Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024 15:32

Στο προσκήνιο και πάλι το Smart Fortwo EV

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μπορεί να σταμάτησε την παραγωγή του ηλεκτρικού ForTwo, αλλά η Smart θέλει να το φέρει και πάλι στην επικαιρότητα.

Η παραγωγή της τρίτης γενιάς ForTwo ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες, στο πρώην εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Hambach της Γαλλίας, το οποίο τώρα ανήκει στον βρετανό κατασκευαστή Ineos Automotive.

Εκεί, δηλαδή, που παράγονταν τα εμβληματικά αυτοκίνητα πόλης, τώρα κατασκευάζονται τα θηριώδη και σκληροτράχηλα Grenadier.

Το επαναστατικό διθέσιο μοντέλο, όμως, μπορεί να ολοκλήρωσε αυτόν τον κύκλο της ζωής του, δεν πρόκειται, όμως, να μπει στην «κατάψυξη», για πολύ καιρό. Το πρόβλημα είναι ότι η Smart, που ανήκει (50-50) στη Mercedes-Benz και στη κινεζική Geely, αναζητά ένα νέο συνεργάτη.

«Πριν από δύο μήνες, ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε σε μια νέα, αποκλειστική πλατφόρμα για να υποστηρίξουμε ένα μελλοντικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, αλλά χρειαζόμαστε συνεργάτες για να κάνουμε την επιχειρηματική του υπόθεση εφικτή», ανέφερε ο Dirk Adelman, Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Europe, ξεκαθαρίζοντας επίσης ότι:

«Θέλουμε να επιμείνουμε στη βαθμολογία τεσσάρων ή πέντε αστέρων δοκιμών πρόσκρουσης στο Euro NCAP, σε λειτουργίες ADAS όπως το #1 και το #3, για να έχουμε μια αξιοπρεπή αυτονομία», είπε ο Adelmann. «Σίγουρα πρέπει να αναπτύξουμε μια πλατφόρμα, γιατί δυστυχώς δεν υπάρχει ακόμα».

Παρόλο που η Smart είχε συνομιλίες με πολλούς κατασκευαστές για την εξέλιξη της νέας πλατφόρμας, πάνω στην οποία θα κατασκευαστεί το επόμενο ηλεκτρικό ForTwo, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz, Renault και κινεζικών εταιρειών, αποφάσισε να εργαστεί στη δική της πλατφόρμα, που ονομάζεται Electric Compact Architecture (ECA).

Επειδή, όμως, δεν έχει βρει ακόμα συνεργάτη για το project, η Smart δεν μπορεί να θέσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία του νέου ForTwo, το οποίο θα μετονομαστεί #2 για να το φέρει σε συμφωνία με τα άλλα μοντέλα της γκάμας.

Η Smart λάνσαρε το επαναστατικό ForTwo πρώτης γενιάς το 1998, παρουσίασε ένα μοντέλο δεύτερης γενιάς το 2006 και το ακολούθησε με ένα τρίτο το 2014. Παρά την ηλικία του, το ForTwo παρέμεινε το πιο δημοφιλές μοντέλο της Smart στην Ευρώπη.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024 10:21

Σχετικά Άρθρα

  • Το αυτοκίνητο που λατρεύουν οι κλέφτες στην Ελλάδα
    Το αυτοκίνητο που λατρεύουν οι κλέφτες στην Ελλάδα

    Στην Ελλάδα, οι κλοπές αυτοκινήτων αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, το οποίο είναι πιο έντονο στις μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

    Η χώρα μας κατατάσσεται στην 5η θέση παγκοσμίως και στη 2η στην Ευρώπη σε αριθμό κλοπών αυτοκινήτων ανά 100.000 κατοίκους, με περίπου 227 κλοπές ετησίως​. Αν και υπάρχει μια τάση μείωσης τα τελευταία χρόνια, οι κλοπές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Το 2019, σημειώθηκαν 21.570 κλοπές αυτοκινήτων, ενώ το 2018 ήταν 23.969, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη​​.

    smart … αγάπη
    Ιδιαίτερα, τα αυτοκίνητα Smart παλαιότερης γενιάς παραμένουν μεταξύ των πιο δημοφιλών στόχων για τους κλέφτες. Η υψηλή ζήτηση για ανταλλακτικά και η σχετική δυσκολία εύρεσής τους τα καθιστούν ιδιαίτερα… ελκυστικά. Συχνά, κλέβονται μέρη όπως προφυλακτήρες, τιμόνια και άλλα εξαρτήματα.
    Αυτά τα ανταλλακτικά πωλούνται στη συνέχεια κυρίως σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία, χωρίς παραστατικά ή τιμολόγια, ενισχύοντας την παράνομη αγορά​​.
    Χαρακτηριστικά είναι πως σύμφωνα με την έρευνα που έκανε το newsauto, ένας προφυλακτήρας Smart του 2010 κοστίζει περίπου μεταχειρισμένος 150-250 ευρώ​. Το τιμόνι για το ίδιο μοντέλο μπορεί να κοστίζει από 200 έως 300 ευρώ, επίσης ανάλογα με την κατάσταση​.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Επίσημη πρεμιέρα για το νέο smart #1
    Επίσημη πρεμιέρα για το νέο smart #1

    Η νέα εποχή της smart ξεκινά με την επίσημη παρουσίαση του smart #1, του αμιγώς ηλεκτρικού πρώτου SUV της εταιρίας που θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη στα τέλη της χρονιάς.

    Το smart #1 είναι το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της εταιρίας υπό την συνιδιοκτησία των Mercedes και Geely. Σε αυτό το νέο κεφάλαιο η smart θα αποκτήσει μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων (όλα θα έχουν στην ονομασία τους το σύμβολο της δίεσης) που θα έχουν μια πιο premium κατεύθυνση και ένα πιο διακριτό απέριττο σχεδιασμό.

    Γενικότερα. βλέπουμε πως οι ιθύνοντες της Smart τήρησαν το λόγο τους και το μοντέλο που θα δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους διαφέρει ελάχιστα από το concept που είχαμε δει πέρυσι στην Φρανκφούρτη.


    Εξωτερικά βλέπουμε ένα πολύ ελκυστικό αμάξωμα με καθαρές γραμμές και όμορφο σουλούπι που έχει αεροδυναμικό συντελεστή στο 0.29. Το εμπρός μέρος έχει όμορφες καμπύλες που μας θυμίζουν κάτι από Tesla, όπως και οι αναδυόμενες λαβές στις πόρτες.
    Το πίσω τμήμα ξεχωρίζει από τα φωτιστικά σώματα και την φωτεινή μπάρα που τα γεφυρώνει. Ένα στοιχείο που ισχύει και για το μπροστινό μέρος και που συναντάμε και στα ηλεκτρικά Mercedes EQ.
    Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,27 μέτρα οπότε γίνεται αντιληπτό πως το smart #1 είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα Hyundai Kona. To πλάτος είναι στα 1,82 μέτρα και το ύψος στα 1,636 μέτρα και με αυτές τις διαστάσεις θα λέγαμε πως βρίσκεται πολύ κοντά σε μια Mercedes EQA. Ή αν προτιμάτε σε ένα Mini Countryman.

    Το μεταξόνιο των 2.750 χιλιοστών προμηνύει μια ευρύχωρη καμπίνα με καλούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές (411 λίτρα συν 15 λίτρα κάτω από μπροστινό καπό). Όσο για το ταμπλό βλέπουμε μια τυπική σύγχρονη άποψη με δύο οθόνες (μία 9,2’’ ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και μία «ελεύθερη» αφής 12,8’’), αλλά με μία πολύ μίνιμαλ εκτέλεση με την κεντρική κονσόλα να είναι διάτρητη.

    Το σύστημα πρόωσης του νέου smart #01 έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα με ισχύ 272 ίππους και ροπή 343 Nm. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 66 kWh (υποστηρίζει AC φόρτιση έως 22 kW, με ταχυφόρτιση DC έως 150 kW γεμίζει το 10-80% σε περίπου 30 λεπτά) και προσφέρει αυτονομία έως 440 χιλιόμετρα.

    Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε στις επόμενες μέρες. Το λανσάρισμα του νέου smart #1 στις αγορές της Ευρώπης θα ξεκινήσει από τα τέλη του έτους με αρχές του επόμενου.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Έρχεται το ηλεκτρικό SUV της Smart
    Έρχεται το ηλεκτρικό SUV της Smart

    Σε αρκετά προχωρημένο στάδιο φαίνεται να βρίσκεται η εξέλιξη του ηλεκτρικού SUV με το οποίο ξεκινά η νέα εποχή της smart

    To ηλεκτρικό SUV θα έχει μία φουτουριστική σχεδίαση, συνδυάζοντας τη μίνιμαλ τακτική που ακολουθούν τα EV μοντέλα.
    Αν και φέρει την σφραγίδα της μάρκας, τα σημεία διαφορετικότητας είναι αρκετά όπως η κλειστή μάσκα με τους πολύ στενούς προβολείς και την χαρακτηριστική LED ρίγα να την διατρέχει. Χαμηλότερα, μια μεγάλη ψευδό-εισαγωγή ενσωματώνεται με τον προφυλακτήρα, ενώ και το πίσω μέρος υιοθετεί ένα παρόμοιο μοτίβο.
    Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,290 μέτρα, το πλάτος στα 1,910 και το ύψος στα 1,698. Όσο περίπου η Mercedes EQA, οπότε γίνεται αντιληπτό πως μιλάμε για το μεγαλύτερο σε όγκο Smart που έχουμε δει έως τώρα.
    Στο εσωτερικό συναντάμε τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις και το ταμπλό έχει μια μεταμοντέρνα απέριττη άποψη με την κεντρική οθόνη αφής να είναι ελεύθερη και να εξέχει. Το μεταξόνιο των 2.750 χιλιοστών διασφαλίζει κορυφαίους χώρους σε συνδυασμό με τους μικρούς προβόλους.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Smart Concept #1: Ο προπομπός του SUV της Smart
    Smart Concept #1: Ο προπομπός του SUV της Smart

    Μια πρώτη γεύση του ηλεκτρικού SUV που αναμένεται το 2022 από την Smart μας δίνει το πρωτότυπο Concept #1 που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου.

    Το νέο ηλεκτρικό SUV θα είναι η αρχή του νέου κεφαλαίου της Smart και θα είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που θα βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα που έχει εξελιχθεί από την Geely η οποία κατέχει το 50% της γερμανικής εταιρίας.
    Το πρωτότυπο Concept #1 έχει φουτουριστική σχεδίαση η οποία δείχνει σε αρκετά σημεία να ακολουθεί τα πρότυπα της Tesla με έντονα καμπυλώδεις επιφάνειες.
    Βασικά σχεδιαστικά στοιχεία αποτελούν η κλειστή μάσκα με τους στενούς προβολείς και τη χαρακτηριστική LED ρίγα που τους ενώνει. Χαμηλότερα μια μεγάλη ψευδό-εισαγωγή ενσωματώνεται στον προφυλακτήρα, ενώ παρόμοιο σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος.
    Με μήκος στα 4,2 μέτρα , πλάτος στα 1,9 και το ύψος στα 1,7 μέτρα το πρωτότυπο SUV της Smart έχει περίπου τον όγκο μιας Mercedes EQA, κάτι που κάνει σαφές πως μιλάμε για το μεγαλύτερο έως σήμερα Smart. Το μεταξόνιο δε των 2.750 χιλιοστών υπόσχεται πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες.
    Στο εσωτερικό υπάρχουν τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις και το ταμπλό έχει μια λιτή και φουρουριστική προσέγγιση με την κεντρική οθόνη αφής να δίνει την αίσθηση πως αιωρείται. Προς το παρόν η Smart δεν έχει προβεί σε αποκαλύψεις σχετικά με τις προδιαγραφές του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης πέραν του ότι οι μπαταρίες θα έχουν νέα τεχνολογία ταχυφόρτισης. Η έλευση του μοντέλου παραγωγής αναμένεται μέσα στο 2022.
  • Ηλεκτρικό SUV θα είναι το νέο Smart
    Ηλεκτρικό SUV θα είναι το νέο Smart

    Μέσα στο 2022 αναμένεται να παρουσιαστεί το νέο μοντέλο της Smart που θα έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινέζικη Geely και θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό αλλά και SUV.

    Η επίσημη ανακοίνωση σχετικά με το νέο Smart είναι η πρώτη που γίνεται μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ Daimler και Geely για την σύμπραξη των δύο ομίλων για την Smart.

    Σύμφωνα με τις πρώτες επίσημες πληροφορίες το νέο Smart θα είναι ένα ηλεκτρικό B-SUV. Θα είναι η πρώτη φορά που η Smart θα μπει στην κατηγορία των SUV αν και το 2005 είχε παρουσιάσει στη Φρανκφούρτη του πρωτότυπο ForMore, το οποίο βασιζόταν στην λογική του ForFour έχοντας όμως crossover λογική.
    Ωστόσο τελικά η εξέλιξη του ForMore δεν έφθασε στην παραγωγή. Την ευθύνη του σχεδιασμού του νέου Smart θα έχει η Mercedes ενώ το τεχνολογικό κομμάτι και την εξέλιξη θα αναλάβει η Geely. Σύμφωνα με τον Daniel Lescow, αντιπρόεδρο διεθνών πωλήσεων της εταιρίας το νέο μοντέλο θα εξελιχθεί με γνώμονα την πώλησή του και στην Ευρώπη έχοντας τα υψηλότερα στάνταρ ασφάλειας καθώς στόχος θα είναι η συγκομιδή πέντε αστεριών στις δομικές του Euro-NCAP.


    Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου θα είναι αυξημένες σε σχέση με το σημερινό ForFour χωρίς όμως να ξεφεύγουν από το πλαίσιο ενός κόμπακτ B-SUV. Το αυτοκίνητο θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) της Geely η οποία έχει αρκετά κοινά στοιχεία με την CMA της Volvo στην οποία βασίζονται τα XC40 και Polestar 2. Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί πληροφορίες των τεχνικών προδιαγραφών όμως πολύ πιθανά αυτές θα το τοποθετούν στο επίκεντρο του άμεσου ανταγωνισμού όπως τα ηλεκτρικά Peugeot 2008, Hyundai Kona και DS3 Crossback.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Οριστικό τέλος η βενζίνη για τα smart

    Η smart βάζει τέλος στη διάθεση των fortwo και forfour με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού με βάση τη νέα καμπάνια της εταιρείας στη Γερμανία, μέσα στο 2019 θα σταματήσει οριστικά η πώληση των μοντέλων με μοτέρ βενζίνης.

    Ειδικότερα, στη Γερμανία οι πελάτες της smart θα μπορούν μόνο μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2019 να παραγγείλουν ένα fortwo ή forfour με μοτέρ βενζίνης, αφού από το 2020 και ύστερα τα smart θα διατίθενται μόνο ηλεκτρικά.

    Η ανακοίνωση αυτή επιβεβαιώνει τις δηλώσεις του Προέδρου της Daimler κ. Ντίτερ Τσέτσε, ο οποίος νωρίτερα το φετινό Μάιο είχε δηλώσει ότι η smart θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από τα τέλη της τωρινής δεκαετίας και ύστερα.

    Παράλληλα, στις Η.Π.Α. η smart ήδη έχει σταματήσει τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων εκδόσεων των fortwo και forfour από τη φετινή χρονιά, κρατώντας μόνο την ηλεκτρική έκδοσή τους.

    Όπως ανακοινώνουν μέσα του εξωτερικού, η smart ολοκληρώνει την πώληση των μοντέλων της με μοτέρ βενζίνης λόγω των νέων προτύπων ρύπων της Ε.Ε. Αυτή τη στιγμή τα smart με μοτέρ βενζίνης πληρούν το πρότυπο ρύπων Euro 6c, το οποίο όμως θα παύσει να ισχύει στα τέλη του 2019, δίνοντας τη σκυτάλη από το 2020 και μετά στα επόμενα πρότυπα ρύπων Euro 6d-TEMP και Euro 6d.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch