Το απόλυτο best-seller στα crossover, το Nissan Qashqai, αναβαθμίζει τη γκάμα των βενζινοκίνητων μοτέρ του με την προσθήκη του νέου 1.300άρη turbo των 140 και 160 ίππων, και εμείς βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από τους νέους κινητήρες.
Πρόκειται για δύο εκδόσεις ενός νέου κινητήρα βενζίνης, οι οποίες αντικαθιστούν τους προηγούμενους 1.2 DIG-T 115 PS (η έκδοση των 140 ίππων) και 1.6 DIG-T 163 PS (η έκδοση των 160 ίππων). Στόχος της Nissan με τον νέο κινητήρα δεν είναι μόνο η βελτίωση της απόδοσης, αλλά παράλληλα η μείωση των εκπομπών CO2 και των τιμών κατανάλωσης, μαζί βέβαια και με την πιστοποίησή του βάση του αυστηρότερου τωρινού ορίου ρύπων Euro 6d-Temp.
Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία ο νέος 1.300άρης turbo των 140 ίππων σε σχέση με τον προηγούμενο 1.200άρη των 115 ίππων προσφέρει +25 PS ισχύος, +50 Nm ροπής (240 Nm συνολικά), αλλά και -8 gr CO2/km και -0,3 lt./100 km σε κατανάλωση. Αντίστοιχα, η έκδοση των 160 ίππων σε σχέση με τον προηγούμενο 1.600άρη των 163 ίππων έχει -3 PS ισχύος, +20 Nm ροπής (260 Nm συνολικά), -13 g/km εκπομπών CO2 και -0,5 lt./100 km κατανάλωσης.
Επιπλέον των παραπάνω ειδικά για την έκδοση των 160 ίππων υπάρχει διαθέσιμο για πρώτη φορά σε μοντέλο της Nissan, διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων.
Παράλληλα, σε όλη τη γκάμα του Qashqai προστίθεται μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος πολυμέσων Nissan Connect με περισσότερες επιλογές συνδεσιμότητας, πλοήγηση με διευρυμένες δυνατότητες, ενώ υπάρχει μια νέα εφαρμογή (Nissan Door to Door), που μπορεί ο οδηγός να κατεβάσει στο κινητό του προγραμματίζοντας όταν βρίσκεται εκτός οχήματος τη διαδρομή και στη συνέχεια στέλνοντάς την απευθείας στο Nissan Connect του αυτοκινήτου για να ξεκινήσει η πλοήγησή του.
Στη Βαρκελώνη οδηγήσαμε αρχικά την έκδοση των 140 ίππων του νέου μοτέρ του Qashqai. Εδώ, η αναβάθμιση σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ είναι αισθητή, αφού ο νέος κινητήρας έχει καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές και η απόκρισή του είναι σαφώς πιο άμεση. Παράλληλα, το μοτέρ παρουσιάζει μια άκρως πολιτισμένη λειτουργία, με χαμηλά επίπεδα θορύβων στην καμπίνα. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε με την κλιμάκωσή του και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η αμέσως επόμενη έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν αυτή των 160 ίππων, η οποία έχει λόγω της έξτρα ροπής και δύναμης μια σαφώς πιο «ζωντανή» λειτουργία, όμως σε κάθε περίπτωση η πολύ καλή απόδοση της έκδοσης των 140 ίππων καθιστά την επιλογή της ιδανική μόνο για αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις (π.χ. το 0-100 km/h εδώ θέλει 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ στην έκδοση των 140 ίππων 10,5 δευτερόλεπτα). Αντίστοιχα η έξτρα ροπή της έκδοσης αυτής δίνει και ένα επιπλέον boost κατά το προσπέρασμα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Nissan ανακοινώνει για τις δύο εκδόσεις την ίδια μέση κατανάλωση και εκπομπές CO2 (121 g/km με ζάντες 17 ιντσών), κάτι που σημαίνει ότι «πληρώνουν» τα ίδια τέλη κυκλοφορίας (145,2 ευρώ το χρόνο).
Στο δρόμο, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Nissan Qashqai δεν αλλάζουν και έτσι, το ιαπωνικό crossover παραμένει άκρως ασφαλές σε όλες τις συνθήκες και με πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για 4+1 επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να διατηρεί την χωρητικότητά του στα πολύ ικανοποιητικά 430 λίτρα
Εκτός όμως από τους νέους κινητήρες είχαμε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε και στο νέο σύστημα Nissan Connect του Qashqai, το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει ένα νέο menu με μεγαλύτερα και πιο ευκρινή εικονίδια που διευκολύνουν τη χρήση του, παρότι δεν έχει μεγαλώσει η διάμετρος της οθόνης (παραμένει στις 7 ίντσες). Η εφαρμογή Nissan Door to Door είναι αρκετά χρήσιμη, αφού προγραμματίζεις από το κινητό σου τη διαδρομή και στη συνέχεια τη «στέλνεις» στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου που άμεσα την εμφανίζει στη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής.
Ολοκληρώνοντας, να σημειώσουμε ότι το νέο Nissan Qashqai 1.3 turbo αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα του Νοέμβρη. Προς το παρόν δεν είναι γνωστές οι τιμές του, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η Nissan έχει επεκτείνει τα διαστήματα αλλαγής λαδιών σε κάθε 30.000 χλμ., από 20.000 χλμ. στο προηγούμενο βενζινοκίνητο Qashqai.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 140 PS/5.000 rpm
Ροπή: 24.5 kgm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 €
Βάρος: 1.300 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm