Τον Πύργο επισκέφτηκε χθες ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης όπου συνοδευόμενος από στελέχη της ΝΟΔΕ Ηλείας, συναντήθηκε με το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ηλείας κ.κ. Γερμανό, τον Αστυνομικό Διευθυντή Ηλείας Σωτήρη Παπασωτηρίου και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ηλείας Κώστα Νικολούτσο.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος της Ηλείας αλλά και άλλα ζητήματα απασχόλησαν την συζήτηση του κ. Φαρμάκη με τον κ.κ. Γερμανό, σε ένα ιδιαίτερα φιλικό και ζεστό κλίμα. Πριν φύγει μάλιστα, από την Ιερά Μητρόπολη Ηλείας ο κ. Φαρμάκης συναντήθηκε για λίγο και με τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Ωλένης κ.κ. Αθανάσιο.
Επόμενη συνάντηση για τον υποψήφιο Περιφερειάρχη ήταν με τον Αστυνομικό Διευθυντή Ηλείας, όπου συζήτησαν κυρίως για θέματα που αφορούν τους πολίτες της Ηλείας αλλά και για το δύσκολο έργο που επιτελεί το αστυνομικό σώμα.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης του κ. Φαρμάκη με τον κ. Νικολούτσο, που ακολούθησε, τέθηκε πρωτίστως από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ηλείας, το θέμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος αλλά και τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του νομού. Ο κ. Φαρμάκης με τη σειρά του, αναφερόμενος στο θέμα των επαγγελματιών, υπογράμμισε, ότι θα πρέπει να τονωθεί η επιχειρηματικότητα και να στηριχτούν οι άνθρωποι που την υπηρετούν για να έχουμε μέλλον. «Τα Επιμελητήρια αποτελούν ίσως το ζωντανότερο κύτταρο των τοπικών κοινωνιών γιατί μέσα από αυτά εκφράζεται το επιχειρείν το οποίο είναι αυτό στο οποίο θα πρέπει να επενδύσουμε ως δημόσια διοίκηση και ως κοινωνία για να βγούμε από το τέλμα στο οποίο έχουμε βρεθεί τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι ντροπή να πούμε ότι μέσα από το επιχειρείν και την ιδιωτική πρωτοβουλία θα μπορούσαμε να ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες. Το μέγιστο πρόβλημα σε όλη τη χώρα αλλά και στην Περιφέρεια μας που είναι στις πρώτες θέσεις της ανεργίας και δη της μακροχρόνιας (κοντεύουμε το 70% στην μακροχρόνια ανεργία σαν Περιφέρεια) είναι μέσα από τις επιχειρήσεις. Εάν δεν τονωθεί η επιχειρηματικότητα και εάν δεν στηριχτούν οι άνθρωποι που την υπηρετούν (που είναι ήρωες στην συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία), τότε δεν μπορούμε να έχουμε μέλλον. Κι εκεί έρχεται ο ρόλος του Β΄βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης και είναι ο ρόλος της στρατηγικής. Οφείλει να είναι αρωγός στην χάραξη στρατηγικής, για το που και πως θα βοηθήσουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία έχει η Περιφέρεια ή διαχειρίζεται προκειμένου να διατεθούν στο επιχειρήν και να δώσουν υπεραξίες που με την σειρά τους θα βοηθήσουν στην τόνωση της εργασίας και φυσικά στην οικονομική αποτύπωση αυτής στις τοπικές κοινωνίες. Όταν κερδίζει ο επιχειρηματίας κερδίζει ο εργαζόμενος ο καταναλωτής. Αυτό το οποίο λείπει είναι η μόχλευση χρημάτων για να πάει μπροστά η οικονομία μας.
Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας στο πως αντιλαμβάνεται κανείς την δημόσια διοίκηση στο Β βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης. Εάν την αντιλαμβάνεται ως απλό διαχειριστή πραγμάτων που έρχονται από την κεντρική εξουσία, τότε τα αποτελέσματα είναι αυτά τα οποία βιώνουμε μέχρι και σήμερα. Εάν το αντιλαμβάνεται ως εργαλείο ανάπτυξης, τότε το μέλλον θα προσπαθήσουμε να είναι πολύ καλύτερο. Δεν είμαι εδώ για να κουνήσω μαγικό ραβδί.
Σύντομα θα υπάρξουν και οι προγραμματικές μας θέσεις. Δεν είμαι εδώ για να μηδενίσω το έργο κανενός αλλά είμαι εδώ για να πω, πως ότι ήταν να έχει προσφερθεί έχει προσφερθεί. Καιρός είναι να πάμε παρακάτω, να αλλάξουμε ταχύτητα…» πρόσθεσε ο κ. Φαρμάκης.
Σε ότι αφορά στο θέμα του αυτοκινητοδρόμου που έθιξε ο κ. Νικολούτσος, ο κ. Φαρμάκης απάντησε: «Είναι θλιβερό και μας προσβάλει ως πολίτες της Δυτικής Ελλάδας και ως Έλληνες. Μας προσβάλει να ζούμε εν έτει 2018 και να θρηνούμε θύματα σε ένα Εθνικό δίκτυο. Κάθε μέρα σκουπίζουμε αίματα και μετράμε ψυχές χαμένες. Δεν θέλω να κάνω πολιτική σπέκουλα πάνω σε αυτό. Οφείλουμε όμως ως κοινωνία και τοπική αυτοδιοίκηση να αναζητήσουμε άμεσες ή έμμεσες ευθύνες και η κοινωνία πρέπει να τιμωρήσει τους υπεύθυνους έμμεσους ή άμεσους με την ψήφο της σε κάθε ευκαιρία. Εγώ ζητώ από όλους να είναι αυστηροί και με εμάς στο μέτρο την ευθύνης του κάθε ενός. Θεωρώ ότι ένας δρόμος δεν έχει μόνο να κάνει με το κομμάτι της ασφάλειας αλλά είναι και μία υποδομή αναπτυξιακή που θα φέρει χρήματα με την μετακίνηση επισκεπτών. Θα έρθουν περισσότεροι επισκέπτες κάτι που μπορεί να εκμεταλλευτεί η περιοχή και η Ηλεία συγκεκριμένα λόγω των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει στον τουρισμό κι όχι μόνο, αλλά θα πρέπει να δούμε πως οι άνθρωποι αυτοί θα παράγουν υπεραξία. Οικονομία δεν είναι οι άνθρωποι να ψωνίζουν μία τυρόπιτα στο δρόμο. Η βασική υποδομή είναι να έρθει ο επισκέπτης και σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούμε. Αυτό δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Υπάρχει μία πολιτική εκμετάλλευση, με εργαλειοποίηση της ανάγκης του κόσμου, προς αναζήτηση πολιτικής πλάτης ενόψει εκλογικών αναμετρήσεων».