Μια νέα έρευνα δείχνει ότι καλό θα ήταν όχι μόνο τα παιδιά να αφήνουν τα κινητά στην τσάντα τους ενώ βρίσκονται στην τάξη, αλλά να μην τα φέρνουν καθόλου στο σχολείο.
Τα σχολεία ανοίγουν και η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με μεγάλες αλλαγές. Όπως στην Ελλάδα έτσι και στις ΗΠΑ, η νομοθεσία για την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία αυστηροποιείται.
Οι γονείς συχνά αμφισβητούν αυτές τις πολιτικές επειδή θέλουν να μπορούν να προσεγγίσουν τα παιδιά τους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως ένας πυροβολισμός στο σχολείο.
Ωστόσο, μια νέα έρευνα δείχνει ότι καλό θα ήταν όχι μόνο τα παιδιά να αφήνουν τα τηλέφωνά στην τσάντα τους ενώ βρίσκονται στην τάξη, αλλά να μην τα φέρνουν καθόλου στο σχολείο.
Περίπου το 97% των παιδιών ηλικίας 11 έως 17 ετών χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά του ενώ βρίσκεται στο σχολείο, για 43 λεπτά κατά μέσο όρο, σύμφωνα με μια μελέτη Common Sense Media του 2023.
Ο μέσος έφηβος λαμβάνει 237 ειδοποιήσεις την ημέρα στα τηλέφωνά του
Εάν τσεκάρουν τα τηλέφωνά τους μεταξύ των μαθημάτων ή στο μεσημεριανό γεύμα και το διάλειμμα, είναι πιθανό να απασχολούνται με αυτό που βλέπουν στις οθόνες τους και επομένως να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο μιλώντας, παίζοντας ή ακόμα και απλώς κάνοντας παρέα με τους φίλους τους.
Αυτή η ενασχόληση δεν είναι υγιής γιατί σύμφωνα με τον ψυχολόγο Jonathan Haidt ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να κάνουν οι νέοι είναι να παίζουν με συνομηλίκους, σύμφωνα με τo CNN.
Με αυτόν τον τρόπο, μαθαίνουν να κοινωνικοποιούνται και να χτίζουν δεξιότητες. Τους διδάσκει επίσης πως να χειριστούν άλλες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον, κάτι που είπε ο Haidt μπορεί να τους βοηθήσει να προστατεύσουν από το άγχος.
Τα smartphone δεν κάνουν τα παιδιά πιο έξυπνα
Αλλά τα τηλέφωνα δεν παρεμβαίνουν μόνο στον χρόνο των παιδιών εκτός τάξης. Σε μια έρευνα του Pew Research Center τον Ιούνιο, το 72% των δασκάλων των δημοσίων λυκείων είπε ότι οι περισπασμοί στα κινητά είναι ένα σημαντικό πρόβλημα στις τάξεις τους. Αν τα παιδιά κοιτάζουν κρυφά τα τηλέφωνά τους, δεν μπορεί να προσέχουν στο μάθημα.
Ένα ευρύ σύνολο αποδεικτικών στοιχείων μας λέει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να κάνει πολλαπλές εργασίες – μπορούμε να κάνουμε μόνο ένα πράγμα τη φορά.
Ένας δείκτης ότι οι μαθητές δεν μαθαίνουν τόσο στο σχολείο όσο στην προτηλεφωνική εποχή είναι οι βαθμολογίες στο ACT — ένα τυποποιημένο τεστ που μετράει εάν έχουν τις δεξιότητες αγγλικών, ανάγνωσης, μαθηματικών και θετικών επιστημών που απαιτούνται για το πρώτο έτος κολεγίου. μαθήματα. Πέρυσι, οι βαθμολογίες ACT έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο σε περισσότερα από 30 χρόνια.
Φυσικά, είναι εύκολο να φανταστεί κανείς πώς θα αντιδράσουν τα παιδιά αν τους ζητήσουμε να αφήσουν τα τηλέφωνά τους στο σπίτι: Θα υποσχεθούν ότι δεν θα τα τσεκάρουν κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Δυστυχώς, δεν είναι λογικό να περιμένουμε να αντισταθούν στην επιθυμία να κοιτάξουν προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για να είναι εθιστικά.
Ο μέσος έφηβος λαμβάνει 237 ειδοποιήσεις την ημέρα στα τηλέφωνά του, σύμφωνα με τη μελέτη Common Sense Media — με το ένα τέταρτο να έρχεται κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.
Η αποστολή των παιδιών στο σχολείο χωρίς smartphone τα αναγκάζει να συγκεντρωθούν σε αυτό που συμβαίνει μπροστά τους και όχι στις οθόνες τους. Αυτή είναι μια άλλη σημαντική δεξιότητα που πρέπει να μάθουν, σχολιάζει το CNN.
«Η ζωή που βασίζεται στο τηλέφωνο δυσκολεύει τους ανθρώπους να είναι πλήρως παρόντες με τους άλλους όταν είναι με άλλους και να κάθονται σιωπηλά με τον εαυτό τους όταν είναι μόνοι», προειδοποίησε ο Haidt.