Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020 13:28

Μπράμος: Επερώτηση για την εξέλιξη του έργου αναβάθμισης χερσαίας ζώνης λιμένα Κατακόλου

Γράφτηκε από τον

Επερώτηση προς τον Περιφερειάρχη Δυτ. Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, κατέθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος και πρώην αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Παναγιώτης Μπράμος.

Η επερώτηση αφορά την εξέλιξη του έργου αναβάθμισης της χερσαίας ζώνης του λιμένα Κατακόλου.

Η επερώτηση αναφέρει τα εξής:

mpramosΗ πρωτόγνωρη κρίση που εμφανίστηκε με την πανδημία του COVID-19 προκάλεσε αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία με τον τουρισμό να είναι από τους πρώτους τομείς που επλήγησαν με μεγάλη σφοδρότητα.

Τα δραστικά μέτρα που αναγκάστηκε να πάρει η ελληνική κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του ιού, επηρεάζουν άμεσα τον τουριστικό τομέα της χώρας μας, έναν τομέα που θεωρείται από τους πιο σημαντικούς της οικονομίας, καθώς αντιστοιχεί στο ¼ του ΑΕΠ, αναδεικνύοντας τόσο την καταλυτική σημασία του για την εθνική οικονομία και την απασχόληση όσο όμως και τη μονοδιάστατη ανάπτυξη της χώρας.

Ήδη ανακοινώθηκαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα μέτρα βάσει των οποίων θα λειτουργήσουν ξενοδοχεία, εστίαση και μεταφορές σε μια προσπάθεια να περισωθεί η τρέχουσα τουριστική περίοδος. Παρόλα αυτά το μέλλον της κρουαζιέρας παραμένει αβέβαιο. Η ανησυχία των επαγγελματιών είναι έκδηλη, καθώς υπάρχει η εκτίμηση ότι η φετινή σεζόν έχει χαθεί πλήρως, ενώ αβεβαιότητα επικρατεί και για την άνοιξη του 2021.

Αποτέλεσμα αυτής της συγκυρίας είναι ότι το Κατακόλου, το οποίο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ανήκει στους κορυφαίους προορισμούς των ελληνικών λιμανιών κρουαζιέρας, θυμίζει έρημο τοπίο, με πολλαπλές απώλειες όχι μόνο για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται πέριξ του λιμένα, αλλά με σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις για την τοπική οικονομία στην Αρχαία Ολυμπία και στον Πύργο.

Όπως σαφώς γνωρίζετε με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2757/18-7-2018 (ΑΔΑ: Ω4ΨΝ7Λ6-3Φ7) Απόφαση Περιφερειάρχη ΠΔΕ έγινε ένταξη πράξης «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ», με Κωδικό ΟΠΣ 5030063 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» συνολικού προϋπολογισμού 10.500.000,00€ με ΦΠΑ.

Με την υπ’ αριθμ. 2053/27-8-2019 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας εγκρίθηκε το πρακτικό (ΙA) διενέργειας ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού μέσω ΕΣΗΔΗΣ και έγινε ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, της εργοληπτικής επιχείρησης «ΑΕΤΕΘ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ δ.τ. ΑΕΤΕΘ Α.Ε.», με οικονομική προσφορά με μέση έκπτωση 47,45%.

Με την υπ’ αριθμ. 2406/20-11-2019 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας εγκρίθηκε το πρακτικό (ΙΙ) (Έλεγχος Δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου) και κατακυρώθηκε το έργο στον ανάδοχο και εξουσιοδοτήθηκε ο Περιφερειάρχης προκειμένου να υπογράψει τη σχετική σύμβαση.

Και ενώ φαινόταν ότι το χρονοδιάγραμμα του έργου εξελίσσεται ομαλά και πως την άνοιξη του 2020 θα είχαμε εγκατάσταση του αναδόχου και έναρξη των εργασιών, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με την υπ’ αριθμ. 120/10-2-2020 απόφαση της ζήτησε την παράταση ισχύος της προσφοράς και εγγυητικών συμμετοχής του αναδόχου κατά έξι (6) μήνες, επειδή δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία συμβασιοποίησης του έργου, μέχρι την 6-12-2019, ημερομηνία ισχύος των προσφορών.

Δυστυχώς η κρίση της πανδημίας δεν μετατράπηκε σε ευκαιρία για το Κατάκολο. Η έναρξη των εργασιών για την αναβάθμιση της χερσαίας ζώνης αυτή τη χρονική περίοδο θα έδινε ζωή στο επίνειο του Πύργου. Επιπλέον το έργο θα μπορούσε να εκτελεστεί με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια καθώς δεν υπάρχει παράλληλα η δραστηριότητα της κρουαζιέρας και τα προβλήματα που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν σε ένα λιμάνι εργοτάξιο με καθημερινές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, όπως ενδεχομένως προκύψουν τον επόμενο χρόνο.

Δια τής παρούσης μου, σύμφωνα με τον Κανονισμό του Περιφερειακού Συμβουλίου, κατά την διαδικασία των Επερωτήσεων ζητώ ενημέρωση:

  • Σε τι συνίσταται η καθυστέρηση υπογραφής της συμβάσεως με τον ανάδοχο.
  • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διοικητικών διαδικασιών, εάν υπολείπονται, της εγκατάστασης του αναδόχου και της εκτέλεσης των εργασιών.
  • Ποια μέτρα θα ληφθούν για την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμένα κατά την επανέναρξη της κρουαζιέρας, ώστε να μην πληγούν εκ νέου οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Με εκτίμηση
Παναγιώτης Χ. Μπράμος
Δικηγόρος
Περιφερειακός Σύμβουλος Ηλείας
Με την Παράταξη «Απόστολος Κατσιφάρας – Δικαίωμα στην Πρόοδο»

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020 13:38

Σχετικά Άρθρα

  • Το ετήσιο συνέδριο του Γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού BEST REISEN στη Δυτ. Ελλάδα
    Το ετήσιο συνέδριο του Γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού BEST REISEN στη Δυτ. Ελλάδα

    Με αφορμή το συνέδριο του στρατηγικού συνεργάτη Best – Reisen στην Κυλλήνη, τα στελέχη της TUI επέλεξαν να δώσουν δυναμικό «παρών» στις εργασίες του, που έλαβαν χώρα από τις 18 έως τις 22 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή των πλέον επιδραστικών εκπροσώπων της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Στο συνέδριο βρέθηκαν ταξιδιωτικοί πράκτορες - συνεργάτες του Γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού BEST REISEN ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται στην Ελλάδα.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος δήλωσε σχετικά: «η επιλογή αυτή του Γερμανικού ταξιδιωτικού Οργανισμού BEST REISEN αποτελεί απόδειξη ότι η Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζεται ως τουριστικός προορισμός και πλέον βρίσκεται στις κύριες επιλογές των μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών του εξωτερικού. Το τριήμερο του συνεδρίου η Grecotel, με το Riviera Olympia & Aqua Park στην Κυλλήνη αποτέλεσε σημαντικό πυλώνα εξωστρέφειας και προβολής της Δυτικής Ελλάδας, φιλοξενώντας τα ανώτατα στελέχη της μεγαλύτερης εταιρείας αναψυχής, ταξιδιών και τουρισμού στον κόσμο, της TUΙ. Αποτελεί ευτυχή συγκυρία ότι εντός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται τέτοιες μεγάλες μονάδες και αποτελεί στρατηγικό στόχο η επιδίωξη για προσέλκυση νέων επενδύσεων, οι οποίες αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την αναβάθμιση της θέσης της Ολυμπιακής Γης και του τουριστικού της προϊόντος στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη».

    best reisen dut ella 2

    best reisen dut ella 3

    best reisen dut ella 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι
    Κατάκολο: Περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το πρωί η περιβαλλοντική δράση καθαρισμού στο λιμάνι του Κατάκολου «Γιάννης Λάτσης», με πρωτοβουλία της Antipollution, μέλους του Ομίλου V Group, σε συνεργασία με το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου.

    Η δράση προσέφερε ένα ισχυρό μήνυμα υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάδειξης του εθελοντισμού, κινητοποιώντας δεκάδες πολίτες και μαθητές.

    Συγκεκριμένα, 70 περίπου μαθητές από το 3ο και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετείχαν ενεργά στην πρωτοβουλία, συλλέγοντας σκουπίδια από το άλσος και την παραλία. Με τη συμβολή των καθηγητών τους, οι μαθητές ενημερώθηκαν τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, ενισχύοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

    Σημαντική ήταν και η επιχείρηση καθαρισμού του βυθού του λιμανιού, όπου τέσσερις δύτες καθάρισαν μεθοδικά το μέτωπο της προβλήτας, ανασύροντας διάφορα απορρίμματα που είχαν συσσωρευτεί στο πυθμένα.

    Ο υπεύθυνος της Antipollution, Γιώργος Σαρήγιαννης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δράση, δηλώνοντας ότι «συνεχίζουμε την περιβαλλοντική μας δράση μετά την Ηγουμενίτσα, στο Κατάκολο. Η εταιρία μας δραστηριοποιείται σε όλα τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε λιμανιού. Στόχος μας είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η ευαισθητοποίηση των πολιτών». Η Antipollution επενδύει σε προηγμένες τεχνολογίες με σκοπό τη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, εφαρμόζοντας τις οδηγίες της Ε.Ε.

    Ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ευχαρίστησε την εταιρεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την εθελοντική τους προσφορά, τονίζοντας την αναγκαιότητα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών. «Η εταιρεία Antipollution, την οποία και ευχαριστούμε, όπως ευχαριστούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος, πραγματοποίησαν σήμερα καθαρισμό στο βυθό και στην παραλία του Κατακόλου. Το μήνυμα αλλά και το αποτέλεσμα που βγαίνει από τέτοιες δράσεις είναι η επιτακτική ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος απ΄ όλους μας. Πρέπει άπαντες να ευαισθητοποιηθούμε στην κατεύθυνση αυτή. Η υλοποίηση τέτοιων δράσεων όπως η σημερινή, πέρα από το θετικό αποτέλεσμα της αποκομιδής των σκουπιδιών, βοηθάει στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, την γενικότερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων και στην καλύτερη εικόνα της περιοχής.» ανέφερε χαρακτηριστικά

    Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, κ. Κώστας Νικολούτσος, επισήμανε τη σπουδαιότητα του καθαρού περιβάλλοντος για το λιμάνι του Κατάκολου, το οποίο είναι από τα πιο καθαρά της χώρας, και δεσμεύτηκε για τη συνέχιση ανάλογων πρωτοβουλιών.

    «Από την πλευρά μας εμείς διεκδικούμε ότι το Κατάκολο είναι από τα πιο καθαρά λιμάνια στην Ελλάδα και σήμερα προσπαθήσαμε να κάνουμε και μια συλλογή αυτών που δεν φαίνονται των υλικών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του λιμανιού το έχουμε καλύψει και άλλη φορά θα επιδιώξουμε και μπροστά από τα μαγαζιά μαζί με άλλα που ετοιμάζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είχαμε την συμβολή όλων των σχολείων που ήρθαν σήμερα. Να ευχαριστήσω των κ. Τσιπολίτη ο οποίος είναι ένας εθελοντής που μας βοηθάει σε όλες τις δράσεις οι οποίες έχουν σκοπό να έχουν διάρκεια ενώ παράλληλα τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και είναι καλό να διδάξουν και τους γονείς τους».

    Επίσης, η βουλευτής της Ν.Δ Διονυσία Αυγερινοπούλου, υπογράμμισε τη σημασία της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, επισημαίνοντας ότι «…η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος είναι ευθύνη όλων μας. Η θάλασσα και οι ακτές μας είναι πολύτιμοι φυσικοί πόροι που πρέπει να διαφυλάξουμε για τις επόμενες γενιές. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, δείχνουμε τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε τη φυσική ομορφιά της περιοχής και να προάγουμε τη βιωσιμότητα. Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων των θαλασσών και των ωκεανών. Πρέπει όλοι μαζί, με την καθοριστικής σημασίας συμβολή της νέας γενιάς, να εργαστούμε για την μείωση των αποβλήτων και των πλαστικών που καταλήγουν στις θάλασσες κα να διατηρήσουμε τα σημαντικά μας οικοσυστήματα. Οι υγιείς θάλασσες συνδέονται άμεσα με την υγεία του πλανήτη. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από τις θάλασσες παίρνουμε το 90% του νερού που αποτελεί πηγή ζωής, παράγουν το 50% του οξυγόνου που αναπνέουμε αλλά και το γεγονός ότι οι θάλασσες και οι ωκεανοί απορροφούν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, σε ποσοστό 30%. Αυτή η διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση του κλίματος και την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης».

    Στην δράση έδωσαν το παρόν και οι αντιδήμαρχοι Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Βασίλης Φάμελος και Αγροτικής Οδοποιίας Σπύρος Κωνσταντόπουλος, ενισχύοντας το μήνυμα της συλλογικής δράσης για το καλό του περιβάλλοντος.

    Katakolo Clean 2

    Katakolo Clean 3

    Katakolo Clean 4

    Katakolo Clean 5

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 6

    Katakolo Clean 7

    Katakolo Clean 8

  • Eurostat: Πάνω από 1 στους 5 Ευρωπαίους απειλείται με φτώχεια - Στο «κόκκινο» η Δυτ. Ελλάδα
    Eurostat: Πάνω από 1 στους 5 Ευρωπαίους απειλείται με φτώχεια - Στο «κόκκινο» η Δυτ. Ελλάδα

    Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, 94,6 εκατομμύρια άνθρωποι στην ΕΕ βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού

    Πάνω από το ένα πέμπτο του πληθυσμού της ΕΕ βρίσκεται επί του παρόντος σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, αναφέρει σε νέα έκθεση η Eurostat για τις συνθήκες διαβίωσης. Το έγγραφο υπογραμμίζει επίσης τεράστιες εισοδηματικές ανισότητες στις χώρες της Βαλτικής και στη νότια Ευρώπη.

    Τα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις συνθήκες διαβίωσης αναφέρουν ότι υπάρχουν 94,6 εκατομμύρια άνθρωποι στην ΕΕ που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού, συγκεκριμένα το 21,4% του πληθυσμού της.

    Οι αριθμοί δείχνουν μικρή βελτίωση από το 2022, όταν το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 21,6%.

    Το σύνολο δεδομένων προσδιορίζει 19 περιοχές σε όλο το ευρωπαϊκό μπλοκ όπου το ποσοστό των ατόμων που κινδυνεύουν από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό υπερβαίνει το 35%, με πολλά από αυτά στη Βουλγαρία, τη νοτιοδυτική Ελλάδα, τη νότια Ισπανία και τη νότια Ιταλία — την περιοχή των Βρυξελλών του Βελγίου καθώς και το νοτιότερο καντόνι της Ελβετίας.

    Το έδαφος με το μεγαλύτερο μερίδιο είναι το γαλλικό διαμέρισμα της Γουιάνας (60,3%), ακολουθούμενο από τη νότια ιταλική περιφέρεια της Καλαβρίας (48,6%), τη νοτιοανατολική Ρουμανία (45,3%) και μια άλλη ιταλική περιφέρεια, την Καμπανία (44,4%).

    Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

    Η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα συγκαταλέγονταν στην χειρότερη κλίμακα της ΕΕ με τις περιφέρειες των οποίων οι πολίτες αντιμετωπίζουν τέτοιους κινδύνους σε ποσοστό ίσο ή μεγαλύτερο από το 35%.

    https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-83x85.jpg 83w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-768x790.jpg 768w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1.jpg 804w" data-sizes="(max-width: 583px) 100vw, 583px" pinger-seen="true" sizes="(max-width: 583px) 100vw, 583px" srcset="https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-583x600.jpg 583w, /https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-83x85.jpg 83w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1-768x790.jpg 768w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/10/eurostat-1.jpg 804w" />

    Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων που βρίσκονται αντιμέτωπα με τον κίνδυνο της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού, καταγράφηκαν το 2023 στην Πελοπόννησο (35,7%), στη Δυτική Ελλάδα (35,2%), στη Δυτική Μακεδονία (32,7%), στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (31,9%) και στο Βόρειο Αιγαίο (30,4%). Στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 22,7%.

    Κοινωνική ανισότητα

    Σε περίπου τις μισές χώρες της ΕΕ, τα παιδιά αντιπροσωπεύουν την κατηγορία με το υψηλότερο ποσοστό ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.

    Η Eurostat εξέτασε επίσης τους συντελεστές ανισότητας όσον αφορά το διαθέσιμο εισόδημα ανά κάτοικο.

    Η Βουλγαρία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας της ΕΕ με τον υψηλότερο συντελεστή ανισότητας (37,2), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (35,7), τη Λετονία (34,0), την Πορτογαλία (33,7), τη Μάλτα (33,0), την Εσθονία (31,8) και την Ελλάδα (31,8).

    Ωστόσο, αν λάβουμε υπόψη και χώρες εκτός ΕΕ, το έθνος με το υψηλότερο ποσοστό εισοδηματικής ανισότητας είναι η Τουρκία (44,2).

    Χειρότερη η κατάσταση στις πρωτεύουσες

    Το 2023, οι άνθρωποι που ζούσαν στις πρωτεύουσες ορισμένων χωρών της ΕΕ ήταν γενικά λιγότερο πιθανό να διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού. Αυτή η διαφορά ήταν πιο έντονη στη Ρουμανία, όπου το εθνικό ποσοστό ήταν 32%, σε σύγκριση με μόλις 12,3% στο Βουκουρέστι.

    Ομοίως, στην Πολωνία, το εθνικό ποσοστό ήταν 16,3%, ενώ στην περιφέρεια της Βαρσοβίας ήταν μόνο 8,9%. Στην Κροατία, ο εθνικός δείκτης ήταν 20,7%, ενώ στο Ζάγκρεμπ ήταν 11,9%.

    Πηγή: in.gr - Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

  • Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή
    Κατάκολο: Προς ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Κατακόλου; - Επίσκεψη κλιμακίου ΤΑΙΠΕΔ στην περιοχή

    των Γιάννη Σπυρούνη - Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Φουντώνουν οι πληροφορίες που θέλουν τον λιμένα του Κατακόλου να οδεύει προς ιδιωτικοποίηση. Η προ ημερών ….επέλαση κλιμακίου του ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου θέλουν το Κατάκολο να μπαίνει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης με στόχο να μετατραπεί σε κόμβο κρουαζιέρας, μαζί με τα λιμάνια της Πάτρας και της Καβάλας.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ot.gr) και του Οικονομικού site, powegame.gr, το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά τη διαδικασία αναβάθμισης τουλάχιστον τριών λιμένων της χώρας, μέσω της δημιουργίας τερματικών σταθμών κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι του Κατακόλου.

    Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ήδη προκηρύχθηκαν τρεις διαγωνισμοί πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, οι οποίοι θα συμβουλεύσουν το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το έργο αυτό. Οι τρεις σύμβουλοι θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ταμείο, για τη σύνταξη των κειμένων των τριών διαγωνισμών στα παραπάνω λιμάνια, την παρακολούθηση των εργων σε όλη τη διάρκεια από την προκήρυξη των διαγωνισμών μέχρι και την ολοκλήρωση της συναλλαγής και την είσπραξη του τμήματος.

    Οι διαγωνισμοί έχουν συνολικό προϋπολογισμό 480 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου 2024 και η πρόσληψη των συμβούλων θα ολοκληρωθεί άμεσα, πριν από το τέλος του έτους.

    Αμέσως μετά θα ξεκινήσει το pre-marketing της δράσης, από το οποίο θα εξαχθούν οι όροι δημιουργίας/εκμετάλλευσης των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στα τρία λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές. Επίσης, από το premarketing θα εξαρτηθεί αν τα τρία λιμάνια θα αξιοποιηθούν όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός, π.χ. 2+1.

    Το τελευταίο τίθεται καθώς τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου, που σήμερα είναι σε απόσταση δύο ωρών, αύριο, μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου, η απόσταση αυτή θα μειωθεί πολύ. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή.

    Όποια απόφαση και να ισχύσει, στα τρία λιμάνια θα γίνει υπο-παραχώρηση για τη δημιουργία και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού.

    Κώστας Νικολούτσος «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας»

    Σε επικοινωνία του ilialive.gr με τον πρόεδρο του ΔΛΤΠ, ο κ. Κώστας Νικολούτσος επιβεβαιώνει ότι πρόσφατα κλιμάκιο του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφτηκε την περιοχή, σε μια από τις συχνές του επισκέψεις καθώς ο λιμένας υπάγεται στον φορέα. Διευκρίνισε δε, ότι το όλο ζήτημα είναι ακόμη σε σκέψεις, χωρίς να υπάρχει τίποτα οριστικό ενώ απαιτείται πολύς δρόμος ακόμη ώστε αν γίνει ιδιωτικοποίηση να τεθούνε οι πιο συμφέρουσες προδιαγραφές.

    «Τα περί ιδιωτικοποιήσεων είναι σκέψεις ακόμη. Παρακολουθούμε το θέμα , αλλά από εκεί και πέρα έχει πολύ δρόμο μπροστά του. Και αυτό θα καθορίσει και τις συνθήκες ιδιωτικοποίησης, αν αυτή γίνει. Δεν είναι τόσο απλό να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Όπως μαθαίνουμε θα πάρουνε σύμβουλο, ο σύμβουλος θα πρέπει να βάλει τις προδιαγραφές και εφόσον προκύψουν αυτές θα εξεταστεί το θέμα. Το ζήτημα είναι, πως αν γίνει ιδιωτικοποίηση θα πρέπει να γίνει με όρους που θα είναι επωφελείς».

    Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ η προσέλκυση επενδυτών για το άνοιγμα της κρουαζιέρας

    Σε συνέχεια του ρεπορτάζ στο powergame.gr, βασική επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ με τις υποπαραχωρήσεις αυτές είναι η προσέλκυση επενδυτών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ανοίξουν την αγορά της κρουαζιέρας, είτε φέρνοντας πλοία και επιβάτες, είτε διαμορφώνοντας το πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα, ώστε να ανοίξει η αγορά. Αυτό δηλαδή που έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη δημαρχία Μπουτάρη.

    Η κίνηση επίσης εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης της Δυτικής Ελλάδος και της Βορείου Ελλάδος, ενώ παράλληλα στόχο έχει να αποτρέψει και την υπερσυγκέντρωση της κρουαζιέρας στους ήδη γνωστούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, το Ηράκλειο κ.λπ.

    Η Πάτρα και η Καβάλα επιλέχθηκαν γιατί διαθέτουν κοντά τους πολλά επισκέψιμα σημεία, όπως είναι οι Φίλιπποι, η Θάσος με τα λιμενάρια της, το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, ο πύργος Achaia Claus, τα Καλάβρυτα, το Μοναστήρι Μεγ. Σπηλαίου κ.λπ. ενώ το Κατάκολο είναι σε μικρή απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία και σε επίσης λογική απόσταση από την Πύλο.

    Για την αποσυμφόρηση της Σαντορίνης

    Όπως αναφέρει ο ot.gr , το κύριο πρόβλημα της συμφόρησης στην κρουαζιέρα αφορά το λιμάνι της Σαντορίνης. Οι διαγωνισμοί για τις παραχωρήσεις και υπο-παραχωρήσεις των τριών λιμανιών, αποσκοπούν στη δημιουργία νέων τουριστικών προορισμών που θα έχουν ως σημείο αιχμής την κρουαζιέρα. Τα τρία λιμάνια σε συνδυασμό με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου αναμένεται, να οδηγήσουν στην αποσυμφόρηση συγκεκριμένων δημοφιλών προορισμών που σηκώνουν το βάρος των κρουαζιερόπλοιων.

  • Τροποποίηση χρονικής περιόδου απαγόρευσης χρήσης πυρός έως 15/11/2024
    Τροποποίηση χρονικής περιόδου απαγόρευσης χρήσης πυρός έως 15/11/2024

    Μετά από σχετικές εισηγήσεις των Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών Αχαΐας, Ηλείας, Αιτ/νίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Ζακύνθου και Κεφαλλονιάς, υπογράφηκε από τον Συντονιστή Επιχειρήσεων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Νήσων με έδρα τη Πάτρα, Υποστράτηγο Π.Σ. Δημήτριο Γεωργανά, Απόφαση για την επέκταση της χρονικής περιόδου απαγόρευσης χρήσης πυρός έως 15-11-2024, στις εκτάσεις που αναφέρονται στο πεδίο εφαρμογής της 9/2024 Πυροσβεστικής διάταξης, για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τις Π.Ε. Αργολίδας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, τις Π.Ε. Κεφαλληνίας & Ιθάκης και Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, τον Δήμο Τροιζηνίας - Μεθάνων και τις νήσους Κύθηρα, Σπέτσες, Πόρο, Ύδρα της Περιφέρειας Αττικής.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Δυτ. Ελλάδα: Στα 154 τα κρούσματα λοιμωδών νοσημάτων για το 2023
    Δυτ. Ελλάδα: Στα 154 τα κρούσματα λοιμωδών νοσημάτων για το 2023

    Αύξηση σε φυματίωση και σαλμονέλα

    Στα 154 επιβεβαιωμένα κρούσματα διαφόρων λοιμωδών νοσημάτων, για το έτος 2023, καταγράφονται στη Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΟΔΥ, κατατάσσοντάς την στην έκτη θέση των Περιφερειών με τα περισσότερα περιστατικά.

    Από αυτά, τα 27 αφορούν στη σαλμονέλωση, τα 32 στη φυματίωση, 16 ήταν τα κρούσματα της γρίπης και επίσης 16 κρούσματα λοίμωξης από Καμπυλοβακτηρίδιο.

    Από τη γεωγραφική κατανομή των τεσσάρων λοιμωδών νοσημάτων, παρατηρείται ότι τα περισσότερα κρούσματα σαλμονέλωσης καταγράφηκαν στην Περιφέρεια της Αττικής (39,3%), στην Κεντρική Μακεδονία (12,0%) και στην Πελοπόννησο (9,0%), με τη Δυτική Ελλάδα να κατέχει το 2,9%. Τα υψηλότερα ποσοστά κρουσμάτων φυματίωσης εμφανίστηκαν στην Περιφέρεια της Αττικής (39,5%) και ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία (9,3%) και η Πελοπόννησος (8,3%) με πολύ χαμηλότερα ποσοστά και η Δυτική Ελλάδα με 6,5%.

    Η γρίπη παρουσίασε μεγάλη συγκέντρωση στην Αττική (48,7%) και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία (19,8%) και η Θεσσαλία (14,4%) με μόλις 1,4% στη Δυτική Ελλάδα, ενώ για τη λοίμωξη από το καμπυλοβακτηρίδιο, τα μεγαλύτερα ποσοστά εμφάνισαν η Αττική (55,4%) και ακολουθούν η Κρήτη (14,0%) και η Θεσσαλία (10,7%) με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να σημειώνει 2,5%.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του έτους 2023, τα κρούσματα των λοιμωδών νοσημάτων ανήλθαν στο σύνολο της χώρας σε 4.143 έναντι 3.563 κρουσμάτων που δηλώθηκαν κατά το 2022 παρουσιάζοντας αύξηση 16,3%. Το έτος 2023 τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα γρίπης παρουσίασαν μείωση κατά 23,6% (1.184 από 1.550), ενώ τα κρούσματα ιλαράς παρέμειναν μηδενικά, όπως και τα έτη 2022 και 2021.

    Συγκριτικά με το 2022, η σαλμονέλωση αυξήθηκε κατά 46,3% και η φυματίωση κατά 54,4%. Με βάση τον αριθμό των κρουσμάτων, η σαλμονέλωση κορυφώθηκε τους καλοκαιρινούς μήνες και τα περισσότερα κρούσματα παρατηρήθηκαν κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο Ο αριθμός των κρουσμάτων φυματίωσης αυξήθηκε τον Απρίλιο παρουσίασε κάμψη το καλοκαίρι και άρχισε να ανεβαίνει τους μήνες του φθινοπώρου με κορύφωση τον Δεκέμβριο. Τα κρούσματα της γρίπης ήταν αυξημένα το Ιανουάριο, σταδιακά μειώθηκαν τους επόμενους μήνες και αυξήθηκαν το φθινόπωρο, με κορύφωση τον μήνα Δεκέμβριο. Τα κρούσματα της λοίμωξης από καμπυλοβακτηρίδιο αυξήθηκαν σταδιακά το καλοκαίρι, με κορύφωση τον Οκτώβριο.

    Επιπλέον, η λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου παρουσίασε μείωση κατά 76,5% το 2023 σε σχέση με το 2022, με την μεγαλύτερη μείωση να εμφανίζεται τον Αύγουστο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

    Φωτογραφία αρχείου: Freepik/brgfx

  • Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι - Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες
    Κατάκολο: Διαμαρτυρία για τις συνθήκες στο λιμάνι – Καταγγελίες για άναρχη κατάσταση με φόντο …τους τουρίστες

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες, οδηγοί ταξί και επαγγελματίες τουριστικών λεωφορείων στο Κατάκολο, επισημαίνοντας τις σοβαρές ελλείψεις και την άναρχη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι. Οι επαγγελματίες κατήγγειλαν την αδιαφορία των αρμόδιων αρχών, την έλλειψη βασικών μέτρων ασφαλείας, και την άνιση εκμετάλλευση του λιμανιού, το οποίο – όπως τονίζουν – έχει μετατραπεί σε προνόμιο λίγων και ισχυρών.

    Όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, το λιμάνι, αντί να λειτουργεί ως σημαντικός πόλος οικονομικής στήριξης για τους επαγγελματίες της περιοχής, έχει παραμεληθεί και λειτουργεί χωρίς ευνομία, με τα προβλήματα ασφαλείας να είναι έντονα θέτοντας σε κίνδυνο τουρίστες και εργαζόμενους, ενώ η όλη κατάσταση δυσφημίζει την περιοχή.

    katakolo diamarturia 7

    Ο πρόεδρος του Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων Ν. Ηλείας «Ο ΕΡΜΗΣ» Παναγιώτης Τσαπάρας έκανε λόγο για ανάγκη ίσης αντιμετώπισης και εφαρμογής του νόμου για όλους επισημαίνοντας πως:

    «Ο λόγος της πορείας διαμαρτυρίας είναι η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι Κατακόλου, ένα λιμάνι το οποίο θα έπρεπε να είναι κόσμημα και να φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού και να βελτιώνεται συνεχώς έχει φτάσει αυτή τη στιγμή να είναι σε ένα τέλμα και να μην μπορεί να δουλέψει σωστά. Δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις πουθενά, δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης διαγραμμισμένοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια χάβρα των Ιουδαίων, να μπαίνουν ξεναγοί και εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων από όλη την Ελλάδα, να παίρνουν κόσμο, να βάζουν τα λεωφορεία όπως θέλουν άναρχα ενώ υπάρχουν κανονιστικές που τα αναφέρουν όλα αυτά, τις οποίες εμείς σεβόμαστε και τηρούμε. Συνεχίζουμε όμως να δεχόμαστε πρόστιμα από το λιμεναρχείο για αστείους λόγους. Γι αυτό είμαστε εδώ, να διαμαρτυρηθούμε και να βελτιώσουμε την κατάσταση στο λιμάνι και να υπάρξει ισονομία έναντι όλων».

    katakolo diamarturia 3

    Στο κάλεσμα των επαγγελματιών ανταποκρίθηκε τόσο ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής όσο και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου Κώστας Νικολούτσος, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους διαμαρτυρόμενους και να ακούσουν τα αιτήματά τους.

    «Η παρουσία μας δηλώνει ότι ενδιαφερόμαστε σοβαρά για τα προβλήματα λειτουργίας του λιμανιού. Όλοι οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εδώ έχουν δικαίωμα στη δουλειά και στην ίση μεταχείριση, ανάλογα με αυτά που προβλέπονται από τους νόμους. Εδώ στο Κατάκολο υπάρχει μια κανονιστική λειτουργίας του λιμανιού και είμαι σίγουρος ότι έχει ξεπεραστεί από τα γεγονότα και από τα χρόνια. Χρειάζεται αλλαγή…» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καννής, καθησυχάζοντας τους οδηγούς ότι την επόμενη τουριστική σεζόν θα βρεθεί μια κοινά αποδεκτή και πιο δίκαιη λύση για όλους.

    katakolo diamarturia 9

    Από την πλευρά του, ο Γιώργος Τσαγδής, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών πρακτόρων Ηλείας, ανέφερε ότι το ΚΤΕΛ παραβιάζει τους κανονισμούς, κάνοντας άγρα πελατείας σε ώρες που δεν έχει δρομολόγια, ενώ παρά τις καταγγελίες προς τις αρμόδιες αρχές, όπως τον λιμενάρχη, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

    «Το ΚΤΕΛ εκμεταλλεύεται και κάνει άγρα πελατείας. Ενώ το δρομολόγιό του ήταν στις 9.00 είναι εδώ από τις 8.35, με αποτέλεσμα όταν γεμίσει να φύγει και να χάνουν την πελατεία τους και τα ταξί και τα τουριστικά και όλοι.

    Έχουμε στείλει έγγραφα στον λιμενάρχη να έρθει να βεβαιώσει την παράβαση αλλά ο λιμενάρχης είναι άφαντος. Προχθές υποβάλλαμε μήνυση μέσω του νομικού μας συμβούλου στον κ. Νικολούτσο και στον Λιμενάρχη γιατί ουδέποτε ο κ. Λιμενάρχης ενώ λέγεται ότι είναι χερσαία ζώνη δεν ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα. Δεν ξέρουμε για πιο λόγο...» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαγδής.

    katakolo diamarturia 8

    Ακολούθως, ο Γιάννης Μαμούσης, μέλος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων, τόνισε ότι στόχος της κινητοποίησης είναι η ενημέρωση των αρχών και η έναρξη συζητήσεων για τη βελτίωση των συνθηκών στο λιμάνι. «Πιστεύω ότι είναι μια καλή αρχή να συζητήσουμε, τους δώσαμε το χρόνο σε επόμενη αλλά άμεση συνάντηση να τεθούν επί τάπητος τα προβλήματα προκειμένου η επόμενη σεζόν να είναι για όλο τον κόσμο και να μπορέσει να ζήσει ο κόσμος του Πύργου, του Κατακόλου, της Ολυμπίας γιατί σήμερα γίνεται μια μονομερής εκμετάλλευση».

    katakolo diamarturia 2

    katakolo diamarturia 4

    katakolo diamarturia 5

  • Δυτ. Ελλάδα: 26χρονος επιδειξίας μπήκε σε λεωφορείο με μαθητές τους παρενοχλούσε και μετά γδύθηκε!
    Δυτ. Ελλάδα: 26χρονος επιδειξίας μπήκε σε λεωφορείο με μαθητές τους παρενοχλούσε και μετά γδύθηκε!

    Απίστευτο περιστατικό σε αστικό λεωφορείο που μετάφερε μαθητές, με 26χρονο που κατέβασε το παντελόνι του!

    Ολα συνέβησαν χθες το πρωί στις 7.30 το πρωί όταν μαθητές μπήκαν στο αστικό λεωφορείο για να τους μεταφέρει στο Γυμνάσιου Λεπενούς Αιτωλοακαρνανίας και μαζί τους επιβιβάστηκε ένας 26χρονος.

    Ο νεαρός άρχισε να παρενοχλεί 14χρονη μαθήτρια, ενώ κάποια στιγμή κατέβασε το παντελόνι τους μένοντας γυμνός. Σοκαρισμένοι η 14χρονη και οι συμμαθητές της κατέβηκαν και μπήκαν γρήγορα στο προαύλιο του σχολείου, όπου τους ακολούθησε και ο νεαρός επιδειξίας, συνεχίζοντας να τους παρενοχλεί.

    Η διευθύντρια του γυμνασίου ενημερώθηκε και ειδοποίησε την Αστυνομία που έφθασε αμέσως και τον συνέλαβε.

    Παράλληλα αναζητείται και ο οδηγός του λεωφορείου σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για την έκθεση ανηλίκων.

    Πηγή: Tempo24.news

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ