Θέση στο ζήτημα που έχει προκύψει στο δήμο Πύργου με δύο δημοτικά σχολεία και την αποχή των μαθητών από τα μαθήματά τους, πήρε με ανακοίνωσή της η Κίνηση ενεργών πολιτών Συμβουλίου Κοινότητας Πύργου «Ο Πύργος όλοι εμείς».
Στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:
"Η νέα σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε ομαλά. Δύο σχολεία του Δήμου μας τελούσαν έως χθες υπό κατάληψη η οποία έληξε μετά από επέμβαση του Εισαγγελέα. Όμως, οι γονείς συνεχίζουν να αντιδρούν μη στέλνοντας τα παιδιά σχολείο. Την κινητοποίηση των γονέων προκάλεσε η αναστολή λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου που στεγάζεται στην Φιλοθέη στο οποίο ο μαθητικός πληθυσμός ήταν αποκλειστικά μαθητές Ρομά. Οι μαθητές αυτοί μετά το κλείσιμο του σχολείου μπορούσαν να εγγραφούν σε σχολείο πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους. Το 10ο Δημοτικό και το Δ.Σ. Πρασίνου δέχτηκαν τον μεγαλύτερο αριθμό αυτών των μαθητών. Ο αριθμός των μαθητών δεν ξεπερνά τα είκοσι παιδιά τα οποία μοιράζονται στα δύο σχολεία. Το πρόβλημα της συνύπαρξης παιδιών ενός αστικού πληθυσμού με παιδιά που διαμένουν σε σκηνές στις παρυφές της πόλης σε άθλιες συνθήκες χωρίς τις στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής προφανώς και είναι υπαρκτό και αναδεικνύει το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα το οποίο κρύβουμε επιμελώς κάτω από το χαλί χρόνια τώρα. Η ύπαρξη σχολείων «γκέτο» δεν επιτρέπεται σύμφωνα με την νομοθεσία και η φοίτηση μαθητών σε αυτά δεν βοηθά στην κοινωνική τους ένταξη.
Το πρόβλημα όμως δεν είναι εκπαιδευτικό, είναι βαθύτερο και ξεκινά από την υποχρηματοδότηση και διάλυση των κοινωνικών δομών, την αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας σε όλες τις βαθμίδες για την επίλυση βασικών ζητημάτων αυτής της κοινωνικής ομάδας και ειδικότερα την ανυπαρξία μέριμνας για την προστασία του παιδιού. Τα παιδιά που γεννήθηκαν και διαβιούν κάτω από αυτές τις απάνθρωπες συνθήκες πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από τη στιγμή της γέννησή τους. Γι΄ αυτά τα παιδιά δεν ισχύει η «χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού» είναι οι «αόρατοι», οι «γύφτοι» που ζητιανεύουν που υφίστανται κάθε είδους εκμετάλλευση ζώντας σε μια περίκλειστη κοινωνία που δεν δέχεται εύκολα παρεμβάσεις από τρίτους. Επιπλέον, η απουσία ενός σχεδιασμού από την πολιτική ηγεσία για τη δημιουργία προγραμμάτων ένταξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων καταλήγει σε πολλές περιπτώσεις ως στείρα επιδοματική πολιτική η οποία δεν γιατρεύει πληγές αλλά για μικροπολιτικούς- ψηφοθηρικούς λόγους συντηρεί και διαιωνίζει την υπάρχουσα κατάσταση. Αφετέρου η πλημμελής εφαρμογή του νόμου ώστε να προστατευτούν αυτά τα παιδιά από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση δημιουργεί συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού που εκφράζεται με αντιδραστικές πρακτικές. Λύση σε αυτό το ζήτημα δεν δίνεται με το μαγικό ραβδί, το σίγουρο είναι ότι όσο αποφεύγουμε να ανοίξουμε δρόμους και να δώσουμε λύσεις τόσο το πρόβλημα θα το βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας γιγαντωμένο.
Η νέα δημοτική αρχή οφείλει να φροντίσει ώστε να επανδρώσει τις κοινωνικές της υπηρεσίες με το κατάλληλο προσωπικό και να εκμεταλλευθεί κάθε δυνατή χρηματοδότηση σχετικά με τη λειτουργία προγραμμάτων ένταξης των Ρομά ενώ παράλληλα θα πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες ώστε να σταματήσει η αποσπασματική φοίτηση των μαθητών αυτών και η έκθεσή τους σε κάθε μορφής εκμετάλλευση".