Τεχνολογία

«Σεισμός» από αποκάλυψη της WSJ: Πώς το Instagram διευκόλυνε την πώληση περιεχομένου παιδικής πορνογραφίας

«Σεισμός» από αποκάλυψη της WSJ: Πώς το Instagram διευκόλυνε την πώληση περιεχομένου παιδικής πορνογραφίας

Η Meta – μητρική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram- δημιούργησε ειδική ομάδα εργασίας για να διερευνήσει πώς η εφαρμογή ανταλλαγής φωτογραφιών Instagram διευκολύνει τη διάδοση και την πώληση υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

Η νέα προσπάθεια της μητρικής εταιρείας του Facebook έρχεται έπειτα από έκθεση του Παρατηρητηρίου Διαδικτύου του Στάνφορντ, η οποία διαπίστωσε ότι μεγάλα δίκτυα λογαριασμών που φαινόταν να λειτουργούν από ανηλίκους, «έβαζαν ανοιχτά προς πώληση ερασιτεχνικό υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών».

Οι αγοραστές και οι πωλητές του περιεχομένου σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών συνδέονταν μέσω της λειτουργίας άμεσων μηνυμάτων του Instagram και οι αλγόριθμοι συστάσεων του Instagram έκαναν πιο αποτελεσματικές τις διαφημίσεις του παράνομου υλικού, διαπίστωσαν οι ερευνητές.

«Λόγω της ευρείας χρήσης των hashtags, της σχετικά μεγάλης διάρκειας ζωής των λογαριασμών των πωλητών και, κυρίως, του αποτελεσματικού αλγορίθμου συστάσεων, το Instagram χρησιμεύει ως ο βασικός μηχανισμός ανακάλυψης για αυτή τη συγκεκριμένη κοινότητα αγοραστών και πωλητών», έγραψαν οι ερευνητές.

Τα ευρήματα προσφέρουν περισσότερες πληροφορίες για το πώς οι εταιρείες του διαδικτύου αγωνίζονται εδώ και χρόνια να βρουν και να αποτρέψουν τη διάδοση στο κοινωνικό τους δίκτυο εικόνων σεξουαλικού περιεχομένου που παραβιάζουν τους κανόνες τους.

Οι ειδικοί έχουν επισημάνει πώς η κατάχρηση προσωπικών εικόνων ή το λεγόμενο revenge porn αυξήθηκε απότομα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ωθώντας τις εταιρείες τεχνολογίας, τις ιστοσελίδες πορνό και την κοινωνία των πολιτών να ενισχύσουν τα εργαλεία μετριασμού τους.

Ο αντίκτυπος του Instagram στα παιδιά και τους εφήβους προκάλεσε αντιδράσεις από ομάδες της κοινωνίας των πολιτών και ρυθμιστικές αρχές που ανησυχούν για τα αρπακτικά στην πλατφόρμα, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις επιπτώσεις του δικτύου κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχική υγεία, σύμφωνα με τη Washington Post.

Η εταιρεία διέκοψε τον Σεπτέμβριο του 2021 τα αμφιλεγόμενα σχέδιά της να δημιουργήσει μια ξεχωριστή έκδοση του Instagram ειδικά προσαρμοσμένη για παιδιά κάτω των 13 ετών. Αργότερα εκείνο το έτος, οι νομοθέτες εξέτασαν επίσης τον επικεφαλής του Instagram, Άνταμ Μοσέρι, σχετικά με τις αποκαλύψεις που ήρθαν στην επιφάνεια σε έγγραφα που μοιράστηκε με τις ρυθμιστικές αρχές η πληροφοριοδότης της Meta, Φράνσις Χάουγκεν, οι οποίες έδειχναν ότι το Instagram είναι επιβλαβές για ένα σημαντικό μέρος των νεαρών χρηστών, ιδίως των έφηβων κοριτσιών.

Οι ερευνητές του Στάνφορντ δήλωσαν ότι το συνολικό μέγεθος του δικτύου πωλητών κυμαίνεται μεταξύ 500 και 1.000 λογαριασμών σε μια δεδομένη στιγμή. Είπαν ότι ξεκίνησαν την έρευνά τους μετά από μια πληροφορία της Wall Street Journal, η οποία ανέφερε πρώτη τα ευρήματα.

Η Meta δήλωσε ότι διαθέτει αυστηρές πολιτικές και τεχνολογία για να εμποδίζει τα αρπακτικά να βρίσκουν και να αλληλεπιδρούν με εφήβους. Εκτός από την ομάδα εργασίας, η εταιρεία δήλωσε ότι είχε διαλύσει 27 καταχρηστικά δίκτυα μεταξύ 2020 και 2022 και τον Ιανουάριο απενεργοποίησε περισσότερους από 490.000 λογαριασμούς για παραβίαση των πολιτικών της για την ασφάλεια των παιδιών.

«Η εκμετάλλευση παιδιών είναι ένα φρικτό έγκλημα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Meta, Andy Stone. «Εργαζόμαστε επιθετικά για να το καταπολεμήσουμε εντός και εκτός των πλατφορμών μας και να υποστηρίξουμε τις διωκτικές αρχές στις προσπάθειές τους να συλλάβουν και να διώξουν τους εγκληματίες που βρίσκονται πίσω από αυτό».

Ενώ το Instagram είναι κεντρικός παίκτης στη διευκόλυνση της διάδοσης και της πώλησης παιδικών σεξουαλικών εικόνων, και άλλες τεχνολογικές πλατφόρμες έπαιξαν επίσης ρόλο, σύμφωνα με την έκθεση. Για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι οι λογαριασμοί που προωθούσαν αυτοδημιούργητο υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών ήταν επίσης σε μεγάλο βαθμό διαδεδομένοι στο Twitter, αν και η πλατφόρμα φαίνεται να τους καταρρίπτει πιο επιθετικά.

Ορισμένοι από τους λογαριασμούς στο Instagram διαφήμιζαν επίσης συνδέσμους προς ομάδες στο Telegram και το Discord, ορισμένες από τις οποίες φαίνεται ότι διαχειρίζονταν μεμονωμένοι πωλητές, διαπίστωσε η έκθεση.

Πηγή: Ethnos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup