Η Ε.Ε. θα μπορούσε να επιβάλει στη Meta πρόστιμο που ισοδυναμεί με το 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της.
Η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, όπως έγινε γνωστό τη Δευτέρα (01/07), κατηγορήθηκε ότι παραβιάζει τους νέους κανόνες ψηφιακού ανταγωνισμού της Ευρώπης για το μοντέλο διαφήμισης «pay or consent».
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το CNN, στα τέλη του περασμένου έτους, η Meta άρχισε μια υπηρεσία με την ονομασία «Συνδρομή χωρίς διαφημίσεις», επιτρέποντας στους Ευρωπαίους χρήστες του Facebook και του Instagram να πληρώνουν έως και 12,99 ευρώ τον μήνα για χρήση των εν λόγω εφαρμογών χωρίς διαφημίσεις. Η εναλλακτική λύση είναι η χρήση του Facebook και του Instagram με εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι, κατά την προκαταρκτική της άποψη, «αυτή η δυαδική επιλογή αναγκάζει τους χρήστες να συναινέσουν στη [χρήση] των προσωπικών τους δεδομένων και δεν τους παρέχει μια λιγότερο εξατομικευμένη, αλλά ισοδύναμη έκδοση των κοινωνικών δικτύων της Meta».
The "Pay or Consent" advertising model of Meta fails to comply with the Digital Markets Act.
— European Commission (@EU_Commission) July 1, 2024
Our preliminary findings show that this choice forces users to consent to the combination of their personal data and fails to provide them a less personalised but equivalent version of… pic.twitter.com/KJPNfQ71a1
Ποια η αντίδραση της Meta
Εάν επιβεβαιωθούν τα προσωρινά πορίσματα της έρευνας της Επιτροπής, η Ε.Ε. θα μπορούσε να επιβάλει στη Meta πρόστιμο που ισοδυναμεί με το 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA), που αποτελεί ορόσημο.
«Η "Συνδρομή χωρίς διαφημίσεις" ακολουθεί την κατεύθυνση του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ευρώπης και συμμορφώνεται με τον DMA», δήλωσε στο CNN ένας εκπρόσωπος της Meta και πρόσθεσε: «Προσβλέπουμε σε περαιτέρω εποικοδομητικό διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να κλείσει αυτή η έρευνα».