Κατηγορηματικός ότι δεν κινδυνεύει στο ελάχιστο η κρουαζιέρα στο Κατάκολο από την Πάτρα δηλώνει ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής, δίνοντας απαντήσεις σε σενάρια και απόψεις που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες ημέρες, μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του λιμένα και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, από το ΤΑΙΠΕΔ. Ο κ. Καννής δήλωσε απόλυτα σύμφωνος με την πρόθεση παραχώρησης της κρουαζιέρας, υπογράμμισε ότι οι επενδυτικές ροές θα αποφέρουν μεγάλο οικονομικό όφελος στην τοπική κοινωνία και τον Δήμο Πύργου δήλωσε από κοινού με τον πρόεδρο του ΔΛΤΠ Κώστα Νικολούτσο την στοχοπροσήλωσή να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό το λιμάνι και με καλύτερες παροχές, και καλεί δημοτικές παρατάξεις και φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώστε ο Δήμος Πύργου στο διαγωνιστικό μέρος της παραχώρησης να θέσει και τους δικούς του όρους.
«Το γεγονός ότι ζητείται από το ΤΑΙΠΕΔ σε επενδυτές να υποβάλλουν το ενδιαφέρον τους, οφείλεται στο ότι το Κατάκολο είναι πια ελκυστικό, προσοδοφόρο με περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Και το ότι έγινε ελκυστικό δεν είναι τυχαίο» τόνισε ο κ. Καννής σημειώνοντας ότι από την αρχή της δημοτικής του θητείας, με τη διοίκηση του ΔΛΤΠ επισκέφθηκαν όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι προκειμένου να βελτιωθεί η παραμονή των πλοίων και να υπάρξει καλύτερη ποιότητα παροχών. Κάτι, που όπως εξήγησε, φανερώνει η αυξητική τάση που σημειώνει η κρουαζιέρα.
«Συνεπώς, δεν πουλάμε και δεν χάνουμε το Κατάκολο» δήλωσε κατηγορηματικά. «Προσπαθούμε να το κάνουμε πιο ελκυστικό. Και μέσω της παραχώρησης για την οποία ξεκάθαρα συμφωνώ, θα εξετάσουμε πώς θα γίνει πιο ελκυστικό για την κρουαζιέρα, πώς θα βελτιωθούν και θα αναπτυχθούν νέες υποδομές στο χώρο του λιμανιού και πώς αυτό θα μετουσιωθεί σε αύξηση του οικονομικού οφέλους των επαγγελματιών και των κατοίκων του Δήμου» συνέχισε ο κ. Καννής, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα ύπαρξης υποδομών στο λιμάνι για την περαιτέρω ανάπτυξή του. «Ως Δήμος δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μεγάλα λιμενικά έργα που θα μπορέσουν να φέρουν μεγαλύτερα και περισσότερα καράβια. Άρα το κράτος αδυνατεί και θέλει να παραχωρήσει το λιμάνι. Κάποιοι με…πατριωτικές κορώνες αναφέρονται σε ποιον ανήκει το λιμάνι. Ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. Με μνημονιακό νόμο του κράτους το 2011-12 περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ. Ας δούμε λοιπόν ποιοι ήταν εκείνοι οι βουλευτές-αν θέλουμε να προσάψουμε κάτι σε κάποιον-οι οποίοι ψήφισαν εκείνη την εποχή τους μνημονιακούς νόμους και πού δραστηριοποιούνται σήμερα…Αν συνεχίζουν στη Βουλή ή στην τοπική αυτοδιοίκηση» δήλωσε με νόημα.
Απαντήσεις για τον διαγωνισμό, τον κοινό επενδυτή και την…απειλή της Πάτρας
Σε διευκρινιστικές απαντήσεις προχώρησε ο κ. Καννής αναφορικά με την πρόσκληση ενδιαφέροντος που έχει δημοσιεύσει το ΤΑΙΠΕΔ, το ρόλο του Δήμου Πύργου στη διαγωνιστική διαδικασία και αν τελικά κινδυνεύει να χαθεί η κρουαζιέρα από το Κατάκολο λόγω της Πάτρας.
Όπως εξήγησε στην Α Φάση, οι επενδυτές εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για το λιμένα του Κατακόλου και η τελική επιλογή θα γίνει με κριτήρια των τεχνικών και χρηματοοικονομικών ικανοτήτων τους. Στη Β Φάση, η οποία αποτελεί την έκδοση διακήρυξης δημοπρασίας, συμμετέχουν όσοι πληρούν τα κριτήρια της ανοιχτής διαγωνιστικής διαδικασίας για να επενδύσουν στο Κατάκολο. Και όπως δηλώνει, στο σημείο αυτό του διαγωνισμού, λόγο έχει και η τοπική αυτοδιοίκηση.
«Στη Β φάση, έχουμε λόγο και εμείς ως Δημοτική Αρχή και ως Λιμενικό Ταμείο. Στο Κατάκολο δραστηριοποιούνται επαγγελματικά συμπολίτες μας, υπάρχει το φυσικό περιβάλλον…κ.α. Όλα αυτά δεν θέλουμε να θιγούνε σε καμία περίπτωση. Γι’ αυτή τη φάση του διαγωνισμού, καλούμε όλους τους φορείς, τις παρατάξεις , να καταθέσουν τις απόψεις τους, ώστε στη διακήρυξη που θα εκδοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ να έχουμε προτείνει τους δικούς μας όρους. Επίσης η παραχώρηση δεν είναι μια απλή σύμβαση που υπογράφει το ΤΑΙΠΕΔ με έναν επενδυτή αλλά κυρώνεται με νόμο της Βουλής».
Ο κ. Καννής χαρακτήρισε αστειότητες τα όσα ακούγονται περί μείωσης της κρουαζιέρας από το λιμάνι της Πάτρας-το οποίο εντάσσεται στον ίδιο διαγωνισμό-εξηγώντας ότι οι λόγοι είναι πρακτικοί και οικονομικοί για τις εταιρείες. «Είναι μεγάλη αστειότητα ότι «θα χαθεί το Κατάκολο», ή ότι «θα μειωθεί ο αριθμός των κρουαζιεροπλοίων σε όφελος της Πάτρας», και έχουμε μιλήσει με ειδικούς. Το Κατάκολο είναι σε μια προνομιούχα θέση, πάνω στη διαδρομή των κρουαζιεροπλοίων για να συνεχίσουν την πορεία τους, εν αντιθέσει με το λιμάνι της Πάτρας που ο ελλιμενισμός και η αναχώρηση ενός πλοίου ερμηνεύεται σε τουλάχιστον τέσσερις ώρες καθυστέρηση για τα κρουαζιερόπλοια. Κάτι που σημαίνει επιπλέον κόστος για τις εταιρείες. Δεν κινδυνεύουμε λοιπόν από το λιμάνι της Πάτρας και δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Αυτά είναι σενάρια τα οποία προσφέρονται μόνο για κινδυνολογία από την αντιπολίτευση του Δήμου Πύργου που θέλουν να ξεσηκώσουν τον κόσμο. Εμείς μόνο όφελος μπορούμε να έχουμε αν αυξήσουμε τις επενδύσεις στο Κατάκολο» και συμπλήρωσε ότι η σύμβαση που θα γίνει για τα λιμάνια του Κατακόλου και της Πάτρας δεν θα είναι σε καμία περίπτωση κοινή, αλλά ξεχωριστή.
Τόνισε δε, ότι ο Δήμος Πύργου θα έχει όφελος από τα ανταποδοτικά τέλη δηλώνοντας «Από την προσέγγιση των πλοίων θα έχουμε ανταποδοτικά τέλη. Όπου λειτουργούν Οργανισμοί Λιμένων, εισπράττουν τέτοια έσοδα που σήμερα το Κατάκολο δεν τα έχει διανοηθεί. Πέρα από την αύξηση εισοδήματος των επαγγελματιών μας θα αυξηθούν και τα τέλη που θα χρησιμεύσουν για άλλα έργα στην περιοχή»
Κλείνοντας, ο Δήμαρχος Πύργου υπογράμμισε ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν έχει καμία ήττα στο ενεργητικό της και στόχος της είναι να διορθώσει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, αφήνοντας αιχμές για τις απώλειες που δέχτηκε ο τόπος και η κοινωνία τα προηγούμενα χρόνια. «Στη ζωή υπάρχουν νίκες και ήττες. Μέχρι στιγμής η Δημοτική μας διαδρομή δεν έχει καμία ήττα. Μιλήσανε κάποιοι ότι θα χάσουμε το ΦΟΔΣΑ. Δεν χάθηκε , όπως δεν χάθηκε και η ΔΕΥΑΠ. Το μόνο που γνωρίζουμε από ήττες τα τελευταία πέντε χρόνια είναι η απώλεια της Πανεπιστημιακής Σχολής από τον Πύργο, η μη αναβάθμιση της ΣΕΤΤΗΛ που κατέληξε να μαραζώνει με κίνδυνο να χαθεί και η απώλεια των περιουσιών των κατοίκων στο Χειμαδιό και την Κουτσοχέρα που λόγω της κτηματογράφησης έχουν περάσει στην Ι.Μ. Αγίων Θεοδώρων. Αυτές είναι οι ήττες των τελευταίων πέντε ετών. Εμείς έχουμε σκοπό να επανορθώσουμε το κακό που έγινε τα τελευταία πέντε χρόνια και είμαστε σε συζητήσεις να επαναφέρουμε και Πανεπιστημιακή Σχολή στον Πύργο και τις περιουσίες των κατοίκων» κατέληξε ο κ. Καννής.
Κώστας Νικολούτσος: «Περιζήτητος γαμπρός» το λιμάνι Κατακόλου
Ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ Κώστας Νικολούτσος αναφέρθηκε διεξοδικά στις δυνατότητες του λιμένα Κατακόλου, τα προτερήματά του, την πορεία της κρουαζιέρας και τις παροχές στους επισκέπτες, υπογραμμίζοντας ότι το λιμάνι βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω των πλεονεκτημάτων και των παροχών του.
«Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης προήλθε από το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να έχουμε έναν…«περιζήτητο γαμπρό». Το Κατάκολο είναι ένα περιζήτητο λιμάνι το οποίο δεν έγινε από κάποιο αυτοματισμό. Με τη διαχείριση που κάνουμε, έχουμε καταφέρει μεγάλη αύξηση των αφίξεων με 220 κρουαζιερόπλοια το ‘24 , 259 βεβαιωμένες αφίξεις το ΄25 με την εκτίμηση να φτάσουν τις 300 ενώ για το 2026 θα έχουμε έκρηξη επισκεψιμότητας σύμφωνα με τα στοιχεία. Αυτό μας ικανοποιεί γιατί φαίνεται ότι ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις της βιομηχανίας της κρουαζιέρας» δήλωσε ο κ. Νικολούτσος.
Τόνισε ότι το ζητούμενο είναι να διατηρήσει το Κατάκολο την σημαντική του θέση στο χάρτη της επισκεψιμότητας προς όφελος της κοινωνίας και επιδίωξη της διοίκησης είναι η βελτίωση των συνθηκών αύξησης του κατά κεφαλήν καταναλισκομένου προϊόντος.
Επίσης ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε σε σειρά δράσεων που έχουν συμβάλει στη βελτίωση παροχών υπηρεσιών του λιμανιού σημειώνοντας ότι:
- η υδροδότηση έχει δεκαπλασιαστεί
- ο ηλεκτροφωτισμός βελτιώθηκε από 15% στο 90%
- βελτιώνονται οι συνθήκες πρόσδεσης με τον διαγωνισμό να είναι σε εξέλιξη για την προμήθεια προσκρουστήρων στην τρίτη προβλήτα
- ενεργοποιείται το πρόγραμμα Φιλόδημος για την εκτέλεση περαιτέρω έργων
- εξετάζεται η 24ωρη φύλαξη του λιμανιού
- απώτερος στόχος η δημιουργία μαρίνας για φιλοξενία γιοτ
- το ΔΛΤΠ δεν έχει δημιουργήσει νέα χρέη
- για τα έργα της χερσαίας ζώνης έχει γίνει προγραμματική σύμβαση ανάμεσα στον Δήμο Πύργο και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και έχουν περάσει στο νέο ΕΣΠΑ με διασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Τέλος ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε λεπτομερώς στα φυσικά πλεονεκτήματα της περιοχής που την καθιστούν για τον επισκέπτη ιδανική τοποθεσία αναψυχής και απολαυστικής παραμονής, τονίζοντας ότι στα άμεσα σχέδια είναι η ανάπτυξη περαιτέρω εναλλακτικών δράσεων.