Η Apple έχει συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει πρόβλημα στη μέχρι σήμερα στρατηγική της, το έχει εντοπίσει και θέλει να το διορθώσει
Από τον ετήσιο κύκλο αναβάθμισης των προϊόντων της φαίνεται πως υπαναχωρεί η Apple, επιλέγοντας μια κίνηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε συχνότερες κυκλοφορίες και λιγότερες καθυστερήσεις.
Για χρόνια η εταιρεία έδινε μια προεπισκόπηση του νέου λογισμικού της τον Ιούνιο και στη συνέχεια κυκλοφορούσε τις συνοδευτικές συσκευές – iPhones, iPads και Mac – κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου. Γιατί επέλεξε να αλλάξει αυτή την στρατηγική της;
Apple: Οφέλη από τη στρατηγική
Η συνηθισμένη της προσέγγιση είχε πολλά πλεονεκτήματα για την Apple και το οικοσύστημά της. Αρχικά, βοηθά στην παρακίνηση των εργαζομένων να πιέσουν προς τον ίδιο στόχο. Δεν υπάρχει σύγχυση ως προς το πότε πρέπει να είναι έτοιμα ορισμένα προϊόντα.
Δεύτερον, οι αναλυτές και οι επενδυτές γνωρίζουν τι να περιμένουν. Η εταιρεία έχει μια αξιόπιστη αύξηση των πωλήσεων περίπου την ίδια εποχή κάθε χρόνο, βοηθώντας στην ενίσχυση του πολύ σημαντικού τριμήνου των διακοπών.
Τρίτον, η Apple μπορεί να σχεδιάσει ευκολότερα το μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις της αν έχει ένα μεγάλο μποναμά το φθινόπωρο. Και η εκδήλωση παρουσίασης μετά το καλοκαιρινό πρόγραμμα βοηθά να διασφαλιστεί ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν επιστρέψει από τις διακοπές και δίνουν προσοχή (η παρουσίαση του iPhone γίνεται συνήθως την πρώτη Τρίτη ή Τετάρτη την εβδομάδα μετά την Ημέρα της Εργασίας στις ΗΠΑ).
Οι ρωγμές
Όμως, παρά τα πλεονεκτήματα αυτά, αρχίζουν να εμφανίζονται ρωγμές στη στρατηγική. Πρώτον, η Apple διαθέτει μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων αυτές τις μέρες, συμπεριλαμβανομένων αρκετών iPhone, iPad, Mac και AirPods. Η ενημέρωση όλων αυτών των προϊόντων με ετήσιο ρυθμό δεν είναι πρακτική. Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένα προϊόντα – όπως το Apple Watch Ultra ή το iPhone SE – που δεν χρειάζεται να ενημερώνονται τόσο συχνά.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Apple αποκλίνει ήδη από το χρονοδιάγραμμα φθινοπωρινής παρουσίασης. Η εταιρεία κυκλοφόρησε νέα iPad τον περασμένο Μάιο και παρουσίασε ταχύτερους Mac και ένα ανανεωμένο HomePod τον Ιανουάριο του 2023. Επίσης, μερικές φορές παρουσιάζει νέα Mac τον Ιούνιο, όπως όταν παρουσίασε το MacBook Air 15 ιντσών στο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών της το 2023 και την έκδοση 13 ιντσών το προηγούμενο έτος.
Φαίνεται όμως ότι η Apple θα πρέπει να προχωρήσει περισσότερο προς μια πιο ρευστή προσέγγιση, όπου κυκλοφορεί προϊόντα όταν είναι έτοιμα και δεν τα κυκλοφορεί, αν δεν είναι.
Η Apple είναι οργανωμένη λειτουργικά – με βάση το υλικό, το λογισμικό και τις υπηρεσίες – αντί να έχει ξεχωριστά τμήματα για κάθε κατηγορία προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανικοί της εταιρείας πρέπει συχνά να συνεισφέρουν σε ολόκληρο το φάσμα των προϊόντων. Για παράδειγμα, η ομάδα ήχου δεν πρέπει να αναπτύξει μόνο νέα ακουστικά- πρέπει να εργαστεί πάνω στα ηχεία και την ακουστική για κάθε Mac, Apple Watch και iPhone.
Γιατί η Apple κάνει πίσω
Τα τελευταία χρόνια, η Apple αναγκάστηκε να καθυστερήσει βασικά νέα χαρακτηριστικά στις ενημερώσεις λογισμικού της κατά εβδομάδες ή μήνες. Αυτό δημιούργησε ορισμένες δυσάρεστες καταστάσεις. Η εταιρεία έκανε τολμηρές ανακοινώσεις σχετικά με τις βελτιώσεις στο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών τον Ιούνιο, μόνο που κάποια χαρακτηριστικά έπαιρναν άτυπη παράταση από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο ή ακόμα και τον Μάρτιο.
Οι τελευταίες ενημερώσεις λογισμικού δείχνουν επίσης την ένταση της προσέγγισης της Apple. Το τρέχον λειτουργικό σύστημα iPad – iPadOS 18 – έχει ελάχιστα νέα χαρακτηριστικά και περιλάμβανε ένα σφάλμα που έκανε κάποια iPad Pros M4 άχρηστα κατά την εγκατάσταση.
Το υλικό έπρεπε να αντικατασταθεί για να διορθωθεί το πρόβλημα και το λειτουργικό σύστημα δεν ήταν διαθέσιμο για δύο εβδομάδες πριν επιστρέψει την Πέμπτη. Μια μέρα νωρίτερα, η Apple αναγκάστηκε να αποσύρει την τρίτη beta έκδοση του watchOS 11.1 αφού προκάλεσε παρόμοια δυσλειτουργία. Και η ίδια ιστορία εκτυλίχθηκε με μια ενημέρωση beta του HomePod τον Σεπτέμβριο.
Τα καλά νέα είναι ότι η Apple έχει σαφώς συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει πρόβλημα. Η επιδίωξη μιας μεγάλης φθινοπωρινής παρουσίασης για τις περισσότερες από τις νέες προσφορές υλικού και λογισμικού της έχει γίνει υπερβολικά μεγάλο τίμημα – και η εταιρεία απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από αυτό το μονοπάτι.