Auto Moto

H πολυτελής και premium Mercedes EQE SUV

H πολυτελής και premium Mercedes EQE SUV

Με την τέταρτη προσθήκη στη γκάμα EQ, η Mercedes-Benz συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό το δρόμο της προς το εξηλεκτρισμένο μέλλον.

Το νέο μέλος της οικογένειας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας είναι η πολυτελέστερη εκδοχή ενός premium SUV, το οποίο θα έχει και δύο εκδόσεις AMG με αντίστοιχα σπορ καλούδια στον εξοπλισμό.

Όπως υποδηλώνει και το όνομα του μοντέλου, είναι ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς, η SUV παραλλαγή της ναυαρχίδας EQE που θα πλασαριστεί στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-Benz ως το απόλυτο μοντέλο της νέας εποχής. Η κλειστή μάσκα, οι «στρογγυλεμένες» ακμές του αμαξώματος που είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένο χάλυβα, συμβάλλουν στον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή του 0,25 μαζί με όλο το γνώριμο πακέτο χαρακτηριστικών της μάρκας.

Οι διαστάσεις παραμένουν σε «λογικά» πλαίσια. Όμως η δυνατότητα απόλυτης εκμετάλλευσης των χώρων που δημιουργούνται, έχουν επιτρέψει στο μεταξόνιο να ξεπερνά οριακά τα 3,0 μέτρα και οι χώροι για τους επιβάτες να είναι πραγματικά ηγεμονικοί.

Εσωτερικά, η καμπίνα είναι πανομοιότυπη με εκείνη της τετράθυρης EQE, με τη διαφορά πως εδώ έχουμε αυξημένη διαθέσιμο ύψος. Η διαμόρφωση του ταμπλό είναι ίδια, με την τεράστια οθόνη MBUX Hyperscreen που φιλοξενεί τρεις μεγάλες οθόνες κάτω από ένα μονοκόμματο τζάμι και το ίδιο «αιωρούμενο» τούνελ μετάδοσης.

Η ποιότητα στα υλικά, είναι μεν προσαρμοσμένη στα δεδομένα της νέας εποχής καθώς βλέπουμε συνθετικά και γενικότερα ανακυκλώσιμα υλικά σε όλες τις επιφάνειες αλλά και πάλι η πολυτέλεια και η αίσθηση της premium κατασκευής, είναι ο κοινός παρονομαστής. Σε ότι αφορά στις εκδόσεις του μοντέλου, έχουμε τρεις παραλλαγές. Η πρώτη, είναι και η μοναδική όπου η κίνηση αφορά μόνο τους πίσω τροχούς, ενώ οι άλλες δύο είναι τετρακίνητες.

Η EQE 350+ και η 350 4MATIC έχουν ισχύ 292 ίππων με μέγιστη τιμή ροπής 565 και 765 Nm αντίστοιχα, ενώ η κορυφαία EQE 500 4MATIC προσφέρει 408 ίππους και 858 Nm ροπής. Η Mercedes–AMG EQE 53 4MATIC SUV προσφέρεται ως η απόλυτη έκδοση του μοντέλου (υπάρχει και η Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV με 476 ίππους), με ισχύ που θα φτάνει τους 687 ίππους, που θα κάνει για τα 100 χλμ./ώρα από στάση 3,5 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου της EQE, έχει χωρητικότητα 90,6 kWh και είναι μια πολύ εξελιγμένη αρθρωτή μονάδα, με δέκα τμήματα και μειωμένη χρήση κοβαλτίου (σε ποσοστό μικρότερο του 10%).

Η αυτονομία που ανακοινώνει η Mercedes για το νέο της μοντέλο, είναι (κατά WLTP) από 480 έως 590 χιλιόμετρα για την έκδοση EQE 350+, 459 έως 558 χλμ. για την τετρακίνητη EQE 350 4MATIC και από 460 έως 547 χλμ. για την κορυφαία EQE 500 4MATIC. Αντίστοιχα, οι εκδόσεις AMG θα μπορούν να διανύσουν με μια πλήρη φόρτιση, η μεν EQE 43 4MATIC από 431 έως 488 χιλιόμετρα, η δε EQE 53 4MATIC από 375 έως 470 χιλιόμετρα.

Οι δυναμικές εκδόσεις που έχουν τη σφραγίδα AMG, είναι εφοδιασμένες και με μια σειρά από ειδικό εξοπλισμό, που μπορεί να υποστηρίξει τις πλέον δυναμικές διαθέσεις του οδηγού και έχει να κάνει από τον ήχο των ηχείων, έως τη κατανομή της ισχύος. Από εκεί και πέρα, η τελική ταχύτητα της EQE είναι 210 χλμ./ώρα, οπότε είναι ασφαλές να περιμένουμε αντίστοιχη τελική και στην SUV εναλλακτική. Για τη συμπεριφορά στο δρόμο, η ανεξάρτητη ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους εμπρός και πίσω, προδιαθέτει για πολύ καλή εικόνα σε κάθε είδους δρόμο.

Ο οδηγός πέραν των τυπικών προγραμμάτων οδήγησης, θα έχει στις τετρακίνητες εκδόσεις και την επιλογή προγράμματος για κίνηση εκτός δρόμου, με την επιλογή του οποίου αυξάνεται και η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος. Ο on-board φορτιστής της νέας EQE SUV είναι 11 kW (προαιρετικά 22 kW), ενώ έχει τη δυνατότητα να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή DC έως και 170 kW (όπου ανά 15 λεπτά της ώρας φόρτιση, κερδίζει 220 χιλιόμετρα αυτονομία).

Από την οδήγηση με το ένα πεντάλ και την εξαιρετικά αποδοτική ανάκτηση ενέργειας, έως την αυξημένη συνδεσιμότητα και την τετραδιεύθυνση, η EQE SUV έρχεται να δείξει το δρόμο για το πώς είναι το απόλυτο αυτοκίνητο για τη νέα ηλεκτρική εποχή. Ειδικά για το τελευταίο, είναι χαρακτηριστικό πως στις εκδόσεις χωρίς τετραδιεύθυνση, ο κύκλος στροφής είναι 12,3 μέτρα, ενώ με την τετραδιεύθυνση, τα 3+ μέτρα του μεταξονίου «κονταίνουν» και ο κύκλος στροφής είναι μόλις 10,5 μέτρα.

Η EQE SUV προσφέρει τη δυνατότητα ενεργοποίησης πρόσθετων λειτουργιών του οχήματος μέσω της τεχνολογίας over-the-air (OTA) σε μια σειρά σημαντικών τομέων που έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι και μετά την αγορά και την επιλογή της αρχικής διαμόρφωσης του αυτοκινήτου, μπορεί να προσαρμοστεί μεμονωμένα μέρος του εξοπλισμού της EQE SUV, μέσω του «Mercedes me Store». Αντίστοιχα, η οθόνη MBUX και το λειτουργικό της σύστημα προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις για πολλές λειτουργίες infotainment και άνεσης.

Στην κορυφαία εκδοχή του interface για το MBUX, οι τρεις οθόνες συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια οθόνη με πλάτος άνω των 141 εκατοστών. Ο συνοδηγός στην EQE SUV, έχει την επιλογή μιας οθόνης OLED 12,3 ιντσών με τη δική του, ξεχωριστή, διεπαφή χρήστη. Το λειτουργικό του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί ένα έξυπνο λογισμικό «μπλοκαρίσματος» που βασίζεται στην εικόνα που παίρνει από την κάμερα που αναγνωρίζει πότε ο οδηγός κοιτάζει προς την οθόνη του συνοδηγού και τότε το σύστημα μειώνει αυτόματα το περιεχόμενο (π.χ. την ταινία που μπορεί να βλέπει ο συνοδηγός) για λόγους ασφαλείας.

Η EQE SUV διαθέτει εξελιγμένη θερμική αρχιτεκτονική με αντλία θερμότητας στο βασικό εξοπλισμό. Αυτό κάνει το ηλεκτρικό σύστημα να λειτουργεί πολύ πιο αποτελεσματικά, ενώ εκμεταλλεύεται έως και τη θερμότητα του ηλεκτροκινητήρα αλλά και της μπαταρίας για να θερμάνει την καμπίνα.

Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup