Κυριακή, 04 Αυγούστου 2024 15:52

Τι συμβαίνει στους εφήβους που είναι «κολλημένοι» στα κινητά τους τηλέφωνα;

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Νέες μελέτες αποκαλύπτουν τις αιτίες αυτής της συμπεριφοράς

Η πλειοψηφία των οικογενειών όπου υπάρχουν παιδιά εφηβικής ηλικίας αντιμετωπίζουν μικρότερα η μεγαλύτερα προβλήματα με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Οι καβγάδες τόσο για τον χρόνο που περνούν οι έφηβοι με τα κινητά τους τηλέφωνα όσο και με το τι κάνουν και τι βλέπουν σε αυτά είναι συνεχείς.

Πλήθος μελετών προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις στο φαινόμενο της αποκαλούμενης «προβληματικής» χρήσης των κινητών τηλεφώνων από τους εφήβους και δύο νέες μελέτες που και τις δύο πραγματοποίησαν επιστήμονες του τμήματος Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης του King’s College London έρχονται να ενισχύσουν στο μεγαλύτερο βαθμό τις ανησυχίες που έχουν πολλοί γονείς για τις αιτίες αυτής της προβληματικής χρήσης των κινητών τηλεφώνων από τα παιδιά τους.

Ως αιτίες της προβληματικής χρήσης των εφήβων με τα κινητά τους τηλέφωνα οι δύο μελέτες αναφέρουν την κατάθλιψη, το άγχος και την αυπνία. Οι έφηβοι που πήραν μέρος στις δύο μελέτες και έκαναν κακή χρήση του κινητού τηλεφώνου τους εμφάνιζαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν άγχος, τριπλάσιες πιθανότητες να έχουν κατάθλιψη και 64% περισσότερες πιθανότητες να έχουν αϋπνία σε σχέση με τους εφήβους που κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τους τηλεφώνων.

Η συμπεριφορά

Η προβληματική χρήση των κινητών τηλεφώνων από τους εφήβους στη μελέτη συνδέεται άμεσα με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα του TikTok και του Instagram. Οι ερευνητές λένε ότι τα ευρήματα τους υποδεικνύουν συμπεριφορά εξάρτησης των εφήβων με τα κινητά τους τηλέφωνα με ότι αυτό σημαίνει και συνεπάγεται για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπιστεί από το οικογενειακό τους περιβάλλον και τους ίδιους.

Πολλές χώρες έχουν αρχίσει να ασχολούνται επισταμένα με το ζήτημα αυτό και αρχίζουν να θεσπίζουν κανονισμούς περιορισμού της χρήσης των κινητών τηλεφώνων από τους εφήβους όπου αυτό είναι εφικτό όπως για παράδειγμα, στα σχολεία.

Πηγή: Naftemporiki.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 04 Αυγούστου 2024 11:30

Σχετικά Άρθρα

  • DW: Η εφηβεία αρχίζει όλο και νωρίτερα - Επιστήμονες εξηγούν γιατί
    DW: Η εφηβεία αρχίζει όλο και νωρίτερα - Επιστήμονες εξηγούν γιατί

    Τα παιδιά αρχίζουν την εφηβεία όλο και νωρίτερα, ιδίως τα μοναχοπαίδια, υποστηρίζει μελέτη.

    Όταν οι γονείς γίνονται ξαφνικά «ενοχλητικοί», οι απόγονοί τους βρίσκονται μάλλον στην εφηβεία, αναφέρει με χιούμορ η ελληνική έκδοση της εφημερίδας Deutsche Welle.

    Τότε είναι που ο οργανισμός παράγει περισσότερες ορμόνες του φύλου: οιστρογόνα και γεσταγόνα στα κορίτσια και τεστοστερόνη στα αγόρια.

    Αυτές προκαλούν σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές. Οι εναλλαγές της διάθεσης είναι φυσιολογικές - όπως και η ανάγκη να αποστασιοποιηθούν από τους γονείς. Εξωτερικά, οι ηβικές τρίχες αναπτύσσονται και στα δύο φύλα. Το στήθος των κοριτσιών μεγαλώνει, ακολουθούμενο από την έμμηνο ρύση. Οι φωνές των αγοριών σπάνε, οι όρχεις και το πέος τους μεγαλώνουν και εκσπερματώνουν για πρώτη φορά.

    H εφηβεία έρχεται νωρίτερα σήμερα

    Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σε μικρότερη ηλικία σήμερα απ' ό,τι στο παρελθόν. Μια μελέτη έδειξε ότι το 2013, η εφηβεία στα κορίτσια άρχιζε κατά μέσο όρο σχεδόν ένα χρόνο νωρίτερα από ό,τι το 1977. Τα αγόρια τείνουν επίσης να φτάνουν στην εφηβεία νωρίτερα, αν και τα αποτελέσματα της μελέτης δεν είναι τόσο σαφή, όσο για τα κορίτσια.

    Μόλις τον 19ο αιώνα οι νεαρές γυναίκες στην Ευρώπη είχαν την πρώτη τους έμμηνο ρύση στην ηλικία των 17 ετών, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1960 περίπου στα 13 έτη. Σήμερα, ο μέσος όρος στη Γερμανία είναι 12,8 έτη, αναφέρει η Μπετίνα Γκόλκε, επικεφαλής του Παιδιατρικού Ενδοκρινολογικού Τμήματος (KEDAS) στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Βόννης στη Γερμανία.

    Το αυξημένο βιοτικό επίπεδο θα μπορούσε να έχει παίξει ρόλο σε αυτή την εξέλιξη. Υπό καλύτερες συνθήκες, οι απόγονοι ίσως να μεγαλώνουν νωρίτερα. «Ωστόσο, η εφηβεία δεν αρχίζει με την πρώτη έμμηνο ρύση, αλλά με την ανάπτυξη των μαστών», τονίζει η επιστήμονας.

    Γιατί όμως ο χρόνος αυτός μετατοπίστηκε μπροστά κατά περίπου ένα χρόνο μέσα σε μόλις τέσσερις δεκαετίες; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι' αυτό και δεν μπορούν να αποδειχθούν με σαφήνεια όλοι.

    Υπέρβαρα παιδιά και πανδημία

    Έρευνες έχουν δείξει ότι τα υπέρβαρα παιδιά μπαίνουν νωρίτερα στην εφηβεία. Στον λιπώδη ιστό τους παράγεται περισσότερη από την αγγελιοφόρο ουσία λεπτίνη και αυτό δίνει σήμα στον εγκέφαλο να ξεκινήσει η εφηβεία.

    Το γεγονός ότι τα παιδιά κινούνταν λιγότερο και πάχυναν θα μπορούσε να είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους σημαντικά περισσότερα κορίτσια πέρασαν πρόωρη εφηβεία κατά τη διάρκεια της πανδημ ίαςτου κορωνοϊού. Πρόκειται για την ανάπτυξη εξωτερικών σεξουαλικών χαρακτηριστικών στα κορίτσια πριν από την ηλικία των οκτώ ετών και στα αγόρια πριν από την ηλικία των εννέα ετών.

    «Επιπλέον, είχε αλλάξει ολόκληρος ο τρόπος ζωής, όπως ο ρυθμός ημέρας-νύχτας, τα παιδιά είχαν περισσότερο ψυχοκοινωνικό στρες και περνούσαν περισσότερο χρόνο στον υπολογιστή - και το μπλε φως, όπως έχουν δείξει μελέτες σε ζώα, έχει επίδραση στις ορμόνες.

    Χημικές ουσίες που επηρεάζουν την εφηβεία

    Οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι οι χημικές ουσίες από το περιβάλλον μας επηρεάζουν την εφηβεία. Για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί ότι το φυτοφάρμακο DDT οδηγεί σε πρόωρη έναρξη της εμμηνόρροιας. Ουσίες που περιέχονται σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, όπως φθαλικές ενώσεις, παραμπένες και άλλες φαινόλες, είναι επίσης ύποπτες ότι προκαλούν την εφηβεία νωρίτερα, ιδίως στα κορίτσια.

    Η παγκόσμια τάση να ξεκινά η εφηβεία όλο και νωρίτερα έχει αναπτυχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να εξηγηθεί από γενετικές αλλαγές.

    Ωστόσο, δεν είναι σαφές ποιες ακριβώς ουσίες ευθύνονται γι' αυτό. Και αυτό διότι: «Υπάρχουν πολύ περισσότερες από 100 διαφορετικές ουσίες, που θα μπορούσαν να είναι πιθανές αιτίες, όπως έχουν δείξει τα πειράματα σε ζώα - και είμαστε εκτεθειμένοι σε ένα ολόκληρο φάσμα ουσιών». Επιπλέον, υπάρχει πάντα το ζήτημα της δόσης: μια ποσότητα που εξακολουθεί να θεωρείται ακίνδυνη στα πειράματα σε ζώα θα μπορούσε σίγουρα να έχει επιπτώσεις στα παιδιά.

    Τα αιθέρια έλαια μπορούν επίσης να έχουν επίδραση στις ορμόνες - και επομένως και στην έναρξη της εφηβείας. Για παράδειγμα, κορίτσια και αγόρια εμφάνισαν πρόωρη ανάπτυξη του στήθους μετά τη χρήση προϊόντων λεβάντας. Εργαστηριακές δοκιμές έδειξαν ότι 65 αιθέρια έλαια περιέχουν ορισμένες ουσίες που έχουν ορμονική επίδραση στα ανθρώπινα κύτταρα. Η ανάπτυξη του στήθους επιβραδύνθηκε σε όλα τα παιδιά όταν διακόπηκαν τα αρωματισμένα προϊόντα.

    Τα προϊόντα σόγιας έχουν επίσης ορμονική επίδραση. Η σόγια περιέχει τα λεγόμενα φυτο-οιστρογόνα, δηλαδή φυτικές ουσίες, που είναι παρόμοιες με την ανθρώπινη ορμόνη οιστρογόνο - όπως ακριβώς και η μπύρα.

    Δεν έχει αποδειχθεί ακόμη η επίδρασή τους στην έναρξη της εφηβείας. Ωστόσο, σε μια μελέτη, γυναίκες που είχαν τραφεί με πρωτεΐνη σόγιας ως βρέφη ανέφεραν σημαντικά μεγαλύτερη περίοδο και πιο σοβαρά προβλήματα εμμήνου ρύσεως. Η Γερμανική Εταιρεία Παιδιατρικής και Εφηβικής Ιατρικής συμβουλεύει επομένως να μη χορηγείται στα βρέφη διατροφή με βάση τη σόγια ως πρότυπο.

    Τα μοναχοπαίδια περνούν νωρίτερα την εφηβεία

    Και κάτι άλλο φαίνεται να επηρεάζει την έναρξη της εφηβείας: Κατά μέσον όρο, τα μοναχοπαίδια περνούν την εφηβεία νωρίτερα από τα παιδιά με αδέλφια, ετεροθαλή ή θετά αδέλφια, όπως δείχνει μια μελέτη από τη Δανία.

    Μια εξήγηση θα μπορούσε να είναι ότι κατά τη μεταβίβαση των οικογενειακών γονιδίων, τα μοναχοπαίδια δεν μπορούν να βασιστούν στα αδέλφια. Έτσι ο οργανισμός τους προτιμά να βασίζεται στη δική του αναπαραγωγική ικανότητα σε νεαρή ηλικία.

    Πηγή: DW - Ιefimerida.gr

  • Ουσίες, οθόνες και social media κλονίζουν την ψυχική υγεία των εφήβων
    Ουσίες, οθόνες και social media κλονίζουν την ψυχική υγεία των εφήβων

    Οι έφηβοι που κάνουν προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται πως έχουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και υψηλότερα επίπεδα χρήσης ουσιών

    Δεν ξεφεύγουν από την όλο και μεγαλύτερη επίπτωση των προβλημάτων ψυχικής υγείας τα παιδιά και οι έφηβοι. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι οικογένειες είναι πολλαπλές, αφού οι διαταραχές ψυχικής υγείας μπορεί να αφορούν οποιονδήποτε μέσα σε αυτές, αρκετά συχνά τα μικρότερα μέλη τους.

    Πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) δείχνει ότι οι μισές από το σύνολο των ψυχικών διαταραχών που θα εκδηλωθούν στην ενήλικη ζωή ξεκινούν από την ηλικία των 14 ετών, αλλά οι περισσότερες περιπτώσεις δεν εντοπίζονται και δεν αντιμετωπίζονται.

    Επίσης, η πρώιμη έναρξη της χρήσης ουσιών συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο εξάρτησης και άλλων προβλημάτων κατά την ενήλικη ζωή, ενώ οι νεότεροι άνθρωποι επηρεάζονται δυσανάλογα από τη χρήση ουσιών σε σύγκριση με άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.

    Η προβληματική ενασχόληση με το διαδίκτυο είναι, επίσης, αιτία προβλημάτων ψυχικής υγείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού γραφείου του ΠΟΥ που περιλαμβάνει νεότερα ευρήματα για τις συνήθειες των εφήβων στην Ευρώπη, αναδεικνύεται η ανάγκη για καθοδήγηση των εφήβων προς μια πιο υγιή χρήση των οθονών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία – η χώρα μας συμμετείχε μέσω του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (ΕΠΙΨΥ) – πάνω από το ένα τρίτο (36%) των εφήβων διεθνώς (33% στην Ελλάδα) αναφέρουν συνεχή καθημερινή επαφή με φίλους ή άλλους στο διαδίκτυο, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμα υψηλότερο μεταξύ των 15χρονων κοριτσιών (44%, 44% και στην Ελλάδα). Επίσης, ένας στους 9 (11%) εμφανίζει σημάδια προβληματικής ενασχόλησης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (13% στην Ελλάδα), αφιερώνει δηλαδή πολλές ώρες σε αυτά, δυσκολεύεται να ελέγξει τη χρήση τους και βιώνει αρνητικές συνέπειες από αυτήν. Τα κορίτσια αναφέρουν προβληματική ενασχόληση σε υψηλότερα ποσοστά από τα αγόρια (13% έναντι 9% διεθνώς, 16% και 10%, αντίστοιχα στην Ελλάδα).

    Παράλληλα, το ένα τρίτο (34%) των εφήβων παίζει καθημερινά ηλεκτρονικά παιχνίδια, με περισσότερους από έναν στους 5 (22%) να παίζουν (όταν παίζουν) για τουλάχιστον τέσσερις ώρες την ημέρα (20% στην Ελλάδα, αν και τα δύο αυτά ποσοστά δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα). Σχεδόν ένας στους 8 (12%) εφήβους διεθνώς είναι σε κίνδυνο προβληματικής ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, σε υπερδιπλάσιο ποσοστό τα αγόρια έναντι των κοριτσιών (16% έναντι 7%, δεν υπάρχουν αντίστοιχα δεδομένα για την Ελλάδα).

    Η ίδια έκθεση ορίζει την προβληματική ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα πρότυπο συμπεριφοράς που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα που μοιάζουν με εθισμό. Αυτά περιλαμβάνουν την αδυναμία ελέγχου της χρήσης τους, το έντονο αίσθημα «στέρησης» όταν οι έφηβοι δεν μπορούν να συνδεθούν σε αυτά, την παραμέληση άλλων δραστηριοτήτων υπέρ της χρήσης τους και την το να έρχονται αντιμέτωποι με αρνητικές συνέπειες στην καθημερινή τους ζωή εξαιτίας της υπερβολικής χρήσης.

    Η αύξηση της προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους εφήβους εγείρει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις. Προηγούμενη μελέτη στα δεδομένα της ίδιας έρευνας διαπίστωσε ότι οι έφηβοι που έκαναν προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και υψηλότερα επίπεδα χρήσης ουσιών, σε σύγκριση με τους συνομήλικούς τους με μη προβληματική ή καθόλου ενασχόληση με αυτά.

    Επιπλέον, η προβληματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει συσχετιστεί με ξενύχτι και συνεπώς μικρότερη διάρκεια ύπνου, δυνητικά επηρεάζοντας τη συνολική υγεία και την ακαδημαϊκή επίδοση των εφήβων. Διαχρονικά, η προβληματική χρήση αυξάνεται και εάν η τάση αυτή συνεχιστεί θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες για την ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική υγεία των εφήβων, σύμφωνα με τους ειδικούς.

    Αντίστοιχα, δεν είναι δύσκολο η ενασχόληση του εφήβου με το ηλεκτρονικό παιχνίδι να εξελιχθεί σε προβληματική, με αρνητικές συνέπειες για την ψυχοκοινωνική υγεία. Μια προηγούμενη μελέτη με τα δεδομένα της ίδιας έρευνας που εξέτασε την προβληματική ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε πέντε χώρες βρήκε ότι συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης από τη ζωή, συχνότερες αναφορές σε ψυχολογικά συμπτώματα και χαμηλότερα επίπεδα υποστήριξης από συνομηλίκους.

    Πηγή: Ygeiamou.gr

  • ΠΟΥ: Όλο και πιο εθιστική η χρήση των social media από εφήβους - Τα ανησυχητικά συμπτώματα
    ΠΟΥ: Όλο και πιο εθιστική η χρήση των social media από εφήβους - Τα ανησυχητικά συμπτώματα

    H χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους νέους Ευρωπαίους γίνεται ολοένα και πιο «προβληματική».

    Με πολλούς από αυτούς να εμφανίζουν συμπτώματα αντίστοιχα του εθισμού, προειδοποίησε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

    ΠΟΥ για μέσα κοινωνικής δικτύωσης

    «Χρειαζόμαστε άμεση και συνεχή δράση για να βοηθήσουμε τους εφήβους να σταματήσουν την ενδεχομένως βλαπτική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε κατάθλιψη, παρενόχληση, άγχος και μέτριες σχολικές επιδόσεις», ανέφερε σε ανακοίνωση ο διευθυντής του ΠΟΥ Ευρώπης Χανς Κλούγκε.

    Το 2022, το 11% των εφήβων (13% των κοριτσιών και το 9% των αγοριών) εμφάνιζαν συμπτώματα προβληματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα το ποσοστό αυτό ήταν 7%, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από 280.000 νέους ηλικίας 11, 13 και 15 ετών από 44 χώρες της Ευρώπης, της Κεντρικής Ασίας και του Καναδά.

    Τα συμπτώματα που παρουσιάζουν μοιάζουν με αυτά του εθισμού: οι νέοι δεν είναι σε θέση να ελέγξουν την υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, νιώθουν αίσθημα έλλειψης όταν δεν ασχολούνται με αυτά, εγκαταλείπουν άλλες δραστηριότητες για να αφιερώσουν χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αντιμετωπίζουν αρνητικές συνέπειες στην καθημερινότητά τους λόγω της υπερβολικής χρήσης.

    Το φαινόμενο αυτό είναι πιο διαδεδομένο μεταξύ των εφήβων ηλικίας 13 με 15 ετών στη Ρουμανία καθώς αφορά το 28%. Λιγότερο επηρεασμένοι είναι οι έφηβοι στην Ολλανδία, με ποσοστό 3% να εμφανίζει συμπτώματα εθισμού.

    Ακόμη μία πηγή ανησυχίας είναι το γεγονός ότι το ένα τρίτο των εφήβων παίζουν παιχνίδια online καθημερινά και το 22% εξ αυτών τουλάχιστον για τέσσερις ώρες, ανέφερε ο ΠΟΥ.

    «Είναι ζωτικής σημασίας να λάβουμε μέτρα για να προστατεύσουμε τους νέους ώστε να μπορέσουν να χειριστούν με ασφάλεια το ψηφιακό περιβάλλον και να είναι σε θέση να κάνουν σωστές επιλογές σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές τους δραστηριότητες, αυξάνοντας τα πλεονεκτήματα και μειώνοντας τους κινδύνους για την ψυχική τους υγεία και την κοινωνική τους ευημερία», τόνισε η Νατάσα Αζοπάρντι- Μουσκάτ αξιωματούχος του ΠΟΥ Ευρώπης.

    Ο ΠΟΥ υπογράμμισε ωστόσο τα πλεονεκτήματα της υπεύθυνης χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως τους δεσμούς μεταξύ αυτών που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα: το 36% των νέων και το 44% των εφήβων ηλικίας 15 ετών ανέφεραν ότι βρίσκονται διαδικτυακά σε επαφή με τους φίλους τους.

    Ο ΠΟΥ συνιστά στις εθνικές αρχές να βελτιώσουν τα ψηφιακά περιβάλλοντα και να υιοθετήσουν μέτρα ώστε οι νέοι να εκπαιδευτούν να χειρίζονται με ασφάλεια τον ψηφιακό κόσμο.

    Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ - Ιefimerida.gr

  • Σχολεία: «Βροχή» οι αποβολές για τα κινητά τηλέφωνα - Κατά της απαγόρευσης μαθητές και γονείς
    Σχολεία: «Βροχή» οι αποβολές για τα κινητά τηλέφωνα - Κατά της απαγόρευσης μαθητές και γονείς

    Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία δεν έχει γίνει αποδεκτή από τα παιδιά και κυρίως τους έφηβους - Πολλοί γονείς τάσσονται κατά του μέτρο

    Μπορεί οι μαθητές να ενημερώθηκαν από την πρώτη μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς, για την απαγόρευση χρήσης των κινητών στα σχολεία, αλλά πολλοί δεν φαίνεται να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των δασκάλων τους.

    Οι μαθητές δεν δέχονται την απαγόρευση

    Αρχικά έγινε γνωστή η αποβολή μαθητή από σχολείο σε περιοχή κοντά στην Πάτρα, αλλά όπως παραδέχτηκε και ο υπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης «δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα». Και όπως δείχνουν τα πράγματα αυτή είναι και θα παραμείνει για καιρό η εικόνα στα σχολεία αφού πάρα πολλοί μαθητές δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν το κινητό στην τσάντα όπως τους κάλεσε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Αντίθετα σκαρφίζονται διάφορους τρόπους για να επικοινωνήσουν με φίλους τους και να βγάζουν φωτογραφίες για να τις αναρτήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της αρεσκείας τους.

    Στο πλαίσιο αυτό, έγινε γνωστό, νέο περιστατικό ,πάλι σε σχολείο της Πάτρας και συγκεκριμένα σε προάστειο της πόλης, όπου δύο μαθητές τιμωρήθηκαν με αποβολή δυο ημερών καθώς ανάρτησαν σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (tik tok), βίντεο με περιεχόμενο μέσα από το σχολικό συγκρότημα, κάτι το οποίο απαγορεύεται αυστηρά.

    Οι μαθητές δεν έγιναν αντιληπτοί την ώρα που έκαναν την βιντεοσκόπηση αλλά όταν έγινε γνωστή στο σχολείο η ανάρτηση τους και την οποία φυσικά είδαν και οι καθηγητές τους. Οι μαθητές δεν μπόρεσαν να δικαιολογήσουν την πράξη τους αλλά ισχυρίστηκαν ότι στο βίντεο δεν φαινόταν κάποιος άλλος μαθητής ή εκπαιδευτικός παρά μόνο οι ίδιοι, αλλά δεν γλίτωσαν την τιμωρία αφού η διεύθυνση του σχολείου είχε ξεκαθαρίσει στα παιδιά και στους γονείς ότι θα εφαρμόσει τις διατάξεις του νέου νόμου όπως ισχύουν.

    Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία δεν έχει γίνει αποδεκτή από τα παιδιά και κυρίως τους έφηβους οι οποίοι θεωρούν ότι τους στερούν το βασικότερο μέσο επικοινωνίας και ότι το μέτρο με τις ποινές και τις αποβολές είναι πάρα πολύ αυστηρό. Αλλά και πολλοί γονείς τάσσονται κατά του μέτρου καθώς θεωρούν ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν τα κινητά τους για λόγους ασφαλείας και άμεσης επικοινωνίας μαζί τους σε περίπτωση ανάγκης παρά το γεγονός ότι στη διάθεση τους υπάρχει το σταθερό τηλέφωνο του σχολείου για όλες τις ώρες που τα παιδιά τους βρίσκονται εκεί.

    Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας

    Ο υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης, υπερασπιζόμενος το νέο, αυστηρό πλαίσιο για τα κινητά σημείωσε ότι «το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στην μαθησιακή διαδικασία αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του», τονίζοντας πάντως ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία?σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Πιλοτικά lockers στα σχολεία για να κλειδώνουν τα κινητά τους οι μαθητές» προανήγγειλε ο Μητσοτάκης
    «Πιλοτικά lockers στα σχολεία για να κλειδώνουν τα κινητά τους οι μαθητές» προανήγγειλε ο Μητσοτάκης

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι έχει συζητήσει ήδη το θέμα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη και έχει δώσει εντολή να προχωρήσει το project, μετά από αιτήματα των συλλόγων γονέων των σχολείων.

    Λίγες ώρες αφού έγινε γνωστό ότι μαθητής σε σχολείο της Πάτρας τιμωρήθηκε με ολοήμερη αποβολή επειδή έκανε χρήση του κινητού τηλεφώνου εντός του σχολείου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε, αρχικά σε πιλοτική φάση, την προμήθεια lockers στα σχολεία, προκειμένου να αποθηκεύουν οι μαθητές τα κινητά τους τηλέφωνα για το διάστημα που βρίσκονται εκεί.

    «Έχω συζητήσει με τον υπουργό Παιδείας και είναι πολύ θετικός αν υπάρχουν τέτοια αιτήματα από συλλόγους γονέων να προμηθεύσουμε έναν σε πρώτη φάση πεπερασμένο αριθμό σχολείων με locker ώστε τα παιδιά να μπορούν να κλειδώνουν τα κινητά τους όταν πηγαίνουν στο σχολείο και να τα παίρνουν όταν φεύγουν», είπε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

    Αναλυτικά:

    «Ήθελα με την ευκαιρία αυτή καταρχάς να σας ενημερώσω εν τάχει για ένα υποσύνολο των εξαγγελιών που έκανα στην ΔΕΘ που θεωρώ ότι έχουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο. Είναι δε ιδιαιτέρως σημαντικές διότι αξιοποιούν πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για μία σειρά από δράσεις που βρίσκονται στον πυρήνα της κοινωνικής μας πολιτικής.

    Να ξεκινήσω με το πρόγραμμα "Σπίτι μου 2" όπου καταφέραμε και εξασφαλίσαμε 1 δισ. πρόσθετους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης μαζί με το 1 δισ. που θα χορηγήσουν και οι τράπεζες. Μιλάμε για ένα πρόγραμμα ύψους 2 δισεκατομμυρίων το οποίο στοχεύει στο να αποκτήσουν περί τους 20.000 συμπολίτες μας το σπίτι τους με ένα κόστος στεγαστικού δανείου το οποίο θα είναι χαμηλότερο από όσο θα πλήρωναν αν νοίκιαζαν ένα αντίστοιχο σπίτι.

    Το πρόγραμμα "Σπίτι μου 1" όπως γνωρίζετε, είχε πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία και φιλοδοξούμε να μπορέσουμε να διπλασιάσουμε τους δικαιούχους διευρύνοντας σημαντικά και τα κριτήρια. Και ταυτόχρονα να διαθέσουμε και 400 εκατομμύρια για επισκευές σπιτιού μέσω ενός άτοκου δανείου, ουσιαστικά χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, για να μπορέσουν οι συμπολίτες μας να κάνουν ενεργειακή αναβάθμιση, είτε σε σπίτια τα οποία διαθέτουν, είτε σε διαμερίσματα τα οποία ενδεχομένως είναι κλειστά και τα οποία μπορούν με αυτόν τον τρόπο να τα αξιοποιήσουν για να αυξήσουμε την προσφορά των διαμερισμάτων.

    Η δεύτερη δράση στην οποία αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία είναι τα χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης απογευματινά χειρουργεία. Γνωρίζετε ότι ο θεσμός έχει ήδη ξεκινήσει αλλά έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να μπορούμε να δίνουμε την δυνατότητα σε συμπολίτες μας οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική άνεση, ειδικά αυτοί οι οποίοι περιμένουν αρκετό καιρό για μια προγραμματισμένη εγχείρηση, να την κάνουν και το κόστος του απογευματινού χειρουργείου, όφελος για τους γιατρούς οι οποίοι χειρουργούν το απόγευμα, να εκταμιευθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Μετά από μία δύσκολη διαπραγμάτευση αισιοδοξούμε ότι το Νοέμβριο θα έχουμε και την τελική επιβεβαίωση αυτής της απόφασης ώστε να μπορέσουμε άμεσα να ξεκινήσουμε και τα απογευματινά χειρουργεία. Και το τρίτο το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία έχει να κάνει με τις γενικότερες δράσεις που έχουν να κάνουν με την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Ήδη οι διαδραστικοί πίνακες έχουν μπει σχεδόν σε 30.000 σχολεία. Και αυτοί χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης. Χθες ήμουν στο υπουργείο Παιδείας για να παρουσιάσω το πρώτο ψηφιακό φροντιστήριο για παιδιά της Γ' Λυκείου δωρεάν, με πολύ έμπειρους καθηγητές, μια πρόσθετη βοήθεια για παιδιά απομακρυσμένων περιοχών, για παιδιά οι οικογένειες των οποίων δεν μπορούν να δαπανήσουν χρήματα για να έχουν πρόσθετη φροντιστηριακή υποστήριξη.

    Θεωρώ ότι είναι όλες δράσεις με ένα έντονο κοινωνικό αποτύπωμα που αποδεικνύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι οι πόροι του Ταμείου ανάκαμψης, τόσο σημαντικοί για τη χώρα, δεν κατευθύνονται μόνο σε σημαντικά έργα υποδομής αλλά πηγαίνουν και σε δράσεις οι οποίες βοηθούν να μειώσουμε τις ανισότητες. Και αυτό προφανώς έχει μια ξεχωριστή σημασία καθώς ξεκινάει τώρα ο νέος ευρωπαϊκός κύκλος.

    Όπως γνωρίζετε χθες ανακοινώθηκαν τα χαρτοφυλάκια της νέας Επιτροπής. Η Ελλάδα πήρε το χαρτοφυλάκιο που έχει να κάνει με τις βιώσιμες μεταφορές, την ναυτιλία και τον τουρισμό για ευνόητους λόγους. Ένα χαρτοφυλάκιο πολύ σημαντικό για την πατρίδα μας η οποία φιλοδοξεί να παίξει έναν ρόλο ως πύλη εισόδου για όλη την κεντρική και την Ανατολική Μεσόγειο, πολύ σημαντικό για την ναυτιλία μας, πολύ σημαντικό ότι για πρώτη φορά υπάρχει η επίσημη αναγνώριση της ευρωπαϊκής διάστασης του τουρισμού και το χαρτοφυλάκιο αυτό θα πάει σε Έλληνα επίτροπο. Οπότε αυτό σε συνδυασμό και με τις πολλές δράσεις που πρέπει να αναλάβουμε την επόμενη πενταετία στα πλαίσια και της έκθεσης την οποία έγραψε ο κύριος Ντράγκι, μια έκθεση την οποία στηρίζω απόλυτα, μια έκθεση πολύ φιλόδοξη η οποία θέτει την Ευρώπη με ευθύτητα μπρος στις αδυναμίες της, νομίζω ότι υπάρχει πια ένας καμβάς θα έλεγα όπου τα συμφέροντα της Ελλάδος τέμνονται με σημαντικές προτεραιότητες που πρέπει να αναλάβει η Ευρώπη την επόμενη πενταετία».

    Σακελλαροπούλου: Αναγκαία συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων για την καταπολέμηση του bullying

    Παίρνοντας τον λόγο η κ. Σακελλαροπούλου σημείωσε: «Κύριε πρόεδρε οι δημόσιες πολιτικές πρέπει να χαράσσονται με άξονα την κοινωνική δικαιοσύνη και είναι σημαντικό όλο αυτό που αναφέρατε. Η στέγαση, η πρόσβαση στην υγεία, η πρόσβαση στην εκπαίδευση, η ισότιμη πρόσβαση σε όλα αυτά τα αγαθά είναι πάρα πολύ σημαντικό να στηρίζονται και έτσι όσα μέτρα λαμβάνονται είναι στη σωστή κατεύθυνση. Τα νέα ζευγάρια, ο καθένας να μπορεί να έχει την υγεία που χρειάζεται, τις υπηρεσίες υγείας που απαιτούνται και φυσικά πρέπει να εξασφαλίζουμε τις αναγκαίες υποδομές για όλα αυτά. Μακάρι λοιπόν να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα. Στο θέμα της εκπαίδευσης, η ψηφιακή τεχνολογία φυσικά είναι κάτι το οποίο θέλουμε δεν θέλουμε θα περάσουμε, έχουμε ήδη περάσει, και εκεί πρέπει κανείς να αξιοποιεί τις ευκαιρίες και να παίρνει μέτρα κατά των κινδύνων, είναι πολύ σημαντικό. Ένα άλλο ζήτημα που θα με ενδιέφερε να τονιστεί αυτόν τον καιρό και το έχετε δει και η κυβέρνηση ξέρω, και το υπουργείο παιδείας είναι το θέμα του bullying στα σχολεία και εκεί ίσως είναι καλό να τονίσουμε ότι πρέπει να υπάρχει η αναγκαία συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων.

    Γιατί η εκπαίδευση είναι το πρώτο βήμα διαμόρφωσης μιας κοινωνίας άρα η συνεργασία και των γονέων είναι πάρα πολύ σημαντική για να μπορούν να προλαμβάνονται αυτά τα φαινόμενα που πλήττουν κααι τον ψυχισμό των παιδιών αλλά και την διαδικασία της εκπαίδευσης.

    Τώρα η Ευρώπη όπως βλέπουμε είναι σε περίοδο γεμάτη προκλήσεις, ας ευχηθούμε το καλύτερο στην επόμενη θητεία του συμβουλίου και φυσικά στον Έλληνα επίτροπο. Είναι σημαντικό όπως αναφέρατε κι εσείς και χαίρομαι για την ενδυνάμωση της χώρας με το χαρτοφυλάκιο που ανατίθεται, ας ευχηθούμε το καλύτερο πραγματικά γιατί οι προκλήσεις είναι πολλές, βρισκόμαστε σε μια δύσκολη περίοδο για την Ευρώπη αλλά θα έλεγα για τον για όλο τον κόσμο».

    Έρχονται lockers για τα κινητά στα σχολεία

    Ο πρωθυπουργός πήρε εκ νέου το λόγο και σημείωσε: «Αν μου επιτρέπετε μία σύντομη παρατήρηση στο ζήτημα του bullying. Όπως θυμάστε πέρσι παρουσιάσαμε την πλατφόρμα stop bullying η οποία ήδη είχε πολύ σημαντική ανταπόκριση και με διακριτικότητα έχουμε χειριστεί πολλά περιστατικά στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος, όπως πάντα αυτές οι περιστάσεις απαιτούν. Θεωρώ όμως πάρα πολύ σημαντική και την δέσμευση της κυβέρνησης να απαγορεύσει την χρήση των κινητών κατά τη διάρκεια του σχολείου. Από τη στιγμή που το παιδί θα πάει στο σχολείο μέχρι να φύγει το εννοούμε όταν λέμε το κινητό στην τσάντα, δεν είναι απλά μία προσδοκία. Και φυσικά το ζήτημα δεν είναι τιμωρητικό, αν θα μπει, είδα ότι σήμερα μπήκε η πρώτη αποβολή, αυτό δεν είναι το ζήτημα. Το ζήτημα είναι να αντιληφθούμε όλοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, οι γονείς πρώτοι και πάνω απ' όλα και τα ίδια τα παιδιά ότι αυτό τελικά βοηθάει την ίδια την μαθητική διαδικασία. Γι' αυτό και θέλουμε τους συλλόγους γονέων συμμάχους σε αυτήν την προσπάθεια και γιατί όχι να πάμε και κάποια βήματα παραπέρα, έχω συζητήσει με τον υπουργό Παιδείας και είναι πολύ θετικός αν υπάρχουν τέτοια αιτήματα από συλλόγους γονέων να προμηθεύσουμε έναν σε πρώτη φάση πεπερασμένο αριθμό σχολίων με locker ώστε τα παιδιά να μπορούν να κλειδώνουν τα κινητά τους όταν πηγαίνουν στο σχολείο και να τα παίρνουν όταν φεύγουν. Είναι σημαντικό αυτές οι δράσεις να μην επιβάλλονται από πάνω προς τα κάτω αλλά να έχουν την ίδια την ανταπόκριση της σχολικής κοινότητας και επειδή το μέτρο αυτό είδα ότι έχει πολύ μεγάλη αποδοχή είναι στοίχημα όλων μας να το κερδίσουμε και να μπορέσουμε να το κάνουμε πράξη όχι τιμωρητικά αλλά γιατί με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας».

    «Η αυτοδέσμευση είναι πολύ σημαντικότερη από την κύρωση είναι αλήθεια. Και μακάρι όλοι να το κατανοήσουν ότι είναι για το καλό της εκπαίδευσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και τελικά και των ίδιων των παιδιών», πρόσθεσε από την πλευρά της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Instagram: Δημιουργούνται τα προφίλ για εφήβους - Ποιοι περιορισμοί επιβάλλονται
    Instagram: Δημιουργούνται τα προφίλ για εφήβους - Ποιοι περιορισμοί επιβάλλονται

    Η Meta περιγράφει τις αλλαγές στο Instagram ως μια «νέα εμπειρία για τους εφήβους» και λέει ότι «θα υποστηρίξουν καλύτερα τους γονείς».

    Το Instagram, όπως έγινε γνωστό την Τρίτη (17/9), αναθεωρεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί για τους εφήβους, υποσχόμενο περισσότερη «ενσωματωμένη προστασία» για τους νέους και πρόσθετους ελέγχους και διαβεβαιώσεις για τους γονείς.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC, τα «προφίλ εφήβων», για παιδιά ηλικίας 13 έως 15 ετών, σημαίνει ότι πολλές ρυθμίσεις απορρήτου να είναι ενεργοποιημένες από προεπιλογή, αντί να τις επιλέγει το παιδί. Οι αναρτήσεις των εφήβων θα είναι επίσης ιδιωτικές - καθιστώντας τις μη ορατές σε άτομα που δεν τους ακολουθούν και θα πρέπει να εγκρίνουν όλους τους νέους followers. Αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να αλλάξουν μόνο δίνοντας σε έναν γονέα ή κηδεμόνα την εποπτεία του λογαριασμού, ή όταν το παιδί γίνει 16 ετών.

    Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης δέχονται πιέσεις παγκοσμίως να καταστήσουν τις πλατφόρμες τους ασφαλέστερες, με τις ανησυχίες ότι δεν γίνονται αρκετά για να προστατευθούν οι νέοι από το επιβλαβές περιεχόμενο. Επισημαίνεται ότι τα προφίλ εφήβων εισάγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Αυστραλία και θα έρθουν στην Ε.Ε. μέχρι το τέλος του έτους. Η Meta περιγράφει τις αλλαγές ως μια «νέα εμπειρία για τους εφήβους, καθοδηγούμενη από τους γονείς» και λέει ότι «θα υποστηρίξουν καλύτερα τους γονείς και θα τους δώσουν τη σιγουριά ότι οι έφηβοι τους είναι ασφαλείς με τη σωστή προστασία».

    Πώς θα λειτουργούν τα προφίλ εφήβων στο Instagram

    Οι εφηβικοί λογαριασμοί θα αλλάξουν ως επί το πλείστον τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το Instagram για τους χρήστες μεταξύ 13 και 15 ετών, με μια σειρά ρυθμίσεων ενεργοποιημένων από προεπιλογή. Αυτές περιλαμβάνουν αυστηρούς ελέγχους στο ευαίσθητο περιεχόμενο και σίγαση των ειδοποιήσεων κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης, τα προφίλ για εφήβους θα είναι ιδιωτικά και όχι δημόσια.

    Ακόμα, οι γονείς που επιλέγουν να επιβλέπουν το λογαριασμό του παιδιού τους, θα μπορούν να βλέπουν σε ποιους στέλνουν μηνύματα και τα θέματα για τα οποία έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται - αν και δεν θα μπορούν να βλέπουν το περιεχόμενο των μηνυμάτων. Το Instagram λέει ότι θα αρχίσει να μετακινεί εκατομμύρια υπάρχοντες έφηβους χρήστες της πλατφόρμας στη νέα λειτουργία εντός 60 ημερών από την ενημέρωσή τους για τις αλλαγές.

    Το σύστημα θα βασίζεται κυρίως στο ότι οι χρήστες θα είναι ειλικρινείς σχετικά με την ηλικία τους - αν και το Instagram διαθέτει ήδη εργαλεία που προσπαθούν να επαληθεύσουν την ηλικία ενός χρήστη εάν υπάρχουν υποψίες ότι δεν λέει την αλήθεια. Από τον Ιανουάριο, στις ΗΠΑ, θα αρχίσει επίσης να χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να προσπαθεί να εντοπίζει προληπτικά εφήβους που χρησιμοποιούν λογαριασμούς ενηλίκων, ώστε να τους επαναφέρει σε έναν εφηβικό λογαριασμό.


    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Η πανδημία «γέρασε» τους εγκεφάλους των εφήβων - Τι δείχνει νέα μελέτη
    Η πανδημία «γέρασε» τους εγκεφάλους των εφήβων - Τι δείχνει νέα μελέτη

    Οι επιπτώσεις της πανδημίας στους εφήβους ήταν βαθιές – πολυάριθμες μελέτες έχουν καταγράψει προβλήματα με την ψυχική τους υγεία, την κοινωνική τους ζωή και πολλά άλλα.

    Τώρα, μια νέα μελέτη δείχνει ότι τα φαινόμενα αυτά προκάλεσαν στους εγκεφάλους ορισμένων εφήβων πολύ ταχύτερη γήρανση από το κανονικό: 4,2 χρόνια ταχύτερα στα κορίτσια και 1,4 χρόνια ταχύτερα στα αγόρια κατά μέσο όρο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences.

    Σε σχέση με δύο προηγούμενες μελέτες σχετικά με την πανδημία Covid-19 και την επιταχυνόμενη γήρανση του εγκεφάλου στους εφήβους, η συγκεκριμένη είναι η πρώτη που συνεισφέρει λεπτομέρειες σχετικά με τις διαφορές γήρανσης ανά φύλο.

    «Τα ευρήματα αποτελούν ένα σημαντικό μήνυμα αφύπνισης σχετικά με την ευθραυστότητα του εφηβικού εγκεφάλου», δήλωσε στο CNNi η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Δρ. Patricia K. Kuhl, συνδιευθύντρια του Ινστιτούτου για τη Μάθηση και τις Επιστήμες του Εγκεφάλου στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Σιάτλ.

    Κατά την εφηβεία συντελείται σημαντική κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, μαζί με ουσιαστικές αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Το πάχος του εγκεφαλικού φλοιού φυσιολογικά κορυφώνεται κατά την παιδική ηλικία, μειώνεται σταθερά κατά τη διάρκεια της εφηβείας και συνεχίζει να μειώνεται κατά τη διάρκεια της ζωής του ατόμου, έγραψαν οι συγγραφείς.

    Παρακολούθηση 68 περιοχών του εγκεφάλου

    Οι ερευνητές αρχικά σκόπευαν να παρακολουθήσουν τη συνήθη ανάπτυξη του εγκεφάλου των εφήβων με την πάροδο του χρόνου, ξεκινώντας με μαγνητικές τομογραφίες που οι συγγραφείς πραγματοποίησαν στους εγκεφάλους των συμμετεχόντων το 2018. Σχεδίαζαν να πραγματοποιήσουν άλλη η μια σάρωση το 2020, αλλά η πανδημία καθυστέρησε τη δεύτερη μαγνητική τομογραφία κατά τρία έως τέσσερα χρόνια – όταν οι 130 συμμετέχοντες με έδρα την πολιτεία της Ουάσινγκτον ήταν μεταξύ 12 και 20 ετών. Οι συγγραφείς απέκλεισαν τους εφήβους που είχαν διαγνωστεί με αναπτυξιακή ή ψυχιατρική διαταραχή ή που έπαιρναν ψυχοτρόπα φάρμακα.

    Η ομάδα χρησιμοποίησε τα δεδομένα της μαγνητικής τομογραφίας πριν από την πανδημία για να δημιουργήσει ένα «κανονιστικό μοντέλο» για το πώς 68 περιοχές του εγκεφάλου πιθανώς θα εξελίσσονταν κατά τη διάρκεια της τυπικής εφηβείας, με το οποίο θα μπορούσε να συγκρίνει τα δεδομένα της μαγνητικής τομογραφίας μετά την πανδημία και να δει αν αυτά απέκλιναν από τις προσδοκίες.

    Μεγαλύτερη επίδραση στα κορίτσια

    Η μελέτη αποκάλυψε επιταχυνόμενη λέπτυνση του φλοιού στους εγκεφάλους των εφήβων μετά την πανδημία, που εμφανίστηκε σε 30 περιοχές του εγκεφάλου και στα δύο ημισφαίρια και σε όλους τους λοβούς για τα κορίτσια, και σε δύο μόνο περιοχές για τα αγόρια. Ο επιπολασμός της λέπτυνσης ανήλθε στο 43% και 6% των μελετημένων περιοχών του εγκεφάλου για τα κορίτσια και τα αγόρια, αντίστοιχα.

    Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στην λέπτυνση μεταξύ των κοριτσιών έχουν συνδεθεί με κοινωνικές γνωστικές λειτουργίες, όπως η αναγνώριση και η επεξεργασία προσώπων και εκφράσεων, η επεξεργασία κοινωνικών και συναισθηματικών εμπειριών, η ικανότητα ενσυναίσθησης και συμπόνιας και η κατανόηση της γλώσσας, σύμφωνα με τη μελέτη. Οι περιοχές που επηρεάστηκαν στους εγκεφάλους των αγοριών εμπλέκονται στην επεξεργασία αντικειμένων και προσώπων στο οπτικό πεδίο.

    Οι διαφορές μεταξύ των δύο φύλων θα μπορούσαν να οφείλονται στις διαφορετικές επιδράσεις των στρεσογόνων παραγόντων στα αγόρια έναντι των κοριτσιών με βάση το τι είναι σημαντικό για το καθένα, δήλωσαν οι συγγραφείς.

    Ένας παράγοντας που δεν γνωρίζουν ακόμη οι ερευνητές είναι αν αυτές οι επιδράσεις στον εγκέφαλο είναι μόνιμες, δήλωσε η Kuhl. «Ο εγκέφαλος δεν ανακάμπτει και δεν γίνεται πιο παχύς, το ξέρουμε αυτό, αλλά ένα μέτρο για το αν οι έφηβοι παρουσιάζουν ανάκαμψη μετά το τέλος της πανδημίας και την επιστροφή στην ομαλότητα, είναι αν ο εγκέφαλός τους λεπταίνει πιο αργά», πρόσθεσε. «Αν αυτό συνέβαινε, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι εγκέφαλοι των εφήβων έδειξαν κάποια ανάκαμψη. Αυτή είναι μια μελέτη που μπορούμε να κάνουμε στο μέλλον».

    Με πληροφορίες από: Study shows how the pandemic may have affected teens’ brains by Kristen Rogers, CNN

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό
    Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό

    Σε διευκρινήσεις για τον νέο κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία σε ό,τι αφορά τη χρήση κινητών τηλεφώνων προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο υπουργός αφού πρώτα επικαλέστηκε έρευνα που ξεκίνησε από την Unesco, από την οποία προκύπτει ότι ένας μαθητής που έχει κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου χρειάζεται 20 λεπτά για να μπορέσει να επανέλθει στο περιβάλλον της τάξης, ξεκαθάρισε ότι απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση ακόμη και στο διάλειμμα. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρχει μία μέρα αποβολή.

    Ο ίδιος στη συνέχεια σημείωσε μιλώντας στο ΣΚΑΪ ότι «στην πιο ακραία περίπτωση που κάποιο παιδί έχει βιντεοσκοποπηθεί σε πολύ προσωπική στιγμή, αυτός που το κατέγραψε θα αλλάζει σχολικό περιβάλλον».

    Σύμφωνα με τον κ. Πιερακκάκη «είναι εργαλεία που μας ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί επίμονα από την περασμένη σχολική χρονιά».

    «Γνωρίζουμε ότι τα εργαλεία θα χρειαστούν χρόνο αλλά είναι ζήτημα δημόσιας υγείας. Δεν είναι ζήτημα τεχνοφοβίας αλλά πρέπει να αλλάξει το πώς θα χρησιμοποιείται το κινητο» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

    Το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για τα σχολεία

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ύψους 250 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ανακαίνιση σχολείων σε όλη τη χώρα.

    Αποκάλυψε πως το απόγευμα θα γίνει η πρώτη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό με τη συμμετοχή του ίδιου, του Χρήστου Σταϊκούρα, του Θοδωρή Λιβάνιου και άλλων συναρμόδιων.

    Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα ξεκινήσει φέτος είπε ο υπουργός Παιδείας εξηγώντας ότι σε όλη τη χώρα υπάρχουν 12.812 σχολικά κτήρια εκ των οποίων τα 5.000 είναι νηπιαγωγεία.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο