Δευτέρα, 17 Απριλίου 2023 20:12

Παραγγέλνουν online και δεν παραλαμβάνουν ποτέ – Η συμπεριφορά που έχει διχάσει το TikTok

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Σας βάλαμε με το ζόρι να τα παραγγείλετε; Με ποιο δικαίωμα παίζετε με τη δουλειά μας;».

Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία αλλά επτά απαράδοτα δέματα από πελάτισσες, που ενώ παρήγγειλαν online με αντικαταβολή, στη συνέχεια έκαναν το κορόιδο και δεν παρέλαβαν ποτέ τα προϊόντα τους, έχει η ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος ένδυσης.

Η ίδια με βίντεο που ανέβασε στο TikTok καταγγέλλει την κατάσταση και απειλεί πως την επόμενη φορά θα μιλήσει με ονοματεπώνυμα.

«Είπα ότι δεν θα έκανα ποτέ τέτοιο βιντεάκι. Ε, δεν πάει άλλο. Και δεν θα τα πω και ήρεμα. Γιατί; Σας τα χρωστάγαμε;», αναφέρει αρχικά έξαλλη και προσθέτει:

«Σας βάλαμε με το ζόρι να τα παραγγείλετε; Γιατί παίζετε με τα νεύρα μας; Με ποιο δικαίωμα παίζετε με τη δουλειά μας;».

Το κλιπ μετρά χιλιάδες προβολές και σχόλια, με τους followers της να επισημαίνουν από την μεριά τους ότι πολλές φορές δεν φταίνε οι πελάτες αλλά οι κούριερ.

«Να ξέρετε ότι πολλές εταιρείες κούριερ δεν τα φέρνουν και απλά στέλνουν ένα μήνυμα ότι δεν μας βρήκαν», «Να κοιτάτε και τους κούριερ. Φταίνε πάρα πολύ γιατί αργούν να τα φέρουν», «Πολλές φορές αργούν να παραδώσουν και κάπου ο άλλος δεν είναι και αναγκασμένος να το παραλάβει μετά από 10 μέρες», αναφέρουν χαρακτηριστικά κάποιοι χρήστες.

Άλλοι πάλι τονίζουν ότι αυτοί είναι οι κανόνες όταν έχεις e-shop και άλλοι την κατηγορούν για αντιεπαγγελματισμό επειδή εκθέτει τις πελάτισσες.

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που της προτείνουν να αφαιρέσει την επιλογή της αντικαταβολής από το site.

Δείτε το βίντεο

//www.tiktok.com/@woman_sense_boutique_/video/7209991373334924550" data-video-id="7209991373334924550" style="max-width: 605px;min-width: 325px;">
//www.tiktok.com/@woman_sense_boutique_?refer=embed" rel="noopener">@woman_sense_boutique_ 💣💣#womansenseboutique ♬ πρωτότυπος ήχος - Woman sense Boutique ❤️

Πηγή: in.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 17 Απριλίου 2023 19:51

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ θα φθάσουν οι online πωλήσεις
    Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ θα φθάσουν οι online πωλήσεις

    Τα 18 δισ. ευρώ αναμένεται να ξεπεράσουν το 2024 οι online πωλήσεις στην Ελλάδα με τον ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να συνεχίζει να επιβραδύνει σε σχέση με το παρελθόν.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024 που δημοσιοποίησε το Eurocommerce, μέλος του οποίου είναι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), η εκτίμηση για τη φετινή χρονιά είναι πως οι online αγορές από καταναλωτές προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα μας θα κινηθούν στα επίπεδα των 18,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 5% σε σχέση με το 2023, οπότε και είχαν «κλείσει» στα 17,3 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι για το 2023 το 45% των online αγορών (σε αξία) αφορούσε προϊόντα και το 55% υπηρεσίες.

    Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σχέση με εκείνον του 2023 που είχε διαμορφωθεί στο 9% αλλά το 2022 (10%) και το 2021 (8%). Σημειωτέον πως το 2020 ήταν η χρονιά «έκρηξης» του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όταν το ποσοστό αύξησης των online πωλήσεων είχε ανέλθει στο 77% λόγω, προφανώς, των μέτρων αντιμετώπισης της COVID-19. Πάντως, ο ρυθμός ανάπτυξης κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από την υπόλοιπη Νότια Ευρώπη όπου ήταν στο 14% το 2023 αλλά είναι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 3%.

    Τα στοιχεία της ευρωπαϊκής έκθεσης αναφέρουν πως το ποσοστό των online πωλήσεων επί του ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στο 7,86% για το 2024 έναντι 7,87% το 2023 και αυξημένο σε σχέση με το 7,22% του 2022. Επίσης, σταθερό στο 58% παρέμεινε το ποσοστό των καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών που έκαναν κάποια online αγορά το 2024.

    Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν από εγχώρια καταστήματα σε ποσοστό 86%, ενώ το 28% αγοράζει από e-shops από άλλες ευρωπαϊκές αγορές και το 12% εκτός ΕΕ. Σημειώνεται ότι στο σύνολο της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά είναι στο 83%, 33% και 20% αντίστοιχα.

    Επιβράδυνση στην Ευρώπη

    Η έρευνα, στην οποία περιλαμβάνονται στοιχεία από 38 χώρες, έδειξε ότι το 2023, ο τομέας του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 3%, από 2% το 2022, με τον ονομαστικό κύκλο εργασιών να αυξάνεται από 864 δισεκατομμύρια ευρώ σε 887 δισεκατομμύρια ευρώ και τον πληθωρισμό να μειώνεται από 8,5% σε 6,1%. Ωστόσο, παρά τη συνολική ονομαστική ανάπτυξη, το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει σημαντικές περιφερειακές ανισότητες, όπως επισημαίνεται στην έρευνα.

    Η Δυτική Ευρώπη, παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο, παρουσίασε μια μικρή μείωση 1%, κλείνοντας το 2023 στα 596 δισεκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, η Νότια Ευρώπη και η Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης 14% και 15% αντίστοιχα, με τζίρους που έφτασαν τα 166 δισεκατομμύρια ευρώ και 17 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη επέδειξε ανθεκτικότητα με αύξηση 8%, φτάνοντας τα 79 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η Βόρεια Ευρώπη αντιμετώπισε πτώση 5%, κλείνοντας στα 56 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Όσον αφορά τις επιδόσεις ανά χώρα για το 2023, η Ουκρανία παρουσίασε τη σημαντικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 145%, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Πολωνία με 19% και 17%, αντίστοιχα. Μεταξύ των κορυφαίων μειώσεων, η Σουηδία και η Νορβηγία παρουσίασαν αξιοσημείωτες μειώσεις στον κύκλο εργασιών λόγω της υποτίμησης του νομίσματος, επηρεάζοντας πιο σημαντικά τα στοιχεία τους σε ευρώ. Το 2023, μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών, το Ηνωμένο Βασίλειο ηγήθηκε με κύκλο εργασιών 249 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Γαλλία με σημαντική αύξηση στα 160 δισ. ευρώ. Η Ισπανία παρουσίασε επίσης θετική δυναμική με 84 δισ. ευρώ. Η Γερμανία, ωστόσο, παρουσίασε κάμψη, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών της στα 94 δισ. ευρώ, γεγονός που αντανακλά αξιοσημείωτη μείωση 9% από το προηγούμενο έτος.

    Το 2023, οι ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετώπισαν υψηλό πληθωρισμό, κατά μέσο όρο 6,1%, που αντιπροσωπεύει μείωση από 8,5% το 2022. Παρά το χαμηλότερο ποσοστό, ο πληθωρισμός εξακολουθούσε να προκαλεί πραγματική μείωση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, με προσαρμογή -3% για τον πληθωρισμό, μετά από προσαρμογή -6% το προηγούμενο έτος. Η Ανατολική και Νότια Ευρώπη ήταν οι μόνες περιοχές που παρουσίασαν ανάπτυξη προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, με την Ανατολική Ευρώπη να σημειώνει ισχυρή ανάπτυξη 9,0% και τη Νότια Ευρώπη να σημειώνει ανάπτυξη 2,6%. Για το 2024, με προβλεπόμενο πιο τυπικό ρυθμό πληθωρισμού 2,7%, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% προσαρμοσμένο στον πληθωρισμό, υποδηλώνοντας θετική μεταβολή των συνθηκών της αγοράς.

    Πηγή: Cnn.gr
  • TikTok: Οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για το χειρότερο σενάριο
    TikTok: Οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για το χειρότερο σενάριο

    TikTok και Υπουργείο Δικαιοσύνης θέλουν να ξεμπερδεύουν μέχρι το Δεκέμβριο ώστε να προετοιμάσουν την έφεσή τους

    Συνεχίζεται η μάχη μεταξύ TikTok και αμερικανικής κυβέρνησης που έφτασε σε πρωτοφανή σημεία τη Δευτέρα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο, όπου η κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης υποστήριξε ότι ένα νομοσχέδιο που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση είναι αντισυνταγματικό.

    H ομάδα τριών δικαστών που επιβλέπει την υπόθεση, άκουσε προφορικά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές σε εφετείο στην Ουάσινγκτον, όπου η TikTok, η μητρική της ByteDance με έδρα το Πεκίνο, και μια ομάδα δημιουργών του TikTok κατέθεσαν μήνυση με στόχο να εμποδίσουν τον νέο νόμο.

    Η ακρόαση, η οποία είχε προγραμματιστεί για 50 λεπτά, επεκτάθηκε σε μια δίωρη συζήτηση κατά την οποία οι δικαστές ήταν απαιτητικοί και από την TikTok όσο και από το Υπουργείο Δικαιοσύνης με ακανθώδη ερωτήματα που έθεταν υπό αμφισβήτηση τη συνταγματικότητα της απαγόρευσης και το εύρος των δραστηριοτήτων της ByteDance στο TikTok στις ΗΠΑ.

    Τόσο το TikTok όσο και το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησαν να έχουν στα χέρια τους την απόφαση έως τις 6 Δεκεμβρίου, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ να εξετάσει την έφεση πριν τεθεί σε ισχύ η προθεσμία του νόμου για την πώληση στις 19 Ιανουαρίου.

    Η απειλή για τις επιχειρήσεις

    Για τα εμπορικά σήματα, η απαγόρευση απειλεί αυτό που έχει γίνει μια εξαιρετικά προσοδοφόρα πηγή εσόδων. Τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες έχουν συρρεύσει μαζικά στο TikTok, την πλατφόρμα που είχε αναπτύξει τη φήμη ότι εκτοξεύει επιχειρηματικές επιτυχίες, φαινομενικά εν μία νυκτί.

    Ακόμα και όταν το μέλλον του TikTok τέθηκε σε κίνδυνο στις ΗΠΑ, κάποιες μάρκες λένε ότι δεν θα την εγκαταλείψουν ακόμα, ενώ κάποιες άλλες συνεχίζουν να προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους εκεί όσο μπορούν. Παρόλα αυτά, οι εταιρείες και οι δημιουργοί που βασίζονται στο TikTok έχουν καταστρώσει σχέδια ασφαλείας σε περίπτωση που κλείσει ή αλλάξει χέρια.

    Τον Μάρτιο, το TikTok δημοσίευσε μια έκθεση οικονομικών επιπτώσεων, η οποία ισχυρίζεται ότι η πλατφόρμα βοήθησε τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά σχεδόν 15 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Όπως και ότι συνεισέφερε περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ το 2022 μέσω των δικών της δραστηριοτήτων.

    Η απαγόρευση προ των πυλών

    Ήταν στις 24 Απριλίου, όταν εν μέσω αντιδράσεων το αμερικανικό Κογκρέσο ψήφισε με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να υπογράφει, ένα νομοσχέδιο που δίνει στην ByteDance προθεσμία μέχρι τις 19 Ιανουαρίου για να πουλήσει το μερίδιό της στο TikTok σε έναν εγκεκριμένο από την κυβέρνηση αγοραστή ή να έρθει αντιμέτωπη με εθνική απαγόρευση.

    Η νομοθεσία, η οποία πέρασε με συντριπτική διακομματική υποστήριξη, καθοδηγήθηκε από ανησυχίες ότι η εφαρμογή αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια, συγκεκριμένα ότι η Κίνα θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε δεδομένα Αμερικανών ή να τους κατασκοπεύει με την εφαρμογή. Η TikTok και η ByteDance έχουν επανειλημμένα αρνηθεί τέτοιους ισχυρισμούς και στις αρχές Μαΐου οι εταιρείες κατέθεσαν αγωγή για να εμποδίσουν τη νομοθεσία, θεωρώντας την αντισυνταγματική.

    Η ψήφιση της νομοθεσίας ήρθε την ώρα που η TikTok διπλασιάζει την προσπάθειά της να μετατρέψει την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης σε έναν ολοκληρωμένο προορισμό αγορών με το TikTok Shop, το οποίο ξεκίνησε στις ΗΠΑ πέρυσι. Πάνω από το 11% των νοικοκυριών των ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει μια αγορά μέσω του TikTok Shop από τότε που έκανε το ντεμπούτο του, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Earnest Analytics.

    Γιατί μόνο το TikTok;

    Ο Andrew Pincus, δικηγόρος της TikTok και της ByteDance, υποστήριξε ότι ο νόμος περί πώλησης ή απαγόρευσης θα είχε «συγκλονιστικές» επιπτώσεις στην Πρώτη Τροποποίηση των 170 εκατομμυρίων χρηστών της στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με όσα τόνισε, η εκποίηση ήταν «ανέφικτη» εντός του επιβαλλόμενου χρονικού πλαισίου, επιχείρημα που διατυπώθηκε προηγουμένως σε δικαστικές καταθέσεις.

    Ο Pincus εξήγησε και στο Reuters ότι ο νόμος ξεχωρίζει άδικα την TikTok, παρόλο που άλλες κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, συλλέγουν δεδομένα από Αμερικανούς χρήστες. Ο Pincus δεν κατονόμασε καμία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά οι εταιρείες με κινεζική υποστήριξη, όπως η Temu και η Shein, έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους μεταξύ των αγοραστών με πληθωρισμό στις ΗΠΑ.

    Ο Rao δήλωσε ότι το επιχείρημα του Pincus φαίνεται να υποδηλώνει ότι το Κογκρέσο δεν έχει την εξουσία να ψηφίσει έναν τέτοιο νόμο. «Το Κογκρέσο δεν νομοθετεί συνέχεια, αλλά εδώ το έκανε. Στην πραγματικότητα ψήφισαν έναν νόμο και πολλά από τα επιχειρήματά τους θέλουν να τους αντιμετωπίζουμε σαν να είναι μια υπηρεσία», δήλωσε ο Rao. «Είναι ένα πολύ περίεργο πλαίσιο».

    Εν τω μεταξύ, ο Τζέφρι Φίσερ, δικηγόρος των δημιουργών του TikTok, υποστήριξε ότι οι χρήστες έχουν το δικαίωμα της Πρώτης Τροπολογίας να συνεργάζονται με τον εκδότη της επιλογής τους. «Δεν θα μπορούσατε να πείτε σε έναν Αμερικανό συγγραφέα ότι δεν θα είχε συμφέρον από την Πρώτη Τροποποίηση να συνεργαστεί με το Twitter, που ανήκει σε ένα συγκεκριμένο άτομο», δήλωσε ο Fisher. Επισήμανε παραδείγματα άλλων εκδόσεων μέσων ενημέρωσης που ανήκουν σε ξένες οντότητες, όπως το Insider, το οποίο ανήκει στη γερμανική πολυεθνική εταιρεία Axel Springer SE.

    Σε απάντηση, ο Rao τόνισε την κινεζική ιδιοκτησία του TikTok για να εκφράσει την αμφιβολία του ότι η νέα ιδιοκτησία θα εμπόδιζε πραγματικά την ελευθερία του λόγου.

    Παρά τις αντιδράσεις των δικαστών, μια εθνική απαγόρευση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει εμπόδια, τόσο νομικά όσο και στο δικαστήριο της κοινής γνώμης, σύμφωνα με τον καθηγητή νομικής Eric Goldman του Πανεπιστημίου της Σάντα Κλάρα. Μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη σε ενήλικες στις ΗΠΑ από το Pew Research Center διαπίστωσε ότι η υποστήριξη για την απαγόρευση του TikTok έχει μειωθεί, με το 32% να τάσσεται υπέρ σε σύγκριση με το 50% τον περασμένο Μάρτιο. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι επιφυλακτικοί ως προς την πραγματοποίηση μιας πλήρους απαγόρευσης.

    «Η απαγόρευση είναι μαζικά εκτός πραγματικότητας και εναρμόνισης με το τι πραγματικά θέλουν οι άνθρωποι», επισήμανεκαι στο Modern Retail ο Goldman.

    Το γεγονός ότι προηγούμενες προσπάθειες απαγόρευσης του TikTok απέτυχαν είναι επίσης ισχυρή απόδειξη ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει μια δύσκολη μάχη, δήλωσε ο Goldman. Για παράδειγμα, τον Οκτώβριο του 2020, ένας ομοσπονδιακός δικαστής στην Πενσυλβάνια μπλόκαρε μια διαταγή της κυβέρνησης Τραμπ που θα απαγόρευε τη λειτουργία του TikTok εντός των ΗΠΑ. Πιο πρόσφατα, μόλις πριν από λίγους μήνες, ένας δικαστής του Περιφερειακού Δικαστηρίου των ΗΠΑ μπλόκαρε έναν άλλο νόμο της πολιτείας της Μοντάνα που επιχειρούσε να απαγορεύσει το TikTok.

    Τι λένε οι μάρκες

    Πολλά εμπορικά σήματα έχουν δηλώσει στο Modern Retail ότι θεωρούν το TikTok ως έναν καθοριστικό παράγοντα αύξησης των πωλήσεων. Η Cakes Body, η οποία κατασκευάζει καλύμματα σιλικόνης ιατρικής ποιότητας, έχει δημιουργήσει μια ισχυρή βάση θαυμαστών μέσω του TikTok. Η μάρκα Scrunchie NightCap εντοπίζει περίπου το 80% – ή 4 εκατομμύρια δολάρια – των πωλήσεών της στο TikTok. Εν τω μεταξύ, είναι σημαντικά πιο δύσκολο να γίνει κανείς viral σε άλλες πλατφόρμες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της νεοσύστατης εταιρείας ένδυσης Collars & Co, Justin Baer.

    Τον Μάρτιο, το TikTok δημοσίευσε μια έκθεση οικονομικών επιπτώσεων, η οποία ισχυρίζεται ότι η πλατφόρμα βοήθησε τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά σχεδόν 15 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Όπως και ότι συνεισέφερε περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ το 2022 μέσω των δικών της δραστηριοτήτων.

    Τούτου λεχθέντος, τα εμπορικά σήματα είναι έτοιμα να αλλάξουν ταχύτητες αν χρειαστεί. «Δεν μπορώ να ελέγξω αυτό που δεν μπορώ να ελέγξω», δήλωσε ο Jeremy Lowenstein, επικεφαλής μάρκετινγκ της μάρκας μακιγιάζ Milani Cosmetics. «Οι έμποροι σήμερα είναι και ήταν πάντα, εξ ορισμού, πολύ ευέλικτοι – οπότε αναγκαστικά θα βρούμε λύση».

    Για την Katya Constantine, ιδρύτρια του πρακτορείου Digishopgirl Media, μια πώληση φαίνεται πιο πιθανή από μια πλήρη απαγόρευση. «Δεν νομίζω ότι κανείς πιστεύει ότι το TikTok πρόκειται να απαγορευτεί», δήλωσε η Constantine. «Νομίζω ότι το ερώτημα, “Ποιος θα αποκτήσει το TikTok; Και πώς θα αλλάξει αυτό την πλατφόρμα;” είναι μάλλον πιο ανησυχητικό».

    Όσο για τον Scott McIntosh, διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της Cell Phone Seat, του οποίου το προϊόν με τη θήκη για το τηλέφωνο και το φλιτζάνι που έγινε viral στο TikTok, είναι αισιόδοξος ότι η πλατφόρμα στο τέλος θα βγει νικήτρια από αυτή τη διαμάχη. «Αν το TikTok εξαφανιζόταν, θα έπληττε πραγματικά την επιχείρησή μου, αλλά δεν βλέπω να συμβαίνει κάτι τέτοιο εντελώς», δήλωσε ο McIntosh. «Δεν έχω δει ποτέ κάτι τόσο δημόσια μεγάλο και δημοφιλές να εξαφανίζεται, ειδικά σε μια χρονιά εκλογών».

    Πηγή: OT.gr - In.gr

  • Μόλις 8 λεπτά TikTok την ημέρα μπορούν να βλάψουν την ψυχική μας υγεία
    Μόλις 8 λεπτά TikTok την ημέρα μπορούν να βλάψουν την ψυχική μας υγεία

    Η περιήγηση στην πλατφόρμα του TikTok μπορεί να έχει «άμεσες αρνητικές συνέπειες» για την ψυχική μας υγεία, προειδοποιούν επιστήμονες στην Αυστραλία.

    Οι γυναίκες που περνούν πολύ χρόνο στο TikTok αισθάνονται χειρότερα για την εμφάνισή τους, υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Charles Sturt.

    Σύμφωνα με τη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης PLOS ONE, η υπερβολική έκθεση στο περιεχόμενο της πλατφόρμας θα μπορούσε να βλάψει την ψυχική μας υγεία, ρίχνοντας την αυτοπεποίθηση και αυξάνοντας τον κίνδυνο ανάπτυξης διατροφικών διαταραχών.

    Η ερευνητική ομάδα παρατήρησε ότι λιγότερα από 10 λεπτά χρήσης του TikTok είχε άμεσες αρνητικές συνέπειες για την ικανοποίηση από την εικόνα του σώματος των συμμετεχόντων.

    Οι γυναίκες που χρησιμοποιούσαν το TikTok περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα ανέφεραν περισσότερες προβληματικές διατροφικές συμπεριφορές.

    «Υπάρχουν τρέχοντα μέτρα που λαμβάνονται για τη διαγραφή επικίνδυνου περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού αναζητήσεων όπως «#anorexia» ή βίντεο που προωθούν επικίνδυνες δίαιτες, ωστόσο υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι χρήστες παρακάμπτουν αυτούς τους ελέγχους και απαιτείται περαιτέρω ρύθμιση», υπογραμμίζουν οι συγγραφείς της μελέτης.

    TikTok και διατροφικές διαταραχές

    Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας έδειξε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων με περιεχόμενο σχετικό με την εξωτερική εμφάνιση ή την διατροφή τόσο πιο συχνή ήταν και η έκθεση των ατόμων σε παρόμοιο περιεχόμενο από την πλατφόρμα του TikTok.

    Αυτό με τη σειρά του συνδέθηκε με μεγαλύτερη συχνότητα συγκρίσεων εμφάνισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο συνδέθηκε με πιο σοβαρά συμπτώματα διατροφικής διαταραχής.

    Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό International Journal of Eating Disorders, μόνο η αλληλεπίδραση με βίντεο σχετικά με τη διατροφή και την εικόνα του σώματος συνδέθηκαν με διατροφικές διαταραχές, ενώ ο συνολικός χρόνος μπροστά από την οθόνη για παράδειγμα δεν συνδέθηκε με συμπτώματα διατροφικών διαταραχών ή σύγκριση του σώματος.

    Μόνο το 2% των διατροφικών τάσεων είναι ακριβείς

    Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου επισημαίνουν ότι, από τους 2.000 millennial και gez z χρήστες που ερωτήθηκαν, το 57% δήλωσε ότι έχει επηρεαστεί ή ότι συνηθίζει να δοκιμάζει τις διατροφικές τάσεις που βλέπει στην πλατφόρμα.

    Επιπλέον το 30% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δοκίμασε ένα TikTok trend (τάση του TikTok) παρά τους πιθανούς κινδύνους και το 31% ανέφερε ότι αισθάνθηκε μια αρνητική επίδραση από τις εκάστοτε διατροφικές τάσεις.

    Στην συνέχεια αναλύθηκαν περισσότερα από 67.000 βίντεο με διατροφικό περιεχόμενο που αντλήθηκαν από την εφαρμογή, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και οι ερευνητές τα συνέκριναν με τις συστάσεις των ειδικών για την υγεία και τη διατροφή.

    Τα προκαταρκτικά ευρήματα έδειξαν ότι μόνο το 2,1% του περιεχομένου ταίριαζε με αυτές τις συστάσεις.

    Το 97,9% του περιεχομένου που δεν συμπεριλήφθηκε ταξινομήθηκε ως ανακριβές, εν μέρει ακριβές ή αβέβαιο λόγω έλλειψης επιστημονικών στοιχείων που να υποστηρίζουν τον εκάστοτε ισχυρισμό.

    * Πηγή: Vita

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Παρίσι: Όσα δεν έδειξαν οι κάμερες, τα έδειξε ο Καραλής στο TikTok - Βίντεο μέσα από το πλοιάριο που μετέφερε τους Έλληνες
    Παρίσι: Όσα δεν έδειξαν οι κάμερες, τα έδειξε ο Καραλής στο TikTok - Βίντεο μέσα από το πλοιάριο που μετέφερε τους Έλληνες

    Η προετοιμασία των αθλητών για την τελετή έναρξης στο Παρίσι, και η συγκίνησή τους όταν κυμάτιζαν την ελληνική σημαία

    Η ελληνική αποστολή των Ολυμπιακών Αγώνων έκανε ποδαρικό, όπως κάθε φορά, στην τελετή έναρξης, με σημαιοφόρους, τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη.
    Μέσω TikTok ο Εμμανουήλ Καραλής μοιράζεται στιγμές από τις μέρες των Ελλήνων αθλητών στο Παρίσι και με τα πλάνα που ανέβασε μετά την τελετή, δείχνει όσα συνέβησαν πριν μπουν στο πλοιάριο που τους μετέφερε δια Σηκουάνα, όπως και τις χιουμοριστικές, αλλά και τις στιγμές δέους, όπως τονίζει στην ανάρτησή του ο αθλητής του επί κοντώ, που έζησαν όλοι μαζί.
    Δείτε το βίντεο
    Στην αρχή, την κάμερα φαίνεται να κράτα η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη η οποία απαθανατίζει τον ενθουσιασμό της ομάδας, που μόλις έχει φορέσει την επίσημη στολή για την περίσταση. Ακολουθούν χιουμοριστικά πλάνα μέσα από το λεωφορείο που τους μετέφερε στο σημείο με το πλοιάριο. Τέλος, το βίντεο του Εμμανουήλ Καραλή στο TikTok, δείχνει βίντεο από την οπτική γωνία των αθλητών μέσα στο πλοιάριο, «Συγκίνηση και δέος» γράφει, μεταξύ άλλων.

    Μία μέρα πριν, ο Καραλής έδειξε στους πάνω από 1 εκατομμύριο ακολούθους του, πώς περνούν με τους υπόλοιπους αθλητές, τη μέρα τους στο Παρίσι.

    Με ένα πλάνο από το κρεβάτι του την ώρα που ξυπνάει, λέει στους φίλους του στο TikTok: «Γεια σε όλους, είμαι ο Μανόλο και αυτό είναι το Ολυμπιακό vlog» στην ανάρτηση που έκανε την Πέμπτη 25 Ιουλίου.

    Δείτε το βίντεο
    @flymanolofly Μανολος ο βλογκερ 🤓🫰🏾#olympics #paris2024 #flymanolofly ♬ Storytelling - Adriel
    Στη συνέχεια, ο κάτοχος του Πανελλήνιου Ρεκόρ στο άλμα επί κοντώ έδειξε το μέρος που παίρνουν το πρωινό τους οι αθλητές και στη συνέχεια, κατέγραψε με την κάμερα του κινητού του, το στάδιο, όπου κάνουν τις προπονήσεις τους. Μεταξύ άλλων, απαθανάτισε στιγμή από την προπόνηση του Μίλτου Τεντόγλου, αλλά και τη δική του. Από το κλιπ δεν έλειψαν τα πειράγματα του ενός στον άλλο.

    Ανάμεσα σε όσα έδειξε στο TikTok, ο Εμμανουήλ Καραλής έβγαλε βίντεο και τη στιγμή που ο πατέρας του και η φυσιοθεραπεύτριά του βοηθούν στην προετοιμασία των αθλητών και μεταφέρουν κοντάρια. Μετά την προπόνηση έφαγαν όλοι μαζί και εκμεταλλευτήκαν τον ελεύθερο χρόνο τους με μια βόλτα στην πόλη, για να επιστρέψουν μερικές ώρες αργότερα στο ξενοδοχείο τους και να ξεκουραστούν.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Θα αγοράζατε καινούργιο αυτοκίνητο online;
    Θα αγοράζατε καινούργιο αυτοκίνητο online;

    Οι online πωλήσεις ήταν ένας από τους πλέον φιλόδοξους στόχους της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικά, αλλά όπως φαίνεται η κατάσταση δεν εξελίχθηκε έτσι όπως περίμεναν οι κατασκευαστές.

    Η Volvo για παράδειγμα είχε θεωρήσει πως έως το 2025 οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις της θα γίνοντας διαδικτυακά. Στην πράξη όμως διαπίστωσε πως σχεδόν κανένας ιδιώτης πελάτης δεν αποκτούσε το νέο του αυτοκίνητο online με αποτέλεσμα να παγώσει την προσπάθειά της.

    Αντίστοιχα η Mercedes που έχει θέσει ως στόχο το 25% των δικών της πωλήσεων να διεκπεραιώνονται online έως το 2022, αναθεώρησε τις απόψεις της βάζοντας ως χρονιά ορόσημο το 2025 και μη αναφέροντας συγκεκριμένο ποσοστό.

    Το ίδιο ισχύει σε γενικές γραμμές και για τη Hyundai, ενώ γεγονός είναι πως οι προσπάθειες για online πωλήσεις έχουν επιταχύνει τις τεχνολογικές εξελίξεις στο συγκεκριμένο χώρο.

    Παρόλα αυτά έρευνες έδειξαν πως πολλοί αγοραστές αυτοκινήτων είναι μεν πρόθυμοι στο να ολοκληρώσουν τμήματα της συναλλαγής μέσω διαδικτύου, αλλά εξακολουθούν να προτιμούν κάποια προσωπική αλληλεπίδραση.

    Πηγή: cnn.gr

  • ΗΠΑ: Εγκρίθηκε νομοσχέδιο που απαγορεύει το TikTok
    ΗΠΑ: Εγκρίθηκε νομοσχέδιο που απαγορεύει το TikTok

    Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ πέρασε το Σάββατο ένα νομοσχέδιο που απαγορεύει το TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες, εάν ο ιδιοκτήτης της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικών μέσων ενημέρωσης με έδρα την Κίνα δεν πουλήσει το μερίδιό του εντός ενός έτους.

    Η απόφαση των Ρεπουμπλικάνων της Βουλής των Αντιπροσώπων να συμπεριλάβουν το TikTok ως μέρος ενός ευρύτερου πακέτου εξωτερικής βοήθειας, που αποτελεί προτεραιότητα για τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν με ευρεία υποστήριξη από το Κογκρέσο για την Ουκρανία και το Ισραήλ, επιτάχυνε την απαγόρευση.

    Ο λόγος είναι πως τόσο οι Δημοκρατικοί όσο και οι Ρεπουμπλικάνοι εξέφρασαν ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και τον ιδιοκτήτη της εφαρμογής, την κινεζική εταιρεία τεχνολογίας ByteDance Ltd.

    Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με ψήφους 360-58.

    Ένας χρόνος περιθώριο για να πουληθεί το TikTok

    Ακόμα και αν η νομοθεσία γίνει νόμος, ωστόσο, η εταιρεία θα έχει περιθώριο ενός έτους για να βρει αγοραστή και πιθανότατα θα προσπαθήσει να προσβάλει το νόμο στο δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι θα στερήσει από τα εκατομμύρια των χρηστών της εφαρμογής τα δικαιώματα της Πρώτης Τροπολογίας.

    Οι δικαστικές θα μπορούσαν να καθυστερήσουν σημαντικά το χρονοδιάγραμμα που όρισε το Κογκρέσο ή να εμποδίσουν την έναρξη ισχύος του νόμου.

    Η εταιρεία άσκησε σκληρή πίεση κατά της νομοθεσίας, ωθώντας τους 170 εκατομμύρια χρήστες της εφαρμογής στις ΗΠΑ - πολλοί από τους οποίους είναι νέοι - να καλέσουν το Κογκρέσο και να εκφράσουν την αντίθεσή τους. Ωστόσο, η σφοδρότητα των αντιδράσεων, όπως αναφέρει το CBS, εξόργισε τους νομοθέτες στο Καπιτώλιο, καθώς υπάρχει ευρεία ανησυχία για τις κινεζικές απειλές προς τις ΗΠΑ.

    «Δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε και να σας υπερασπιζόμαστε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του TikTok Shou Zi Chew σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στην πλατφόρμα τον περασμένο μήνα.

    Απευθυνόμενος στους χρήστες της εφαρμογής, τόνισε: «Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε, συμπεριλαμβανομένης της άσκησης των νομικών μας δικαιωμάτων, για να προστατεύσουμε αυτή την καταπληκτική πλατφόρμα που δημιουργήσαμε μαζί σας».

    Νομική αμφισβήτηση του νόμου

    Η αμερικανική κυβέρνηση δεν έχει παράσχει δημόσια στοιχεία που να δείχνουν ότι το TikTok μοιράστηκε δεδομένα χρηστών των ΗΠΑ με την κινεζική κυβέρνηση ή πείραξε τον δημοφιλή αλγόριθμο της εταιρείας, ο οποίος επηρεάζει τι βλέπουν οι Αμερικανοί.

    Η εταιρεία έχει βάσιμους λόγους να πιστεύει ότι μια νομική αμφισβήτηση θα μπορούσε να είναι επιτυχής, έχοντας σημειώσει κάποια επιτυχία σε προηγούμενες νομικές μάχες σχετικά με τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ.

    Τον Νοέμβριο, ένας ομοσπονδιακός δικαστής μπλόκαρε έναν νόμο της Μοντάνα που θα απαγόρευε τη χρήση του TikTok σε όλη την πολιτεία μετά από μήνυση της εταιρείας και πέντε δημιουργών περιεχομένου που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • TikTok: Τι συνέβη όταν το απέκλεισε το πολυπληθέστερο έθνος του κόσμου
    TikTok: Τι συνέβη όταν το απέκλεισε το πολυπληθέστερο έθνος του κόσμου

    Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε ένα νομοσχέδιο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πανεθνική απαγόρευση του TikTok

    Καθώς οι φίλοι του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν μήπως χάσουν την πρόσβαση στην εξαιρετικά δημοφιλή εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, μπορούν να πάρουν μαθήματα από μια χώρα στην άλλη άκρη του κόσμου.

    Την Τετάρτη, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε ένα νομοσχέδιο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πανεθνική απαγόρευση του TikTok. Ενώ η κινεζικής ιδιοκτησίας εφαρμογή δεν εξαφανίζεται σύντομα από τα τηλέφωνα των Αμερικανών, πολλοί από τους 170 εκατομμύρια χρήστες της στη χώρα είναι βαθιά ταραγμένοι.

    Αλλά εδώ είναι αυτά που πρέπει να γνωρίζουν: Είναι δυνατόν να επιβιώσουν και να ευδοκιμήσουν σε έναν κόσμο χωρίς TikTok.

    Το παράδειγμα της Ινδίας

    Τον Ιούνιο του 2020, μετά από μια βίαιη σύγκρουση στα σύνορα Ινδίας-Κίνας που άφησε πίσω της τουλάχιστον 20 Ινδούς στρατιώτες νεκρούς, η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί απαγόρευσε ξαφνικά το TikTok και πολλές άλλες γνωστές κινεζικές εφαρμογές.

    «Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι όταν η Ινδία απαγόρευσε το TikTok και πολλές κινεζικές εφαρμογές, οι ΗΠΑ ήταν οι πρώτες που επαίνεσαν την απόφαση», δήλωσε ο Nikhil Pahwa, ιδρυτής της τεχνολογικής ιστοσελίδας MediaNama με έδρα το Δελχί. «[Ο πρώην] υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο είχε χαιρετίσει την απαγόρευση, λέγοντας ότι "θα ενισχύσει την κυριαρχία της Ινδίας"».

    Ενώ η απότομη απόφαση της Ινδίας σόκαρε τα 200 εκατομμύρια χρήστες του TikTok στη χώρα, στα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, πολλοί έχουν βρει άλλες κατάλληλες εναλλακτικές λύσεις.

    «Η απαγόρευση του Tiktok οδήγησε στη δημιουργία μιας ευκαιρίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ... Μια βάση 200 εκατομμυρίων χρηστών χρειαζόταν κάπου να πάει», δήλωσε ο Pahwa, προσθέτοντας ότι τελικά ήταν οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας που εκμεταλλεύτηκαν τη στιγμή με τις νέες προσφορές τους.

    Η ζωή χωρίς TikTok

    Η απαγόρευση δεν ήταν ανώδυνη. Οι Ινδοί TikTokkers είχαν να αντιμετωπίσουν σύγχυση ή και αγωνία τις ημέρες και τους μήνες που ακολούθησαν.

    Μέχρι το 2020, το TikTok είχε γίνει εξαιρετικά δημοφιλές μεταξύ των Ινδών που αναζητούσαν ανακούφιση από τις πιέσεις των αυστηρών απαγορεύσεων που σχετίζονται με το Covid.

    «Όλοι στην Ινδία θέλουν να γίνουν αστέρες του Bollywood και το TikTok έκανε αυτό το όνειρο δυνατό, κάνοντας τους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στις μικρές πόλεις, αστέρες εν μία νυκτί», δήλωσε ο Saptarshi Ray, επικεφαλής του τμήματος προϊόντων της Viralo, μιας πλατφόρμας μάρκετινγκ επιρροής με έδρα το Bengaluru.

    Αλλά δεν άργησαν να δημιουργηθούν και άλλοι δρόμοι για τη δημιουργικότητά τους και τα εμπορικά τους εγχειρήματα.

    Ακολούθησε ένας άγριος αγώνας μεταξύ των αμερικανικών τεχνολογικών κολοσσών και των εγχώριων νεοφυών επιχειρήσεων για την κάλυψη του κενού. Μέσα σε μια εβδομάδα από την απαγόρευση, το Instagram που ανήκει στη Meta εξαργύρωσε το κέρδος λανσάροντας το αντίγραφο του TikTok, το Instagram Reels, στην Ινδία. Η Google παρουσίασε τη δική της προσφορά σύντομων βίντεο, το YouTube Shorts.

    Οι εγχώριες εναλλακτικές λύσεις, όπως η MX Taka Tak και η Moj, άρχισαν επίσης να βλέπουν αύξηση της δημοτικότητας και εισροή χρηματοδότησης.

    Ωστόσο, αυτές οι τοπικές νεοφυείς επιχειρήσεις σύντομα ξεφούσκωσαν, μη μπορώντας να φτάσουν την εμβέλεια και την οικονομική δύναμη πυρός των αμερικανικών εταιρειών, οι οποίες ακμάζουν.

    Επικαλούμενος ανεξάρτητα ευρήματα της εταιρείας συμβούλων Oxford Economics, εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι «το δημιουργικό οικοσύστημα του YouTube» συνέβαλε περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια στην ινδική οικονομία το 2022.

    Σύμφωνα με τον Ray, οι Ινδοί δημιουργοί περιεχομένου μετέφεραν γρήγορα όλο το παλιό περιεχόμενο που είχαν γυρίσει για το TikTok σε Instagram Reels και YouTube Shorts. «Ορισμένοι Influencers ανέβαζαν επτά Reels την ημέρα και κέρδιζαν τέσσερα έως πέντε εκατομμύρια συνδρομητές το χρόνο», είπε.

    Όμως δεν μπόρεσαν όλοι να δημιουργήσουν ένα σημαντικό κοινό σε αυτές τις πλατφόρμες.

    Ζητήματα ασφάλειας

    Αμερικανοί αξιωματούχοι και νομοθέτες εκφράζουν εδώ και καιρό ανησυχίες ότι η κινεζική κυβέρνηση θα μπορούσε να υποχρεώσει τη μητρική εταιρεία ByteDance της TikTok να παραδώσει τα δεδομένα που συλλέγονται από Αμερικανούς χρήστες.

    Οι ειδικοί σε θέματα κυβερνοασφάλειας λένε ότι οι ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια γύρω από το TikTok παραμένουν σε μεγάλο βαθμό υποθετικές. Οι Ινδοί εμπειρογνώμονες, ωστόσο, λένε ότι η εκκαθάρισή του από την εθνική ψηφιακή ζωή δεν οδήγησε σε έναν ασφαλέστερο χώρο.

    Οι Αμερικανοί νομοθέτες φοβούνται επίσης ότι η εφαρμογή θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως εργαλείο για το Πεκίνο ώστε να διαδώσει προπαγάνδα, παραπληροφόρηση ή να επηρεάσει τους Αμερικανούς. Η αφαίρεση του TikTok δεν έχει απομονώσει τους Ινδούς από αυτές τις απειλές.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Θύμα απάτης το 18% των Ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές του - Οι οδηγίες των ειδικών
    Θύμα απάτης το 18% των Ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές του - Οι οδηγίες των ειδικών

    Σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες καταναλωτές έχει πέσει θύμα απάτης στις ηλεκτρονικές του αγορές κυρίως σε εορταστικές περιόδους με το ηλικιακό γκρουπ 18-26 ετών να κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό εξαπάτησης.

    Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες, που διενήργησε η Klarna - υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης- σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, το 18% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό group με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%).

    Παράλληλα το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων.

    «Με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων η online αγοραστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα» σημειώνει ο επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα Ηλίας Πίτσαβος.

    Οι οδηγίες – συμβουλές για την αποφυγή απάτης

    Η Klarna προτείνει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί ως προς τα παρακάτω σημεία, ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές:

    - Υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις. Ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν πολύ υψηλές εκπτώσεις (ιδιαίτερα σε γνωστές μάρκες) μπορεί να είναι ένδειξη απάτης και οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές.

    - Το όνομα και το περιεχόμενο των fake shops. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των ψεύτικων καταστημάτων (fake shops) είναι η χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές. Αν το όνομα του ιστότοπου δεν ταιριάζει με τα προϊόντα που προσφέρονται από το κατάστημα, αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη ψεύτικου καταστήματος. Επιπλέον, ένα άλλο δείγμα μη αυθεντικού καταστήματος είναι τα λάθη (ορθογραφικά, τυπογραφικά, λανθασμένες φράσεις) στα κείμενα και το περιεχόμενο του ιστότοπου.

    - Τρόποι πληρωμής. Τα ύποπτα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μερικές φορές να αναγνωριστούν από τους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι. Τα καταστήματα αυτά προτιμούν συχνά την προκαταβολή, καθώς δυσκολεύει τους αγοραστές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Από την άλλη πλευρά, οι τρόποι πληρωμής όπως η πάγια χρέωση ή οι αγορές μέσω Klarna, δεν γίνονται δεκτοί, κυρίως επειδή η τελευταία παρέχει πρόσθετη προστασία στον αγοραστή. Με τις αγορές μέσω Klarna, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που τον προστατεύει από ύποπτα καταστήματα.

    - Ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων. Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς γίνονται επιστροφές προϊόντων και τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής αν είναι δυσαρεστημένος από την αγορά. Αντίθετα, τα ψεύτικα καταστήματα έχουν συχνά πολιτικές επιστροφής χρημάτων που είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο