Αυτοδιοίκηση

Φραγκίσκος Κολόσακας: Καταπέλτης κατά δημάρχου και αρχών - “Απειλείται με λουκέτο ένα από τα τρία σημαντικότερα λιμάνια κρουαζιέρας της Ελλάδας”

Φραγκίσκος Κολόσακας: Καταπέλτης κατά δημάρχου και αρχών - “Απειλείται με λουκέτο ένα από τα τρία σημαντικότερα λιμάνια κρουαζιέρας της Ελλάδας”

Ανοιχτή επιστολή στον Δήμαρχο και στο Δημοτικό συμβούλιο

Καταγγελτικός προς το δήμαρχο Πύργου, την παρούσα και τις προηγούμενες διοικήσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου και κατά κάθε εμπλεκόμενου φορέα είναι ο πρόεδρος της Τ.Κ. Κατακόλου, Φραγκίσκος Κολόσακας. Ο γνωστός σε όλους Φραντζής, ένας ακούραστος εργάτης του γραφικού χωριού που είτε με ήλιο είτε με βροχή θα είναι εκεί που χρειάζεται για να προσφέρει στο χωριό του - ακόμα και τότε που δεν ήταν πρόεδρος - σπάνια μιλά δημόσια για όσα συμβαίνουν στο Κατάκολο.

Με μια ανοιχτή επιστολή του προς το δήμαρχο Πύργου Τάκη Αντωνακόπουλο και το Δημοτικό Συμβούλιο, σπάει τη σιωπή του και μιλά επίσημα για όλα αυτά που κανείς πριν δεν μίλησε.

Για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Κατάκολο και απειλεί το λιμάνι της κρουαζιέρας, για τα λάθη, τις παραλείψεις, τις κόντρες, στις σκοπιμότητες. Για πράγματα που ο απλός πολίτης δεν γνωρίζει και πιστεύει πως γίνονται θαύματα σε αυτό το μικρό γραφικό λιμάνι, αλλά όσο σπουδαίο για την οικονομική ζωή του τόπου, όταν ακούει μεγαλοστομίες από τους αρμοδίους.

Και χτυπά πολύ δυνατά το καμπανάκι του κινδύνου, να χαθούν όλα αυτά που δημιουργήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, από κακούς χειρισμούς…

frantzis

Η επιστολή

“Με απορία και κατάπληξη παρακολουθεί η κοινή γνώμη τα όσα συμβαίνουν στο Κατάκολο. Παρά την σπουδαιότητα και την υπερτοπικότητα του ζητήματος, η σιωπή της αντιπολίτευσης, των ΜΜΕ και της πλειοψηφίας των Ηλείων βουλευτών ,εκτός του Κώστα Τζαβαρα, με οδηγεί να κάνω μια παρέμβαση αγωνίας προς όλους εσάς για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει , τελευταία, το λιμάνι.

Ως ένας απλός πολίτης που υπηρετώ τον τόπο μου με ανιδιοτέλεια και αυταπάρνηση, επί τριάντα και πλέον χρόνια, δεν είμαι σε θέση να καταλάβω πώς φθάσαμε στο σημείο να απειλείται με λουκέτο ένα από τα τρία σημαντικότερα λιμάνια κρουαζιέρας της Ελλάδας. Ο μεγάλος κίνδυνος να απολεστεί όχι μόνο η κρουαζιέρα, που βάλλεται στην παρούσα συγκυρία και από τον κορωνοιό, αλλά και το λιμάνι από την τοπική κοινωνία, είναι μπροστά μας. Οι τρομακτικές ελλείψεις που υπάρχουν λόγω της εγκατάλειψης του, αλλά και των ανεπαρκών τελευταίων διοικήσεων, το έχουν δυσφημίσει ανεπανόρθωτα στο εξωτερικό και στην χώρα μας, πράγμα που θα καταστήσει πολύ δυσχερή την προσπάθεια προσέλκυσης στο Κατάκολο της κρουαζιέρας, όταν θα έλθει η ώρα με την πανδημία να έχει ελεγχθεί.

Αυτή την περίοδο, αν ήθελε να προσεγγίσει ένα κρουαζιερόπλοιο, θα υπήρχε δυσκολία λόγω της αδυναμίας ελέγχου της εξόδου-εισόδου επιβατών και εμπορευμάτων, γιατί το Λιμενικό Ταμείο εδώ και μερικά χρόνια δεν διαθέτει εξουσιοδοτημένο προσωπικό ασφαλείας και εγκεκριμένο σχέδιο ασφαλείας.

Έρχονται κρουαζιερόπλοια τώρα με την κρίση του κορωνοιού για προσωρινή παραμονή με μερικές εκατοντάδες άτομα πλήρωμα και μόλις γεμίσουν τα αμπάρια τους από κάθε είδους απόβλητα αναγκάζονται να αποπλεύσουν για άλλο λιμάνι διότι δεν υπάρχει στο λιμάνι μας από το 2018 εγκεκριμένο σχέδιο παραλαβής αποβλήτων.

Θέλουν τα πλοία να φορτώσουν καύσιμα, αλλά δυσκολεύονται διότι είναι ανύπαρκτα τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης, καθώς και εγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης μιας κρίσιμης ρύπανσης.

Οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που εδώ και τόσα χρόνια έδιναν οικονομική πνοή στην ευρύτερη περιοχή, από την Αρχαία Ολυμπία μέχρι την Αμαλιάδα, σήμερα βρίσκονται σε τεράστια κρίση λόγω του κορωνοιού. Οι μικρές εταιρείες διαλύονται και πωλούνται και οι μεγάλες προσπαθούν μετά βίας να σταθούν στα πόδια τους. Το Λιμενικό ταμείο αντί να δείξει μια έμπρακτη συμπαράσταση και να κάνει διευκολύνσεις, αυξάνει χωρίς λόγο την τιμή του νερού από 2,9ευρώ ανά κυβικό σε 5 ευρώ ανά κυβικό. Από το 2017 έχει να πληρώσει στις εταιρείες το ποσοστό από τα τέλη επιβατών που τους οφείλει παρά τις εκκλήσεις τους.

Σήμερα για όλων των ειδών τα απόβλητα αναγκάζει τα κρουαζιερόπλοια να φεύγουν. Το πλοίο με το φωτισμένο σύνθημα «αγαπάμε το Κατάκολο» δεν γνώριζε προφανώς ότι το λιμάνι δεν έχει την δυνατότητα να παραλάβει απόβλητα , με αποτέλεσμα να αναχωρήσει οριστικά. Σήμερα ένα εμπορικό πλοίο δεν έχει την δυνατότητα φορτοεκφόρτωσης διότι από το 2017 έχει λήξει η πιστοποίηση του λιμανιού με αρνητικές οικονομικές συνέπειες για τις οικογένειες των λιμενεργατών και την οικονομία των τοπικών επιχειρήσεων. Την τελευταία φορά έγινε εκφόρτωση με κατ’ εξαίρεση άδεια του Λιμεναρχείου (το οποίο ανέλαβε και το ρίσκο του κόστους οποιουδήποτε ατυχήματος ήθελε συμβεί). Κανένας όμως Εμπορικός Σύλλογος, Επιμελητήριο, κλπ δεν διαμαρτυρήθηκε. Προφανώς για να μην συγκρουστεί.

Οι παραπάνω υπηρεσίες είναι κεφαλαιώδους σημασίας και άκρως απαραίτητες για την λειτουργία ενός λιμανιού. Χωρίς αυτές το λιμάνι χάνει τον χαρακτήρα του. Οι υποδομές του μπορεί να χρησιμοποιηθούν, ως υπαίθριος χώρος στάθμευσης, για συναυλίες, για πίστα αγώνων οχημάτων, αλλά όχι ως λιμενική εγκατάσταση.

Θα γνωρίζετε βέβαια ότι από το 2015 οι παραλείψεις αυτές έχουν επισύρει συνολικά πρόστιμα από το υπουργείο Ναυτιλίας, δια μέσου του Λιμεναρχείου, πάνω από 400.000 ευρώ. Τα χρήματα αυτά που πληρώνει το Λιμενικό Ταμείο, αντί να ήταν ανταποδοτικά με διάφορα έργα στο τοπικό διαμέρισμα του Κατακόλου, χάνονται.

Πέραν των ανωτέρω κρίσιμων ζητημάτων, υπάρχει και μια σειρά άλλων, που σε μια διαρκή άσχημη πορεία από το 2014 και μετά, επιτείνουν την καθοδική πορεία, την απαξίωση του λιμανιού και την σταδιακή μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων μέχρι το τέλος του 2019, που δεν είχε ενσκήψει ακόμη η πανδημία.

Είναι πολύ σημαντικό ακόμη, και πρέπει να αναφερθεί, το γεγονός ότι παρά τις -επί 6ετία- επίμονες προσπάθειες της Περιφέρειας (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών ΠΕ Ηλείας) να δημοπρατήσει τα έργα ανάπλασης της χερσαίας ζώνης οι εργασίες δεν έχουν αρχίσει με υπαιτιότητα των δύο τελευταίων διοικήσεων του Λιμενικού Ταμείου. Ειδικά φέτος το καλοκαίρι ήταν η μεγάλη ευκαιρία να προχωρήσουν απρόσκοπτα τα έργα , καθώς ήταν ανύπαρκτη η κίνηση στο λιμάνι.

Ακόμη, δεν κατασκευάστηκαν τα ενιαία στέγαστρα των καταστημάτων στο παραλιακό μέτωπο. Η χρηματοδότηση των 300.000 ευρώ από το υπουργείο Ναυτιλίας, του 2015 χάθηκε. Παρά τις θριαμβολογίες, τις μελέτες, τα σχέδια, τις φωτογραφίες, συσκέψεις, παρουσιάσεις. Τελικά, τίποτα!

Ίσως έχει χαθεί και η χρηματοδότηση των 100.000 ευρώ από το ίδιο υπουργείο για την αντικατάσταση των προσκρουστήρων στην νότια πλευρά της κεντρικής προβλήτας.

Εκτός των άλλων, το αλαλούμ των τουριστικών λεωφορείων από το 2015 μέχρι και το Φθινόπωρο του 2019, που υπήρχε κίνηση στο λιμάνι, η κατάργηση του κέντρου πληροφοριών των τουριστών, το 2015, η απόσυρση, το 2016 , του λεωφορείου μεταφοράς των ηλικιωμένων τουριστών εντός του λιμανιού, η πλημμελής καθαριότητα των χώρων υγιεινής, οι σωροί των σκουπιδιών, αποτέλεσαν παράγοντες υποβάθμισης των υπηρεσιών που παρείχε στους επισκέπτες του το λιμάνι Κατακόλου. Αυτό δίχως άλλο συνέβαλλε στην μείωση προσεγγίσεων και επισκεπτών.

Στο δημοτικό συμβούλιο το Νοέμβριο του 2018, διαμαρτυρήθηκαν όλοι οι φορείς του Κατακόλου (επαγγελματικός σύλλογος «Αλληλεγγύη», σωματείο λιμενεργατών, σύλλογος επαγγελματιών αλιέων, πολιτιστικός σύλλογος «Ο Φάρος», αθλητικός όμιλος και η Κοινότητα ) με έντονο υπόμνημα. Από τότε δεν έχει αλλάξει τίποτα, αλλά αντιθέτως, τα προβλήματα έχουν επιδεινωθεί.

Η προηγούμενη δημοτική αρχή και η προηγούμενη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου προσπάθησε να διαγράψει από την μνήμη της πόλης το τι είχε επιτευχθεί και πως λειτουργούσε το λιμάνι, πρωτοπόρο τότε, με τα 430 κρουαζιερόπλοια και τους 750.000 επισκέπτες. Δεν μπόρεσε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Αναλώθηκε, δυστυχώς για το Κατάκολο και για τον Δήμο, σε ίντριγκες, στον πολιτικό αμοραλισμό, σε δηλώσεις του αέρα, σε άσκοπα συνέδρια, εκθέσεις και φωτογραφίες στον τύπο για το τίποτα. Το αποτέλεσμα ήταν να προκαλέσει διχόνοια και καταστροφή.

Αλλά και σεις κύριε Δήμαρχε που είστε και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ολισθαίνετε σε αυτή την κατεύθυνση. Διότι μετά από ένα χρόνο προσαρμογής οδηγείστε στα ίδια βήματα.

Παρακαλώ απεμπλακείτε από τις μικρόψυχες ενασχολήσεις, που μπορεί να υποκρύπτουν αλλότρια συμφέροντα, όπως της εκδίωξης του μοναδικού καρνάγιου του λιμανιού χωρίς να έχετε προχωρήσει σε αντικατάσταση. Το καρνάγιο είναι υπηρεσία μοναδική και σημαντική για κάθε μαρίνα και λιμάνι. Επίσης, τις άδικες και ανήθικες πολεμικές κατά του Λιμενάρχη Κατακόλου, ενός καταξιωμένου και αδιάφθορου αξιωματικού, που αποτελεί εγγύηση για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του λιμανιού. Δεν είναι το «κακό παιδί» ο σημερινός Λιμενάρχης, όπως τον παρουσιάζετε και όπως θεωρούνταν οι προκάτοχοί του από την προηγούμενη διοίκηση.

Δεν φταίει ο Λιμενάρχης για το γεγονός ότι η μαρίνα βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με ανύπαρκτο φωτισμό, με παροχές ρεύματος και νερού κατεστραμμένες, με ανοιχτά φρεάτια και τρύπες και με εγκαταλελειμμένες τουαλέτες και ντουζιέρες. Όλο το καλοκαίρι νιώθαμε ντροπή να βλέπουμε τους ξένους επισκέπτες με τα γιωτ να αντικρίζουν αυτή την κατάσταση και να ψάχνουν απεγνωσμένα για βοήθεια προκειμένου να βρουν λύσεις στα προβλήματα που προέκυπταν.

Κοιτάξτε γύρω σας. Κοιτάξτε τα πρόσωπα που έχετε βάλει στο συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου. Άνθρωποι που δεν είχαν σχέση ποτέ με λιμάνι, με αυτοδιοίκηση, με οικονομία.

Προφανώς θέλετε να προχωρήσετε μόνος σας. Όταν έθεσα τον εαυτό μου στην διάθεσή σας για να με ορίσετε μέλος του συμβουλίου, ως εκπρόσωπο της κοινότητας όπως συνηθιζόταν μέχρι τότε, και παρ ότι αντιπροσωπεύω το 80% της Λαϊκής βούλησης, με αποκλείσατε και σεις και η πλειοψηφία της αντιπολίτευσης.

Ίσως με θεωρείτε ακατάλληλο, είμαι όμως εδώ και πολλά χρόνια σταθερά, αταλάντευτα, με πράξεις και στάση ζωής, όχι με κενά λόγια, στην υπηρεσία των συγχωριανών μου. Αυτό το γνωρίζουν οι πάντες. Χωρίς πάτρωνες και κηδεμόνες, με μοναδικό γνώμονα και οδηγό μου τα συμφέροντα του χωριού μου.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup