Δευτέρα, 08 Φεβρουαρίου 2021 15:59

H Toyota GR Supra των 1.000 ίππων που γεννήθηκε για drift

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Την σύγχρονη Toyota GR Supra αλλά με τον θρυλικό κινητήρα 2JZ της κλασικής Supra επέλεξε ο βελτιωτικός οίκος HGK για να φτιάξει το απόλυτο αγωνιστικό αυτοκίνητο για drift που φιλοξενεί κάτω από το καπό 1.000 ίππους

Η κλασική Toyota Supra έχει κερδίσει δίκαια μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά των petrolheads τη στιγμή που ο 2JZ κινητήρας της παραμένει έως σήμερα μια από τις πιο δημοφιλείς λύσεις για όσους βελτιωτές θέλουν να πετύχουν αποδόσεις που φθάνουν ακόμα και τετραψήφιες τιμές.
Η παρουσία στη νέα GR Supra ενός κινητήρα με την σφραγίδα της BMW όπως και ο συνδυασμός του αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο είναι κάτι που δεν ενθουσίασε του φανατικούς της ιαπωνικής φιλοσοφίας και έτσι μια από τις πιο δημοφιλείς μετατροπές που γίνονται το κουπέ μοντέλο της Toyota είναι η τοποθέτηση του 2JZ και φυσικά χειροκίνητο κιβωτίου.
Η εταιρία βελτιώσεων HGK παρουσίασε μια από τις πιο ακραίες εκφράσεις αυτής της μετατροπής με μια GR Supra αγωνιστικών προδιαγραφών για drift στην οποία ο εξακύλινδρος 2JZ έχει σκαρφαλώσει στους 1.000 ίππους.


Βέβαια αυτό δεν είναι το μόνο εντυπωσιακό στοιχείο του αυτοκινήτου που έχει δεχθεί την κατάλληλη φροντίδα για την ενίσχυση κάθε πτυχής των δυναμικών χαρακτηριστικών. Μεταξύ άλλων έχει επιτευχθεί σημαντική μείωση του βάρους χάρη και στην αντικατάσταση αρκετών εξωτερικών μεταλλικών τμημάτων του αμαξώματος με άλλα από ανθρανονήματα και συνθετικά υλικά. Αντίστοιχα αναβαθμισμένη είναι η ανάρτηση όπου εκτός από αγωνιστικού τύπου ρυθμιζόμενα αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί τα ψαλίδια με νέα που επιτρέπουν αφενός την πλήρη ρύθμιση της γεωμετρίας και αφετέρου έχουν αυξήσει τη μέγιστη γωνία στροφής των εμπρός τροχών, κάτι απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο drift. Αυτό που φυσικά δεν έχει αλλάξει είναι η μεταφορά της δύναμης στους πίσω τροχούς, κάτι που στην θηριώδη Supra γίνεται μέσω σειριακού κιβωτίου με ενισχυμένο πολύδισκο συμπλέκτη.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 08 Φεβρουαρίου 2021 11:58

Σχετικά Άρθρα

  • Τίτλοι τέλους για την Toyota GR Supra
    Τίτλοι τέλους για την Toyota GR Supra

    Η Toyota αναμένεται μέσα στο 2026 να σταματήσει την παραγωγή της GR Supra.

    H Toyota GR Supra, που αποτελεί ένα από τα πιο ονομαστά μοντέλα στην κατηγορία των roadsters φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της εμπορικής της καριέρας, καθώς όπως όλα δείχνουν, θα σταματήσει να παράγεται το 2026.

    Ακόμα δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση, αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενα υψηλόβαθμων στελεχών της Toyota ήδη έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός της επόμενης γενιάς του εν λόγω μοντέλου.


    Μάλιστα οι πληροφορίες που διαρρέουν κάνουν λόγο για συνέχιση της συνεργασίας μεταξύ Toyota και BMW προκειμένου τα επόμενα χρόνια να παρουσιάσουν ξανά ένα μοντέλο με κοινή τεχνική βάση, όπως οι Supra και Z4.

    Αφορμή πάντως για αυτή την έρευνα και την επιβεβαίωση ότι τελειώνει η καριέρα των δύο μοντέλων ήταν ένα δημοσίευμα του AutoNews. Στο άρθρο αναφέρεται ότι η Magna Steyr στο εργοστάσιο της Αυστρίας απέλυσε 500 εργαζομένους μειώνοντας δραματικά την παραγωγή. Θυμίζουμε ότι τα Supra και Z4, μαζί με την BMW Σειρά 5 και Jaguar E-Pace κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις του Γκρατς.


    Κανείς δεν γνωρίζει ουσιαστικά τι θα δούμε τα επόμενα χρόνια από τις Toyota και BMW. Είναι πολύ πιθανό ο δύο εταιρείες να μην ασχοληθούν καθόλου με τις νέες γενιές των Supra και Z4 και να αλλάξουν εντελώς πορεία.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Μία και μοναδική Toyota GR Supra
    Μία και μοναδική Toyota GR Supra

    Η Toyota Gazoo Racing γιορτάζει την ιστορία της εμβληματικής Supra, δημιουργώντας μία άκρως ιδιαίτερη έκδοση.

    Η αποκλειστική Toyota GR Supra «100 Edition», αποτελεί ορόσημο στην ιστορία του ιαπωνικού κουπέ, με το ειδικό τμήμα της Gazoo Racing να ανακοινώνει πως το συγκεκριμένο μοντέλο απευθύνεται ειδικά σε συλλέκτες.

    Η περιορισμένης έκδοσης GR Supra κυκλοφόρησε για να σηματοδοτήσει την παράδοση του 100ου αγωνιστικού αυτοκινήτου GR Supra GT4. Θα κατασκευαστούν μόλις 3 αυτοκίνητα, καθιστώντας το ένα από τα σπανιότερα οχήματα της Toyota που κυκλοφόρησε ποτέ. Ένα έχει προγραμματιστεί για την Ευρώπη, ένα για τη Β. Αμερική και το τρίτο για την Ασία.

    Η GR Supra GT4 «100 Edition» βασίζεται στην έκδοση GT4 EVO των 450 PS και παραδίδεται αποκλειστικά σε χρώμα Plasma Orange, που ταιριάζει με το εξωτερικό του αντίστοιχου μοντέλου ειδικής έκδοσης, GR Supra GT4 "100th Edition Tribute", το οποίο θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2023 στην Ευρώπη.

    Επίσης, διακρίνεται όχι μόνο από τη μοναδική της βαφή, αλλά και από χαρακτηριστικά όπως μεγαλύτερο αεραγωγό στο καπό και νέες αεροδυναμικές λύσεις στο εμπρός μέρος για τη βελτίωση της κάθετης δύναμης.

    Ένα νέο σύστημα εξάτμισης, χωρίς σιγαστήρα, έχει τοποθετηθεί για να ενισχύσει τον βρυχηθμό του εξακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 3,0 λίτρων.

    Περαιτέρω λεπτομέρειες στην εξωτερική αμφίεση του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν καθρέφτες από ανθρακονήματα, προβολείς LED, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν τα μπάκετ καθίσματ
    με κεντημένα λογότυπα «100 Edition».

    Η Toyota Gazoo Racing προσφέρει τη GR Supra GT4 «100 Edition» στην τιμή των 220.000 ευρώ (μιλώντας για την αμερικανική αγορά), χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι και τα έξοδα αποστολής.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Μία σπέσιαλ έκδοση της Toyota GR Supra
    Μία σπέσιαλ έκδοση της Toyota GR Supra

    Η Toyota δημιουργεί μια ειδική έκδοση της GR Supra, η οποία μπορεί να αποκτηθεί μόνο μέσω κλήρωσης.

    Η GR Supra ήταν ένα νέο μοντέλο το οποίο άλλαξε την εικόνα της Toyota στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας αλλά δέχτηκε κριτική για την ταυτότητά της, συγκρινόμενη με τις προηγούμενες γενιές του αυτοκινήτου.
    Ωστόσο, η αγωνιστική εκδοχή τού οχήματος, η Supra GT4, έχει καταφέρει σημαντικές διακρίσεις στην κατηγορία της, στους αγώνες εντός πίστας στους οποίους λαμβάνει μέρος.
    Χάρη στους ανθρώπους της Gazoo Racing, υπάρχουν περισσότερες από 100 Supra GT4 οι οδηγοί των οποίων έχουν κερδίσει, ως τώρα, 79 φορές και έχουν ανέβει στο βάθρο περισσότερες από 200.


    Για να τιμήσουν τις αγωνιστικές επιτυχίες, τα στελέχη τής Toyota αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια ειδική έκδοση του μοντέλου η οποία ονομάζεται «Plasma Orange 100 Edition» και θα κατασκευαστεί μόνο σε 100 αριθμημένες μονάδες.
    Βασίζεται στην GR Supra RZ και το αμάξωμά της είναι βαμμένο σε πορτοκαλί απόχρωση δημιουργημένη αποκλειστικά για την περίσταση, ενώ δεν λείπουν οι μαύρου ματ χρώματος τροχοί των 19 ιντσών και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport.


    Όπως ανακοινώθηκε από την Toyota, το σύστημα πέδησης της συγκεκριμένης έκδοσης είναι βελτιωμένο και εμπρός διαθέτει αεριζόμενους δίσκους 348 χλστ. και μαύρο κάλυμμα στις δαγκάνες της Brembo, ενώ πίσω η διάστασή τους είναι 345 χλστ.
    Στο εσωτερικό της, η GR Supra RZ «Plasma Orange 100 Edition» έχουν τοποθετηθεί διαφορετικά καθίσματα, τα οποία είναι επενδεδυμένα με δέρμα και αλκαντάρα, ενώ στο ταμπλό -εμπρός από τον συνοδηγό- υπάρχει ταμπελάκι από ανθρακονήματα στο οποίο είναι γραμμένος ο αύξων αριθμός του αυτοκινήτου.
    Ο κινητήρας της δεν έχει αλλαγές σε ό,τι αφορά στην απόδοσή του. Είναι ο τρίλιτρος εξακύλινδρος σε σειρά (της BMW) που υπάρχει κάτω από το καπό τής GR Supra RZ, δηλαδή η μέγιστη ισχύς του είναι 387 ίπποι και η μέγιστη ροπή του 500 Nm.


    Τα αυτοκίνητα θα διατεθούν στους ισάριθμούς ιδιοκτήτες τους έπειτα από κλήρωση. Όπως ανακοίνωσε η Toyota, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν την πρόθεσή τους να αποκτήσουν την GR Supra RZ «Plasma Orange 100 Edition» μεταξύ του χρονικού διαστήματος από 8 Μαΐου έως 4 Ιουνίου.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ιδού η χειροκίνητη Toyota GR Supra
    Ιδού η χειροκίνητη Toyota GR Supra

    H νέας γενιάς Toyota GR Supra λανσάρεται πλέον και με χειροκίνητο κιβώτιο.

    Επίσημη πρεμιέρα για τη νέα έκδοση της Toyota GR Supra, στην οποία ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας των 3,0 λίτρων και 280 PS συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

    Το συγκεκριμένο κιβώτιο έχει εξελιχθεί προσαρμοσμένο ειδικά στα χαρακτηριστικά απόδοσης του 6κύλινδρου μοτέρ, ενώ το εξελιγμένο λογισμικό του δίνει τη δυνατότητα στα ανεβάσματα ο κινητήρας να αποδίδει τη μέγιστη ροπή του μόλις απελευθερώνεται ο συμπλέκτης. Στα κατεβάσματα η ρύθμιση είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή επιτάχυνση, ενώ σε σχέση με την αυτόματη έκδοση, εδώ η τελική σχέση μετάδοσης είναι πιο κοντή (3,46 αντί για 3,15).

    Από κει και πέρα οι μηχανικοί της Toyota έχουν ρυθμίσει εκ νέου τόσο την ανάρτηση όσο και το σύστημα διεύθυνσης, καθώς και το ESP, ενώ ταυτόχρονα έχουν μειώσει το συνολικό βάρος -σε σχέση πάντα με την αυτόματη εκδοχή- σχεδόν κατά 40 κιλά.

    Γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να ονομάζουν τη συγκεκριμένη έκδοση Live Lightweight. Εξωτερικά διακρίνεται από το κόκκινο λογότυπο «Supra» στο πίσω μέρος της, ενώ στο εσωτερικό έχουν γίνει αλλαγές στην κεντρική κονσόλα προκειμένου οι αλλαγές να είναι πιο εύκολες και γρήγορες.

    Σύμφωνα με την Toyota η Live Lightweight αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής έκδοση της GR Supra.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Η Toyota GR Supra με manual κιβώτιο
    Η Toyota GR Supra με manual κιβώτιο

    Η Toyota εμφανίζεται έτοιμη να «ενδώσει» στις πιέσεις των απανταχού petrolheads και να παρουσιάσει σύντομα μία νέα έκδοση της GR Supra.

    Πληροφορίες από την Ιαπωνία αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη έκδοση του κουπέ μοντέλου της Toyota θα κάνει την εμφάνισή της μέχρι τα τέλη Απριλίου, με την διάθεσή της να ξεκινά αρχικά από την τοπική αγορά.

    Αν επιβεβαιωθούν τα παραπάνω δημοσιεύματα, η Toyota θα ανακοινώσει επίσημα την προσφορά της νέας έκδοσης της GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Η χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου σε συνδυασμό με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 3,0 λίτρων που αποδίδει 387 ίππους και 498 Nm ροπής, υπόσχεται πολλές «συγκινήσεις» στους petrolheads.

    Η Toyota θα παρουσιάσει τη νέα αυτή έκδοση ταυτόχρονα με μια νέα απόχρωση για το αμάξωμα του αυτοκινήτου, που θα είναι λευκό ματ και θα έχει μαύρο εσωτερικό επενδυμένο με δέρμα. Από την ίδια πηγή, προκύπτει πως η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου θα είναι περιορισμένης παραγωγής, αν και αυτό είναι το πιο «ακραίο» από όλα όσα έχουμε διαβάσει με τη μορφή πληροφορίας ή φήμης σχετικά με το μοντέλο.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Toyota GR Supra: Επίσημη παρουσίαση, όλες οι λεπτομέρειες και videos
    Toyota GR Supra: Επίσημη παρουσίαση, όλες οι λεπτομέρειες και videos

    Ακριβώς πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του πρωτοτύπου FT-1, η Toyota παρουσίασε μία ολοκαίνουργια Supra, η οποία θα συνεχίσει το θρύλο του προηγούμενου μοντέλου.

    Ήταν μια μακρά περίοδος κύησης, αλλά δηλώνουμε πως η πέμπτη γενιά Supra (με κωδικό A90) αξίζει την αναμονή. Μέχρι τώρα έχετε δει το σχήμα και τις αναλογίες του μοντέλου από τις αναρίθμητες διαρροές φωτογραφιών και τα επίσημα teaser, οπότε εμείς θα επικεντρωθούμε στα σημεία που δεν έχουν γίνει γνωστά.

    Οι επιδράσεις από το πρωτότυπο “FT-1” είναι προφανείς στο εξωτερικό, καθώς η Supra έχει πολύ δυναμική εμφάνιση. Το εσωτερικό, ωστόσο, έχει ένα πολλά στοιχεία από την BMW Ζ4 με την οποία μοιράζεται την πλατφόρμα. Σίγουρα, μια καμπίνα εμπνευσμένη από το FT-1 Concept θα ήταν πιο εντυπωσιακή αλλά η υλοποίηση του θα την έκανε πολύ ακριβή.

    Η Supra είναι ως τώρα το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Toyota με 0-100 σε 4,3” δευτερόλεπτα. Καρδιά του μοντέλου αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος εξακύλινδρος κινητήρας 3000 κ.εκ. με στροβιλοσυμπιεστή BMW που αποδίδει 340 ίπποους με ροπή 500 Nm.

    A90Red1

    Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, με paddles στο τιμόνι και τελική ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ.

    Η Toyota (με την βοήθεια της Gazoo Racing) υπόσχεται πως η Supra θα προσφέρει: “Ένα συναρπαστικό μείγμα ισχύος, ακρίβειας και ευελιξίας”, χάρη στο σχεδιασμό και τις ρυθμίσεις της πίσω ανάρτησης, του χαμηλού κέντρου βάρους και της 50:50 κατανομής βάρους.

    Δύο προγράμματα οδήγησης είναι προεπιλεγμένα και διαθέσιμα για τον οδηγό της Supra, κανονικό και Sport. Το τελευταίο μειώνει την παρέμβαση των λειτουργιών ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, κάνει άμεση την απόκριση στο γκάζι και αυξάνει το βάρος στο σύστημα διεύθυνσης. Επίσης, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται πιο γρήγορα και ενισχύει τον ήχο εξάτμισης.

    Μιλώντας για το ενεργό διαφορικό, χρησιμοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ και συμπλέκτες πολλαπλών πλακών για καλύτερο έλεγχο λειτουργίας και αντοχή.

    A90Red2

    Μεταβάλλει τη κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών στις στροφές με επιτάχυνση και επιβράδυνση και εξασφαλίζει επίσης ουδέτερες αντιδράσεις μειώνοντας τόσο την υποστροφή όσο και την υπερστροφή, σύμφωνα με την Toyota.

    A90Red5

    Η Supra διαθέτει εμπρός ανάρτηση με αμορτισέρ και ελατήρια και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που λέγεται ότι ευνοούν τον ακριβή χειρισμό και την ποιότητα οδήγησης.

    A90Red3

    Οι τροχοί της είναι από κράμα αλουμινίου (σφυρήλατο) 19 ιντσών, ως πρότυπο με ελαστικά Michelin Pilot Super Sport μεγέθους 255/35 R19 μπροστά και 275/35 R19 πίσω.

    https://www.youtube.com/watch?v=53ouG1S5CG4

    https://www.youtube.com/watch?v=4-BXpnAM0PQ&t=3s

    Πηγή: Newsauto.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς