Εξυφαίνοντας το σενάριο περί ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου που θα έχει στο καπό το δαγκωμένο μήλο, κάποιοι πιάνονται από την πράσινη στρατηγική που έχει υιοθετήσει η εταιρεία
Και ξαφνικά, το ένα μετά το άλλο τα αμερικανικά ΜΜΕ θεωρούν δεδομένο ότι η Apple επεξεργάζεται (μεταξύ αρκετών άλλων) σχέδιο για την ανάπτυξη ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Πιστώνουν, μάλιστα, την πρωτοβουλία στον Τιμ Κουκ (CEO της πάμπλουτης εταιρείας τεχνολογίας) και σημειώνουν ότι όλα ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2013, μετά από μια συνάντηση στελεχών της Apple (από τον τομέα συγχωνεύσεων και εξαγορών) με τον Έλον Μασκ της Tesla, η οποία πρωτοπορεί στην εν λόγω κατηγορία οχημάτων.
Το 9to5mac.com θυμίζει ότι η Apple τρέχει αρκετά πρότζεκτ έρευνας και ανάπτυξης και κατά τη φιλοσοφία του ιδρυτή της, Στιβ Τζομπς, «λέει όχι σε χιλιάδες πράγματα για κάθε ένα ναι».
Έτσι, δεν μπορεί να αποκλειστεί η περίπτωση κάποιοι στο Κουπερτίνο να κάνουν σχέδια (και) σε τέσσερις τροχούς, αν και η πραγμάτωσή τους δεν μπορεί παρά να απέχει χρόνια. Εκτός και αν στην πορεία προκύψει κάποια ευκαιρία εξαγοράς. Και η αλήθεια είναι, πως με ταμειακά διαθέσιμα που αγγίζουν τα 180 δισεκατομμύρια δολάρια (και συνεχίζουν να αυξάνουν ταχύτατα), η Apple μπορεί θεωρητικά να συζητά για όποια εξαγορά θέλει.
Εξυφαίνοντας το σενάριο περί ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου που θα έχει στο καπό το δαγκωμένο μήλο, άλλοι πιάνονται από την πράσινη στρατηγική που έχει υιοθετήσει εδώ και χρόνια η Apple -και ειδικά επί των ημερών του Τιμ Κουκ. «Γνωρίζουμε ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και πιστεύουμε ότι ο καιρός των λόγων έχει περάσει, είναι καιρός για πράξεις», είπε πριν από μερικές ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, παρουσιάζοντας το νέο γιγάντιο πρότζεκτ για την παραγωγή πράσινης ενέργειας από τον ήλιο, μέσω επένδυσης 850 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή μιας «ηλιακής φάρμας» 1.300 εκταρίων στο Μόντερεϊ της Καλιφόρνια.
Ακόμα θυμίζουν ότι ο Φιλ Σίλερ, καταθέτοντας κάποια στιγμή στη διάρκεια της πολύχρονης δικαστικής διαμάχης με τη Samsung, είχε πει ότι η Apple εξέταζε την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου πριν από το iPhone και ο επικεφαλής σχεδιασμού όλων των προϊόντων της, σερ Τζόνι Άιβι, λατρεύει τα αυτοκίνητα και δη τα βρετανικά. Ακόμα, στο ανώτατο στελεχιακό δυναμικό ανήκει και ο Εντι Κιού, ο οποίος είναι επίσης μέλος στο διοικητικό συμβούλιο της Ferrari.
Όλα αυτά βέβαια δεν θα πρέπει να συγχέονται με το CarPlay, την πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτου και φορητών συσκευών όπως το iPhone, την οποία έχει αναπτύξει η Apple και έχουν ήδη υιοθετήσει οι περισσότεροι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, με πιο πρόσφατη περίπτωση τη Volkswagen –στο τέλος του έτους θα κυκλοφορήσουν τα πρώτα της μοντέλα που θα ενσωματώνουν στο σύστημα πληροφόρησης και επικοινωνίας τη σχετική δυνατότητα.
Η αγορά του αυτοκινήτου τζιράρει παγκοσμίως περί το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο, οπότε κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι παραμένει δελεαστική για κάποιον που κάθεται πάνω σε εκατοντάδες δισ. και θεωρητικά ψάχνει να επενδύσει. Επίσης, εκτιμάται ότι (αν συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης) η Tesla με τα ηλεκτροκίνητα υπέρ-αυτοκίνητά της θα μπορεί σε μια δεκαετία να ανταγωνιστεί την Apple σε κεφαλαιοποίηση.
Πάντως, μάλλον είναι ακόμα νωρίς για τους κυνηγούς πρωτότυπων μοντέλων να στήσουν τις κάμερες τους στα πέριξ του Κουπερτίνο, ψάχνοντας κάποιο καμουφλαρισμένο όχημα που να θυμίζει... iPhone!