Τετάρτη, 24 Μαϊος 2023 22:18

Google και Κομισιόν θα συμφωνήσουν σε κανόνες για την τεχνητή νοημοσύνη

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το πλαίσιο θα εφαρμοστεί σε εθελοντική βάση μέχρι να τεθεί σε εφαρμογή ο ευρωπαϊκός Νόμος ΑΙ.

Η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, θα συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον καθορισμό κανόνων που θα εφαρμοστούν στις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης μέχρι να τεθεί σε ισχύ ο ευρωπαϊκός Νόμος ΑΙ, ο πρώτος του είδους του στον κόσμο.

Την εξέλιξη ανακοίνωσε την Τετάρτη ο επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν έπειτα από συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alphabet Σούνταρ Πίτσαϊ στις Βρυξέλλες.

«Ο Σούνταρ και εγώ συμφωνήσαμε ότι δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε μέχρι να αρχίσει να εφαρμόζεται το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ΑΙ. Συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε σε μια συμφωνία για την ΑΘ που θα εφαρμοστεί εθελοντικά» ανέφερε ο επίτροπος.

Κάλεσε επίσης τις κυβερνήσεις της ΕΕ και το Ευρωκοινοβούλιο να καταλήξουν εντός του έτους σε συμφωνία για τον Νόμο ΑΙ, o οποίος μεταξύ άλλων θα περιορίζει τις εφαρμογές βιομετρικής ταυτοποίησης και θα απαγορεύει συστήματα ΑΙ «υψηλού ρίσκου», όπως αλγορίθμους κοινωνικής κατηγοριοποίησης και προληπτικής αστυνόμευσης.

Την Τρίτη, η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ δήλωσε ότι η ΕΕ και οι ΗΠΑ σχεδιάζουν να καθορίσουν από κοινού μια σειρά ελάχιστων προδιαγραφών που θα ισχύσουν μέχρι να διαμορφωθεί η τελική νομοθεσία.

Προειδοποίησε πάντως ότι, ακόμα και στην καλύτερη περίπτωση, ο Νόμος ΑΙ δεν θα εφαρμοστεί σε λιγότερο από ένα με δύο χρόνια κάτι που σημαίνει ότι «χρειαζόμαστε κάτι για να γεφυρώσουμε αυτή την περίοδο».

Το Σάββατο, οι ηγέτες της G7 αναγνώρισαν την ανάγκη τεχνικών στάνταρτ που θα διασφαλίζουν την αξιοπιστία των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Ζήτησαν επίσης την έναρξη διεθνούς δημόσιου διαλόγου για θέματα διακυβέρνησης, πνευματικής ιδιοκτησίας, διαφάνειας και παραπληροφόρησης.

Πηγή: In.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 24 Μαϊος 2023 20:45

Σχετικά Άρθρα

  • Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;
    Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;

    Ειδικός από το Πανεπιστήμο του Λάνκαστερ (Ηνωμένο Βασίλειο) εξηγεί τι σημείναι στην πράξη η διάλυση της Google σε κομμάτια

    Υπό την άμεση απειλή διάλυσής της βρίσκεται αντιμέτωπος η Google καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θέλει να τιθασεύσει τον τεχνολογικό γίγαντα που έχει εξελιχθεί σε πανίσχυρο πόλο εξουσίας.

    Αν και αυτό είναι ακόμα μια μακρινή προοπτική, εξετάζεται μετά από μια σειρά αποφάσεων στις ΗΠΑ και την ΕΕ που υποδηλώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν όλο και περισσότερο από την ισχύ που συγκεντρώνουν οι εταιρείες αιχμής στην τεχνολογία.

    Σύμφωνα με τον Λέκτορα Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ, Ρενό Φουκάρ, εάν η αμερικανική κυβέρνηση προχωρήσει και περάσει αυτό και από τα δικαστήρια, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εταιρεία θα χωριστεί σε ξεχωριστές οντότητες -μηχανή αναζήτησης, διαφημιστική εταιρεία, ιστότοπος βίντεο, εφαρμογή χαρτογράφησης (google map)- που δεν θα επιτρέπεται να μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους

    Τι θα πετύχαινε όμως η διάλυση αυτών των τεχνολογικών κολοσσών για τους καταναλωτές; Ο Φουκάρ υποστηρίζει με άρθρο στο The Conversation πως όσοι τάσσονται υπέρ του «σεισμού» στη Silicon Valley, με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουν ότι θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερες επιλογές.

    Το καλύτερο σενάριο θα μπορούσε υπάρχει διαλειτουργικότητα ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα και εφαρμογές πχ. WhatsApp. Εξάλλου, η αποστολή και λήψη μηνυμάτων από διαφορετικές εφαρμογές είναι πλέον τόσο συνηθισμένη που μόλις και μετά βίας το παρατηρείτε.

    Με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσατε να στείλετε ένα email από το Gmail στο Hotmail το 2024, μπορείτε πλέον να επιλέξετε από μια σειρά εφαρμογών κοινωνικών μέσων -μαζί με το Instagram, το TikTok και το Snapchat- με κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο που δημοσιεύονται σε ένα δίκτυο εύκολα προσβάσιμα μέσω άλλου.

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο «τεμπέληδες»…

    «Επιλέγετε μια εφαρμογή επειδή σας αρέσει η εμφάνισή της ή ο τρόπος που φιλτράρει και παρουσιάζει περιεχόμενο – όχι μόνο επειδή όλοι οι άλλοι συμμετέχουν σε αυτήν.

    Επίσης, η επιλογή ενός εστιατορίου θα μπορεί να διευκολύνεται από τις κριτικές που έχουν κάνει άλλα άτομα ανεξαρτήτως της εφαρμογής που χρησιμουποιούνε.

    Η διαφήμιση προϊόντων και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχε πρακτικά, καθώς η εφαρμογή χαρτογράφησης δεν θέλει να διακινδυνεύσει να δώσει συμβουλές που δεν θέλει ο χρήστη. «Εάν το έκανε, απλώς θα μεταβείτε σε έναν ανταγωνιστή που παρέχει ανώτερη υπηρεσία».

    «Αυτό το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού είναι κεντρικό για όσους υποστηρίζουν τη διάλυση της μεγάλης τεχνολογίας» συνεχίζει ο Φουκάρ. «Αντί οι προγραμματιστές εφαρμογών να πρέπει να πληρώνουν το 30% των πωλήσεών τους στην Google ή την Apple, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα καταστήματα εφαρμογών, όλα ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τις καλύτερες εφαρμογές μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Η θεωρία είναι ότι η αγορά εφαρμογών -και η τεχνολογική καινοτομία- θα ευδοκιμήσουν ως αποτέλεσμα».

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο τεμπέληδες και αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα και καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.

    Καλά νέα για την ιδιωτικότητα

    Σήμερα η Google κατέχει τα δεδομένα των χρηστών της τα οποία μπορεί να πουλάει σε επιχειρήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Φουάρ, μεγάλη επιπλέον αλλαγή που θα μπορούσε να προέλθει από τη διάλυση μεγάλων τεχνολογιών είναι ότι μπορεί τελικά να γίνουμε οι μοναδικοί κάτοχοι των δεδομένων.

    «Δυνητικά, θα είστε ο μόνος με πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησής σας – τα προϊόντα που αναζητήσατε, αυτά που αγοράσατε και αυτά που σχεδόν αγοράσατε. Θα σας ανήκουν οι πληροφορίες σχετικά με το πού πήγατε για μεσημεριανό γεύμα, τι παραγγείλατε και πόσα ξοδέψατε» λέει ο λέκτορας.

    Σε αυτές τις πληροφορίες εντάσσονται βίντεο που μας κάνουν να γελάμε, τη βιβλία που αφήσαμε στη μέση, ή ο δρόμος που παίρνουμε για τη δουλειά μας, ή αν γνωρίζαμε την/τον σύντροφό μας από το διαδίκτυο από το τραπέζι προσθέτοντας και πληροφορίες όπως ο τρόπος μετακίνησής μας, .

    Σε έναν τέτοιο φανταστικό σενάριο ο Φουκάρ αναφέρει ότι «θα διατηρούσατε αυτά τα δεδομένα σε έναν κρυπτογραφημένο διακομιστή και διαφορετικές εταιρείες θα πρόσφεραν εφαρμογές για να σας βοηθήσουν να οργανώσετε και να διαχειριστείτε τις πληροφορίες σας. Όποτε το θέλατε, μπορείτε να αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα σας για δικούς σας σκοπούς».

    Ο χωρισμός είναι δύσκολο να γίνει

    Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι η διάσπαση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας δεν είναι χωρίς κινδύνους. Μια προφανής συνέπεια είναι ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες θα ήταν λιγότερο κερδοφόρες.

    Αυτήν τη στιγμή, η Google και η Meta κερδίζουν (πολλά) χρήματα από τη διαφήμιση και αυτό είναι δυνατό μόνο επειδή κατέχουν τόσες πολλές πληροφορίες για εμάς. Εάν δεν το έκαναν, μπορεί να καταλήξουν να χρεώνουν τους χρήστες για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

    Η διαλειτουργικότητα και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός μπορεί επίσης να παρέχουν περισσότερο χώρο στους χειριστές εφαρμογών που είναι όμως απάτη, αναφέρει ο ειδικός. «Και ενώ περισσότερες επιλογές σχετικά με τις εφαρμογές μπορεί να είναι καλές για μερικούς, μπορεί να είναι προβληματικό για όσους βρίσκουν ήδη τη σύγχρονη τεχνολογία αρκετά προκλητική» λέει.

    Ωστόσο, προειδοποιεί ότι για τις ρυθμιστικές αρχές, η πρόκληση της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να είναι η αίσθηση της αδυναμίας. «Και αν αποφασίσουν να κάνουν τη ριζοσπαστική επιλογή και να διαλύσουν κυρίαρχες εταιρείες, θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στον διαδικτυακό κόσμο για όλους μας» καταλήγει.

    Πηγή: In.gr
  • Το ΑΙ δίνει ώθηση στην επόμενη γενιά των φορητών υπολογιστών
    Το ΑΙ δίνει ώθηση στην επόμενη γενιά των φορητών υπολογιστών

    Στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών και ειδικά των φορητών συστημάτων κάνει δυναμική πλέον είσοδο η τεχνητή νοημοσύνη με το ΑΙ να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες πάνω στον οποίο αναμένεται να στηριχθεί ο κλάδος προκειμένου να προωθήσει το επόμενο βήμα ανάπτυξης των laptops.

    Τα αποκαλούμενα και AI PCs αποτελούν τη νέα τάση στο χώρο των φορητών υπολογιστών με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι μέχρι το 2027 θα αποτελούν το 60% των συνολικών πωλήσεων προσωπικών υπολογιστικών συστημάτων παγκοσμίως από 18% που αναμένεται να είναι το 2024.

    Το ερώτημα είναι, βέβαια, ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που διαφοροποιούν ένα AI PC από ένα παραδοσιακό σύστημα. Σε αυτό το σημείο είναι αρκετοί οι αναλυτές που υποστηρίζουν πως υπάρχει μία σύγχιση. Πολύ απλά, γιατί ακόμη και τα «παραδοσιακά» laptops μπορούν να «τρέξουν» μία εφαρμογή που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη. Για παράδειγμα, η Microsoft, όπως ανέφεραν στελέχη του αμερικανικού κολοσσού κατά τη διάρκεια πρόσφατης ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους ελληνικών μέσων ενημέρωσης, υποστηρίζει ότι όλα τα PC με Windows μπορούν να «τρέξουν» το Copilot, το οποίο αποτελεί τον ΑΙ ψηφιακό βοηθό που έχει αναπτύξει η εταιρεία και ο οποίος αξιοποιεί τις δυνατότητες του ChatGPT.

    Η σημασία της NPU

    Όμως, για να πάρει ένα laptop τον χαρακτηρισμό Copilot+ PC που έχει λανσάρει εδώ και μερικούς μήνες η Microsoft θα πρέπει να έχει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που επιτρέπει να είναι εφικτό να «τρέχουν» πιο προηγμένες εφαρμογές ΑΙ. Το επιπλέον αυτό χαρακτηριστικό είναι η αποκαλούμενη NPU (Neural Processing Unit), ήτοι ένα εξειδικευμένο chip που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να «τρέχει» εφαρμογές AI και μηχανικής μάθησης (machine learning). Μάλιστα, στην περίπτωση των Copilot+ PCs, η NPU θα πρέπει να είναι ενσωματωμένη με τον βασικό επεξεργαστή (CPU) του μηχανήματος και να μπορεί να μπορεί να πραγματοποιεί το λιγότερο 40 τρισεκατομμύρια πράξεις ανά δευτερόλεπτο (trillion operations per second ή TOPS).

    Ο λόγος που είναι απαραίτητη μία NPU είναι προκειμένου να είναι εφικτό να «τρέξουν» ΑΙ εφαρμογές απευθείας από τον υπολογιστή χωρίς να απαιτείται η σύνδεση στο Διαδίκτυο και δη σε cloud υποδομές. Πρόκειται για το αποκαλούμενο On Device AI, το οποίο έχουμε ήδη δει και σε smartphones όπως τα κορυφαία Samsung Galaxy και τη σειρά 14T της Xiaomi αλλά και το Apple Intelligence που θα υποστηρίζουν τα νέα iPhone 16.

    Στην περίπτωση των Copilot+ PCs, η ύπαρξη μίας ισχυρής NPU είναι ο λόγος που είναι εφικτές αρκετές νέες εφαρμογές από την πλευρά της Microsoft όπως είναι η αυτόματη εισαγωγή υποτίτλων με ταυτόχρονη μετάφραση σε πολυάριθμες γλώσσες (Live Captions Translation) που παρέχεται ήδη. Όπως είναι το Windows Studio Effects, το οποίο βελτιώνει αυτόματα την εικόνα και τον ήχο κατά τη διάρκεια video κλήσεων ή τη λήψη video ή το Cocreator που σε βοηθά να φτιάξεις τις δικές σου εντυπωσιακές εικόνες, απλά γράφοντας τι ακριβώς θες να δημιουργήσεις!

    Προφανώς, οι εφαρμογές που θα αξιοποιούν το on device AI θα πολλαπλασιαστούν καθώς η Microsoft θέλει να αναπτυχθεί ένα οικοσύστημα γύρω από αυτό. Και επιπλέον, μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Lenovo και η HP, όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε σε διάφορες παρουσιάσεις αυτή την εβδομάδα, έχουν δημιουργήσει τους δικούς τους ψηφιακούς βοηθούς (Lenovo AI και HP AI αντίστοιχα) προκειμένου να προσφέρουν επιπλέον λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στους χρήστες των νέων μηχανημάτων τους.

    Η νέα γενιά laptops

    Τα laptops με NPU δεν είναι ιδιαίτερα πολλά αλλά ο αριθμός τους θα αυξάνεται διαρκώς τα επόμενα χρόνια. Intel και AMD έχουν σπεύσει να παρουσιάσουν τις δικές τους πλατφόρμες που ενσωματώνουν CPU, GPU (Graphics Processing Unit που ήταν και το chip που μέχρι τώρα «επιβαρυνόταν» με τις ΑΙ εργασίες) αλλά και NPU. Το ζήτημα για τις δύο κορυφαίες εταιρείες επεξεργαστών είναι ότι στον «αγώνα» έχει εισέλθει πλέον και η Qualcomm, η οποία είναι ο ηγέτης στο χώρο των chips για smartphones και tablets.

    Η Qualcomm έχει τη δική της πλατφόρμα για laptops, ονόματι Snapdragon X που προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις σε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά. Συν ότι προσφέρει εξαιρετικά μεγάλη αντοχή στην μπαταρία, καθώς πρακτικά ένα laptop που βασίζεται σε Snapdragon X μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να συνδεθεί σε πρίζα ακόμη και για περισσότερες από 24 ώρες. Ο λόγος είναι ότι βασίζεται στην αρχιτεκτονική ARM, γεγονός που φέρνει ορισμένους περιορισμούς όσον αφορά κάποιες εφαρμογές. Περιορισμοί που μειώνονται διαρκώς καθώς δημιουργού εφαρμογών όπως η Adobe ετοιμάζονται να βγάλουν εκδόσεις των λύσεων τους και για ARM συστήματα.

    Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα Copilot+ PCs είναι ακόμη σχετικά ακριβά, καθώς οι τιμές κυμαίνονται σε επίπεδα άνω των 1200 ευρώ. Όμως, μέσα στη χρονιά θα δούμε και μηχανήματα με Snapdragon X με τιμή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1000 ευρώ. Και η πτώση θα συνεχιστεί, γι’ αυτό και η εκτίμηση ότι πολύ σύντομα η πλειοψηφία των PCs που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι σε θέση να «τρέξει» ΑΙ εφαρμογές ακόμη και σε τοπικό επίπεδο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τεχνητή νοημοσύνη: «Κόκκινο πανί» για τις startups η αγορά συμπερασμάτων – Γιατί εισέρχονται με ταχείς ρυθμούς
    Τεχνητή νοημοσύνη: «Κόκκινο πανί» για τις startups η αγορά συμπερασμάτων – Γιατί εισέρχονται με ταχείς ρυθμούς

    Ο ανταγωνισμός στην τεχνητή νοημοσύνη και συγκεκριμένα στην αγορά συμπερασμάτων μπορεί να μειώσει την τιμή, ωφελώντας τους κατασκευαστές αλλά προκαλώντας τις επιχειρήσεις cloud

    Ο Τζάρεντ Κουίνσι Ντέιβις και η startup εταιρεία υπολογιστών ειδικά για την τεχνητή νοημοσύνη Foundry πωλούν συμπεράσματα. Δεν φτιάχνουν μικροτσίπ ούτε φτιάχνουν μεγάλα μοντέλα γλώσσας. Το Foundry έχει μια μοναδική μέθοδο για να κάνει το cloud computing πιο αποτελεσματικό. Αντί να πουλήσει την τεχνολογία της σε παρόχους cloud, η ομάδα του Foundry αποφάσισε να γίνει η ίδια τέτοια εταιρεία και να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της για να λειτουργήσει ένα πιο αποτελεσματικό cloud.

    Μόλις οι εταιρείες που θέλουν να αξιοποιήσουν και να πουλήσουν ένα προϊόν για τεχνητή νοημοσύνη που έχουν εκπαιδεύσει τα μοντέλα τους και γνωρίζουν ότι έχουν απόδοση, αναζητούν ευκολία, ταχύτητα και αξία κάθε φορά που παράγουν αποτελέσματα. Οι πάροχοι υπηρεσιών Inference-as-a-service, όπως η Foundry, στοχεύουν στην απλοποίηση της διαδικασίας δημιουργίας αυτών των αποτελεσμάτων.

    Η Foundry προσφέρει επίσης εκπαίδευση και λεπτομέρεια, όπως κάνουν πολλοί πάροχοι cloud, αλλά αυτές τις μέρες, φαίνεται ότι οποιοσδήποτε με τεχνολογία ενίσχυσης υπολογιστών AI προσπαθεί να δημιουργήσει έσοδα πουλώντας συμπεράσματα — ή πιο συγκεκριμένα, token, τη βασική μονάδα δεδομένων στην τεχνητή νοημοσύνη, σημειώνει ο Business Insider.

    H Cerebras πουλάει επίσης συμπεράσματα. Η βασική τεχνογνωσία της εταιρείας είναι ο σχεδιασμός τσιπ για εκπαίδευση και εξαγωγή συμπερασμάτων, αλλά πρόσφατα άρχισε να πουλά τα τελευταία ως υπηρεσία. Το ίδιο και η Groq, μια εταιρεία τσιπ που ιδρύθηκε από δύο πρώην υπαλλήλους της Google, οι οποίοι αναγνώρισαν νωρίς ότι το συμπέρασμα επρόκειτο να πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς πληροφορικής. Η SambaNova Systems, μια άλλη πλατφόρμα υλικού, πουλά επίσης την εξαγωγή συμπερασμάτων ως υπηρεσία.

    Εταιρείες όπως η Lambda, η CoreWeave, η Together AI και η Crusoe, όλες στενοί συνεργάτες της Nvidia, διαχειρίζονται κέντρα δεδομένων κατάλληλα για φόρτους εργασίας AI και προσφέρουν υπηρεσίες συμπερασμάτων. Και μετά υπάρχουν οι υπερκλιμακωτές όπως το AWS και το Microsoft Azure.

    Με τόσες πολλές εταιρείες που ειδικεύονται στην εξαγωγή συμπερασμάτων στην τεχνητή νοημοσύνη, αυξάνονται οι υποψίες ότι το κόστος της εξαγωγής συμπερασμάτων πρόκειται να πέσει κατακόρυφα.

    «Μία αιτία που το συμπέρασμα είναι λίγο εμπορευματοποιήσιμο είναι ότι οι πελάτες πληρώνουν κάπως για tokens στο τέλος της ημέρας, ανέφερε στο Business Insider ο Ντέιβις. Η τρέχουσα αγορά συμπερασμάτων μοιάζει με την την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ξεκαθάρισε ο Ντέιβις. Υπάρχουν πολλές εξειδικευμένες πηγές στις οποίες μπορείτε να έχετε πρόσβαση αν κάνετε πραγματικά αγορές, αλλά δεν το κάνουν όλοι. Οι περισσότεροι θέλουν απλώς να γυρίσουν τον διακόπτη του ηλεκτρικού ρεύματος.

    Υπάρχουν όμως πολλές αποχρώσεις για όσους θέλουν. Για ορισμένους πελάτες, η ταχύτητα είναι υψίστης σημασίας. Η ταχύτητα έχει επίσης διακρίσεις, όπως ο χρόνος για το πρώτο token και τα tokens ανά δευτερόλεπτο. Υπάρχει συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης της εργασίας και υπάρχουν διάφορα είδη φόρτου εργασίας συμπερασμάτων που προσφέρονται για διαφορετικές ρυθμίσεις υπολογιστών.

    Η ενεργειακή απόδοση του υποκείμενου υλικού και της δικτύωσης είναι ένας μεγάλος καθοριστικός παράγοντας του κόστους. Και το κόστος στον υπολογισμό συμπερασμάτων είναι ακόμη πιο σημαντικό από ό,τι στην εκπαίδευση, δήλωσε πρόσφατα στο Business Insider ο συνιδρυτής της Groq, Τζόναθαν Ρος. Η εκπαίδευση είναι ένα γενικό κόστος, ενώ το συμπέρασμα είναι ένα λειτουργικό κόστος.

    Κάντε σμίκρυνση από όλες τις περιπλοκές και το συμπέρασμα γίνεται το εμπόρευμα της εποχής της τεχνητής νοημοσύνης. «Ορισμένες εταιρείες θέλουν απλώς παραγωγή και δεν τους νοιάζει η υποδομή», είπε στο Business Insider ο Μιτές Αγκραβάλ, επικεφαλής του cloud για τη Lambda.

    Τεχνητή νοημοσύνη και εμπορευματοποίηση

    Η Lambda βρίσκεται στα πρώτα στάδια μιας προσφοράς συμπερασμάτων ως υπηρεσίας στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά ο Αγκραβάλ είπε ότι η εταιρεία το κάνει προσεκτικά, εστιάζοντας στην παροχή ολιστικών υπολογιστικών υπηρεσιών, και όχι μόνο διακριτικών.

    Τα περιθώρια κέρδους συμπερασμάτων μπορεί να ποικίλλουν ευρέως, είπε ο Αγκραβάλ. Με τη γενική υπολογιστική — όπου ο πελάτης νοικιάζει σταθερή χωρητικότητα — τα περιθώρια είναι ευκολότερο να διαχειριστούν. Όταν χρεώνετε τη χρήση ή την είσοδο και την έξοδο ενός μοντέλου, η απόδοση είναι λιγότερο προβλέψιμη.

    Η οργάνωση πολλών χρηστών σε έναν πεπερασμένο αριθμό διακομιστών απαιτεί… φινέτσα. Το αν το κόστος λειτουργίας του υλικού καλύπτεται πράγματι με περιθώρια κέρδους εξαρτάται από το πόσο καλά γίνεται αυτή η οργάνωση, εξήγησε ο Αγκραβάλ.

    Γιατί λοιπόν τα neocloud να προσφέρουν την πιο επικίνδυνη υπηρεσία;

    Ο Agrawal είπε ότι πρόκειται για την είσοδο πιθανών πελατών. Οι πελάτες του συμπερασμάτων ως υπηρεσίας μπορούν να μετατραπούν σε πιο παραδοσιακούς πελάτες υπολογιστών και καθώς μεγαλώνει η λίστα των ανταγωνιστών, οι σχέσεις και η ιστορία αποκτούν σημασία.

    Τα οικονομικά μοντέλα της Lambda υποθέτουν ότι οι περικοπές τιμών θα έρθουν σύντομα καθώς περισσότεροι παίκτες εισέρχονται στο χώρο των συμπερασμάτων και τα τσιπ γίνονται πιο αποτελεσματικά.

    Κούρσα προς τα κάτω;

    Το πόσο γρήγορα αυξάνεται η ζήτηση για συμπεράσματα είναι αντικείμενο συζήτησης, αλλά σε πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nvidia, Τζένσεν Χουάνγκ, έχει πει πολλές φορές ότι τα νέα μοντέλα, όπως το o1 της OpenAI, απαιτούν περισσότερους υπολογισμούς για να δημιουργήσουν τον ίδιο αριθμό απαντήσεων, επειδή εκτελούν πολλαπλά μοντέλα για να ελέγξουν τη δική τους δουλειά ή «λόγο». Η ακρίβεια, αποδεικνύεται, απαιτεί περισσότερους υπολογισμούς.

    Τα φορτία συμπερασμάτων πρόκειται να αυξηθούν, αλλά οι πάροχοι υπηρεσιών εξακολουθούν να αναμένουν πτώση της τιμής από την εισροή νέων παικτών. Ωστόσο, ο Ντέιβις δεν ανησυχεί.

    Υπενθύμισε το παράδοξο του Jevon – μια οικονομική αρχή στην οποία η πτώση της τιμής ή η αύξηση της απόδοσης οδηγεί σε μεγαλύτερη συνολική κατανάλωση – όπως όταν διαπλατύνετε έναν αυτοκινητόδρομο και η κυκλοφορία γίνεται χειρότερη.

    «Αν κάνω κάτι 10 φορές φθηνότερο, οι άνθρωποι δεν θα ξοδέψουν 10 φορές λιγότερα, ούτε καν θα κρατήσουν τον προϋπολογισμό τους το ίδιο. Θα ξοδέψουν περισσότερα», είπε ο Ντέιβις. «Αυτό είναι λογικό γιατί αυτό που κάνετε όταν κάνετε κάτι 10 φορές φθηνότερο, βελτιώνετε την απόδοση της επένδυσης».

    Με άλλα λόγια, «αποδεικνύεται ότι όταν κάνετε τα συμπεράσματα φθηνότερα, οι άνθρωποι αποφασίζουν να κάνουν πολύ περισσότερα συμπεράσματα», είπε ο Ντέιβις.

    Η πορεία που θα ακολουθήσει θα μπορούσε να είναι «ανώμαλη» ωστόσο και δεν είναι πιθανό όλοι οι παίκτες να επιβιώσουν από τις στιγμές αναντιστοιχίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

    «Όπως έλεγε το παλιό μου αφεντικό στην Intel, Άντι Γκρόουβ, “αφήστε το χάος να βασιλέψει και μετά να βασιλέψτε στο χάος», δήλωσε ο Σιράμ Βισβαναθάν, ιδρυτικός συνεργάτης της Celesta Capital και επενδυτής στη SambaNova Systems.

    Συμφωνεί ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά για τους παρόχους συμπερασμάτων, αλλά πιστεύει ότι οι νικητές θα κριθούν βάσει αξίας. «Η βασική καινοτομία δεν μπορεί να βρίσκεται στην αγορά, αλλά στην απόδοση και τη δύναμη της υποκείμενης αρχιτεκτονικής», είπε ο Βισβαναθάν.

    Πολλές από τις εταιρείες που πωλούν tokens για να μπουν στην αγορά της τεχνητής νοημοσύνης φιλοδοξούν να αποκτήσουν περισσότερα. Οι σχεδιαστές τσιπ τελικά θέλουν να πουλήσουν τσιπ σε υπερκλιμακωτές αντί να συνάγουν συμπεράσματα σε νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης. Η απόλυτη έκδοση της τεχνολογίας του Foundry είναι επίσης μεγαλύτερη.

    «Αν κάνουμε τη δουλειά μας, σωστά, ξέρετε, θα είμαστε βασικό μέρος του τρόπου λειτουργίας κάθε GPU», είπε ο Ντέιβις. Όλοι οι δρόμοι, φαίνεται, περνούν από τα συμπεράσματα.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης
    Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης

    Μία πρωτόγνωρη συμφωνία έκανε η Google, κατά την οποία πρόκειται να αγοράσει πυρηνική ενέργεια με στόχο να τροφοδοτήσει τα συστήματά της

    Σε μία πρωτόγνωρη συμφωνία προχώρησε η Google, κατά την οποία θα αγοράσει ενέργεια από ένα σύνολο μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.

    Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται με στόχο να παραχθεί ενέργεια για την ανάπτυξη στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

    Η συμφωνία που έκανε η Google

    Η εταιρεία έχει παραγγείλει την αξιοποίηση έξι ή επτά μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων από την Kairos Power της Καλιφόρνια. Το πρώτο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και τα υπόλοιπα μέχρι το 2035.

    Με την απόφαση αυτή η Google πιστεύει ότι θα παρέχει μία λύση χαμηλής παραγωγής άνθρακα στα κέντρα δεδομένων τους, τα οποία για την ορθή και αποτελεσματική τους λειτουργία απαιτούν μεγάλο όγκο ηλεκτρισμού, σύμφωνα με τον Guardian. Η εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξήσει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας.

    Αντίστοιχες συμφωνίες έχουν κάνει η Microsoft και η Amazon, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την οικονομική συμφωνία της Google δεν έγιναν γνωστές.

    Τι αναφέρει η Google

    Ο Michael Terrell, ο ανώτερος υπεύθυνος για την ενέργεια και το κλίμα της Google, υποστήριξε ότι «το δίκτυο χρειάζεται νέες πηγές ηλεκτροδότησης για να υποστηρίξει τις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης που δίνουν ενέργεια στην επιστημονική πρόοδο, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες και οδηγώντας τον εθνικό ανταγωνισμό και την οικονομική ανάπτυξη».

    Ο υπεύθυνος συνέχισε λέγοντας πως, «η συγκεκριμένη τεχνολογία βοηθάει να επιταχυνθεί μία νέα τεχνολογία που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ενεργειακές ανάγκες καθαρά και αξιόπιστα και να ξεκλειδώσει τις πλήρεις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για όλους».

    Πηγή: In.gr
  • Οι νέες GenAI εφαρμογές που θέλουν να αλλάξουν την καθημερινότητα μας
    Οι νέες GenAI εφαρμογές που θέλουν να αλλάξουν την καθημερινότητα μας

    Σε εργαλείο βελτίωσης της παραγωγικότητας των εργαζομένων θέλουν να εξελίξουν το Generative AI οι μεγάλοι «κολοσσοί» της τεχνολογίας, λανσάροντας μία σειρά από νέες εφαρμογές και χαρακτηριστικά που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Και επιπλέον, οι καινούριες λύσεις επηρεάζουν μία σειρά από διαφορετικούς κλάδους.

    Το GenAI, το οποίο αποτελεί την πιο προηγμένη μορφή της τεχνητής νοημοσύνης, είναι ο τομέας όπου γίνονται οι μεγαλύτερες επενδύσεις αυτή την περίοδο. Δεν είναι τυχαίο ότι η OpenAI, η δημιουργός του ChatGPT, της εφαρμογής που έκανε διάσημο το GenAI, έκλεισε πρόσφατα έναν τεράστιο γύρο χρηματοδότησης ύψους 6,6 δισ. δολαρίων. Με βάση το συγκεκριμένο γύρο χρηματοδότησης η αποτίμηση της OpenAI ανέρχεται στα 157 δισ. δολάρια!

    Όμως, οι επενδύσεις στο GenAI θα πρέπει να αρχίσουν να δείχνουν και αποτελέσματα και εκεί ρίχνουν όλο και περισσότερες εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας το βάρος τους. Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα παραδείγματα είναι η Microsoft που έχει λανσάρει το Copilot, έναν «έξυπνο» ψηφιακό βοηθό, ο οποίος είναι διαθέσιμος έναντι μηνιαίας συνδρομής για τους εταιρικούς χρήστες του Microsoft 365.

    Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα ακόμα κύμα νέων εργαλείων – το οποίο περιλαμβάνει περισσότερες από 700 ενημερώσεις και πάνω από 150 νέες δυνατότητες – με στόχο τη βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας. Η νέα σειρά εργαλείων προσφέρει, ανάμεσα σε άλλα, τη δυνατότητα συνεργασίας με το Copilot σαν να είναι «συνάδελφος», τη δημιουργία διαδραστικών σελίδων από συνομιλίες, την ενεργοποίηση δυναμικής αφήγησης στο Power Point, καθώς ακόμα και τη δυνατότητα βαθύτερων αναλύσεων δεδομένων χωρίς να απαιτείται εξειδίκευση στο Excel. Επιπλέον, η Microsoft λάνσαρε το Copilot Voice προκειμένου να μπορούν οι χρήστες του να έχουν μία φωνητική επικοινωνία με τον ψηφιακό βοηθό και να βελτιώσουν την παραγωγικότητα τους.

    Σύμφωνα με τη Microsoft, το Copilot βοηθάει ήδη από τις πιο μικρές μέχρι τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και οι απαντήσεις είναι δύο φορές ταχύτερες κατά μέσο όρο, ενώ η ποιότητα των απαντήσεων έχει βελτιωθεί κατά 75%. Επιπλέον, ο ρυθμός αύξησης των πελατών Copilot κινείται σε επίπεδα άνω του 60% ανά τρίμηνο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν Copilot καθημερινά στη δουλειά διπλασιάστηκε.

    «Έξυπνοι» agents

    Η Microsoft δεν είναι η μόνη που επενδύει στον τομέα της παραγωγικότητας. Η Salesforce, εκ των κορυφαίων «παικτών» παγκοσμίως στο χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού με έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών, παρουσίασε πρόσφατα το Agentforce, μία πρωτοποριακή λύση ΑΙ επιτρέπει την ανάπτυξη αυτόνομων εκπροσώπων (agents) τεχνητής νοημοσύνης. Το Agentforce αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με την Salesforce, το τρίτο κύμα του ΑΙ, ήτοι ευφυείς, αυτόνομους εκπρόσωπους που μπορούν να ολοκληρώνουν σύνθετες εργασίες, να σκέφτονται και να λειτουργούν χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή αυτοματοποίησης και μετασχηματίζοντας τον τρόπο λειτουργίας οργανισμών και εταιρειών.

    Σε αντίθεση με τα chatbots και copilots που απαιτούν ανθρώπινη καθοδήγηση, οι agents του Agentforce μαθαίνουν από τα δεδομένα, προσαρμόζονται σε κάθε εμπειρία και αναλαμβάνουν δράση. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προβλέπουν ανάγκες και να εφαρμόζουν προληπτικές ενέργειες όπου κρίνεται αναγκαίο, ενισχύοντας τις πελατειακές σχέσεις και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

    Τουρισμός και ΑΙ

    Πέραν αυτών, όμως, σταδιακά θα αρχίσουμε να βλέπουμε εφαρμογές GenAI να χρησιμοποιούνται για καθημερινές εργασίες που επηρεάζουν κλάδους όπως ο τουρισμός. Για παράδειγμα, η εφαρμογή διερμηνείας που έχουν smartphones όπως οι «ναυαρχίδες» της Samsung και της Xiaomi μπορούν να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στον τουρισμό επιτρέποντας σε επισκέπτες να επικοινωνούν πιο εύκολα και κατανοητά με τους εργαζόμενους σε χώρους εστίασης και διαμονής.

    Γενικότερα, ο τουρισμός εκτιμάται ότι θα είναι από τους κλάδους που θα δούμε να επωφελείται σημαντικά τα επόμενα χρόνια καθώς το GenAI θα αλλάξει πολλά όσον αφορά στην επικοινωνία τουριστών και ντόπιων αλλά και αναφορικά με τις συμβουλές για τους τόπους διακοπών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα
    Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50%

    Η λαβή της Google στις business διαφημιστικής αναζήτησης, ύψους σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει αρχίσει να χαλαρώνει.

    Εδώ και χρόνια, ο τεχνολογικός γίγαντας φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί και το θεμέλιο της επιχείρησής του. Τώρα, οι αντίπαλοί του αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμα αυτό και νέες προσφορές —που τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και τα κοινωνικά βίντεο— απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.

    Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε brands να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών, «προκαλώντας» ευθέως τη βασική δραστηριότητα της Google.

    Αλλά και η Perplexity, μια startup αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από τον Jeff Bezos , σχεδιάζει να παρουσιάσει διαφημίσεις αργότερα αυτόν τον μήνα κάτω από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια προσφορά συνδρομής 20 $ το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρή τεχνολογία AI.

    Tο μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, οι νέες πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκεί η Google από την άνοδο του Amazon.com , η οποία έχει πάρει ένα μέρος των δαπανών για διαφημίσεις αναζήτησης . Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Χάνει έδαφος η Google

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Η Amazon αναμένεται να έχει το 22,3% της αγοράς φέτος, με ανάπτυξη 17,6%, σε σύγκριση με το μερίδιο 50,5% της Google και την ανάπτυξή της κατά 7,6%.

    «Αυτός ο χώρος ήταν ώριμος για αναταράξεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Brendan Alberts, επικεφαλής αναζήτησης και εμπορίου στην εταιρεία αγοράς διαφημίσεων Dentsu.

    Η Google παραμένει σε μια αξιοζήλευτη θέση: πολύ μπροστά από το πακέτο στην αγορά αναζήτησης, με πολλούς πόρους για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Ωστόσο, οι διαφημιστές είναι πρόθυμοι για περισσότερο ανταγωνισμό.

    «Για πρώτη φορά σε πιθανώς 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί της Google», δήλωσε ο Nii Ahene, βετεράνος στέλεχος ψηφιακής διαφήμισης.

    Απαντήσεις και διαφημίσεις

    Σύμφωνα με την WSJ η έκρηξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τα προϊόντα αναζήτησης, τα οποία θα προσφέρουν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών ή περιλήψεις των αποτελεσμάτων. Η Google την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε διαφημίσεις στις περιλήψεις που δημιουργήθηκαν από AI που άρχισε να τοποθετεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αρχικά μόνο σε αναζητήσεις για κινητά στις ΗΠΑ, είπε η Google.

    Σε ένα παράδειγμα του τρόπου εμφάνισης των νέων διαφημίσεων αναζήτησης, η Google έδειξε μια λίστα για ένα στυλό Tide που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο Albertsons σε μια επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης που απαντά στο ερώτημα “Πώς μπορώ να βγάλω ένα λεκέ από γρασίδι από τα τζιν;”

    «Είμαστε σίγουροι για αυτήν την προσέγγιση για τη δημιουργία εσόδων από τις εμπειρίες μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Brendon Kraham, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει την επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης. «Ήμασταν εδώ πριν πλοηγηθούμε σε τέτοιου είδους αλλαγές».

    Λέξεις-κλειδιά TikTok

    Η στόχευση είναι ένα λογικό βήμα για το TikTok. Μέχρι τώρα, η εταιρεία πρόσφερε στις επωνυμίες τη δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούσαν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις των χρηστών.

    Οι διαφημιστές εξακολουθούν να έλκονται από το TikTok λόγω της έντονης απήχησης της πλατφόρμας στους νεότερους ενήλικες – ενδιαφέρον που δεν έχει μειωθεί παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αναγκάσει την εφαρμογή να διακόψει τους δεσμούς της με τον Κινέζο ιδιοκτήτη της ή να αντιμετωπίσει πιθανή απαγόρευση. Ενώ τα έσοδα του TikTok από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 38,1% φέτος, έχει μόνο μερίδιο 3,4% στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.

    Πολλοί διαφημιστές δοκίμασαν το νέο διαφημιστικό προϊόν του TikTok νωρίτερα φέτος. Ορισμένες επωνυμίες έπρεπε να δεσμεύουν τουλάχιστον 10.000 $ το μήνα και να συμμετέχουν για τουλάχιστον δύο μήνες, σύμφωνα με τους αγοραστές διαφημίσεων.

    Πηγή ΟΤ - In.gr

  • Ντέμης Χασάμπης: Το παιδί θαύμα στο σκάκι που κατέκτησε AI και Google και τον θαυμάζει ο Έλον Μασκ
    Ντέμης Χασάμπης: Το παιδί θαύμα στο σκάκι που κατέκτησε AI και Google και τον θαυμάζει ο Έλον Μασκ

    Έχει χριστεί Ιππότης του Ηνωμένου Βασιλείου και θεωρείται ιδιοφυΐα της Τεχνητής Νοημοσύνης - Ο πατέρας του Ελληνοκύπριος, η μητέρα του από τη Σιγκαπούρη, μεγάλωσε στο Λονδίνο

    Ο Ντέμης Χασάμπης, κυπριακής καταγωγής επιστήμονας και ιδρυτής της DeepMind, τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Χημείας 2024 για την πρωτοποριακή συμβολή του στην πρόβλεψη των δομών πρωτεϊνών μέσω του μοντέλου AlphaFold2.
    Ο Έλον Μασκ παραδέχεται ότι «ο υπερήρωας της Τεχνητής Νοημοσύνης», όπως τον έχει αποκαλέσει χαρακτηριστικά ο «Guardian», είναι ο μόνος εν ζωή επιστήμονας που θαυμάζει ως τον πλέον ειδικό σε ζητήματα Artificial Intelligence (AI) και όλων των σχετικών εξελίξεων σε διαφορετικούς τομείς της επιστήμης.
    Η αναγνώριση αυτή επισφραγίζει μια μακρά πορεία επιτευγμάτων στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και προμηνύει μια βιογραφία που αναδεικνύει τη σύνθετη προσωπικότητα ενός επιστήμονα που συνδυάζει επιστημονική ευφυΐα και επιχειρηματική διορατικότητα. Η επιτυχία του, ωστόσο, είναι μόνο η αρχή μιας ακόμη πιο συναρπαστικής επιστημονικής διαδρομής.

    xasampis-1
    Το εξώφυλλο του περιοδικού «Time» με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους του πλανήτη. Στο κέντρο απεικονίζεται ο Ντέμης Χασάμπης

    O πιο πολύτιμος άνθρωπος της Google

    Στα 47 του χρόνια, είναι βαθύπλουτος, περιζήτητος σαν ένας παγκόσμιος σούπερ σταρ του ψηφιακού κόσμου, ενώ η καταξίωσή του πλέον αποτυπώνεται και στον τίτλο του σερ.

    Ο Χασάμπης, άλλωστε, ένας Ελληνοκύπριος με κινεζοσιγκαπουριανά γονίδια, ο οποίος μεγάλωσε στο Λονδίνο, υπήρξε ο συνιδρυτής της εταιρείας DeepMind, την οποία και διευθύνει, παρόλο που αυτή έχει ενσωματωθεί στον όμιλο της Google από το 2014, όταν και εξαγοράστηκε σχεδόν αντί 650 εκατ. δολαρίων. Τουλάχιστον τα 100 από αυτά κατέληξαν στον τραπεζικό λογαριασμό του Ντέμη Χασάμπη, ο οποίος όμως παρέμεινε ως αμειβόμενο στέλεχος στη DeepMind.
    Από παιδί θαύμα στο σκάκι, ιδιοφυΐα της τεχνολογίας

    Δεν είχε καν κλείσει τα 4 ο Ντέμης, όταν είδε στο σπίτι τους στο Βόρειο Λονδίνο, την κλασική περιοχή με τα χαμηλά σπίτια, τον πατέρα του, έναν Ελληνοκύπριο ερασιτέχνη τραγουδιστή και ιδιοκτήτη καταστήματος παιχνιδιών, να παίζει σκάκι με τον θείο του. Αφού του έδειξαν τις βασικές κινήσεις, το μικρό αγόρι αφοσιώθηκε τόσο πολύ στο παιχνίδι, που μέσα σε δύο βδομάδες κατάφερε να τους βγάλει νοκ άουτ.
    Εναν χρόνο αργότερα θα ζητούσε να παίξει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Λονδίνου για παιδιά κάτω των 8 ετών και θα τα κατάφερνε: ήταν μάλιστα τόσο μικρός, που αναγκάζονταν να βάλουν δύο καρέκλες, τη μία πάνω στην άλλη, και έναν τηλεφωνικό κατάλογο από πάνω, για να μπορεί να παίξει. Αλλά τίποτα δεν τον πτοούσε από το να κατακτήσει όλα τα σκακιστικά πρωταθλήματα σε εποχές που η Αγγλία δέσποζε στην παγκόσμια κατάταξη και να τελειοποιήσει τις κινήσεις του. Δεν είχε καν προλάβει να μπει στην εφηβεία όταν ήδη τον χαρακτήριζαν «master chess».

    Στα 14 του θεωρούνταν ήδη ο δεύτερoς καλύτερα αμειβόμενος παίκτης σκακιού σε όλο τον κόσμο και έβγαζε τόσα χρήματα από τους διαγωνισμούς, που είχε αγοράσει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, το ZX Spectrum, σε εποχές που οι υπολογιστές ήταν μάλλον άγνωστη χώρα. «Το φοβερό με τους υπολογιστές εκείνων των ημερών ήταν ότι μπορούσες να τους προγραμματίσεις», θα δήλωνε αργότερα σε συνέντευξή του στο «Wire», για να προσθέσει: «Κατάλαβα ενστικτωδώς ότι αυτή ήταν μια μαγική συσκευή με την οποία μπορούσες να απελευθερώσεις τη δημιουργικότητά σου».
    Από εκεί λοιπόν ξεκίνησαν όλα κι έτσι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να μεταφερθεί από τον μαγικό κόσμο του σκακιού στην terra incognita της τεχνολογίας και από το μεγάλο του όνειρο να γίνει ο επόμενος Γκάρι Κασπάροφ σε αυτόν του ερευνητή. Το ντροπαλό παιδί με το κάπως ατσούμπαλο σώμα, το τεράστιο χαμόγελο και τα μεγάλα γυαλιά μετατρεπόταν στο απόλυτο παιδί-θαύμα για το οποίο θα συζητούσε όλος ο περίγυρος. Η οικογένειά του αδυνατούσε να εξηγήσει την παράδοξη και πρώιμη αυτή ευφυΐα του και όλοι δεν κατανοούσαν πώς μπορούσε από την εφηβική κιόλας ηλικία να δει ως προφήτης το μέλλον της τεχνολογίας, τις προοπτικές, τις δυσκολίες και τα αδιέξοδά της.

    Η υποτροφία και τα πρώτα games

    Όπως περιγράφει ο συγγραφέας Μπενχαμίν Λαμπατούτ στο βιβλίο του «Maniac», ο Χασάμπης από μικρός ξεχώριζε για την εκπληκτική του νοημοσύνη και τη διαρκή αναζήτηση απαντήσεων σε σύνθετα ερωτήματα. «Ενώ τα αδέλφια του κοιμόντουσαν, εκείνος έκανε σκέψεις για τη σκέψη», γράφει χαρακτηριστικά ο Λαμπατούτ, δίνοντας μία γεύση του πώς το νεαρό αγόρι από το Φίντσλεϊ Σέντραλ του Λονδίνου κατέληξε να κατακτήσει τον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης.

    Ήδη από τα 15 του χρόνια, ο Χασάμπης είχε δείξει τις προδιαγραφές του. Κέρδισε έναν διαγωνισμό τεχνολογίας και προσελήφθη στο διάσημο βρετανικό στούντιο δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών, Bullfrog Productions, όπου συμμετείχε στην ανάπτυξη του διάσημου παιχνιδιού Theme Park. Με τα έσοδα από την επιτυχία του παιχνιδιού, όχι μόνο χρηματοδότησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, όπου είχε γίνει δεκτός από τα 16 του χρόνια, αλλά στήριξε και την οικογένειά του.

    Παράλληλα, προχώρησε στην ίδρυση της δικής του εταιρείας παιχνιδιών, Elixir Studios, μέσα από την οποία κατάφερε να εξελίξει το πρώτο παιχνίδι που προσομοίωνε την κοινωνική και πολιτική δυναμική ενός έθνους, με ένα εκατομμύριο εικονικούς πράκτορες να προσπαθούν να ανατρέψουν έναν δικτάτορα.

    Όμως ο Χασάμπης δεν περιορίστηκε στο χώρο του gaming. Οι ακαδημαϊκές του ανησυχίες τον οδήγησαν σε έναν πιο βαθύ ερευνητικό προσανατολισμό. Στο διδακτορικό του στο University College London (UCL), ασχολήθηκε με τα ημιτελή χειρόγραφα του Τζον φον Νόιμαν, εξετάζοντας τη σχέση μεταξύ μνήμης και φαντασίας, ένα έργο που του χάρισε διεθνή αναγνώριση και το βραβείο του περιοδικού Science. Αυτή η έρευνα τον έφερε σε επαφή με τα μεγάλα ερωτήματα της Τεχνητής Νοημοσύνης, αναζητώντας απαντήσεις σε ένα πεδίο που ήταν ακόμα ανεξερεύνητο και ανεπαρκώς κατανοητό.

    Η DeepMind

    Το 2010, μαζί με δύο φίλους του από το πανεπιστήμιο, τον Σέιν Λεγκ και τον Μουσταφά Σουλεϊμάν, ίδρυσε την εταιρεία DeepMind, με στόχο τη δημιουργία του πιο ισχυρού συστήματος Τεχνητής Νοημοσύνης που θα μπορούσε να "σκέφτεται" αυτόνομα. Σε μια εποχή όπου ελάχιστοι κατανοούσαν τι σήμαινε «Τεχνητή Νοημοσύνη» ή «νεοφυής επιχείρηση», η DeepMind δεν είχε άμεσα εμπορικά σχέδια ή προϊόντα προς πώληση, παρά μόνο την έρευνα σε άγνωστα επιστημονικά πεδία. Ο Χασάμπης και οι συνεργάτες του επέλεξαν έναν έξυπνο τρόπο για να τραβήξουν την προσοχή: να δημιουργήσουν ένα σύστημα που θα κατακτούσε το πιο δύσκολο στρατηγικό παιχνίδι του κόσμου, το Γκο, το οποίο απαιτούσε στρατηγική, προνοητικότητα και δημιουργικότητα.

    Το 2016, η DeepMind παρουσίασε το AlphaGo, το πρώτο πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης που νίκησε επαγγελματία παίκτη του Γκο, τον πρωταθλητή Ευρώπης Φαν Χούι. Το επίτευγμα ήταν μοναδικό, καθώς το AlphaGo μπορούσε να αφομοιώσει τις κινήσεις από 30 εκατομμύρια επαγγελματίες παίκτες και να προσαρμόζεται σε νέες στρατηγικές. Το αποκορύφωμα ήρθε όταν το πρόγραμμα κατάφερε να νικήσει τον επί 18 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Λι Σεντόλ, σε μια μάχη που κράτησε τρεισήμισι ώρες και άφησε άναυδη την παγκόσμια κοινότητα.

    Μετά την επιτυχία αυτή, η DeepMind τράβηξε την προσοχή της Google, η οποία αγόρασε την εταιρεία έναντι ενός τεράστιου χρηματικού ποσού. Ο Χασάμπης, ωστόσο, δεν ενδιαφερόταν μόνο για τα οικονομικά κέρδη. Επέμεινε να δημιουργηθεί ένας κώδικας δεοντολογίας για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, εξετάζοντας τους κινδύνους που προκύπτουν από την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών, ιδίως σε τομείς που μέχρι τότε ανήκαν αποκλειστικά στον άνθρωπο.

    Αυτή η ηθική στάση τον έκανε πρόσωπο-κλειδί στις συζητήσεις για τη μελλοντική κατεύθυνση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ακόμα και ο Έλον Μασκ, γνωστός για τις επιφυλάξεις του σχετικά με την τεχνολογία αυτή, αναγνώρισε την αξία του Χασάμπη και παραπέμπει σε εκείνον όταν μιλάει για τους κινδύνους της AI. Μέσα σε μια δεκαετία, ο Ντέμης Χασάμπης κατάφερε όχι μόνο να πρωταγωνιστήσει στην τεχνολογική επανάσταση, αλλά και να αναδειχθεί σε φωνή υπευθυνότητας, υπενθυμίζοντας ότι οι καινοτομίες στην τεχνολογία πρέπει πάντα να συνυπολογίζουν το ανθρώπινο στοιχείο και την ηθική διάσταση.

    Η πορεία του από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών στην κορυφή της τεχνολογικής πρωτοπορίας δεν ήταν μόνο αποτέλεσμα ευφυΐας, αλλά και μιας ξεκάθαρης κατεύθυνσης: να δημιουργήσει μια Τεχνητή Νοημοσύνη που θα μπορεί να κατανοήσει τον κόσμο καλύτερα από τον άνθρωπο, χωρίς όμως να παραβιάζει τα όρια της ανθρώπινης ηθικής και ευθύνης.

    Η κόντρα με το ChatGPT

    Η επόμενη πρόκληση για τον Ντέμη Χασάμπη είναι ίσως και η πιο κρίσιμη στην έως τώρα σταδιοδρομία του. Η Google περιμένει από αυτόν να δημιουργήσει ένα chatbot (μια απαντητική μηχανή), η οποία να είναι κατά πολύ ανώτερη από το ήδη διάσημο ChatGPT. Η Google δεν έχει περιθώρια για άλλες αποτυχίες και, σίγουρα, δεν μπορεί να χωνέψει ότι στερήθηκε τη δόξα της πρωτοπόρου στον τομέα των chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης από μια μικρή εταιρεία με την επωνυμία OpenAI, η οποία πρόλαβε να διαθέσει ευρέως στο κοινό το ChatGPT στο τέλος του Νοεμβρίου 2022 και κατόπιν εξαγοράστηκε από τη Microsoft. Μετά την ψυχρολουσία και το σοκ του αιφνιδιασμού, ακολούθησαν εκ μέρους της Google ανεπιτυχείς απόπειρες να παρουσιάσει το δικό της chatbot νέας γενιάς, πρώτα με το προβληματικό Bard και κατόπιν με το Gemini, το οποίο διαθέτει μεν εκπληκτικές δυνατότητες επεξεργασίας δεδομένων, το λανσάρισμά του όμως επισκιάστηκε από τις οργίλες διαμαρτυρίες του κοινού, εξαιτίας της τάσης του να συνθέτει αμφιλεγόμενες εικόνες όπως μαύρους στρατιώτες ναζί, να δίνει παράλογες και ασυνάρτητες απαντήσεις σε ερωτήματα χρηστών κ.ά.

    Οι αστοχίες του Gemini -το οποίο πήρε το όνομά του από την υποκείμενη τεχνική πλατφόρμα που έχουν αναπτύξει ο Χασάμπης και η ομάδα του- προκάλεσαν ακόμη και πτώση της μετοχής της Alphabet στο χρηματιστήριο. Η αποστολή του Χασάμπη πλέον συνίσταται στο να αποκαταστήσει την τρωθείσα υπόληψη της Google, επινοώντας τον εξολοθρευτή του ChatGPT.

    Ως διοικητής του μεγαλύτερου «στρατού» ερευνητών Τεχνητής Νοημοσύνης που υπήρξε ποτέ, έχοντας πλήρη αυτονομία και ελευθερία κινήσεων, αλλά και μια απέραντη δεξαμενή υλικής υποστήριξης από την Google, ο Ντέμης Χασάμπης ξέρει, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, ότι απλώς δεν μπορεί να αποτύχει. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του ίσως να είναι η επόμενη μεγάλη επανάσταση στις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης ευρείας χρήσης.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Demis Hassabis
  • Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google
    Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google

    Η Google αναπτύσσει ένα νέο σύνολο χαρακτηριστικών με στόχο να καταστήσει λιγότερο εύκολο για τους κλέφτες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σας.

    Η Google ξεκινά σταδιακά να διαθέτει μια τριάδα νέων χαρακτηριστικών προστασίας από κλοπή για συσκευές Android 10+ ενισχύοντας την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών και αποθαρρύνοντας τις επίδοξους κλέφτες.

    Ο Αμερικανικός κολοσσός επεκτείνει τη διάθεση των λειτουργιών Theft Detection Lock, Offline Device Lock και Remote Lock σε χρήστες Android σε όλο τον κόσμο.

    Τον Μάιο του 2024 η Google προανήγγειλε ένα νέο εργαλείο για τηλέφωνα που «τρέχουν» λογισμικό Android και πλέον ήρθε η ώρες της εφαρμογής στην πράξη.

    Οι τρεις νέες προσθήκες

    Αρχικά το Theft Detection Lock, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αναγνωρίζει πότε ένα τηλέφωνο αρπάζεται από το χέρι του χρήστη με ανιχνευτή κίνησης και κλειδώνει αυτόματα και άμεσα την οθόνη αποτρέποντας την πρόσβαση σε εφαρμογές και δεδομένα.

    Το Offline Device Lock είναι ένα άλλο εργαλείο που κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν ο κλέφτης αποσυνδέσει το τηλέφωνο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό βοηθά στην αποτροπή της πρόσβασης στα δεδομένα ακόμα και όταν η συσκευή είναι εκτός σύνδεσης.

    Η τρίτη λειτουργία, το Remote Lock, επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν απομακρυσμένα το τηλέφωνό τους χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου οι χρήστες δεν μπορούν να συνδεθούν στο Find My Device χρησιμοποιώντας τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού τους Google.

    Ξεκίνησαν η διάθεση

    Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Reddit από τον δημοσιογράφο Mishaal Rahman, το Theft Detection Lock κυκλοφορεί επιτέλους σε ευρύτερη κλίμακα. «Μόλις έλεγξα το Xiaomi 14T Pro μου και παρατήρησα ότι έχω το Theft Detection Lock και το Offline Device Lock αλλά όχι το Remote Lock», έγραψε. «Κάποιοι χρήστες του Pixel στις ΗΠΑ μου λένε ότι έχουν Remote Lock αλλά όχι τα άλλα δύο». Πολλοί χρήστες απάντησαν ότι είχαν κάποιες ή όλες τις λειτουργίες.

    Η Google επιβεβαίωσε ότι οι τελικές εκδόσεις αυτών των λειτουργιών θα είναι διαθέσιμες σε περισσότερους χρήστες φέτος.

    Τι κάνει καθεμία από αυτές τις λειτουργίες:

    • Το Theft Detection Lock χρησιμοποιεί ένα μοντέλο μηχανικής εκμάθησης (AI) για να ανιχνεύσει σενάρια κλοπής.
    • Το Offline Device Lock κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν το τηλέφωνο παραμένει αποσυνδεδεμένο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
    • Το Remote Lock επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν το τηλέφωνό τους από απόσταση χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους.

    Η Google εξηγεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο του τηλεφώνου σας για να παρακολουθεί τις «συνηθισμένες κινήσεις που σχετίζονται με την κλοπή». Το ποιες ακριβώς είναι αυτές οι κινήσεις δεν περιγράφονται λεπτομερώς αλλά πιθανότατα πρόκειται για ένα γρήγορο τράνταγμα ή τράνταγμα που ακολουθείται από ταχεία επιτάχυνση. Εάν το εργαλείο ανιχνεύσει αυτές τις κινήσεις, κλειδώνει αμέσως την οθόνη του τηλεφώνου σας.

    Πηγή: In.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο