Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 12:27

Βάσεις 2020: Ποιες σχολές εκτοξεύονται, ποιες παρουσιάζουν πτώση

Γράφτηκε από
Ad Slot

Ανοδος των βάσεων προβλέπεται κυρίως στις χαμηλόβαθμες σχολές - Πτώση μορίων θα εμφανιστεί στις σχολές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης - Ανοδος σε ιατρικές και οικονομικές σχολές. Αυξομειώσεις μορίων στις νομικές.

Με βάσεις πολλών «ταχυτήτων» θα έρθουν φέτος αντιμέτωποι οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας, οι οποίοι έλαβαν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις.Οι φετινές πανελλαδικές, έχουν πολλές ιδιαιτερότητες, οι οποίες θα αποτυπωθούν και στις επιδόσεις των υποψηφίων. Ετσι, οι βαθμοί μαζί με τις επιλογές, που θα κάνουν οι ενδιαφερόμενοι στο μηχανογραφικό δελτίο θα καθορίσουν και την πορεία των βάσεων σε όλα τα επιστημονικά πεδία.

Συνεπώς μια ουσιαστική προσέγγιση ως προς την πορεία των βάσεων φέτος θα μπορεί να γίνει όταν ανακοινωθούν οι βαθμοί των υποψηφίων και μαζί τα σχετικά στατιστικά στοιχεία για όλους όσοι πήραν μέρος στις εξετάσεις. Μέχρι αυτή τη στιγμή και από τα στοιχεία τα οποία προέρχονται από τα βαθμολογικά κέντρα, οι ειδικοί προβλέπουν σε πρώτη φάση, πτωτική κίνηση των βάσεων για τις σχολές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης κυρίως για τις σχολές των περιφερειακών ΑΕΙ και λιγότερο έως καθόλου για τα κεντρικά πανεπιστήμια.

Μάλιστα και εδώ μπορεί να υπάρξουν διαφοροποιήσεις στη διαμόρφωση των βάσεων, δηλαδή η πτώση των μορίων να είναι μεγαλύτερη μόνο στις υψηλόβαθμες σχολές και ανοδική στις χαμηλόβαθμες σχολές του πεδίου. Αντίθετα, στις σχολές της κατεύθυνσης των θετικών Επιστημών αναμένουμε ελαφρά άνοδο των βάσεων. Στις πολυπόθητες ιατρικές και οικονομικές σχολές οι βάσεις αναμένεται ν' αυξηθούν. Το ίδιο δείχνουν οι προβλέψεις ότι θα γίνει -σε γενικές γραμμές -και στις χαμηλόβαθμες σχολές.

Οι ειδικοί, που κάνουν εκτιμήσεις για την πορεία των μορίων φέτος λαμβάνουν υπόψη τους ότι φέτος τα μαθήματα δεν έχουν συντελεστή βαρύτητας. Μέχρι και την περσινή χρονιά, σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα κατεύθυνσης αυξημένης βαρύτητας που έδιναν περισσότερα μόρια από τα άλλα. Τα μαθήματα αυτά ήταν τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία Κατεύθυνσης για το 1ο Πεδίο, τα Μαθηματικά και η Φυσική για το 2ο Πεδίο, η Βιολογία και η Χημεία για το 3ο και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και η Οικονομία για το 4ο Επιστημονικό πεδίο.

Φέτος όμως και τα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα είναι ισοδύναμα και θα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας. Συνεπώς οι καθηγητές εκτιμούν ότι αυτό πιθανά να προκαλέσει αύξηση στα μόρια κυρίως στις χαμηλόβαθμες σχολές. Ιδιαίτερα όσον αφορά στις ιατρικές σχολές οι εκτιμήσεις δείχνουν άνοδο των βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ίσως και πάνω από τα 19.000 μόρια. Περισσότερο «θολή» είναι η εικόνα για τις νομικές σχολές και αυτές των μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, όπου προβλέπονται αυξομειώσεις ανάλογα με το πανεπιστήμιο.

Το μάθημα της έκθεσης θα επηρεάσει σημαντικά την πορεία των βάσεων σε όλα τα επιστημονικά πεδία και όπως φαίνεται μέχρι στιγμής οι μαθητές δεν έχουν καλές επιδόσεις. Επειδή όμως δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία δεν μπορεί να γίνει και σοβαρή πρόβλεψη. Στα τμήματα Οικονομίας και Πληροφορικής, οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθηματικά και την οικονομία ήταν καλύτερες και συνεπώς εάν αυξηθούν τα ποσοστά των αριστούχων θα αυξηθούν και οι βάσεις στις οικονομικές σχoλές.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 12:37

Σχετικά Άρθρα

  • Αυτά είναι τα 106 Πανεπιστημιακά Τμήματα που το πτυχίο τους είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμο με μεταπτυχιακό τίτλο
    Αυτά είναι τα 106 Πανεπιστημιακά Τμήματα που το πτυχίο τους είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμο με μεταπτυχιακό τίτλο

    Σε 101 τμήματα 17 ελληνικών πανεπιστημίων που ο πρώτος κύκλος σπουδών διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα χορηγείται κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους.

    Τα Τμήματα αυτά (που παρουσιάζουμε στη συνέχεια του άρθρου) υπάγονται στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που προβλέπει τα εξής:

    1. Η επιτυχής ολοκλήρωση προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου, που πληροί τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος και ο τίτλος σπουδών αντιστοιχεί σε επίπεδο 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4763/2020 (Α’ 254). Ως προϋποθέσεις για την απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου ορίζονται οι ακόλουθες:

    α) το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται κατ’ ελάχιστον από δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα και αντιστοιχεί σε τριακόσιες (300) πιστωτικές μονάδες (European Credit Transfer and Accumulation System ECTS),

    β) για την απονομή του τίτλου σπουδών απαιτείται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας κατ’ ελάχιστον ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου,

    γ) το πρόγραμμα σπουδών είναι διαρθρωμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να διασφαλίζει τη θεμελίωση της γνώσης σε μια (1) επιστήμη ή τέχνη, την ανάπτυξη μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του γνωστικού αντικειμένου, καθώς και την εμβάθυνση και εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας και

    δ) η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας ενιαίων και αδιάσπαστων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου διάρκειας δέκα (10) εξαμήνων και τριακοσίων (300) πιστωτικών μονάδων για την κάλυψη των γνώσεων που απαιτούνται στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας.

    2. Για κάθε πρόγραμμα σπουδών που πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 1, η Σύγκλητος του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.), μετά από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, υποβάλλει αίτημα προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), εκδίδει διαπιστωτική πράξη περί απονομής ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Μετά από την έκδοση της απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και όσους αποφοίτησαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

    3. Το παρόν εφαρμόζεται αναλογικά για προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου Τμημάτων ή Σχολών των Α.Ε.Ι., που έχουν καταργηθεί, τροποποιηθεί ή μετονομαστεί, εφόσον αυτά πληρούσαν τις προϋποθέσεις των περ. α) έως γ) της παρ. 1. Για τα προγράμματα σπουδών που οργανώνονταν χωρίς την κατανομή του εκπαιδευτικού φόρτου σε πιστωτικές μονάδες, δεν απαιτείται το δεύτερο εδάφιο της περ. α). Αρμόδιο όργανο για την υποβολή του αιτήματος της παρ. 2 προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η Σύγκλητος του Α.Ε.Ι.

    4. Η χορήγηση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

    Ποια είναι αυτά τα Τμήματα

    ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    1. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    2. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

    1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    3. ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

    4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

    5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

    1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    1. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ

    2. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ

    3. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

    4. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

    5. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    6. ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ

    1. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    2. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    4. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    5. AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

    1. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    3. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    4. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    5. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ

    8. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    9. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

    1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    5. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

    9. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

    10. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

    AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    5. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    8. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    9. ΘΕΑΤΡΟΥ

    10. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    11. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    12. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    13. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

    14. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

    8. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    1. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

    4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ

    5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    7. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    8. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    9. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

    1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    3. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    6. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    7. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

    9. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ - ΑΓΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

    10. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

    ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

    1. ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ

    2. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

    1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ

    3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    4. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    5. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    6. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

    1. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

    2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

    1. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

    ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

    1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

    3. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

    Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

    Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Αριθ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.31.65/2814/οικ.38982 - 25/10/2018:

    α) Για τους δημοσίους υπαλλήλους-υποψήφιους κατάληψης θέσεων Γενικών Διευθυντών ή Διευθυντών σε οργανικές μονάδες της Δημόσιας Διοίκησης, κατά τα άρθρα 84-86 του Υ.Κ. όπως ισχύουν, οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του άρθρου 46 παρ. 1 του ν. 4485/2017, όσον αφορά την κρίση για το παραδεκτό της αίτησης υποψηφιότητας, δηλαδή τον συνυπολογισμό των τυχόν επερχόμενων βαθμολογικών μεταβολών των υπαλλήλων από την κατοχή του υπόψη τίτλου σπουδών κατά τα άρθρα 80 και 82 του Υ.Κ., καθώς και τη μοριοδότησή τους, θεωρούνται ως κάτοχοι του εν λόγω τίτλου σπουδών, από τη δημοσίευση της προβλεπόμενης από την παρ. 2 του άρθρου 46 του ως άνω νόμου, διαπιστωτικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, εφόσον η απόφαση αυτή έχει δημοσιευτεί μέχρι τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων υποψηφιότητας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία κάθε φορά προκήρυξη. Περαιτέρω, για τη λήψη υπόψη από τα οικεία Συμβούλια Επιλογής της μείωσης του χρόνου της βαθμολογικής προαγωγής των υπαλλήλων-υποψηφίων, στο βαθμό που συνάπτεται με την κατοχή εκ μέρους τους τίτλου σπουδών επιπέδου integrated master, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση των οικείων διοικητικών πράξεων.

    β) Η συνάφεια του ως άνω τίτλου σπουδών εξετάζεται με τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη και για τους λοιπούς μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας, στη βάση, όμως, του αδιάσπαστου του εν λόγω τίτλου, δηλαδή του συνολικού του περιεχομένου».

    Πηγή: alfavita.gr

  • Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ
    Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ

    Από το 2025 το 48% των εγγεγραμμένων φοιτητών κινδυνεύουν να διαγραφούν, ως «αιώνιοι φοιτητές». Έχουν ξεπεράσει δηλαδή το όριο των v+2 χρόνων σπουδών. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σύνθετη.

    Από του χρόνου πάνω από 333.000 «αιώνιοι φοιτητές» κινδυνεύουν να διαγραφούν οριστικά από τις λίστες των εγγεγραμμένων στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος 4957/2022 – γνωστός και ως «νόμος Κεραμέως» για τα ΑΕΙ όσοι έχουν εξαντλήσει το ανώτατο όριο σπουδών διαγράφονται αυτοδικαίως από το Σεπτέμβριο του 2025.

    Πρόκειται για το περιβόητο όριο του v+2, δηλαδή το τυπικό πρόγραμμα σπουδών συν δύο επιπλέον χρόνια, για τις σχολές τετραετούς φοίτησης ή τρία χρόνια για τις σπουδές πενταετούς και εξαετούς φοίτησης.

    Ενεργοί και «αιώνιοι φοιτητές»

    Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ημερομηνία πρόσβασης 2/6/2023, στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχουν εγγεγραμμένοι 704.047 φοιτητές. Από αυτούς ως ενεργοί – δηλαδή όσοι δεν έχουν ξεπεράσει το v+2 υπολογίζονται οι 379.559, ήτοι το 54%.

    Ως εκ τούτου η ΕΘΑΑΕ υπολογίζει στις λίστες των «αιωνίων» ή των «λιμναζόντων» φοιτητών όπως ονομάζονται εκείνοι που καθυστερούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο δυσθεώρητο ποσοστό του 46% (324.488). Το νούμερο αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να υπολογίσουμε πόσοι φοιτητές είναι πραγματικά «φαντάσματα» και πόσοι απλώς έχουν καθυστερήσει την ολοκλήρωση των σπουδών τους εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών.

    Με βάση προδημοσιεύσεις από τη φετινή ετήσια έκθεση της ΕΘΑΑΕ – η οποία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της επεξεργασίας, η εικόνα για το 2024 δεν είναι ριζικά διαφορετική.

    Όπως γράφει η «Καθημερινή» της Κυριακής, ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών έχει μειωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, στους 695.678. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργών φοιτητών, στους 361.937 (52,03%). Αυξημένος όμως εμφανίζεται ο αριθμός των «αιωνίων» στους 333.741 φοιτητές.

    Δηλαδή σε ένα ακαδημαϊκό έτος άλλοι 9.253 φοιτητές προστέθηκαν σε όσους θεωρούνται «λιμνάζοντες».

    Ανησυχία και αντιδράσεις

    Η ανησυχία ανάμεσα στους φοιτητές που έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο όριο φοίτησης είναι εύλογη, καθώς πρέπει να επισπεύσουν να περάσουν τα μαθήματα που χρωστούν μέσα σε τρεις εξεταστικές, αλλιώς κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ο νόμος Κεραμέως για τα ΑΕΙ, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2022 μόνο με τις ψήφους της ΝΔ, αφού καταψηφίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης (η Πλεύση Ελευθερίας είχε δηλώσει «παρών»), είχε ξεσηκώσει τεράστιες αντιδράσεις τόσο στην φοιτητική όσο και στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Εκτός από τις διαγραφές φοιτητών προέβλεπε τη σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας. Οι αλλαγές στην ανάδειξη της διοίκησης των πανεπιστημίων επικρίθηκαν σφοδρά από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), ως βαθιά αντιδημοκρατικές αλλά και αναποτελεσματικές, ενώ σε ουκ ολίγες περιπτώσεις οδήγησαν σε παραλυσία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

    Ο νόμος Πιερρακάκη του 2024 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, έφερε ένα «ολικό» ρετούς στο νόμο Κεραμέως, τροποποιώντας πάνω από 100 άρθρα, αλλά η ρύθμιση για το ν+2 παραμένει.

    Πρώτο σε «αιώνιους» το ΕΚΠΑ

    Σύμφωνα με τα ανανεωμένα στοιχεία της ΕΘΑΑΕ, τα χαμηλότερα ποσοστά «αιωνίων» ή «λιμναζόντων» φοιτητών έχουν η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (21,7%), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (29.31%), το Πολυτεχνείο Κρήτης (33,98%), το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 36,69% και το Πανεπιστήμιο Κρήτης (39,19%).

    Στον αντίποδα, τα υψηλότερα ποσοστά φοιτητών που έχουν ξεπεράσει το όριο του v+2 έχει το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με 59.92%.

    Καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας, με περισσότερους από 100.823 εγγεγραμμένους φοιτητές, αυτό σημαίνει ότι πάνω από 60.000 κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ακολουθεί το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (58,78%), το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (57,47%), το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο που έχει έδρα το Ηράκλειο Κρήτης (56,44%) και το Πάντειο Πανεπιστήμιο (54,71%)

    Αμφισβήτηση στοιχείων

    Όμως έχουν υπάρξει πανεπιστήμια που αμφισβητούν τις μετρήσεις του ΕΘΕΑΕ.

    Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα που το κατέτασσε στην 4η θέση της λίστας με τους περισσότερους «αιώνιους», διευκρίνισε ότι πρόκειται περί λαθροχειρίας. Οι μη ενεργοί φοιτητές προέρχονταν στην πλειονότητά τους από τα καταργημένα προγράμματα σπουδών των πρώην ΤΕΙ. Ο πραγματικός αριθμός των λεγόμενων «λιμναζόντων» απαντά το πανεπιστήμιο ανέρχεται μόλις στο 8,42% των εγγεγραμμένων, κάτι που δεν αποτυπώνεται στους πίνακες.

    Εγκατάλειψη σπουδών και κόστος ζωής

    Ερωτηματικά και αμφιβολίες εκφράζονται κατά πόσο θα εφαρμοστεί το v+2 στην πράξη. Ήδη από πανεπιστήμια της περιφέρειας έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες, αρχικά όχι για τον νόμο καθεαυτό, αλλά για τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σχετικά με το κόστος στέγασης και διαβίωσης των φοιτητών. Πρόκειται για έναν παράγοντα που λειτουργεί ανασταλτικά για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο προβλεπόμενο διάστημα, αφού είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν παράλληλα. Έτσι, θέλοντας και μη προστίθενται στις στρατιές των «λιμναζόντων», ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που τις εγκαταλείπουν ολοσχερώς.

    Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πάτρας Χρήστου Μπούρα, για το υπέρογκο κόστος των ενοικίων στην πόλη, αλλά ακόμα και για τα υψηλά μεταφορικά κόστη. Όπως είχε δηλώσει στην τοπική εφημερίδα Πελοπόννησο, με αφορμή την έναρξη της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς, τα υψηλά ενοίκια θα αναγκάσουν πολλούς φοιτητές να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους, καθώς οι οικογένειές τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως «τραγική».

    Κλείσιμο τμημάτων

    Η Πάτρα δεν είναι η μόνη πόλη που «αιμορραγεί» από φοιτητές λόγω του υψηλού κόστους ζωής. Ο κ. Μπούρας είχε δηλώσει ότι από τα 416 πανεπιστημιακά τμήματα που λειτουργούν στη χώρα μας, τα επόμενα 10 χρόνια θα κλείσουν τα 100 λόγω έλλειψης φοιτητών.

    Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας, ο οποίος κατά τα άλλα εφαρμόζει σκληρά πειθαρχικά μέτρα και διώξεις κατά φοιτητών –αναδεικνύει πιθανόν και άθελά του τη σύνδεση του υψηλού κόστους ζωής με την εγκατάλειψη των σπουδών.

    Ο μύθος των τεμπέληδων «αιώνιων φοιτητών», διαψεύδεται και από σχετικές επιστημονικές έρευνες, που δείχνουν ότι η εγκατάλειψη ή η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών είναι ένα σύνθετο φαινόμενο – με πολλαπλά αίτια, ιδίως οικονομικά και κοινωνικά αλλά και προσωπικά.

    Πολυσύνθετο φαινόμενο

    Μία από τις πιο πλήρεις μελέτες για το φαινόμενο των «λιμναζόντων φοιτητών» είχε εκπονηθεί το 2015 από ερευνητικό πρόγραμμα του ΕΚΠΑ, υπό την επιστημονική διεύθυνση του καθηγητή κοινωνιολογίας Νίκου Παναγιωτόπουλου.

    Αν και έκτοτε οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία έχουν αλλάξει, η έρευνα παραμένει επίκαιρη στα βασικά της συμπεράσματα.

    Όπως αναφέρεται, ένας βασικός παράγοντας για το χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών είναι η κοινωνική προέλευση των φοιτητών. Για παράδειγμα, από το δείγμα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η πλειονότητα των φοιτητών που χαρακτηρίζονται «λιμνάζοντες» έχουν γονείς που προέρχονται από τις μεσαίες και κατώτερες κοινωνικο-επαγγελματικές κατηγορίες.

    Αντίστοιχα, οι οικονομικοί παράγοντες είτε από μόνοι τους, είτε σε συνδυασμό με άλλους, συμβάλλουν στην καθυστέρηση των σπουδών των φοιτητών. Οι φοιτητές αναγκάζονται να φύγουν από την πόλη των σπουδών ή και να εργαστούν. Αυτό έχει ως συνέπεια να αποκόβονται από το πανεπιστήμιο και να μην έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, διαπιστώνει η έρευνα.

    Πηγή: In.gr
  • Πανεπιστήμια: Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών - Όσα πρέπει να γνωρίζουν
    Πανεπιστήμια: Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών - Όσα πρέπει να γνωρίζουν

    Η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, eregister.it.minedu.gov.gr, βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία

    Σε λίγες ημέρες ξεκινά η διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25. Κάθε χρόνο, η έναρξη πραγματοποιείται τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου με την ακριβή ημερομηνία για το τρέχον έτος να αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.
    Η έναρξη της διαδικασίας των ηλεκτρονικών εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 πλησιάζει, καθώς κάθε χρόνο ξεκινά περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, eregister.it.minedu.gov.gr, βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία.
    Υπενθυμίζεται, ότι οι εγγραφές στα Τμήματα και τις Σχολές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των επιτυχόντων στις Πανελλήνιες γίνονται μόνο ηλεκτρονικά και δεν απαιτείται φυσική παρουσία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ζητηθούν επιπλέον στοιχεία και/ή δικαιολογητικά εντός ειδικών προθεσμιών για την ταυτοπροσωπία και την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εγγραφής.
    Η διαδικασία των εγγραφών

    Οι εγγραφές στα Τμήματα και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των επιτυχόντων από τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πρόκειται να ξεκινήσουν εντός των επομένων ημερών, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης με εγκύκλιο από το υπουργείο Παιδείας. Στη συγκεκριμένη Εγκύκλιο που θα εκδοθεί, θα περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία εγγραφής.
    Υπενθυμίζεται, ότι σε περίπτωση που κάποιος είναι ήδη εγγεγραμμένος φοιτητής σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν δύναται να εγγραφεί στη νέα Σχολή ή στο Τμήμα εισαγωγής του, αν δεν διαγραφεί προηγουμένως από τη Σχολή ή το Τμήμα, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος.

    Για τη διαδικασία της εγγραφής, απαιτείται από τους επιτυχόντες η χρήση μοναδικού συνδυασμού username και password στην ειδική εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας, όταν αυτή ανοίξει.
    Ως username του επιτυχόντα, ορίζεται ο Κωδικός Εξετάσεων, όπως αυτός έχει αποδοθεί από το σχολείο του.
    O επιτυχών-χρήστης θα χρησιμοποιήσει ως password, το ίδιο που χρησιμοποίησε για την υποβολή του Μηχανογραφικού του Δελτίου.

    Η διάρκεια της διαδικασίας εγγραφών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ορίζεται στην αρχική σελίδα της εφαρμογής ενώ η υποβολή αιτήσεων εγγραφής των επιτυχόντων στο Τμήμα/Σχολή επιτυχίας τους γίνεται μόνο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Ηλεκτρονικές Εγγραφές Επιτυχόντων» στην πλατφόρμα eregister.it.minedu.gov.gr.

    Μετά τη λήξη της προθεσμίας, η Γραμματεία του Τμήματος ή Σχολής ελέγχει και αντιπαραβάλλει τον πίνακα των εισαγομένων, που υπέβαλαν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, όπως αυτός θα αποσταλεί ηλεκτρονικά από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με τον αντίστοιχο πίνακα επιτυχόντων για τις κατηγορίες των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της φετινής χρονιάς, που έχει ήδη αποσταλεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.
    Επισημαίνεται, ότι η Γραμματεία δύναται να ζητήσει επιπλέον δικαιολογητικά από τους εισαγομένους.

    Μετά την οριστικοποίηση της αίτησης εγγραφής μέσω του Π.Σ. «Ηλεκτρονικές Εγγραφές Επιτυχόντων», οι χρήστες (πρωτοετείς φοιτητές) θα μεταβούν σε ειδική σελίδα, όπου θα τους παρουσιαστεί το μήνυμα "Επιτυχής Οριστική Υποβολή".

    Ο χρήστης θα πρέπει να δει και να αποθηκεύσει το pdf με την αίτηση εγγραφής του, η οποία έχει λάβει πλέον αριθμό πρωτοκόλλου.

    Αφού ολοκληρωθεί η επιτυχής υποβολή της αίτησης, ο χρήστης χρειάζεται να μεταβεί σε ειδική σελίδα προκειμένου να συμπληρώσει το Ατομικό Στατιστικό Δελτίο Φοιτητή.

    Σημειώνεται, ότι για τους επιτυχόντες στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Δεν πέρασες στη σχολή που ήθελες; Οι 6 καλύτερες επιλογές για όσους δεν εισήχθησαν σε ΑΕΙ
    Πανελλήνιες 2024: Δεν πέρασες στη σχολή που ήθελες; Οι 6 καλύτερες επιλογές για όσους δεν εισήχθησαν σε ΑΕΙ

    Κάθε χρόνο μετά ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής στα πανεπιστήμια της χώρας ένας μεγάλος αριθμός παιδιών μένει εκτός των πανεπιστημίων ενώ κάποιοι εισήχθησαν σε σχολές τις οποίες δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν.

    Σε αυτή τη κατάσταση είναι περίπου 30.000 απόφοιτοι λυκείων όλων των κατηγορών (Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ). Αυτά τα παιδιά καλούνται να αποφασίσουν τι θα κάνουν την επόμενη μέρα ώστε να λάβουν μια εκπαίδευση, που θα τους οδηγήσει στην αγορά εργασίας αλλά και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Οι πλέον συνηθισμένες λύσεις είναι έξι.

    Ξαναδίνω εξετάσεις την επόμενη χρονιά

    Σίγουρα είναι μια δύσκολη απόφαση καθώς απαιτεί κόπο και σίγουρα είναι μια εξαιρετικά αγχωτική διαδικασία. Όμως εάν κάποιος τα ξεπεράσει αυτά, θα έχει τη δυνατότητα μια ολόκληρη χρονιά να αφιερωθεί στο σωστό διάβασμα χωρίς να έχει τη φοίτηση στο σχολείο και μεθοδικά να φτάσει στο αποτέλεσμα που επιθυμεί. Είναι πολλά τα παραδείγματα παιδιών που έδωσαν εξετάσεις και δυο και τρείς φορές έως ότου τα καταφέρουν.

    Συμπλήρωση μηχανογραφικού με το 10%

    Είναι μια λύση που ακολουθούν πολλοί καθώς δεν χρειάζεται να περάσουν ξανά το βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων. Διατηρώντας τα μόρια που «έπιασαν» στις πανελλαδικές , καταθέτουν την επόμενη χρονιά μόνο μηχανογραφικό δελτίο με τις σχολές που επιθυμούν να εισαχθούν. Σε αυτή την επιλογή φυσικά και η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη αλλά μπορεί κάποιος μέσα στη χρονιά να δοκιμάσει και κάποια από τις υπόλοιπες επιλογές έτσι ώστε να μη χάνει χρόνο περιμένοντας την κατάθεση του μηχανογραφικού με αυτή την κατηγορία.

    Σπουδές στα ΙΕΚ (δημόσια και Ιδιωτικά)

    Σίγουρα αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Τα τελευταία χρόνια ένας πολύ μεγάλος αριθμός νέων ακολουθεί τη λύση των δημόσιων ΙΕΚ (από φέτος ονομάζονται ΣΑΕΚ) καθώς αυτά διαθέτουν σύγχρονες ειδικότητες με ζήτηση στην αγορά εργασίας αλλά και επειδή οι σπουδές είναι δωρεάν.

    Όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα ακολουθούν το δρόμο των ιδιωτικών ΙΕΚ, τα οποία όμως έχουν δίδακτρα. Συνεπώς όσοι δεν συμπλήρωσαν το Παράλληλο Μηχανογραφικό μπορούν και τώρα να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Όσοι απόφοιτοι Λυκείου ενδιαφέρονται να εγγραφούν σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σύστημα Επιλογής Υποψηφίων Καταρτιζόμενων (https://diek.it.minedu.gov.gr/site/index) από τη Δευτέρα 19/08/2024 μετά τις 9 π.μ. μέχρι και την Τρίτη 10/09/2024 στις 15:00. Δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ βρίσκονται ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές, και συνεπώς οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εντοπίσουν ένα ινστιτούτο κοντά στο σπίτι τους και ταυτόχρονα να αναζητήσουν την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει.

    Διαθέτουν δεκάδες ειδικότητες με σύγχρονο περιεχόμενο κατάρτισης καθώς προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες που έχει η αγορά εργασίας αλλά και οι τοπικές επιχειρήσεις, οι φορείς κλπ. Οι πιο δημοφιλείς ειδικότητες είναι η Αθλητική Δημοσιογραφία, οι Προπονητές Ποδοσφαίρου, οι εγκαταστάτες κλιματιστικών, οι βοηθοί παιδαγωγών, φαρμακείων και υπηρεσιών υγείας, τα τουριστικά και ναυτιλιακά, οι μηχανικοί αυτοκινήτων, οι τεχνικοί μακιγιάζ, νυχιών, video games, πληροφορική κ.α

    Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

    Μία από τις πιο γνωστές επιλογές είναι αυτή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου όπου λειτουργούν τέσσερις Σχολές και χορηγούνται πτυχία, τα οποία είναι ισότιμα με αυτά των υπόλοιπων δημόσιων πανεπιστημίων, με τη μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Βέβαια δεν είναι μια επιλογή για πολλούς καθώς τα προπτυχιακά προγράμματα που διαθέτει το ΕΑΠ είναι λίγα αλλά για κάποιους αποτελεί μια θαυμάσια λύση. Η εισαγωγή γίνεται χωρίς εξετάσεις, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων αποφοίτων Λυκείου εντός των προθεσμιών που ορίζει το ΕΑΠ. Η φοίτηση στο ΕΑΠ περιλαμβάνει δίδακτρα και η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης για τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών ορίζεται στα τέσσερα ακαδημαϊκά έτη. Ωστόσο, λόγω της ευελιξίας που προσφέρει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μπορεί κανείς να παρατείνει και τη φοίτηση και την αποπληρωμή των διδάκτρων.

    Ιδιωτικά κολέγια ή σπουδές στο εξωτερικό

    Η επιλογή της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι μια λύση που ακολουθούν χιλιάδες νέοι κάθε χρόνο. Τα κολέγια μπορούν να παρέχουν σπουδές, εφόσον τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών έχουν λάβει πιστοποίηση από διεθνείς οργανισμούς. Για τους τίτλους σπουδών που χορηγούν τα κολέγια, υπάρχει η δυνατότητα της αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας με τίτλους σπουδών ελληνικών ΑΕΙ. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται μια εξαιρετικά σοβαρή «έρευνα αγοράς» ώστε ο ενδιαφερόμενος να εντοπίσει ένα κολέγιο με κύρος όσο αφορά στο επίπεδο σπουδών και τα πτυχία που παρέχει. Τα ίδια ισχύουν και για τις σπουδές στο εξωτερικό που σίγουρα απαιτούν πολύ «ψάξιμο» και βέβαια την ανάλογη οικονομική δυνατότητα. Πάντως αρκετές χώρες έχουν χαμηλά ή και καθόλου δίδακτρα για τους φοιτητές/τριες από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά το κόστος ζωής παραμένει υψηλό.

    Σπουδές στα δημόσια και ιδιωτικά ΑΕΙ της Κύπρου.

    Η Κύπρος έχει δύο δημόσια πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, με έδρα τη Λευκωσία και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου με έδρα τη Λεμεσό. Ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πτυχία της αναγνωρίζονται απευθείας στην Ελλάδα, μέσα από τη διαδικασία του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης. Το ίδιο ισχύει και για τα ιδιωτικά ΑΕΙ του νησιού στα οποία τα τελευταία χρόνια σπουδάζουν χιλιάδες Έλληνες καθώς έχουν αποκτήσει πολύ καλή φήμη για το επίπεδο σπουδών που διαθέτουν. Το κόστος για τα δίδακτρα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου διαφέρει πάρα πολύ από ίδρυμα σε ίδρυμα ανάλογα με τις σπουδές που επιθυμεί κάποιος και το κύρος του ιδρύματος.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πανελλαδικές 2024: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις - Ποιες έχουν πάνω από 18.000 μόρια
    Πανελλαδικές 2024: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις - Ποιες έχουν πάνω από 18.000 μόρια

    Οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας.

    Μετά την ανάρτηση των αναλυτικών πινάκων με τις βάσεις εισαγωγής από το υπουργείο Παιδείας, προκύπτουν οι σχολές και τα τμήματα με τα περισσότερα μόρια εισαγωγής.

    Δείτε τις σχολές με τις υψηλότερες βάσεις:

    1. Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Αθήνα): 19.335 μόρια
    2. Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (Θεσσαλονίκη): 18.895 μόρια
    3. Ιατρική Αθήνας: 18.775 μόρια
    4. Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Πάτρα): 18,554 μόρια
    5. Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη): 18.550 μόρια
    6. Ιατρική Θεσσαλονίκης: 18.550 μόρια
    7. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Αθήνας: 18.490 μόρια
    8. Ιατρική Πάτρας: 18.460 μόρια
    9. Ικάρων (ΣΙ) Έρευνας Πληροφορικής: 18.435 μόρια
    10. Ναυτιλιακών Σπουδών (Πειραιάς): 18.320 μόρια
    11. Ψυχολόγων (ΣΣΑΣ) Θεσσαλονίκης: 18.295 μόρια
    12. Μηχανολόγων Μηχανικών (Αθήνα): 18.230 μόρια
    13. Ιατρική Ιωαννίνων: 18.200 μόρια
    14. Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Αθήνα): 18.175 μόρια
    15. Ιατρική Λάρισας: 18.125 μόρια
    16. Ιατρική Ηρακλείου: 18.050 μόρια
    17. Νομική Αθήνας: 18.025 μόρια

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πανελλαδικές 2024: Οι εκτιμήσεις για τις μεγαλύτερες ανόδους και πτώσεις βάσεων - Δείτε πίνακες
    Πανελλαδικές 2024: Οι εκτιμήσεις για τις μεγαλύτερες ανόδους και πτώσεις βάσεων - Δείτε πίνακες

    «Το 2024 είναι η χρονιά των "μικρών μεταβολών" στις βάσεις» εκτιμούν οι ειδικοί - Στο 2ο Πεδίο η μεγαλύτερη πτώση βάσεων, έως 500 μόρια

    Λίγες ημέρες έμειναν ακόμη μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου από τους υποψηφίους των φετινών Πανελλαδικών, την Πέμπτη 18 Ιουλίου ενώ τα τελικά αποτελέσματα για τους επιτυχόντες αναμένονται στο τέλος Ιουλίου.

    «Το 2024 ίσως τελικά χαρακτηριστεί ως η χρονιά των "μικρών μεταβολών" στις βάσεις σε αντίθεση με παρελθόντα έτη όπου έχουμε γίνει μάρτυρες δραματικών μεταβολών. Παρόλα αυτά, από τις εκτιμήσεις βάσεων δεν λείπουν και κάποιες εντυπωσιακές μεταβολές», επισημαίνει σχετικά με τη μελέτη, που εκπόνησε ειδικά για το protothema.gr ο κ. Κωνσταντίνος Παπαγιαννούλης, σύμβουλος σταδιοδρομίας, ιδρυτής του PIXIDAedu.

    Η μελέτη των Οδηγών Σπουδών, οι οικογενειακές συζητήσεις, η αντιπαραβολή των μορίων που συγκέντρωσε ο κάθε υποψήφιος με τις πιθανές εκτιμήσεις για το που θα κυμανθούν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ σε συνδυασμό με τις ΕΒΕ των τμημάτων, καθιστούν τα διλήμματα πολλά και τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού πραγματικό ‘γρίφο’.

    Στη μελέτη, που ακολουθεί, παρατίθενται εκτιμήσεις βάσεων 2024, οι οποίες είναι είτε ανοδικές είτε πτωτικές άνω των 100 μορίων. Οι εκτιμήσεις έγιναν λαμβάνοντας υπόψη τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου παιδείας, τις μεταβολές στον αριθμό εισακτέων ανά τμήμα και τους συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων..

    Δεν περιλαμβάνονται τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα καθώς και τμήματα προσβάσιμα από περισσότερα του ενός πεδία.

    1ο Επιστημονικό Πεδίο – Μεγαλύτερη πτώση στις υψηλόβαθμες, ανοδική τάση στις χαμηλόβαθμες

    Οι σημαντικές εκτιμώμενες πτώσεις στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν να κάνουν με τα υψηλόβαθμα τμήματα άνω των 16.000 μορίων. Οι μεγαλύτερες πτώσεις αναμένονται σε τμήματα Νομικής και Ψυχολογίας αλλά και στο τμήμα Κοινωνικής εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

    Αντίθετα, ανοδική τάση εμφανίζουν τμήματα με περυσινή βάση χαμηλότερη από 13.000 μόρια.

    Σε κάθε περίπτωση, οι μεταβολές αυτές του 1ου πεδίου είναι ήπιες και σίγουρα δεν θα δημιουργήσουν εκπλήξεις.

    vaseis1



    2ο Επιστημονικό Πεδίο – Πτώση έως 400 μόρια στις υψηλόβαθμες, οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανολόγοι «πέφτουν» σχεδόν 500 μόρια

    Αν κάπου έχουμε να χαρακτηρίσουμε τις εκτιμώμενες μεταβολές βάσεων εντυπωσιακές, τότε αυτές είναι στο 2ο πεδίο Θετικών Σπουδών! Ειδικά τα τμήματα με περυσινές βάσεις άνω των 18.000 μορίων εκτιμώνται να έχουν πτώση μεγαλύτερη των 400 μορίων!

    Ειδικά, το τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών αναμένεται να έχει πτώση σχεδόν 500 μορίων. Πτώσεις βάσεων διατρέχουν σχεδόν όλα τα τμήματα του 2ου επιστημονικού πεδίο.

    vaseis_2


    3ο Επιστημονικό Πεδίο – Ήπια ανοδική τάση βάσεων παντού
    Το 3ο Πεδίο Σπουδών Υγείας χαρακτηρίζεται εξολοκλήρου από ήπιες ανοδικές τάσεις. Άνοδοι μεγαλύτερες των 200 μορίων εκτιμώνται σε δύο μόνο τμήματα: Στη Φαρμακευτική Αθήνας και το Κτηνιατρικό ΣΣΑΣ.

    vaseis_3


    4ο Επιστημονικό Πεδίο – Με ελάχιστες αυξομειώσεις αναμένονται οι βάσεις
    Το 4ο Πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής χαρακτηρίζεται από ελάχιστες αναμενόμενες μεταβολές βάσεων αλλού ανοδικές και αλλού πτωτικές, σε κάθε περίπτωση μικρότερες από 100 μόρια. Παραθέτουμε εδώ τρία τμήματα που τείνουν να έχουν μεταβολές μεγαλύτερες των 100 μορίων: Το Οικονομικό ΣΣΑΣ και το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ανοδική τάση.
    Αντίστοιχα, τη μεγαλύτερη πτωτική τάση εμφανίζει το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

    vaseis_4

    Πηγή: protothema.gr

  • Βάσεις 2024: Ποια Τμήματα δυσκολεύουν και ποια διευκολύνουν φέτος την πρόσβαση στους υποψήφιους
    Βάσεις 2024: Ποια Τμήματα δυσκολεύουν και ποια διευκολύνουν φέτος την πρόσβαση στους υποψήφιους
    Τα Τμήματα που αύξησαν και τα Τμήματα που μείωσαν το συντελεστή βαρύτητας

    Σχεδόν 20 τμήματα προχώρησαν σε αυξημένο συντελεστή για φέτος, δυσκολεύοντας την εισαγωγή των υποψηφίων. Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ από 0,80 ανέβασε το συντελεστή στο 1,20, όπως και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στο ίδιο τμήμα από 0,93 στο 1. Αντίστοιχα, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στο Πολυτεχνείο Κρήτης από 0,90 πέρσι τον αύξησε στο 0,95.

    Από το 1 στο 1,10 αύξησε το συντελεστή και το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά.

    Τρεις αλλαγές καταγράφονται και στα Τμήματα Πληροφορικής στην περιφέρεια. Ειδικότερα, το Τμήμα Πληροφορικής στην Καστοριά (Παν. Δυτικής Μακεδονίας), το Τμήμα Πληροφορικής στην Αρτα (Παν. Ιωαννίνων) και το Τμήμα Πληροφορικής στην Τρίπολη (Παν. Πελοποννήσου) αύξησαν το συντελεστή σε σχέση με πέρσι.

    Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ανέβασε το συντελεστή στα Τμήματα Γεωπονίας, Κινηματογράφου και Πολιτικών Μηχανικών, τον κατέβασε όμως στο Τμήμα Ιστορίας, Φιλολογίας και Φιλοσοφίας.

    Το ΕΚΠΑ έκανε μόλις μία αυξητική μεταβολή για το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας στα Ψαχνά Ευβοίας, ενώ το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αύξησε το συντελεστή στο τμήμα Νοσηλευτικής στη Λάρισα.

    Το Πανεπιστήμιο Κρήτης ανέβασε το συντελεστή στο Παιδαγωγικό Προσχολικής Αγωγής, σε μία περίοδο προσλήψεων και διορισμών στην εκπαίδευση. Με βάση εισαγωγής για το 2023 τα 11.920 μόρια, το εν λόγω τμήμα είδε εντυπωσιακή άνοδο των υποψηφίων που το επέλεξαν στο μηχανογραφικό τους πέρσι, με 89 υποψηφίους να το έχουν ως πρώτη επιλογή.

    Πολλά τμήματα επέλεξαν να ρίξουν το συντελεστή σε αντικείμενα όπως η Φιλολογία και η Φιλοσοφία, όπως στην περίπτωση του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στα Τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής στην περίπτωση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αλλά και σε κάποια τμήματα στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

    Στις στρατιωτικές και στις αστυνομικές σχολές δεν υπήρξε καμία μεταβολή, καθώς ήδη από πέρσι οι Σχολές Ευελπίδων και οι Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού και Ναυτικού και οι Σχολές Ναυτικών Δοκίμων είχαν μειώσει το συντελεστή.

    Τμήματα που ανέβασαν τον πήχη της ΕΒΕ

    Πανεπιστήμιο Τμήμα Συντελεστής ΕΒΕ 2023 Συντελεστής ΕΒΕ 2024
    ΑΠΘ Γεωπονίας 1,10 1,20
    ΑΠΘ Πολιτικών Μηχανικών 0,80 1,20
    Δυτικής Μακεδονίας Πληροφορικής 0,90 1,00
    Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Πληροφορικής 0,80 0,90
    Παν. Πελοποννήσου Πληροφορικής 1,00 1,10
    Πολυτεχνείο Κρήτης Αρχιτεκτόνων Μηχανικών 0,90 0,95
    Παν. Δυτ. Αττικής Πολιτικών Μηχανικών 0,93 1,00
    Πολυτεχνείο Κρήτης Χημικών Μηχανικών 1,00 1,10
    Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης 0,90 1,00
    ΕΚΠΑ Διαχείριση Λιμένων και Ναυτιλίας 1,00 1,05
    Τμήματα που έριξαν τον πήχη της ΕΒΕ
    Πανεπιστήμιο Τμήμα Συντελεστής ΕΒΕ 2023 Συντελεστής ΕΒΕ

    2024

    ΑΠΘ Ιστορίας και Αρχαιολογίας 1,20 1,10
    ΑΠΘ Φιλολογίας 1,20 1,00
    ΕΚΠΑ Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας 0,90 0,80
    ΕΛΜΕΠΑ Νοσηλευτικής 1,00 0,80
    Παν. Ιωαννίνων Μαθηματικών 1,05 1,00
    Παν. Ιωαννίνων Φυσικής 1,05 0,90
    Παν. Πατρών Λογοθεραπείας 1,05 1,00
    Παν. Πελοποννήσου Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων 1,00 0,95

    Πηγή: alfavita.gr

  • Πανελλήνιες 2024: Πότε θα ανακοινωθούν οι βάσεις - Πού θα κινηθούν οι σχολές υψηλής ζήτησης
    Πανελλήνιες 2024: Πότε θα ανακοινωθούν οι βάσεις - Πού θα κινηθούν οι σχολές υψηλής ζήτησης

    Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες όλων των μαθημάτων που εξετάστηκαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.

    Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, διεκδικώντας μία από τις 68.851 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.

    Οι βαθμοί επίδοσης των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr.

    Πού θα δείτε τα αποτελέσματα

    Οι απόφοιτοι μπορούν να δουν τις βαθμολογίες τους είτε στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας results.it.minedu.gov.gr,όπου εισέρχονται πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες θα δουν αναλυτικά τις επιδόσεις τους.

    Επιπλέον, οι υποψήφιοι που είχαν ήδη υποβάλλει τη σχετική αίτηση, θα λάβουν τη βαθμολογία τους για τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα) με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τους τηλέφωνο.

    Φυσικά, οι βαθμολογίες θα αναρτηθούν παραδοσιακά και στα Λύκεια της χώρας, με τη δοαφορά ότι οι καταστάσεις δεν θα περιέχουν τα ονόματα των υποψηφίων, αλλά μόνο οι κωδικοί τους και οι βαθμολογίες.

    Υπολογισμός μορίων και υποβολή μηχανογραφικού

    Οι υποψήφιοι, μέσω της εφαρμογής του υπουργείου Παιδείας, https://markcalc.it.minedu.gov.gr/ θα έχουν τη δυνατότητα να υπολογίσουν το σύνολο των μορίων και για τις Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).

    Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στα Ειδικά Μαθήματα, οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό Δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή όσων ενδιαφέρονται στα Δημόσια ΙΕΚ.

    Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας το αργότερο μέχρι την Τρίτη 9 Ιουλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα υποβολής του Μηχανογραφικού.

    Οι υποψήφιοι, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password), θα μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα και να επεξεργαστούν το μηχανογραφικό τους δελτίο και να κάνουν προσωρινές προτιμήσεις μέσω της Προσωρινής Αποθήκευσης Μηχανογραφικού πριν προχωρήσουν στην τελική υποβολή του Μηχανογραφικού το αργότερο σε ημερομηνία που θα ορισθεί από το υπουργείο Παιδείας.

    Κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα εκείνα για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την ΕΒΕ κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης, όπου απαιτείται, και της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών (αγωνίσματα για ΤΕΦΑΑ).

    Μετά την υποβολή του μηχανογραφικού δεν θα είναι δυνατή οποιαδήποτε τροποποίηση από τους υποψηφίους.

    Πότε ανακοινώνονται οι βάσεις

    Εφόσον ολοκληρωθεί και η υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων, θα ακολουθήσει η ανακοίνωση των βάσεων, το αργότερο μέχρι και τις 30 Ιουλίου.

    Όπως όλα δείχνουν, οι φετινές βάσεις θα σημειώσουν πτώση. Εδικά στο δεύτερο πεδίο των θετικών επιστημών θα δούμε μεγάλη πτώση και κυρίως στις υψηλόβαθμες σχολές. «Φρένο» θα πατήσουν και οι ιατρικές σχολές, οι σχολές βιολογίας και φυσικής του τρίτου πεδίου.

    Στο πρώτο πειδίο των θεωρητικών επιστημών θα σημειωθούν μικρές αυξομειώσεις ενώ μικρή πτώση των βάσεων αναμένεται και στο τέταρτο πεδίο όπου ανήκουν οι οικονομικές σχολές και οι σχολές πληροφορικής.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς