Της Βίκυς Γκουγκουστάμου
Την ιεράρχηση των πολλών προβλημάτων και ελλείψεων που παρουσιάζονται στα σχολεία του Δήμου Πύργου, και επίλυση αυτών για την σωστή και ασφαλή λειτουργικότητα των μονάδων, τονίζει στο ilialive ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης Θεόδωρος Κόρδας.
Όπως σημειώνει, από τις διαρκείς επισκέψεις του σε σχολικές μονάδες του Δήμου, καταγράφοντας προβλήματα και ανάγκες, αλλά και συναντήσεις του με διευθυντές σχολείων, υπάρχουν τεράστια προβλήματα σε θέματα υποδομών, ελλείψεις και φθορές που καθιστούν το έργο της αποκατάστασης όλων αυτών ιδιαίτερα δύσκολο εξ’ αιτίας των μειωμένων κρατικών πιστώσεων.
«Η κατάσταση που έχουμε βρει στα σχολεία είναι τραγική. Παρουσιάζονται πολλά προβλήματα στις υποδομές, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις και φθορές. Προσπαθούμε, διατηρώντας χαμηλούς τόνους χωρίς προσωπικές προβολές και μεγαλοστομίες, να λύσουμε τα προβλήματα εκ των ενόντων με τις δυνατότητες που έχουμε» δηλώνει στο ilialive ο κ. Κόρδας. «Ιεραρχούμε τα προβλήματα και προσπαθούμε να επιλύσουμε τα πιο επείγοντα. Δυστυχώς έχουμε μειωμένες πιστώσεις από την κεντρική πολιτεία και τα σχολεία μας αντιμετωπίζουν πολλά κτιριακά και τεχνικά προβλήματα. Τα σχολεία θέλουν φροντίδα για να είναι λειτουργικά και για τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα».
Πολλές οι φθορές σε σύντομο χρόνο
Ο κ. Κόρδας, εκφράζει επίσης τις επιφυλάξεις του για την ποιότητα των εργασιών που είχαν γίνει επί της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, καθώς όπως εξηγεί, δεν δικαιολογούνται οι τόσες φθορές σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
«Εκτιμώ ότι δεν έχουν γίνει όσες συντηρήσεις θα έπρεπε και ό,τι επιδιορθώθηκε ή κατασκευάστηκε εξ’ αρχής δεν εκτελέστηκε με σωστό τρόπο. Από τις 8/1/24 που έχουμε αναλάβει, δεχόμαστε καθημερινά αιτήματα διευθυντών για επίλυση προβλημάτων. Προσπαθούμε να τα βάλουμε σε μια τάξη… Είναι τόσα πολλά, υδραυλικά θέματα, ηλεκτρολογικά, τεχνικά… Αν είχαν γίνει σωστές επισκευές ή αν είχαν γίνει όντως επισκευές πότε πρόλαβαν και χάλασαν;» τονίζει ο αντιδήμαρχος Παιδείας, και αναφέροντας ως παράδειγμα την εικόνα που είδε στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο.
«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο που στεγάζεται στο σχολείο της Μυρτιάς. Τα παιδιά μεταφέρθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο. Δεν γνωρίζουμε με ποια τεχνογνωσία έγινε η μεταφορά όπως και οι επισκευές στο σχολείο. Υπάρχουν πολλές αστοχίες, όπως διαπιστώσαμε. Η εικόνα που είδαμε ήταν σαν να μην είχε γίνει συντήρηση ποτέ. Χαλασμένα καζανάκια, πρίζες ανοιχτές, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός σε κακή κατάσταση… Και φυσικά η διεύθυνση ζητά να επισκευαστούν. Δεν γίνεται μέσα σε λίγους μήνες να έχουν γίνει τόσες ζημιές. Δεν γίνεται να έχει φτιαχτεί και μετά από τρεις μήνες να χρειάζεται συντήρηση. Κάτι δεν έχει γίνει σωστά» καταλήγει.