Θα αναπτυχθεί η οικονομία της Τουρκίας; 42 οικονομολόγοι απαντούν
Νέες συνήθειες στην εστίαση – Μειώθηκαν οι έξοδοι, αυξήθηκαν delivery και γρήγορο φαγητό ...
Εύβοια: Τραυματισμένος βρέθηκε ο ηλικιωμένος γιατρός που αγνοούνταν
Βουλγαρία: Νικητής των εκλογών το κόμμα Gerb - Αναζητά συμμάχους για να σχηματίσει κυβέρνηση ...
Ύπνος: Επτά τρόποι για ένα πιο εύκολο πρωινό ξύπνημα
Πώς οι κλέφτες παίρνουν ένα αυτοκίνητο μέσα σε δύο λεπτά
Καιρός: Πότε θα έχουμε βροχές - Τι λένε οι μετεωρολόγοι για τις επόμενες ημέρες
Βασίλης Αδαμόπουλος: Ο «δικός» μας χρυσός αθλητής στο τραμπολίνο- Από την Αμαλιάδα στη κορυφή της Ελλάδας! ...
Πρέβεζα: Παππούς-σαΐνι παγίδευσε επίδοξους απατεώνες - Κατασχέθηκαν 16.450 ευρώ
Δείτε LIVE: Η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στον Πύργο
Μια σοκαριστική υπόθεση παρουσιάζει σήμερα η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» του Mega.
Μέσω των social media, μια άγνωστη «πούλησε» έρωτα σε έναν άνδρα, με σκοπό να του αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό.
«Την γνώρισα μέσω ‘TikTok’. Mου συστήθηκε ως χορεύτρια και την αποδέχτηκα. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία για ενάμιση χρόνο. Μιλάγαμε μόνο με μηνύματα. Τρώγαμε πάντα μαζί, ακούγαμε μουσική μαζί. Ήθελε να κάνουμε παιδιά. Μου έλεγε ‘μου λείπεις, σε θέλω’».
Όπως λέει ο ίδιος:
«Με έπεισε να επενδύσω χρήματα σε πλατφόρμα δήθεν με μεγάλο επιτόκιο. Ξεκίνησα με μικρά ποσά και έφτασα να επενδύω περίπου 20.000 ευρώ. Κατάλαβα ότι είναι απάτη όταν μου έστειλε μήνυμα ένας άλλος εξαπατημένος. Επιχείρησα να κάνω ανάληψη και με μπλόκαρε. Άλλαξα τις τραπεζικές κάρτες γιατί ήταν αποθηκευμένες στην πλατφόρμα».
«Έπαθα κατάθλιψη, πήγα σε γιατρό και ξεκίνησα φαρμακευτική αγωγή», σημειώνει.
Μιλώντας στο MEGA η δικηγόρος του θύματος, Άννα Μαρία Φίλιππα, ανέφερε πως δεκάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης.
«Το πρόβλημά μας είναι να δικαιωθούμε αστικά από την τράπεζα που άφησε και δέχτηκε εντολές πληρωμής προς άγνωστους δικαιούχους χωρίς να ελέγξει νομιμοποιήσεις, χωρίς να τις καταστήσει ύποπτες και τις εκτέλεσε άμεσα», είπε.
Μιλώντας για το θέμα, ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει:
«Το φαινόμενο της ‘ρομαντικής απάτης’ έχει εμφανιστεί την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι εξαπατώνται συναισθηματικά, δεν έχουν διάθεση να το καταγγείλουν. Η ‘ρομαντική απάτη’ απαιτεί τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δράστες δεν βιάζονται, γνωρίζουν ότι ο χρόνος είναι η μόνη παρακαταθήκη για τις ανθρώπινες σχέσεις».
Απατεώνας από τη Νιγηρία εμφανίστηκε ως… Έλληνας μουσικός
«Η τελευταία υπόθεση που είχαμε ήταν προ ημερών. Μία κυρία είχε ερωτευτεί έναν Έλληνα μουσικό, που της έχει πουλήσει έρωτα στο διαδίκτυο. Δεν είναι μουσικός, ανακαλύψαμε ότι είναι απατεώνας από τη Νιγηρία. Μόλις σταμάτησε να του δίνει χρήματα, αυτός εξαφανίστηκε», είπε στο MEGA ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του ελληνικού CSI.
Πηγή: newsbomb.gr
Η εξάρτηση από την οθόνη, είτε πρόκειται για την κατάχρηση των social media είτε για ατελείωτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα έχει το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα: όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο χειροτερεύει η ψυχική μας υγεία. Όπως έδειξε η πρόσφατη έρευνα από την Talker Research, που διεξήχθη εξ αφορμής της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πρόκειται για πολλές ημέρες τον χρόνο.
Η έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αποκάλυψε ότι ο μέσος χρήστης νιώθει ότι χάνει τρεις ημέρες τον μήνα καταναλώνοντας διαδικτυακό περιεχόμενο, ήτοι 36 ολόκληρες μέρες μέσα σε ένα χρόνο κυλούν με ανεξάντλητο scrolling, streaming και υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δραματική στους νεότερους. Οι Αμερικανοί της γενιάς Ζ (14 έως 29 ετών) εκτιμούν ότι χάνουν περίπου πέντε ημέρες τον μήνα.
Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της δημοσκόπησης για της τάσεις στην κατανάλωση ψηφιακών μέσων ήταν τα αισθήματα ενοχής που κατατρύχουν τα άτομα με αλόγιστη χρήση, με τον μέσο συμμετέχοντα να αναφέρει τουλάχιστον τρία κύματα ενοχής τον μήνα. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ανάφεραν έξι περίπου ώρες κατανάλωσης περιεχομένου την ημέρα και επτά η πλειοψηφία εκείνων από τη γενιά Ζ.
Αισθήματα ενοχής
Για όσους ανέφεραν «πολύ κακή» ψυχική υγεία, ο χρόνος τους μπροστά στις οθόνες έφτανε τις περίπου έξι ημέρες τον μήνα, με έναν στους πέντε (19%) να φτάνει τις 15 ή περισσότερες ημέρες τον μήνα. Συγκριτικά, όσοι ανέφεραν άριστη ή καλή ψυχική υγεία σπαταλούν τις λιγότερες ημέρες, μόλις 2,7.
Σε σχέση με τις ενοχές από την υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου, είναι συχνότερες στους συμμετέχοντες της «πολύ κακής» ψυχικής υγείας, τους οποίους θα επισκεφθούν περίπου επτά φορές τον μήνα. Σχεδόν οι μισοί από το δείγμα της έρευνας (42%) παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται πως χάνουν το μέτρο και το παρακάνουν, ενώ το 36% ανέφερε ότι η διάθεσή τους χαλά «συχνά» από κάτι που είδαν ή διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι συμμετέχοντες της γενιάς Z ήταν πιθανότερο να δηλώσουν υπερ-καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, όπως διαπιστώθηκε από το 66% που αισθάνονται έτσι. Τα άτομα με «πολύ κακή» ψυχική υγεία είχαν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν τακτικά το TikTok (38%) και να χαζεύουν στο τηλέφωνό τους ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση (46%).
Συμβουλές για λιγότερη χρήση social media
Ο Δρ Sham Singh, ψυχίατρος με εκπαίδευση στο Harbor UCLA, προσφέρει τρεις χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου που δαπανάται στην οθόνη και την άμβλυνση των αισθημάτων ενοχής.
Στην εξιχνίαση σοβαρής υπόθεσης εκδικητικής πορνογραφίας έφτασαν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Ήλιδας, σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την τέλεση της. Οι αστυνομικοί ακολούθησαν τα ψηφιακά ίχνη για να καταφέρουν να φτάσουν στους δράστες του εκβιασμού και της εκδικητικής πορνογραφίας.
Το ιστορικό
Μια νεαρή γυναίκα από χωριό της Αμαλιάδας, έπεσε θύμα αγνώστων που την εκβίασαν με βίντεο πιθανότατα μονταρισμένο, που την απεικονίζει γυμνή και το οποίο ανάρτησαν τελικά στην δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Tik Tok.
Η κοπέλα δέχθηκε την πρώτη προσέγγιση μέσω μηνυμάτων στα social media στις 7 Ιουλίου, όπου οι δράστες την ενημέρωναν πως έχουν στην κατοχή τους το επίμαχο βίντεο και ζήτησαν 105 ευρώ για να μην το αναρτήσουν στο Tik Tok.
Η κοπέλα φοβούμενη τις συνέπειες αυτής της πράξης, υπέκυψε στον εκβιασμό και κατέθεσε το ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό που της έστειλαν, ζητώντας να σβήσουν το βίντεο
Οι δράστες παρά το ότι πήραν τα χρήματα, επανήλθαν στις 15 Ιουλίου, ζητώντας αυτή τη φορά να καταθέσει στον ίδιο τραπεζικό λογαριασμό, το χρηματικό ποσό των 150 ευρώ, για να μην προχωρήσουν στην απειλή τους.
Η κοπέλα αρνήθηκε και αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας οι δράστες ανάρτησαν το βίντεο σε συγκεκριμένο λογαριασμό στο Tik Tok, λέγοντας της και τη διεύθυνση στην οποία βρίσκεται αναρτημένο, για να επιβεβαιώσει και η ίδια, πως έκαναν πράξη την απειλή τους.
Με μηνύματα στο ίδιο μέσο - social media - η κοπέλα ανέφερε στους δράστες ότι θα καταβάλει το ποσό, ζητώντας να διαγραφεί το επίμαχο βίντεο. Πράγμα που συνέβη και το υλικό χάθηκε από το Tik Tok.
Όμως οι δράστες θέλησε να δώσει συνέχεια και με μηνύματα ζήτησε νέο ποσό, 80 ευρώ αυτή τη φορά, να κατατεθούν σε τράπεζα της Ισπανίας. Η κοπέλα αρνήθηκε και οι δράστες ανάρτησαν ξανά το βίντεο στο Tik Tok. Αργότερα όμως μετά από έλεγχο που έγινε από την παθούσα, το βίντεο δεν εντοπίστηκε στην συγκεκριμένη πλατφόρμα…
Η εξιχνίαση
Οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας, αναζήτησαν τόσο τα ψηφιακά ίχνη μέσω του λογαριασμού που ανέβηκε το επίμαχο βίντεο, όσο και τον κάτοχο του ελληνικού τραπεζικού λογαριασμού που κατατέθηκαν τα χρήματα.
Από την έρευνα φάνηκε πως οι δράστες είχαν καταφέρει να αλλοιώσει τα ψηφιακά ίχνη τους, παραπέμποντας σε χώρα της Αφρικής. Ωστόσο εντοπίστηκε που ανήκει ο τραπεζικός λογαριασμός και πλέον το λόγο έχει η δικαιοσύνη…
“Demure”, “yapping”, delulu”, είναι κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί πλέον η Gen Z.
Υπάρχουν περίπου 800.000 δημοσιεύσεις στο TikTok με την ετικέτα #demure. Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν τη λέξη με έναν τόνο ειρωνείας, για να περιγράψουν τα πάντα.
Το TikTok αλλάζει τον τρόπο που μιλούν οι νέοι. Άλλες αστείες λέξεις, όπως «κοκέτα», είναι και πάλι της μόδας. Η καθομιλουμένη σημειώνει ανοδική πορεία: η Gen Z λένε χρησιμοποιεί το “yapping” -ελληνιστί, η πάρλα- ή “delulu”.
Οι νέες λέξεις έχουν γίνει επίσης δημοφιλείς. Για παράδειγμα το “skibidi”, έναν όρο που διαδόθηκε από ένα meme που τραγουδά σε μια τουαλέτα. Σημαίνει «cool», «κακό» ή «too much», ανάλογα με το πλαίσιο.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι λέξεις διαδίδονται πολύ γρήγορα. Τουλάχιστον 100 αγγλικές λέξεις παράγονται ή δίνονται νέο νόημα στο TikTok το χρόνο, εκτιμά ο Tony Thorne, διευθυντής του Slang and New Language Archive στο King’s College του Λονδίνου.
Μερικοί γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η πλατφόρμα αλλάζει όχι μόνο αυτό που λένε οι νέοι, αλλά και πώς το λένε. Μια “προφορά TikTok”, η οποία περιλαμβάνει “uptalk”, έναν τονισμό που ανεβαίνει στο τέλος των προτάσεων, όλο και εξαπλώνεται.
Gen Z και μετάλλαξη της γλώσσας
Η μετάλλαξη της γλώσσας στο TikTok οφείλεται επίσης, σε μεγάλο βαθμό, στην ηλικία των χρηστών του. Οι περισσότεροι είναι 18-34 ετών. Αυτό έχει σημασία γιατί «οι νέοι είναι γλωσσικοί καινοτόμοι», λέει ο Christian Ilbury, γλωσσολόγος στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, στον Economist.
Για δεκαετίες οι νέοι έχουν δημιουργήσει λέξεις για να ξεχωρίζουν από τους ενήλικες. Στα social media τέτοιοι νεολογισμοί βρίσκουν μεγάλο κοινό. Ο κ. Ilbury το περιγράφει ως «εργασία γλωσσικής ταυτότητας». Οι γονείς το αποκαλούν εδώ και καιρό αναζήτηση προσοχής.
Όλα αυτά επιταχύνουν την εξέλιξη της γλώσσας . Βέβαια αυτό δυσκολεύει τους δημιουργούς λεξικών, οι οποίοι πρέπει να κρατούν αρχείο του διαρκώς διευρυνόμενου λεξικού. Το Oxford English Dictionary ( OED ) , ο πιο διάσημος χρονικογράφος της γλώσσας της Βρετανίας, προσθέτει μόνο μια λέξη αφού έχει χρησιμοποιηθεί για περίπου πέντε χρόνια. Αυτό είναι πολύ αργό για να συμβαδίσει με τη σύγχρονη γλώσσα. Το OED μόλις τώρα προσθέτει λέξεις όπως «binge-worthy», που ήδη έχει αρχίσει να ξεχνιέται. Η «λέξη της χρονιάς» για το 2023, το «rizz, που προήλθε και διαδόθηκε στο Διαδίκτυο, φαίνεται ωστόσο να χρησιμοποιείται ακόμα.
Ο πόλεμος, η βία και ο θάνατος δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά αυτό που είναι καινούργιο είναι η 24ωρη πρόσβαση σε ζωντανές, κοντινές λήψεις από τη φρίκη. Τα social media μας τροφοδοτούν με βίντεο απύθμενου πόνου και στη συνέχεια, τρία δευτερόλεπτα αργότερα, με φωτογραφίες από τα brunch και τα καινούρια ρούχα των ινφλουένσερ (και μη).
Οι αντιφάσεις της καθημερινής μας ζωής, καθώς βλέπουμε συνεχώς βίντεο με τραυματισμένα σώματα και νεκρά παιδιά, και το επόμενο λεπτό παρακολουθούμε ανθρώπους που λένε στην κάμερα τι αγόρασαν από το σούπερμάρκετ για να φάνε, είναι μια αλλόκοτη εμπειρία και είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να την αντιμετωπίσουμε.
Πώς μπορούμε να παραμείνουμε ενεργοί, να ενημερωνόμαστε, να μιλάμε και να παίρνουμε θέση, προστατεύοντας παράλληλα την ευημερία μας; Μπορεί να νιώθουμε εγωιστές αν θέλουμε να προστατεύουμε τη δική μας ψυχική υγεία στο πλαίσιο όσων συμβαίνουν σε άλλους, αλλά είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον εαυτό μας.
Το περιοδικό Dazed, σε ένα άρθρο που υπογράφει η Chloe Laws, απευθύνθηκε σε ειδικούς ώστε να μας δώσουν μερικές συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε να είμαστε ενημερωμένοι, ευαισθητοποιημένοι, ενεργοί αλλά παράλληλα να προφυλάσσουμε τον ευατό μας.
Ακολουθούν μερικές από τις συμβουλές που έδωσαν.
Πράξεις
Η διοχέτευση του θυμού και της θλίψης σε δράση είναι χρήσιμη και θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο απελπισμένοι. «Ένα τρομακτικό κομμάτι της [υπερ] έκθεσης είναι η αίσθηση ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’ αυτό», λέει ο Arash Javanbakht, MD, ψυχίατρος και συγγραφέας, ο οποίος είναι διευθυντής της Κλινικής Έρευνας για το Στρες, το Τραύμα και το Άγχος στο Wayne State University. «Το άγχος και το στρες αναδεύουν πολλή ενέργεια. Η θλίψη, το άγχος, ο θυμός και η απογοήτευση μπορούν να διοχετευτούν σε δράσεις όπως η συμβολή σε δραστηριότητες συγκέντρωσης χρημάτων, ο εθελοντισμός για τη βοήθεια των θυμάτων και ο ακτιβισμός για να πειστούν οι πολιτικοί να κάνουν το σωστό».
Όρια
Η Dr. Lara Wolfers, ειδικός της οποίας η έρευνα επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να αντιμετωπίσουν το άγχος, λέει ότι είναι σημαντικό να περιορίσετε την έκθεση όπου είναι δυνατόν. «Το να αναζητάτε συνεχώς ενημερώσεις για παγκόσμια ζητήματα μάλλον δεν είναι καλό για την ψυχική σας υγεία. Έτσι, μπορεί κανείς να περιορίσει την έκθεση σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας – ίσως το βράδυ πριν από το δείπνο ή το πρωί πριν από την εργασία μπορεί να είναι καλές στιγμές για να εστιάσει κανείς στο τι συμβαίνει στον κόσμο. Θα πρέπει, ωστόσο, να υπάρχουν και ώρες της ημέρας χωρίς ειδήσεις κατά τις οποίες μπορεί κανείς να εστιάσει σε άλλα πράγματα και να είναι σε θέση να αποστασιοποιηθεί».
Δραστηριότητες
«Αφιερώστε χρόνο για να μελετήσετε τα συναισθήματά σας και μην τα αγνοείτε», συμβουλεύει ο Javanbakht. «Να θυμάστε ότι τα αρνητικά συναισθήματα της θλίψης, του φόβου και της απογοήτευσης είναι φυσιολογικές ανθρώπινες αντιδράσεις σε τέτοιες τρομερές αντιξοότητες. Στη συνέχεια, πάρτε μια ανάσα κάνοντας δραστηριότητες που μπορούν να τραβήξουν πλήρως την προσοχή σας και να σας απομακρύνουν από τις φρικιαστικές καταστάσεις. Μην αισθάνεστε ένοχοι [αν θέλετε] να διασκεδάσετε, είναι εντάξει ακόμη και αν οι άλλοι υποφέρουν. Η θλίψη σας δεν θα τους βοηθήσει. Μην σταματάτε τις συνήθεις δραστηριότητες της ζωής σας που σας κρατούν υγιείς», λέει.
*Με πληροφορίες από: Dazed
Δεν ξεφεύγουν από την όλο και μεγαλύτερη επίπτωση των προβλημάτων ψυχικής υγείας τα παιδιά και οι έφηβοι. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι οικογένειες είναι πολλαπλές, αφού οι διαταραχές ψυχικής υγείας μπορεί να αφορούν οποιονδήποτε μέσα σε αυτές, αρκετά συχνά τα μικρότερα μέλη τους.
Πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) δείχνει ότι οι μισές από το σύνολο των ψυχικών διαταραχών που θα εκδηλωθούν στην ενήλικη ζωή ξεκινούν από την ηλικία των 14 ετών, αλλά οι περισσότερες περιπτώσεις δεν εντοπίζονται και δεν αντιμετωπίζονται.
Επίσης, η πρώιμη έναρξη της χρήσης ουσιών συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο εξάρτησης και άλλων προβλημάτων κατά την ενήλικη ζωή, ενώ οι νεότεροι άνθρωποι επηρεάζονται δυσανάλογα από τη χρήση ουσιών σε σύγκριση με άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.
Η προβληματική ενασχόληση με το διαδίκτυο είναι, επίσης, αιτία προβλημάτων ψυχικής υγείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού γραφείου του ΠΟΥ που περιλαμβάνει νεότερα ευρήματα για τις συνήθειες των εφήβων στην Ευρώπη, αναδεικνύεται η ανάγκη για καθοδήγηση των εφήβων προς μια πιο υγιή χρήση των οθονών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία – η χώρα μας συμμετείχε μέσω του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (ΕΠΙΨΥ) – πάνω από το ένα τρίτο (36%) των εφήβων διεθνώς (33% στην Ελλάδα) αναφέρουν συνεχή καθημερινή επαφή με φίλους ή άλλους στο διαδίκτυο, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμα υψηλότερο μεταξύ των 15χρονων κοριτσιών (44%, 44% και στην Ελλάδα). Επίσης, ένας στους 9 (11%) εμφανίζει σημάδια προβληματικής ενασχόλησης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (13% στην Ελλάδα), αφιερώνει δηλαδή πολλές ώρες σε αυτά, δυσκολεύεται να ελέγξει τη χρήση τους και βιώνει αρνητικές συνέπειες από αυτήν. Τα κορίτσια αναφέρουν προβληματική ενασχόληση σε υψηλότερα ποσοστά από τα αγόρια (13% έναντι 9% διεθνώς, 16% και 10%, αντίστοιχα στην Ελλάδα).
Παράλληλα, το ένα τρίτο (34%) των εφήβων παίζει καθημερινά ηλεκτρονικά παιχνίδια, με περισσότερους από έναν στους 5 (22%) να παίζουν (όταν παίζουν) για τουλάχιστον τέσσερις ώρες την ημέρα (20% στην Ελλάδα, αν και τα δύο αυτά ποσοστά δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα). Σχεδόν ένας στους 8 (12%) εφήβους διεθνώς είναι σε κίνδυνο προβληματικής ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, σε υπερδιπλάσιο ποσοστό τα αγόρια έναντι των κοριτσιών (16% έναντι 7%, δεν υπάρχουν αντίστοιχα δεδομένα για την Ελλάδα).
Η ίδια έκθεση ορίζει την προβληματική ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα πρότυπο συμπεριφοράς που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα που μοιάζουν με εθισμό. Αυτά περιλαμβάνουν την αδυναμία ελέγχου της χρήσης τους, το έντονο αίσθημα «στέρησης» όταν οι έφηβοι δεν μπορούν να συνδεθούν σε αυτά, την παραμέληση άλλων δραστηριοτήτων υπέρ της χρήσης τους και την το να έρχονται αντιμέτωποι με αρνητικές συνέπειες στην καθημερινή τους ζωή εξαιτίας της υπερβολικής χρήσης.
Η αύξηση της προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους εφήβους εγείρει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις. Προηγούμενη μελέτη στα δεδομένα της ίδιας έρευνας διαπίστωσε ότι οι έφηβοι που έκαναν προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και υψηλότερα επίπεδα χρήσης ουσιών, σε σύγκριση με τους συνομήλικούς τους με μη προβληματική ή καθόλου ενασχόληση με αυτά.
Επιπλέον, η προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει συσχετιστεί με ξενύχτι και συνεπώς μικρότερη διάρκεια ύπνου, δυνητικά επηρεάζοντας τη συνολική υγεία και την ακαδημαϊκή επίδοση των εφήβων. Διαχρονικά, η προβληματική χρήση αυξάνεται και εάν η τάση αυτή συνεχιστεί θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες για την ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική υγεία των εφήβων, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Αντίστοιχα, δεν είναι δύσκολο η ενασχόληση του εφήβου με το ηλεκτρονικό παιχνίδι να εξελιχθεί σε προβληματική, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχοκοινωνική υγεία. Μια προηγούμενη μελέτη με τα δεδομένα της ίδιας έρευνας που εξέτασε την προβληματική ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε πέντε χώρες βρήκε ότι συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τη ζωή, συχνότερες αναφορές σε ψυχολογικά συμπτώματα και χαμηλότερα επίπεδα υποστήριξης από συνομηλίκους.
Πηγή: Ygeiamou.gr
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε, την Τετάρτη (2/10), πληροφορίες από το YouTube, το Snapchat και το TikTok σχετικά με τις παραμέτρους που χρησιμοποιούν οι αλγόριθμοί τους για να προτείνουν περιεχόμενο στους χρήστες και τον ρόλο τους στην ενίσχυση ορισμένων συστημικών κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με τις εκλογές, την ψυχική υγεία και την προστασία των ανηλίκων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), «αφορούν επίσης στα μέτρα των πλατφορμών για τον μετριασμό της πιθανής επιρροής των συστημάτων σύστασής τους στη διάδοση παράνομου περιεχομένου, όπως η προώθηση παράνομων ουσιών και η ρητορική μίσους, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.
Ακόμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι ζήτησε πρόσθετες πληροφορίες από το TikTok σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει η εταιρεία για να εμποδίσει τους κακούς παράγοντες, προκειμένου να χειραγωγήσουν την εφαρμογή, με στόχο να μειώσει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις εκλογές και τον πολιτικό διάλογο.
Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να παράσχουν τις ζητούμενες πληροφορίες έως τις 15 Νοεμβρίου, δήλωσε η Ε.Ε., και στη συνέχεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα, τα οποία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πρόστιμα.
Επισημαίνεται ότι η Ε.Ε. έχει ανοίξει στο παρελθόν διαδικασίες μη συμμόρφωσης στο πλαίσιο του DSA, ο οποίος απαιτεί από τις εταιρείες τεχνολογίας να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου στις πλατφόρμες τους, όπως είναι το Facebook και το Instagram της Meta, η AliExpress και το TikTok.
We requested information from YouTube, Snapchat, and TikTok about the design of their recommender systems under the Digital Services Act.
— European Commission (@EU_Commission) October 2, 2024
YouTube and Snapchat must detail their algorithms’ parameters and risk amplification.
TikTok must explain measures against manipulation and… pic.twitter.com/usQkKHfPH4
Πηγή: iEidiseis.gr
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.