Η εταιρεία έχει πλεονεκτήματα στην Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά πρέπει να καλύψει το έδαφος καθώς οι ανταγωνιστές της -Google και Microsoft- κινούνται γρήγορα
Όταν ο Tim Cook δήλωνε στη Wall Street πριν από ένα μήνα ότι η Apple θα παρουσιάσει νέα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης φέτος, έσπασε τη συνήθη πρακτική της εταιρείας να μην μιλάει για μια νέα τεχνολογία μέχρι να μπορεί να την παρουσιάσει με σάρκα και οστά.
Η ανατροπή αυτή συνοδεύτηκε και με άλλες αυτή την εβδομάδα, καθώς έγινε γνωστό ότι πολλοί από τους μηχανικούς του προγράμματος των περίφημων αυτοκινήτων της Apple θα μετακινηθούν για να εργαστούν πάνω στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, μετά την εγκατάλειψη από την εταιρεία μιας δεκαετούς προσπάθειας για αυτόνομα οχήματα.
Apple: Καταγγελίες από Meta και Microsoft για το App Store
Αλλαγή στρατηγικής;
Σύμφωνα με τη γνώμη των Financial Times, στον κόσμο της Apple, όπου τέτοιου είδους κινήσεις συνήθως μένουν στο παρασκήνιο και δεν αποκαλύπτονται, αυτό μετράει ως σοβαρή αλλαγή στρατηγικής. Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη σαρώνει τον κόσμο της τεχνολογίας και ο Cook, ως διευθύνων σύμβουλος, πρέπει να συσπειρώσει τα στρατεύματά του. Η εταιρεία έχει ορισμένα σαφή πλεονεκτήματα στην επερχόμενη μάχη – ωστόσο, ξεκινώντας αργά, θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει την πιο ανατρεπτική απειλή που έχει δει στην εποχή του iPhone.
Μεγάλο μέρος των προσπαθειών της Apple γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη τα τελευταία χρόνια κατευθύνεται προς τη χρήση της τεχνολογίας για να προσπαθήσει να ανοίξει νέες αγορές υλικού, όπως τα αυτόνομα οχήματα και τα ακουστικά μικτής πραγματικότητας. Όμως, με το τέλος του έργου για τα αυτοκίνητα και την αργή εκκίνηση του ακουστικού Vision Pro, η προσοχή έχει στραφεί ξανά στις συσκευές χειρός.
Μια καλή είδηση
Για τους μετόχους της Apple, αυτό θα είναι από πολλές απόψεις μια ευπρόσδεκτη είδηση. Αν το κύριο πεδίο μάχης για την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι το smartphone, τότε αυτό δείχνει μια νέα προοπτική για το iPhone.
Τα χαρακτηριστικά που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να δώσουν στους καταναλωτές περισσότερους λόγους για να προχωρήσουν σε αναβαθμίσεις, καθώς η τεχνολογία θέτει επιπλέον απαιτήσεις στις συσκευές τους. Η μεγαλύτερη χρήση υπηρεσιών με φωνητική υποστήριξη θα πρέπει επίσης να εδραιώσει τη σημασία των «περιφερειακών» του iPhone, όπως τα AirPods και το Watch.
Αυτό υποδηλώνει τη συνέχιση του status quo, στο οποίο η Apple συνεχίζει να βλέπει μόνο μέτρια αύξηση των εσόδων της από τα συμπληρωματικά προϊόντα – όπου όμως το iPhone παραμένει στο κέντρο της πληροφορικής, τα έσοδα από υπηρεσίες συνεχίζουν να αυξάνονται.
Αν είναι έτσι, τότε η Apple έχει κάποια σαφή πλεονεκτήματα με το μέρος της. Καθώς τα μικρότερα μοντέλα AI πολλαπλασιάζονται, λειτουργίες με AI, όπως η βελτιωμένη επεξεργασία φωτογραφιών, θα πρέπει να εμφανιστούν γρήγορα στις συσκευές της.
Η επεξεργασία AI σε κινητά παίζει επίσης με τα δυνατά σημεία της εταιρείας στον τομέα της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας, διευκολύνοντας την αξιοποίηση των δεδομένων των χρηστών για την εξατομίκευση των νέων υπηρεσιών της. Για τους προγραμματιστές, εν τω μεταξύ, η δυνατότητα αξιοποίησης της υπολογιστικής ισχύος του iPhone θα βοηθήσει στη μείωση του ακριβού κόστους επεξεργασίας AI που διαφορετικά θα αντιμετώπιζαν.
Η τεράστια αδράνεια των καταναλωτών στον κόσμο του iPhone λειτουργεί επίσης υπέρ της Apple. Η Google έχει ιστορικό στο να φέρνει πρώτα στον κόσμο του Android εντυπωσιακές υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης, από την πλοήγηση turn-by-turn για τους χάρτες Google Maps μέχρι το πιο πρόσφατο Lens, μια υπηρεσία που αναγνωρίζει αντικείμενα σε φωτογραφίες. Τίποτα από αυτά όμως τελικά δεν έχει «αγγίξει» την Apple και το iPhone.
Ώρα για… ψώνια
Ωστόσο, αν η Apple φαίνεται να είναι σε καλή θέση, πρέπει να κινηθεί γρήγορα. Η Google και η Microsoft -μέσω της εταιρικής σχέσης τους στην OpenAI- έχουν αναπτύξει οικογένειες μεγάλων γλωσσικών μοντέλων και έχουν ήδη επενδύσει σημαντικά στην υποδομή που απαιτείται για τη λειτουργία τους σε μαζική κλίμακα και στα εργαλεία που θα καταστήσουν την τεχνολογία ευρέως προσβάσιμη.
Για την Apple, υπάρχουν σαφή προειδοποιητικά σημάδια. Ένα από αυτά είναι το σχέδιο του OpenAI για ένα «GPT store» – ένα μέρος για τους προγραμματιστές που θα πωλούν υπηρεσίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και είναι χτισμένες πάνω στα μοντέλα του OpenAI. Αυτή η πλατφόρμα για υπερτροφοδοτούμενες εφαρμογές μοιάζει με άμεση πρόκληση για το App Store της Apple.
Ο φραγμός της Apple στα αντίπαλα καταστήματα εφαρμογών στο iPhone και το iPad, αν και αντιμετωπίζει ρυθμιστικές προκλήσεις, της δίνει κάποια περιθώρια ανάσας. Αλλά πρέπει να κινηθεί γρήγορα για να πείσει τους προγραμματιστές ότι θα τους δώσει τα εργαλεία για να δημιουργήσουν παρόμοιες υπηρεσίες ενισχυμένες με AI και ότι το App Store της θα εξελιχθεί στην κύρια αγορά για την κινητή AI.
Hey Siri
Μια δεύτερη προειδοποιητική βολή προέρχεται από την Google, η οποία πρόσφατα μετονομάζει τον Google Assistant σε Gemini για να ταιριάζει με το όνομα του τελευταίου μεγάλου γλωσσικού μοντέλου της. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Gemini είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα: Ο διευθύνων σύμβουλος Sundar Pichai δήλωσε στο προσωπικό αυτή την εβδομάδα ότι τα προβλήματα με το σύστημα που οδήγησαν την εταιρεία να κατηγορηθεί για ρατσιστική προκατάληψη ήταν «εντελώς απαράδεκτα», όπως αναφέρουν οι FT. Στόχος είναι τώρα το Gemini να εξελιχθεί σε έναν προσωπικό βοηθό γενικής χρήσης, ικανό να ανταποκρίνεται σε προφορικές εντολές για την εκτέλεση σύνθετων εργασιών.
Η Apple δεν είναι καινούργια στο παιχνίδι των έξυπνων βοηθών. Αγόρασε τη Siri το 2010 και την ενσωμάτωσε ως γλωσσική βοηθό στο iPhone ένα χρόνο αργότερα. Ο συνιδρυτής της Apple, Steve Jobs, λέγεται ότι έδειξε έντονο προσωπικό ενδιαφέρον για το Siri, βλέποντάς το ως τον προάγγελο πιο ισχυρών γλωσσικών βοηθών που θα μπορούσαν μια μέρα να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν πράγματα με ένα smartphone.
Με τα επιτεύγματα στη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη, η στιγμή που ο Jobs οραματιζόταν πριν από σχεδόν μιάμιση δεκαετία μπορεί τώρα να έρθει γρήγορα. Η Apple πρέπει απλώς να τρέξει για να καλύψει το χαμένο έδαφος.
Πηγή: ot.gr