Ή αλλιώς για πολλούς το anti-facebook - Το εναλλακτικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αναπτύσσεται ταχύτατα και απειλεί το βασιλιά των social media
Αν ανήκετε στο κίνημα #deleteFacebook που δημιουργήθηκε πρόσφατα μετά και το σκάνδαλο της Cambridge Analytica για τα προσωπικά δεδομένα, τότε πιθανόν να έχετε ήδη ανακαλύψει το Vero.
Πρόκειται για ένα νέο και εναλλακτικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης που παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία 24ωρα, με πολλούς να κάνουν λόγο για την πρώτη ρεαλιστική απάντηση στη Facebook, η οποία εμφανώς "παραπαίει" τον τελευταίο καιρό.
Στην πραγματικότητα βέβαια η εφαρμογή υπα΄ρχει ήδη από το 2015, ωστόσο βρισκόταν στην αφάνεια, με τα downloads τις τελευταίες μέρες όμως να αυξάνονται εκθετικά, αφού από 200.000 downloads ξεπέρασε στο App Store της Apple τα 4 εκατομμύρια σε λίγες μόνο ημέρες.
Το Vero εκ πρώτης όψεως μοιάζει περισσότερο στο Instagram (το οποίο και έχει εξαγοράσει η Facebook), και γι' αυτό ο αρχικός χαρακτηρισμός που του δόθηκε ήταν "Instagram killer". Ωστόσο οι δυνατότητες του ειναι εντυπωσιακές, και με μόττο το σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα του χρήστη επιδιώκει πλέον να κοντράρει στα "ίσια" τον κύριαρχο του παιχνιδιού.
Το Vero ανήκει στον Αϊμάν Χαρίρι, γιο του πρώην πρωθυπουργού του Λιβάνου και δισεκατομμυριούχου, ο οποίος δήλωσε πως ξεκίνησε την εφαρμογή νιώθοντας απογοητευμένος από την πολιτική απορρήτου των υπόλοιπων social media που βασίζονται στις διαφημίσεις.
Οι υπεύθυνοι του μέσου διαβεβαιώνουν τους χρήστες πως η πλατφόρμα θα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να μοιράζεται αρχεία, χωρίς να εκμεταλλεύεται τα δεδομένα τους με σκοπό το κέρδος. Μάλιστα, φαίνεται πως το Vero αναμένεται να γίνει συνδρομητικό, κάτι που θα ανακοινωθεί σύντομα. Ωστόσο, παραμένει δωρεάν για τους χρήστες που θα το κατεβάσουν και θα κάνουν το προφίλ τους τώρα.
Το Vero είναι ένα νέο ad-free κοινωνικό δίκτυο που μας επιτρέπει να δημοσιεύσουμε σχεδόν ό,τι μας έρθει στο κεφάλι. Φωτογραφίες, τραγούδια, βιβλία, προτάσεις ταινιών, ένα ωραίο εστιατόριο. Βέβαια όλα αυτά δεν εξηγούν τον χαρακτηρισμό Instagram killer που έχει δοθεί στο Vero. Ο χαρακτηρισμός αυτός οφείλεται στο γεγονός ότι η εφαρμογή στοχεύει δημογραφικά στο κοινό του Instagram.
Η μεγαλύτερη ίσως διαφορά του από τα υπόλοιπα social media είναι ότι ταξινομεί τα posts στο news feed με χρονολογική σειρά και όχι αλγοριθμικά. Μπορείτε επίσης να δείτε δημοσιεύσεις από τους φίλους σας, ταξινομημένες ανά κατηγορία.
«Το newsfeed αποτελείται από τα δικά σας posts και τα posts όσων έχετε επιλέξει να ακολουθείτε. Δεν το καθορίζουμε εμείς, δεν εισάγουμε διαφημίσεις και δεν κρατάμε τίποτα κρυφό. Βλέπετε όλα όσα έχουν μοιραστεί με εσάς, τη στιγμή που μοιράστηκαν.», λένε οι υπεύθυνοι του Vero.
Το Vero κατηγοριοποιεί τις συνδέσεις σας ανάλογα με τις σχέσεις που έχετε μαζί τους. Μπορείτε να χαρακτηρίσετε τους ανθρώπους ως φίλους, συγγενείς, γνωστούς και απλούς ακολούθους και να διαλέξετε ποιος θα βλέπει τι. Το να βρεις όμως φίλους στο Vero δεν είναι εύκολο. Όπως στο Snapchat, θα πρέπει να «ποστάρετε» το username σας σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να ξέρουν πως θα σας βρουν. Δεν είναι το ιδανικό αλλά τουλάχιστον δεν θα καταλήξετε να ακολουθείτε ανεπιθύμητα άτομα.
Το Vero δίνει μεγάλη σημασία στην πολιτική απορρήτου! Συλλέγει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία όπως όνοματεπώνυμο, mail και τηλέφωνο, στοιχεία που δεν δίνει σε διαφημιζόμενους και third parties.
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε η εφαρμογή το 2015, κατάφερε με το ζόρι να φτάσει στο νούμερο 45 στην κατηγορία social apps στο App Store και ύστερα από λίγες μέρες έπεσε κατακόρυφα στην κατάταξη. Αυτό άλλαξε τις τελευταίες μέρες, όπου από το νούμερο 566 στο App Store έφτασε στο νούμερο 1.
Ο λόγος που συνέβη αυτό δεν είναι ξεκάθαρος, αλλά πολλοί πιστεύουν ότι οφείλεται στην αλλαγή του αλγορίθμου του Instagram. Οι Instagrammers έχουν δείξει την δυσαρέσκειά τους για αυτή την αλλαγή, μία δυσαρέσκεια η οποία γίνεται εντονότερη όσο περνάει ο καιρός.
Όλο και περισσότεροι χρήστες του Vero προωθούν τον λογαριασμό τους μέσω του Instagram account τους. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 500.000 posts που χρησιμοποιούν το hashtag #Vero.