Τεχνολογία

Το ChatGPT έδωσε εξετάσεις σε δύσκολο μάθημα της Πληροφορικής του ΑΠΘ - Τι βαθμό πήρε

Το ChatGPT έδωσε εξετάσεις σε δύσκολο μάθημα της Πληροφορικής του ΑΠΘ - Τι βαθμό πήρε

Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή στην ιστορία! Το ChatGPT έδωσε εξετάσεις και στο πανεπιστήμιο.

Ο αλγόριθμος ChatGPΤ πέρασε με μια εξαιρετικά καλή βαθμολογία -8 στα 10- το απαιτητικό μάθημα της Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας στις εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ.

Το ChatGPT, που σε μόλις δύο μήνες από το λανσάρισμά του «κέρδισε» 100 εκατ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και μαζί τον τίτλο της ταχύτερα αναπτυσσόμενης εφαρμογής στην ιστορία (το Google και το Facebook χρειάστηκαν πέντε χρόνια και το TikTok εννέα μήνες), έβγαλε τους δημιουργούς του «ασπροπρόσωπους» στο πλαίσιο σχετικού πειράματος, που πραγματοποίησε ο καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής, Ιωάννης Πήτας, πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Διδακτορικών Σπουδών στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AIDA).

«Υποβάλαμε ερωτήματα στο ChatGPT και πήραμε τις απαντήσεις. Με εξαίρεση κάποιες αστοχίες, ο αλγόριθμος τα πήγε πολύ καλά. Θα τον βαθμολογούσα με 8 στα 10. Ορισμένα μάλλον εκπληκτικά ευρήματα ήταν ότι το ChatGPT μπορεί να μιμηθεί αρκετά καλά μαθηματικούς συλλογισμούς, π.χ. σε 2D συστήματα, μετασχηματισμούς z και Fourier και μιγαδικούς αριθμούς. Επίσης, μπορεί να παρουσιάσει αρκετά καλά τις ιδιότητες φυσικών φαινομένων με κάποια "συλλογιστική" -με ή χωρίς εισαγωγικά- κάτι που υπερβαίνει μια επιτυχημένη κλασική σύνθεση κειμένου. Το ChatGPT μπορεί ακόμα να παρέχει λύσεις προγραμματισμού, π.χ. για τον υπολογισμό του αριθμητικού μέσου και της εξόδου του φίλτρου κινούμενου μέσου όρου σε Python», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Πήτας.

Στο τέλος του περασμένου Ιανουαρίου, ο ίδιος αλγόριθμος, «παιδί» της αμερικανικής OpenAI, στην οποία η Microsoft γνωστοποιήθηκε ότι θα επενδύσει 10 δισ. δολ., πέρασε (έστω με χαμηλή βαθμολογία, C+) τις τελικές εξετάσεις στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, αφού απάντησε σε θέματα -συνολικά 95 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και 12 θέματα σύνθεσης- που κυμαίνονταν από το συνταγματικό δίκαιο έως τη φορολογία και τις αδικοπραξίες. Λίγο αργότερα, «σκόραρε» πάνω από 50% στις εξετάσεις για την απόκτηση ιατρικής άδειας στις ΗΠΑ (USMLE).

Κίνδυνος απονομής πτυχίων σε ανύπαρκτους φοιτητές

Μέχρι πρόσφατα, σημειώνει ο κ. Πήτας, «εφαρμογές όπως το ChatGPT θεωρούσαμε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν κυρίως στις ανθρωπιστικές επιστήμες και την ιατρική. Μετά από αυτό το πείραμα, είδαμε ότι ο αλγόριθμος μπορεί να τα πάει πολύ καλά και σε επιστήμες που σχετίζονται με τα μαθηματικά και τη μηχανική και αυτό αναδεικνύει το σημαντικό πρόβλημα που δημιουργείται και στην εκπαίδευση. Δεν πρέπει να είμαστε τεχνοφοβικοί, αφού πρόκειται για μια χρήσιμη τεχνολογία, που αν χρησιμοποιηθεί σωστά τα κέρδη θα είναι πολύ μεγαλύτερα από τους κινδύνους και μεσομακροπρόθεσμα θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην εργασία και τις αγορές, αλλά σίγουρα χρειάζεται να ληφθούν μέτρα και μάλιστα πυροσβεστικά, υπό την έννοια ότι χρειάζεται να είναι άμεσα».

Κατά τον κ. Πήτα, το πρώτο ζήτημα που χρειάζεται να προσέξουν όλοι και όλες όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση είναι οι εξετάσεις και οι εργασίες: «Στα ελληνικά πανεπιστήμια, όπου οι εξετάσεις δίδονται με φυσική παρουσία και υπάρχει προσωπική επίβλεψη, το πρόβλημα δεν είναι έντονο. Αν όμως το ChatGPT είχε έρθει σε συνθήκες κορονοϊού, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Το ίδιο ισχύει για τα πανεπιστήμια που δουλεύουν με τηλεκπαίδευση, καθώς πλέον δεν θα υπάρχει μόνο το θέμα της ταυτοπροσωπίας του εξεταζόμενου φοιτητή, που ήδη υφίστατο, αλλά και αυτό του περιεχομένου. Αν τέτοια Πανεπιστήμια έχουν ελαστικούς κανόνες εγγραφής και ελαστική επίβλεψη εργασιών/εξετάσεων, μπορεί να καταντήσουν να δίνουν πτυχία σε ανύπαρκτους φοιτητές. Ποιος έχει απαντήσει στα θέματα των εξετάσεων ή έχει γράψει την εργασία; Ο φοιτητής ή ο αλγόριθμος; Τα σημερινά ψηφιακά εργαλεία δεν φαίνεται να είναι εύκολο να αντιμετωπίσουν τον έλεγχο αντιγραφής, άρα χρειάζεται προσωπική εργασία του καθηγητή ή άλλου ατόμου ειδικά για τον έλεγχο της αντιγραφής, κάτι πρακτικά ανέφικτο, δεδομένου ότι οι καθηγητές σε κάθε πανεπιστήμιο είναι μερικές εκατοντάδες και οι φοιτητές και φοιτήτριες πολλές χιλιάδες. Νομίζω πως το πραγματικό θέμα είναι το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα generative DNNs (σ.σ. Δημιουργικά Βαθιά Νευρωνικά Δίκτυα) προς όφελός μας στην εκπαίδευση. Αυτό αξίζει ενδελεχή έρευνα και μπορεί να οδηγήσει σε επαναστατικές καινοτομίες στην εκπαίδευση» υπογραμμίζει.

Πηγή: iEidiseis.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup