Σχεδόν οι μισοί από τους αμερικανούς χρήστες δεν έχουν αλλάξει κάτι στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το Facebook, ενώ το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων απάντησε πως πλέον χρησιμοποιούν περισσότερο την δημοφιλή πλατφόρμα
Το Facebook έχει δεχθεί ισχυρές πιέσεις από ρυθμιστικές αρχές, συνηγόρους υπέρ της ιδιωτικότητας, αλλά και μετόχους, από τον Μάρτιο, οπότε και αποκαλύφθηκε ότι η εταιρεία Cambridge Analytica συγκέντρωσε προσωπικές πληροφορίες μέσω μιας εφαρμογής κουίζ που συνδέεται με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, με τον επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ να απολογείται για τη «διαρροή» επί δύο ημέρες ενώπιον του Κογκρέσου.
Η δημοσκόπηση που διενεργήθηκε διαδικτυακά σε εθνικό επίπεδο στις 26-30 Απριλίου διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί από τους αμερικανούς χρήστες του Facebook απάντησαν ότι δεν έχουν αλλάξει κάτι στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένα τέταρτο των ερωτηθέντων απάντησε πως πλέον χρησιμοποιούν περισσότερο την δημοφιλή πλατφόρμα.
Το υπόλοιπο ένα τέταρτο των ερωτηθέντων αποκάλυψε πως είτε το χρησιμοποιεί λιγότερο, είτε σταμάτησε εντελώς να το χρησιμοποιεί, ενώ μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και όσοι προχώρησαν στη διαγραφή του λογαριασμού τους. Έτσι καταγράφεται μια «ισορροπία» μεταξύ των χρηστών, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν υπάρχει κέρδος ή απώλεια για το Facebook αναφορικά με τη χρήση του.
Μεταξύ όλων των ενηλίκων ερωτηθέντων, το 64% απάντησε ότι χρησιμοποιεί το Facebook τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ποσοστό κατά τι μικρότερο από το 68% που είχε απαντήσει το ίδιο σε ανάλογη δημοσκόπηση στα τέλη Μαρτίου, λίγο μετά την αποκάλυψη από τα μμε του σκανδάλου με την Cambridge Analytica.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, το Facebook ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των χρηστών του σε μηνιαία βάση στις ΗΠΑ και στον Καναδά είχε αυξηθεί σε 241 εκατομμύρια στις 31 Μαρτίου, από 239 εκατομμύρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου, μια αύξηση που ουσιαστικά συμβαδίζει με την εικόνα των προηγούμενων ετών.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, οι περισσότεροι από τους χρήστες του Facebook είπαν ότι γνωρίζουν πώς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα τους, σε αντίθεση με τους χρήστες άλλων κοινωνικών δικτύων όπως Snapchat, Instagram, Pinterest και Tumblr.
Η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 74% των χρηστών του Facebook είναι ενήμεροι για την παρούσα πολιτική προστασίας και το 78% γνωρίζει πώς να αλλάξει τις ρυθμίσεις.
Συγκριτικά, η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 60% των χρηστών του Instagram γνωρίζουν τις ρυθμίσες ασφαλείας και το 65% τον τρόπο να τις αλλάζουν, ενώ ως προς το Twitter, το 55% των χρηστών γνωρίζει τις ρυθμίσεις ασφαλείας και το 58% πώς να τις χρησιμοποιεί.
Η δημοσκόπηση συγκέντρωσε απαντήσεις από 2.194 ενήλικες, ανάμεσά τους 1.938 χρήστες του Facebook, 1.167 του Twitter και 1.237 του Instagram.