Η ανάγκη για μείωση των ρύπων που επιβαρύνουν το περιβάλλον και ευθύνονται σε μεγάλο ποσοστό για την κλιματική αλλαγή έχει ενεργοποιήσει το πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθησίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών. Παράλληλα, η ΕΕ έχει θεσπίσει αυστηρά όρια για τον μέσο ορό εκπομπών του CO2 από τον στόλο των κατασκευαστών αυτοκινήτων και την επιβολή υψηλών προστίμων για τους παραβάτες.
Το BMW Group επανεξετάζει όλο τον κύκλο παραγωγής, από την προμήθεια πρώτων υλών, την παραγωγή και τη λειτουργική ζωή του οχήματος μέχρι την ανακύκλωση αργότερα.
Σήμερα, η συνολική περιβαλλοντική επίπτωση ενός plug-in υβριδικού μοντέλου, γνωστή και ως ανθρακικό αποτύπωμα, είναι ήδη αισθητά χαμηλότερη από αυτή ενός συμβατικού οχήματος. Στη BMW X1 xDrive25e, για παράδειγμα, είναι ήδη 31% χαμηλότερη συγκριτικά με την τιμή του αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου όταν χρησιμοποιεί ρεύμα φόρτισης από το ενεργειακό μείγμα της ΕΕ σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής της.
Εάν γίνεται χρήση αποκλειστικά με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλη τη διάρκεια της λειτουργικής ζωής του οχήματος, το αποτύπωμα CO2 είναι ακόμα και 55% χαμηλότερο.
Για το μέλλον, το BMW Group εξελίσσει, μεταξύ άλλων, έναν κύκλο επαναχρησιμοποιούμενων υλικών για τις κυψέλες των μπαταριών. Τα πρωταρχικά υλικά, κοβάλτιο και λίθιο προέρχονται αποκλειστικά από προμηθευτές που πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα οικολογικής και κοινωνικής βιωσιμότητας.
Αρχικά, τα προμηθεύεται το BMW Group και στη συνέχεια τα προωθεί στους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών. Ο ηλεκτροκινητήρας της τελευταίας γενιάς BMW eDrive παράγεται χωρίς πρώτες ύλες από τις λεγόμενες σπάνιες γαίες. Επιπλέον, ηλεκτρική ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή όλων των εξαρτημάτων της τεχνολογίας BMW eDrive τελευταίας γενιάς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση περίπου 10 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO2, τα επόμενα δέκα χρόνια.
Από φέτος, όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής του BMW Group ανά τον κόσμο θα προμηθεύονται αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Η εταιρεία θα αυξήσει, επίσης, σημαντικά την αναλογία δευτερογενών υλικών στα καινούργια οχήματά της. Στο μέλλον, η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης θα αποκτήσει μεγάλη σημασία.
Μετά τη χρήση τους σε οχήματα με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται ως σταθερές αποθήκες αιολικής και ηλιακής ενέργειας, όπως συμβαίνει στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ