Πέμπτη, 04 Νοεμβρίου 2021 15:52

Η Stellantis αναβιώνει τα ιστορικά της ονόματα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ο όμιλος Stellantis είναι αποφασισμένος να αξιοποιήσει τη δυναμική που έχουν ιστορικά μοντέλα των εταιριών της προκειμένου να ενισχύσει το ηλεκτρικό της μέτωπο και ήδη έχει ξεκινήσει την εξέλιξη της ηλεκτρικής αναβίωσης των Opel Manta και Lancia Delta.

Ο όμιλος Stellantis έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης της ηλεκτρικής κινητικότητας στο πλαίσιο του οποίο προβλέπεται και η εξίσωση του κόστους μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2026 με ταυτόχρονη ανάπτυξη της ηλεκτρικής γκάμας σε όλες τις εταιρίες του ομίλου.
Βασικός στόχος είναι αυτή η γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων να περιλαμβάνει όλες τις εκφράσεις της αυτοκίνησης, κάτι που σημαίνει πως προβλέπονται και μοντέλα τα οποία θα απευθύνονται και στο συναίσθημα. Γι’αυτό το σκοπό η Stellantis είναι έτοιμη να στρατολογήσει τη δυναμική ιστορικών ονομάτων των εταιριών της όπως το Opel Manta και φυσικά η Lancia Delta.

Στην περίπτωση του πρώτου δεν μιλάμε για μια αναβίωση καθώς το νέο ηλεκτρικό Manta δεν θα είναι ένα κουπέ αλλά θα επανασυστηθεί ως ένα κομψό crossover, με σπορτίφ αύρα.
Χωρίς να είναι γνωστές οι τεχνικές λεπτομέρειες, το μοντέλο θα βασίζεται σε μία από τις τέσσερις ολοκαίνουριες πλατφόρμες της Stellantis, με επικρατέστερη τη STLA Medium, η οποία προορίζεται για τα αυτοκίνητα που ανήκουν στις κατηγορίες “C” (μικρομεσαία) και “D” (μεσαία).

Η εν λόγω αρχιτεκτονική επιτρέπει την ενσωμάτωση μπαταριών μέγιστης ενεργειακής χωρητικότητας 104 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει τα 700 χλμ.
Παράλληλα, η αρχιτεκτονική είναι συμβατή με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, που στην τελευταία περίπτωση θα χαρίζουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης.
Δημοσιεύματα, μάλιστα, αναφέρουν ότι το Manta ενδέχεται να χριστεί ως halo car από την Opel. Ένα όχημα-πρότυπο, δηλαδή, που συγκεντρώνει και αντανακλά όλη τη τεχνογνωσία της μάρκας και καταδεικνύει το κατασκευαστικό της ταλέντο.

Ακόμα, όπως έχει γνωστοποιηθεί, η Stellantis σχεδιάζει να αναστηλώσει τη Lancia, που αυτή τη στιγμή είναι βυθισμένη στην ανυποληψία πουλώντας μόνο την Ypsilon στην ιταλική αγορά. Ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, Luca Napolitano, επιβεβαίωσε ότι η νέα Ypsilon θα λανσαριστεί το 2024, για να ακολουθήσει η μεγάλη επιστροφή: Η αναβίωση της εμβληματικής Delta. Το μοντέλο ενδέχεται να μοιράζεται πολλά κοινά με το Opel Manta. Όχι μόνο θα ντεμπουτάρει εντός του 2026, αλλά φέρεται πως θα υιοθετεί και αυτό την πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis.

Υπενθυμίζεται ότι η Stellantis εργάζεται πάνω σε τέσσερις πλατφόρμες – STLA Small, STLA Medium, STLA Large και STLA Frame – οι οποίες θα χρησιμοποιούνται και από τις 14 εταιρείες του ομίλου, με προεξέχουσες τις Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati και Peugeot.

Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 04 Νοεμβρίου 2021 10:51

Σχετικά Άρθρα

  • Η Stellantis επενδύει στην τεχνολογία mild hybrid
    Η Stellantis επενδύει στην τεχνολογία mild hybrid

    Ο Όμιλος Stellantis επενδύει στην τεχνολογία των mild hybrid, η οποία είναι μία φθηνή και προσιτή λύση.

    Η Stellantis είναι αποφασισμένη να μεγαλώσει κατά πολύ τη γκάμα των μοντέλων της που χρησιμοποιούν υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου έως και 20%.

    Η συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία προσθέτει περίπου 2.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, επιτρέπει στα οχήματα να διανύουν έως και 1 χιλιόμετρο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

    Ξεκινώντας από το 2025, η Stellantis θα προσφέρει αυτή την τεχνολογία σε μια ευρύτερη γκάμα μοντέλων για να ανταποκριθεί στους αυστηρότερους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.

    Το υβριδικό σύστημα 48V διαθέτει μια μπαταρία 0,9 kWh, έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μια μίζα/γεννήτρια με ιμάντα. Αυτή η διαμόρφωση βελτιώνει τις λειτουργίες stop/start και την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

    Ο κύριος κινητήρας του συστήματος αποτελείται από μια τρικύλινδρη μονάδα νέας γενιάς 1,2 λίτρων με απόδοση 100 ή 136 ίππων.

    Παρά τη χρήση ενός συστήματος χαμηλότερης τάσης, η Stellantis τονίζει ότι θα πρέπει να θεωρείται πλήρες υβριδικό σύστημα λόγω των παρόμοιων πλεονεκτημάτων του με τα συστήματα υψηλότερης τάσης των ανταγωνιστών όπως η Toyota και η Renault.

    Σύμφωνα με τον Christian Mueller, ανώτερο αντιπρόεδρο των συστημάτων πρόωσης για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, το σύστημα 48V παρέχει σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 με χαμηλότερο κόστος.

    Η Stellantis στοχεύει σε ετήσια παραγωγή 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κιβώτιο eDCT, καταργώντας σταδιακά τα μη υβριδικά συστήματα κίνησης με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.

    Η τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη σε μοντέλα όπως το Opel Mokka και σύντομα θα είναι διαθέσιμη στις Alfa Romeo Junior και Tonale, στα Citroen C3, C4 και C5, στα Fiat 600, Jeep Avenger, Lancia Ypsilon και στα περισσότερα μοντέλα της Opel και Peugeot.

    Για παράδειγμα, το Opel Mokka με μη υβριδικό κινητήρα 1,2 λίτρων έχει εκπομπές CO2 137 g/km, ενώ η νέα υβριδική έκδοση με κιβώτιο eDCT εκπέμπει μόνο 104 g/km. Το συγκεκριμένο υβριδικό μοντέλο βελτιώνει επίσης την οικονομία καυσίμου από 6,1 λτ/100 χλμ. σε 4,9 λτ/100 χλμ. σε μικτή οδήγηση.

    Η επέκταση των υβριδικών ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια της Stellantis για τα ηλεκτρικά, με στόχο την επίτευξη 100% πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών στην Ευρώπη έως το 2030.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς