Ο Σταύρος Νικολαΐδης είναι ένας από τους ταλαντούχους έλληνες ηθοποιούς της νέας γενιάς. Το κοινό τον αγάπησε μέσα από το ρόλο του Μιχάλη Ρούπακα, στην τηλεοπτική σειρά «Εγκλήματα» του ANT1, που παίζεται ακόμη και σήμερα! Έχει παίξει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα αλλά και σε Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, σε κινηματογραφικές ταινίες καθώς και σε τηλεοπτικές σειρές. Έχει συνεργαστεί με τους σημαντικότερους σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές. Φέτος, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με το Δημήτρη Καμπόλη στη θεότρελη μαύρη κωμωδία «Καραμέλες Ούζου» του Γιάννη Γαλανόπουλου. Λόγω της καταγωγής του συγγραφέα, η Ηλεία είναι το μέρος που το έργο θα κάνει πρεμιέρα τον Αύγουστο, και μάλιστα σε τέσσερις σταθμούς. Μας μιλάει για το θέατρο και τις παραστάσεις, αλλά και για τον δύο, μόλις, μηνών γιο του…
Θα σας δούμε φέτος το καλοκαίρι στην Ηλεία, σε τέσσερις μάλιστα παραστάσεις, στις «Καραμέλες Ούζου». Ξεκινάτε από τον Σταφιδόκαμπο, με μια ακόμη παράσταση που έρχεται να προστεθεί στην καμπάνια για την ολοκλήρωση του ημιτελούς θεάτρου του. Πιστεύετε ότι με τέτοιου είδους καμπάνιες τα πράγματα αλλάζουν;
Αν θέλετε την ειλικρινή μου άποψη, όχι. Σε μια χώρα με τόσα προβλήματα και μια πολιτεία που κωφεύει σε σοβαρότερα θέματα, ποιος θα ενδιαφερθεί για τα πολιτιστικά; Απ´ την άλλη όμως, αυτός ακριβώς είναι κι ο λόγος που συμμετέχω σε αυτό. Η δική δουλειά μας είναι να φέρουμε το θέατρο κοντά στον κόσμο με κάθε τρόπο και σε οποιοδήποτε μέρος, ώστε ο κόσμος να ψυχαγωγηθεί και να ξεχαστεί για δύο ώρες από τα υπόλοιπα. Πάντα μου άρεσαν οι περιοδείες, γιατί έρχομαι κοντά σε ανθρώπους, που δεν μπορούν να δουν θέατρο, και αυτοί ψυχολογικά με ενδιαφέρουν περισσότερο από τους Αθηναίους που το έχουν μες τα πόδια τους.
Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο. Τι συμβαίνει στην υπόθεση και βρίσκεστε κλειδωμένος με τον Δημήτρη Καμπόλη, που έχει το ρόλο του σερβιτόρου;
Εγώ υποδύομαι έναν βοηθό Σεφ. Είναι μια τρελή κωμωδία μυστηρίου, όπου δυο εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες, βρίσκονται κλειδωμένοι στον τελευταίο όροφο ενός ξενοδοχείου μετά από μια μεγάλη δεξίωση, χωρίς κανένας να ξέρει γιατί. Σε τέτοιες περίεργες και ακραίες καταστάσεις βγαίνουν πτυχές του εαυτού μας που ούτε εμείς οι ίδιοι δεν τις περιμέναμε. Δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα γιατί θα χαθεί η ουσία και οι εκπλήξεις, πάντως στο τέλος υπάρχει μια μεγάλη ανατροπή με ένα τρίτο πρόσωπο-έκπληξη που εμφανίζεται.
Είστε ο πρωταγωνιστής αλλά και ο σκηνοθέτης αυτής της παράστασης. Ποια από τις δύο ιδιότητες, «κεντρίζει» περισσότερο το καλλιτεχνικό σας ενδιαφέρον;
Ανάλογα την παράσταση και τον ρόλο, αλλά αν υποθέσουμε ότι η ηθοποιία είναι η μεγάλη μου αγάπη και η γυναίκα μου, τότε η σκηνοθεσία είναι η ερωμένη και το πάθος μου. Ίσως γιατί δεν την έχω χορτάσει τόσο.
Τι ομοιότητες και τις διαφορές βρίσκετε στο ρόλο - χαρακτήρα που θα ενσαρκώσετε;
Είμαστε τελείως διαφορετικοί άνθρωποι. Κι αυτή είναι η πρόκληση. Εκείνος είναι ένας φοβισμένος και ταραγμένος άνθρωπος θα ´λεγα, που χάνει εύκολα την ψυχραιμία του. Κρύβει όμως ένα μεγάλο και βαθύ μυστικό...
Μετά από τόσες παραστάσεις, σίριαλ, ταινίες κλ.π. έχετε άγχος για το πώς θα παρουσιαστεί τελικά η δουλειά σας;
Πάντα! Όπως είχε πει κάποτε η Μαρίκα Κοτοπούλη "μόνο οι ατάλαντοι δεν έχουν άγχος". Κάθε παράσταση είναι μια νέα πρόκληση και ποτέ μια προηγούμενη επιτυχία, δεν σου εξασφαλίζει την επόμενη. Μπορεί μόνο, με την φόρα της προηγούμενης επιτυχίας να κοπούν στην αρχή πολλά εισιτήρια. Αν όμως έχεις επαναπαυθεί ή έχεις προσπαθήσει να κοροϊδέψεις το κοινό και η παράσταση δεν αρέσει, γρήγορα όλα θα "ξεφουσκώσουν". Ειδικά λοιπόν, τώρα που σκηνοθετώ κιόλας, οι συνεργάτες μου θα σας πουν ότι αντιμετωπίζω τα πάντα σαν να είναι να ανέβει το έργο στην Αθήνα.
Μια σειρά όπως τα «Εγκλήματα» , όπου γίνατε γνωστός σε όλη την Ελλάδα, τελικά, πιστεύετε ότι κάνει καλό στον ηθοποιό ή ότι του βάζει μια καλλιτεχνική εικόνα που είναι δύσκολο να αποβάλλει στις μετέπειτα δουλειές του;
Σαφώς μια μεγάλη επιτυχία στο ξεκίνημά σου, σου δίνει ώθηση και σε βοηθάει. Από κει και πέρα όμως, ναι, δυστυχώς ο κόσμος κολλάει στις μεγάλες επιτυχίες. Κι αυτό συμβαίνει στα χρόνια της τηλεόρασης που το κοινό σίγουρα είναι πανελλαδικής εμβέλειας και σίγουρα μεγαλύτερο από μια θεατρική ή κινηματογραφική επιτυχία. Αρκεί να σου πω, πως ο τεράστιος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος μετά από 130 ταινίες και μια ζωή στο θέατρο, έπαιξε στα τελευταία του τον ρόλο του μπάρμπα Γιώργη στην τηλεοπτική σειρά Λούνα Παρκ. Όταν απεβίωσε, οι πάντες γράφανε και λέγανε: "πέθανε ο μπάρμπα Γιώργης".
Γνωρίζουμε ότι ο Γιάννης Γαλανόπουλος έγραψε το έργο, έχοντας στο μυαλό του εσάς ως πρωταγωνιστή, χωρίς να σας γνωρίζει προσωπικά. Μιλήστε μας για το πώς σας ακούστηκε αυτό, για αυτή την προσέγγιση καθώς και για το πώς «κλείστηκε» η συνεργασία.
Πάντα είναι τιμητικό να σου λέει κάποιος "σε σκεφτόμουν όταν έγραφα τον ρόλο". Μου έστειλε ένα ευγενικό μήνυμα στο Facebook, του είπα να μου στείλει το έργο του - ποτέ δεν λέω όχι σε νέους δημιουργούς - αλλά προτίμησε να έρθει ο ίδιος με την παρέα του στο θέατρο που έπαιζα, ώστε να δει και την παράσταση, κι αυτό μου άρεσε περισσότερο. Διάβασα το έργο, το βρήκα ενδιαφέρον και τον πήρα να του δώσω συμβουλές για να το κάνει καλύτερο. Πάνω στην κουβέντα με ρώτησε αν θα ήθελα να το ανεβάσω εγώ, εφόσον βέβαια μπορέσει να βρει κάποια οικονομική υποστήριξη. Μου άρεσε η όλη ιδέα και αφού βρήκε αρωγό το Πνευματικό και Καλλιτεχνικό Κέντρο Σταφιδοκάμπου καθώς και το Ν.Π. Πολιτισμού Αθλητισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης - καθώς και αρκετούς επιχειρηματίες της περιοχής - όλα πήραν τον δρόμο τους.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ραδιοφωνική συμμετοχή της Ναταλίας Γερμανού στο έργο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για αυτό το ρόλο;
Κάποια στιγμή οι ήρωες του έργου ανοίγουν το ραδιόφωνο και ακούγεται η Ναταλία. Ουσιαστικά κάνει περίπου τον εαυτό της... λίγο διαφορετικό όμως. Εκεί λοιπόν αρχίζει μια περίεργη και αστεία συνομιλία μεταξύ του ρόλου μου και της Ναταλίας. Κάνει όμως και μια μικρή ακουστική εμφάνιση στην τελευταία σκηνή, όπου βοηθάει στην λύση του μυστηρίου.
Είναι σίγουρο ότι με εσάς στο τιμόνι του σκηνοθέτη, ο κόσμος θα γελάσει και θα περάσει καλά, σε μια εποχή που όλοι περνάμε δύσκολα, και κακά τα ψέματα το γέλιο το έχουμε ανάγκη ακόμη περισσότερο. Τελικά, η κωμωδία είναι το δυσκολότερο είδος στο θέατρο ή όχι;
Το γέλιο γενικά, έρχεται πιο δύσκολα από το δάκρυ. Τουλάχιστον το καλό γέλιο κι όχι η ευκολία της μπαλαφάρας. Ελπίζω να τα καταφέρουμε, όχι αναγκαστικά να ξεκαρδιστεί ο κόσμος, αλλά αν μη τι άλλο να παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον, να έχει ένα μόνιμο χαμόγελο στα χείλη, κι όταν φεύγει να συζητά ότι πέρασε ευχάριστα.
Έχετε κάνει πρόβες και πρόβες τόσα χρόνια που ασχολείστε με την τέχνη του ηθοποιού. Αυτές οι πρόβες όμως για τις «Καραμέλες Ούζου», είχαν μια σημαντική διαφορά. Στο σπίτι, σας περίμενε και ο νεογέννητος γιος σας. Πως βιώνετε την πατρότητα αυτήν την περίοδο;
Κατ´ αρχήν πιστεύω ότι τα νεογέννητα φέρνουν γούρι, είναι όμως νωρίς ακόμα για να σου πω πως το βιώνω. Πέρα από την τεράστια χαρά που έρχεται με ένα παιδί, που το περίμενες χρόνια. Την μεγάλη δυσκολία την περνάνε οι γυναίκες που θηλάζουν, κακά τα ψέματα. Εμείς οφείλουμε τις ώρες που μας επιτρέπει η εργασία μας τουλάχιστον να βοηθάμε όσο μπορούμε και να συμπαραστεκόμαστε.
Αν υποθέσουμε ότι ο γιος σας θελήσει να ακολουθήσει το επάγγελμά σας, ποια νομίζετε ότι θα είναι η γνώμη σας και οι συμβουλές σας;
Πρώτα απ´ όλα θα προσπαθήσω με τρόπο και χωρίς πίεση να τον αποτρέψω ή τουλάχιστον να μην τον αφήσω να παρασυρθεί στην φαινομενική γοητεία του επαγγέλματος. Κι αυτό γιατί όχι μόνο στην κρίση, αλλά πάντα η ηθοποιία στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως χόμπι. Πρέπει να μπορείς να βιοπορίζεσαι από κάτι άλλο, ώστε να μπορείς να κάνεις σωστές επιλογές και να μην έχεις ένα μόνιμο άγχος. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις συναδέλφων που έχουν βγάλει αρκετά λεφτά από την δουλειά. Επίσης πρέπει να έχεις πολύ γερό στομάχι, ώστε να αντιμετωπίζει τυχόν άδικες καταστάσεις και άσχημες συμπεριφορές. Τώρα, αν διαπιστώσω ότι βγαίνει από μέσα του και του αρέσει πραγματικά κι όχι επιδερμικά και για φθηνούς λόγους - όπως στα περισσότερα παιδιά που βγαίνουν στο επάγγελμα τα τελευταία χρόνια - και δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά, θα προσπαθήσω τουλάχιστον να τον διδάξω, από τα πάρα πολλά δικά μου λάθη και να τον κάνω πιο ανθεκτικό από μένα...
Ευχαριστούμε πολύ..
Οι "Καραμέλες Ούζου" θα ανέβουν σε τέσσερις πόλεις της Ηλείας:
10/8 Σταφιδόκαμπος (Σινέ - Ρόδον, είσοδος ελεύθερη) Ώρα 9:15 μ.μ.
12/8 Βάρδα (πλ. Ελευθερίας, είσοδος ελεύθερη) Ώρα 9:15 μ.μ.
13/8 Διεθνές Φεστιβάλ Αρχ. Ολυμπίας (θέατρο Δρούβα, είσοδος: 8 ευρώ) Ώρα 9:15 μ.μ.
16/8 Ζαχάρω (προαύλιο Γυμνασίου, είσοδος ελεύθερη). Ώρα 9:15 μ.μ.