντίτμαρ Βόιντκε (SPD), ο οποίος, στην ύστατη προσπάθεια να αποτρέψει την ήττα, δήλωσε ότι εάν το κόμμα του τερματίσει δεύτερο, θα παραιτηθεί.

    Ίσως η «απειλή» Βόιντκε να βρήκε τον στόχο της. Καθ' όλη την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου το SPD ακολουθούσε την Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) και μάλιστα με διαφορά τουλάχιστον 5-6 μονάδων, αλλά την τελευταία εβδομάδα η διαφορά έχει περιοριστεί στο όριο του δημοσκοπικού λάθους, διαμορφώνοντας τις συνθήκες για ένα απολύτως ανοιχτό αποτέλεσμα απόψε. Για την τρίτη θέση η μάχη δίδεται μεταξύ του CDU και της νεοσύστατης «Συμμαχίας Ζάρα Βάγκενκνεχτ» (BSW), ενώ οι Πράσινοι και η Αριστερά βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού για την είσοδό τους στην Βουλή. Την ίδια ώρα φαίνεται απίθανο οι Φιλελεύθεροι (FDP) να επιστρέψουν σε αυτές τις εκλογές στο τοπικό κοινοβούλιο έπειτα από 10 χρόνια αποκλεισμού. Στο Βρανδεμβούργο ωστόσο ο εκλογικός κανονισμός προβλέπει ότι αν ένα κόμμα εκλέξει έστω και έναν βουλευτή με απευθείας εκλογή, εξασφαλίζει την είσοδό του στη Βουλή ανεξαρτήτως του συνολικού ποσοστού του.

    Με τα μέχρι στιγμής δημοσκοπικά δεδομένα, ο σχηματισμός κυβέρνησης στο κρατίδιο θα έχει χαρακτηριστικά γρίφου. Η σημερινή κυβερνητική συμμαχία βρίσκεται υπό την αίρεση της εισόδου των Πρασίνων, αλλά πιθανότατα δεν θα επαρκούν και τα συνολικά ποσοστά της, ενώ ήδη το CDU έχει δηλώσει απρόθυμο να συνεχίσει. Ο Ντίτμαρ Βόιντκε έχει πάντως δηλώσει ήδη ότι θα ήταν πρόθυμος να διαπραγματευτεί και με την Ζάρα Βάγκενκνεχτ.

    Ο Όλαφ Σολτς θα βρίσκεται πολύ μακριά όταν θα ανακοινώνονται τα πρώτα αποτελέσματα - σε ρόλο μάλιστα ηγέτη διεθνούς εμβέλειας. Πίσω στη Γερμανία όμως ενδεχόμενη ήττα θα ανοίξει πιθανότατα στόματα που συγκρατούνται εδώ καιρό, μόνο ενόψει των σημερινών εκλογών. Στο εσωτερικό του SPD εκφράζεται δυσαρέσκεια για τον καγκελάριο ο οποίος δεν συμμετείχε στις προεκλογικές εκστρατείες του κόμματός του, ούτε καν στον τόπο κατοικίας του, το Βρανδεμβούργο. Λέγεται μάλιστα ότι ο ίδιος ο Ντίτμαρ Βόιντκε δεν ήθελε να ταυτιστεί προεκλογικά μαζί του και να μοιραστεί την φθορά του. Ο κ. Σολτς απέφυγε επίσης να τοποθετηθεί δημοσίως για τα αποτελέσματα στη Θουριγγία και στη Σαξονία, παραπέμποντας στην ηγεσία του κόμματος. Απόψε τουλάχιστον δεν θα χρειαστεί καν να βρίσκεται, όπως τις άλλες φορές, στο «Σπίτι του Βίλι Μπράντ», τα κεντρικά του SPD και να προσπαθεί να αποφύγει τους δημοσιογράφους.

    Ο ίδιος ο Όλαφ Σολτς δεν έχει σήμερα να κερδίσει πολλά από τις εκλογές, έχει όμως να χάσει πάρα πολλά, καθώς οι σύντροφοί του χρεώνουν τα δυσμενή αποτελέσματα αυτής της χρονιάς στην κακή εικόνα της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Οι προσεχείς κρατιδιακές εκλογές είναι τον Μάρτιο του 2025 στο "εύκολο" θεωρητικά για το SPD Αμβούργο, αλλά η επόμενη χρονιά επιφυλάσσει ούτως ή άλλως την «μητέρα των μαχών», τις ομοσπονδιακές εκλογές το φθινόπωρο. Και κανείς δεν υπόσχεται ότι αποκλείεται, τελικά, να τεθεί υπό αμφισβήτηση το ίδιο το «δικαίωμα» του καγκελάριου να ηγηθεί εκ νέου της εκστρατείας του SPD για την καγκελαρία και να προτιμηθεί ένα νέο όνομα, όπως αυτό του δημοφιλέστατου σήμερα υπουργού 'Αμυνας Μπόρις Πιστόριους.

    Πηγή: ethnos.gr

  • ΕΡΓΟΣΕ: Νέα έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα - Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο
    ΕΡΓΟΣΕ: Νέα έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα - Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο

    Τρία κομβικής σημασίας σιδηροδρομικά projects που θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ με ταχείς ρυθμούς προχωρούν και τα εν εξελίξει έργα στο δίκτυο της Ελλάδας, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών.

    Το action plan της ΕΡΓΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα έχει θέσει σε άμεση προτεραιότητα την υλοποίηση μιας σειράς έργων εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, τα οποία σταδιακά θα αρχίσουν να μπαίνουν σε φάση κατασκευής.

    Βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ, τα έργα αυτά θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες, οι οποίοι συνιστούν μεγάλη ευκαιρία οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα. Ιδιαίτερα η Βόρεια Ελλάδα, ως συνδετικός κρίκος με Ασία, Βαλκάνια και Ευρώπη, αλλά και χάρη στα λιμάνια της, έχει όλες τις δυνατότητες να καταστεί hub μεταφορών τα επόμενα χρόνια.

    Το πρώτο κομβικό έργο αφορά την κατασκευή νέας γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες. Μόλις προ ημερών αποσφραγίστηκαν οι προσφορές και ο μειοδοτικός διαγωνισμός βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση του.

    Το έργο αυτό με προϋπολογισμό 192,3 εκατ. ευρώ, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027». Θα κατασκευαστούν υποδομή, επιδομή, σταθμοί και στάσεις για τη νέα γραμμή Ν. Καρβάλη - Τοξότες, μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και γραμμή από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους περίπου 5,3 χλμ.

    Επιτυγχάνεται δηλαδή η πολύ σημαντική σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με τα στρατηγικά οφέλη που αυτό συνεπάγεται.

    Παράλληλα όμως η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση θεωρείται καίριας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς:

    • Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas)
    • Εντάσσεται στην ευρωπαϊκή γεωγραφική ομπρέλα του project «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)».

    Χρειάστηκε πάντως να ξεπεραστούν αρκετά εμπόδια για να καταφέρει η ΕΡΓΟΣΕ να φτάσει στη δημοπράτηση του. Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη - Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Λόγω όμως δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον Χρήστο Παληό, επικέντρωσε τις προσπάθειες της για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Ν. Καρβάλη - Τοξότες.

    Το δεύτερο σιδηροδρομικό έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ , ένα έργο που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

    Εντός του 2025, προγραμματίζεται η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου.

    Τον περασμένο Ιούλιο επετεύχθη η έγκριση χρηματοδότησης από το CEF 2021-2027, ποσού 219,6 εκατ. ευρώ, για τμήμα του έργου και σύμφωνα με πληροφορίες στην πρόσκληση που θα ανοίξει από την ΕΕ εντός των επόμενων ημερών θα εξασφαλιστεί και το υπόλοιπο ποσό.

    Η στρατηγική αξία αυτού του έργου είναι μεγάλη, καθώς με την ολοκλήρωσή του, θα βελτιωθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις µε τη Βουλγαρία στο Ορµένιο και την Τουρκία στο Πύθιο.

    Ταυτόχρονα όμως θα ενισχύσει την εμπορευματική και επιβατική κίνηση προς την Ανατολική Ευρώπη, διασυνδέοντας τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας με το λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στον Δούναβη.

    Επιπλέον, ο συγκεκριμένος σιδηρόδρομος θα μπορεί να λειτουργεί και ως γραμμή προαστιακής εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

    Πέραν των διασυνοριακών και διαπεριφερειακών σιδηροδρομικών έργων, η ΕΡΓΟΣΕ επισπεύδει την ανάπτυξη του δικτύου του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης και τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

    Εντός του 2025 προγραμματίζεται η υποβολή προσφορών για το έργο. Με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 (επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ), το έργο περιλαμβάνει:

    • την κατασκευή μιας μεγάλης σιδηροδρομικής γέφυρας μήκους 1 χλμ. που αντικαθιστά τη σημερινή ισόπεδη σύνδεση του λιμένα από την Πύλη 11
    • την ανάπτυξη δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη με 7 νέες σιδηροδρομικές στάσεις.

    Εκτός από τις νέες επεκτάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, η ΕΡΓΟΣΕ «τρέχει» μια σειρά έργων στον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα, από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα και την Ειδομένη.

    Πρόκειται για συμβασιοποιημένα έργα ύψους 438,5 εκατ. ευρώ, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου.

    Θεσσαλονίκη - Ειδομένη: Ανοίγει ο δρόμος για διεθνή επιβατικά δρομολόγια

    Κανονικά προχωρούν οι εργασίες εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μια από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις προς τις βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη.

    Με την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία εκτιμάται στις αρχές του 2026, αναβαθμίζεται η υφιστάμενη σήμερα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Βόρεια Μακεδονία και από κει στην Κεντρική Ευρώπη, ανοίγοντας και πάλι τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια.

    Ταυτόχρονα όμως, ο εκσυγχρονισμός του άξονα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη θα βελτιώσει τις εμπορευματικές μεταφορές προς το εξωτερικό, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της διακίνησης containers μέσω σιδηροδρόμου προς τα Δυτικά Βαλκάνια.

    Πρόκειται για μια γραμμή βαρύνουσας σημασίας για τη χώρα, καθώς ως διασυνοριακό τμήμα του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών που συνδέει τις περιφέρειες εντός της Ε.Ε. και εξασφαλίζει τις πολυτροπικές επιβατικές και εμπορικές μετακινήσεις) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μεταφορά μερίδιου των μεταφορών από τους οδικούς στους σιδηροδρομικούς άξονες.

    ΣΣ Αθηνών: Ολοκληρώνεται η αναμόρφωση του κεντρικού σταθμού της πρωτεύουσας

    Ομαλά εξελίσσονται τα έργα αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. Επιλύθηκαν ζητήματα με αδειοδοτικές διαδικασίες και οι εργασίες κατασκευής του έργου προχωρούν κανονικά.

    Η Β΄ φάση ανάπτυξης του ΣΣ Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ, προβλέπει την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

    Πρόκειται για ένα έργο που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας και την υπόγεια διασύνδεση με το Μετρό.

    Υπογειοποίηση στα Σεπόλια: Επιλύονται τα τεχνικά προβλήματα

    Η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, είναι μία εργολαβία που ξεκίνησε το 2018. Η ΕΡΓΟΣΕ αντιμετώπισε μια σειρά σημαντικών τεχνικών ζητημάτων που σχετίζονταν με τα εδάφη της περιοχής σε συνδυασμό με τον αστικό ιστό. Τα ζητήματα αυτά επιλύονται και οι εργασίες προχωρούν. Το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.

    Σιδηροδρομική σύνδεση με Πάτρα: Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο

    Χωρίς καθυστερήσεις προχωρά το έργο εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτροκίνησης στην νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη.

    Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα. Στο έργο περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία.

    Το έτερο έργο Ροδοδάφνη - Ρίο προβλέπει την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS. Μετά την απόφαση που έλαβε η ΕΡΓΟΣΕ για την οριστική διακοπή της εργολαβίας στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο λόγω αδυναμίας ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει σύντομα και στο τμήμα αυτό. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έως το 2026 ο σιδηρόδρομος θα έχει φτάσει στο Ρίο.

    Χρήστος Παληός: Έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι «με την ολοκλήρωσή των έργων αυτών, επιτυγχάνουμε τον στόχο της αναβάθμισης και επέκτασης του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου με κύρια χαρακτηριστικά, τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου.

    Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες.

    Ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ εξελίσσεται βάσει προγραμματισμού για τα νέα έργα.

    Ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το πρώτο από τα τρία έργα της Β. Ελλάδας, ολοκληρώνεται πολύ σύντομα και η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, εισέρχεται σε φάση κατασκευής».

    Πηγή: cnn.gr

  • ΕΕ: Μειωμένες κατά 17% οι αιτήσεις ασύλου στις χώρες της Ενωσης τον Ιούνιο
    ΕΕ: Μειωμένες κατά 17% οι αιτήσεις ασύλου στις χώρες της Ενωσης τον Ιούνιο

    Παρά την ένταση που έχει επικρατήσει στην Ευρώπη με την γερμανική απόφαση να κλείσουν τα σύνορα της χώρας, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι αρχικές αιτήσεις ανθρώπων που ζητούν άσυλο σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης μειώθηκαν τον Ιούνιο.

    Σύροι, Βενεζουελάνοι και Αφγανοί βρίσκονται πρώτοι στον κατάλογο των αιτούντων, σύμφωνα με έκθεση της Eurostat.

    Η Eurostat κατέγραψε 70.375 αρχικές αιτήσεις για άσυλο από μη ευρωπαίους πολίτες στις 27 χώρες της Ενωσης, που μεταφράζεται σε μείωση κατά 17% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2023.

    Οι Σύροι παραμένουν η μεγαλύτερη ομάδα των αιτούντων άσυλο (12% τον Ιούνιο) και ακολουθούν Βενεζουελάνοι και Αφγανοί (9% και 8% αντίστοιχα).

    Από το σύνολο των αιτήσεων αυτών, άνω των τριών τετάρτων κατατέθηκαν στην Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Γαλλία, ενώ το 2,9% έγινε από ασυνόδευτους ανήλικους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat

    Ωστόσο, οι αιτήσεις που κατατέθηκαν στην Γερμανία τον Ιούνιο είναι μειωμένες κατά 27% στις 16.770 σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ stephanie lecocq

  • EUCOTTON: Σημαντική η παρουσία του Ευρωπαϊκού βαμβακιού στη Γερμανία
    EUCOTTON: Σημαντική η παρουσία του Ευρωπαϊκού βαμβακιού στη Γερμανία

    Πλήθος δράσεων για την ανάδειξη και προώθηση του ευρωπαϊκού βαμβακιού ως branded, premium προϊόν εξακολουθεί να υλοποιεί η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος (ECA) σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης.

    Μέσα από στοχευμένες ενέργειες και επαφές, οι Έλληνες και Ισπανοί βαμβακοπαραγωγοί προωθούν ήδη από το 2022 με την πρωτοβουλία EUCOTTON τη χρήση του ευρωπαϊκού βαμβακιού ως μια βιώσιμη και ποιοτική πρώτη ύλη, η οποία διασφαλίζει στον τελικό καταναλωτή ότι το προϊόν που επιλέγει είναι ασφαλές και παραγόμενο με τα υψηλότερα περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια. Τα αποτελέσματα της κοινής, ευρωπαϊκής αυτής προσπάθειας είναι ήδη εμφανή, καθώς έντονο αναδεικνύεται το ενδιαφέρον ευρωπαϊκών κλωστοϋφαντουργικών επιχειρήσεων για την εγγραφή στην ειδική πλατφόρμα και την κατοχύρωση χρήσης του σήματος EUCOTTON.

    Τελευταία δράση προώθησης ήταν η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος στην πρόσφατη έκθεση Munich Fabric Start, η οποία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις υφασμάτων στην Ευρώπη. Η συμμετοχή του EUCOTTON στη Munich Fabric Start αποτελεί την πρώτη μεγάλης κλίμακας προσπάθεια Ελλήνων και Ισπανών βαμβακοπαραγωγών για παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής προσέγγισης και ενημέρωσης του κλάδου μόδας και κλωστοϋφαντουργίας.

    Ένα από τα καινοτόμα στοιχεία της συμμετοχής του EUCOTTON στη Munich Fabric Start ήταν η παρουσίαση του Fashion Grid, της πρωτοπόρας καθετοποιημένης αλυσίδας παραγωγής από το χωράφι έως το ύφασμα, η οποία δημιουργήθηκε από τέσσερις ελληνικές εταιρείες στο πλαίσιο του EUCOTTON. Πρόκειται για τις Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου, Colora, Dmiss Textile Group και Pulse of Fashion, εταιρείες με σημαντικό διεθνές πελατολόγιο οι οποίες συμπράττουν για τη δημιουργία των πρώτων 100% Made in Europe, EUCOTTON προϊόντων.

    Παράλληλα, ειδικό πάνελ συζήτησης και παρουσίασης του EUCOTTON διοργανώθηκε στο περιθώριο της έκθεσης, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος αλλά και του κ Jens Wirth, Διευθύνοντος Συμβούλου Bremen Cotton Exchange, κα Michela Puddu, manager στο Gherzi Textil Organisation, κα Anne Oudard, υπεύθυνη βαμβακιού και ιχνηλασιμότητας στον οργανισμό Cotton Diaries και κα Laura Pianazza, εκπρόσωπο κλαδικών ευρωπαϊκών περιοδικών μόδας. Το panel επικεντρώθηκε στην ανάδειξη των στοιχείων βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού βαμβακιού αλλά και τις ευκαιρίες και προκλήσεις του κλάδου μόδας στο πλαίσιο της νέας Ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ισχυρισμών βιωσιμότητας.

    Η αποστολή του EUCOTTON περιελάμβανε τον κ Αντώνη Σιάρκο, Πρόεδρο ΔΣ ECA, τον κ Δημήτρη Πολύχρονο από την Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου ΑΕΒΕΕ, τον κ. Ευθύμιο Φωτεινό, Πρόεδρο της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος, τον κ. Ευριπίδη Δοντά από την Επίλεκτο ΑΕ, τον κ Βασίλη Μάρκου από τη ΒΙΟΛΑΡ ΑΕ, τον κ. Πρόδρομο Ουσουλτζόγλου, Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Εκκοκκιστών και Εξαγωγέων Βάμβακος.

    «Η Γερμανία αποτελεί σημαντική αγορά για το ευρωπαϊκό βαμβάκι, καθώς με ετήσιο κύκλο εργασιών τα 32 δις. ευρώ πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας και μόδας παγκοσμίως. Οι απαιτήσεις και ανησυχίες των Γερμανών καταναλωτών εναρμονίζονται πλήρως με τα αυστηρά κριτήρια βιωσιμότητας, ποιότητας και ιχνηλασιμότητας που τηρεί ο ευρωπαϊκός κλάδος βαμβακιού, ιδίως στο πλαίσιο της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την απόδειξη ισχυρισμών βιωσιμότητας από πλευράς εταιρειών», δήλωσε ο κ. Σιάρκος.

    Στο πλαίσιο ενημέρωσης για το EUCOTTON, η ECA πραγματοποιεί επιχειρηματική αποστολή απαρτιζόμενη από στελέχη του κλάδου της μόδας και βάμβακος πέντε ευρωπαϊκών χωρών στην Ανδαλουσία, την περιοχή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος της ισπανικής βαμβακοπαραγωγής.

    Ανάλογη επίσκεψη είχαν φιλοξενήσει οι Έλληνες βαμβακοπαραγωγοί το Σεπτέμβριο του 2023, με την επιτυχή συμμετοχή μεγάλων brands από Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία.

    eucoton germania par 2

    eucoton germania par 3

    eucoton germania par 4

    Σχετικά με το έργο:

    Η εκστρατεία EUCOTTON υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος (ECA) με στόχο την αύξηση της προβολής του ευρωπαϊκού βαμβακιού και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα βιώσιμα και ποιοτικά χαρακτηριστικά του στις ευρωπαϊκές αγορές-στόχους. Μέσω αυτής της εκστρατείας, η ECA στοχεύει στα εξής:

    • Αύξηση της ευαισθητοποίησης για την παραγωγή βαμβακιού στην Ευρώπη
    • Αύξηση της ζήτησης για κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα που παράγονται από ευρωπαϊκό βαμβάκι
    • Ενημέρωση των καταναλωτών και των επαγγελματιών εμπόρων σχετικά με την υψηλή ποιότητα του ευρωπαϊκού βαμβακιού, τα στάδια παραγωγής και τη δημοτικότητά του στην παγκόσμια αγορά.

    Εκστρατεία που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του κανονισμού (ΕΚ) 1144/2014 - Enjoy it's from Europe.

    Για περισσότερες πληροφορίες: www.eucotton.eu

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο