Πέμπτη, 06 Ιουνίου 2024 15:40

Η Mazda επαναφέρει τον Wankel

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ένα ιστορικό γεγονός για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί, μέσω της νέας σειράς μοντέλων της Mazda.

Η Mazda διερευνά την αναβίωση ενός σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα Wankel, το οποίο ενδεχομένως να κινείται από έναν διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα με δύο ρότορες, όπως παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Iconic SP.

Η συγκεκριμένη ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια του κοινού συνεδρίου Toyota και Subaru, με επίκεντρο τους καθαρότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ενώ η Toyota αποκάλυψε νέους τετρακύλινδρους κινητήρες σε σειρά και η Subaru παρουσίασε ένα υβριδικό μπόξερ επόμενης γενιάς, το πρωτότυπο της Mazda με δύο ρότορες έκλεψε τις εντυπώσεις.

Αν και οι λεπτομέρειες ήταν λιγοστές, η Mazda άφησε να εννοηθεί ότι αυτός ο κινητήρας θα μπορούσε να τροφοδοτήσει ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων.

Στο πρωτότυπο Iconic SP, ο Wankel κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία αντί να κινεί απευθείας τους τροχούς.

Σε μια πιθανή αναβίωση του RX, ο κινητήρας δύο ρότορων θα είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα, με στόχο την αύξηση της παροχής ισχύος, τη μείωση των κραδασμών και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Αυτή η διαμόρφωση εξετάζεται για σπορ αυτοκίνητα, σηματοδοτώντας ενδεχομένως την επιστροφή της σειράς RX.

Αυτό το πιθανό νέο RX ευθυγραμμίζεται με την ιστορία της εταιρείας σε καινοτόμους περιστροφικούς κινητήρες, η οποία τελείωσε με την έκδοση RX-8 Spirit R του 2012.
Η ομάδα κινητήρων Wankel της Mazda, η οποία σχηματίστηκε τον Φεβρουάριο του 2024 και αποτελείται από 36 μηχανικούς, είναι αφιερωμένη στην ανάπτυξη νέων οχημάτων.

Η τελευταία σοβαρή σκέψη για μια επανεκκίνηση του RX-7 σταμάτησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 λόγω της οικονομικής κρίσης. Το μοντέλο αυτό θα ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς, τοποθετημένο πάνω από το MX-5 Miata.

Το Iconic SP, που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας τον Οκτώβριο του 2023, προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στους φίλους της μάρκας και όχι μόνο,

Ο επικεφαλής σχεδιαστής, Masashi Nakayama ανέφερε ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κρατηθεί στο μέγεθος ενός Miata, ακόμη και με τον κινητήρα δύο ρότορων, τον ηλεκτροκινητήρα και το πακέτο μπαταριών.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο είχε μήκος 4,18 μέτρα γεγονός που το καθιστά μεγαλύτερο από ένα Miata ND, αλλά εξακολουθεί να είναι διθέσιο.

Με βάρος 1.450 κιλά, κατανομή βάρους 50:50 και πάνω από 370 ίππους, προσέφερε περίπου διπλάσια ισχύ από το σημερινό Miata, το οποίο γιόρτασε φέτος την 35η επέτειό του.

Ενώ η Mazda αναβάθμισε πρόσφατα το σημερινό Miata, ένα μοντέλο πέμπτης γενιάς δεν αναμένεται σύντομα.

Παραμένει αβέβαιο αν το Iconic SP παραγωγής θα είναι το επόμενο MX-5 ή ένα νέο, μεγαλύτερο και ακριβότερο σπορ αυτοκίνητο.

Ανεξάρτητα από αυτό, η προοπτική ενός νέου σπορ αυτοκινήτου από τη Mazda με κινητήρα Wankel είναι μια συναρπαστική εξέλιξη για τους λάτρεις της αυτοκίνησης.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 06 Ιουνίου 2024 10:11

Σχετικά Άρθρα

  • Το σπορ μέλλον της Mazda
    Το σπορ μέλλον της Mazda

    Το πρωτότυπο Iconic SP που παρουσίασε η Mazda στο Τόκυο είναι μάλλον απίθανο να προλογίζει το επόμενο MX-5 όμως σίγουρα δείχνει την μελλοντική σπορ κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η ιαπωνική εταιρία

    Η Mazda συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας στο Japan Mobility Show, με την αποκάλυψη του Iconic SP. Ένα πρωτότυπο με πραγματικά πολύ όμορφες, χυτές γραμμές που οι ήθελαν φήμες να προλογίζει τη νέα γενιά του πιο εμβληματικού της μοντέλου, του MX-5. Ωστόσο μετά την αποκάλυψη του μοντέλου οι διαπιστώσεις των περισσότερων συγκλίνουν στο ότι το Iconic SP μοιάζει περισσότερο με μια σύγχρονη απόδοση του επίσης θρυλικού RX-7. Σε κάθε περίπτωση οι σχεδιαστές της Mazda έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, καθώς, όπως προαναφέραμε, το Iconic SP εντυπωσιάζει με τις γραμμές του χωρίς να έχει χάσει, οπτικά τουλάχιστον την ελαφρότητά του.

    Γιατί το βάρος του, λόγω και του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσής ανέρχεται στα 1.450 κιλά. Ταυτόχρονα και παρόλο που με τα τρέχοντα δεδομένα είναι αρκετά μικρό, με μήκος 4,18 μέτρων είναι αισθητά πιο μεγάλο από το MX-5.

    Το σύστημα πρόωσης του Iconic SP, που είναι πολύ πιθανό να υιοθετηθεί στη γενική του μορφή σε πολλά μοντέλα της Mazda περιγράφεται από την εταιρία ως «ηλεκτρικό σύστημα με δύο ρότορες». Στην πράξη περιλαμβάνει μια ηλεκτρική μονάδα αλλά και έναν κινητήρα Wankel o οποίος μπορεί να λειτουργήσει τόσο με υδρογόνο όσο και άλλα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα (e-fuels) με την συνολική απόδοση να φθάνει τους 370 ίππους.

    Παρόλο που δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες και αναλυτικά στοιχεία, όπως π.χ. η χωρητικότητα της μπαταρίας, το πιο πιθανό είναι πως το σύστημα πρόωσης λειτουργεί με τρόπο ανάλογο με αυτό του MX-30 R-EV. Δηλαδή o περιστροφικός κινητήρας με τους δύο ρότορες λειτουργεί και εδώ σαν range extender, τροφοδοτώντας τη μπαταρία με ηλεκτρική ενέργεια η παραγωγή της οποία είναι ανθρακικά ουδέτερη.

    Οι μηχανικοί της Mazda πάντως εκμεταλλεύθηκαν τις μικρές διαστάσεις του όλου συστήματος πρόωσης για να πετύχουν και μια ιδανική κατανομή βάρους 50:50, γεγονός που δημιουργεί προϋποθέσεις για το επιζητούμενο fun to drive.

    Πηγή: Protothema.gr

  • H Mazda ετοιμάζει και το CX-70
    H Mazda ετοιμάζει και το CX-70

    Μετά το μοντέλο-ναυαρχίδα CX-90, η Mazda αναμένεται να παρουσιάσει και μία μικρότερη έκδοσή του, η οποία θα φέρει τον κωδικό CX-70.

    Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την επίσημη παρουσίαση του νέου επταθέσιου μοντέλου της Mazda, του CX-90, το οποίο φέρει και τον τίτλο του κορυφαίου στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας, τόσο σε διαστάσεις, όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού.

    Οι δαιμόνιοι Ιάπωνες όμως δεν μένουν εκεί, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο 2023 η φίρμα της Χιροσίμα θα λανσάρει και ένα δεύτερο SUV μοντέλο, το CX-70. Μάλιστα το εν λόγω όχημα θα είναι μικρότερο από το CX-90, τόσο σε ότι αφορά το παρουσιαστικό του, όσο και τις θέσεις για τους επιβάτες.

    Το CX-70 βασίζεται πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το μεγαλύτερο μοντέλο, χωρίς πάντως να υστερεί σε πολυτέλεια και ανέσεις στο σαλόνι του.

    Για την κίνηση του νέου SUV η Mazda προσφέρει την ίδια γκάμα κινητήρων με το CX-90. Αυτό σημαίνει ότι το νέο CX-70 θα εφοδιάζεται έναν νέο turbo εξακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα 3,3 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα e-SKYACTIV με τετρακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία 17,8 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς είναι 345 ίπποι, στη δεύτερη 327 ίπποι.

    Η σχεδίασή του θα ακολουθεί τα βήματα του μεγαλύτερου CX-90 και πιθανόν να υπάρχει και κάποια μικρή αισθητική «σύνδεση» με το παλιό CX-7 που είχε αρκετά μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη μεταξύ 2006 και 2012 που βρισκόταν στην αγορά.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Το Mazda MX-5 μεταμορφώνεται
    Το Mazda MX-5 μεταμορφώνεται

    Με την ευκαιρία εορτασμού 30 ετών λειτουργίας η ισπανική εταιρία αμαξωμάτων Hurtan, παρουσίασε το αντισυμβατικό Granf Albaycin που βασίζεται στο Mazda MX-5.

    Η ισπανική εταιρία κατασκευής χειροποίητων αμαξωμάτων Hurtan βρίσκεται στο χώρο από το 1992 και φέτος, επέλεξε ένα ιδιαίτερο τρόπο για να γιορτάσει τα 30 χρόνια της.

    Το Grand Albaycin είναι το επετειακό της μοντέλο το οποίο συγκέντρωσε διθυραμβικά σχόλια που έχουν να κάνουν με την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει, προκειμένου οι πελάτες της Hurtan να παίρνουν στα χέρια τους ένα άρτιο από κάθε άποψη αποτέλεσμα. Δεν είναι και λίγοι εκείνοι που εμπιστεύονται την Ισπανική εταιρεία επεμβάσεων στο αμάξωμα, ακριβώς χάρη στην πολύ ποιοτική δουλειά που κάνει, βάζοντας και τις δικές της, ιδιαίτερες πινελιές που είναι σχεδόν πάντα κατά βάση ρετρό.

    Το Grand Albaycin βασίζεται στο Mazda Miata ND και η επετειακή έκδοση θα κατασκευαστεί σε μόλις έξι αντίτυπα και όλα θα έχουν ρετρό στοιχεία στην εμφάνισή τους, δανεισμένα από σπορ αυτοκίνητα των δεκαετιών του ’50 και του ’60. Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν από τρία εξωτερικά χρώματα (Lead Grey, Cherry Red και Midnight Blue) και δύο εσωτερικά φινιρίσματα.

    Οι εικόνες δείχνουν το σπορ roadster με τη χειροκίνητη αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή και την ηλεκτροκίνητη σκληρή οροφή. Η Hurtan σκοπεύει να πουλήσει τα βαριά προσαρμοσμένα roadster MX-5 με δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου εξατάχυτου και αυτόματου με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων.

    Στην πραγματικότητα, μόνο από την εικόνα του εσωτερικού μπορεί να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για το διάσημο ιαπωνικό roadster, μια και οι επεμβάσεις στο αμάξωμα είναι εκτεταμένες. Θα θέλαμε να πούμε πως η πρόταση της Hurtan μοιάζει σαν να έχει βγει από το χωροχρόνο και βρίσκεται κοντά μας ενώ έχει κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1960 αλλά κάτι τέτοιο δεν προκύπτει.

    Ίσως από κοντά, η αισθητική του αυτοκινήτου να είναι καλύτερη. Αυτό όμως που βλέπουμε στις φωτογραφίες, μπαίνει άνετα στην κατηγορία των «δεν βλέπεται» αυτοκινήτων και πραγματικά απορούμε πως θα μπορούσε κάποιος να ζητήσει τη μετατροπή του Miata του σε κάτι τέτοιο από τη Hurtan. Όπως όμως έχουμε πει κατ’ επανάληψη, περί ορέξεως…

    Πηγή: Protothema.gr

  • Η επιστροφή του Wankel
    Η επιστροφή του Wankel

    Η επίσημη πρεμιέρα του MX-30 R-EV έχει προγραμματιστεί για τις 13 Ιανουαρίου. Tο σίγουρο είναι πως ένα ευρύ κοινό αναμένει τις εξελίξεις.

    Η Mazda έχει συνδέσει απόλυτα το όνομά της με τους περιστροφικούς κινητήρες ή wankel αν προτιμάτε από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 όταν πήρε την τεχνολογία από την τότε NSU και τώρα τους επαναφέρει στο προσκήνιο. Όχι όπως τους γνωρίζαμε στο παρελθόν αλλά ως range extender (επαυξητής αυτονομίας σε ελεύθερη απόδοση).
    Αυτό σημαίνει πως θα λειτουργεί ως γεννήτρια προκειμένου να φορτίζει τη μπαταρία και να αυξάνει την αυτονομία του μέχρι τώρα πλήρους ηλεκτρικού MX-30, η οποία σε πραγματικές συνθήκες είναι γύρω στα 150 χιλιόμετρα.

    Η επιλογή του wankel, πέρα από την παράδοση της Mazda, έχει να κάνει τόσο με το μικρό του μέγεθος όσο και με την υψηλή του απόδοση.

    Μέχρι στιγμής οι Ιάπωνες δεν έχουν ανακοινώσει ούτε τη χωρητικότητά του αλλά ούτε και αν θα αυξηθεί η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα από τους νυν 144 ίππους προκειμένου να αντισταθμιστεί το επιπλέον βάρος του range extender.

    Πάντως όπως δείχνουν τα πράγματα όλα αυτά τα χρόνια της απουσίας του wankel από την αγορά οι μηχανικοί της Mazda συνέχιζαν να τον εξελίσσουν. Τόσο για το νέο του ρόλο όσο και για να μειώσουν την κατανάλωσή του (βενζίνης και λαδιού).

    Πηγή: Protothema.gr

  • Η Mazda επενδύει στην ηλεκτροκίνηση
    Η Mazda επενδύει στην ηλεκτροκίνηση

    Το πρωτότυπο Vision Study Model που παρουσίασε η Mazda είναι ένα ακόμα από τα εντυπωσιακά σχέδια που φαίνεται να έχει η ιαπωνική εταιρία μπαίνοντας σε μια νέα εποχή όπου θα πρωταγωνιστεί η ηλεκτροκίνηση

    Η Mazda έχει αποφασίσει την δυναμική εμπλοκή στην ηλεκτροκίνηση και θα επενδύσει 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 με νέες συνεργασίες που στοχεύουν στα πάντα: από μπαταρίες και κινητήρες μέχρι τσιπ υπολογιστών, σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά στον στίβο της ηλεκτροκίνησης.
    Το σχέδιο θα περιλαμβάνει την παραγωγή EV στις ΗΠΑ από το 2026-2027, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Akira Marumoto. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, η Mazda θα συνεργαστεί με την Envision AESC Group, μια κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών που έχει επίσης επενδύσεις από τη Nissan. Μία ακόμη συνεργασία αφορά σε ημιαγωγούς με τον ιαπωνικό όμιλο ηλεκτρονικών Rohm για προηγμένα τσιπ.

    Ο Marumoto αποκάλυψε τη νέα κατεύθυνση σε ένα αναθεωρημένο μεσοπρόθεσμο σχέδιο και παραδέχτηκε ότι η μικρού μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπει μεγαλύτερη ζήτηση EV από ό,τι υπολόγιζε.
    Η Mazda αναμένει τώρα ότι τα EV θα αποτελούν από 25% έως 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της το 2030. Κάτι πολύ υψηλότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις της Mazda για τα EV. Η κυκλοφορία αυξάνεται από το 2028 με τη μεγάλη ώθηση των ηλεκτρικών μπαταριών.
    «Μέχρι το 2030, θα αναλάβουμε μια πλήρη παραγωγικότητα μπαταριών», είπε ο Marumoto, προσθέτοντας ότι η αλλαγή θα περιλαμβάνει λανσαρίσματα EV στην Κίνα και σε άλλες παγκόσμιες αγορές.
    Επίσης, η Mazda θα παρουσιάσει ένα νέο υβριδικό σύστημα, είπε ο Marumoto. Και προς το τέλος της δεκαετίας, η Mazda θα εξετάσει επίσης το ενδεχόμενο να επενδύσει στη δική της παραγωγή μπαταριών.
    Κάπου το 2025 η Mazda θα παρουσιάσει ηλεκτρικά με νέα πλατφόρμα. Ωστόσο, ο Marumoto είπε πως το 60-70% των πωλήσεων της μάρκας μέχρι το 2030 θα αφορά σε αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το ακαταμάχητο Mazda MX-5 Turbo της BBR
    Το ακαταμάχητο Mazda MX-5 Turbo της BBR

    Η βρετανική εταιρία βελτιώσεων BBR από την πρώτη κιόλας γενιά του Mazda MX-5 είχε συνδέσει το όνομα της με την υπερτροφοδότηση του θρυλικού roadster και συνεχίζει αυτή την παράδοση και με την σημερινή, τέταρτη γενιά του μοντέλου.

    Μπορεί η βασική φιλοσοφία του μικρού roadster της Mazda να δίνει προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση αλλά δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναζητούν και επιδόσεις ανάλογες του οδηγικού ταλέντου του θρυλικού roadster.
    Η BBR, που έχει δημιουργήσει παράδοση στον τομέα της βελτίωσης του ιαπωνικού roadster μέσω προτάσεων υπερτροφοδότησης του κινητήρα, κυκλοφόρησε ένα νέο κιτ βελτίωσης. Αυτό αφορά την ανανεωμένη έκδοση του δίλιτρου Skyactiv του Mazda MX5, και δίνει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο σταδίων απόδοσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Στο πρώτο στάδιο με 5.400 ευρώ για εργασία και ανταλλακτικά, η απόδοση του δίλιτρου κινητήρα που στην εργοστασιακή του μορφή αποδίδει 184 ίππους αυξάνεται στα 228 άλογα με το turbo κιτ της BBR.
    Στο δεύτερο στάδιο, η απόδοση φτάνει τους 253 ίππους και τα 298 Nm ροπής και τα πράγματα προφανώς «σοβαρεύουν» σε ότι αφορά στις επιδόσεις του μοντέλου, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα. Για τις επεμβάσεις του δεύτερου σταδίου, το κόστος του κιτ της BBR είναι 7.313 ευρώ– και πάλι για εργασία και ανταλλακτικά. Οι επεμβάσεις αυτές, αφορούν σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου με το δίλιτρο κινητήρα, κάτι που σημαίνει πως καλύπτεται και η έκδοση RF με τη σκληρή οροφή.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Η Mazda υποδέχεται και πάλι τον Wankel
    Η Mazda υποδέχεται και πάλι τον Wankel

    Οι φήμες που κυκλοφορούσαν για μεγάλο διάστημα επιβεβαιώνονται καθώς η Mazda ανακοίνωσε επίσημα πως ο περιστροφικός κινητήρας Wankel θα επιστρέψει και πάλι στη γκάμα της ως range extender για το ηλεκτρικό MX-30.

    Οι φήμες για την επιστροφή του κινητήρα Wankel ξεκίνησαν από τότε που το πλήρως ηλεκτρικό MX-30 έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2019. Η Mazda επιβεβαιώνει πως τελικά ο κινητήρας θα αποτελεί μέρος μιας plug-in υβριδικής έκδοσης του MX-30 όπου θα έχει ρόλο range extender.

    Το MX-30 είναι προς το παρόν διαθέσιμο ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη, ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ιαπωνία και την Αυστραλία. Μια plug-in υβριδική έκδοση με περιστροφικό κινητήρα Range Extender θα κάνει το όχημα πολύ πιο εύχρηστο, καθώς επί του παρόντος έχει αυτονομία μόνο 200 χιλιόμετρα.
    Τα Range Extender (επέκταση αυτονομίας) διαφέρουν από τα κανονικά plug-in υβριδικά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν στέλνει ποτέ ισχύ σε κανέναν από τους τροχούς. Αντίθετα, ο κινητήρας επαναφορτίζει μόνο τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τους ηλεκτροκινητήρες. Η Mazda λέει ότι ο περιστροφικός Wankel κινητήρας είναι απόλυτα κατάλληλος για αυτή τη χρήση λόγω του μικρού του μεγέθους. Η χρήση του ως range extender υπήρχε ως ιδέα για αρκετά χρόνια καθώς μια πρωτότυπη έκδοση του με χωρητικότητα 0,33 λίτρων τροφοδοτούσε ένα πρωτότυπο Mazda2 με ηλεκτρικούς κινητήρες και ονομάστηκε Rotary Range Extender.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το Mazda MX-5 θα παραμείνει οδηγοκεντρικό
    Το Mazda MX-5 θα παραμείνει οδηγοκεντρικό

    Παρόλο που η Mazda έχει στρέψει την προσοχή της στην ηλεκτροκίνηση το MX-5 φαίνεται πως θα διατηρήσει τον απολαυστικό και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του διαφοροποιώντας την πορεία του από αυτή της υπόλοιπης γκάμας της ιαπωνικής εταιρίας.

    Το αγαπημένο ιαπωνικό roadster βρίσκεται τέταρτη γενιά του και έχει γράψει την δική του ιστορία ως ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για τον οδηγό που ποτέ δεν είχε ως βασική προτεραιότητα τη λογική αλλά το συναίσθημα.

    Φαίνεται λοιπόν πως η Mazda έχει αποφασίσει να διατηρήσει αυτή τη λογική και για την επόμενη γενιά του μοντέλου. Παρά την στροφή της Mazda στην ηλεκτροκίνηση το MX-5 θα τραβήξει το δικό του δρόμο παραμένοντας πισωκίνητο και με κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό. Για την κίνηση του επόμενου MX-5 θα φροντίζει ένας θερμικός κινητήρας της οικογένειας Skyactiv-X με κάποιο mild hybrid σύστημα.

    Υπενθυμιζεται πως η Mazda έχει δηλώσει πως θα λανσάρει τα επόμενα χρόνια τρία νέα SUV -που θα βασίζονται στην πλατφόρμα που εξελίχθηκε για προσθιοκίνητα μοντέλα- και άλλα τρία που θα βασίζονται στην πλατφόρμα για πισωκίνητα.

    Ωστόσο, το νέο MX-5 δεν θα είναι ένα από αυτά, καθώς αποτελεί ένα ξεχωριστό σχέδιο για την εταιρεία. Όπως αποτελεί σύμβολο ελευθερίας και οδηγικής απόλαυσης, έτσι θα συμβαίνει και με την επόμενη γενιά που αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στο 2024.

    Ένα δείγμα του ότι το νέο MX-5 θα είναι φτιαγμένο με γνώμονα την οδηγική απόλαυση, είναι η μικρή επιρροή που θα έχει στην εξέλιξη του το ευρωπαϊκό τμήμα της Mazda. Τη μεγαλύτερη ευθύνη θα την έχει το εγχώριο τμήμα R&D (στην Ιαπωνία) που φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα roadster που θα αγαπηθεί αρκετά -όπως συμβαίνει σε όλες τις γενιές- και δεν θα μπει στα στερεότυπα άλλων μοντέλων.

    Εν αναμονή λοιπόν της 5ης γενιάς, θυμίζουμε πως το 2019, το αγαπητό πισωκίνητο μοντέλο συμπλήρωσε 30 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά. Με το κύμα λατρείας να αποτυπώνεται σε περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις, που το καθιστούν το πιο επιτυχημένο διθέσιο sports car στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς