Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2024 22:17

Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Από απάτες phishing έως την μόλυνση από κακόβουλο ή κατασκοπευτικό λογισμικό, το κινητό μας τηλέφωνο και όλα τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα σε αυτό κινδυνεύουν συχνά από κακόβουλες ενέργειες. Τι μπορούμε; όμως; να κάνουμε για αυτό;

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) προσφέρει συμβουλές για να αποτρέψετε τους χάκερ και τους εισβολείς να επιτεθούν στο κινητό σας τηλέφωνο. H πιο αποδοτική μέθοδος είναι απλά το κλείσιμο του κινητού. Αυτή η απλή ενέργεια της επανεκκίνησης του κινητού μία φορά την εβδομάδα μπορεί να κάνει πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν πληροφορίες από το τηλέφωνό σας, αν και όχι εντελώς αδύνατο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες κινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν και να ενισχύσουν την ασφάλεια του κινητού σας.

Η NSA προτείνει:

  • Ενημερώστε τις εφαρμογές σας. Φροντίστε να ενημερώσετε τις εφαρμογές και το λειτουργικό σας σύστημα με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις κώδικα ασφαλείας
  • Χρησιμοποιήστε επίσημα καταστήματα εφαρμογών. Εγκαταστήστε εφαρμογές μόνο από επίσημα καταστήματα, όπως το App Store της Apple ή το Google Play Store
  • Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή συνημμένα αρχείων σε email και μηνύματα κειμένου, καθώς αυτοί είναι συνηθισμένοι τρόποι ενεργοποίησης κακόβουλου λογισμικού
  • Προσέξτε τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε να συνδέεστε σε αυτά όταν είναι δυνατόν
  • Απενεργοποιήστε το Bluetooth όταν δεν το χρησιμοποιείτε για να αποτρέψετε τη σύνδεση μιας μη εξουσιοδοτημένης συσκευής στο τηλέφωνό σας
  • Χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης. Δημιουργήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης με τουλάχιστον έξι ψηφία για να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το τηλέφωνό σας
  • Αξιοποιήστε τα βιομετρικά στοιχεία. Ενεργοποιήστε την ενσωματωμένη σάρωση προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων της συσκευής σας για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία
  • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστα αξεσουάρ, μόνο γνήσια καλώδια φόρτισης ή αξεσουάρ φόρτισης από αξιόπιστο κατασκευαστή. Αποφύγετε δημόσιους σταθμούς φόρτισης USB
  • Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας όταν δεν χρειάζονται
Πηγή: Ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2024 18:26

Σχετικά Άρθρα

  • Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ
    Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ

    Μια σοκαριστική υπόθεση παρουσιάζει σήμερα η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» του Mega.

    Μέσω των social media, μια άγνωστη «πούλησε» έρωτα σε έναν άνδρα, με σκοπό να του αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό.

    «Την γνώρισα μέσω ‘TikTok’. Mου συστήθηκε ως χορεύτρια και την αποδέχτηκα. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία για ενάμιση χρόνο. Μιλάγαμε μόνο με μηνύματα. Τρώγαμε πάντα μαζί, ακούγαμε μουσική μαζί. Ήθελε να κάνουμε παιδιά. Μου έλεγε ‘μου λείπεις, σε θέλω’».

    Όπως λέει ο ίδιος:

    «Με έπεισε να επενδύσω χρήματα σε πλατφόρμα δήθεν με μεγάλο επιτόκιο. Ξεκίνησα με μικρά ποσά και έφτασα να επενδύω περίπου 20.000 ευρώ. Κατάλαβα ότι είναι απάτη όταν μου έστειλε μήνυμα ένας άλλος εξαπατημένος. Επιχείρησα να κάνω ανάληψη και με μπλόκαρε. Άλλαξα τις τραπεζικές κάρτες γιατί ήταν αποθηκευμένες στην πλατφόρμα».

    «Έπαθα κατάθλιψη, πήγα σε γιατρό και ξεκίνησα φαρμακευτική αγωγή», σημειώνει.

    Μιλώντας στο MEGA η δικηγόρος του θύματος, Άννα Μαρία Φίλιππα, ανέφερε πως δεκάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης.

    «Το πρόβλημά μας είναι να δικαιωθούμε αστικά από την τράπεζα που άφησε και δέχτηκε εντολές πληρωμής προς άγνωστους δικαιούχους χωρίς να ελέγξει νομιμοποιήσεις, χωρίς να τις καταστήσει ύποπτες και τις εκτέλεσε άμεσα», είπε.

    Μιλώντας για το θέμα, ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει:

    «Το φαινόμενο της ‘ρομαντικής απάτης’ έχει εμφανιστεί την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι εξαπατώνται συναισθηματικά, δεν έχουν διάθεση να το καταγγείλουν. Η ‘ρομαντική απάτη’ απαιτεί τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δράστες δεν βιάζονται, γνωρίζουν ότι ο χρόνος είναι η μόνη παρακαταθήκη για τις ανθρώπινες σχέσεις».

    Απατεώνας από τη Νιγηρία εμφανίστηκε ως… Έλληνας μουσικός

    «Η τελευταία υπόθεση που είχαμε ήταν προ ημερών. Μία κυρία είχε ερωτευτεί έναν Έλληνα μουσικό, που της έχει πουλήσει έρωτα στο διαδίκτυο. Δεν είναι μουσικός, ανακαλύψαμε ότι είναι απατεώνας από τη Νιγηρία. Μόλις σταμάτησε να του δίνει χρήματα, αυτός εξαφανίστηκε», είπε στο MEGA ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του ελληνικού CSI.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Τουρκία: Κατακόρυφη αύξηση λαθραίων κινητών τηλεφώνων – Οι κατασχεμένες συσκευές ανέρχονται σε 127.000
    Τουρκία: Κατακόρυφη αύξηση λαθραίων κινητών τηλεφώνων – Οι κατασχεμένες συσκευές ανέρχονται σε 127.000

    Η δραματική αύξηση στις τιμές των τεχνολογικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια και τα δυσβάσταχτα τέλη εγγραφής IMEI έχουν οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των λαθραίων κινητών τηλεφώνων στην Τουρκία. Καθώς οι εισαγωγές κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 9,7% τους τελευταίους 8 μήνες, ο αριθμός των λαθραίων συσκευών ξεπέρασε το σύνολο των τελευταίων τριών ετών.

    Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο 2024, οι εισαγωγές smartphone μειώθηκαν σε 2,95 εκατομμύρια, ενώ οι λαθραίες εισαγωγές εκτοξεύθηκαν, με τις κατασχεμένες συσκευές να ανέρχονται σε 127 χιλιάδες, αξίας 11 εκατομμυρίων ευρώ.

    Τα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται στη δεύτερη θέση μεταξύ των λαθραίων προϊόντων που εισέρχονται στην Τουρκία και μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται ο αριθμός των κατασχεμένων κινητών να φτάσει τις 200 χιλιάδες.

    Η μείωση των νόμιμων πωλήσεων από 12 σε 10 εκατομμύρια συσκευές το χρόνο οφείλεται στη χαμηλή αγοραστική δύναμη και τον περιορισμό των δόσεων. Η θέσπιση ορίου δόσεων για την πώληση κινητών άνω των 12 χιλιάδων TL (300€) με μόλις 3 δόσεις είναι άλλος ένας λόγος εκτεταμένης παρανομίας στην αγορά κινητών τηλεφώνων.

    Πηγή: cnn.gr

  • ΤτΕ: Σαρώνουν οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα – Τι συμβαίνει με τα περιστατικά απάτης
    ΤτΕ: Σαρώνουν οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα – Τι συμβαίνει με τα περιστατικά απάτης

    Οι χρεωστικές διατηρούν την προτοκαθερδία τους ως υποκατάστατα των μετρητών - Σε ποιες συναλλαγές καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά απάτης

    Ραγδαία έχει αυξηθεί η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών από τους καταναλωτές με αποτέλεσμα να καταγράφονται συναλλαγές 1,2 δισ. ευρώ περίπου με κάρτες στο α’ εξάμηνο του έτους.
    Οι κάρτες αποτελούν πια το πλέον διαδεδομένο μέσο πληρωμής, ενώ η ασφάλειά τους θεωρείται σχετικώς αυξημένη. Πλην όμως περιστατικά απατών συνεχίζουν να υπάρχουν και καταγράφονται από την χρηματοπιστωτική έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος.
    Στα 11 εκατ. ευρώ προσδιορίζονται οι απάτες που διενεργούνται με κάρτες συναλλαγών σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, έναντι συνολικών συναλλαγών 53 δισ. ευρώ που διενεργήθηκαν το α’ εξάμηνο του 2024.
    Τα περιστατικά βαίνουν μειούμενα αλλά αν και είναι περιορισμένα σε ποσοστό 0,02% δεν είναι λίγα σε απόλυτο μέγεθος. Σε 196.535 ανέρχονται οι συναλλαγές στις οποίες συμπολίτες μας εξαπατήθηκαν.

    Στα περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκε μείωση του αριθμού συναλλαγών απάτης κατά 6% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

    Αντίστοιχα, ο δείκτης της αναλογίας του αριθμού των περιστατικών απάτης προς τον αριθμό των συναλλαγών μειώθηκε συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο κατά 7%, και αντιστοιχεί σε 1 συναλλαγή απάτης ανά 6 χιλ. συναλλαγές.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηράκλειο: Της είπαν ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο και τους πέταξε μια σακούλα με χρήματα από το μπαλκόνι
    Ηράκλειο: Της είπαν ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο και τους πέταξε μια σακούλα με χρήματα από το μπαλκόνι

    Ένα νέο περιστατικό απάτης με πρόσχημα τροχαίο, σημειώθηκε στο Ηράκλειο, με θύμα μία ηλικιωμένη γυναίκα.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost.gr, όλα συνέβησαν το χθες όταν άγνωστος άνδρας πήρε τηλέφωνο την ηλικιωμένη στο σπίτι της στο Ηράκλειο και της είπε ότι η κόρη της είχε τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα και χρειαζόταν άμεσα επέμβαση.

    Ο δράστης έπεισε την γυναίκα πως θα έπρεπε άμεσα να συγκεντρωθεί ένα μεγάλο ποσό για να προχωρήσει το χειρουργείο. Η ηλικιωμένη, σε κατάσταση πανικού, κατάφερε να μαζέψει περίπου 3.600 ευρώ.

    Ηράκλειο: Οι οδηγίες με την σακούλα με τα χρήματα

    Ο δράστης επικοινώνησε ξανά με την ηλικιωμένη γυναίκα και μόλις τον ενημέρωσε ότι είχε μαζέψει το χρηματικό ποσό της έδωσε οδηγίες να τα βάλει σε μία πλαστική σακούλα και να τα πετάξει από το μπαλκόνι της, όπου από κάτω βρισκόταν μία γυναίκα που θα τα παραλάμβανε. Έτσι και έγινε, η γυναίκα η οποία ήταν συνεργός του δράστη, πήρε τη σακούλα με τα χρήματα και εξαφανίστηκε.

    Λίγες ώρες αργότερα η ηλικιωμένη συνειδητοποίησε πως έπεσε θύμα απάτης, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα να πάει στο αστυνομικό τμήμα και να προχωρήσει σε καταγγελία. Οι αστυνομικές αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει τις έρευνες για την διαλεύκανση της υπόθεσης.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»
    Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»

    Tα social media και η κατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου επιβαρύνουν σημαντικά την ψυχική υγεία των ατόμων που κάνουν βαριά χρήση, συμπεραίνει μια νεότερη δημοσκόπηση

    Η εξάρτηση από την οθόνη, είτε πρόκειται για την κατάχρηση των social media είτε για ατελείωτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα έχει το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα: όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο χειροτερεύει η ψυχική μας υγεία. Όπως έδειξε η πρόσφατη έρευνα από την Talker Research, που διεξήχθη εξ αφορμής της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πρόκειται για πολλές ημέρες τον χρόνο.

    Η έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αποκάλυψε ότι ο μέσος χρήστης νιώθει ότι χάνει τρεις ημέρες τον μήνα καταναλώνοντας διαδικτυακό περιεχόμενο, ήτοι 36 ολόκληρες μέρες μέσα σε ένα χρόνο κυλούν με ανεξάντλητο scrolling, streaming και υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δραματική στους νεότερους. Οι Αμερικανοί της γενιάς Ζ (14 έως 29 ετών) εκτιμούν ότι χάνουν περίπου πέντε ημέρες τον μήνα.

    Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της δημοσκόπησης για της τάσεις στην κατανάλωση ψηφιακών μέσων ήταν τα αισθήματα ενοχής που κατατρύχουν τα άτομα με αλόγιστη χρήση, με τον μέσο συμμετέχοντα να αναφέρει τουλάχιστον τρία κύματα ενοχής τον μήνα. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ανάφεραν έξι περίπου ώρες κατανάλωσης περιεχομένου την ημέρα και επτά η πλειοψηφία εκείνων από τη γενιά Ζ.

    Αισθήματα ενοχής

    Για όσους ανέφεραν «πολύ κακή» ψυχική υγεία, ο χρόνος τους μπροστά στις οθόνες έφτανε τις περίπου έξι ημέρες τον μήνα, με έναν στους πέντε (19%) να φτάνει τις 15 ή περισσότερες ημέρες τον μήνα. Συγκριτικά, όσοι ανέφεραν άριστη ή καλή ψυχική υγεία σπαταλούν τις λιγότερες ημέρες, μόλις 2,7.

    Σε σχέση με τις ενοχές από την υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου, είναι συχνότερες στους συμμετέχοντες της «πολύ κακής» ψυχικής υγείας, τους οποίους θα επισκεφθούν περίπου επτά φορές τον μήνα. Σχεδόν οι μισοί από το δείγμα της έρευνας (42%) παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται πως χάνουν το μέτρο και το παρακάνουν, ενώ το 36% ανέφερε ότι η διάθεσή τους χαλά «συχνά» από κάτι που είδαν ή διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Οι συμμετέχοντες της γενιάς Z ήταν πιθανότερο να δηλώσουν υπερ-καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, όπως διαπιστώθηκε από το 66% που αισθάνονται έτσι. Τα άτομα με «πολύ κακή» ψυχική υγεία είχαν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν τακτικά το TikTok (38%) και να χαζεύουν στο τηλέφωνό τους ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση (46%).

    Συμβουλές για λιγότερη χρήση social media

    Ο Δρ Sham Singh, ψυχίατρος με εκπαίδευση στο Harbor UCLA, προσφέρει τρεις χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου που δαπανάται στην οθόνη και την άμβλυνση των αισθημάτων ενοχής.

    1. Δημιουργήστε «ζώνες χωρίς τεχνολογία». «Η δημιουργία καθορισμένων περιοχών στο σπίτι όπου η τεχνολογία είναι απαγορευμένη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις καθημερινές σας συνήθειες. Για παράδειγμα, κάνοντας το υπνοδωμάτιό σας ζώνη χωρίς τεχνολογία, προωθείτε την καλύτερη υγιεινή ύπνου και τη χαλάρωση, χωρίς περισπασμούς από ειδοποιήσεις και οθόνες. Ομοίως, η δημιουργία μιας τραπεζαρίας χωρίς τεχνολογία ενισχύει τις ουσιαστικές συνομιλίες και την οικογενειακή επικοινωνία κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Αυτοί οι σκόπιμοι χώροι μειώνουν τον χρόνο στις οθόνες, ενθαρρύνουν πιο υγιείς αλληλεπιδράσεις ή βοηθούν στο να απολαύσετε ήσυχες στιγμές».
    2. Ξεκαθαρίστε τις προθέσεις σας πριν χρησιμοποιήσετε το κινητό: «Πριν πιάσετε το κινητό σας, σας συμβουλεύω να κάνετε μια παύση και να θέσετε έναν σαφή στόχο για τη χρήση του. Αναρωτηθείτε τι θέλετε να πετύχετε, είτε πρόκειται για έλεγχο μηνυμάτων, διερεύνηση ενός θέματος ή απάντηση σε ένα email. Αυτή η πρακτική ενθαρρύνει μια πιο συνειδητή προσέγγιση της τεχνολογίας, βοηθώντας σας να αποφύγετε την παγίδα της άσκοπης περιήγησης. Έχοντας έναν σαφή στόχο, παραμένετε συγκεντρωμένοι στην εργασία σας και μειώνετε την πιθανότητα να αποσπαστείτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες περισπάσεις».
    3. Σκεφτείτε τι περιεχόμενο καταναλώνετε: «Η τήρηση ενός ημερολογίου των εμπειριών σας με διάφορους τύπους περιεχομένου μπορεί να είναι μια αποκαλυπτική πρακτική. Αφού καταναλώσετε κάποιο περιεχόμενο, είτε πρόκειται για μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφικά άρθρα ή βίντεο, αφιερώστε μια στιγμή για να καταγράψετε τα συναισθήματά σας και τις σκέψεις σας. Νιώσατε έμπνευση, ενημέρωση ή εξάντληση; Αυτή η ανασκόπηση σας βοηθά να διακρίνετε ποιο περιεχόμενο εμπλουτίζει τη ζωή σας και ποιο μπορεί να μοιάζει με χάσιμο χρόνου. Με την πάροδο του χρόνου, θα αναπτύξετε μια πιο σαφή εικόνα των προτύπων κατανάλωσης περιεχομένου, επιτρέποντάς σας να κάνετε πιο ενημερωμένες επιλογές για το τι θα παρακολουθήσετε στο μέλλον».
    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Εξαπάτηση ηλικιωμένων: Προσποιήθηκαν τροχαίο ατύχημα και «άρπαξαν» 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες σε Σέρρες και Καβάλα
    Εξαπάτηση ηλικιωμένων: Προσποιήθηκαν τροχαίο ατύχημα και «άρπαξαν» 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες σε Σέρρες και Καβάλα

    Συνελήφθη ένας άνδρας και αναζητούνται οι συνεργοί του

    Εξιχνιάσθηκαν έπειτα από επιστάμενες έρευνες των αστυνομικών δύο υποθέσεις απατών που διαπράχθηκαν την 14 και 22-10-2024 σε βάρος ηλικιωμένων, σε περιοχές της Καβάλας και των Σερρών.
    Όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, χθες, Τρίτη, το απόγευμα στην Καβάλα συνελήφθη ένας ημεδαπός – μέλος σπείρας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για το αδίκημα της απάτης και για παράβαση της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
    Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και άγνωστους συνεργούς του που αναζητούνται.

    Ως προς τον τρόπο δράσης, οι δράστες κάλεσαν τηλεφωνικά τις ηλικιωμένες και με πρόσχημα αντίστοιχα ότι συγγενικό τους πρόσωπο είχε εμπλακεί σε ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης ή ότι προτίθενται να υποθάλψουν συγγενικό τους πρόσωπο το οποίο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα, απαιτούσαν χρηματικά ποσά για την παροχή των υπηρεσιών τους.

    Ακολούθως, αφού κατάφεραν να πείσουν τις παθούσες, μετέβη ο συλληφθείς σε προκαθορισμένα σημεία και παρέλαβε τα συμφωνηθέντα, αποκομίζοντας συνολικά το χρηματικό ποσό των 7.000 ευρώ και πέντε 5 χρυσές λίρες.

    Στο πλαίσιο των ερευνών, έπειτα από σχετική καταγγελία, οι ανωτέρω αστυνομικοί πραγματοποίησαν συντονισμένη επιχείρηση κατά τη διάρκεια της οποίας χθες, κατά τις απογευματινές ώρες, συνέλαβαν τον ημεδαπό δράστη, τον οποίο εντόπισαν στην Εθνική οδό Δράμας – Καβάλας να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένα το χρηματικό ποσό των 6.500 ευρώ και 5 χρυσές λίρες.

    Από την έρευνα που ακολούθησε διακριβώθηκε ότι τα ανωτέρω προέρχονταν από εξαπάτηση ηλικιωμένης που έλαβε χώρα την 22-10-2024 το μεσημέρι σε οικισμό των Σερρών, ενώ στην οικία του δράστη βρέθηκαν επιπλέον 35 ναρκωτικά δισκία και το χρηματικό ποσό των 210 ευρώ, το οποίο όπως διαπιστώθηκε αποτελούσε μέρος των χρημάτων που είχε παραλάβει την 14-10-2024 ο συλληφθείς από την πρώτη παθούσα.

    Κατασχέθηκαν τα ναρκωτικά δισκία καθώς επίσης και τα ανωτέρω χρηματικά ποσά και οι λίρες, τα οποία αποδόθηκαν στις δικαιούχους τους.

    Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας, για την ταυτοποίηση των συνεργών του και την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής τους σε διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.
  • Απάτη μέσω Viber: Προσοχή σε μηνύματα που λαμβάνετε από «φίλους»
    Απάτη μέσω Viber: Προσοχή σε μηνύματα που λαμβάνετε από «φίλους»

    Με μια νέα απάτη μέσα από την εφαρμογή Viber βρίσκονται αντιμέτωποι οι χρήστες.

    Μια κλασική, αλλά καθ’ όλα επιτυχημένη μέθοδος εξαπάτησης, είναι σε έξαρση στο Viber, με τους επιτήδειους να χρησιμοποιούν μηνύματα από επαφές που οι χρήστες γνωρίζουν για να κλέψουν τους λογαριασμούς τους.

    Σύμφωνα με τον Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSIi),οι φίλοι και οι επαφές σας μετατρέπονται σε «Δούρειους Ίππους» και ως συνέπεια το υποψήφιο θύμα συχνά μερικές φορές αδυνατεί να συνειδοτοποιήσει πως πρόκειται για απάτη.

    Πώς γίνεται η απάτη βήμα-βήμα:

    Βήμα 1ο: Οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό ενός χρήστη ή δημιουργούν ένα προφίλ που μοιάζει με κάποιον που τα υποψήφια θύματα γνωρίζουν. Τους στέλνουν μήνυμα μέσω Viber, ζητώντας τους να τους στείλουν έναν κωδικό επαλήθευσης, με την αιτιολογία ότι τον χρειάζονται για να επαναφέρουν τον λογαριασμό τους.

    Βήμα 2ο: Ο κωδικός επαλήθευσης που ζητούν οι απατεώνες είναι ένας μοναδικός αριθμός που στέλνει το Viber στους χρήστες όταν προσπαθούν να συνδεθούν από μια νέα συσκευή. Αυτός ο κωδικός είναι απαραίτητος για να ασφαλίσουν οι χρήστες τον λογαριασμό τους, αλλά οι δράστες τον ζητούν για να πάρουν πρόσβαση.

    Βήμα 3ο: Αν οι χρήστες δώσουν αυτόν τον κωδικό, οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό τους.

    Βήμα 4ο: Με τον λογαριασμό υπό τον έλεγχό τους, οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον ίδιο λογαριασμό για να εξαπατήσουν άλλους φίλους ή συγγενείς, δημιουργώντας ένα αλυσιδωτό φαινόμενο απάτης.

    Αν λάβετε μήνυμα από φίλο που σας ζητά κωδικό, καλέστε τον απευθείας για να επιβεβαιώσετε αν ήταν πραγματικά αυτός που έστειλε το μήνυμα. Μην επιστρέψετε οποιαδήποτε άγνωστη κλήση στο Viber, καθώς μπορεί να είναι παγίδα.

    Πηγή: NewsBomb.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Αμαλιάδα: Εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη με προπληρωμένες κάρτες σε περίπτερο
    Αμαλιάδα: Εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη με προπληρωμένες κάρτες σε περίπτερο

    Θύμα απάτης έπεσε περιπτερούχος στην περιοχή της Αμαλιάδας τον περασμένο Ιούλιο και η υπόθεση εξιχνιάστηκε σχεδόν τρεις μήνες μετά από τους αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας.

    Ο δράστης της απάτης φρόντισε να “δέσει” το σενάριο καλά, για να έχει επιτυχία. Έτσι ξεκίνησε την απάτη του, από ένα άλλο κατάστημα. Προσποιήθηκε φίλο της ιδιοκτήτριας και πελάτη της και ζήτησε μια παραγγελία με προϊόντα. Ο δράστης δεν έμεινε εκεί και αφού δήλωσε πως αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας, ζήτησε να του πάρει η καταστηματάρχης τσιγάρα και προπληρωμένες κάρτες χρημάτων από κοντινό περίπτερο. Όλα τα παραπάνω θα τα παραλάμβανε - υποθετικά - η κόρη του - ιδιοκτήτριας άλλης επιχείρησης - που θα έφτανε στο σημείο.

    Ο δράστης το “τραβούσε” και άλλο το σενάριο και ζήτησε και το κινητό τηλέφωνο της πρώτης γυναίκας, για να εξηγήσει στην περιπτερούχο τι ακριβώς ήθελε. Ο γυναίκα έστειλε υπάλληλό της στο περίπτερο με το τηλέφωνό της και χρήματα για να αγοράσει προπληρωμένη κάρτα και τσιγάρα. Ο δράστης κάλεσε στο κινητό τηλέφωνο και ζήτησε να μιλήσει με την περιπτερούχο. Σε αυτή προσποιήθηκε γνωστό γιατρό της Αμαλιάδας και της ζήτησε να εκδώσει τρεις προπληρωμένες κάρτες των 100 ευρώ και πως θα περάσει ο ίδιος να τις πληρώσει. Ο δράστης ζήτησε από τον υπάλληλο της πρώτης επιχείρησης να του πει τους κωδικούς των προπληρωμένων καρτών κάτι που έγινε.. Τα χρήματα είχαν περάσει ήδη στο λογαριασμό του δράστη.

    Όταν λίγα λεπτά αργότερο η περιπτερούχος κάλεσε το γιατρό για επιβεβαίωση, κατάλαβε πως έπεσε θύμα απάτης.

    Το ίδιο αντιλήφθηκε και η ιδιοκτήτρια της πρώτης επιχείρησης όταν έστειλε την παραγγελία στο κατάστημα που της είχε αναφέρει ο απατεώνας και ήταν κλειστό…

    Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Ήλιδας με εμπεριστατωμένη έρευνα, μέσα από ψηφιακά ίχνη και άλλα στοιχεία, έφτασαν στην αποκάλυψη της ταυτότητας του δράστη, ο οποίος φέρεται να έχει απασχολήσει ξανά στο παρελθόν τις Αστυνομικές Αρχές με άλλες υποθέσεις…

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο