Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 21:49

Τα «SOS» για την οδήγηση στον χειμώνα – Οι αλλαγές σε ένα αυτοκίνητο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

6 πράγματα που πρέπει να προσέξετε για την οδήγηση σε κρύες συνθήκες. Τα ελαστικά, τα παιδικά καθίσματα, η μπαταρία και τα πατάκια.

Ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή απαιτεί η οδήγηση στον χειμώνα, όταν δηλαδή ο καιρός είναι κρύος, έχει χιόνι, χιονόνερο ή πάγο, βρέχει και έχει χαμηλές θερμοκρασίες. Ο χειμωνιάτικος καιρός μπορεί να προκαλέσει εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης και φυσικά να αποτελέσει αιτία σοβαρών ατυχημάτων.

Αναλυτικότερα, τις κρύες ημέρες του χειμώνα μπορούν να σημειωθούν αλλαγές στο αυτοκίνητο που θα πρέπει ο οδηγός να εντοπίσει άμεσα και να τις αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.

Πώς η θερμοκρασία επηρεάζει τα ελαστικά

Όσο η εξωτερική θερμοκρασία πέφτει, τόσο μειώνετε η πίεση των ελαστικών. Ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι κάθε ελαστικό έχει τη σωστή πίεση που ορίζει ο κατασκευαστής και η οποία αναφέρεται στο εγχειρίδιο του οχήματος. Το ελαστικό σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να φθάσει την πίεση που αναγράφει στα πλάγια, καθώς αυτή είναι η μέγιστη πίεση που μπορεί να κρατήσει το ελαστικό, όχι η συνιστώμενη πίεση. Θα πρέπει να επιθεωρούμε τα ελαστικά τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και πριν από μεγάλα ταξίδια. Είναι καλύτερο ο οδηγός να ελέγχει τα ελαστικά όταν είναι κρύα και όχι κατά τη διάρκεια ταξιδιού. Παράλληλα, θα πρέπει να κοιτάει και την ηλικία του ελαστικού. Ορισμένοι κατασκευαστές οχημάτων συνιστούν την αντικατάσταση των ελαστικών κάθε έξι χρόνια ανεξάρτητα από τη χρήση. Πρέπει να ψάξουμε για τυχόν αστοχίες του ελαστικού, κοψίματα, τρυπήματα, εξογκώματα, γρατζουνιές, σκισμές ή χτυπήματα.

Τι γίνεται με τα παιδικά καθίσματα

Τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου είναι ένα άλλο σημείο αναφοράς που χρήζει της προσοχής του οδηγού. Σε κρύες συνθήκες, οι γονείς συνήθως ντύνουν τα παιδιά τους με χονδρά ρούχα. Όμως αυτά επηρεάζουν τη σωστή εφαρμογή της ζώνης, ώστε να μην είναι πάντα βολική για το παιδί, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Επίσης, ο γονέας θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι τα καθίσματα αυτοκινήτου και τα βοηθητικά καθίσματα έχουν τοποθετηθεί σωστά και ότι όλα τα παιδιά βρίσκονται στο σωστό κάθισμα για την ηλικία και το μέγεθός τους.

Τι παθαίνει η μπαταρία όταν πέφτει ο υδράργυρος

Όταν πέφτει η θερμοκρασία, πέφτει και η ισχύς της μπαταρίας. Σε κρύο καιρό, οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ απαιτούν περισσότερη ισχύ μπαταρίας για να ξεκινήσουν και η αυτονομία οδήγησης των ηλεκτρικών και υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται αισθητά. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που, στην πρώτη περίπτωση, στις κρύες ημέρες, οι μπαταρίες δεν μπορούν να εκκινήσουν τα αυτοκίνητα και χρειάζονται αλλαγή.

Το ABS

Ο οδηγός παράλληλα θα πρέπει να εξοικειωθεί με τις τεχνολογίες ασφαλείας του οχήματος και την απόδοσή του σε χειμερινές συνθήκες. Εάν το όχημα διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων πρέπει να το μάθει ο οδηγός να το χρησιμοποιεί σωστά. Τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος φρένων αποτρέπουν το μπλοκάρισμα των τροχών σας, κατά το φρενάρισμα. Αν δεν έχει, τότε οι οδηγοί θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν τον τρόπο που αντιδρά το αυτοκίνητό τους σε ένα βίαιο φρενάρισμα.

Προσοχή στα πατάκια

Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών τον χειμώνα, ο οδηγός θα πρέπει να φροντίζει να είναι σε καλή κατάσταση τα πατάκια του. Τα ακατάλληλα τοποθετημένα πατάκια θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη λειτουργία του γκαζιού ή του πεντάλ του φρένου, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος.

Προμηθευτείτε αντιπαγωτικό και παραφλού

Τέλος, αντιπαγωτικό στο δοχείο για το νερό που προορίζεται για το παρμπρίζ και παραφλού στο ψυγείο θα βοηθήσουν τον οδηγό να έχει καλή ορατότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, στη πρώτη περίπτωση και σωστή λειτουργία του κινητήρα σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός, στη δεύτερη περίπτωση.

Πηγή: iEidiseis.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 20:15

Σχετικά Άρθρα

  • Το Λα Νίνια φέρνει αλλαγή του καιρού – Η εκτίμηση για τον χειμώνα στην Ευρώπη
    Το Λα Νίνια φέρνει αλλαγή του καιρού – Η εκτίμηση για τον χειμώνα στην Ευρώπη

    Μετά το ακραίο φετινό καλοκαίρι, το μεγαλύτερο μέρος της χώρας πήρε ανάσα δροσιάς τον Σεπτέμβριο. Και οι εκτιμήσεις για τον χειμώνα είναι ευοίωνες.

    Μετά το θερμότερο καλοκαίρι που έχει ζήσει ποτέ η Ελλάδα, ο Σεπτέμβριος έφερε ανακούφιση με κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, ανακοίνωσε την Τρίτη το Meteo. Εξαίρεση ήταν η Κρήτη και το Αιγαίο, όπου η ζέστη συνεχίστηκε.

    Σύμφωνα με μεσοπρόθεσμες εκτιμήσεις άλλων υπηρεσιών, οι οποίες πάσχουν πάντως από σημαντικό βαθμό αβεβαιότητας, ο επερχόμενος χειμώνας στην Ευρώπη θα είναι ψυχρότερος από τον ασυνήθιστα ήπιο περυσινό χειμώνα, αν και θα κινηθεί πάνω από τον μέσο όρο.

    Στη νοτιοανατολική Ευρώπη αναμένονται σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, ενώ στη Σκανδιναβία, τη Γαλλία και τη Βρετανία ο χειμώνας θα είναι ψυχρότερος από ό,τι πέρυσι, σύμφωνα με εκτίμηση της μετεωρολογικής εταιρείας Maxar Technologies, την οποία επικαλείται το Bloomberg.

    Η Αθήνα, η οποία πέρασε το καλοκαίρι παρατεταμένο κύμα καύσωνα που συνοδεύτηκε από πυρκαγιές, δεν αποκλείεται να δει θερμοκρασίες έως 32 βαθμών στις αρχές του μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία Weather Services International.

    Το φετινό καλοκαίρι ήταν το θερμότερο που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα από τότε που άρχισαν οι επίσημες μετρήσεις το 1960

    Η αναμενόμενη υποχώρηση των θερμοκρασιών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο συνδέεται και με το μετεωρολογικό φαινόμενο Λα Νίνια, το αντίθετο του Ελ Νίνιο, με την μετακίνηση μιας μάζας θερμών επιφανειακών υδάτων από τον ανατολικό προς τον δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό.

    Το Λα Νίνια επηρεάζει το παγκόσμιο κλίμα και τείνει να ρίχνει τη μέση παγκόσμια επιφανειακή θερμοκρασία.

    Όπως ανέφερε τον περασμένο μήνα το αμερικανικό Κέντρο Κλιματικής Πρόβλεψης, υπάρχει πιθανότητα 83% να εκδηλωθεί Λα Νίνια την περίοδο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου.

    «Ένα ήπιο/μέτριο Λα Νίνια προβλέπεται για τον χειμώνα, κάτι που γενικά προμηνύει χαμηλότερες από το κανονικό θερμοκρασίες στη Δυτική Ευρώπη, οπότε περιμένουμε κάποια ψυχρά κύματα προς τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο» δήλωσε στο Bloomberg ο Άντριου Πεντρίνι, μετεωρολόγος της εταιρείας Atmospheric G2.

    Το πιο ζεστό καλοκαίρι

    Σύμφωνα με προκαταρκτικά αποτελέσματα που παρουσίασε στις αρχές Σεπτεμβρίου το Meteo, η μετεωρολογική υπηρεσία του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το φετινό καλοκαίρι ήταν το θερμότερο που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα από τότε που άρχισαν οι επίσημες μετρήσεις το 1960.

    Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος του 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στα χρονικά για την Ελλάδα, ενώ ο Αύγουστος ως ο 2ος θερμότερος μετά από τον Αύγουστο του 2021.

    Το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου η μέση θερμοκρασία ξεπέρασε τη μέση τιμή της περιόδου 1991-2020 κατά το εντυπωσιακό νούμερο των 2,9 βαθμών Κελσίου.

    Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας η απόκλιση έφτασε το επίπεδο των 4 βαθμών σε σχέση με τη μέση τιμή της περιόδου 1991-2020.

    Μακροπρόθεσμα από ο 1960 μέχρι το 2024 η μέση θερμοκρασία την περίοδο του καλοκαιριού παρουσιάζει άνοδο κατά 2,3 βαθμούς.

    Σύμφωνα με μελέτη ερευνητών του Meteo που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο στην επιθεώρηση Atmosphere, μόνο τα τελευταία 30 χρόνια η μέση θερμοκρασία της Ελλάδας έχει αυξηθεί κατά 1,5 βαθμούς Κελσίου, περισσότερο από ό,τι ο υπόλοιπος πλανήτης τα τελευταία 200 χρόνια.

    Η Ευρώπη είναι εξάλλου η ταχύτερα θερμαινόμενη ήπειρος, με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει δύο φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

    Τζακούζι η Μεσόγειος

    Τους 1,5 βαθμούς Κελσίου έφτασε και η άνοδος της θερμοκρασίας στα νερά της Μεσογείου τα τελευταία 30 χρόνια, δείχνει η μελέτη του Meteo που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Atmosphere.

    Το 2024 ήταν ακόμα μια χρονιά ζέστης για τη Μεσόγειο, καθώς η κλιματική αλλαγή συνδυάστηκε με το φαινόμενο Ελ Νίνιο που συνεχίστηκε τους πρώτους μήνες του έτους.

    Στο Θρακικό Πέλαγος, το Κεντρικό Ιόνιο και σε θαλάσσιες περιοχές νότια της Κρήτης και της Ρόδου, η άνοδος της θερμοκρασίας την περίοδο 1991-2020 ξεπερνά τους 2,0 βαθμούς Κελσίου.

    Μικρότερη άνοδος καταγράφεται αντίθετα σε περιοχές του Κεντρικού και Νότιου Αιγαίου, δείχνει η ανάλυση που βασίστηκε σε δεδομένα της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Copernicus.

    Το 2024 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τη Μεσόγειο, καθώς η κλιματική αλλαγή συνδυάστηκε με το φαινόμενο Ελ Νίνιο που συνεχίστηκε τους πρώτους μήνες του έτους.

    Στις 15 Αυγούστου, η μέση επιφανειακή θερμοκρασία του νερού ανέβηκε στο ιστορικό ρεκόρ των 28,90 Κελσίου, θερμοκρασία που θυμίζει τζακούζι.

    Στο Ιόνιο η θερμοκρασία του νερού έφτασε τοπικά τους 29 βαθμούς, ενώ στο Αιγαίο το μελτέμι κράτησε τη θερμοκρασία στο κανονικό για την εποχή επίπεδο των 25 βαθμών.

    Οι οικολογικές επιπτώσεις του θαλάσσιου καύσωνα θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικές, δεδομένου ότι αρκετά είδη ψαριών, κοραλλιών, φυκών και θαλάσσιων φυτών μπορούν να επιζήσουν μόνο σε ένα στενό εύρος θερμοκρασιών.

    Το νέο ρεκόρ έρχεται εν μέσω μιας ακραίας χρονιάς που όπως φαίνεται θα είναι η θερμότερη που έχει καταγραφεί ποτέ.

    Σύμφωνα με το Copernicus, όλοι οι μήνες από τον Ιούνιο του 2023 μέχρι τον φετινό Ιούνιο ήταν οι θερμότεροι που έχουν καταγραφεί συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες προηγούμενων ετών

    Σύμφωνα με μελέτη του 2020, η συχνότητα των θαλάσσιων καυσώνων έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 20 φορές λόγω της ανθρωπογενούς παγκόσμιας θέρμανσης.

    Πηγή: In.gr
  • Ουκρανία: Η χώρα κινδυνεύει να «παγώσει» τον χειμώνα - Έχει χάσει τα 2/3 της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας
    Ουκρανία: Η χώρα κινδυνεύει να «παγώσει» τον χειμώνα - Έχει χάσει τα 2/3 της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας

    Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά πως για την επιδιόρθωση και τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου χρειάζονται γύρω στα 30 δισ. δολάρια

    Η Ουκρανία κινδυνεύει να παγώσει αυτόν τον χειμώνα μετά τις μαζικές καταστροφές σε ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς, που τέθηκαν στο στόχαστρο των ρωσικών στρατευμάτων, προειδοποιεί σήμερα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ), ο οποίος ανησυχεί επίσης για τη Μολδαβία και καλεί τις δυτικές χώρες να βοηθήσουν αυτές τις δύο χώρες.
    «Το ουκρανικό ενεργειακό σύστημα επιβίωσε τους δύο τελευταίους χειμώνες (...) αλλά αυτός ο χειμώνας θα είναι, μακράν η πιο σκληρή μέχρι σήμερα δοκιμασία του», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΔΟΕ, Φατίχ Μπιρόλ σε έκθεση που δημοσιοποιείται σήμερα, ο οποίος εξέφρασε φόβους πως η αναγγελθείσα διακοπή στα τέλη του 2024 της διέλευσης ρωσικού φυσικού αερίου από την Ουκρανία απειλεί τη Μολδαβία με σοβαρές ενεργειακές ελλείψεις.
    Μετά την απώλεια «των δύο τρίτων και πλέον» της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας της Ουκρανίας μετά τη ρωσική εισβολή, ο ΔΟΕ προτείνει στην έκθεσή του αρκετές λύσεις που μπορούν γρήγορα να υιοθετηθούν για την επιδιόρθωση των σταθμών της χώρας που έχουν υποστεί ζημιές, έχουν καταστραφεί ή έχουν καταληφθεί από τη Ρωσία.
    Η κατάσταση στην Ουκρανία «αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο επείγοντα προβλήματα ενεργειακής ασφάλειας στον κόσμο», προειδοποιεί η υπηρεσία με έδρα το Παρίσι.

    Ο ΔΟΕ πιέζει κυρίως τις ευρωπαϊκές χώρες να επισπεύσουν την «παράδοση εξοπλισμού και ανταλλακτικών» προκειμένου να επιδιορθωθούν οι σταθμοί που έχουν υποστεί ζημιές ή έχουν καταστραφεί, και να αυξηθεί η ικανότητα εισαγωγής ηλεκτρισμού και αερίου με προέλευση την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    ια το αέριο, η υπηρεσία εκτιμά πως η Σλοβακία, η Ουγγαρία και η Πολωνία θα πρέπει να εργαστούν μαζί με τις υπόλοιπες χώρες μέλη της ΕΕ προκειμένου να διατηρήσουν «μακροπρόθεσμα» την αύξηση της ικανότητας εξαγωγής που τους έχει δοθεί μετά τη ρωσική εισβολή.

    Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη να ενισχυθεί «η φυσική ασφάλεια και η κυβερνοασφάλεια κρίσιμων υποδομών», κυρίως μέσω της κατασκευής προστατευτικών δομών κατά των drones στους ηλεκτρικούς σταθμούς. Ζητεί επίσης να επιταχυνθεί «η αποκέντρωση της ηλεκτροπαραγωγής».

    Πριν από τη ρωσική εισβολή, η Ουκρανία εξαρτιόταν από την πυρηνική ενέργεια για το 50% της ηλεκτροδότησής της, από σταθμούς άνθρακα για το 23% και από σταθμούς αερίου για το 9%.

    Ο ΔΟΕ εκτιμά το ποσό των χρημάτων που θα χρειαστεί για την επιδιόρθωση και τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου «γύρω στα 30 δισ. δολάρια».

    Η υπηρεσία υπολογίζει ακόμη και το εύρος του μπλακάουτ που απειλεί την Ουκρανία τον χειμώνα: στο απόγειο του χειμώνα, η ζήτηση για ηλεκτρισμό μπορεί να φθάσει μέχρι τα 18,5 γιγαβάτ (GW). Όμως της λείπει παραγωγική ικανότητα 6GW, περίπου το ισοδύναμο της κατανάλωσης της Δανίας στο απόγειο της ζήτησης.

    Για τη θέρμανση, 18 θερμοηλεκτρικοί σταθμοί έχουν υποστεί ζημιές, καθώς και 815 εγκαταστάσεις και 354 χιλιόμετρα σωληνώσεων αστικής θέρμανσης. Μόνο γι' αυτό τον τομέα, το ύψος των ζημιών εκτιμάται στα 2,4 δισ. δολάρια.
    Στη Μολδαβία, επίσης, ο χειμώνας μπορεί να είναι δύσκολος, προβλέπει η υπηρεσία.

    Παρότι αυτή η μικρή χώρα δεν είναι εκτεθειμένη στους ρωσικούς βομβαρδισμούς όπως η Ουκρανία, εξαρτάται από τη Ρωσία για τα δύο τρίτα του εφοδιασμού της σε ηλεκτρισμό, καθώς ο κύριος σταθμός αερίου που την τροφοδοτεί βρίσκεται στην αυτονομιστική φιλορωσική μολδαβική περιοχή της Υπερδνειστερίας.

    Όμως η διακοπή της διέλευσης ρωσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας μετά τις 31 Δεκεμβρίου «δημιουργεί σημαντική αβεβαιότητα για τις παραδόσεις αερίου στην περιοχή της Υπερδνειστερίας και για την ασφάλεια της ηλεκτροδότησης της Μολδανίας», σημειώνει η έκθεση.

    Η Ουκρανία ανακοίνωσε στα τέλη Αυγούστου την πρόθεσή της να μην ανανεώσει το συμβόλαιο που τη συνδέει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου με τη Ρωσία για τη διέλευση ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη μέσω του εκτεταμένου δικτύου αγωγών της.

    Μια ενίσχυση των διασυνδέσεων με τις ευρωπαϊκές χώρες, σημειώνει ο ΔΟΕ, «είναι απαραίτητη προκειμένου να υποστηριχθεί η ενεργειακή ασφάλεια της Μολδαβίας», που εργάζεται από την πλευρά της για μία διαφοροποίηση των υποδομών της, κυρίως αναπτύσσοντας την ηλιακή και αιολική ενέργεια.

    Η κατασκευή μιας νέας, τρίτης γραμμής υψηλής τάσης ανάμεσα στη Μολδαβία και τη Ρουμανία έχει εγκριθεί και «αναμένεται να λειτουργήσει το 2031» μετά τις άλλες δύο που προβλέπεται να λειτουργήσουν το 2025 και το 2027 (Βουλκανέστι-Κισινάου και Μπάλτι-Σουτσεάβα), υπενθυμίζει ο ΔΟΕ.

    Όμως αυτόν τον χειμώνα, η Μολδαβία θα εξαρτάται κυρίως από «γεννήτριες ντίζελ και αποθέματα ξυλείας για θέρμανση και από βιοκαύσιμα», αναφέρει ο ΔΟΕ.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ SERGEY DOLZHENKO
  • Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση αυτοκινήτου
    Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση αυτοκινήτου

    Ποιες χώρες εμφανίζουν τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους και σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα.

    Το 2023 έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους περίπου 20.400 άνθρωποι σε τροχαία δυστυχήματα. Ο μέσος αριθμός θανάτων από τροχαία δυστυχήματα ανήλθε πέρυσι στην Ευρώπη σε 47 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους, ωστόσο υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα.

    Τη χειρότερη επίδοση είχε πέρυσι η Βουλγαρία με 82 θανάτους στους δρόμους της ανά εκατομμύριο κατοίκους και την ακολούθησε με ελάχιστη διαφορά η Ρουμανία με 81, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε η Λετονία με 76 ανθρώπινες απώλειες. Στην τέταρτη θέση συναντούμε την Κροατία με 71 νεκρούς ανά εκατομμύριο πολιτών, πέμπτη ήταν πέρυσι η Πορτογαλία με 61 θανάτους και την έκτη θέση κατέλαβε δυστυχώς η Ελλάδα με 60 θύματα των τροχών παρά την πρόοδο που πετύχαμε την τελευταία δεκαετία.

    Κορυφαίες οι σκανδιναβικές χώρες

    Οι ασφαλέστερες οδικές μετακινήσεις πραγματοποιούνται στις πιο ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπου επενδύονται μεγάλα κονδύλια στην οδική ασφάλεια και στην εμπέδωση βασικών κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής από την παιδική ηλικία. Έτσι δεν ξενίζει το γεγονός, ότι το 2023 καταγράφηκαν στη Σουηδία «μόνο» 22 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, μάλιστα ακριβώς η ίδια αναλογία ίσχυε και για το 2022.

    Την έκπληξη την έκανε το 2023 η Μάλια με 26 θύματα της ασφάλτου ανά 1.000.000 πολίτες, όταν ένα χρόνο νωρίτερα ανερχόταν ο μέσος όρος των απωλειών σε 50 και βρισκόταν η χώρα λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Τις υπόλοιπες θέσεις της εξάδας με τις ευρωπαϊκές χώρες με τους λιγότερους νεκρούς αναλογικά με τον πληθυσμό τους συμπλήρωσαν το 2023 η Δανία (27 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους), η Φινλανδία (32 νεκροί), η Γερμανία (34 νεκροί) και η Ολλανδία με 35 νεκρούς.

    Βελτίωση για την Ελλάδα

    Εκτός από τη Μάλτα, είχαμε και στο Λουξεμβούργο μεγάλη μείωση του αριθμού των νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκους σε τροχαία δυστυχήματα από 56 το 2022 σε 39 το 2023. Αντιθέτως, στη Λιθουανία υπήρξε αύξηση μεταξύ 2022 και 2023 από 43 σε 56 νεκρούς.

    Η Ελλάδα τα πήγε ελαφρά καλύτερα το 2023 σε σχέση με το 2022, αφού μειώθηκε ο αριθμός των απωλειών κατά 3 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους (από 63 σε 60).

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Δυτ. Ελλάδα: Αυξήθηκαν οι επικίνδυνες παραβάσεις κατά την οδήγηση το πρώτο εξάμηνο του 2024
    Δυτ. Ελλάδα: Αυξήθηκαν οι επικίνδυνες παραβάσεις κατά την οδήγηση το πρώτο εξάμηνο του 2024

    Καταγράφουν πρωτιές η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνη ασφαλείας και μη χρήση κράνους

    Η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνη ασφαλείας και η μη χρήση κράνους κατά την διάρκεια της οδήγησης, ήταν οι περισσότερες επικίνδυνες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν σε οδηγούς αυτοκινήτων και δικύκλων το πρώτο εξάμηνο του 2024 στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

    Επίσης, ανάμεσα στις περισσότερο επικίνδυνες παραβάσεις που καταγράφηκαν και οι οποίες έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια κατά την οδήγηση, ήταν η απουσία τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, καθώς και η οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.

    Ακόμη, αξιοσημείωτος ήταν ο αριθμός των παραβατών οδηγών, που έκαναν επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση και παραβίασαν τον κόκκινο σηματοδότη.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομίας σχετικά με τους ελέγχους, τα οποία παρουσιάζει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, καταγράφεται αύξηση των επικίνδυνων παραβάσεων που βεβαιώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το πρώτο εξάμηνο του 2024 βεβαιώθηκαν στις τρεις περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Ελλάδας, δηλαδή στην Αχαΐα, στην Ηλεία και στην Αιτωλοακαρνανία, 21.681 επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 είχαν βεβαιωθεί 21.171 επικίνδυνες παραβάσεις.

    Συγκεκριμένα οι 10 σημαντικότερες επικίνδυνες παραβάσεις ήταν οι παρακάτω:

    *10.784 για υπερβολική ταχύτητα

    *2.601 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας

    *2.329 για μη χρήση κράνους

    *1.526 για μη έλεγχο ΚΤΕΟ

    *867 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

    *821 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

    *811 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη

    *594 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας

    *340 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης

    *251 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

    Το πρώτο εξάμηνο του 2023

    Όσον αφορά στο πρώτο εξάμηνο του 2023, είχαν βεβαιωθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας οι εξής 10 σημαντικότερες επικίνδυνες παραβάσεις:

    *10.260 για υπερβολική ταχύτητα

    *2.748 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας

    *1.839 για μη χρήση κράνους

    *1.574 για μη έλεγχο ΚΤΕΟ

    *957 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη

    *929 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

    *759 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

    *570 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας

    *338 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

    *256 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης

    Έλεγχοι αλκοτέστ

    Παράλληλα με τους ελέγχους για επικίνδυνες παραβάσεις, έγιναν και έλεγχοι διερεύνησης μέθης.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το πρώτο εξάμηνο του 2024 πραγματοποιήθηκαν 28.340 αλκοτέστ και εντοπίστηκαν 846 οδηγοί, οι οποίοι ήταν υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

    Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 πραγματοποιήθηκαν 26.585 αλκοτέστ και εντοπίστηκαν 1.006 οδηγοί, οι οποίοι οδηγούσαν υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

    Όπως προκύπτει από τα στοιχεία και με δεδομένο ότι οι έλεγχοι ήταν περισσότεροι, καταγράφηκε μείωση του αριθμού των οδηγών που είχαν υπερβεί το όριο.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Τι πρέπει να προσέχουμε στην οδήγηση σε συνθήκες καύσωνα - Συμβουλές από το υπουργείο Μεταφορών
    Τι πρέπει να προσέχουμε στην οδήγηση σε συνθήκες καύσωνα - Συμβουλές από το υπουργείο Μεταφορών

    Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τον οδηγό και τους επιβάτες και μέριμνα για τη σωστή λειτουργία των οχημάτων

    Με γνώμονα την προστασία ανθρώπων και οχημάτων από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες αυτών των ημερών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απευθύνει στους πολίτες χρήσιμες συστάσεις για την οδική ασφάλεια.
    Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τον οδηγό και τους επιβάτες και μέριμνα για τη σωστή λειτουργία των οχημάτων. Ας ακολουθήσουμε, λοιπόν, αυτές τις απλές και χρηστικές οδηγίες
    Κινούμαστε με μικρότερες ταχύτητες, αφήνοντας μεγαλύτερες αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα.
    Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε ήπια.
    Χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό για να παραμείνει σε καλή κατάσταση ο οδηγός.

    Δεν οδηγούμε ποτέ, χωρίς πλήρη ένδυση και παπούτσια, αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα.

    Αν μπει έντομο στο αυτοκίνητο, πρώτα σταματάμε με ασφάλεια και μετά το αντιμετωπίζουμε.

    Φροντίζουμε για τον έλεγχο στο σύστημα φρένων, ψύξης κινητήρα και κλιματισμού.

    Ελέγχουμε τις πιέσεις των ελαστικών πριν από τη χρήση.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Μήπως ανήκετε στην κατηγορία των οδηγών που δεν θα μπορούν πλέον να πιάνουν τιμόνι τη νύχτα;
    Μήπως ανήκετε στην κατηγορία των οδηγών που δεν θα μπορούν πλέον να πιάνουν τιμόνι τη νύχτα;

    Ο κανόνας προβλέπει την απαγόρευση οδήγησης από τα μεσάνυχτα έως τις 6 τα ξημερώματα

    Αποφασισμένη να μειώσει δραστικά τους θανάτους που προκαλούνται από τροχαία δυστυχήματα είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση με ορισμένες τροπολογίες σχετικά με τους κανόνες οδήγησης να έχουν ήδη κατατεθεί και παρουσιαστεί στο Ευρωκοινοβούλιο.

    Σημειώνεται ότι το σχέδιο της Κομισιόν μέχρι στιγμής έχει μειώσει τους θανάτους από 51.400 το 2001 σε 19.800 το 2021, ενώ στόχος αποτελεί έως το 2050 να μην υπάρξει κανένας.

    Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται πως θα υπάρξουν περιορισμοί στην οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες που θα αφορούν μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών.

    Όσα προβλέπονται

    Πρόκειται για όσους είναι είναι αρχάριοι, δηλαδή απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης, με την απαγόρευση κυκλοφορίας να εφαρμόζεται από τα μεσάνυχτα έως και τις 6.00 π.μ.

    Επιπλέον, το Ευρωκοινοβούλιο προτείνει για τους νέους οδηγούς μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας εκτός των αστικών περιοχών στα 90 χλμ./ώρα, αλλά και αυστηρότερες κυρώσεις όταν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, κινούνται με υπερβολική ταχύτητα και οδηγούν χωρίς άδεια κυκλοφορίας, αναφέρει το carandmotor.gr.

    Τέλος, προτείνεται οι αρχάριοι οδηγοί να μπορούν να οδηγούν μόνο οχήματα βάρους έως 1.800 κιλών. Στο πλαίσιο αυτό, για να μπορέσουν να οδηγήσουν μεγαλύτερου βάρους Ι.Χ θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε Β+.

    Σημειώνεται ότι για να «απαλλαχθούν» από το σύνολο των προαναφερθέντων περιορισμών οι αρχάριοι οδηγοί και να μπορούν να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε «B+» τότε θα πρέπει να παρέλθει μια δοκιμαστική περίοδος, η οποία θα έχει διάρκεια δύο ετών.

    Πηγή: in.gr

  • Αλλαγή ώρας και οδήγηση – Τι κινδύνους κρύβει
    σε Plus +
    Αλλαγή ώρας και οδήγηση – Τι κινδύνους κρύβει

    Η αλλαγή της ώρας αποτελεί έναν επιπλέον κίνδυνο για τους οδηγούς, αυξάνοντας σύμφωνα με τους ειδικούς τις πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος.

    Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα της Κυριακής 31 Μαρτίου, με τους ειδικούς να καλούν τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί την «μεταβατική» περίοδο καθώς αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος.

    Αυτή την Κυριακή, θα περάσουμε από την χειμερινή, στη θερινή ώρα και οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 3 π.μ. σε 4 π.μ.

    Σύμφωνα με έρευνα τις δύο πρώτες εβδομάδες έπειτα από την αλλαγή της ώρας η πιθανότητα για εμπλοκή σε θανατηφόρο τροχαίο αυξάνεται κατά 6%

    Σύμφωνα με τους ειδικούς η αλλαγή της ώρας επηρεάζει το βιολογικό μας ρολόι, το οποίο ρυθμίζει, μεταξύ άλλων και ίσως πιο χαρακτηριστικά, το πότε ξυπνάμε και το πότε πάμε για ύπνο. Με τα ρολόγια να πηγαίνουν μία ώρα μπροστά έπειτα από έξι ολόκληρους μήνες, ο οργανισμός μας επί της ουσίας αναγκάζεται να ξυπνά μία ώρα νωρίτερα από αυτό που είχε συνηθίσει.

    Οι έρευνες

    Για την πλειοψηφία των οδηγών αυτό σημαίνει ότι θα βγαίνουν το πρωί στον δρόμο ενώ θα νιώθουν ακόμη νυσταγμένοι. Και όπως αναφέρεται σε έρευνα του Πανεπιστημίου του Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών, που επικαλείται το carandmotor.gr, οι οδηγοί που έχουν στερηθεί ύπνου εμπλέκονται πιο συχνά σε τροχαίο ατύχημα. Η έρευνα να συνδέει άμεσα 300 θανατηφόρα τροχαία που προκλήθηκαν λόγω της αλλαγής της ώρας σε μια περίοδο 10 ετών.

    Σε άλλη έρευνα του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολούμπια του Καναδά αναφέρεται ότι τις δύο πρώτες εβδομάδες έπειτα από την αλλαγή της ώρας η πιθανότητα για εμπλοκή σε θανατηφόρο τροχαίο αυξάνεται κατά 6%. Στη συγκεκριμένη έρευνα λήφθηκαν υπόψη δεδομένα από 730.000 τροχαία ατυχήματα που έγιναν το διάστημα 1996-2017, ενώ υπάρχουν και ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη που συμφωνούν με τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας.

    Η έλλειψη ύπνου, έχει αναγνωριστεί ως αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος άσχετα από την αλλαγή της ώρας καθώς έχει παρόμοιο αντίκτυπο στον ανθρώπινο οργανισμό με την κατανάλωση αλκοόλ και το αίσθημα κόπωσης που επιφέρει, το οποίο επηρεάζει αρνητικά την προσοχή και την εγρήγορση που πρέπει να έχει όποιος κάθεται πίσω από το τιμόνι.

    Για όλους εκείνους που πρέπει να οδηγήσουν το πρωί η πιο λογική λύση για να βοηθήσουν τον οργανισμό τους να προσαρμοστεί στην αλλαγή της ώρας είναι να ξεκινήσουν τη διαδικασία και να πηγαίνουν λίγο νωρίτερα για ύπνο τις πρώτες ημέρες αλλά και να φροντίσουν ο ύπνος που θα κάνουν να είναι όσο πιο ποιοτικός γίνεται.

    Πηγή: in.gr

  • Η ΕΛΑΣ χτυπά καμπανάκι για οδήγηση και αλκοόλ με viral διαφήμιση
    Η ΕΛΑΣ χτυπά καμπανάκι για οδήγηση και αλκοόλ με viral διαφήμιση

    Η ΕΛΑΣ στέλνει «μήνυμα» στους οδηγούς για το ποτό με έμπνευση το βίντεο του Scorpios Music Bar.

    Μήνυμα της ΕΛΑΣ για την Καθαρά Δευτέρα με έμπνευση το Scorpios Music Bar.

    «Θέλεις κάπου να διασκεδάσεις και να πιεις ποτό; Το τιμόνι ΔΕΝ είναι για σένα», αναφέρει και «προειδοποιεί» η ΕΛΑΣ μέσω social media.

    Το Scorpios Music Bar είναι το μπαρ στην Καλλιθέα που έχει γίνει viral τις τελευταίες ημέρες μέσω TikTok και η ΕΛΑΣ «δανείστηκε» την έμπνευση της διαφήμισης για να ενημερώσει τους πολίτες για τα μέτρα οδικής ασφάλειας που ισχύουν για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

    «Θέλεις κάπου να διασκεδάσεις και να πιεις ποτό; Το Scorpios είναι για εσένα! Παμ!», λέει στο σχετικό clip του μαγαζιού η γυναίκα που διαφημίζει το εν λόγω μπαρ.

    Η ΕΛ.ΑΣ. αποφάσισε να «χρησιμοποιήσει» τη viral διαφήμιση για να προωθήσει τα μέτρα οδικής ασφάλειας με τη λεζάντα:

    «Θέλεις κάπου να διασκεδάσεις και να πιείς ποτό; Το τιμόνι ΔΕΝ είναι για σένα. ΠΑΜ. Μάθε το γιατί», αναφέρει το μήνυμα στον επίσημο λογαριασμό της Αστυνομίας στο Twitter.

    Πηγή: ieidiseis.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch