Πέμπτη, 01 Σεπτεμβρίου 2022 15:28

H SpaceX του Ίλον Μασκ θα πραγματοποιήσει πέντε ακόμη νέες αποστολές αστροναυτών προς το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η SpaceX θα εκτοξεύσει ακόμη πέντε νέες αποστολές αστροναυτών προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) για τη NASA στο τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με ένα συμβόλαιο οικονομικής αξίας 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως ανακοίνωσε χθες η Διαστημική Υπηρεσία των ΗΠΑ.

Ο αριθμός των διαστημικών αποστολών για τις οποίες η SpaceX έχει υπογράψει σχετικά συμβόλαια με τη χρήση της επανδρωμένης διαστημικής κάψουλας Crew Dragon έχει φτάσει πλέον στις 14.

Η τελευταία ώθηση στα συμβόλαια με την SpaceX εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών της NASA, προκειμένου να διασφαλιστεί μία σταθερή ροή διαστημικών πτήσεων προς τον ISS, καθώς η Boeing στην οποία έχει επίσης ανατεθεί ένα παρόμοιο συμβόλαιο για την εκτόξευση διαστημικών πληρωμάτων παλεύει για να ολοκληρώσει την ανάπτυξη της διαστημικής κάψουλας Starliner.

Το συμβόλαιο “επιτρέπει στη NASA να διατηρήσει μία συνεχή ικανότητα για τις ΗΠΑ, αναφορικά με την πρόσβαση αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μέχρι το 2030, με δύο μοναδικούς εμπορικούς συνεργάτες για την αποστολή πληρωμάτων αστροναυτών,” ανέφερε σε μία ανακοίνωσή της η NASA.

Η SpaceX και η Boeing κέρδισαν ξεχωριστά η καθεμιά συμβόλαια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη NASA το 2014, για την ανάπτυξη, τη δοκιμή, αλλά και τις πτήσεις ρουτίνας με διαστημικές κάψουλες ικανές να μεταφέρουν αστροναύτες προς και από τον ISS.

Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός είναι ένα επιστημονικό εργαστήριο που βρίσκεται σε τροχιά και φιλοξενεί διεθνή πληρώματα αστροναυτών για περισσότερο από δύο δεκαετίες.

Η διαστημική κάψουλα πολλαπλών χρήσεων Crew Dragon της SpaceX έχει πραγματοποιήσει πέντε επανδρωμένες διαστημικές αποστολές για τη NASA από τότε που πιστοποιήθηκε για τη μεταφορά αστροναυτών το 2020. Η SpaceX έγινε η πρώτη ιδιωτική εταιρία για την εκτόξευση αστροναυτών σε τροχιακή πτήση, ενώ αναζωογόνησε το επανδρωμένο πρόγραμμα διαστημικών πτήσεων της NASA, μετά τον τερματισμό του προγράμματος των διαστημικών λεωφορείων το 2011.

Η ολοκλήρωση της ανάπτυξης της διαστημικής κάψουλας CST-100 Starliner της Boeing αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες σχετικά με το λογισμικό που χρησιμοποιεί, αλλά και δυσλειτουργία του συστήματος βαλβίδων που διαθέτει. Σύμφωνα με σχετικό προγραμματισμό η CST-100 αναμένεται ότι θα πραγματοποιήσει την πρώτη επανδρωμένη πτήση της τον Φεβρουάριο του 2023. Η ολοκλήρωση της αποστολής αυτής έχει το χαρακτήρα μιας τελικής δοκιμής, πριν την πιστοποίηση της αναφερόμενης διαστημικής κάψουλας από τη NASA για την πραγματοποίηση διαστημικών πτήσεων ρουτίνας.

Η NASA είχε αρχικά αναθέσει έξι επανδρωμένες αποστολές στην κάθε εταιρία, αλλά ενέκρινε την πραγματοποίηση τριών επιπλέον πτήσεων μεταφοράς αστροναυτών από την SpaceX στις αρχές του 2022, μετά από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε η Boeing.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 01 Σεπτεμβρίου 2022 10:29

Σχετικά Άρθρα

  • Στο νοσοκομείο αστροναύτης μετά την επιστροφή στη Γη από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
    Στο νοσοκομείο αστροναύτης μετά την επιστροφή στη Γη από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

    Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του αστροναύτη, ούτε τους λόγους για τους οποίους παρέμεινε στο νοσοκομείο, επικαλούμενη το «ιατρικό απόρρητο»

    Ένας Αμερικανός αστροναύτης νοσηλεύεται, μετά την επιστροφή του στη Γη έπειτα από παραμονή σχεδόν οκτώ μηνών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), ανακοίνωσε η NASA.

    Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν αποκάλυψε την ταυτότητα του αστροναύτη, ούτε τους λόγους για τους οποίους παρέμεινε στο νοσοκομείο, επικαλούμενη το «ιατρικό απόρρητο».

    Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν από τους τρεις Αμερικανούς της αποστολής Crew-8 της SpaceX. Οι Μάθιου Ντόμινικ, Μάικλ Μπάρατ και Τζάνετ Επς επέστρεψαν στη Γη τη νύχτα της Πέμπτης προς την Παρασκευή με ένα διαστημόπλοιο Dragon της SpaceX, αφού πέρασαν 232 ημέρες στον ISS. Μέλος της αποστολής ήταν και ο Ρώσος κοσμοναύτης Αλεξάντρ Γκεμπένκιν.

    Μετά την προσθαλάσσωση του πυραύλου στα ανοιχτά της Φλόριντα, η NASA ανέφερε ότι ένας αστροναύτης αντιμετώπισε «ιατρικό πρόβλημα». Όλοι τους μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο της Πενσακόλα, υποβλήθηκαν σε εξετάσεις και οι τρεις πήραν εξιτήριο και έχουν ήδη φτάσει στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, στο Χιούστον του Τέξας. Ο μοναδικός αστροναύτης που παρέμεινε για νοσηλεία είναι «σε σταθερή κατάσταση και υπό παρακολούθηση, για προληπτικούς λόγους» ανέφερε η NASA.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Η NASA κατέγραψε τον ήχο μέσα από μια μαύρη τρύπα - Ένας από τους πιο ανατριχιαστικούς θορύβους
    Η NASA κατέγραψε τον ήχο μέσα από μια μαύρη τρύπα - Ένας από τους πιο ανατριχιαστικούς θορύβους

    Ανατριχιάζει ο ήχος του διαστήματος μέσα από το video που κυκλοφόρησε η NASA

    ΗNASA δημιούργησε ένα ανατριχιαστικό ηχητικό κλιπ με ηχητικά κύματα που κυματίζουν από μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στο διάστημα.

    Η μαύρη τρύπα βρίσκεται στο κέντρο του σμήνους των γαλαξιών του Περσέα, που βρίσκεται 250 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Και τα ηχητικά κύματα που προέρχονται από αυτό έχουν μετατοπιστεί κατά 57 και 58 οκτάβες για να γίνουν ακουστά στα ανθρώπινα αυτιά.

    Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία κυκλοφόρησε τον ήχο το 2022 και ο καλύτερος τρόπος για να το περιγράψει είναι ένα απόκοσμο ουρλιαχτό που ακούγεται τρομακτικό και θυμωμένο.

    Αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτά τα ηχητικά κύματα εξάγονται και γίνονται ηχητικά.

    Ακούστε τον:

    Διαπίστωσαν ότι τα ακουστικά κύματα ταξίδευαν μέσα από το τεράστιο αέριο που περιβάλλει την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, η οποία είναι πλέον διάσημη για τον ήχο της.

    Στην πραγματικότητα, τα κύματα περιέχουν τη χαμηλότερη νότα που έχει εντοπιστεί ποτέ στο σύμπαν, πολύ πιο κάτω από την ανθρώπινη ακοή.

  • Μοιράζει λεφτά ο Μασκ μέχρι τις εκλογές των ΗΠΑ - Σε ποιους θα δίνει 1.000.000 δολάρια την ημέρα!
    Μοιράζει λεφτά ο Μασκ μέχρι τις εκλογές των ΗΠΑ - Σε ποιους θα δίνει 1.000.000 δολάρια την ημέρα!

    Ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ υποσχέθηκε να δίνει 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μέρα μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου σε κάποιον που θα έχει υπογράψει στο Ίντερνετ την αίτησή του υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης και του δικαιώματος στην οπλοκατοχή, τα οποία εγγυάται το Σύνταγμα των ΗΠΑ.

    Μάλιστα δεν έχασε χρόνο και έδωσε μια επιταγή 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε κάποιον που παρευρισκόταν στην εκδήλωσή του στην Πενσιλβάνια την οποία οργάνωσε με στόχο να συγκεντρώσει υποστήριξη για τον ρεπουμπλικανό Ντόναλντ Τραμπ. Ο νικητής ήταν ένας άνδρας ονόματι Τζον Ντρέερ, σύμφωνα με το προσωπικό της εκδήλωσης. Το μόνο κριτήριο, σύμφωνα με τον Μασκ, ήταν ότι είχε υπογράψει την αίτησή του ιδίου υπέρ της πρώτης και της δεύτερης τροπολογίας του αμερικανικού Συντάγματος, που εγγυώνται την ελευθερία της έκφρασης και το δικαίωμα στην οπλοκατοχή.

    «Παρεμπιπτόντως, ο Τζον δεν είχε ιδέα», είπε ο ιδρυτής της Tesla την ώρα που έδινε στον Ντρέερ την επιταγή.

    Ο Μασκ χρησιμοποιεί τον πλούτο του για να επηρεάσει τις εκλογές υπέρ του Τραμπ

    Τα χρήματα αυτά είναι το τελευταίο παράδειγμα του πώς ο Μασκ χρησιμοποιεί τον εντυπωσιακό πλούτο του για να επηρεάσει την πολύ αμφίρροπη αναμέτρηση για την προεδρία ανάμεσα στον Τραμπ και τη δημοκρατική αντίπαλό του Κάμαλα Χάρις.

    «Μου φαίνεται ωραίος τρόπος για να ξοδεύω χρήματα», δήλωσε ακόμα ο πολυδισεκατομμυριούχος, ο οποίος κατηγόρησε και πάλι τους Δημοκρατικούς για «λογοκρισία».

    Ο Μασκ ίδρυσε την America PAC, μια οργάνωση πολιτικής δράσης που έχει στόχο να υποστηρίξει την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ για την προεδρία. Η οργάνωση βοηθάει στην κινητοποίηση και την εγγραφή ψηφοφόρων για να ψηφίσουν τον Τραμπ σε διαφιλονικούμενες πολιτείες που μπορεί να κρίνουν το αποτέλεσμα, όμως υπάρχουν ενδείξεις ότι δυσκολεύεται να πετύχει τους στόχους της.

    Η εκδήλωση στο Χάρισμπεργκ ήταν η τρίτη σε ισάριθμες ημέρες στην Πενσιλβάνια, όπου ο Μασκ ενθαρρύνει τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν εκ των προτέρων και να πείσουν και άλλους να κάνουν το ίδιο.

    Σφοδρή κριτική κατά της Χάρις

    Χθες, Σάββατο, είπε πως, αν κερδίσει η Χάρις, θα είναι «οι τελευταίες εκλογές», υπονοώντας ότι οι ΗΠΑ δεν θα υπάρχουν πια.

    Δήλωσε επίσης ότι οι δύο απόπειρες δολοφονίας του Τραμπ αποδεικνύουν πως ταράζει τα νερά και ενοχλεί το κατεστημένο με τρόπους που η Χάρις δεν το κάνει. Πρόσθεσε πως γι' αυτό κανένας δεν προσπαθεί να σκοτώσει την Χάρις.

    «Το να δολοφονήσεις μια μαριονέτα δεν έχει αξία», δήλωσε ο Μασκ επαναλαμβάνοντας ένα «επιχείρημα» που είχε διατυπώσει σε καταχώρισή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

    Η αίτηση, την οποία ο Μασκ ζητάει από τους πολίτες να υπογράψουν, αναφέρει: «Η Πρώτη και η Δεύτερη Τροπολογίες εγγυώνται την ελευθερία του λόγου και το δικαίωμα της οπλοκατοχής. Υπογράφοντας, δηλώνω την υποστήριξή μου στην Πρώτη και τη Δεύτερη Τροπολογία».

    Οι παρευρεθέντες στη χθεσινή εκδήλωση έπρεπε να υπογράψουν την αίτηση, επιτρέποντας έτσι στην America PAC να αποκτήσει τα στοιχεία περισσότερων εν δυνάμει ψηφοφόρων τους οποίους έχει αρκετές πιθανότητες να πείσει να πάνε στις κάλπες για να ψηφίσουν τον Τραμπ.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Space X: Το νέο εντυπωσιακό βίντεο με τη στιγμή που οι... δαγκάνες έπιασαν τον πύραυλο του Starship
    Space X: Το νέο εντυπωσιακό βίντεο με τη στιγμή που οι... δαγκάνες έπιασαν τον πύραυλο του Starship

    Ο Super Heavy επέστρεψε 10 λεπτά μετά την εκτόξευση, όπου το συνέλαβε στον αέρα η γιγαντιαία «δαγκάνα» με το χαρακτηριστικό όνομα «Mechazilla»

    Ένα νέο εντυπωσιακό βίντεο από το σημαντικό επίτευγμα που πέτυχε κατά την τελευταία δοκιμαστική πτήση του Starship, έδωσε στη δημοσιότητα η Space X.
    Τα πλάνα έχουν καταγραφεί από κάμερες στον προωθητικό πύραυλο Super Heavy αποτυπώνοντας καρέ-καρέ πώς τον έπιασαν οι... δαγκάνες προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθεί.
    Η εκτόξευση της Πτήσης 5 (Flight 5), όπως ονομάστηκε η πιο φιλόδοξη, μέχρι σήμερα, δοκιμή του γιγάντιου διαστημόπλοιου Starship από την εταιρεία SpaceX του Έλον Μασκ. πραγματοποιήθηκε στις 3:25 μ.μ. ώρα Ελλάδος το μεσημέρι της Κυριακής από τις εγκαταστάσεις Starbase της εταιρείας κοντά στην παραλία Boca Chica, στο Νότιο Τέξας.
    Δείτε όλο το βίντεο της πτήσης, όπως μεταδόθηκε live, εδώ:
    Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η Πτήση 5 ήταν η πέμπτη δοκιμαστική πτήση του διαστημοπλοίου Starship με τον τεράστιο προωθητικό πύραυλο Super Heavy.

    Μετά την εκτόξευση, το Starship πραγματοποίησε, χωρίς απρόοπτα, πτήση μίας ώρας σε ύψος τροχιάς και στη συνέχεια επανήλθε στην ατμόσφαιρα για να προσθαλασσωθεί ομαλά στον Ινδικό Ωκεανό, δυτικά της Αυστραλίας.
    Η πρωτοτυπία, και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της Πτήσης 5, έγκειται στην επιστροφή του προωθητικού Super Heavy: Το πρώτο στάδιο του πυραύλου επέστρεψε στην εξέδρα 10 λεπτά μετά την εκτόξευση, όπου το συνέλαβε στον αέρα μία γιγαντιαία «δαγκάνα» στην εξέδρα, η οποία έχει το χαρακτηριστικό όνομα «Mechazilla».
    «Οι μηχανικοί της SpaceX έχουν περάσει χρόνια προετοιμασίας και μήνες δοκιμών για την προσπάθεια σύλληψης του εκτοξευτήρα, με τους τεχνικούς να αφιερώνουν δεκάδες χιλιάδες ώρες στην κατασκευή της υποδομής για να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας μας», έγραψε η SpaceX σε μια επισκόπηση της αποστολής.
    Αν τα δεδομένα κατά τη διάρκεια της πτήσης δεν συνηγορούσαν στην απόπειρα σύλληψης του Super Heavy, η εταιρεία μπορούσε επίσης να προσθαλασσώσει τον πύραυλο στον Κόλπο του Μεξικού, όπως και στην προηγούμενη δοκιμαστική πτήση.
    «Δεν δεχόμαστε συμβιβασμούς όταν πρόκειται να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του κοινού και της ομάδας μας και η επιστροφή θα επιχειρηθεί μόνο αν οι συνθήκες είναι κατάλληλες», συμπλήρωνε η SpaceX.
    Το Starship και ο πύραυλος Super Heavy, όταν βρίσκονται το ένα πάνω στο άλλο, έχουν ύψος σχεδόν 122 μέτρα. Το πρώτο στάδιο του Super Heavy έχει 33 κινητήρες Raptor και το διαστημόπλοιο Starship άλλους έξι κινητήρες.
    Κατά την προηγούμενη δοκιμαστική πτήση, την Flight 4, η SpaceX πέτυχε την επιστροφή του Starship, αν και με ζημιές στα πτερύγιά του λόγω της φλεγόμενης επανεισόδου στην ατμόσφαιρα. Ο Super Heavy πραγματοποίησε ομαλή προσθαλάσσωση στον Κόλπο του Μεξικού.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Δίας: Εκτοξεύθηκε το «Europa Clipper» της NASA – Αναζητά την πιθανή ύπαρξη εξωγήινης ζωής (video)
    Δίας: Εκτοξεύθηκε το «Europa Clipper» της NASA – Αναζητά την πιθανή ύπαρξη εξωγήινης ζωής (video)

    Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η Ευρώπη, το φεγγάρι του Δία, το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό.

    Ένας πύραυλος SpaceX Falcon Heavy απογειώθηκε, τη Δευτέρα (14/10), από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, μεταφέροντας ένα σκάφος της NASA που έχει σχεδιαστεί για να εξερευνήσει το παγωμένο φεγγάρι του Δία με την ονομασία Ευρώπη και να αναζητήσει σημάδια εξωγήινης ζωής.

    Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι «Los Angeles Times», το «Europa Clipper» θα κάνει ταξίδι πεντέμισι ετών και περίπου 2,8 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων προς τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού συστήματος μας. Το ταξίδι του «Europa Clipper» δεν θα είναι άμεσο, καθώς θα υποβοηθηθεί από τη βαρύτητα, περνώντας πρώτα από τον Άρη στις αρχές του επόμενου έτους και στη συνέχεια θα περάσει γύρω από τη Γη στα τέλη του 2026 προτού στραφεί προς τον Δία και το παγωμένο, δυναμικό φεγγάρι του.

    Η αποστολή του «Europa Clipper» στον Δία

    Ως εκ τούτου, το «Europa Clipper» είναι προγραμματισμένο να φτάσει στον Δία το 2030 και να συλλέξει δεδομένα για περισσότερα από τέσσερα χρόνια. Όταν τελειώσει η αποστολή, το διαστημικό σκάφος θα πετάξει σε ένα από τα βραχώδη φεγγάρια του Δία για να διασφαλίσει ότι το διαστημόπλοιο δεν θα μολύνει την Ευρώπη. Η εκτόξευση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Οκτωβρίου, αλλά δεν έγινε λόγω του τυφώνα Μίλτον.

    Οι επιστήμονες υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες μια αποστολή στην Ευρώπη, από τότε που το σκάφος «Galileo» της NASA διαπίστωσε ότι το φεγγάρι έχει πιθανότατα έναν υπόγειο ωκεανό, ο οποίος θερμαίνεται από τις βαρυτικές δυνάμεις του Δία που συμπιέζουν και τεντώνουν τον πυρήνα του φεγγαριού, καθώς η Ευρώπη περιστρέφεται γύρω από τον γιγαντιαίο πλανήτη με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Με νερό, μια πηγή ενέργειας με τη μορφή θερμότητας και ενδεχομένως οργανικές ενώσεις, οι επιστήμονες λένε ότι η Ευρώπη θα μπορούσε να είναι φιλοξενήσει εξωγήινη ζωή.

    Ενώ θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Δία, το «Europa Clipper» θα περάσει δεκάδες φορές από την Ευρώπη και θα χρησιμοποιήσει τη σειρά επιστημονικών οργάνων του για να μελετήσει τη δυναμική του υπόγειου ωκεανού του φεγγαριού και να αναζητήσει οργανικές ενώσεις, δηλαδή μια πιθανή ένδειξη ζωής. Η αποστολή του «Europa Clipper», αξίας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το Jet Propulsion Laboratory της NASA. Είναι ο μεγαλύτερος πλανητικός ανιχνευτής που έχει κατασκευάσει ποτέ η διαστημική υπηρεσία.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

  • Ο Ιλον Μασκ παρουσίασε το cybercab, το robovan και παρέλαση ανθρωποειδών ρομπότ σε σόου στα στούντιο της Warner
    Ο Ιλον Μασκ παρουσίασε το cybercab, το robovan και παρέλαση ανθρωποειδών ρομπότ σε σόου στα στούντιο της Warner

    Παρά τα πολλαπλά τεχνικά και ρυθμιστικά εμπόδια που το συνοδεύουν, ο Ιλον Μασκ παρουσίασε στο Λος Αντζελες το robotaxi της Tesla αναγγέλλοντας την έναρξη της παραγωγής του «πριν από το 2027».

    Χωρίς τιμόνι και πεντάλ, το ταξί θα έχει τιμή 30.000 δολάρια (27.500 ευρώ), επαγωγική φόρτιση και, κατά την γνώμη του Μασκ, θα είναι «10 με 20 φορές» ασφαλέστερο από ένα όχημα που οδηγείται από άνθρωπο.

    Η Tesla ελπίζει ότι θα αρχίσει τις «τελείως αυτόνομες και χωρίς επιτήρηση» διαδρομές στο Τέξας και την Καλιφόρνια το 2025, πριν ξεκινήσει την μαζική παραγωγή του robotaxi που ονομάζεται «cybercab».

    Από τα στούντιο της Warner όπου έγινε η παρουσίαση, ο Μασκ δήλωσε ότι έχει την «τάση» να είναι «κάπως αισιόδοξος» ως προς τις προθεσμίες, αλλά θα είναι «για το 2026, ε ναι, πριν το 2027». «Επιτρέψτε μου να το πω αυτό», είπε διευκρινίζοντας ότι ήδη έχουν κατασκευασθεί πενήντα από αυτά τα οχήματα με τις πόρτες τύπου gullwing.

    Ομως, το cybercab πρέπει να ξεπεράσει σειρά τεχνικών και ρυθμιστικών προβλημάτων πριν από την επιβίβαση των πρώτων πελατών και, κυρίως, πρέπει να πείσει για την αξιοπιστία και την ασφάλειά του.

    «Σε έναν κόσμο αυτονομίας, μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο σαν ένα μικρό σαλόνι (...) Μόλις βρεθείτε εκεί μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε και όταν βγείτε θα έχετε φθάσει στον προορισμό σας», είπε ο Ιλον Μασκ κατά την διάρκεια μιας παρουσίασης φτωχής σε λεπτομερείς πληροφορίες.

    Η παρουσίαση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 8 Αυγούστου και αναβλήθηκε για χθες αφού ο επιχειρηματίας επικαλέσθηκε μία «σημαντική αλλαγή στον σχεδιασμό του μπροστινού μέρους».

    Γιγάντια τοστιέρα και ανθρωποειδή ρομπότ

    Αλλά ο Ιλον Μασκ παρουσίασε κατά την ίδια εκδήλωση και το robovan, ένα αυτόνομο όχημα με εμφάνιση γιγάντιας τοστιέρας που μπορεί να μεταφέρει 20 επιβάτες ή εμπορεύματα.

    Για το Robovan δεν είχε να δώσει ημερομηνίες ούτε άλλα στοιχεία και διευκρινίσεις.

    Ακολούθησε παρέλαση με ανθρωποειδή ρομπότ που χόρευαν, με την ονομασία Optimus και την διαβεβαίωση ότι μια μέρα θα είναι ικανά να επιτελούν δουλειές του νοικοκυριού και να είναι φιλικά. Η τιμή πώλησης θα κυμαίνεται ανάμεσα στις 20.000 και 30.000 δολάρια (18.300 - 27.500 ευρώ).

    Αλλά ούτε κι εδώ παρουσιάσθηκε χρονοδιάγραμμα ή γκάμα ικανοτήτων των ρομπότ Optimus, αν και συζήτησαν με τους επισκέπτες και πρόσφεραν ποτά.

    «Ο Ιλον Μασκ λέει ότι η διαθεσιμότητα αυτόνομων αυτοκινήτων επίκειται εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία», σχολιάζει ο Paul Miller, αναλυτής της Forrester. «Αλλά δεν είμαστε ακόμη εκεί».

    Η Tesla έχει καταγράψει καθυστέρηση πολλών ετών σε σχέση με την Waymo της Google (Alphabet) και την Cruise της General Motors (GM), που κυκλοφορούν αυτόνομα οχήματα από το 2021.

    Η Waymo διαθέτει πάνω από 700 robotaxis -λευκές Jaguar - 300 από τις οποίες βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο, αλλά επίσης στο Φίνιξ της Αριζόνα, το Οστιν του Τέξας - προπύργια της Tesla - στο Λος Αντζελες και σύντομα στην Ατλάντα της Τζόρτζια. Η εταιρεία εξυπηρετεί 100.000 κούρσες εβδομαδιαίως.

    Δοκιμές έχουν ξεκινήσει επίσης στους αυτοκινητόδρομους και στην διαδρομή προς το αεροδρόμιο του Φίνιξ.

    Η Cruise κυκλοφορούσε στο Φίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο, το Χιούστον και το Οστιν μέχρι την διακοπή των δραστηριοτήτων της τον Οκτώβριο 2023 έπειτα από ατυχήματα. Επαναλήφθηκαν πέντε μήνες αργότερα, αλλά με περιορισμούς.

    Σύμφωνα με τον Garrett Nelson, αναλυτή της CFRA Research, «η Tesla εξακολουθεί να μην έχει άδεια για δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων» στο οδικό δίκτυο.

    Φίσκα σε κάμερες και lidar (ανιχνευτές λέιζερ), τα robotaxi προκαλούν έντονες συζητήσεις για τις καινοτομίες και τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν.

    Το «autopilot», το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, έχει κατηγορηθεί για σειρά θανατηφόρων ατυχημάτων. Το robotaxi της Tesla δεν θα είναι εξοπλισμένο με lidar αφού ο Ιλον Μασκ «θεωρεί» ότι οι εφοδιασμένες με «τεχνητό εγκέφαλο» διπλές κάμερες αρκούν.

    Η πρόκληση είναι πάνω από όλα τεχνολογική και συνίσταται στην επίτευξη μέγιστου βαθμού αυτονομίας που θεωρείται το αντίστοιχο του ανθρώπου-οδηγού. Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, για να φθάσουμε στο επίπεδο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2035.

    Η Uber έχει κάνει συμφωνίες συνεργασίας με σειρά κατασκευαστών αυτόνομων οχημάτων, κυρίως με τις Cruise και Waymo, την WeRide στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και τις Avride και Coco (μεταφορείς ρομπότ). Ηδη λειτουργεί οχήματα Waymo στο Φίνιξ για διαδρομές και μεταφορές.

    Αντίθετα με τα οχήματα που οδηγούνται από ανθρώπους, τα robotaxi μπορούν να κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς να αρρωσταίνουν, χωρίς να απεργούν, χωρίς παύση και οι μελέτες δείχνουν ότι προκαλούν λιγότερα ατυχήματα.

    Ωστόσο, σε δρόμους χωρίς σήμανση ή μέσα στην ομίχλη, εξαντλούν τα όριά τους.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ALEXANDER BECHER

  • Το X έχασε σχεδόν το 80% της αξίας του από όταν το αγόρασε ο Ιλον Μασκ
    Το X έχασε σχεδόν το 80% της αξίας του από όταν το αγόρασε ο Ιλον Μασκ

    Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, το πρώην Twitter, αξίζει σχεδόν 80% λιγότερο από ό,τι πριν από δύο χρόνια, όταν την αγόρασε ο Ίλον Μασκ, σύμφωνα με εκτιμήσεις του επενδυτικού γίγαντα Fidelity.

    Η X δεν διαπραγματεύεται πλέον δημοσίως, αφού ο Μασκ διέθεσε 44 δισ. δολάρια για να την κάνει ιδιωτική τον Οκτώβριο του 2022.

    Ωστόσο, η Fidelity αποκαλύπτει τι πιστεύει ότι είναι η αξία των μετοχών της X, και οι εκτιμήσεις αυτές χρησιμεύουν ως στενά παρακολουθούμενο βαρόμετρο για τη συνολική υγεία της εταιρείας.

    Στα τέλη Αυγούστου, οι μετοχές αυτές άξιζαν μόλις 4,2 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την κυριακάτικη κατάθεση του Blue Chip Growth Fund της Fidelity.

    Αυτή η νέα εκτίμηση σηματοδοτεί πτώση της αξίας κατά 24% σε σχέση με τις εκτιμήσεις της Fidelity στα τέλη Ιουλίου. Και αντιπροσωπεύει μια συγκλονιστική μείωση 79% από τα 19,66 εκατ. δολάρια που εκτιμούσε η Fidelity ότι οι μετοχές άξιζαν τον Οκτώβριο του 2022, όταν ο Μασκ απέκτησε το Twitter.

    Η νέα αποτίμηση από τη Fidelity υποδηλώνει ότι πιστεύει ότι η X αξίζει τώρα μόλις 9,4 δισ. δολάρια - πολύ μακριά από τα 44 δισ. δολάρια που πλήρωσε ο Μασκ. Άλλοι επενδυτές θα μπορούσαν να αποτιμήσουν τη X διαφορετικά.

    Οι αναλυτές λένε ότι η κατακόρυφη πτώση της τιμής της Fidelity για το X πιθανότατα αντανακλά τη συρρίκνωση των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας, η οποία δεν δημοσιεύει πλέον δημόσια τριμηνιαία οικονομικά μεγέθη.

    Η Fidelity αρνήθηκε να σχολιάσει μεμονωμένες εταιρείες.

    Η X δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

    Πίεση διαφημίσεων στη X

    «Ο Μασκ σαφώς υπερπλήρωσε για αυτό το περιουσιακό στοιχείο», δήλωσε στο CNN ο Νταν Ιβς, διευθύνων σύμβουλος και ανώτερος αναλυτής μετοχών της Wedbush Securities, σε ηλεκτρονικό μήνυμα.

    Ο Ιβς δήλωσε ότι πιστεύει ότι το Twitter άξιζε πραγματικά περίπου 30 δισ. δολάρια όταν το αγόρασε ο Μασκ, ενώ σήμερα αξίζει πιο κοντά στα 15 δισ. δολάρια. Είπε ότι ενώ η δέσμευση στο X είναι «ισχυρή», η διαφημιστική πίεση έχει επιμείνει.

    Υπό την ιδιοκτησία του Μασκ, ορισμένοι διαφημιστές έχουν εκφράσει ανησυχίες για ακραίο περιεχόμενο στην πλατφόρμα με το οποίο δεν θέλουν να συνδέονται οι μάρκες τους.

    Μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Kantar διαπίστωσε ότι ένα καθαρό 26% των εμπόρων σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του στο X το επόμενο έτος, η πιο απότομη υποχώρηση από οποιαδήποτε μεγάλη παγκόσμια διαφημιστική πλατφόρμα. Μόλις το 4% των διαφημιστών δήλωσε ότι πιστεύει ότι οι διαφημίσεις Χ παρέχουν «ασφάλεια μάρκας» (βεβαιότητα ότι οι διαφημίσεις τους δεν θα εμφανίζονται κοντά σε ακραίο περιεχόμενο), σε σύγκριση με το 39% στην Google.

    Τον Νοέμβριο, ο Μασκ αντιμετώπισε αντιδράσεις από εμπορικά σήματα, ορισμένα από τα οποία σταμάτησαν τις δαπάνες για τον Χ, αφού ο δισεκατομμυριούχος ασπάστηκε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας που ευνοείται από τους λευκούς ρατσιστές.

    Ο Μασκ ζήτησε αργότερα συγγνώμη για αυτό που αποκάλεσε την πιο «ηλίθια» ανάρτηση που έκανε ποτέ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της συγγνώμης, ο Μασκ είπε επίσης στους διαφημιστές που φεύγουν: «Πήγαινε να γ@μ@θείς».

    Αλλά η X συνεχίζει να είναι σημαντικός παίκτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπό την ιδιοκτησία του Musk.

    Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε 570 εκατ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, αυξημένους κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

    Ωστόσο, η εταιρεία ερευνών Similarweb διαπίστωσε κάποια πτώση στη δέσμευση.

    Το X είχε 73,5 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες σε iOS και Android μαζί στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Similarweb που μοιράστηκε με το CNN. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση σχεδόν 11% σε ετήσια βάση και μείωση 20% από τον Οκτώβριο του 2022.

    Η Similarweb διαπίστωσε επίσης ότι η επισκεψιμότητα στο X.com στις ΗΠΑ τον Αύγουστο ήταν χαμηλότερη από ό,τι ήταν για το Twitter.com πριν το αγοράσει ο Musk. Ωστόσο, η Similarweb δήλωσε ότι οι αριθμοί επισκεψιμότητας της X ήταν κάπως ισχυρότεροι εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.

    Η άλλη εικόνα

    Ο Gene Munster, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management, δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι η αξία της X έχει μειωθεί σχεδόν τόσο πολύ όσο υποδηλώνουν οι εκτιμήσεις της Fidelity.

    «Η Fidelity ήταν υπερβολικά επιθετική. Ουσιαστικά καθαρίζουν το σπίτι της επένδυσης», δήλωσε ο Munster στο CNN.

    Ο Munster δήλωσε ότι μακροπρόθεσμα, πιστεύει ότι η X και τα δεδομένα στα οποία έχει πρόσβαση η εταιρεία θα αξίζουν περισσότερο από τα 44 δισεκατομμύρια δολάρια που πλήρωσε ο Musk για το Twitter.

    «Αν θέλετε να καταλάβετε σε πραγματικό χρόνο τι σκέφτονται οι άνθρωποι, το Twitter είναι η καλύτερη πηγή. Και αυτό είναι πολύτιμο», δήλωσε ο Munster.

    Είναι ιδιαίτερα πολύτιμο επειδή τα δεδομένα X έχουν βοηθήσει στην εκπαίδευση του Grok, του chatbot τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την xAI, την ολοένα και πιο πολύτιμη startup AI του Musk.

    Το X έχει αναδειχθεί ως η μοναδική οπτική γωνία για το Grok, το οποίο, σύμφωνα με τον Munster, έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει τη μεγαλύτερη πηγή πλούτου του Musk.

    «Όταν ο Μασκ αγόρασε το Twitter, οι επενδυτές δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι θα απογειωνόμασταν στην τεχνητή νοημοσύνη τόσο γρήγορα όσο εμείς», δήλωσε ο Munster.

    ««Η αγορά του Twitter από τον Musk είναι μια περίπτωση καλύτερης τύχης από ό,τι έξυπνης».

    Elon Musk’s X is worth nearly 80% less than when he bought it, Fidelity estimates

    By Matt Egan, CNN

    Πηγή: Cnn.gr

  • Έλον Μασκ: Γιατί ανέστειλε εκατομμύρια λογαριασμούς στο «Χ»
    Έλον Μασκ: Γιατί ανέστειλε εκατομμύρια λογαριασμούς στο «Χ»

    Το Χ επί ιδιοκτησίας του Έλον Μασκ έχει καταστείλει εκατομμύρια λογαριασμούς υπό την πίεση κυβερνήσεων

    Όταν αγόρασε το Twitter o Έλον Μασκ υποσχέθηκε ότι θα ήταν το προπύργιο της ελευθερίας του λόγου, αλλά μια νέα «έκθεση διαφάνειας» από το Χ μπορεί να εκπλήξει όποιον είχε ενθουσιαστεί με τα λόγια του ιδιοκτήτη της πλατφόρμας.

    Προτού ο Μασκ αγοράσει το Twitter το 2022, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης δημοσίευε μια έκθεση δύο φορές το χρόνο που περιέγραφε λεπτομερώς στατιστικά στοιχεία για αιτήματα δεδομένων, ειδοποιήσεις πνευματικών δικαιωμάτων, αναφορές χρηστών για παραβιάσεις και αναστολές. Οι “αναφορές διαφάνειας” ήταν συνήθως 50 σελίδες ή παραπάνω.

    Τρία χρόνια αφότου ο Μασκ ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας και την μετονόμασε σε X, δημοσίευσε επιτέλους μια νέα έκθεση διαφάνειας. Και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

    Υπό την ηγεσία του Μασκ, το X ανέστειλε τέσσερις φορές περισσότερους λογαριασμούς το πρώτο εξάμηνο του 2024, 5,3 εκατομμύρια, από ό,τι έκανε ποτέ το Twitter σε παρόμοιες περιόδους. Σύμφωνα με τις εκθέσεις διαφάνειας εκείνης της εποχής, το Twitter ανέστειλε σχεδόν 873.000 λογαριασμούς το τελευταίο εξάμηνο του 2019. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε περίπου 1,3 εκατομμύρια αναστολές λογαριασμών στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

    Οι πρόσφατες αναστολές σχετίζονταν με την ασφάλεια των παιδιών, την κακοποίηση ή την παρενόχληση και την παραπλανητική ταυτότητα, σύμφωνα με τον X.

    Ο Μασκ υπό την πίεση κυβερνήσεων

    Ενώ έχει επαναφέρει ορισμένους εξέχοντες λογαριασμούς που είχαν προηγουμένως ανασταλεί από το Twitter, όπως του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του Άλεξ Τζόουνς του Infowars, ο Μασκ ανέστειλε πρόσφατα άλλους, όπως τον λογαριασμό ενός φοιτητή που παρακολουθούσε τις πτήσεις του με ιδιωτικό τζετ.

    Την Πέμπτη, το Χ ανέστειλε επίσης τον λογαριασμό του δημοσιογράφου Κεν Κλιπενστάιν, αφού δημοσίευσε έναν φάκελο 271 σελίδων για τον Τ.Ν. Βανς, τον υποψήφιο αντιπρόεδρο του Τραμπ στις εκλογές του 2024. Ένας εκπρόσωπος του X είπε στο CNN ότι η αναστολή του Κλιπενστάιν προκλήθηκε επειδή περιλάμβανε τη διεύθυνση κατοικίας του υποψηφίου και μέρος του αριθμού κοινωνικής ασφάλισης του.

    Ο Μασκ υποστήριξε τον Τραμπ και φημολογείται ότι είναι υποψήφιος για μια θέση στο υπουργικό συμβούλιο σε περίπτωση που ο Τραμπ κερδίσει τελικά.

    Αν και έχει χαρακτηρίσει τον εαυτό του ως απόλυτο υπέρμαχο της ελευθερίας του λόγου, ο Μασκ έχει επανειλημμένα συνθηκολογήσει με τις κυβερνητικές απαιτήσεις να επιτηρεί περισσότερο την πλατφόρμα. Μετά από μήνες άρνησης να συμμορφωθεί με μια απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου στη Βραζιλία για την κατάργηση λογαριασμών που θεωρούσε επικίνδυνους για τη δημοκρατία της, για παράδειγμα, το Χ τελικά συμφώνησε την περασμένη εβδομάδα μετά από βαριά πρόστιμα και απαγόρευση σε εθνικό επίπεδο. Ο Μασκ συμφώνησε επίσης με τα κυβερνητικά αιτήματα για κατάργηση λογαριασμών στην Τουρκία και την Ινδία.

    Ο Μασκ απομάκρυνε μεγάλο μέρος του προσωπικού του Twitter μετά την αγορά του, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων ελέγχου και ασφάλειας που αντιμετώπιζαν παραπληροφόρηση και άλλα θέματα ελέγχου περιεχομένου στην πλατφόρμα. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η X είναι η λιγότερο αξιόπιστη εταιρεία τεχνολογίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ETIENNE LAURENT

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο