Τι να “καίει” το νέο μου αυτοκίνητο; Βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο - υγραέριο ή ρεύμα;

kausima antlia 1

Το 2021 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η καλύτερη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Από τη μια οι σοβαρές ελλείψεις που προέκυψαν κυρίως στα μικροτσίπ, οδήγησαν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή καινούργιων οχημάτων με ανάλογη αύξηση του χρόνου παράδοσης στον πελάτη. Από την άλλη η ενεργειακή κρίση που ξέσπασε, εκτίναξε σε δυσθεώρητα ύψη τις τιμές των καυσίμων και οι προβλέψεις για ελλείψεις την επόμενη χρονιά προκαλεί μεγάλη ανησυχία στον πλανήτη.
Ο υποψήφιος αγοραστής ενός καινούργιου αυτοκινήτου, έχει να αντιμετωπίσει πολλά ζητήματα με κυριότερο αυτό του τι καύσιμο θα καταναλώνει το νέο του όχημα. Σε άλλο άρθρο του αφιερώματος θα διαβάσετε για τις τάσεις της ελληνικής αγοράς μέσα στο 2021.

Εδώ σας μεταφέρουμε την άποψη αντιπροσώπων γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ηλεία, τα “συν” και τα “πλην” για τη βενζίνη, το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, το υγραέριο και την ηλεκτροκίνηση, σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο που αφορά την πιο συμφέρουσα επιλογή καινούργιου αυτοκινήτου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του “σήμερα”.

Ο αντιπρόσωπος της Ford Θέμης Βασιλόπουλος έθεσε το πλαίσιο της συζήτησης μας με πολλές παραμέτρους. “Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα που διατίθενται σήμερα για την κίνηση των οχημάτων έχουμε να αντιμετωπίσουμε διάφορα θέματα μεταξύ των οποίων είναι τα περιβαλλοντικά, τα θέματα του κόστους, της διαθεσιμότητας του καυσίμου όπως επίσης και θέματα ενεργειακής εξάρτησης από άλλες χώρες, καθότι δεν διαθέτουμε δική μας παραγωγή”.

dionysopoulos 1130x300new

Ο κ. Βασιλόπουλος ανέλυσε κάθε διαθέσιμη επιλογή με τα υπέρ και τα κατά. “Ξεκινώντας από την ηλεκτροκίνηση που είναι ο πιο μοντέρνος τρόπος και αυτός ο οποίος επιδιώκεται, επειδή δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, χωρίς αυτό βέβαια να είναι απόλυτα ακριβές, στην Ελλάδα δε νομίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει κατάλληλη υποδομή από πλευράς δικτύου φορτιστών, σε συνδυασμό επίσης με το πολύ μεγάλο κόστος που έχει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και σε σχέση με τις μικρές αυτονομίες στις οποίες πετυχαίνουν σήμερα τα οχήματα αυτά και οι οποίες τα καθιστούν ακατάλληλα για καθημερινή χρήση, επαγγελματική χρήση και γενικότερα για τον τρόπο ζωής που έχουμε συνηθίσει”.

Το φυσικό αέριο αν και φαντάζει μια οικονομική και αξιόπιστη λύση, έχει άλλα προβλήματα. “Εδώ το πρόβλημα της διανομής είναι ακόμα μεγαλύτερο γιατί απαιτεί εξειδικευμένες εγκαταστάσεις που υπάρχουν σε δύο – τρία μέρη της Ελλάδας, είναι καλή επιλογή για το περιβάλλον γιατί έχει πολύ λίγους ρύπους, αλλά το πρόβλημα της διανομής του δικτύου αλλά και το θέμα της εξάρτησης ότι ως καύσιμο προέρχεται από άλλες χώρες οπότε εξαρτάται από το πόσο θα το διαθέσουν, το κάνει κι αυτό μία επιλογή η οποία δεν είναι ότι καλύτερο”.

vasilopoulos

Το υγραέριο έχει τα δικά του θετικά και αρνητικά σημεία. “Δεν υφίσταντο αυτή τη στιγμή αμιγείς κατασκευές από τα εργοστάσια οι οποίες να καίνε υγραέριο, οι περισσότερες προτάσεις βασίζονται σε οχήματα που είναι φτιαγμένα να καίνε και βενζίνη και υγραέριο. Αυτό λοιπόν κατά κάποιον τρόπο δεν αποτελεί μία βιώσιμη και μακροπρόθεσμη λύση. Μπορεί να είναι φτηνό αλλά και εδώ η τιμή του ακολουθεί την άνοδο της τιμής των καυσίμων. Όπως επίσης σε όλα τ’ άλλα που συνεπάγεται μία μετατροπή δηλαδή ένα κόστος πρόσθετο στο αυτοκίνητο, μία πρόωρη φθορά στο αυτοκίνητο το οποίο έχει να κάνει με ορυκτά καύσιμα”.

Ο κ. Βασιλόπουλος άφησε για το τέλος τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. “Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι όλα αυτά τα χρόνια η τεχνολογία και στους βενζινοκινητήρες και στους πετρελαιοκινητήρες έχει αναπτυχθεί και έχει εξελιχθεί τόσο πολύ έτσι ώστε σήμερα οι παραγόμενοι ρύποι από τα αυτοκίνητα αυτά να είναι ούτε το ένα δέκατο από αυτούς που υπήρχαν πριν από μερικά χρόνια. Υπάρχει βέβαια και εδώ το μειονέκτημα ότι σίγουρα ρυπαίνουν περισσότερο το περιβάλλον από άλλες μορφές καυσίμων, σίγουρα η τιμή τους αποτελεί μία μεταβλητή η οποία καθορίζεται από συνθήκες γεωστρατηγικές, γεωπολιτικές και τα λοιπά αλλά προς το παρόν εξακολουθούν και νομίζω ότι για ορισμένα ακόμα χρόνια θα εξακολουθήσουν να αποτελούν την πιο πρόσφορη λύση δεδομένου ότι και τα οχήματα που χρησιμοποιούν τα καύσιμα αυτά είναι πολύ πιο προσιτά σε τιμή και το δίκτυο της διανομής τους είναι πλέον απείρως εξαπλωμένο και βέβαια αν μιλάμε για επαγγελματική χρήση τότε εξακολουθεί το πετρέλαιο να κρατάει τα σκήπτρα δεδομένης της πολύ υψηλής θερμοδυναμικής απόδοσης των πετρελαιοκινητήρων που συνεπάγεται και την μεγαλύτερη δυνατή οικονομία σε καύσιμο. Υπάρχουν πλέον σε όλα τα οχήματα αντιρρυπαντικές διατάξεις οι οποίες περιορίζουν στο ελάχιστο τους επικίνδυνος ρύπους είτε αυτοί λέγονται οξείδια του αζώτου, είτε λέγονται μικροσωματίδια”.

Στον επίλογο ο Θέμης Βασιλόπουλος εξέφρασε την πεποίθηση πως “… θα περάσουμε μία μεταβατική περίοδο που θα υπάρξει ένας συνδυασμός τεχνολογιών προκειμένου να βελτιωθεί το αποτέλεσμα δηλαδή θα υπάρχει ο συνδυασμός των υβριδικών αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν και ηλεκτρικό σύστημα όπου με τη βοήθεια μίας αναγεννητικής διαδικασίας, με την λεγόμενη δηλαδή κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου θα φορτίζουν κάποιους συσσωρευτές, προκειμένου να βοηθούν τον θερμικό κινητήρα και να επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οικονομία. Πάντως βλέποντας αυτή τη στιγμή αυτό το οποίο επικρατεί και τις συνθήκες τις οποίες επικρατούν στην χώρα μας, ο καταναλωτής, μάλλον η πιο πρόσφορη λύση για αυτόν εξακολουθούν να είναι τα γνωστά καύσιμα”.

nikolakopoulos 1130Χ300

“Καταρχήν ο πελάτης πρέπει να δει το αυτοκίνητο πόσα χιλιόμετρα κάνει τον χρόνο. Ένα αυτοκίνητο που κάνει πάνω από 10 με 15.000 χλμ αυτή τη στιγμή το πιο συμφέρον είναι το πετρέλαιο. Η βενζίνη έχει πάει σχεδόν 2 € και από ότι μαθαίνουμε θα φτάσει τα 3 € έτσι ώστε να υποχρεώσουν τον κόσμο να μπει στην διαδικασία να αλλάξει αυτοκίνητο και να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο” είπε ο αντιπρόσωπος της Nissan Γιάννης Τσιώρης.

Αναφερόμενος στο θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόνισε πως “…είναι πάρα πολύ νωρίς να αποκτήσει κάποιος, διότι είναι πολύ ακριβά. Πιστεύω ότι και οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πέσουν αλλά και η τεχνολογία της μπαταρίας θα αλλάξει”.

tsioris

Μιλώντας για το σήμερα ο Γιάννης Τσιώρης πρότεινε ένα αυτοκίνητο diesel στη λογική της διετίας 2021-20221. “Η επόμενη δεκαετία, θέλουμε δεν θέλουμε θα είναι ηλεκτροκίνηση. Αυτό που συμφέρει πάρα πολύ επίσης είναι το φυσικό αέριο, το οποίο όμως το έχουν λίγες εταιρίες. Το ρεζερβουάρ τους όμως χωράει πολύ λίγο καύσιμο και δεν έχει μεγάλη αυτονομία” σημείωσε.

Ο κ. Τσιώρης Τώρα, μίλησε και για το άμεσο μέλλον της Nissan. “Με το νέο QASHQAI το 2022 θα έχει μία νέα τεχνολογία την οποία ονομάζει e-POWER, το αυτοκίνητο θα κινείται μόνο με ρεύμα αλλά πάνω στο αυτοκίνητο θα έχει μία γεννήτρια που θα φορτίζει τις μπαταρίες. Άρα θα υπάρχει πλήρης αυτονομία, δεν θα υπάρχει πρόβλημα κάθε 300 χιλιόμετρα να κάνεις στάση για να επαναφορτίσεις τις μπαταρίες και ήδη αυτή η τεχνολογία σήμερα που μιλάμε είναι στο νέο Nissan Note στην Ιαπωνία”.

Zekios

Ο υπεύθυνος πωλήσεων της αντιπροσωπίας FIAT Διονυσόπουλος, Βασίλης Ζέκιος, έδωσε το στίγμα της ψυχολογίας του μέσου καταναλωτή. “Ακόμα ο κόσμος είναι μπερδεμένος. Δεν ξέρει τι θα γίνει στο μέλλον, ακούγονται πολλά και για ηλεκτρικά και για υβριδικά που λίγο-πολύ ο κόσμος έχει αρχίσει να τα προτιμάει. Στο πετρέλαιο από ότι βλέπουμε αρκετές εταιρείες έχουν αρχίσει σιγά-σιγά και ακυρώνουν τα αυτοκίνητα όμως ο κόσμος ακόμα ζητά αυτοκίνητα με πετρέλαιο. Το ηλεκτρικό το θεωρούμε και ότι είναι ακριβό και ότι είναι πιο πίσω. Όπως και με το φυσικό αέριο που θα ήταν μία λύση που θα την προτιμούσε πολύ ο κόσμος αλλά δυστυχώς στην Πελοπόννησο δεν υπάρχει μονάδα να μπορεί να εφοδιαστεί κάποιος. Όλα είναι ρευστά. Όμως υπάρχουν εταιρείες σαν τη δική μας που με βενζινοκινητήρες οι οποίοι είναι μικρού κυβισμού αλλά μεγάλης ιπποδύναμης, οικολογικοί, που είναι μία πάρα πολύ καλή λύση. Πιστεύω ότι ακόμα για αρκετά χρόνια ο κόσμος θα στρέφεται στην βενζίνη και το πετρέλαιο” σχολίασε.

Με γνώση ως τεχνικός αυτοκινήτων εδώ και δεκαετίες ο αντιπρόσωπος της Skoda στην Ηλεία, Γιώργος Αλεξανδρόπουλος για την περίοδο που διανύουμε προτείνει αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρα, αλλά και το υγραέριο και το φυσικό αέριο. “Με αυτά που βιώνουμε στην ενέργεια και τις αυξήσεις των καυσίμων, εγώ θα προτιμούσα βενζινοκίνητα γιατί φτιάχνουν υπέροχους κινητήρες που καταναλώνουν πολύ λίγα καύσιμα, με μεγάλη ιπποδύναμη και μικρό κυβισμό. Επίσης τα αυτοκίνητα με υγραεριοκίνηση και φυσικό αέριο, αν φυσικά υπάρχει δυνατότητα των πρατηρίων και στην περιοχή μας και σε άλλες περιοχές για να μπορεί ο κόσμος να προμηθεύεται το φυσικό αέριο. Μέχρι τότε όμως προτείνω βενζινοκίνητα και υγραέριο στα μικρά αυτοκίνητα, ενώ στα μεγάλα για μεταφορές όπως είναι τα πράγματα τώρα, δηλαδή φορτηγά, λεωφορεία και όλο τον στόλο των μεταφορών, diesel Euro 6. Ούτως ή άλλως στα πετρελαιοκίνητα μικρά αυτοκίνητα η εξέλιξη σταμάτησε, δεν προχωράει διότι δεν έχει λόγο να προχωράει όταν υπάρχουν κινητήρες μικροί με πολύ μικρή κατανάλωση και επιπλέον καλή ιπποδύναμη και πιο ευχάριστα με λιγότερες βλάβες και λιγότερη συντήρηση”.

Alexandropoulos

Μιλώντας για τα ηλεκτροκίνητα σημείωσε πως “…η τιμή απόκτησης μαζί με αυτό που μας δίνουν για να κάνουμε απόσβεση με 15-20.000 χιλιόμετρα ετησίως πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 12 με 15 χρόνια για να έχουμε κέρδος από τα λεφτά που θα δαπανήσουμε. Και επειδή όσο ευαίσθητοι και να είμαστε για το περιβάλλον, τα οικονομικά του κόσμου δε νομίζω ότι μπορούν να επιτρέψουν την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου και δεν είναι μόνο αυτό, υπάρχει πρόβλημα με την αυτονομία, υπάρχει πρόβλημα φόρτισης και είναι ακριβά γιατί είναι και η κατασκευή της καρότσας έτσι φτιαγμένη για να δέχεται το βάρος από τις μπαταρίες και τα λοιπά. Όταν τα οχήματα είναι πιο βαριά έχουμε και πρόωρη φθορά στα ελαστικά, στα φρένα και σε όλα τα υπόλοιπα που σημαίνει ότι τα κόστη συντήρησης αργότερα δεν θα επιτρέψουν την μακροζωία του αυτοκινήτου. Συνεπώς οικονομοτεχνικά αν το δούμε δεν συμφέρει. Μπορεί να είναι καλό για το περιβάλλον, αλλά δε συμφέρει. Αυτό που συμφέρει είναι φυσικό αέριο, υγραέριο και βενζίνη” δήλωσε ο κ. Αλεξανδρόπουλος.

Περισσότερα από την κατηγορία

COPYRIGHT © 2016 ILIALIVE.GR

wkndrelogo