Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2020 15:52

Το Renault Clio γίνεται 30 ετών!

Γράφτηκε από την

Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από την εμφάνιση του Renault Clio. Το γαλλικό supermini είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί ποτέ στην Ευρώπη, με πάνω από 15 εκατομμύρια μονάδες.

Renault Clio Ι
Σχεδιασμένο ως υποκατάστατο του επιτυχημένου Renault 5, το Clio πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού του 1990. Το 1991, κέρδισε τον τίτλο European Car of the Year, με τους κριτές να το αναγνωρίζουν ως το καλύτερο νέο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη χάρη στο «αξιοσημείωτο στιλ, τα δυνατά επίπεδα ποιότητας, τον πλούσιο χώρο στην καμπίνα και τον πρωτοφανή εξοπλισμό για μοντέλο τέτοιου μεγέθους».


Renault Clio II


Η παραγωγή του Clio I τελείωσε το 1998, όταν η Renault παρουσίασε το Clio II. Με νέο σχεδιασμό και μεγαλύτερο αποτύπωμα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, είχε μεγαλύτερα καθίσματα και μια ανάρτηση ρυθμισμένη για καλύτερη άνεση. Το βάρος διατηρήθηκε υπό έλεγχο με τις προηγμένες μηχανικές λύσεις, καθώς ορισμένες εκδόσεις περιλάμβαναν καπό αλουμινίου, σύνθετα μπροστινά φτερά και καλύμματα προβολέων από ελαφρύ υλικό.

Το Clio ήταν το πρώτο συμπαγές μοντέλο που προσφέρθηκε στο κοινό με εμπρός αερόσακους και ABS, ενώ, ήταν επίσης διαθέσιμο με προεντατήρες ζωνών ασφαλείας αλλά και υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι.

Το 2000, η δεύτερη γενιά Clio απέκτησε ένα αναθεωρημένο ταμπλό οργάνων και αερόσακους επιβατών. Το 2001 η Renault πρόσθεσε ακόμα περισσότερα, όπως οι νέοι προφυλακτήρες, προαιρετικοί προβολείς xenon, αυτόματο κλιματισμό, πλοήγηση, καθώς και ένα νέο turbodiesel 1,5 λίτρων. Την ίδια χρονιά, το κεντρομήχανο πισωκίνητο Clio V6 της Renault Sport κυκλοφόρησε με κινητήρα 3.0 λίτρων και 230 ίππων.

Renault Clio III

Το 2005, σειρά είχε το Clio III. Με πιο έντονο στυλ, καλύτερη ποιότητα εσωτερικού, βελτιωμένο χώρο καμπίνας και περισσότερο εξοπλισμό. Για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο με μια κάρτα-κλειδί hands-free και κουμπί εκκίνησης, μαζί με ένα προηγμένο σύστημα GPS, cruise control και άλλα. Η τρίτη γενιά ήταν το πρώτο supermini που σημείωσε στον Euro NCAP βαθμολογία πέντε αστέρων, χάρη στην προηγμένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το Clio III κατέκτησε τον τίτλο “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς”, το 2006.

Renault Clio IV


Εμπνευσμένο από το concept DeZir και υπογεγραμμένο από τον Laurens van den Acker, το Clio IV παρουσιάστηκε το 2012 με ένα μακρύτερο μεταξόνιο, νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης και τεχνολογίας, όπως το σύστημα ψυχαγωγίας στην οθόνης αφής R-Link, αλλά και εμπρός φώτα LED.

Η γκάμα των κινητήρων περιλάμβανε τους συνηθισμένους κινητήρες βενζίνης TCe και πετρελαίου dCi, ενώ στην κορυφή δέσποζε το Clio RS των 200 ίππων και 1.6 λίτρων με αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για πρώτη φορά.

Renault Clio V

Το τρέχον Clio παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019 και μπήκε στην παραγωγή πέρυσι. Επίσης, του απονεμήθηκε βαθμολογία πέντε αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP και προσφέρεται με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ καθώς και το νέο υβριδικό plug in σύστημα E-Tech.

Το τελευταίο supermini της Renault διατίθεται με σύγχρονο σύστημα ψυχαγωγίας και οθόνης αφής 9,3 ιντσών, οθόνη πληροφοριών οδηγού TFT 10 ιντσών και μεγάλους χώρους αναλογικά με την κατηγορία, τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2020 11:14

Σχετικά Άρθρα

  • Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το νέο Renault Clio;
    Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το νέο Renault Clio;

    Με την παρουσίαση του Renault Clio στην Ελληνική αγορά να είναι σε προετοιμασία μάθαμε την τιμή αγοράς του και σας την παρουσιάζουμε.

    Το πέμπτης γενιάς Renault Clio ενισχύει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του, αναβαθμίζοντας τόσο τον σχεδιασμό του αμαξώματός του όσο και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Σχεδιαστικά, το νέο look του Clio έχει νέα μάσκα, προβολείς LED με φώτα ημέρας, πίσω φώτα και πλευρικές επιφάνειες. Η εξέλιξη συνεχίζεται στο πλαίσιο, το οποίο είναι το πάτωμα CMF-B και θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, μετάδοσης και διαστάσεων. Βασικό χαρακτηριστικό και πλεονέκτημα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η χρήση ενός ανθεκτικότερου ατσαλιού, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του αμαξώματος να έχει μειωθεί κατά 50 kg.

    https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2019/05/190531205516_Renault-Clio-4-125x75.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2019/05/190531205516_Renault-Clio-4-350x210.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2019/05/190531205516_Renault-Clio-4-768x461.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2019/05/190531205516_Renault-Clio-4-550x330.jpg" data-wset="1000,125,350,768,550" width="1000" height="600">

    Έχουν αλλάξει όμως αισθητά και οι διαστάσεις, κάνοντάς το πιο “επιθετικό” χωρίς να αλλάζει η ευρυχωρία στο εσωτερικό. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς έχουν μεγαλώσει οι χώροι, χαρίζοντας επιπλέον άνεση στους επιβάτες, κυρίως στο πίσω κάθισμα, όπως και στον χώρο των αποσκευών που φτάνει τα 391 λίτρα. Το γαλλικό super mini υιοθετεί την φιλοσοφία «Smart Cockpit», μέσω της οποίας ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, νέας σχεδίασης τιμόνι και ταμπλό, αλλά και μία τοποθετημένη πιο ψηλά κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου. Αλλά αυτό που ξεχωρίζει δεν είναι άλλο από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών (7” στις βασικές εκδόσεις), μέσω της οποίας μπορούν να ρυθμιστούν το εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Bose.

    Ενδιαφέρουσα είναι και η γκάμα των κινητήρων, που εδώ και μερικά χρόνια αποτελεί ένα επιπλέον ατού των μοντέλων της Renault. Ντεμπούτο στο νέας γενιάς Clio κάνουν τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα των 1,0 και 1,3 λίτρων TCe, ενώ από τη γκάμα δεν θα λείπει και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων Blue dCi (με 85 και 115 PS).

    Οπως αποκάλυψε στην αυτοκινητική ραδιοφωνική εκπομπή του Τάκη Τρακουσελλη στον ΘΕΜΑ 104,6 (καθημερινά 17.00ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Renault Χρήστος Σκιρδης

    Στην Ελλάδα οι τιμές του Renault Clio από τα 12.990 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα των 1000 κ.εκ.

    Πηγή: Newsauto.gr

  • Αυτό είναι το νέο Renault Clio

    Μετά από πολλές τίζερ εικόνες και κατασκοπευτικά videos, οι Γάλλοι δίνουν στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία για την 5η γενιά του Renault Clio, η οποία έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένη σε σχέση με την προηγούμενη.

    Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault Clio έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. H νέα γενιά του μοντέλου βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, την CMF-B, πάνω στην οποία ενσωματωθούν και νέες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως η ηλεκτροκίνηση.

    Στον αισθητικό τομέα, θα λέγαμε πως οι Γάλλοι τόλμησαν να δημιουργήσουν ένα πολύ μοντέρνο σύνολο. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει, παράλληλα, και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Οι τροχοί 17 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, το 100% φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά, την εικόνα του εξωτερικού. Παράλληλα, το νέο CLIO είναι το πρώτο που εφοδιάζεται με εκτροπείς αέρα (σπόιλερ) στους θόλους των εμπρός τροχών. Τα spoilers εξυπηρετούν την πιο ομαλή ροή του αέρα, εξασφαλίζουν καλύτερη αεροδυναμική και τελικά βοηθάνε στον περιορισμό της κατανάλωσης.

    Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο Clio έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά. Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

    Μοντέρνες είναι και οι γραμμές τους εσωτερικού. Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit», όπως το ονομάζει η Renault, στο νέο Clio είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

    Για πρώτη φορά, το νέο Clio εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

    Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της BOSE είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του έχει εκτοξευθεί στα 391 λίτρα (επιπλέον των 26 λίτρων των διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα), μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία. Παράλληλα, το διπλό πάτωμα απλοποιεί το καθημερινό φόρτωμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

    Προς το παρόν, η γαλλική φίρμα δεν ανακοινώνει κάτι ως προς το μηχανικά σύνολα που εφοδιάζουν το νέο Clio. Ωστόσο, αναμένουμε τους δύο νέους τούρμπο βενζινοκινητήρες του Renault Group, στα 1,0 & 1,3 λίτρα, όπως επίσης και τον 1,5 dCi.

    Πηγή: Newsauto.gr

  • Αποκάλυψη για το εσωτερικό του νέου Renault Clio
    Αποκάλυψη για το εσωτερικό του νέου Renault Clio

    H Renault παρουσιάζει το εσωτερικό της 5ης γενιάς του CLIO.

    Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault CLIO έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Το Renault CLIO αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά. Εν αναμονή της πλήρους αποκάλυψης του μοντέλου, η φίρμα έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες από το εσωτερικού της πέμπτης γενιάς του Clio. Όπως μπορούμε να δούμε και στις σχετικές εικόνες, η Renault έχει δημιουργήσει ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον με μοντέρνες γραμμές, και ταυτόχρονα, οι άνθρωποι της εταιρείας κάνουν λόγο για υψηλή ποιότητα κατασκευής με μαλακά πλαστικά.

    Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit», όπως το ονομάζει η Renault, στο νέο CLIO είναι η οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

    Για πρώτη φορά, το νέο CLIO εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο CLIΟ πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

    Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το πρώτο επίπεδο στο άνω τμήμα του είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization. Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Άλλωστε η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό δημιουργεί την αίσθηση ότι το εσωτερικό είναι πιο φαρδύ. Μια αίσθηση που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα οριζόντια μοτίβα στο κέντρο του ταμπλό και τους αεραγωγούς που το πλαισιώνουν. Κάτω από την κεντρική κονσόλα, σχολαστική προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία, με κουμπιά τύπου «πιάνο» και απευθείας πρόσβαση στα χειριστήρια του κλιματισμού, για μεγαλύτερη ευκολία χειρισμού από τον οδηγό. Ο κάτοχος κάθε νέου Renault CLIO μπορεί να διαμορφώσει το αυτοκίνητο που έχει ονειρευτεί, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης και να αξιοποιήσουν ακόμα και τα χρώματα στις γραμμές του ταμπλό ανάμεσα στους αεραγωγούς. Παράλληλα, το νέο CLIO προσφέρεται και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Περισσότερα στοιχεία για το 5ης γενιάς Renault Clio θα έχουμε μέσα στις επόμενες μέρες.

    Πηγή: Newsauto.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ