Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από την εμφάνιση του Renault Clio. Το γαλλικό supermini είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί ποτέ στην Ευρώπη, με πάνω από 15 εκατομμύρια μονάδες.
Renault Clio Ι
Σχεδιασμένο ως υποκατάστατο του επιτυχημένου Renault 5, το Clio πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού του 1990. Το 1991, κέρδισε τον τίτλο European Car of the Year, με τους κριτές να το αναγνωρίζουν ως το καλύτερο νέο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη χάρη στο «αξιοσημείωτο στιλ, τα δυνατά επίπεδα ποιότητας, τον πλούσιο χώρο στην καμπίνα και τον πρωτοφανή εξοπλισμό για μοντέλο τέτοιου μεγέθους».
Renault Clio II
Η παραγωγή του Clio I τελείωσε το 1998, όταν η Renault παρουσίασε το Clio II. Με νέο σχεδιασμό και μεγαλύτερο αποτύπωμα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, είχε μεγαλύτερα καθίσματα και μια ανάρτηση ρυθμισμένη για καλύτερη άνεση. Το βάρος διατηρήθηκε υπό έλεγχο με τις προηγμένες μηχανικές λύσεις, καθώς ορισμένες εκδόσεις περιλάμβαναν καπό αλουμινίου, σύνθετα μπροστινά φτερά και καλύμματα προβολέων από ελαφρύ υλικό.
Το Clio ήταν το πρώτο συμπαγές μοντέλο που προσφέρθηκε στο κοινό με εμπρός αερόσακους και ABS, ενώ, ήταν επίσης διαθέσιμο με προεντατήρες ζωνών ασφαλείας αλλά και υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι.
Το 2000, η δεύτερη γενιά Clio απέκτησε ένα αναθεωρημένο ταμπλό οργάνων και αερόσακους επιβατών. Το 2001 η Renault πρόσθεσε ακόμα περισσότερα, όπως οι νέοι προφυλακτήρες, προαιρετικοί προβολείς xenon, αυτόματο κλιματισμό, πλοήγηση, καθώς και ένα νέο turbodiesel 1,5 λίτρων. Την ίδια χρονιά, το κεντρομήχανο πισωκίνητο Clio V6 της Renault Sport κυκλοφόρησε με κινητήρα 3.0 λίτρων και 230 ίππων.
Renault Clio III
Το 2005, σειρά είχε το Clio III. Με πιο έντονο στυλ, καλύτερη ποιότητα εσωτερικού, βελτιωμένο χώρο καμπίνας και περισσότερο εξοπλισμό. Για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο με μια κάρτα-κλειδί hands-free και κουμπί εκκίνησης, μαζί με ένα προηγμένο σύστημα GPS, cruise control και άλλα. Η τρίτη γενιά ήταν το πρώτο supermini που σημείωσε στον Euro NCAP βαθμολογία πέντε αστέρων, χάρη στην προηγμένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το Clio III κατέκτησε τον τίτλο “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς”, το 2006.
Renault Clio IV
Εμπνευσμένο από το concept DeZir και υπογεγραμμένο από τον Laurens van den Acker, το Clio IV παρουσιάστηκε το 2012 με ένα μακρύτερο μεταξόνιο, νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης και τεχνολογίας, όπως το σύστημα ψυχαγωγίας στην οθόνης αφής R-Link, αλλά και εμπρός φώτα LED.
Η γκάμα των κινητήρων περιλάμβανε τους συνηθισμένους κινητήρες βενζίνης TCe και πετρελαίου dCi, ενώ στην κορυφή δέσποζε το Clio RS των 200 ίππων και 1.6 λίτρων με αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για πρώτη φορά.
Renault Clio V
Το τρέχον Clio παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019 και μπήκε στην παραγωγή πέρυσι. Επίσης, του απονεμήθηκε βαθμολογία πέντε αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP και προσφέρεται με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ καθώς και το νέο υβριδικό plug in σύστημα E-Tech.
Το τελευταίο supermini της Renault διατίθεται με σύγχρονο σύστημα ψυχαγωγίας και οθόνης αφής 9,3 ιντσών, οθόνη πληροφοριών οδηγού TFT 10 ιντσών και μεγάλους χώρους αναλογικά με την κατηγορία, τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές.
Πηγή: Protothema.gr