Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2023 22:17

Περισσότεροι άνθρωποί εμπιστεύονται το TikTok παρά τα ΜΜΕ - Τι αποκαλύπτει έρευνα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ο αριθμός των ανθρώπων παγκοσμίως που ενημερώνεται μέσω μιας ιστοσελίδας ή εφαρμογής έχει μειωθεί κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες από το 2018 και οι νεότερες ηλικιακά ομάδες προτιμούν να έχουν πρόσβαση στις ειδήσεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με μια έκθεση που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Οι χρήστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις διασημότητες, τις influencers και τα πρόσωπα που εμφανίζονται στα social media σε σχέση με τους δημοσιογράφους, σε πλατφόρμες όπως οι TikTok, Instagram και Snapchat, όπως ανέφερε το Ινστιτούτο Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας στην ετήσια Έκθεσή του για τις Ψηφιακές Ειδήσεις.

Το TikTok είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης που εμφανίζεται στην έκθεση και χρησιμοποιείται για ενημέρωση από το 20% των χρηστών ηλικίας 18 με 24 ετών, ποσοστό αυξημένο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον περασμένο χρόνο.

Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες εξέφρασαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις ειδήσεις συνολικά, πολύ λιγότεροι δηλαδή από τους 6 στους 10 που ήταν το 2017.

«Δεν υπάρχουν εύλογες αιτίες για να περιμένει κάποιος ότι εκείνοι που έχουν γεννηθεί στα χρόνια του 2000 ξαφνικά θα αρχίσουν να προτιμούν τις παλαιομοδίτικες ιστοσελίδες, πολλώ δε μάλλον τα έντυπα και τις τηλεοπτικές ειδήσεις μόνο και μόνο επειδή μεγαλώνουν», γράφει στην έκθεση ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ρόιτερς, ο Ράσμους Νίλσεν. Η έκθεση βασίστηκε σε διαδικτυακή δημοσκόπηση που διενεργήθηκε σε δείγμα σχεδόν 94.000 ενηλίκων σε 46 χώρες περιλαμβανομένων των ΗΠΑ.

Λιγότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι ένας καλός τρόπος για να ενημερώνονται είναι οι επιλεγμένες ειδήσεις με βάση την προηγούμενη επισκεψιμότητά τους, ποσοστό μειωμένο κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2016, όταν η έρευνα αυτή υπέβαλε για τελευταία φορά το ερώτημα αυτό.

Μολαταύτα, οι πολίτες προτιμούν να επιλέγονται οι ειδήσεις που θα διαβάσουν από αλγορίθμους αντί από αρχισυντάκτες ή δημοσιογράφους.

Η εμπιστοσύνη στις ειδήσεις μειώθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες τον τελευταίο χρόνο, ανατρέποντας τα κέρδη που παρατηρήθηκαν σε πολλές χώρες στην κορύφωση της πανδημίας του κορονοϊού.

Κατά μέσο όρο, το 40% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι εμπιστεύονται τις περισσότερες ειδήσεις τις περισσότερες φορές. Οι ΗΠΑ έχουν καταγράψει αύξηση έξι ποσοστιαίων μονάδων στην εμπιστοσύνη τους στις ειδήσεις , φθάνοντας στο 32% αλλά παραμένουν μεταξύ των χαμηλότερων θέσεων στη σχετική κατάταξη.

Το 56% των πολιτών ανά τις αγορές των μέσων ενημέρωσης λέει ότι ανησυχεί για το πώς θα διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στις πραγματικές και στις ψευδείς ειδήσεις στο ίντερνετ--ποσοστό κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες αυξημένο σε σχέση με τον περασμένο χρόνο.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι 48% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ενδιαφέρονται πολύ ή υπερβολικά πολύ για τις ειδήσεις, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 63% που ήταν το 2017.

Το Ινστιτούτο Reuters για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Thomson Reuters, τον φιλανθρωπικό βραχίονα του Thomson Reuters.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2023 20:29

Σχετικά Άρθρα

  • Εξιχνιάστηκε υπόθεση revenge porn στην Αμαλιάδα - Την εκβίασαν και όταν δεν τους πλήρωσε “κρέμασαν” το γυμνό της βίντεο στο tiktok
    Εξιχνιάστηκε υπόθεση revenge porn στην Αμαλιάδα - Την εκβίασαν και όταν δεν τους πλήρωσε “κρέμασαν” το γυμνό της βίντεο στο tiktok

    Στην εξιχνίαση σοβαρής υπόθεσης εκδικητικής πορνογραφίας έφτασαν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Ήλιδας, σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την τέλεση της. Οι αστυνομικοί ακολούθησαν τα ψηφιακά ίχνη για να καταφέρουν να φτάσουν στους δράστες του εκβιασμού και της εκδικητικής πορνογραφίας.

    Το ιστορικό

    Μια νεαρή γυναίκα από χωριό της Αμαλιάδας, έπεσε θύμα αγνώστων που την εκβίασαν με βίντεο πιθανότατα μονταρισμένο, που την απεικονίζει γυμνή και το οποίο ανάρτησαν τελικά στην δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Tik Tok.

    Η κοπέλα δέχθηκε την πρώτη προσέγγιση μέσω μηνυμάτων στα social media στις 7 Ιουλίου, όπου οι δράστες την ενημέρωναν πως έχουν στην κατοχή τους το επίμαχο βίντεο και ζήτησαν 105 ευρώ για να μην το αναρτήσουν στο Tik Tok.

    Η κοπέλα φοβούμενη τις συνέπειες αυτής της πράξης, υπέκυψε στον εκβιασμό και κατέθεσε το ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό που της έστειλαν, ζητώντας να σβήσουν το βίντεο

    Οι δράστες παρά το ότι πήραν τα χρήματα, επανήλθαν στις 15 Ιουλίου, ζητώντας αυτή τη φορά να καταθέσει στον ίδιο τραπεζικό λογαριασμό, το χρηματικό ποσό των 150 ευρώ, για να μην προχωρήσουν στην απειλή τους.

    Η κοπέλα αρνήθηκε και αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας οι δράστες ανάρτησαν το βίντεο σε συγκεκριμένο λογαριασμό στο Tik Tok, λέγοντας της και τη διεύθυνση στην οποία βρίσκεται αναρτημένο, για να επιβεβαιώσει και η ίδια, πως έκαναν πράξη την απειλή τους.

    Με μηνύματα στο ίδιο μέσο - social media - η κοπέλα ανέφερε στους δράστες ότι θα καταβάλει το ποσό, ζητώντας να διαγραφεί το επίμαχο βίντεο. Πράγμα που συνέβη και το υλικό χάθηκε από το Tik Tok.

    Όμως οι δράστες θέλησε να δώσει συνέχεια και με μηνύματα ζήτησε νέο ποσό, 80 ευρώ αυτή τη φορά, να κατατεθούν σε τράπεζα της Ισπανίας. Η κοπέλα αρνήθηκε και οι δράστες ανάρτησαν ξανά το βίντεο στο Tik Tok. Αργότερα όμως μετά από έλεγχο που έγινε από την παθούσα, το βίντεο δεν εντοπίστηκε στην συγκεκριμένη πλατφόρμα…

    Η εξιχνίαση

    Οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας, αναζήτησαν τόσο τα ψηφιακά ίχνη μέσω του λογαριασμού που ανέβηκε το επίμαχο βίντεο, όσο και τον κάτοχο του ελληνικού τραπεζικού λογαριασμού που κατατέθηκαν τα χρήματα.

    Από την έρευνα φάνηκε πως οι δράστες είχαν καταφέρει να αλλοιώσει τα ψηφιακά ίχνη τους, παραπέμποντας σε χώρα της Αφρικής. Ωστόσο εντοπίστηκε που ανήκει ο τραπεζικός λογαριασμός και πλέον το λόγο έχει η δικαιοσύνη…

  • Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι
    Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι

    Μέσω των social media η Gen Z δημιουργεί τη δικιά της γλώσσα

    “Demure”, “yapping”, delulu”, είναι κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί πλέον η Gen Z.

    Υπάρχουν περίπου 800.000 δημοσιεύσεις στο TikTok με την ετικέτα #demure. Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν τη λέξη με έναν τόνο ειρωνείας, για να περιγράψουν τα πάντα.

    Το TikTok αλλάζει τον τρόπο που μιλούν οι νέοι. Άλλες αστείες λέξεις, όπως «κοκέτα», είναι και πάλι της μόδας. Η καθομιλουμένη σημειώνει ανοδική πορεία: η Gen Z λένε χρησιμοποιεί το “yapping” -ελληνιστί, η πάρλα- ή “delulu”.

    Οι νέες λέξεις έχουν γίνει επίσης δημοφιλείς. Για παράδειγμα το “skibidi”, έναν όρο που διαδόθηκε από ένα meme που τραγουδά σε μια τουαλέτα. Σημαίνει «cool», «κακό» ή «too much», ανάλογα με το πλαίσιο.

    Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι λέξεις διαδίδονται πολύ γρήγορα. Τουλάχιστον 100 αγγλικές λέξεις παράγονται ή δίνονται νέο νόημα στο TikTok το χρόνο, εκτιμά ο Tony Thorne, διευθυντής του Slang and New Language Archive στο King’s College του Λονδίνου.

    Μερικοί γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η πλατφόρμα αλλάζει όχι μόνο αυτό που λένε οι νέοι, αλλά και πώς το λένε. Μια “προφορά TikTok”, η οποία περιλαμβάνει “uptalk”, έναν τονισμό που ανεβαίνει στο τέλος των προτάσεων, όλο και εξαπλώνεται.

    Gen Z και μετάλλαξη της γλώσσας

    Η μετάλλαξη της γλώσσας στο TikTok οφείλεται επίσης, σε μεγάλο βαθμό, στην ηλικία των χρηστών του. Οι περισσότεροι είναι 18-34 ετών. Αυτό έχει σημασία γιατί «οι νέοι είναι γλωσσικοί καινοτόμοι», λέει ο Christian Ilbury, γλωσσολόγος στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, στον Economist.

    Για δεκαετίες οι νέοι έχουν δημιουργήσει λέξεις για να ξεχωρίζουν από τους ενήλικες. Στα social media τέτοιοι νεολογισμοί βρίσκουν μεγάλο κοινό. Ο κ. Ilbury το περιγράφει ως «εργασία γλωσσικής ταυτότητας». Οι γονείς το αποκαλούν εδώ και καιρό αναζήτηση προσοχής.

    Όλα αυτά επιταχύνουν την εξέλιξη της γλώσσας . Βέβαια αυτό δυσκολεύει τους δημιουργούς λεξικών, οι οποίοι πρέπει να κρατούν αρχείο του διαρκώς διευρυνόμενου λεξικού. Το Oxford English Dictionary ( OED ) , ο πιο διάσημος χρονικογράφος της γλώσσας της Βρετανίας, προσθέτει μόνο μια λέξη αφού έχει χρησιμοποιηθεί για περίπου πέντε χρόνια. Αυτό είναι πολύ αργό για να συμβαδίσει με τη σύγχρονη γλώσσα. Το OED μόλις τώρα προσθέτει λέξεις όπως «binge-worthy», που ήδη έχει αρχίσει να ξεχνιέται. Η «λέξη της χρονιάς» για το 2023, το «rizz, που προήλθε και διαδόθηκε στο Διαδίκτυο, φαίνεται ωστόσο να χρησιμοποιείται ακόμα.

    Πηγή: In.gr
  • Πώς να ενημερωνόμαστε από τα social media και την ίδια ώρα να προστατεύουμε την ψυχική μας υγεία
    Πώς να ενημερωνόμαστε από τα social media και την ίδια ώρα να προστατεύουμε την ψυχική μας υγεία

    Τα social media είναι γεμάτα με βία, ακραίο πόνο και θάνατο. Υπάρχει τρόπος να είμαστε ενεργοί πολίτες αλλά παράλληλα να προσέχουμε τον ευατό μας;

    Ο πόλεμος, η βία και ο θάνατος δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά αυτό που είναι καινούργιο είναι η 24ωρη πρόσβαση σε ζωντανές, κοντινές λήψεις από τη φρίκη. Τα social media μας τροφοδοτούν με βίντεο απύθμενου πόνου και στη συνέχεια, τρία δευτερόλεπτα αργότερα, με φωτογραφίες από τα brunch και τα καινούρια ρούχα των ινφλουένσερ (και μη).

    Οι αντιφάσεις της καθημερινής μας ζωής, καθώς βλέπουμε συνεχώς βίντεο με τραυματισμένα σώματα και νεκρά παιδιά, και το επόμενο λεπτό παρακολουθούμε ανθρώπους που λένε στην κάμερα τι αγόρασαν από το σούπερμάρκετ για να φάνε, είναι μια αλλόκοτη εμπειρία και είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να την αντιμετωπίσουμε.

    Πώς μπορούμε να παραμείνουμε ενεργοί, να ενημερωνόμαστε, να μιλάμε και να παίρνουμε θέση, προστατεύοντας παράλληλα την ευημερία μας; Μπορεί να νιώθουμε εγωιστές αν θέλουμε να προστατεύουμε τη δική μας ψυχική υγεία στο πλαίσιο όσων συμβαίνουν σε άλλους, αλλά είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον εαυτό μας.

    Το περιοδικό Dazed, σε ένα άρθρο που υπογράφει η Chloe Laws, απευθύνθηκε σε ειδικούς ώστε να μας δώσουν μερικές συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε να είμαστε ενημερωμένοι, ευαισθητοποιημένοι, ενεργοί αλλά παράλληλα να προφυλάσσουμε τον ευατό μας.

    Ακολουθούν μερικές από τις συμβουλές που έδωσαν.

    Πράξεις

    Η διοχέτευση του θυμού και της θλίψης σε δράση είναι χρήσιμη και θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο απελπισμένοι. «Ένα τρομακτικό κομμάτι της [υπερ] έκθεσης είναι η αίσθηση ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’ αυτό», λέει ο Arash Javanbakht, MD, ψυχίατρος και συγγραφέας, ο οποίος είναι διευθυντής της Κλινικής Έρευνας για το Στρες, το Τραύμα και το Άγχος στο Wayne State University. «Το άγχος και το στρες αναδεύουν πολλή ενέργεια. Η θλίψη, το άγχος, ο θυμός και η απογοήτευση μπορούν να διοχετευτούν σε δράσεις όπως η συμβολή σε δραστηριότητες συγκέντρωσης χρημάτων, ο εθελοντισμός για τη βοήθεια των θυμάτων και ο ακτιβισμός για να πειστούν οι πολιτικοί να κάνουν το σωστό».

    Όρια

    Η Dr. Lara Wolfers, ειδικός της οποίας η έρευνα επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να αντιμετωπίσουν το άγχος, λέει ότι είναι σημαντικό να περιορίσετε την έκθεση όπου είναι δυνατόν. «Το να αναζητάτε συνεχώς ενημερώσεις για παγκόσμια ζητήματα μάλλον δεν είναι καλό για την ψυχική σας υγεία. Έτσι, μπορεί κανείς να περιορίσει την έκθεση σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας – ίσως το βράδυ πριν από το δείπνο ή το πρωί πριν από την εργασία μπορεί να είναι καλές στιγμές για να εστιάσει κανείς στο τι συμβαίνει στον κόσμο. Θα πρέπει, ωστόσο, να υπάρχουν και ώρες της ημέρας χωρίς ειδήσεις κατά τις οποίες μπορεί κανείς να εστιάσει σε άλλα πράγματα και να είναι σε θέση να αποστασιοποιηθεί».

    Δραστηριότητες

    «Αφιερώστε χρόνο για να μελετήσετε τα συναισθήματά σας και μην τα αγνοείτε», συμβουλεύει ο Javanbakht. «Να θυμάστε ότι τα αρνητικά συναισθήματα της θλίψης, του φόβου και της απογοήτευσης είναι φυσιολογικές ανθρώπινες αντιδράσεις σε τέτοιες τρομερές αντιξοότητες. Στη συνέχεια, πάρτε μια ανάσα κάνοντας δραστηριότητες που μπορούν να τραβήξουν πλήρως την προσοχή σας και να σας απομακρύνουν από τις φρικιαστικές καταστάσεις. Μην αισθάνεστε ένοχοι [αν θέλετε] να διασκεδάσετε, είναι εντάξει ακόμη και αν οι άλλοι υποφέρουν. Η θλίψη σας δεν θα τους βοηθήσει. Μην σταματάτε τις συνήθεις δραστηριότητες της ζωής σας που σας κρατούν υγιείς», λέει.

    *Με πληροφορίες από: Dazed

    Πηγή: In.gr
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Γιατί Snapchat, TikTok και YouTube μπήκαν στο στόχαστρό της
    Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Γιατί Snapchat, TikTok και YouTube μπήκαν στο στόχαστρό της

    Τα αιτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Snapchat, το TikTok και το YouTube υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε, την Τετάρτη (2/10), πληροφορίες από το YouTube, το Snapchat και το TikTok σχετικά με τις παραμέτρους που χρησιμοποιούν οι αλγόριθμοί τους για να προτείνουν περιεχόμενο στους χρήστες και τον ρόλο τους στην ενίσχυση ορισμένων συστημικών κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με τις εκλογές, την ψυχική υγεία και την προστασία των ανηλίκων.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), «αφορούν επίσης στα μέτρα των πλατφορμών για τον μετριασμό της πιθανής επιρροής των συστημάτων σύστασής τους στη διάδοση παράνομου περιεχομένου, όπως η προώθηση παράνομων ουσιών και η ρητορική μίσους, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.

    Ακόμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι ζήτησε πρόσθετες πληροφορίες από το TikTok σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει η εταιρεία για να εμποδίσει τους κακούς παράγοντες, προκειμένου να χειραγωγήσουν την εφαρμογή, με στόχο να μειώσει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις εκλογές και τον πολιτικό διάλογο.

    Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να παράσχουν τις ζητούμενες πληροφορίες έως τις 15 Νοεμβρίου, δήλωσε η Ε.Ε., και στη συνέχεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα, τα οποία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πρόστιμα.

    Επισημαίνεται ότι η Ε.Ε. έχει ανοίξει στο παρελθόν διαδικασίες μη συμμόρφωσης στο πλαίσιο του DSA, ο οποίος απαιτεί από τις εταιρείες τεχνολογίας να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου στις πλατφόρμες τους, όπως είναι το Facebook και το Instagram της Meta, η AliExpress και το TikTok.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Το Tik Tok σταματά την υπηρεσία Music-Streaming Service - Ποιες χώρες αφορά
    Το Tik Tok σταματά την υπηρεσία Music-Streaming Service - Ποιες χώρες αφορά

    Εκτός σύνδεσης από τις 28 Νοεμβρίου, αναμένεται να τεθεί η υπηρεσία Music - Streaming Service του Tik Tok. Μια υπηρεσία που το μέσο ανέπτυξε στην προσπάθειά του να ανταγωνιστεί το Spotify και την Apple.

    Τις νέες αλλαγές ανακοίνωσε σε ανάρτησή του στον ιστότοπό του ίδιο το TikTok, ενώ σύμφωνα με τη Wall Street Journal, αυτό αφορά μόλις τις πέντε χώρες στις οποίες λειτουργούσε η εφαρμογή.

    Οι χώρες αυτές είναι η Ινδονησία, Βραζιλία, Αυστραλία, Σιγκαπούρη και Μεξικό.

    Η εφαρμογή αυτή έδινε την δυνατότητα στους χρήστες του Tik Tok να επιλέγει τραγούδια από μια βιβλιοθήκη αδειοδοτημένης μουσικής, την οποία θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν στα βίντεο που δημιουργούσαν.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μeta: Αποκλείει εντελώς RT και άλλα ρωσικά ΜΜΕ από Facebook και Instagram
    Μeta: Αποκλείει εντελώς RT και άλλα ρωσικά ΜΜΕ από Facebook και Instagram

    Την απαγόρευση του ρωσικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα Russia Today και άλλων δικτύων της χώρας, ανακοίνωσε η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, υποστηρίζοντας «ότι έχουν εμπλακεί σε παραπλανητική επιχείρηση για αύξηση της επιρροής τους».

    «Μετά από προσεκτική εξέταση, επεκτείναμε την ποινή κατά των ρωσικών κρατικών μέσων ενημέρωσης. Η Rossiya Segodnya, το RT και άλλα συναφή ΜΜΕ απαγορεύονται πλέον από τις εφαρμογές μας παγκοσμίως», ανέφερε εκπρόσωπος της Meta σε δήλωσή του.

    Η εν λόγω ενέργεια έρχεται λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση κατηγοριών εναντίον δύο εργαζομένων του RT από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, «για διοχέτευση σχεδόν 10 εκατομμυρίων δολαρίων σε αμερικανική εταιρεία με στόχο τη δημιουργία και την ενίσχυση περιεχομένου που ευθυγραμμίζεται με τα ρωσικά συμφέροντα».

    Σημειώνεται ότι μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, η Meta μπλόκαρε τα ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης από τη λειτουργία διαφημίσεων στην πλατφόρμα της.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Τα 8 λεπτά που αρκούν για να στρεβλώσουν την εικόνα που έχουμε για το σώμα μας
    Τα 8 λεπτά που αρκούν για να στρεβλώσουν την εικόνα που έχουμε για το σώμα μας

    Τα βιντεάκια στο TikTok μπορεί να έχουν μικρή διάρκεια, αλλά μεγάλη επίδραση στην ψυχολογία των νεαρών γυναικών και ειδικότερα στην εικόνα που έχουν για το σώμα τους

    Το Tik Tok ξεχωρίζει τα τελευταία χρόνια από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο λόγω των εύπεπτων και μικρών σε μήκος βίντεο όσο και για το ότι είναι ύπουλα εθιστικό. Μέσα σε όλες τις αρνητικές του συνέπειες, μια νεότερη μελέτη από την Αυστραλία, που δημοσιεύθηκε στο Plos One, επισημαίνει και τη διαστρέβλωση της εικόνας του σώματος, ειδικότερα στις νεαρές γυναίκες.

    Σύμφωνα με την Rachel Hogg, Λέκτορα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Charles Sturt και επικεφαλής της μελέτης, μόλις 8 λεπτά περιεχομένου που επικεντρώθηκε στη δίαιτα, την απώλεια βάρους και την άσκηση είχε άμεση αρνητική επίδραση στην ικανοποίηση από την εικόνα του σώματος. Αυτή η διάρκεια είναι αρκετή για οδηγήσει τους νέους να συγκρίνουν τον εαυτό τους με άλλους και να προσπαθούν για συχνά ανέφικτα – και ανθυγιεινά – πρότυπα ομορφιάς.

    Όπως επισημαίνει η ίδια με άρθρο της στο The Conversation που παρουσιάζει τη μελέτη, η ερευνητική ομάδα θέλησε να διερευνήσει πώς το περιεχόμενο της πλατφόρμας επηρεάζει την εικόνα του σώματος των νεαρών γυναικών. Για να το διερευνήσουν, εξέτασαν τις περιπτώσεις 273 γυναικών, ηλικίας 18 έως 28 ετών, χωρίζοντας τες σε δύο ομάδες. Άτομα με προηγούμενη ή τρέχουσα διάγνωση διατροφικής διαταραχής αποκλείστηκαν από τη μελέτη.

    Ευρέως διαδεδομένο το επικίνδυνο περιεχόμενο

    Στις συμμετέχουσες προβλήθηκε μια σειρά από περιεχόμενο «υπέρ της ανορεξίας» και «fitspiration» που ελήφθη απευθείας από το TikTok για περίπου 7-8 λεπτά. Αυτά τα βίντεο παρουσίαζαν νεαρές γυναίκες που περιόριζαν την πρόσληψη τροφής και έδιναν συμβουλές γυμναστικής και δίαιτας, όπως η περιγραφή μιας διαδικασίας αποτοξίνωσης με χυμούς για απώλεια βάρους. Από την άλλη, οι γυναίκες της άλλη ομάδας (ελέγχου) παρακολούθησαν μια συλλογή 7-8 λεπτών από βίντεο του TikTok με «ουδέτερο» περιεχόμενο, όπως βίντεο με τη φύση, τη μαγειρική και τα ζώα.

    Με μια σειρά από ερωτηματολόγια, οι ερευνητές εκτίμησαν τα επίπεδα ικανοποίησης από την εικόνα του σώματος και τη στάση απέναντι στα πρότυπα ομορφιάς πριν και αφότου οι συμμετέχουσες παρακολούθησαν το περιεχόμενο. Συμπερασματικά, και οι δύο ομάδες ανέφεραν μείωση της ικανοποίησης από την εικόνα του σώματος από πριν έως και μετά την παρακολούθηση των βίντεο. Όμως εκείνοι που εκτέθηκαν σε περιεχόμενο θετικό προς τις διατροφικές διαταραχές, είχαν τη μεγαλύτερη μείωση στην ικανοποίηση από την εικόνα του σώματος. Παρουσίασαν επίσης αύξηση στην εσωτερίκευση των προτύπων ομορφιάς. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος αποδέχεται και ταυτίζεται με τα εξωτερικά πρότυπα ομορφιάς. Η έκθεση σε επιβλαβές περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν οδηγεί πάντα σε βλαβερές συνέπειες, όταν όμως αυτό το περιεχόμενο εσωτερικεύεται, η εικόνα του σώματος είναι πιθανό να επηρεάζεται αρνητικά.

    Πριν από το πείραμα με τα βίντεο, οι επιστήμονες έθεσαν κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση του TikTok, εκτιμώντας εξίσου την ενασχόληση με την «υγιεινή» διατροφή και τα συμπτώματα της διαταραγμένης διατροφής. Διαπίστωσαν ότι σε μια κλίμακα που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των συμπτωμάτων διατροφικής διαταραχής, οι συμμετέχοντες που ανέφεραν υψηλά (2-3 ώρες την ημέρα) και ακραία (πάνω από 3 ώρες την ημέρα) ποσοστά χρήσης του TikTok είχαν κατά μέσο όρο βαθμολογίες λίγο κάτω από το όριο για κλινικά σημαντικά συμπτώματα διατροφικής διαταραχής. Αυτό υποδηλώνει ότι περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα έκθεσης στο περιεχόμενο του TikTok μπορεί να συνδέονται με τη διαταραχή της διατροφής, αλλά χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να διερευνηθεί αυτό.

    Ωστόσο, η μελέτη εξέτασε μόνο τις βραχυπρόθεσμες συνέπειες της έκθεσης σε τέτοιου είδους περιεχόμενο στο TikTok. Όπως επισημαίνει η ερευνήτρια, θα χρειαστεί διαχρονική έρευνα για να διαπιστωθεί αν οι αρνητικές επιπτώσεις που παρατηρήθηκαν παραμένουν με την πάροδο του χρόνου.

    Τέλος, η Δρ Rachel Hogg επισημαίνει πως, λόγω του αλγορίθμου και της φιλοσοφίας της πλατφόρμας, οι χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η παρακολούθηση ή η αναζήτηση οποιουδήποτε είδους περιεχομένου που σχετίζεται με το φαγητό, το σώμα ή την άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε ακούσια έκθεση σε διαστρεβλωμένα ιδανικά σώματος. Καταληκτικά, ο περιορισμός του χρόνου στο TikTok θα περιορίσει την έκθεση, αλλά τα ευρήματα δείχνουν ότι ακόμη και λιγότερο από δέκα λεπτά μπορεί να έχουν αρνητική επίδραση.

    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Δήμος Αρχ. Ολυμπίας: Συνάντηση ενημέρωσης στο Πανόπουλο την Κυριακή 04/08, παρουσία του Δημάρχου, για την πανώλη των αιγοπροβάτων
    Δήμος Αρχ. Ολυμπίας: Συνάντηση ενημέρωσης στο Πανόπουλο την Κυριακή 04/08, παρουσία του Δημάρχου, για την πανώλη των αιγοπροβάτων

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΩΛΗ ΤΩΝ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Πανόπουλο (παλιό Δημαρχείο), 4 Αυγούστου 2024, 8.30 μ.μ.

    Ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας, σεβόμενος την ανησυχία των κτηνοτρόφων για τις μεγάλες διαστάσεις που παίρνει η εξάπλωση της πανώλης των αιγοπροβάτων, διοργανώνει ευρεία ενημερωτική σύσκεψη σε συνεργασία με την Κτηνιατρική Διεύθυνση ΠΕ Ηλείας, την Κυριακή, στις 20:30.

    Η κτηνοτροφία ως πυλώνας ανάπτυξης της περιοχής μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, απαιτεί την επαγρύπνηση του Δήμου και την άμεση ενημέρωση και στήριξη των κτηνοτρόφων και παραγωγών, καθώς και των επιχειρηματιών που εμπορεύονται ζωοτροφές.

    Για τον λόγο αυτό, η παρουσία όλων στη συνάντηση ενημέρωσης σχετικά με την πανώλη των αιγοπροβάτων, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του παλιού Δημαρχείου στο Πανόπουλο, την Κυριακή 4 Αυγούστου και ώρα 20:30, κρίνεται απαραίτητη.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο