Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2024 22:19

Meta: Αντιμέτωπη με πρόστιμο 13 δισ. δολ. για το Marketplace

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η Meta θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο έως και 13,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 10% των παγκόσμιων εσόδων της για το 2023

Αντιμέτωπη με το πρώτο αντιμονοπωλιακό πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να βρεθεί εντός των επομένων εβδομάδων η Meta Platforms, εξαιτίας της σύνδεσης της υπηρεσίας διαφημίσεων Marketplace με το κοινωνικό της δίκτυο Facebook. Αυτό αναφέρουν στο Reuters, πηγές με άμεση γνώση του θέματος.

Πριν από περισσότερο από ενάμιση χρόνο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε κατηγορήσει τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό ότι συνδέοντας τις δύο υπηρεσίες προσέφερε στην υπηρεσία διαβαθμισμένων διαφημίσεων Facebook Marketplace ένα αθέμιτο πλεονέκτημα.

Η εποπτική αρχή ανταγωνισμού της ΕΕ είπε επίσης ότι η Meta καταχράστηκε την κυριαρχία της επιβάλλοντας μονομερώς αθέμιτους όρους συναλλαγών σε ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες απόρρητων διαφημίσεων που διαφημίζονται στο Facebook ή το Instagram.

Τσουχτερό πρόστιμο για τη Meta

Η Meta θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο έως και 13,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων – ή 10% των παγκόσμιων εσόδων της για το 2023 – αν και οι κυρώσεις της ΕΕ είναι συνήθως πολύ χαμηλότερες από αυτό το όριο.

Οι πηγές αναφέρουν στο Reuters, ότι η Κομισιόν πιθανότατα θα εκδώσει την απόφασή της τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο προτού η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ Μαργκρέτε Βεστάγκερ αποχωρήσει από τα καθήκοντά της τον Νοέμβριο, αν και το χρονοδιάγραμμα μπορεί να παραταθεί περισσότερο.

Η Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η Κομισιόν πιθανότατα θα εκδώσει την απόφασή της τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο

«Οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εποικοδομητικά με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας είναι υπέρ των καταναλωτών και υπέρ του ανταγωνισμού», σχολίασε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Meta, Matt Pollard.

Η εταιρεία προσπάθησε πέρυσι να διευθετήσει την έρευνα της ΕΕ περιορίζοντας τη χρήση διαφημιστικών δεδομένων ανταγωνιστών για το Facebook Marketplace, αλλά αυτή η παραχώρηση απορρίφθηκε από την ΕΕ, ανέφεραν άλλες πηγές στο Reuters. Μια παρόμοια προσφορά έγινε δεκτή από τη ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ξεχωριστά, η Meta κατηγορήθηκε από την Επιτροπή αυτόν τον μήνα ότι δεν συμμορφώθηκε με τους βασικούς τεχνολογικούς κανόνες λόγω του νέου μοντέλου διαφήμισης πληρωμής ή συναίνεσης που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο.

Πηγή: ΟΤ - In.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2024 20:40

Σχετικά Άρθρα

  • LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα
    LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα

    Το πρόστιμο στην Linkedin επέβαλε η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Πρόστιμο ύψους 310 εκατ. ευρώ επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην LinkedIn για παραβιάσεις των κανόνων προστασίας των δεδομένων, όπως αναφέρει το Associated Press.

    Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων – Data Protection Commission DPC- επέπληξε τον ιστότοπο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στη Microsoft λόγω ανησυχιών σχετικά με τη «νομιμότητα, τη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια» της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς.

    Οι παραβιάσεις της Linkedin

    Ο εποπτικός φορέας είναι η εθνική ανεξάρτητη αρχή που είναι υπεύθυνη για την προάσπιση του θεμελιώδους δικαιώματος των ατόμων στην ΕΕ να προστατεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα.

    Η DPC είναι η εποπτική αρχή της Ιρλανδίας για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) και έχει επίσης λειτουργίες και εξουσίες που σχετίζονται με άλλα σημαντικά ρυθμιστικά πλαίσια, συμπεριλαμβανομένων των ιρλανδικών κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων (2011) και της Οδηγίας της ΕΕ, γνωστής ως Οδηγία επιβολής του νόμου.

    Είναι ο κύριος ρυθμιστικός φορέας προστασίας του LinkedIn στην ΕΕ των 27 χωρών, επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Ο εποπτικός φορέας ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε έρευνα η οποία διαπίστωσε ότι η LinkedIn δεν είχε νόμιμη βάση για τη συλλογή δεδομένων ώστε να μπορεί να στοχεύει χρήστες με διαδικτυακές διαφημίσεις, γεγονός που αποτελεί παραβίαση των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής που είναι γνωστοί ως Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων ή GDPR. Διέταξε το LinkedIn να συμμορφωθεί με τους κανόνες.

    Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων «χωρίς κατάλληλη νομική βάση αποτελεί σαφή και σοβαρή παραβίαση» του δικαιώματος στην προστασία των δεδομένων στην ΕΕ, ανέφερε σε δήλωσή του ο αναπληρωτής επίτροπος Graham Doyle.

    Η LinkedIn από την πλευρά του υποστήριξε ότι ενώ πιστεύει ότι «συμμορφώνεται» με τους κανόνες, εργάζεται ωστόσο για να διασφαλίσει ότι οι «διαφημιστικές πρακτικές» του πληρούν τις απαιτήσεις.

    Η Microsoft ανακοίνωσε πέρυσι ότι αναμένεται να χρεωθεί με περίπου 425 εκατομμύρια δολάρια για πιθανό πρόστιμο από την ιρλανδική ρυθμιστική αρχή για το LinkedIn.

    Πηγή: OT.gr - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Φωτιά στην Κερατέα: «Χειροπέδες» και πρόστιμο σε 87χρονο για εμπρησμό από αμέλεια
    Φωτιά στην Κερατέα: «Χειροπέδες» και πρόστιμο σε 87χρονο για εμπρησμό από αμέλεια

    Και σύλληψη και πρόστιμο πάνω από 3.000 ευρώ για τον 87χρονο για την φωτιά στην Κερατέα.

    Χειροπέδες σε έναν 87χρονο πέρασαν ανακριτικοί υπάλληλοι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μαρκοπούλου, για την φωτιά στην Κερατέα.

    Πιο αναλυτικά, τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, ο 87χρονος συνελήφθη κατηγορούμενος για πυρκαγιά από αμέλεια σε ξηρά χόρτα, εντός οικοπεδικού χώρου, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, στην περιοχή Διόνυσος Κερατέας, του Δήμου Λαυρεωτικής, στην Αττική.

    Μάλιστα, στον 87χρονο επιβλήθηκε και διοικητικό πρόστιμο 3.113€.

    Για το περιστατικό ενημερώθηκε η αρμόδια Εισαγγελική Αρχή.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Καπελέτο: Πρόστιμο 2.250€ γιατί έκαιγε ξερόχορτα σε υπαίθριο χώρο
    Καπελέτο: Πρόστιμο 2.250€ γιατί έκαιγε ξερόχορτα σε υπαίθριο χώρο

    Νέό διοικητικό πρόστιμο επιβλήθηκε την Παρασκευή από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για υπαίθρια καύση στο Καπελέτο.

    Συγκεκριμένα επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 2.250€, από ανακριτικούς υπαλλήλους της Π.Υ. Λεχαινών, σε ημεδαπό, ο οποίος προέβη σε καύση ξηρών χόρτων εντός υπαίθριου χώρου, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, στην Τ.Κ. Καπελέτου, του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης.

  • Βαριά «καμπάνα» για τους Έλληνες οδηγούς - «Τσουχτερό» πρόστιμο αν έχετε αυτά τα πράγματα στο αμάξι
    Βαριά «καμπάνα» για τους Έλληνες οδηγούς - «Τσουχτερό» πρόστιμο αν έχετε αυτά τα πράγματα στο αμάξι

    Με «τσουχτερό» πρόστιμο κινδυνεύουν οι Έλληνες οδηγοί, αν κουβαλούν στο αυτοκίνητό τους συγεκριμένα αντικείμενα.

    Απαγορευμένα αξεσουάρ, ακόμα και ξεχασμένα αντικείμενα στο πορτπαγκάζ αρκούν για να επιβαρύνουν τον τραπεζικό μας λογαριασμό με έως και 700 ευρώ.

    Στη μαύρη λίστα των αξεσουάρ που απαγορεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ανήκουν μεταξύ άλλων ο κοτσαδόρος, τα μη πιστοποιημένα φιμέ κρύσταλλά, οι after market προβολείς που τυφλώνουν τα διερχόμενα οχήματα, το ηχοσύστημα και οι εξατμίσεις που προκαλούν ηχορύπανση, και φυσικά το κάλυμμα της πινακίδας.

    Εκτός από τα αξεσουάρ, βέβαια, με πρόστιμο κινδυνεύουν και όσοι μεταφέρουν... απαγορευμένα αντικείμενα στον χώρο των αποσκευών.

    Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, λοιπόν, απαγορεύεται να τοποθετούμε στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου μας κατοικίδια ζώα, αντικείμενα που προεξέχουν από το αμάξωμα ή σύρονται στο έδαφος, υπερβολικά βαριά αντικείμενα και φυσικά δοχεία με καύσιμα.

    Συνεπώς, αν δεν θέλουμε να πληρώσουμε ακριβά μια ούτως ή άλλως κακή συνήθεια, θα πρέπει να ρίξουμε μια ματιά στον χώρο αποσκευών του οχήματός μας ώστε να αφαιρέσουμε εκείνα τα αντικείμενα που θα μπορούσαν να ενταχθούν στη λίστα των απαγορευμένων από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Φωτιά Ξυλόκαστρο: Παραδέχτηκε πως κάπνιζε τα μελίσσια ο αντιδήμαρχος - Του επιβλήθηκε πρόστιμο
    Φωτιά Ξυλόκαστρο: Παραδέχτηκε πως κάπνιζε τα μελίσσια ο αντιδήμαρχος - Του επιβλήθηκε πρόστιμο

    Παραδέχτηκε ο αντιδήμαρχος και αρμόδιος για θέματα Πολιτικής Προστασίας στον Δήμο Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης πως εκτελούσε θερμές εργασίες στο μελίσσι του την μέρα που ξέσπασε η μεγάλη φωτιά, ενώ του έχει επιβληθεί και πρόστιμο 3.000 ευρώ.

    Τι ανέφερε στις Αρχές

    Σύμφωνα με το Mega, αν και αρχικά ο ίδιος είχε αρνηθεί την εμπλοκή του, σε δεύτερη κατάθεση ομολόγησε το πρωί της Κυριακής την ώρα που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, κάπνιζε το μελίσσι του. Σημειώνεται πως ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς στην περιοχή ήταν κατηγορίας 4 και έτσι απαγορευόταν τέτοιους είδους δραστηριότητα.

    Ωστόσο, υποστηρίζει πως η φωτιά εκδηλώθηκε σε απόσταση κάποιων εκατοντάδων μέτρων από εκεί που έχει το μελίσσι του.

    Μετά την ομολογία του αλλά και ενώ πάρθηκαν και καταθέσεις μαρτύρων, του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο.

    Σε εξέλιξη ακόμα η έρευνα

    Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η έρευνα για να διαπιστωθεί η φωτιά όντως ξεκίνησε με την υπαιτιότητα του ίδιου. Σύμφωνα με πληροφορίες, όσο το σημείο όσο και η ώρα συμπίπτουν με τις εργασίες που έκανε.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Ηλεία: Δύο πρόστιμα για καύσεις υπολειμμάτων καλλιεργειών
    Ηλεία: Δύο πρόστιμα για καύσεις υπολειμμάτων καλλιεργειών

    Νέα πρόστιμα επιβλήθηκαν σε δύο περιπτώσεις καύσης καλλιεργειών στην Ηλεία, τις τελευταίες ημέρες, στη Βουπρασία και στα Λεχαινά από την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία.

    Συγκεκριμένα επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο 2.625€, την 1η Οκτωβρίου 2024, από ανακριτικούς υπαλλήλους της Π.Υ. Λεχαινών, σε ημεδαπό, ο οποίος προέβη σε καύση υπολειμμάτων καλλιεργειών εντός αγροτικής έκτασης, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, στην Τ.Κ. Βουπρασίας, του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης.

    Στην δεύτερη επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο 2.625€, στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, από ανακριτικούς υπαλλήλους της Π.Υ. Λεχαινών, σε ημεδαπή, η οποία προέβη σε καύση ξηρών χόρτων εντός υπαίθριου χώρου, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, στην Τ.Κ. Λεχαινών, του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης.

  • Meta: Διασημότητες θα είναι οι φωνές πίσω από τα νέα chatbots AI
    Meta: Διασημότητες θα είναι οι φωνές πίσω από τα νέα chatbots AI

    Γιατί η Meta χρησιμοποιεί ξανά τη συνταγή τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων;

    Εκατομμύρια δολάρια «ρίχνει στα πόδια» αστέρων του Χόλιγουντ η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook και Instagram, προκειμένου να αποκτήσει το δικαίωμα να ηχογραφήσει και να χρησιμοποιήσει τη φωνή τους για έργα τεχνητής νοημοσύνης, είχε επισημάνει το Bloomberg, πριν μερικές εβδομάδες.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η Meta πρόκειται να εισαγάγει chatbots AI που εκφράζονται από διασημότητες όπως βραβευμένη με Όσκαρ Dame τζούντι Ντεντς, την κωμικό και ράπερ Awkwafina και τον επίσης κωμικό Κίγκαν-Μάικλ Κι.

    Περίπου αυτή την περίοδο πέρυσι, η Meta παρουσίασε έναν διαφορετικό γύρο βοηθών τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων ως μέρος του Messenger. Αυτά τα chatbots είχαν τα πρόσωπα διασημοτήτων όπως η Κένταλ Τζένερ, ο Mr. Beast, ο Τομ Μπρέιντι, ο Snoop Dogg και άλλοι. Περιέργως, αυτά τα chatbots χρησιμοποίησαν την όψη των διασημοτήτων, αλλά όχι τα πραγματικά τους ονόματα. Για παράδειγμα, ο χαρακτήρας “Billie”, απεικονίζεται με το πρόσωπο της Κένταλ Τζένερ.

    Για τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης με πρόσωπα διασημοτήτων, ο τεχνολογικός κολοσσός φέρεται να πλήρωσε έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε δύο χρόνια, για έξι ώρες εργασίας σε στούντιο. Η συμφωνία δεν φάνηκε να λειτούργησε πολύ καλά για την Μέτα. Τα chatbots διακόπηκαν τον Αύγουστο, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία τους.

    Οπότε το ερώτημα είναι γιατί η Meta χρησιμοποιεί ξανά τη συνταγή τεχνητής νοημοσύνης διασημοτήτων, αν και προφανώς κάηκε από αυτή την προσπάθεια;

    Οι διασημότητες μπορεί να βοηθήσουν την τεχνητή νοημοσύνη να είναι λιγότερο απειλητική

    Ίσως τα περσινά chatbots να μην ήταν αποτυχημένα σε ορισμένες μετρήσεις. Σίγουρα, οι άνθρωποι δεν έδειχναν να ενδιαφέρονται να μιλάνε με τον ψεύτικο Τομ Μπρέιντι, αλλά ίσως σκοπός ήταν να προσελκύσουν αρκετούς ανθρώπους να δοκιμάσουν να χρησιμοποιήσουν ένα chatbot AI έστω μία φορά, και αυτό λειτούργησε.

    Ίσως η Meta να έχει απλώς μια πραγματικά περίεργη σχέση με την έννοια της διασημότητας: Δεν είναι μια μάρκα όπως όταν κάποιο αναψυκτικό χρησιμοποιεί διασημότητες σε διαφημίσεις Super Bowl ή ένας οίκος μόδας όπου μια ηθοποιός είναι το πρόσωπο ενός αρώματος. Το Instagram έχει ενσωματωθεί τόσο πολύ στην έννοια της φήμης και της διασημότητας την τελευταία δεκαετία που είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς τη Meta και τους διάσημους ανθρώπους να υπάρχουν ο ένας χωρίς τον άλλον.

    Όταν κυκλοφόρησε το Threads της Meta το καλοκαίρι του 2023, εμφανίστηκε μια πραγματική ένταση: Κορυφαίες διασημότητες, το είδος που δεν είχε χρησιμοποιήσει το Twitter εδώ και χρόνια – συνέρρεαν ξαφνικά στη νέα πλατφόρμα, φέρνοντας μαζί τους μεγάλους αριθμούς ακολούθων. Αλλά οι περισσότερες από αυτές τις διασημότητες σώπασαν μετά από μια ή δύο μέρες, ίσως συνειδητοποιώντας ότι ένα μέσο βασισμένο σε κείμενο δεν ήταν στην πραγματικότητα κάτι που ασπάζονταν. Λίγους μήνες αργότερα, η Meta κυκλοφόρησε ένα πρόγραμμα για να δώσει μπόνους σε μετρητά σε αστέρια reality σε αντάλλαγμα για αναρτήσεις στο Threads.

    Όταν η Τέιλορ Σουίφτ κυκλοφόρησε το τελευταίο της άλμπουμ, δημοσίευσε στο Threads, όπου ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ποστάρισε πανηγυρικά για να την καλωσορίσει. Υπήρχε ακόμη και ένα προσαρμοσμένο εφέ πυροτεχνημάτων για χρήστες που πληκτρολογούσαν το όνομα του άλμπουμ της. Αλλά αφού η Meta πανηγύρισε τον ερχομό της Σουίφτ, εκείνη δεν δημοσίευσε ποτέ ξανά στο Threads.

    Και πρόσφατα, όταν η Σουίφτ ανακοίνωσε την υποστήριξη της για την Κάμαλα Χάρις, το έκανε μόνο στο Instagram.

    Υπήρξαν και άλλες αποτυχίες στον κόσμο των διασημοτήτων-στην Meta. Το 2019, η Κιμ Καρντάσιαν και Τζένιφερ Λόπεζ, δύο διασημότητες των οποίων οι προωθήσεις συνήθως δεν είναι φθηνές, πρωταγωνίστησαν σε τρία τηλεοπτικά σποτ για την προώθηση το Portal του Facebook. To Portal διακόπηκε στα τέλη του 2022.

    Πώς μπορούν οι διασημότητες να βοηθήσουν την Meta

    Έτσι, είναι λίγο περίεργο η Meta να βασίζεται σε φωνές διασημοτήτων για τα προϊόντα AI της. Τα προϊόντα της Meta είναι τα πάνε πολύ, επειδή οι άνθρωποι αγαπούν να τα χρησιμοποιούν. Οι διασημότητες τα χρησιμοποιούν ακόμη και χωρίς να πληρώνονται!

    Αλλά η επανένωση του καστ της τηλεοπτικής σειράς «Μοντέρνα Οικογένεια» για μια διαφήμιση στο WhatsApp υποδηλώνει ότι η Meta μπορεί να χρησιμοποιεί διασημότητες για να φτάσει σε κανονικά άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούν AI ή WhatsApp. Και με αυτές τις τελευταίες φωνές βοηθών τεχνητής νοημοσύνης, η Meta δεν χρησιμοποιεί τους πιο δημοφιλείς Gen Z influencers, αλλά τελικά χρησιμοποιεί την Τζούντι Ντεντς.

    Η Meta δεν προσέλαβε «τυχαία» έναν ήχο που μοιάζει με μια γνωστή διασημότητα για να είναι η φωνή για έναν συνεργάτη τεχνητής νοημοσύνης όπως, κάποιοι άλλοι ανταγωνιστές τεχνητής νοημοσύνης.

    Ίσως είναι απλώς ότι η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να είναι λίγο τρομακτική και απρόσωπη, και τα στελέχη της Meta πιστεύουν ότι το να βάλουν το πρόσωπο, ή την φωνή, κάποιας διασημότητας θα το κάνουν να φαίνεται πιο προσιτό. Παραδόξως, η ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να υποδύεται διασημότητες είναι ένα από τα πράγματα ίσως που πολλοί άνθρωποι πραγματικά φοβούνται σχετικά με την συγκεκριμένη τεχνολογία.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Τεχνητή νοημοσύνη: H Meta, το Spotify και άλλες εταιρείες κατά των «ασυνάρτητων» ρυθμιστικών αποφάσεων της ΕΕ
    Τεχνητή νοημοσύνη: H Meta, το Spotify και άλλες εταιρείες κατά των «ασυνάρτητων» ρυθμιστικών αποφάσεων της ΕΕ

    Οι επιχειρήσεις ζητούν «αποφάσεις με συνοχή, γρήγορες και ξεκάθαρες» - «Χωρίς αυτές, η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης θα γίνει αλλού» προειδοποιούν

    Μια τριανταριά επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων η γιγάντια αμερικανική Meta (Facebook, Instagram), αλλά και ερευνητές και ενώσεις, καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση να «αποσαφηνίσει» τις κανονιστικές ρυθμίσεις της για την τεχνητή νοημοσύνη, σε ανοικτή επιστολή τους που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
    «Η Ευρώπη έχει γίνει λιγότερο ανταγωνιστική και λιγότερο καινοτόμος απ' ό,τι άλλες περιφέρειες και διατρέχει σήμερα τον κίνδυνο να χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης λόγω ασυνάρτητων αποφάσεων σε ό,τι αφορά την κανονιστική ρύθμιση του τομέα», αναφέρουν εκφράζοντας την ανησυχία τους οι συνυπογράφοντες την έκκληση αυτή, μεταξύ των οποίων η Meta, οι γαλλικοί διαφημιστικοί όμιλοι Publicis και Criteo, η σουηδική πλατφόρμα streaming Spotify ή ακόμη ο γαλλοϊταλικός όμιλος EssilorLuxottica, πρώτος στον κόσμο στα οπτικά είδη.
    «Τον τελευταίο καιρό, οι κανονιστικές ρυθμίσεις έχουν γίνει αποσπασματικές και απρόβλεπτες», αναφέρουν, εκτιμώντας ότι οι παρεμβάσεις των ευρωπαϊκών αρχών «δημιούργησαν τεράστιες αβεβαιότητες αναφορικά με τον τύπο των δεδομένων που μπορούν να χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης».
    Αντιμέτωπες με τη διαπίστωση αυτή, οι εν λόγω επιχειρήσεις ζητούν από τους ευρωπαίους πολιτικούς ηγέτες «αποφάσεις εναρμονισμένες, με συνοχή, γρήγορες και ξεκάθαρες σε ό,τι αφορά τις κανονιστικές ρυθμίσεις για τα δεδομένα στο εσωτερικό της ΕΕ».

    Οι συντάκτες της επιστολής υποστηρίζουν πως απηχούν την έκθεση του πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας Μάριο Ντράγκι για την οικονομία της ΕΕ, που παρουσιάσθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες και προειδοποιεί για μια οικονομική αποσύνδεση των 27 από τις Ηνωμένες Πολιτείες και για την ανάγκη «να επιταχυνθεί η καινοτομία», ιδιαίτερα στον ψηφιακό τομέα.

    Στην ανοικτή αποστολή γίνεται επίσης έκκληση για μια «ριζική αλλαγή» προς μεγαλύτερη ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, αλλά επίσης και για λιγότερη γραφειοκρατία.

    Στις αρχές Αυγούστου, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την πλαισίωση της τεχνητής νοημοσύνης, πρωτοφανής σε παγκόσμιο επίπεδο, τέθηκε επισήμως σε ισχύ, με στόχο να ευνοήσει την καινοτομία στην Ευρώπη και παράλληλα να περιορίσει ενδεχόμενες παρεκκλίσεις.

    Η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει κυρίως στα διάφορα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης υποχρεώσεις ανάλογες με τους κινδύνους που αντιπροσωπεύουν για την κοινωνία.
    Μολονότι η νομοθεσία αυτή δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί πραγματικά παρά μόνο μετά το 2026, ορισμένες διατάξεις της θα γίνουν υποχρεωτικές από την ερχόμενη χρονιά.

    Στόχος προσφυγών σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης X δεσμεύθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου να μην εκμεταλλεύεται πλέον τα προσωπικά δεδομένα των ευρωπαίων χρηστών του για να εκπαιδεύει το πρόγραμμά του τεχνητής νοημοσύνης Grok.

    Στο στόχαστρο ένδεκα ευρωπαϊκών χωρών, η Meta αναγκάσθηκε από την πλευρά της να αναστείλει τον Ιούνιο το σχέδιό της να χρησιμοποιήσει προσωπικά δεδομένα των χρηστών της σε ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης.
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο