Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2019 17:12

Συνάντηση Σπηλιόπουλου με τους συμβούλους της παράταξής του

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Συνάντηση με τους Περιφερειακούς συμβούλους της παράταξης «Δυτική Ελλάδα Μπροστά», είχε την Τετάρτη 21 Αυγούστου, ο επικεφαλής της Κώστας Σπηλιόπουλος.

Συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα ενόψει της νέας περιόδου που αρχίζει από 1/9/2019, καθώς και ο ρόλος της παράταξης στο νέο σκηνικό.

Με ομοφωνία επιβεβαιώθηκε ότι η παράταξη θα κινηθεί συγκροτημένα και οργανωμένα με βάση τις αρχές και τις δεσμεύσεις που είχε δώσει κατά την προεκλογική περίοδο.

Συγκεκριμένα:

  1. Η περιφέρεια χρειάζεται άλλη πορεία από αυτή που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα.
  2. Χρειάζεται νέος τρόπος λειτουργίας, άλλες δομές και άλλα πρόσωπα.
  3. Το σύστημα παρακολούθησης και προώθησης των μεγάλων έργων (πχ. Πάτρα – Πύργος) πρέπει να αλλάξει άμεσα.
  4. Ο σχεδιασμός του νέου ΕΣΠΑ πρέπει να εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σχέδιο με βάση τις ανάγκες αλλά και τα πλεονεκτήματα της περιφέρειας, κυρίως όμως να δημιουργεί προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων κεφαλαίων προς επένδυση.
  5. Για την αποφυγή φαινομένων αδιαφάνειας και διαπλοκής θα υπάρχει συστηματική παρακολούθηση και έλεγχος.
  6. Με βάση αυτές τις αρχές και με γνώμονα το συμφέρον και την ανάπτυξη της περιφέρειας, η παράταξη «Δυτική Ελλάδα Μπροστά» είναι ανοιχτή σε συζήτηση με το νέο Περιφερειάρχη, κ. Φαρμάκη για συνεργασία. Κάτι άλλωστε που αποτελεί εντολή του λαού της περιφέρειας.
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019 00:41

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλιόπουλος: Κάθε μέρα με κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι μια χαμένη ημέρα για τη χώρα
    Ηλιόπουλος: Κάθε μέρα με κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι μια χαμένη ημέρα για τη χώρα

    Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη άσκησε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Νάσος Ηλιόπουλος για την «ανεπαρκή» όπως χαρακτηρίζεται σε ανακοίνωση του κόμματος, αντιμετώπιση της ακριβείας, «σε μια περίοδο που τα ελληνικά νοικοκυριά, ακόμη και με δύο εργαζομένους, δεν βγάζουν τον μήνα». Σε συνέντευξη του σήμερα στον Αlpha, τόνισε ότι «η κυβέρνηση δεν θέλει να λάβει μέτρα, δεν θέλει να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον» και υποστήριξε ότι πρέπει «να αυξηθεί η πολιτική πίεση ώστε να γίνουν εκλογές». «Η απάντηση στην ακρίβεια δεν μπορεί να είναι η υπομονή», επισήμανε.

    «Η πραγματικότητα είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν παίρνει κανένα ρίσκο σταθερότητας. Ο κ. Μητσοτάκης είναι ο βασικός παράγοντας αστάθειας για τη χώρα», δήλωσε χαρακτηριστικά, φέρνοντας το εξής παράδειγμα: «Αυτές τις ημέρες θα είχαν δήθεν ανακοινωθεί οι τιμές του ρεύματος για τον Αύγουστο. Δεν ανακοινώθηκαν όμως γιατί οι εταιρείες παραγωγής ρεύματος ετοιμάζονταν να ανακοινώσουν τιμές πολύ υψηλότερες ακόμη και σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Γι' αυτό το λόγο ο κ. Σκρέκας έδωσε παράταση. Η πραγματικότητα πίσω από αυτό είναι ότι δεν καταργήθηκε η ρήτρα αναπροσαρμογής, αλλά ενσωματώθηκε στα κυμαινόμενα τιμολόγια και θα δούμε ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις».

    «Κάθε μέρα με κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι μια χαμένη ημέρα για τη χώρα. Πρέπει άμεσα να φύγει. Δεν μπορούμε να βγάλουμε τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται με αυτή την κυβέρνηση», είπε. «Να σας θυμίσω ότι τέλη Σεπτεμβρίου ο κ. Σκρέκας μιλούσε για αυξήσεις 2 με 3 ευρώ στο ρεύμα. Ήδη όμως από τον Αύγουστο η χώρα κατέγραφε αρνητικά ρεκόρ στη χονδρική -πολύ πριν τον πόλεμο. Ποιος μπορεί να εμπιστευτεί λοιπόν ότι αυτή η κυβέρνηση έχει τον προγραμματισμό και τον σχεδιασμό να αντιμετωπίσει αυτό που έρχεται;», τόνισε ο Ν. Ηλιόπουλος.

    «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη πέφτει διαρκώς έξω σε κάθε πρόβλεψη γιατί δεν θέλει να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον, δεν θέλει να πάρει μέτρα», υπογράμμισε, φέρνοντας ως παράδειγμα τη μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα που θα κόστιζε 1,5 δισ. ευρώ για ένα χρόνο και δεν έγινε ποτέ, μετά από «προσβλητικές δικαιολογίες».

    Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εκλογών, ο Ν. Ηλιόπουλος επισήμανε ότι «πρέπει να αυξηθεί η πολιτική πίεση σε αυτή την κατεύθυνση».

    «Η απάντηση στην ακρίβεια δεν μπορεί να είναι η υπομονή. Ο κόσμος πρέπει να διεκδικήσει τα άμεσα μέτρα για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του», είπε, σημειώνοντας τις αρνητικές πρωτιές της Ελλάδας και στο επίπεδο του κατώτατου μισθού, αλλά και επί των εργασιακών συνθηκών. «Το υπουργείο Εργασίας με εγκύκλιο καταστρατήγησε τη συλλογική σύμβαση του τουρισμού, και έκανε το πενθήμερο, εξαήμερο. Παραβίασε με βίαιο τρόπο τη συλλογική σύμβαση εργασίας», τόνισε, αναφερθείς στο «φαινόμενο της μεγάλης παραίτησης στον τουρισμό ήδη από τον πρώτο μήνα της σεζόν». «Με κυβέρνηση Μητσοτάκη και στον τουρισμό επεκτείνονται οι Μανωλάδες», δήλωσε χαρακτηριστικά, καταγγέλλοντας τη διάλυση της επιθεώρησης εργασίας και κατηγορώντας την κυβέρνηση ως «δύναμη θεσμικής ανομίας».

    Τέλος, ερωτηθείς για τα χθεσινοβραδινά επεισόδια στο ΑΠΘ και τον σοβαρό τραυματισμό ενός ανθρώπου, ο Ν. Ηλιόπουλος έκανε λόγο για «συμμορίες οι οποίες πυροβολήθηκαν δίπλα από κλούβες των ΜΑΤ».

    «Αυτή τη στιγμή το ΑΠΘ έχει τη μεγαλύτερη αστυνομική δύναμη. Δεν υπάρχει άσυλο. Θα απαντήσει η ΕΛΑΣ και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για το περιστατικό; Η χώρα έχει γίνει με κυβέρνηση Μητσοτάκη πεδίο ξεκαθαρίσματος του οργανωμένου εγκλήματος. Μέρα-μεσημέρι δολοφονήθηκε δημοσιογράφος και ακόμη δεν έχουμε απαντήσεις! Επομένως δεν πρόκειται για ζήτημα ύπαρξης ή μη της πανεπιστημιακής αστυνομίας, αλλά για ζήτημα του οργανωμένου εγκλήματος», κατέληξε.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Κοινή παρέμβαση παρατάξεων Κατσιφάρα-Σπηλιόπουλου για τον Οδικό άξονα Πλατυγιάλι - Αγρίνιο - Καρπενήσι - Λαμία
    Κοινή παρέμβαση παρατάξεων Κατσιφάρα-Σπηλιόπουλου για τον Οδικό άξονα Πλατυγιάλι - Αγρίνιο - Καρπενήσι - Λαμία

    Με κοινή τοποθέτηση των παρατάξεων "Δυτική Ελλάδα - Δικαίωμα στην Πρόοοδο" του Απόστολου Κατσιφάρα και "Δυτική Ελλάδα Μπροστά" του Κώστα Σπηλιόπουλου, τίθεται στο περιφερειακό συμβούλιο το θέμα της κατασκευής του οδικού άξονα Πλατυγιάλι - Αγρίνιο - Καρπενήσι - Λαμία.

    Στην κοινή τοποθέτησή τους αναφέρουν τα εξής:

    "Με την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων στην Ανατολική και Δυτική πλευρά της χώρας, δηλαδή της Ιόνιας Οδού Δυτικά και της Νέας Οδού Ανατολικά, σε συνδυασμό με το βόρειο άξονα της Εγνατίας οδού και τον εγκάρσιο Ε65, ένα μεγάλο μέρος της οδικής σύνδεσης του κορμού της χώρας ολοκληρώθηκε.

    Για να υπάρξει όμως πλήρης ολοκλήρωση του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας, απαιτείται και η κατασκευή του εγκάρσιου άξονα που θα συνδέει τη Δυτική με την Ανατολική πλευρά, στο μέσον περίπου του κορμού της χώρας μας.

    Και αυτός δεν είναι παρά ο άξονας Πλατυγιάλι - Αγρίνιο - Καρπενήσι - Λαμία, που θα συνδέσει σημαντικά αστικά, οικονομικά και τουριστικά κέντρα και θα εξασφαλίσει την επικοινωνία της Ανατολικής με τη Δυτική πλευρά της χώρας.

    Που θα συνδέσει Εμπορικά, Βιομηχανικά και Τουριστικά τα Λιμάνια του Βόλου, της Στυλίδας, των Καμένων Βούρλων, με το Πλατυγιάλι Αστακού, το Λιμάνι του Μεσολογγίου και της Αμφιλοχίας και ταυτόχρονα θα συνδεθεί στο πιο Κεντρικό Τμήμα της Χώρας , η Ιόνια Οδός με την Αθηνών Θεσσαλονίκης.

    Έργο μείζονος αναπτυξιακής σημασίας, γι' αυτό άλλωστε έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά δίκτυα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

    Η υλοποίηση του άξονα αυτού, αποτελεί δεκαετίες κοινό στόχο και όραμα των φορέων και των κατοίκων της Αιτωλοακαρνανίας, της Ευρυτανίας και της Φθιώτιδας.

    Μέχρι σήμερα όμως, μόνο αποσπασματικά, μικρά τμήματα κατασκευάζονται, τα οποία αποτελούν μικρό μέρος του συνολικού έργου, χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό και μελέτη, χωρίς χρονικό ορίζοντα για την υλοποίηση ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου άξονα.

    Δυστυχώς ποτέ ως σήμερα, η Πολιτεία δεν έθεσε αυτόν τον άξονα σε προτεραιότητα, αλλά και οι Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδος και Στερεάς Ελλάδας δεν συν διαμόρφωσαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διεκδίκησης, τεκμηριωμένο και πειστικό, πάνω στο οποίο να συνταχθούν οι δυνάμεις και των δύο Περιφερειών, αλλά και φορείς από ολόκληρη τη χώρα.

    Δυστυχώς μέχρι στιγμής είμαστε θεατές στην εξαγγελία και την χρηματοδότηση διάφορων άλλων αξόνων (του «Μπράλος -Άμφισσα» και του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο) και βεβαία του γεγονότος ότι ο άξονας Πλατυγιάλι -Λαμία δεν συμπεριλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης.

    Κύριε πρόεδρε, δεδομένων όλων των ανωτέρω καταθέτουμε το αίτημα της

    εισαγωγής προς συζήτηση, με την έννοια του επείγοντος του συγκεκριμένου θέματος.

    Ταυτόχρονα ζητούμε από το σύνολο των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου

    -πολιτική απόφαση για την ανάδειξη της προτεραιότητας και της αναγκαιότητας υλοποίησης του άξονα Πλατυγιάλι- Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία.

    -το σχεδιασμό ενός πλαισίου δράσης για την ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ :

    · της ολοκλήρωσης των υπάρχοντος τμήματος 7 χλμ. Αγρίνιο-Καρπενήσι που είναι υπό κατασκευή

    · την ολοκλήρωση των μελετών για τα 21 χλμ. από την περιοχή της Καμαρούλας έως την Τσάκλα Αγίου Βλασίου

    · την δέσμευση της πολιτείας ότι ο συγκεκριμένος άξονας θα αποτελέσει Εθνική προτεραιότητα

    · την άμεση έναρξη σχεδιασμού των υπολειπόμενων μελετών για το σύνολο του έργου

    · την άμεση έναρξη διαδικασιών για την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πλαίσιο

    · την δέσμευση της Πολιτείας για χρονικό ορίζοντα υλοποίησης

    · την εξουσιοδότηση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας να προβεί στις ανάλογες ενέργειες για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης.

    Οι παρατάξεις

    Δικαίωμα στην Πρόοδο – Δυτική Ελλάδα

    Δυτική Ελλάδα Μπροστά

    Κατσιφάρας Απόστολος

    Αγγελόπουλος Γεώργιος

    Γεωργακοπούλου-Μπάστα Δήμητρα

    Δριβίλας Δημήτριος

    Καπλάνης Διονύσιος

    Καρπέτας Κων/νος

    Κατσαρή Κωνσταντούλα

    Κόντης Κων/νος

    Κουσκουρή Αθανασία

    Λύτρας Ιωάννης

    Μητρόπουλος Κων/νος

    Μπαλαμπάνης Νικόλαος

    Μπράμος Παναγιώτης

    Ρούση-Ντζιμάνη Αγγελική

    Σκιαδαρέσης Σπυρίδων

    Σώζος Βασίλειος

    Χαροκόπος Αντώνιος

    Σπηλιόπουλος Κώστας

    Κατσικόπουλος Δημήτρης

    Ανδρικόπουλος Παναγιώτης

    Κωστακόπουλος Χρήστος

    Γρίνου Έφη

    Αναστασοπούλου Ζωή"

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πήλιο: Ψαράς έπιασε στα δίχτυα του νεκρό ψαροντουφεκά και τον έριξε πίσω
    Πήλιο: Ψαράς έπιασε στα δίχτυα του νεκρό ψαροντουφεκά και τον έριξε πίσω

    Συνελήφθη 52χρονος ψαράς, καθώς δεν ενημέρωσε τις Αρχές για την ανεύρεση του

    Ένας 52χρονος συνελήφθη το βράδυ της Κυριακής από λιμενικούς, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμεναρχείου Βόλου, ανέσυρε στα δίχτυα του τον άτυχο 74χρονο ψαροντουφεκά, ωστόσο σύμφωνα με το magnesianews.gr τον ξανάριξε στη θάλασσα.

    Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, αναφορικά με τις έρευνες και τον εντοπισμό αγνοούμενου υποβρύχιου αλιέα στον Βόλο χθες Κυριακή, γνωρίζεται ότι συνελήφθη, βραδινές ώρες χθες, ένας 52χρονος Έλληνας, στην παραλία «Μελανή» Πηλίου Νομού Μαγνησίας για παράβαση του άρθρου 181 του Π.Κ. – Νόμος 4619/2019 (μη ανακοίνωση ανεύρεσης νεκρού).

    Συγκεκριμένα, πρωινές ώρες της Κυριακής, ο 52χρονος, κατά τη διενέργεια αλιείας με αλιευτικό σκάφος στην θαλάσσια περιοχή «Ξυνόβρυση» Πηλίου, ανέσυρε τα δίχτυα του, στα οποία βρέθηκε μπλεγμένος ο 74χρονος αγνοούμενος υποβρύχιος αλιέας, χωρίς να έχει τις αισθήσεις του, ενώ στη συνέχεια, τον έριξε ξανά στη θάλασσα με τα δίχτυα του, χωρίς να αναφέρει το περιστατικό στις Αρχές.

    Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου.

    Πηγή: Εthnos.gr

  • Κ. Σπηλιόπουλος: Tο μέλλον του σιδηροδρόμου στην Ηλεία - Όχι στην υποβάθμιση
    Κ. Σπηλιόπουλος: Tο μέλλον του σιδηροδρόμου στην Ηλεία - Όχι στην υποβάθμιση

    H περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Ζαΐμης την Τετάρτη 26/5/2021 οργάνωσαν συζήτηση με θέμα ‘’Ο ρόλος του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη’’ με τη συμμετοχή πολλών σημαντικών ομιλητών, του υπουργού κ. Καραμανλή, του αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ κ. Κοτταρά κλπ.

    Κατά την ομιλία του ο υπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι ο σιδηρόδρομος θα έχει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας, ότι προετοιμάζουμε ένα τεράστιο πρόγραμμα ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για σιδηροδρομικά έργα και δίνουμε έμφαση στην εμπορική μεταφορά που είναι το μέλλον του σιδηροδρόμου.

    Στην ίδια συζήτηση ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κοτταράς ανέφερε ότι προετοιμάζουμε την αναβάθμιση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου και τη γραμμή Πάτρα - Πύργος.

    Ο κ. Καραμανλής με προηγούμενη ανακοίνωση του είχε δηλώσει ότι ‘’Η ανάταξη της γραμμής Πάτρα - Πύργος θα είναι έτοιμη - γίνεται προσπάθεια- πριν το 2023 με προϋπολογισμό του έργου 16 εκατομμυρίων ευρώ.’’

    Μια τέτοια εξέλιξη θα είναι υποβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηλείας και γενικότερα της δυτικής Πελοποννήσου.

    Συμμετέχοντας στην ίδια συζήτηση μου δόθηκε η δυνατότητα να αναφέρω ότι

    η γραμμή Πάτρα - Πύργος και στη συνέχεια η επέκταση στην Καλαμάτα, είναι ένα πολύ σημαντικό έργο στη δυτική Πελοπόννησο. Θα δώσει πνοή στην ανάπτυξη της περιοχής και το οφείλει η πολιτεία στην υποβαθμισμένη μεν αλλά με πολλά πλεονεκτήματα δε, περιοχή της Ηλείας.

    Δε θα καλύπτει μόνο τις επιβατικές μεταφορές, αλλά και τις εμπορικές και κυρίως τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων.

    Η νέα γραμμή θα πρέπει να γίνει στην υφιστάμενη χάραξη, χωρίς απαλλοτριώσεις, με την πλήρη ανακαίνιση της γραμμής και θα πρέπει να είναι κανονικού εύρους και σύγχρονη. Έτσι ώστε να κουμπώσει με το υπόλοιπο βασικό δίκτυο της χώρας και της Ευρώπης, και όχι να αναβαθμιστεί η παλαιά μετρική γραμμή, η οποία πλέον δεν χρησιμοποιείται πουθενά.

    Ταυτόχρονα με την πλήρη ανακαίνιση της γραμμής, θα πρέπει να γίνει η ανακαίνιση των σταθμών, η κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών και υδραυλικών έργων που έχουν μελετηθεί από μελέτες τις οποίες έχει στη διάθεσή της η ΕΡΓΟΣΕ. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθούν οι θέσεις φόρτωσης αγροτικών προϊόντων της περιοχής.

    Το κόστος αυτής της αναβάθμισης δεν θα είναι 16 εκατομμύρια ευρώ αλλά μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (περίπου 70). Θα έχουμε όμως ένα δίκτυο σύγχρονο για το παρόν και το μέλλον της περιοχής και την προοπτική επέκτασης προς την Καλαμάτα.

    Η περιφέρεια δεν πρέπει να μείνει απαθής στο ζήτημα αυτό. Πρέπει να πρωτοστατήσει στην ουσιαστική αναβάθμιση της γραμμής. Σε δίκτυο σύγχρονο, κανονικού εύρους, με προοπτική εξυπηρέτησης όχι μόνο προαστιακών επιβατικών μεταφορών, αλλά και εμπορικών και κυρίως μεταφοράς αγροτικών προϊόντων.

    Κώστας Σπηλιόπουλος

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κ. Σπηλιόπουλος: Κατάργηση των πανεπιστημιακών σχολών σε Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία και οι ευθύνες της περιφέρειας
    Κ. Σπηλιόπουλος: Κατάργηση των πανεπιστημιακών σχολών σε Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία και οι ευθύνες της περιφέρειας

    Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης να αποδεχθεί πλήρως και ενθέρμως την πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών για την κατάργηση των τεσσάρων πανεπιστημιακών τμημάτων Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας δεν εξέπληξε κανέναν. Ειδικότερα όσους είχαν διαβλέψει ότι η περίπτωση της Πάτρας ήταν η πρώτη εφαρμογή της νέας πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, όπως παραδέχθηκε και η υπουργός κ. Κεραμέως σε ραδιοφωνική της συνέντευξη.

    Επισημαίνουμε ότι η απόφαση αυτή είναι βιαστική και δε βασίζεται ούτε σε ορθολογικό σχεδιασμό, ούτε σε μακροπρόθεσμη ακαδημαϊκή προοπτική. Βασίζεται κυρίως στη συρρίκνωση από το σημερινό status quo, το οποίο, για να είμαστε ειλικρινείς, χρειάζεται αξιολόγηση, ανασχεδιασμό και όραμα για την επόμενη μέρα.

    Υπάρχουν όμως ορισμένα δεδομένα που ξεπεράστηκαν βιαστικά χωρίς την απαραίτητη τεκμηρίωση

    1. Κανένα άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν προχώρησε σε ανάλογη πρόταση, και τούτο διότι:
      1. Υπάρχει καινούργιος νόμος που θα εφαρμοστεί από φέτος για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
      2. Τα πανεπιστήμια θα ορίσουν τη βάση εισαγωγής και θα δουν τα αποτελέσματα.
    • Τα πανεπιστήμια θα υπογράψουν συμβόλαιο τετραετούς διαρκείας που θα καθορίσει τη χρηματοδότηση τους.
    1. Θα επανοικοδομηθεί ο θεσμός των ΤΕΙ.
    1. Η πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών δεν ήταν στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης όπως θα έπρεπε, αλλά σχέδιο καταργήσεων κυρίως για οικονομικούς λόγους.

    Στο Περιφερειακό Συμβούλιο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας του Φεβρουαρίου 2021, είχαμε τονίσει ότι αν δεν κινηθούμε οργανωμένα, τεκμηριωμένα και πειστικά, θα αποτύχουμε και θα επανέλθουμε στη συζήτηση με πολύ δυσμενέστερους όρους.

    Δυστυχώς, έτσι εξελίχθηκαν τα πράγματα.

    Η ευθύνη της περιφερειακής αρχής είναι μεγάλη και αναμφισβήτητη. Ζητούσε τότε να παραμείνει το υπάρχον καθεστώς και να συζητήσουμε την πρόταση με το πανεπιστήμιο. Ως εκεί και τέλος.

    Εμείς είχαμε προτείνει και δεν εισακουσθήκαμε:

    1. Να παγώσει η πρόταση του πανεπιστημίου και να μη βιαστούμε πριν δούμε την εφαρμογή του νέου νόμου, όπως κάνουν όλα τα άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
    2. Να συγκροτήσει η περιφέρεια επιτροπή μελέτης από ειδικούς που θα επεξεργαστεί μια πρόταση-μπούσουλα για το μέλλον με τα νέα δεδομένα που βρίσκονται επί θύρας. Την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, τον καινούργιος ακαδημαϊκός νόμος, τον ψηφιακός μετασχηματισμός, την πράσινη μετάβαση κλπ.
    3. Να δούμε σοβαρά, τεκμηριωμένα και πειστικά ποιες αλλαγές απαιτούνται, χωρίς τοπικισμούς και λαϊκισμούς.

    Με βάση ασφαλώς ακαδημαϊκά κριτήρια αλλά και αναπτυξιακά, όπως και σύνδεσης με τις ιδιαιτερότητες της περιφέρειάς μας π.χ. Ολυμπία.

    Μια τέτοια πρόταση θα ήταν ουσιαστικό εργαλείο για την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

    Μετά την πρόσφατη συνάντηση που είχε ο Περιφερειάρχης με τον Πρωθυπουργό, ο κ. Φαρμάκης δήλωσε ότι είπε στον Πρωθυπουργό ότι η περιφέρεια διαφωνεί με την πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών. Χωρίς να εξηγήσει τι σημαίνει αυτό. Ποιά ήταν η αντίδραση του Πρωθυπουργού και πώς υποστηρίζουμε αυτή την άποψη? Δεν ακούσαμε τίποτα.

    Δυστυχώς η περιφέρεια έμεινε ουσιαστικά σε απόσταση, υποστηρίζοντας ουσιαστικά την πρόχειρη και βιαστική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και του Πανεπιστημίου Πατρών, για την κατάργηση των πανεπιστημιακών σχολών σε Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία. Γι’αυτό και δεν υπάρχει κανένας, ούτε καν κυβερνητικός βουλευτής ή στέλεχος, να την υποστηρίξει.

    Η αφωνία αυτή και κυρίως εκ μέρους της περιφέρειας δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά που οφείλουν να απαντηθούν με θάρρος και ειλικρίνεια.

    Κυρίως όμως να πείσουν τους πολίτες ότι έγινε το σωστό, τόσο στη διαμόρφωση ακαδημαϊκού χάρτη του μέλλοντος, όσο και στην περιφερειακή ανάπτυξη στην οποία τόσο αναφερόμαστε.

    Το θέμα ασφαλώς δεν τελείωσε εδώ και θα μας απασχολήσει πολλές φορές ακόμα.

    Κώστας Σπηλιόπουλος

    (Δελτίο Τύπου)

  • Και επίσημα εκτός ΟΣΕ αυτόβουλα ο Σπηλιόπουλος - Η παραίτηση και το παρασκήνιο
    Και επίσημα εκτός ΟΣΕ αυτόβουλα ο Σπηλιόπουλος - Η παραίτηση και το παρασκήνιο

    Παραιτήθηκε, μετά από περίπου 7 μήνες στην ηγεσία του ΟΣΕ, ο αχαιός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Σπηλιόπουλος. Η παραίτησή του έγινε αποδεκτή. Ο ίδιος ανέφερε:

    «Υπέβαλα σήμερα 03-06-2020 την παραίτησή μου από τη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ. Και αυτό διότι δεν κατέστη δυνατή η οποιαδήποτε παραγωγική συνεργασία με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, η οποία θα ήταν αναγκαία και επωφελής για τον Οργανισμό , παρά τις συνεχείς προσπάθειες που κατέβαλα για το σκοπό αυτό.

    Προσωρινά τον ΟΣΕ θα διευθύνει ο οικονομολόγος Αθανάσιος Κοτταράς, εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

    Επισήμως, ο κ. Σπηλιόπουλος παραιτήθηκε επικαλούμενος, μη ταύτιση απόψεων με τον υπουργό Υποδομών, με τον οποίο είχε προ ημερών συνάντηση. Από την άλλη πλευρά και σύμφωνα με πληροφορίες, ο αχαιός πολιτικός εμφανίζεται να είχε χάσει, το τελευταίο διάστημα, τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου, με αποτέλεσμα κάποιες εισηγήσεις του, να μην τύγχαναν ευρείας αποδοχής.

    Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την εκδήλωση προστριβών μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του κ. Σπηλιόπουλου.

    Πριν από την παραίτηση του κ. Σπηλιόπουλου, είχε προηγηθεί, όπως έγραψε χθες αποκλειστικά η «Π», αυτή του γενικού διευθυντή του οργανισμού, γεγονός που περιπλέκει την υπόθεση και σίγουρα, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για το παρασκήνιο που προηγήθηκε. Είναι χαρακτηριστικό ότι πηγές που γνωρίζουν πράγματα απέφευγαν να μιλήσουν. Εάν επρόκειτο για πολιτική τριβή, γιατί να έχουν αυτή τη στάση;

    Πηγές της «Π» ανέφεραν ότι η συνάντηση Καραμανλή - Σπηλιόπουλου, δεν διήρκεσε πάνω από 6 λεπτά, γεγονός που λέει ότι δεν ήταν στις προθέσεις του υπουργού να θεραπεύσει την κατάσταση.

    Επίσης, ένα ακόμα στοιχείο με πολιτική σημασία, είναι ότι, κανείς Αχαιός βουλευτής, από την κυβερνώσα παράταξη, δεν είχε ενημερωθεί για τα τεκταινόμενα.

    Πάντως, είναι αξιοπερίεργο γεγονός να παραιτείται ένας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος δημόσιου φορέα, του μεγέθους του ΟΣΕ και να μην δίνονται τουλάχιστον κάποιες εξηγήσεις. Μάλιστα, άνθρωποι του φορέα, ανέφεραν στην «Π» ότι ίσως σοβεί κάτι βαθύτερο, που μπορεί να συνδέεται με επιλογές του ΔΣ που προκάλεσαν διαφωνίες και ενστάσεις.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σπηλιόπουλος ανέλαβε τον ΟΣΕ στα τέλη του 2019. Μάλιστα, του ανατέθηκαν καθήκοντα και προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, κατόπιν σχετικής έγκρισης του Μεγάρου Μαξίμου.

    Συμπλέει το Μαξίμου εν προκειμένω με τον υπουργό Υποδομών; Αδιευκρίνιστο. Πολιτικοί κύκλοι, πάντως, έλεγαν ότι στο υπουργείο υπήρχε μια κακή χημεία διαφορετικής παραταξιακής καταγωγής των πλευρών.

    Πηγή: Pelop.gr

  • Υπό παραίτηση ο Αχαιός πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλος
    Υπό παραίτηση ο Αχαιός πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλος

    Θέμα παραίτησης του Αχαιού διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου στον ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου προέκυψε ξαφνικά σήμερα το πρωί.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του patrastimes οι επόμενες ώρες θα κρίνουν την παραμονή ή όχι στο τιμόνι του ΟΣΕ του Αχαιού πρώην υπουργού.

    Το patrastimes.gr επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον κ. Σπηλιόπουλο ο οποίος επαλήθευσε ότι προτίθεται να τοποθετηθεί δημόσια με ανακοίνωση τις επόμενες ώρες.

    Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν στο patrastimes ότι το τελευταίο διάστημα υπήρξαν τριβές μεταξύ του κ. Σπηλιόπουλου και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Πηγή: patrastimes.gr

  • Κ. Σπηλιόπουλος: Φίλε Μανώλη θα μας λείψεις
    Κ. Σπηλιόπουλος: Φίλε Μανώλη θα μας λείψεις

    Η παράταξη «Δυτική Ελλάδα ΜΠΡΟΣΤΑ» του Κώστα Σπηλιόπουλου αποχαιρετά τον Μανώλη Αγιομυργιανάκη, με την οποία είχε εκλεγεί Περιφερειακός Σύμβουλος στην ενότητα της Ηλείας. Σε σχετική ανακοίνωση, ο επικεφαλής της αναφέρει:

    «Η παράταξή μας «Δυτική Ελλάδα ΜΠΡΟΣΤΑ» είναι συγκλονισμένη. Ο φίλος, ο συνεργάτης, ο συναγωνιστής μας, Μανώλης Αγιομυργιανάκης, έφυγε από τη ζωή.

    Σήμερα όλα τα μέλη και οι φίλοι μας, αλλά και ολόκληρη η Ελλάδα έχουν στο μυαλό τους τον άτυχο Μανώλη. Που με τον πιο τραγικό τρόπο έχασε τη σκληρή μάχη που έδωσε με τη λαίλαπα που ταλανίζει ολόκληρο τον πλανήτη. Με θάρρος μοναδικό και αξιοπρέπεια.

    Χάσαμε έναν πολύτιμο συνεργάτη. Ένα μοναδικό, αξιοπρεπή και ακέραιο άνθρωπο. Τα λόγια είναι λίγα για να εκφράσουν τη θλίψη μας και όλα αυτά που αισθανόμαστε.

    Η Ηλεία έχασε τον υποστηρικτή της, τον άνθρωπο που ανέδειξε όσο κανένας άλλος τα προβλήματά της και ζητούσε λύσεις. Έχασε τον άνθρωπο που με τόση δύναμη και αποτελεσματικότητα την εκπροσωπούσε, που πρότεινε και διεκδικούσε.

    Ο Μανώλης πάλεψε με ανιδιοτέλεια για την πρόοδο στην Περιφέρειά μας. Θα τον τιμούμε πάντα για την ακεραιότητά του, την ευγένειά, τη συνέπεια και το ήθος του.

    Με αβάσταχτη θλίψη, η σκέψη μας είναι κοντά στη γυναίκα του και στα παιδιά του που ανεβαίνουν Γολγοθά.

    Φίλε Μανώλη θα μας λείψεις…»

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς